منابع انسانی برای منابع انسانی: 9 راه برای جلوگیری از فرسودگی منابع انسانی و بهبود رفاه

منابع انسانی در سال های اخیر استراتژیک تر شده است و به طور فزاینده ای از یک کارکرد عمدتا اداری به سمت ایفای نقشی محوری در دستیابی به اهداف تجاری حرکت می کند. امروزه بسیاری از سازمان ها از منابع انسانی انتظار دارند که استراتژی هایی پیرامون DEIB، کار ترکیبی، هدف سازمانی، رفاه کارکنان و غیره ایجاد کنند.

با این حال، تنها عنصری که به نظر می رسد در همه این موارد گم شده است، حمایت خود منابع انسانی است. چه کسی از افراد در تیم های مردمی مراقبت می کند؟ چه کسی از آنها می پرسد که به چه کمکی نیاز دارند؟ زیرا اگر قرار است منابع انسانی به سازمان و افراد حاضر در آن کمک کند تا شکوفا شوند، باید در بهترین شکل ممکن باشند.

اولین قدم برای اطمینان از این امر این است که منابع انسانی بر بحران فرسودگی شغلی خود غلبه کند. و اگرچه این ممکن است با ماهیت بسیاری از افرادی که در منابع انسانی کار می کنند مغایرت داشته باشد، متخصصان منابع انسانی باید ابتدا ماسک های اکسیژن خود را بپوشند.

در این مقاله، ما به 9 روشی که شما به عنوان یک متخصص منابع انسانی می توانید از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید و بهزیستی خود را بهبود بخشید، نگاهی خواهیم انداخت.

مطالب
چرا متخصصان منابع انسانی خسته شده اند؟
9 نکته برای بهزیستی منابع انسانی

چرا متخصصان منابع انسانی خسته شده اند؟

متخصصان منابع انسانی در سراسر جهان خسته شده اند. یک مطالعه توسط Workvivo نشان داد که 98٪ از متخصصان HR در حال سوختن هستند. داده های دیگر نشان می دهد که 53 درصد از رهبران منابع انسانی احساس خستگی می کنند و 42 درصد از تیم ها با فرسودگی و خستگی دست و پنجه نرم می کنند.

این درصدها نشان می دهد که تعداد زیادی از مردم تحت تأثیر قرار می گیرند و فرسودگی شغلی و فرسودگی در حرفه منابع انسانی گسترده است. ما باید نگاهی به برخی از دلایلی که چرا بسیاری از متخصصان منابع انسانی خسته شده‌اند بیاندازیم. زیرا زمانی که علل را بشناسیم، می توانیم با مسائل اصلی مقابله کنیم.

با این حال، قبل از اینکه به علل مختلف وضعیت فعلی منابع انسانی بپردازیم، باید تأکید کنیم که HR همیشه یک عملکرد چالش برانگیز بوده است. این موارد از نارضایتی کارکنان مانند آزار جنسی، تعصب یا پرداخت حقوق ناعادلانه گرفته تا اخراج کارمندان یا صرفا تبدیل شدن به قربانی برای کارکنان ناراضی متفاوت است.

چالش‌های اخیر بر فشاری که بر متخصصان منابع انسانی وارد شده است افزوده است.

چالش های همه گیر

این تعجب آور نیست، اما عامل مهمی در نحوه عملکرد منابع انسانی است. منابع انسانی در طول کووید به عنوان یک نقش اصلی که کل نیروی کار را تحت تأثیر قرار داده است به خط مقدم هدایت شده است. متخصصان منابع انسانی مجبور بودند کارمندان خود را یک شبه به کار از راه دور تبدیل کنند، از ایمنی کارگران خط مقدم اطمینان حاصل کنند و از قوانین و مقررات در حال تغییر پیروی کنند و در عین حال از تداوم کسب و کار محافظت کنند.

اما به همین جا ختم نشد. به زودی، سازمان ها دوباره به تیم های مردمی خود نگاه کردند تا شروع به فکر کردن در مورد موضوعاتی مانند تسهیل روش کار ترکیبی یا از راه دور برای طولانی مدت و همچنین سلامت روانی کارکنان خود کنند.

مسائل پس از همه‌گیری، فشارهایی را که منابع انسانی با آن مواجه می‌شود با موقعیت‌های دیگری که باید از آن عبور کنند، ترکیب کرده است، مانند استعفای بزرگ، که به آن ترک بزرگ و جابجایی بزرگ نیز گفته می‌شود، و متخصصان منابع انسانی را مجبور به حل چالش جدید حفظ استعداد خود و جذب نامزدهای جدید می‌کند. برای سازمان

عدم قطعیت در سطح کلان

به غیر از بیماری همه گیر، تحولات دیگری نیز وجود داشته است که باعث ایجاد فشار از سوی دنیای خارج بر تیم های منابع انسانی شده است. خواه تهدید رکود اقتصادی، جنبش‌های عدالت اجتماعی، افزایش تورم و افزایش هزینه زندگی، تنش‌های سیاسی (در ایالات متحده) یا جنگ در اوکراین باشد، منابع انسانی در تمام این موارد از کارمندان و سازمان‌ها حمایت کرده است.

عدم حمایت و عدم قدردانی

63 درصد از رهبران C-suite هنوز منابع انسانی را به عنوان یک عملکرد اداری می دانند. جای تعجب نیست که از هر 10 رهبر منابع انسانی 8 نفر فکر می کنند که فقدان حمایت رهبری همچنان یک چالش برای منابع انسانی در سال های آینده باقی خواهد ماند. این امر به واقعیتی تبدیل می‌شود که در آن متخصصان منابع انسانی اغلب پشتیبانی لازم برای موفقیت را دریافت نمی‌کنند، خواه این حمایت با رهبری، بودجه و کارکنان کافی باشد.

همچنین، بسیاری از کارهایی که تیم‌های مردمی انجام می‌دهند فوراً قابل مشاهده نیستند و بنابراین، قدردانی را که شایسته آن است دریافت نمی‌کنند. برای مثال تحول فرهنگی را در نظر بگیرید. این فرآیندی است که ممکن است سال ها طول بکشد، بنابراین چیزی نیست که مردم بتوانند فوراً نتایج یا سهم عظیم منابع انسانی را ببینند.

شهرت بد

تصوری که کارمندان و حتی منابع انسانی از بخش منابع انسانی دارند همیشه مثبت نیست. اخیراً، استیو براون، مدیر ارشد مردمی در زنجیره پیتزا فروشی LaRosa، درباره 8 شکلک اول که وقتی دوستش «HR» را تایپ کرد ظاهر شد، صحبت کرد:

HR EmojisHR Emojis

همانطور که می بینید، این ها شادترین یا خندان ترین شکلک ها نیستند، که تصویر خوبی از نحوه درک دیگران از تعاملات خود با منابع انسانی نشان نمی دهد.

هنگامی که از استیو براون پرسیده شد که دلایل احتمالی شهرت ضعیف منابع انسانی چه می تواند باشد، گفت: “من فکر می کنم بسیاری از افراد تجربیات خود را بر اساس اگر مشکلی پیش بیاید، قرار می دهند و این مرجع چارچوب آنها می شود. بنابراین اگر تعامل بدی با من داشتید و من شخص منابع انسانی شما هستم. بنابراین، شما بروید، استیو این کار را انجام نداد، یا HR این کار را نکرد. و کوتاه آمد.

با این حال، بخش دیگر آن این است که چگونه منابع انسانی خود را در شرکت ها قرار داده است. آن‌ها به‌اندازه‌ای در دسترس یا قابل دسترسی نبودند یا آن‌قدر که می‌توانستند همیشه به‌طور منظم در کنار مردم باشند. بنابراین اگر وقت و توجه خود را به من اختصاص ندهید، برای من مهم نیست که در چه نقشی هستید.

سپس، وقتی با افراد منابع انسانی صحبت می کنید، آنها تمایل دارند به جای افرادی که شگفت انگیز هستند، در مورد داستان های سخت و افرادی که چالش برانگیز هستند صحبت کنند. بنابراین من فکر می‌کنم که در هر دو طرف دفتر کل به دست آمده استاینکه چگونه مردم معمولاً ما را به دلیل تجربه‌شان با ما می‌بینند، و در جایی که ما تمایل داریم در مورد افراد بیشتر بر موارد منفی تمرکز کنیم تا مثبت.»

افزایش حجم کار

67 درصد از بخش های منابع انسانی می گویند که به دلیل افزایش حجم کار و کارهای غیرمنتظره اضافی، بیش از حد کار می کنند. یکی از مثال‌هایی که حجم کار به طور چشمگیری افزایش یافت، پذیرش مدل محل کار ترکیبی در بین سازمان‌ها بود. همانطور که یکی از مدیران ارشد مردمی می گوید: ” من همه طرفدار اتخاذ مدل کار ترکیبی هستم، اما مدیر ارشد هیبریدی شرکت نمی شوم و یک نقش اضافی را به عهده نمی گیرم.”

این یک نگرانی مداوم است که تیم های منابع انسانی پس از همه گیری با آن مواجه هستند. این امری عادی شده است که انتظار می رود منابع انسانی در حوزه های جدیدی که قبل از شیوع بیماری همه گیر نبود، بدون دانش یا پشتیبانی زیاد برای پیاده سازی و مدیریت آنها، دست به کار شود.

به دلیل افزایش حجم کار، متخصصان منابع انسانی معمولاً برای ارتقاء مهارت و به دست آوردن شایستگی‌های جدید که به آنها در مواجهه با چالش‌های تجاری و نیروی کار کمک می‌کند، وقت کافی ندارند.

کم کاری مزمن

این افزایش حجم کار، در ترکیب با کمبود کارکنان مزمن، ترکیبی بسیار سمی را ایجاد می کند. یک نظرسنجی نشان داد که 41 درصد از بخش های منابع انسانی کم کار هستند. در میان رهبران منابع انسانی که نشان دادند از نظر عاطفی خسته هستند، بیش از 40 درصد گفتند که به این دلیل است که برای دستیابی به اهداف تجاری خود به تعداد بیشتری نیاز دارند.

9 نکته برای بهزیستی منابع انسانی

واضح است که بخش های منابع انسانی در دنیای در حال تغییر کار با چالش های زیادی روبرو هستند. اگر می خواهید در نقش منابع انسانی خود پیشرفت کنید، باید توجه بیشتری به رفاه خود داشته باشید. به عبارت دیگر، شما باید شروع به تمرین منابع انسانی برای منابع انسانی کنید.

1. تشخیص دهید که به حمایت نیاز دارید

این نقطه شروع است. تا زمانی که پزشکان منابع انسانی نپذیرند که به حمایت نیاز دارند و به عنوان «ابر انسان» عمل کنند، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

برخی از علائمی که باید از آنها کمک بخواهید عبارتند از:

  • شما به طور مرتب نیاز به اضافه کاری دارید تا به وظایف خود ادامه دهید.
  • برای شما مشخص نیست که چه اولویت هایی باید داشته باشید.
  • شما در حال دستکاری چندین پروژه بدون پشتیبانی هستید.
  • شما از طرف همکاران و مدیرتان احساس حمایت نمی کنید.

اگر خود را در هر یک از این نکات می شناسید، ممکن است بهترین زمان برای درخواست حمایت باشد.

در اینجا جولی تورنی، HR برای مربی منابع انسانی و سخنران TedX در این مورد می‌گوید:

«دریافت پشتیبانی منابع انسانی مورد نیاز با منابع انسانی شروع می شود. فکر می‌کنم خیلی وقت‌ها مردم می‌گویند: “می‌دانی، من 10 سال، 15 سال است که در این حرفه هستم، هر چه باشد، کارم خوب است. سازمانی که من با آن هستم عالی است. آنها از من حمایت می کنند. و این همه خوب و خوب است. اما هنوز باید کارهای بسیار سختی انجام دهید. برای دریافت این حمایت کجا می روید؟ این با تشخیص منابع انسانی شروع می شود که آنها به این حمایت نیاز دارند و به این کمک نیاز دارند.”

2. شفاف باشید و اقدام کنید

تشخیص اینکه شما یک ابرقهرمان نیستید یک چیز است. این موضوع دیگری است که به مدیران خود – و بقیه شرکت – بفهمید که منابع انسانی نیز انسان هستند و نیاز به حمایت دارند. برای مثال، این پشتیبانی می‌تواند به شکل مشارکت هم تیمی‌هایتان در پروژه‌ای باشد که روی آن کار می‌کنید یا حجم کاری و اولویت‌هایتان را با مدیرتان بررسی کنید.

همچنین می تواند مربیگری یا دسترسی به منابع سلامت روان باشد که توسط کارفرما پرداخت می شود. جولی تورنی خاطرنشان می‌کند: «یکی از مواردی که من بیشتر از آن حمایت خواهم کرد این است که منابع انسانی برای مربیگری منابع انسانی در بسته‌های جبرانی برای متخصصان منابع انسانی گنجانده شده است، زیرا این دو فقط دست به دست هم می‌دهند. باید مشخص شود که تیم منابع انسانی شما باید حداقل یک بار در ماه یا حداقل یک بار در ربع، بسته به جایی که در آن نشسته اند، به درمان بروند. به نظر من این چیزها خیلی مهم است. اما من می‌خواهم به سازمان‌ها کمک کنم تا درک بهتری از اینکه چرا این چیزها ضروری هستند به دست آورند.»

دو نکته کلیدی برای متخصصان منابع انسانی وجود دارد:

  1. افراد متخصص باید بدانند که به حمایت نیاز دارند.
  2. آنها باید در مورد این نیاز شفاف باشند و آن را با مدیران خود در میان بگذارند. و حتی رهبری شرکت.

درخواست کمک و حمایت مطمئناً گفتگوی آسانی نیست. ممکن است نگران این باشید که به عنوان افراد ناتوان، ضعیف یا تنبل دیده شوید. با این حال، بدون ابراز نیاز به کمک، همچنان احساس گیر افتادن و ناامیدی خواهید کرد. آماده شدن برای مکالمه به شما کمک می کند با آرامش، حرفه ای و با اعتماد به نفس به آن بپردازید.

مهم است که با تعریف روشنی از مشکل و ایده هایی برای راه حل های بالقوه وارد بحث شوید. به عنوان مثال، به دلیل اینکه مسئول چندین پروژه منابع انسانی هستید، احساس ناراحتی می کنید و مطمئن نیستید که کدام یک به بیشترین توجه نیاز دارد. این بر بهره وری شما تأثیر منفی می گذارد. شما می توانید پیشنهاد کنید که تأثیر هر پروژه را به همراه مدیر خود ارزیابی کنید و سپس یک جدول زمانی و فهرستی از منابع مورد نیاز برای هر پروژه ایجاد کنید.

3. انعطاف پذیری ایجاد کنید و منابع انسانی ایمن را تمرین کنید

همانطور که گفته شد، زمان آن رسیده است که متخصصان منابع انسانی ابتدا ماسک های اکسیژن خود را بپوشند. این کار با ایجاد انعطاف‌پذیری خودتان شروع می‌شود تا بتوانید به سازمانتان کمک کنید تا انعطاف‌پذیرتر شود.

HR می تواند این کار را با تمرین HR SAFE شروع کند. SAFE HR مفهومی است که توسط جولی تورنی ایجاد شده است که او در سخنرانی خود در TedX توضیح می دهد. به طور خلاصه، مستلزم این است:

  • S – خودآگاهی. دانستن نقاط قوت و همچنین شناخت نقاط قوت کمتر.
  • الف – عمل کنید آن مکالمات سخت را با رهبران خود داشته باشید، به آنها بگویید به چه چیزی نیاز دارید و چگونه به حمایت نیاز دارید و اگر آنچه را که نیاز دارید دریافت نکردید، دوباره اقدام کنید و کنار بروید.
  • و – ببخش وقتی پروژه ای که برایش جنگیدی آنطور که می خواستی نشد، خودت را ببخش. در عوض، به همه چیزهایی که به دست آورده اید نگاه کنید.
  • ه – آموزش دهید. یک متخصص منابع انسانی ایمن مسئولیت کامل توسعه خود را، هم از نظر مهارت ها و هم از نظر شناخت فناوری مربوطه و منابعی که تیم مردمی آنها نیاز دارد، بر عهده می گیرد. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین متخصص منابع انسانی باشند.

البته، شما یک شبه یک متخصص منابع انسانی ایمن نمی شوید. این نیاز به زمان و طرز تفکر متفاوت یا حتی تغییر ذهنیت دارد. این می‌تواند یک هدف تیمی عالی ایجاد کند – چیزی که کل بخش منابع انسانی برای آن تلاش می‌کند، یکدیگر را مسئول نگه می‌دارند و از یکدیگر حمایت می‌کنند.

4. ایجاد مرزهای سالم

تعیین حد و مرز به شما کمک می کند تا اولویت بندی کنید و روی آن چیزی تمرکز کنید که بیشترین اهمیت را دارد. مرزها همچنین توضیح دادن به همکاران خارج از بخش منابع انسانی را آسان تر می کند که چه کاری انجام می دهید و چه کاری انجام نمی دهید. به این ترتیب، می‌توانید از گرفتار شدن در انواع خواسته‌ها و پروژه‌هایی که مال شما نیست، جلوگیری کنید.

برای مثال، این مرزها می توانند در اهداف HR SMART که بر اساس OKR های منابع انسانی شما هستند، تحقق یابد. اما آنها همچنین می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • تعیین انتظارات روشن برای ذینفعان در مورد آنچه که در محدوده فعالیت شما است و چه چیزی نیست،
  • تفویض کار، و
  • برقراری ارتباط با ساعات کاری شما

5. عوامل استرس زا را درک کنید

همانطور که یونانیان باستان می گفتند “خودت را بشناس”. در حالی که خودآگاهی کلیدی برای ایجاد انعطاف‌پذیری است، اگر می‌خواهید سطح استرس خود را در محل کار به حداقل برسانید، درک احساسات و شناخت نقاط قوت و ضعف – و همچنین عوامل استرس‌زا – ضروری است.

به عنوان مثال، اگر حجم کاری زیادی از یک پروژه خاص شما را تحت فشار قرار می دهد، می توانید سعی کنید از اصول مدیریت پروژه منابع انسانی برای ساده سازی کار خود استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا استرس خود را کاهش دهید و به اهداف خود نزدیک شوید.

همچنین مهم است بدانید که لازم نیست همه چیز را در محل کار از ابتدا انجام دهید. به عنوان مثال، هنگامی که نیاز به نوشتن یک خط مشی جدید دارید یا می خواهید یک ممیزی منابع انسانی انجام دهید، می توانید به سادگی یک الگوی آماده برای استفاده را دانلود کنید که به شما امکان می دهد حجم کاری خود را مدیریت کنید، کار خود را آسان تر کنید و در نتیجه کاهش دهید. استرس شما

6. بر تمام جنبه های رفاه خود تمرکز کنید

رفاه کل یکی از ۱۱ گرایش و اولویت منابع انسانی است که برای سال ۲۰۲۳ و بعد از آن شناسایی کردیم. این شامل وقت گذاشتن برای مراقبت از سلامت جسمی، روانی، مالی و شغلی شماست. بسته به اینکه چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند، تمرکز بر رفاه کامل می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به فعالیت های (بدیهی) مانند حرکت، خواب کافی و غذای سالم فکر کنید.

همچنین موارد زیر را برای بهبود سلامت کلی خود در نظر بگیرید:

  • مشاوره با یک متخصص بهداشت روان
  • گرفتن منابع انسانی برای مربی منابع انسانی
  • به دنبال مشاوره مالی و آموزش
  • ترسیم مسیر شغلی منابع انسانی
  • تعیین اهداف توسعه حرفه ای منابع انسانی
  • مجموعه مهارت های خود را برای رسیدن به اهداف خود گسترش دهید

برخی از مداخلات رفاهی کلی وجود دارد که می توانید در سازمان خود اجرا کنید و از آنها نیز بهره مند شوید:

Total Wellbeing Interventions: Mental, Physical, and FinancialTotal Wellbeing Interventions: Mental, Physical, and Financial

7. به تیم خود تکیه کنید

یکی از بزرگترین مزایای عضویت در یک تیم این است که مجبور نیستید همه کارها را خودتان انجام دهید. و حتی اگر یک متخصص منابع انسانی در یک شرکت نسبتا کوچک هستید، همکارانی دارید که باید به آنها تکیه کنید.

به اشتراک گذاشتن مبارزات خود با تیم مقداری از باری که بر دوش دارید را کاهش می دهد و می تواند به شما در یافتن راه حل برای مسائل کمک کند. همچنین می توانید وظایف را تقسیم کنید و حجم کاری خود را بهتر مدیریت کنید. چندین کار وجود دارد که می توانید برای فعال کردن همکاری تیمی بهتر انجام دهید، مانند داشتن استندآپ های روزانه، بررسی های تیمی، و یک به یک.

با این حال، برای اینکه جادوی کار گروهی آشکار شود، ابتدا باید تشخیص دهید که به حمایت نیاز دارید… و آن را بخواهید.

8. جامعه منابع انسانی خود را پیدا کنید

صحبت در مورد منابع انسانی برای منابع انسانی و یافتن پشتیبانی بدون ذکر جوامع منابع انسانی غیرممکن است. عضویت در جامعه ای از همکاران متخصص منابع انسانی می تواند ارزشمند باشد. این یک مکان عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، درخواست نظر، خندیدن، یا حتی ممکن است هر چند وقت یکبار در میان همسالان کمی فحاشی کنید.

اگر عضو انجمنی مانند SHRM یا CIPD هستید، می‌توانید در بحث‌ها شرکت کنید و در آنجا به دنبال مشاوره و پشتیبانی باشید. سایر جوامع منابع انسانی که به ذهن می رسد عبارتند از:

  • جامعه فراگیران AIHR
  • هک HR
  • گروه فیسبوک بانوی شرور منابع انسانی
  • HR را مختل کنید

9. پیروزی ها و دستاوردها را جشن بگیرید

تعیین اهداف به شما امکان می‌دهد ببینید که چگونه به سمت آنها پیشرفت می‌کنید و – مهمتر از آن – وقتی به یک نقطه عطف رسیدید جشن بگیرید. این نه تنها به شما کمک می کند تا مالکیت کار بزرگ خود را به دست آورید، بلکه به شما احساس موفقیت می دهد.

اغلب اوقات فراموش می کنیم که لحظه ای وقت بگذاریم و به آنچه به دست آورده ایم نگاه کنیم زیرا در حال حرکت به سمت هدف یا کار بعدی در لیست خود هستیم. بنابراین، مطمئن شوید که دستاوردهای خود را به رسمیت می شناسید. اگر انجام این کار برایتان سخت است، آنها را در تیم خود دنبال کنید و نقاط عطف را با هم جشن بگیرید.

فرهنگ شناخت همتایان را در تیم خود بسازید و با الگوسازی رهبری کنید. در مورد ستایشی که انجام می دهید دقیق باشید و دقیقاً توضیح دهید که چرا هم تیمی شما سزاوار شناخته شدن است. به عنوان مثال، این می تواند زمانی باشد که ارزش شرکت را نشان دهند.

بیایید بگوییم که یکی از ارزش های سازمانی شما یادگیری مداوم است و هم تیمی شما به تازگی یک برنامه گواهی منابع انسانی را با موفقیت به پایان رسانده است. می‌توانید بگویید: «من متوجه شدم که چقدر به بهبود مستمر مهارت‌های منابع انسانی خود اختصاص می‌دهید و چگونه می‌توانید با وجود برنامه‌های مشغله‌تان، هر هفته زمانی برای یادگیری پیدا کنید. شایستگی هایی که به دست می آورید به ما کمک می کنند تا بخش منابع انسانی خود را مؤثرتر و نوآورتر کنیم. آفرین، و به خاطر گواهینامه شما تبریک می گویم!»

پاداش: در توسعه مهارت ها و قابلیت های منابع انسانی سرمایه گذاری کنید

صحبت در مورد یادگیری مداوم، برای متخصصان منابع انسانی ضروری است که به سرمایه گذاری در گسترش مهارت ها و قابلیت های خود ادامه دهند. شما باید برای رویارویی با بحران بعدی آماده باشید، بحرانی که ناگزیر خواهد آمد و سازمان شما را دوباره از آن عبور می دهد.

بر توسعه مهارت های منابع انسانی آینده مانند مدیریت تغییر، طراحی سازمانی و همکاری بین بخشی تمرکز کنید. همچنین بسیار مهم است که روی شایستگی های اصلی HR خود کار کنید:

  • هوش تجاری
  • مهارت دیجیتال
  • سواد داده
  • حمایت از مردم

به‌عنوان یک متخصص منابع انسانی، می‌توانید چالش‌های آتی را که سازمانتان با آن‌ها مواجه می‌شود هدایت کنید و قوی‌تر ظاهر شوید.

در یک یادداشت پایانی

اگر می خواهید سازمانی با کارکنان شاد و سازنده بسازید، سلامتی خود را جدی بگیرید و منابع انسانی را برای منابع انسانی در اولویت قرار دهید. تنها در این صورت است که منابع انسانی می‌تواند به عملکردی انعطاف‌پذیر، انعطاف‌پذیر و آینده‌نگر با قدرت کمک به سازمان‌ها در دستیابی به موفقیت تبدیل شود.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *