هماهنگ کننده منابع انسانی: همه آنچه که باید بدانید

هماهنگ کننده منابع انسانی نقش کلیدی در رسیدگی به مسائل مطرح شده توسط کارکنان فعلی و استخدام های جدید و هماهنگی فعالیت های مختلف در بخش منابع انسانی ایفا می کند. در این مقاله نگاه دقیق تری به این نقش می اندازیم. ما به مسئولیت های اصلی هماهنگ کننده منابع انسانی می پردازیم، نگاهی به حقوق و دستمزد او می اندازیم و با یک مثال شرح شغل به پایان می رسیم.

مطالب
هماهنگ کننده منابع انسانی چیست؟
شرح وظایف هماهنگ کننده منابع انسانی
چگونه هماهنگ کننده منابع انسانی شویم
حقوق هماهنگ کننده منابع انسانی
بسته شدن
سوالات متداول

هماهنگ کننده منابع انسانی چیست؟

یک هماهنگ کننده منابع انسانی مسئول تسهیل تمامی عملکردها و برنامه های کلیدی منابع انسانی است. این شامل موضوعاتی است که توسط کارکنان فعلی و آینده و موضوعات مربوط به اشتغال، غرامت و مزایا، مذاکرات کاری و روابط کارکنان مطرح می شود.

هماهنگ‌کنندگان منابع انسانی معمولاً به مدیر منابع انسانی گزارش می‌دهند و کارشان حول محور بهبود سیاست‌ها، فرآیندها و شیوه‌های منابع انسانی و توصیه تغییرات در مدیریت منابع انسانی است.

شرح وظایف هماهنگ کننده منابع انسانی

هماهنگ کننده منابع انسانی از نزدیک با مدیر یا مدیر منابع انسانی همکاری می کند و همچنین با مدیران استخدام، استخدام کنندگان و سایر پرسنل منابع انسانی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که سیاست ها، فرآیندها و شیوه های منابع انسانی سازمان تا حد امکان کارآمد و با عملکرد بالا هستند.

شرکت های بزرگ (یا خیلی بزرگ) ممکن است از تعدادی هماهنگ کننده منابع انسانی در زمینه های مختلف برای به حداکثر رساندن کارایی و بهره وری استفاده کنند. در آنجا، ممکن است هماهنگ کننده هایی برای استخدام، مزایای کارکنان، یادگیری و توسعه و غیره پیدا کنید.

در این مقاله، ما به نقش هماهنگ کننده منابع انسانی از دیدگاه «عمومی» نگاه می کنیم. با این حال، فعالیت ها و وظایف دقیق یک هماهنگ کننده همچنان از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است. در اینجا برخی از وظایفی که معمولاً یک هماهنگ کننده منابع انسانی مسئولیت آنها را بر عهده دارد، آورده شده است.

استخدام و جذب نیرو
هماهنگ کننده های منابع انسانی به همه عملکردهای کلیدی منابع انسانی کمک می کنند و آنها را تسهیل می کنند. وقتی نوبت به استخدام و جذب نیروهای جدید می‌رسد، مسئولیت‌ها عبارتند از:

  • کمک به شناسایی، گزینش و مصاحبه داوطلبان
  • پشتیبانی از بخش اداری فرآیند استخدام جدید (غربالگری، قراردادها، به روز رسانی سیستم های منابع انسانی)
  • کمک در جاهایی که لازم است در حین ورود و ورود به کارمندان، یعنی برقراری ارتباط با آنها، پاسخ به سؤالات آنها، ارسال مطالب مرتبط و غیره.

وظایف اداری
بخش نسبتاً بزرگی از کار هماهنگ کننده منابع انسانی شامل انجام وظایف اداری است. این موارد عبارتند از:

  • اداره کل و هماهنگی
  • پاسخگویی به تمام سوالات و درخواست های داخلی و خارجی مرتبط با منابع انسانی
  • کمک به مدیریت حقوق و دستمزد
  • نگهداری و به روز رسانی سوابق کارکنان (در HRIS)
  • کمک به (و اجرای) فرآیند خاتمه
  • برنامه ریزی جلسات، رویدادها، مصاحبه ها و غیره

مدیریت عملکرد
مدیریت عملکرد حوزه دیگری است که هماهنگ کننده منابع انسانی پشتیبانی می کند. این پشتیبانی به مسئولیت های زیر تبدیل می شود:

  • تهیه مواد برای بررسی عملکرد
  • کمک به رویه های مدیریت عملکرد
  • سازماندهی بررسی عملکرد
human-resources-coordinator-background-and-featured-imagehuman-resources-coordinator-background-and-featured-image
هماهنگ کننده منابع انسانی نقشی محوری در تسهیل تمامی عملکردها و برنامه های کلیدی منابع انسانی ایفا می کند.

گزارش و توصیه
بخش مهمی از کار هماهنگ کننده منابع انسانی تلاش برای بهبود فرآیندهای موجود است. برای انجام این کار، هماهنگ کننده منابع انسانی باید تحقیقات، تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش های زیادی را انجام دهد. وظایفی که با این بخش از کار انجام می شود عبارتند از:

  • انجام ممیزی برنامه های منابع انسانی مانند حقوق و دستمزد، مزایا، L&D و بازنشستگی
  • تهیه گزارش در مورد فعالیت عمومی منابع انسانی
  • توصیه اقدامات ممکن برای بهبود فرآیندهای موجود

مزایای کارکنان
در حالی که، به ویژه در شرکت‌های بزرگ‌تر، مدیر حقوق و مزایا مسئولیت آن را بر عهده دارد. هماهنگ کننده منابع انسانی اغلب وظایف «مرتبط با مزایا» نیز دارد. فکر کن:

  • فرد مورد علاقه کارکنانی باشید که سوالات و مشکلات مربوط به مزایا را دارند
  • به عنوان رابط بین کارکنان و ارائه دهندگان بیمه عمل می کند
  • اجرای طرح های سلامت و رفاه کارکنان
  • پیگیری طرح های مزایای (مراقبت های بهداشتی، بازنشستگی و غیره)
  • تطبیق اظهارات مزایا

سیستم های منابع انسانی و فناوری اطلاعات
قبلاً به HRIS اشاره کردیم، اما یک هماهنگ کننده منابع انسانی با سیستم ها و فناوری های مختلف (HR) کار می کند. به طور طبیعی، تسهیل – و بهینه سازی – فرآیندهای منابع انسانی شامل استفاده از نرم افزار است و با دانستن نحوه استفاده از آن شروع می شود. بنابراین، مهارت خاصی در فناوری منابع انسانی و همچنین علاقه به فناوری اطلاعات ضروری است.

مدیر منابع انسانی
هماهنگ کننده منابع انسانی با مدیر منابع انسانی – یا مدیری – که به آنها گزارش می دهند همکاری نزدیکی دارد. آنچه که این دقیقا مستلزم آن است برای هر سازمان متفاوت است، اما موضوعات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حمایت از مدیر منابع انسانی در آموزش کارکنان و اجرای سیاست های شرکت
  • حمایت از مدیر منابع انسانی در هر پروژه خاص (ad hoc) که در آن به کمک نیاز دارند
  • گزارش دادن به مدیر منابع انسانی در مورد تمام تلاش های منابع انسانی

چگونه هماهنگ کننده منابع انسانی شویم

اگر می خواهید هماهنگ کننده منابع انسانی باشید، به طور کلی به مدرک لیسانس در منابع انسانی یا رشته مرتبط و حداقل 1 یا 2 سال تجربه مرتبط در کار منابع انسانی نیاز دارید.

نامزدهای قوی بسیار سازماندهی شده هستند و باید تجربه کار با نرم افزار HR (حقوق و دستمزد) و پایگاه های داده HRIS و همچنین تجربه مدیر و هماهنگ کننده را داشته باشند.

حقوق هماهنگ کننده منابع انسانی (ایالات متحده و بریتانیا)

دستمزدها بسته به وظایف خاص، اندازه شرکت و مکان متفاوت خواهد بود. متوسط حقوق هماهنگ کننده منابع انسانی در ایالات متحده، طبق Salary.com، 47201 دلار است. حقوق هماهنگ کننده منابع انسانی در نیویورک، با این حال، حدود 58000 دلار است، در حالی که همکاران آنها در آیووا به طور متوسط کمی بیش از 40،000 دلار درآمد دارند.

طبق گفته PayScale.com، در بریتانیا، یک هماهنگ کننده منابع انسانی انتظار حقوق متوسط 23865 پوند در سال را دارد.

بسته شدن

هماهنگ کننده منابع انسانی نقش مهمی در بخش منابع انسانی ایفا می کند. آنها مانند یک عنکبوت در تار هستند. ساده‌سازی فرآیندهای منابع انسانی موجود و اطمینان از اجرای روان همه عملیات منابع انسانی و در عین حال کمک به کارکنان و استخدام‌کنندگان جدید با درخواست‌هایشان.

سوالات متداول

هماهنگ کننده منابع انسانی چیست؟

یک هماهنگ کننده منابع انسانی مسئول تسهیل تمامی عملکردها و برنامه های کلیدی منابع انسانی است.

چگونه هماهنگ کننده منابع انسانی شویم؟

برای تبدیل شدن به یک هماهنگ کننده منابع انسانی، به طور کلی به مدرک لیسانس در منابع انسانی یا یک رشته مرتبط و حداقل 1 یا 2 سال تجربه مرتبط در کار منابع انسانی نیاز دارید.

درآمد یک هماهنگ کننده منابع انسانی چقدر است؟

متوسط حقوق هماهنگ کننده منابع انسانی در ایالات متحده 47201 دلار است. در بریتانیا، یک هماهنگ کننده منابع انسانی انتظار دارد میانگین حقوق 23865 پوند در سال داشته باشد.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *