منابع انسانی برای استارت‌آپ‌ها: راهنمای تنظیم عملکرد منابع انسانی

شرکت‌های بزرگ معمولاً چندین متخصص منابع انسانی برای مدیریت عملکرد منابع انسانی خود دارند. اما استارت آپ ها متفاوت هستند. به طور معمول، آنها با بودجه محدود کار می کنند، تمرکز لیزری بر رشد سود خود هستند، و نمی خواهند با کارها و سیاست های بوروکراتیک اضافی مقید شوند. اما استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک برای موفقیت در مقیاس‌بندی به استراتژی‌های منابع انسانی نیاز دارند. بیایید بررسی کنیم که چرا و چگونه منابع انسانی برای استارت آپ ها در عمل به نظر می رسد!

مطالب
آیا یک استارتاپ به منابع انسانی نیاز دارد؟
منابع انسانی در استارتاپ چه می کند؟
چگونه می توان یک بخش منابع انسانی در یک استارت آپ ایجاد کرد؟

آیا یک استارتاپ به منابع انسانی نیاز دارد؟

پاسخ کوتاه بله است. استارت آپ ها به منابع انسانی نیاز دارند. بنیانگذاران استارت‌آپ‌ها اغلب کلاه‌های متعددی را به صورت همزمان بر سر می‌گذارند. آنها با وجود نداشتن آموزش مناسب منابع انسانی، مشاغل و وظایف متعددی از جمله منابع انسانی را بر عهده می گیرند. ساعات طولانی و استرس رایج است زیرا آنها برای راه‌اندازی و راه‌اندازی کسب‌وکارشان در حالی که استخدام و استخدام می‌شوند، رقابت می‌کنند، خوشحالی کارکنان و فرهنگ شرکت در انتهای لیست اولویت‌ها قرار می‌گیرد.

مشکل این است که این امر منجر به ناهماهنگی بزرگی در تیم می‌شود که نقش مهمی در شکست استارت‌آپ‌ها دارد. 23 درصد از کسب و کارها به دلیل نداشتن تیم مناسب شکست می خورند. به همین دلیل است که از همان ابتدا یک فرد اختصاصی عملیات یا منابع انسانی ضروری است. اختصاص منابع به توسعه شیوه های منابع انسانی، استارتاپ شما را برای موفقیت بلندمدت در جذب و حفظ استعدادهای برتر آماده می کند. که در نهایت منجر به رشد کسب و کار خواهد شد.

علاوه بر این، شتاب دهنده های استارتاپی تیم هایی با سابقه کار موثر با یکدیگر را ترجیح می دهند زیرا این نشان دهنده ثبات است. سرمایه گذاران برای سنجش اثربخشی تیم رهبری همیشه به نرخ های حفظ کارکنان نگاه می کنند.

یک استارتاپ ممکن است بتواند راه خود را برای رشد کسب و کار هک کند، اما در مورد مدیریت افراد نمی تواند راه خود را هک کند.

HR for StartupsHR for Startups
در زیر نگاهی دقیق تر به نحوه شروع عملکرد HR در راه اندازی داریم.

منابع انسانی در استارتاپ چه می کند؟

مسائل منابع انسانی در استارت آپ ها اغلب توسط یک یا چند کارمند انجام می شود که مسئولیت اصلی آن ها نیست. هنگامی که استارت آپ ها یک کارمند اختصاصی منابع انسانی را استخدام می کنند، معمولاً به عنوان یک بخش منابع انسانی شروع به کار می کنند. دقیقا چه کار می کنند؟

اصول اولیه سیاست ها و فرآیندهای منابع انسانی را تنظیم کنید

کارکردهای منابع انسانی در یک استارتاپ شامل تشریح خط مشی ها و رویه های اساسی برای ارائه راهنمایی و ساختار روشن به کارکنان برای محیط کار است. این خط مشی ها و فرآیندها به کارکنان یک نقطه مرجع برای رفتار استاندارد تجاری می دهد.

سیاست ها ممکن است شامل حقوق و مزایای کارکنان، مرخصی با حقوق و بدون حقوق، تاخیر، نظم و انضباط، اینترنت و داده ها، کد رفتار، مدیریت عملکرد، یادگیری و توسعه و غیره باشد. در زیر با جزئیات بیشتری درباره سیاست ها بحث می کنیم.

سوابق کارمندان را سازماندهی کنید

یک بخش منابع انسانی تضمین می کند که سوابق و اسناد مهم، از جمله اسناد تجاری، رزومه، ارزیابی عملکرد، مرخصی، حوادث، اطلاعات حساس و غیره به ترتیب نگهداری می شوند.

تیم را رشد دهید

با وجود منابع انسانی در استارتاپ ها، برای بنیانگذاران عادی است که از درون شبکه خود استخدام کنند. این اغلب منجر به شیوه‌های استخدام غیررسمی و استراتژی کم یا بدون هیچ‌گونه استراتژی برای حضور در هواپیما می‌شود. هرچه یک کسب و کار بیشتر رشد کند و اعضای تیم بیشتری را جذب کند، غیرحرفه ای تر به نظر می رسد و هرج و مرج تر می شود.

منابع انسانی نقش مهمی در جذب و جذب کارکنان جدید (اغلب با مدیران استخدامی) ایفا می کند و ساختاری را در کل سفر استعداد ایجاد می کند.

اطمینان از رعایت قوانین و مقررات

مستندسازی خط‌مشی‌ها و فرآیندها و اطمینان از اینکه استارت‌آپ شما مطابق با قوانین محلی، ایالتی و فدرال است، برای جلوگیری از شکایت احتمالی ضروری است. این امر به ویژه هنگامی که شرکت به بیش از 50 کارمند افزایش یابد بسیار مهم است.

بهبود رفاه کارکنان

منابع انسانی همچنین نقش مهمی در مراقبت از کارکنان و بهبود رفاه آنها، اعم از روحی، جسمی یا مالی ایفا می کند.

آنها اطمینان حاصل می کنند که به استخدام کنندگان جدید قراردادهای کاری مناسب داده می شود، در تیم خود مورد استقبال قرار می گیرند، آموزش می بینند و با توجه به توسعه مورد نیازشان، نقطه تماسی برای هر گونه نگرانی مبتنی بر مردم خواهند داشت و دسترسی آنها را به دستمزد برابر و امنیت ایمن فراهم می کنند. محل کار

به ایجاد یک محیط کاری فراگیر کمک کنید

یک نظرسنجی مک کینزی نشان داد که 39 درصد از شرکت کنندگان تصمیم گرفتند شغلی را انتخاب نکنند زیرا معتقد بودند سازمان به اندازه کافی فراگیر نیست. این نشان می دهد که بسیاری از مردم تمایل دارند در جایی کار کنند که خود و همکارانشان در آن مناسب باشند و احساس خوشایندی داشته باشند.

منابع انسانی به پرورش یک محیط کاری فراگیر کمک می کند که منجر به کارکنان شادتر، نوآوری بیشتر و تمایل قوی تر برای ماندن در شرکت می شود که همه اینها نتیجه نهایی را بهبود می بخشد. این محیط را در اوایل مرحله راه اندازی ایجاد کنید، و با رشد شرکت، حفظ آن بسیار آسان تر است.

شرکت را برای رشد آماده کنید

در نهایت، منابع انسانی به استارت آپ ها کمک می کند تا برای رشد آماده شوند. آنها برنامه های استخدامی ایجاد می کنند، تحقیقات انجام می دهند، فرهنگ سازمانی را توسعه می دهند و فرآیندهای مقیاس پذیر (مانند استخدام و استخدام) ایجاد می کنند. علاوه بر این، با گسترش شرکت، تیم منابع انسانی نیز رشد می‌کند.

چگونه می توان یک بخش منابع انسانی در یک استارت آپ ایجاد کرد؟

اکنون که نقش منابع انسانی در یک استارت آپ را درک کرده اید، در اینجا نحوه ایجاد یک بخش منابع انسانی در هر کسب و کار کوچکی از ابتدا آورده شده است.

1. اهداف، اولویت ها و نگرانی های شرکت را تعیین کنید

اولین قدم در راه اندازی یک بخش منابع انسانی، صرف زمان برای گوش دادن به بنیانگذاران، تیم رهبری و کارمندان برای درک کسب و کار است. این به شما امکان می دهد با محصول یا خدمات ارائه شده، مخاطبان هدف، صنعت و استراتژی کلی آشنا شوید.

وضعیت فعلی منابع انسانی در استارتاپ چگونه است؟ بزرگترین زمینه های نگرانی یا موانع در عملیات کدامند؟ چه سیستم ها و ابزارهایی وجود دارد؟ آیا مقیاس پذیر هستند یا نیاز به تعویض دارند؟ برای دستیابی به چشم انداز و اهداف آتی شرکت چه چیزی باید توسعه یابد؟ چه سیاست‌هایی وجود دارد و آیا حداقل استانداردهای کاری را رعایت می‌کنند؟ شما می توانید اولویت ها را از اینجا تعیین کنید، که به شما یک منطقه روشن برای شروع ساخت بخش منابع انسانی خود می دهد.

اگر نگرانی های مربوط به انطباق وجود دارد، ممکن است ارزش انجام ممیزی انطباق را داشته باشد. این شامل بازبینی دستورالعمل‌های انطباق محلی و ملی (و همچنین دستورالعمل‌های خاص صنعت) برای همه سیاست‌ها، مقایسه شیوه‌های فعلی، شناسایی زمینه‌های تغییر، اجرای شیوه‌های استخدامی منطبق با قانونی و منصفانه، و ادامه ارزیابی مجدد این موارد است.

بسیاری از کارمندان و رهبران اطلاعات کمی در مورد کارهایی که بخش منابع انسانی انجام می دهد یا قوانین مربوط به کارمندان و مشاغل خواهند داشت. برای آموزش همه در مورد عملکرد منابع انسانی و آنچه از یک بخش منابع انسانی انتظار دارید، وقت بگذارید.

اگر به دنبال راهی برای تأثیرگذاری به عنوان یک متخصص منابع انسانی در یک استارتاپ هستید، برنامه گواهی آنلاین تعاملی HR Generalist AIHR دانش، ابزارها و الگوهایی را که برای موفقیت نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

2. ابتدا روی مبانی منابع انسانی تمرکز کنید

هنگام تشکیل یک عملکرد منابع انسانی در یک استارتاپ، ابتدا باید روی چیزهایی که باید داشته باشید تمرکز کنید. این شامل خط مشی ها و اسناد مربوط به موارد زیر است:

  • مدارک استخدامی
  • قراردادهای کارکنان
  • ساعات کار و اضافه کاری
  • سیاست مرخصی کارکنان
  • منشور رفتار
  • سیاست ضد آزار و اذیت و عدم تبعیض
  • روش پرداخت حقوق و دستمزد
  • سوابق عملکرد کارکنان
  • تکمیل سوابق آموزشی
  • رویه انضباطی
  • سوابق خاتمه
  • افشای منافع تجاری
  • سیاست ایمنی و بهداشت محیط کار
  • سیاست رسانه های اجتماعی
  • سیاست مواد مخدر و الکل

لازم نیست همه این سیاست ها را از ابتدا ایجاد کنید. شما می توانید قالب های زیادی را به صورت آنلاین پیدا کنید، که می توانید از آنها استفاده و در صورت نیاز برای راه اندازی ویرایش کنید. برخی از سیاست ها را می توان تحت یک خط مشی گروه بندی کرد. برخی از این اسناد ممکن است در حال حاضر به صورت غیررسمی یا سازماندهی نشده وجود داشته باشند.

با آنچه دارید کار کنید و اصول منابع انسانی خود را از اینجا بسازید. پس از تدوین خط مشی، اطمینان حاصل کنید که هر کارمندی از آن آگاه است و می تواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

هر کارمند باید یک پرونده پرسنلی با اطلاعات و مدارک مرتبط داشته باشد. می‌توانید با مدیران صحبت کنید تا اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد این فایل‌ها را جمع‌آوری کنید و با فناوری اطلاعات کار کنید تا مطمئن شوید که سوابق الکترونیکی خصوصی به صورت ایمن ذخیره می‌شوند.

3. یک فرآیند استخدام و عضویت را ایجاد کنید

فرآیند استخدام بخش عمده ای از منابع انسانی در استارتاپ ها است. همانطور که رشد می کنید، داشتن یک فرآیند استخدام و پذیرش بدون درز که نیازهای استخدام کنندگان و نامزدها را برآورده می کند، ضروری است. این به شما امکان می دهد تا افراد مناسب را برای شرکت خود استخدام کنید.

با تعیین اینکه می خواهید فرآیند استخدام از درخواست اولیه تا اولین روز کارمند در راه اندازی تا سال اول به چه صورت باشد، شروع کنید. این شامل:

  • مراحل مربوطه،
  • از چه ارزیابی هایی استفاده خواهید کرد،
  • چگونه مصاحبه ها را ساختار خواهید داد،
  • چه الگوها و اسنادی باید ارسال و دریافت شود،
  • کدام اعضای کارکنان درگیر و تصمیم گیری خواهند شد،
  • وقتی یک کارمند جدید می پیوندد چه اتفاقی می افتد
  • چگونه مطمئن شویم که همه چیزهایی را که برای پیشرفت در نقش خود نیاز دارند، دارند، چگونه آنها را در مورد برند هیجان زده کنند،
  • و غیره

بسیاری از شرکت‌های نوپا در ارائه قراردادهای کاری رسمی و شفاف به کارمندان جدید شکست می‌خورند، اما این قانون و گامی کلیدی برای اطمینان از خوشحالی کارمندان در کار و آرامش خاطر است. به علاوه، این به محافظت از مالکیت معنوی کسب و کار کمک می کند.

4. حقوق و دستمزد را ساده کنید

ابتدا، الزامات قانونی و سیاستی را که بر روند حقوق و دستمزد شما تأثیر می‌گذارد، درک کنید، تجزیه و تحلیل هزینه-فایده انجام دهید، و سپس تصمیم بگیرید که آیا آن را منبع‌دهی، مشارکت یا برون سپاری کنید. بسیاری از استارت آپ ها حقوق و دستمزد را برون سپاری می کنند.

منابع انسانی باید ارزیابی کند که در حال حاضر چه چیزی برای جبران خسارت و مزایا وجود دارد. این شامل حقوق سالانه یا دستمزد ساعتی، پس انداز بازنشستگی، مرخصی با حقوق و مزایایی مانند بیمه درمانی است. مهم است که اطمینان حاصل شود که این ساختارها رسمی شده و به کارکنان ابلاغ می شود. گام بعدی، پیشبرد غرامت و مزایا است که شامل جوایز، تقسیم سود و گزینه های سهام می شود.

همچنین ممکن است بخواهید یک بسته پاداش ایجاد کنید که شامل مشوق های غیر پولی مانند ترتیبات کاری انعطاف پذیر، استراحت داوطلبانه و برنامه های شناسایی باشد. فقط زمانی شروع به ارائه مزایایی مانند میز اسنوکر در اتاق استراحت یا پشتیبانی سلامتی کنید که اصول اولیه را در اختیار داشته باشید.

5. شروع به ساخت پشته فناوری منابع انسانی خود کنید

اکثر استارت آپ ها با بودجه محدود راه اندازی می شوند، بنابراین شروع با ابزارهای رایگان و کم هزینه بهترین رویکرد است. استارت‌آپ‌ها با تعداد معدودی از افراد معمولاً همه چیز را با صفحات گسترده ردیابی می‌کنند. با این حال، با رشد تیم، این به سرعت غیرقابل مدیریت می شود.

ابزارها و نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که در وقت شما صرفه‌جویی می‌کنند، به شما کمک می‌کنند سازمان‌دهی شده و سازگار بمانید، و هزینه زیادی هم ندارند. برای تحقیق در مورد گزینه های خود وقت بگذارید و بهترین ها را برای کسب و کار انتخاب کنید – این در آینده نتیجه خواهد داد.

ابزارهای فعلی را که در اختیار دارید و اینکه آیا آنها مفید و ضروری هستند یا نیاز به تعویض دارند را ارزیابی کنید. بودجه دقیقی را که باید با آن بازی کنید مشخص کنید و سپس بر اساس فهرست اولویت‌هایتان شروع به تخصیص آن کنید. اطمینان حاصل کنید که همه نرم افزارها و ابزارهایی که انتخاب می کنید با یکدیگر ادغام می شوند و کار اضافی ایجاد نمی کنند.

برخی از سیستم های اصلی که در نهایت باید داشته باشید عبارتند از:

  • حقوق و دستمزد (اگر این کار را در خانه انجام می دهید)
  • سیستم مدیریت نیروی کار
  • HRIS
  • سیستم ردیابی متقاضی
  • سیستم یادگیری و توسعه
  • سیستم مدیریت عملکرد

6. کارمند محور باشید

خطر زمانی که در حالت راه اندازی هستید، تمرکز تمام توجه بر محصول و مشتریان بالقوه است. اگرچه این امر ضروری است، اما توجه به کارکنانی که محصول شما را می سازند و به دستیابی به چشم انداز شما کمک می کنند به همان اندازه مهم است.

منابع انسانی برای استارت‌آپ‌ها همه چیز در مورد یادگیری نیازها و خواسته‌های کارمند شما و چگونگی شکل دادن به سیاست‌های خود و آینده شرکت است تا اطمینان حاصل شود که این سیاست‌ها و در عین حال حفظ استراتژی و اهداف کلی کسب‌وکار برآورده می‌شوند.

برای این کار، جلسات فردی و گروهی را با کارمندان، مدیران و رهبران (در گروه‌های جداگانه) برنامه‌ریزی کنید و فضای امنی برای بحث آزاد ایجاد کنید. همچنین می‌توانید نظرسنجی‌های ناشناس ارسال کنید، اما در شرکت‌هایی که کارمندان کمی دارند، ممکن است نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی داشته باشند. به همین دلیل مهم است که محرمانه بودن ارتباط برقرار شود.

به کارکنان نشان دهید که صدای آنها اهمیت دارد. به آنها گوش دهید، آنها را بهتر بشناسید و سؤالات بعدی را بپرسید. دریابید که چه چیزی به آنها انگیزه می دهد – این برای هر کسی متفاوت است. حرفه ای و متعهد باشید. این به ایجاد موقعیت خود به عنوان یک متخصص در HR کمک می کند.

با رسیدگی سریع به نگرانی های مبرم و به روز رسانی کارکنان در مورد اقدامات انجام شده برای انجام این کار، شروع کنید. عدم رعایت این امر منجر به عدم اعتماد در بین صفوف خواهد شد. در مرحله بعد، یک برنامه یادگیری و توسعه ایجاد کنید تا کارمندان بتوانند مهارت های جدیدی را کسب کنند و در حرفه خود در شرکت پیشرفت کنند. هر کارمند باید برنامه توسعه شخصی خود را داشته باشد.

موفق ترین استارت آپ ها فرهنگ های کارمند محور را ایجاد می کنند و رشد و توسعه را به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ شرکت خود تبدیل می کنند. استعدادهای برتر انتظار دارند که در نقش های خود راهنمایی و توسعه پیدا کنند، که کلید جذب و حفظ بهترین کارمندان است. به علاوه، کارکنان شما افرادی هستند که کسب و کار شما را به جلو می برند، بنابراین منطقی است که به آنها کمک کنید تا در بالاترین سطح خود عمل کنند.

7. عملکرد منابع انسانی خود را با در نظر گرفتن DEIB بسازید

هنگام کار بر روی منابع انسانی برای استارت آپ ها، داشتن تنوع، برابری، شمول و تعلق (DEIB) در هنگام ایجاد خط مشی ها و فرآیندها و در طول سفر استخدام ضروری است. این به ایجاد تنوع در استارت‌آپ از همان ابتدا کمک می‌کند و سابقه‌ای را برای محیطی ایجاد می‌کند که در آن همه کارکنان بدون در نظر گرفتن جنسیت، مذهب، قومیت یا گرایش جنسی احساس خوش‌آمد، حمایت، امنیت و احترام می‌کنند. این منجر به کارکنان شادتر و با عملکرد بهتر می شود. همانطور که استارتاپ خود را مقیاس بندی می کنید، این کار جذب نامزدهای متنوع را آسان تر می کند.

یک مکان خوب برای شروع، انجام یک نظرسنجی از کارمندان در مورد تنوع و شمول و اقدام بر اساس یافته‌ها است. سیاست های فعلی را مرور کنید و بر اساس آن به روز رسانی کنید. گنجاندن را به بخشی از سفر سوار شدن خود تبدیل کنید. KPI ها را برای اندازه گیری پیشرفت تنظیم کنید.

نظرسنجی هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که 75 درصد از افراد مورد بررسی تأثیر سیاست های تنوع را احساس نمی کنند مگر اینکه رهبری متعهد به ایجاد تغییر باشد. به همین دلیل است که سیاست عدم تبعیض کافی نیست. شمول باید به عنوان یک ارزش اصلی شرکت و جدایی ناپذیر از مأموریت آن تبلیغ شود. مدیران باید به کارمندان خود گوش دهند، همدلی را تمرین کنند و از آنها دفاع کنند.

برای جمع بندی

ایجاد یک عملکرد منابع انسانی زودتر از دیرتر به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا تیم خود را رشد دهند و یک محیط کاری دلپذیر و فراگیر ایجاد کنند و در عین حال سازگار بمانند. این برای استارت‌آپ‌هایی کلیدی است که امیدوارند با موفقیت بزرگ شوند و تیم منسجمی بسازند که می‌خواهد با شرکت رشد کند.

شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *