طبقه بندی کارکنان: راهنمای عملی برای منابع انسانی

بازار کار در حال حاضر دوره‌ای از تغییر را پشت سر می‌گذارد که بر همه اعضای آن از جمله کارمندان، کارفرمایان و پیمانکاران مستقل تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که افراد بیشتری راه‌های جدیدی برای کسب درآمد پیدا می‌کنند، کسب‌وکارها و سازمان‌ها باید با نیروی کار پیچیده‌تر با نقش‌ها و خواسته‌های جدید سازگار شوند. ممکن است سازمان شما نیاز به تجدید نظر در طبقه بندی کارکنان خود داشته باشد.

بیایید به اصول طبقه‌بندی کارکنان، رایج‌ترین انواع کارمندان، کارکنان غیرمعاف و معاف، و اینکه چرا کارگران اضطراری کارمندان سنتی نیستند، بپردازیم. در پایان این راهنما، نقش و سودمندی هر نوع کارمند و نحوه ایجاد یک خط مشی طبقه بندی کارآمد کارآمد که برای کسب و کار شما مفید است را خواهید فهمید.

مطالب
چرا باید طبقه بندی کارکنان خود را دوباره ارزیابی کنید؟
انواع کارمندان چیست؟
کارمندان معاف در مقابل کارمندان غیر معاف
کارگران مشروط چیست؟
کارگران از راه دور در مقابل پیمانکاران مستقل
نحوه برخورد با نیروی کار پیچیده

چرا باید طبقه بندی کارکنان خود را دوباره ارزیابی کنید؟

ما می‌توانیم همه‌گیری را سرزنش کنیم که مسیریابی نیروی کار را پیچیده‌تر از همیشه کرده است. با این حال، در واقعیت، روندهایی که ما امروز می بینیم توسط دگرگونی هایی که در چند دهه گذشته اتفاق افتاده است پشتیبانی می شود.

بعلاوه، توسعه سریع اینترنت پهن باند و گسترش دستگاه های قابل حمل دری را به روی فرصت های شغلی پیش بینی نشده باز کرد.

در نتیجه، بازار کار اکنون متنوع است و گزینه‌های زیادی برای هر کسی وجود دارد. این باعث می‌شود که شرکت‌ها برای برآورده کردن انتظارات کارکنان فعلی و یافتن استعداد با مشکل مواجه شوند. با این حال، همه تلاش نمی کنند.

برخی از شرکت‌ها با وجود چالش‌های مختلفی که در چند سال گذشته ظاهر شدند راهی برای تلاش پیدا کردند.

پس چگونه این کار را انجام می دهند؟

کارفرمایان موفق علاوه بر استفاده از فناوری پیشرفته برای بهبود بهره وری و کاهش زمان صرف شده با کارهای معمول، از تیم متنوعی که شامل کارگران راه دور، کارمندان تمام وقت و کارمندان پاره وقت است نمی ترسند (فقط یک مثال).

بخش مهم، در این سناریو، این است که مطمئن شوید طبقه بندی کارکنان خود را به درستی انجام داده اید. به این ترتیب، می‌توانید از تمام مزایای داشتن یک تیم متنوع بدون هیچ گونه اختلال در کسب‌وکار یا شکاف در بهره‌وری لذت ببرید. به‌علاوه، وقتی طبقه‌بندی کارکنان را درک می‌کنید، آسان‌تر تصمیم می‌گیرید که کدام نوع کارمند به بهترین وجه با نیازهای کسب‌وکار شما مطابقت دارد.

علاوه بر این، اگر سایت‌های بررسی کارفرما مانند JobSage یا Glassdoor را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از داوران از ثبات و شفافیت کارفرمایان خود، از جمله زمانی که نوبت به طبقه‌بندی کارمندان می‌شود، قدردانی می‌کنند. به این دلیل است که حس اعتماد و اعتماد را در افراد ایجاد می کند.

انواع کارمندان چیست؟

بر اساس ساعات کار، وظایف شغلی و مدت زمان مورد انتظار کار، اکثر کارفرمایان کارکنان خود را به پنج نوع، به اضافه یک نوع اضافی طبقه بندی می کنند:

  1. کارمندان تمام وقت
  2. کارمند پاره وقت
  3. کارمندان موقت
  4. کارآموزان
  5. کارگران فصلی
  6. کارکنان اجاره ای (نوع اضافی)

اکنون، این اصطلاحات در قوانین فدرال یا ایالتی ایالات متحده تعریف دقیقی ندارند. هر کارفرما در مورد خط مشی طبقه بندی کارکنان خود آزادی عمل دارد. با این حال، پس از تعریف، همان سیاست باید از طریق سازمان اعمال شود.

این به کارکنان کمک می کند تا واجد شرایط بودن خود را برای مزایا درک کنند. آنها همچنین می توانند ارزیابی منصفانه ای از دستمزد خود مطابق با تعداد ساعات کاری در روز داشته باشند.

بیایید هر نوع کارمند را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

1. کارکنان تمام وقت

کارمندان تمام وقت معمولاً به طور متوسط 40 ساعت در هفته کار می کنند، واجد شرایط دریافت مزایا هستند و ممکن است تاریخ پایان مشخصی برای قرارداد خود نداشته باشند. آنها به اصطلاح کارمندان دائمی هستند. همچنین، اگر کسب و کار یا سازمان بیش از 50 کارمند تمام وقت در ایالات متحده دارد، باید پوشش مراقبت های بهداشتی (بیمه سلامت) را به این کارمندان و وابستگان آنها ارائه دهد.

استخدام تمام وقت اغلب یکی از مطمئن ترین و ایمن ترین شرایط کاری در نظر گرفته می شود زیرا کارفرمایان حقوق ثابت به اضافه اضافه کاری (محاسبه ساعتی) را ارائه می دهند.

با این حال، در شغلی که فقط حداقل دستمزد را ارائه می دهد، اشتغال تمام وقت می تواند یک نقطه ضعف باشد و حفظ استعدادها را برای کسب و کارها دشوار می کند.

2. کارمندان پاره وقت

این افراد کمتر از 40 ساعت در هفته کار می کنند و معمولاً به صورت ساعتی حقوق دریافت می کنند. با این حال، برخی از کارمندان پاره وقت، پایه حقوق را ترجیح می دهند، بنابراین بستگی به شرکت دارد.

به علاوه، اگر قرارداد تاریخ پایان مشخصی نداشته باشد، کارمندان پاره وقت نیز می توانند دائمی باشند. با این حال، این افراد ممکن است واجد شرایط دریافت مزایا نباشند.

3. کارمندان موقت

برخلاف کارمندان دائم، کارمندان موقت (یا موقت، اگر بخواهید) تاریخ پایان مشخصی در قرارداد خود دارند. این افراد معمولاً بین شش ماه تا یک یا دو سال در یک شرکت کار می کنند. همچنین برخی افراد در طول مدت یک پروژه استخدام می شوند. سپس قرارداد آنها با اتمام پروژه به پایان می رسد.

اکنون بسته به تعداد ساعات کاری در هفته می توانید کارمندان موقت تمام وقت و کارمندان موقت پاره وقت داشته باشید. به طور کلی، کارگران موقت برای پروژه های کوتاه مدت ایده آل هستند و می توانند به افزایش بهره وری در زمان های شلوغ کمک کنند.

همچنین، استخدام موقت یک راه عالی برای بررسی نیروی کار و آزمایش مهارت های افراد بدون نیاز به ارائه یک موقعیت دائمی است.

4. کارآموزان

کارآموزان معمولاً برای مدت زمان کوتاهی (در بهترین حالت چند ماه) استخدام می شوند و می توانند با دستمزد، با دستمزد جزئی یا بدون حقوق دریافت شوند. آنها عموماً دانش آموزان دبیرستانی یا کالج هستند که به دنبال کسب اولین تجربه کاری خود هستند. کارآموزی ممکن است به طور بالقوه منجر به استخدام در شرکت شما شود.

5. کارگران فصلی

نوع دیگری از کارمندان که دائمی نیستند، کارگران فصلی برای پوشش افزایش فصلی کار یک تجارت استخدام می شوند. این نیاز معمولاً در یک فصل خاص از سال ایجاد می شود (تعطیلات زمستانی و ماه های تابستان رایج ترین هستند).

6. کارگران اجاره ای

این نوع کارگر یا کارمند هنوز یک فرد حقوق بگیر هستند (نه یک پیمانکار مستقل)، اما در لیست حقوق و دستمزد شرکت شما ظاهر نمی شوند.

همانطور که از نام آن پیداست، یک شرکت می تواند کارمندانی را از یک آژانس کارکنان (که از آن حقوق خود را دریافت می کنند) اجاره کند تا یک پروژه را تکمیل کنند یا در دوره های پرمشغله پرسنل را تکمیل کنند.

در زیر می توانید ببینید که طبقه بندی کارمندان در اقتصاد جدید چگونه می تواند باشد، که بین انواع مختلف استخدام و کار قراردادی تقسیم می شود.

Employee ClassificationEmployee Classification
منبع تصویر

کارمندان معاف در مقابل کارمندان غیر معاف

در حالی که خط مشی طبقه بندی کارمندان در اختیار کارفرمایان است، معافیت یا عدم معافیت کارمند توسط قانون استانداردهای کار منصفانه (FLSA) تنظیم می شود. در مورد قوانین وارد جزئیات نمی شویم، اما تعریف کارمندان معاف و غیر معاف را به طور خلاصه بیان می کنیم. برای جزئیات بیشتر، به وب سایت FLSA نگاهی بیندازید.

به طور خلاصه، کارمند معاف، فردی است که از مقررات FLSA معاف است. این بدان معناست که آنها حق اضافه کاری ندارند. اکثر کارمندان معاف حقوق بگیر هستند و می توانند به عنوان کارمندان اجرایی، حرفه ای، اداری یا فروش خارجی طبقه بندی شوند.

کارمندان غیر معاف معمولا ساعتی حقوق دریافت می کنند و حق اضافه کاری را دارند.

البته تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، اما اگر صاحب کسب و کاری هستید که باید با این نوع طبقه بندی کارمندان سر و کار داشته باشید، بهتر است از یک متخصص قانون کار کمک بگیرید.

کارگران مشروط چیست؟

پیمانکاران مستقل، فریلنسرها، مشاوران یا هر نوع کارگر دیگری که از طریق قرارداد کاری استخدام نشده اند، در گروه کارگران مشروط طبقه بندی می شوند. این افراد همکارانی هستند که می‌توانند در پروژه‌ها و وظایف مختلف کمک کنند، اما در عین حال موجودیت‌هایی جدا از کسب‌وکار شما هستند.

هنگام استخدام خدمات یک کارگر مشروط، شما به عنوان صاحب کسب و کار نیازی به نگرانی در مورد مزایا، ارائه بیمه درمانی به آنها یا هر اقدام دیگری که معمولاً شامل یک کارمند سنتی است، ندارید.

کارگران از راه دور در مقابل پیمانکاران مستقل

طبق تعریف، کارگران از راه دور در اداره یا محل کار حضور ندارند. در عوض، آنها وظایف خود را از یک مکان دور (خانه خود یا جای دیگری در سراسر جهان) انجام می دهند.

پذیرش کار از راه دور (یا کار از خانه) در طول همه‌گیری سرعت گرفته است. با این حال، این محصول همچنین محصول توسعه فناوری بزرگی است که در سال‌های اخیر تجربه می‌کنیم.

با توجه به دستگاه های قابل حمل و خدمات مختلفی که امکان کار مشترک بین کارمندان در دفتر و کارمندان از راه دور را فراهم می کند، امروزه شرکت ها یک استخر استعداد جهانی در اختیار دارند.

با این حال، به عنوان یک صاحب کسب و کار، درک این نکته ضروری است که کارگران از راه دور لزوماً کارگران احتمالی (یا پیمانکاران مستقل) نیستند.

شما می توانید هم کارمندانی داشته باشید که از راه دور کار می کنند (تمام وقت، پاره وقت یا موقت) و هم کارگران از راه دور که پیمانکاران مستقل هستند.

تفاوت این است که نوع اول به عنوان یک کارمند سنتی طبقه بندی می شود در حالی که دومی یک همکار است که از راه دور کار می کند و از مدیریت زمان، دستگاه ها و مالیات خود مراقبت می کند.

بسیاری از سازمان های از راه دور افراد را به عنوان پیمانکاران مستقل استخدام می کنند، زیرا این ساده ترین راه برای جذب افراد بدون نیاز به برخورد با قوانین کار و تجارت مختلف در کشورهای مختلف است.

Hotjar EmploymentHotjar Employment
هوتجار در پرسش‌های متداول استخدامی خود توضیح می‌دهد که چگونه افراد را استخدام می‌کنند و دلایل پر کردن نقش با پیمانکاران چیست.

گزینه های دیگر استفاده از خدمات یک سازمان کارفرمای حرفه ای (PEO) یا کار با یک کارفرمای سابقه دار (EOR) است.

نحوه برخورد با نیروی کار پیچیده

داشتن نیروی کار شما متشکل از انواع مختلف کارمندان، کسب و کار شما را قادر می سازد تا انعطاف پذیر و چابک باشد. شما می توانید سریعتر به نیازهای کسب و کار خود پاسخ دهید.

برای رسیدن به این هدف، کسب‌وکارها باید یاد بگیرند که چگونه نیروی کاری را مدیریت کنند که شامل کارکنان دورکار و در دفتر، به‌علاوه چند همکار و شاید چند کارمند اجاره‌ای است.

اول، مهم است که اگر می‌خواهید حفظ کارمندان فعلی خود را بهبود ببخشید، راه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری روی کارکنان فعلی خود بیابید. با این حال، شما همچنین باید یاد بگیرید که چگونه کارگران گیگ را جذب کنید و زمان و وظایف آنها را به نفع هر دو طرف مدیریت کنید.

کسب و کارها باید در آینده بیشتر و بیشتر با این وضعیت دست و پنجه نرم کنند. سازمان‌هایی که سازگار نیستند، در نهایت شکست خواهند خورد، در حالی که رقابت تلاش خواهد کرد. بنابراین، شما می خواهید در کدام سمت باشید؟

جس دقیقاً همان چیزی است که برای بودن به دنیا آمده است – یک هکر رشد. او اخیراً به تولید محتوا پیرامون پویایی و نوسانات بازار کار فعلی پرداخته است و بر نکات آشتی بین کارفرمایان و کارمندان تمرکز کرده است. درست جایی که بهترین مارک های SaaS و HR هستند. این عالی است زیرا دو چیز را که او بیشتر دوست دارد ترکیب می کند – نوشتن و رشد!

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *