21 کتاب منابع انسانی که هر متخصص منابع انسانی باید در سال 2024 بخواند

حوزه مدیریت منابع انسانی (HRM) به سرعت در حال تغییر است. به روز ماندن با مفاهیم کلاسیک و آخرین اطلاعات برای مرتبط ماندن به عنوان یک متخصص منابع انسانی مهمتر از همیشه است. در این مقاله، ما 21 کتاب HR را فهرست می کنیم که باید حتماً بخوانید که به شما کمک می کند کار خود را بهتر انجام دهید – چه یک متخصص منابع انسانی باتجربه باشید و چه تازه شروع به کار در این زمینه کرده اید.

ما این لیست از بهترین کتاب های منابع انسانی را به چهار دسته مدیریت منابع انسانی، ادبیات رایج در مورد منابع انسانی، کتاب های منابع انسانی برای مبتدیان و کتاب های تحلیل منابع انسانی تقسیم کرده ایم.

بیایید شیرجه بزنیم

مطالب
کتاب های مدیریت منابع انسانی
ادبیات رایج در مورد منابع انسانی
کتاب های منابع انسانی برای مبتدیان
کتاب های تحلیل منابع انسانی

کتاب های مدیریت منابع انسانی

کتاب‌های مدیریت منابع انسانی زیر مروری بر حوزه منابع انسانی و نظریه‌ها و مفاهیم کلیدی منابع انسانی ارائه می‌کنند. آنها مسئولیت های اصلی منابع انسانی و نحوه مدیریت موثر آنها را توضیح می دهند و بحث می کنند.

1. مدیریت منابع انسانی

گری دسلر

مدیریت منابع انسانی، نوشته گری دسلر، یک کتاب مقدس 700 صفحه ای منابع انسانی است. مسلماً این کتاب یکی از پرخواننده ترین کتاب های مطالعاتی در مورد منابع انسانی است.

این کتاب در 18 فصل خود به بررسی جنبه های کلیدی منابع انسانی می پردازد. این یک توضیح عملی و گام به گام از سنگ بنای منابع انسانی را پوشش می دهد. اینها در پنج بخش تعریف می شوند: استخدام، مدیریت استعداد، آموزش و توسعه، پاداش و روابط کارکنان.

Human Resource Management Book CoverHuman Resource Management Book Cover

2. منابع انسانی از بیرون در: شش شایستگی برای آینده منابع انسانی

دیو اولریش، جان یونگر، وین براکبانک، مایک اولریش

شایستگی هایی که شما به عنوان یک متخصص منابع انسانی باید داشته باشید چیست؟ این همان چیزی است که این کتاب در مورد آن است.

اولریش و همکارانش شایستگی های کلیدی حرفه ای مدرن HR را فهرست می کنند. متخصص منابع انسانی باید توانایی ساختن قابلیت ها را فراهم کند، طرفدار فناوری باشد، قهرمان تغییر باشد، و یک مبتکر و یکپارچه کننده منابع انسانی باشد.

علاوه بر این، از آنجایی که این نقش‌های مختلف گاهی اوقات با یکدیگر تضاد دارند، یکی از مهمترین نقش‌های کارشناس منابع انسانی این است که هم برای کارمندان و هم برای کسب‌وکار یک فعال معتبر باشد. همه اینها در یک زمینه استراتژیک بزرگتر قرار می گیرد، که شایستگی نهایی را تشکیل می دهد: موقعیت دهنده استراتژیک.

کار اولریش همیشه بسیار خوب تحقیق می شود، و همینطور این کتاب. در سال 2017، اولریش پیروزی از طریق سازمان را منتشر کرد که بر اساس این اثر اصلی است. با این حال، کتاب اصلی یکی از مواردی است که باید در مورد HRM مدرن مطالعه شود.

HR From the Outside In Book CoverHR From the Outside In Book Cover

3. پیروزی از طریق سازمان

دیو اولریش، دیوید کریسسینسکی، وین براکبانک، مایک اولریش

در این کتاب درخشان، اولریش و همکارانش نگاهی دقیق‌تر به عملکرد منابع انسانی دارند. منبعی که آنها برای تحقیق خود استفاده کردند، یک مطالعه شایستگی منابع انسانی با نمونه‌ای متشکل از بیش از 30000 متخصص منابع انسانی، رهبران کسب‌وکار، و همکاران است – بزرگترین نمونه در مورد قابلیت‌های منابع انسانی.

بر اساس این تحقیق، این کتاب بینشی در مورد اینکه چگونه منابع انسانی می‌تواند بیشترین ارزش را اضافه کند، ارائه می‌کند. این نه تنها نشان می‌دهد که چگونه برای منابع انسانی و کارمند ارزش ایجاد می‌شود، بلکه برای کسب‌وکار، سرمایه‌گذاران/مالکان، جوامع و مدیران خط نیز ارزش ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، نشان می‌دهد که منابع انسانی در کدام فعالیت‌ها بهترین رتبه را دارند (توسط منابع انسانی و کسب‌وکار) و کدام فعالیت‌ها بیشترین ارزش را می‌افزایند (دوباره، به منابع انسانی، کسب‌وکار و همه سهامداران دیگر). موضوعاتی مانند عملکرد کارکنان، شیوه های یکپارچه منابع انسانی، تجزیه و تحلیل منابع انسانی، و مدیریت اطلاعات منابع انسانی پوشش داده شده است.

اگرچه کتاب خواندنی پیچیده است، اما برای هر مدیر ارشد منابع انسانی یک ضرورت است.

Victory Through Organization Book CoverVictory Through Organization Book Cover

4. کارت امتیازی منابع انسانی

برایان بکر، مارک هوسلید، دیو اولریش

این کتاب بدون شک قدیمی‌ترین کتاب در این فهرست است، اما در عین حال بی‌زمان‌ترین کتاب است. در کارت امتیازی منابع انسانی، بکر و همکارانش توضیح می‌دهند که چگونه افراد، استراتژی و عملکرد را می‌توان به هم مرتبط کرد و کمیت کرد.

HRM هرگز به عنوان یک علم سخت در نظر گرفته نشده است. همسو کردن فعالیت‌های منابع انسانی با استراتژی سازمانی و اندازه‌گیری تأثیر آن بر نیروی کار همیشه به طور طبیعی برای منابع انسانی اتفاق نمی‌افتد. با این حال، زمانی که به خوبی انجام شود، منابع انسانی را قادر می‌سازد تا تأثیر آن را کمی کند و اثربخشی کار خود را اندازه‌گیری کند.

صحبت کردن به همان زبان کسب و کار به تعیین کمیت کار منابع انسانی کمک می کند. این کسب و کار بر شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و دستیابی به بازگشت سرمایه (ROI) متمرکز است. هنگامی که منابع انسانی می تواند برخی از فعالیت های خود را از طریق این عناصر کمیت کند، می تواند اعتبار ایجاد کند.

The HR scorecard Book CoverThe HR scorecard Book Cover

5. مدیریت استراتژیک منابع انسانی: مجموعه ابزار حرفه ای منابع انسانی

کارن بیون

این راهنمای کاربردی یک منبع جامع برای صنعت منابع انسانی است. این به چهار بخش تقسیم می‌شود که نشان می‌دهد چگونه شناخت خود، کسب‌وکار، صنعت و حرفه‌تان به شما کمک می‌کند ارزش استراتژیک را به یک سازمان اضافه کنید.

این شامل فصل هایی در مورد موضوعات استاندارد منابع انسانی، از جمله مدیریت استعداد، فناوری، و برنامه ریزی نیروی کار است. این متن همچنین فراتر از مسائل فنی است تا به مسائل شخصی بپردازد، مانند اینکه چگونه مراقبت از خود و رفاه روانی بر عملکرد تأثیر می گذارد. این کتاب ذهنیت منابع انسانی را از مدیریت سرمایه انسانی تا هدایت تجربیات افراد سازمان را بازتعریف می کند.

پس از انتشار کتاب، نویسنده کارن بیون اظهار داشت: «…من مشتاق به اشتراک گذاشتن اطلاعات به روشی واقعاً عملی بر اساس تجربیاتی که در حین ساختن حرفه‌ام داشتم، بودم. من می‌خواستم چیزی در دسترس با اطلاعات ایجاد کنم که مردم بتوانند فوراً از آن استفاده کنند.»

کارن بیون موسس PXI، یک آژانس مشاوره منابع انسانی مستقر در لندن است. PXI خدمات رفاهی، استراتژی منابع انسانی، و پیشگیری از فرسودگی شغلی و خدمات بازیابی را ارائه می دهد. Beaven جوایز بسیاری از منابع انسانی و رتبه‌بندی‌های تاثیرگذار را به دست آورده است.

Strategic HRM Book CoverStrategic HRM Book Cover

6. 100 روز اول رهبر جدید منابع انسانی: چگونه به عنوان یک مدیر جدید منابع انسانی، مدیر یا معاون جدید، چگونه قوی شروع کنیم، به میدان برویم و سریعتر به موفقیت برسیم.

آلن کالینز

قدم گذاشتن در رهبری منابع انسانی برای اولین بار دلهره آور است. با این وجود، ایجاد یک پایه قوی برای موفقیت در 100 روز اول بسیار مهم است.

این کتاب گام‌ها و بینش‌هایی را ارائه می‌دهد که آسان‌تر دنبال می‌شوند و رهبران جدید را به شروعی سازنده راهنمایی می‌کند. این نشان می دهد که چگونه می توان با اطمینان در یک نقش جدید مسئولیت را بر عهده گرفت، به زمین زد، احترام به دست آورد و فوراً تأثیر گذاشت.

آلن کالینز معاون سابق منابع انسانی پپسی کو و سخنران معروف کنفرانس منابع انسانی در سراسر ایالات متحده و کانادا است. کتاب او 17 قانون اثبات شده را پوشش می دهد که از بهترین شیوه های کشف شده در طول تجربه گسترده او در مربیگری و کار با صدها نفر از هر سطحی از رهبری منابع انسانی جمع آوری شده است.

The New HR Leader's First 100 Days Book CoverThe New HR Leader's First 100 Days Book Cover
An HR books reading list for starting and experienced HR professionals.An HR books reading list for starting and experienced HR professionals.

کتاب‌های منابع انسانی در این بخش جذابیت گسترده‌ای دارند، زیرا توسط پزشکان برای پزشکان نوشته شده‌اند.

7. توهم استعداد

توماس چامورو-پریموزیک

The Talent Delusion یک کتاب آسان برای خواندن است که با حقایق علمی در مورد مدیریت استعداد پر شده است. این کتاب شامل چیستی استعداد (همه استعداد نیستند)، چگونگی اندازه گیری استعداد، نحوه مشارکت و توسعه آن، جنبه تاریک استعداد و آینده استعداد را پوشش می دهد.

یک بینش قابل توجه از کتاب تفاوت بین عملکرد عادی و عملکرد برتر است. برای برخی افراد، شکاف بزرگی بین این دو وجود دارد. برای دیگران، عملکرد برتر کاملاً شبیه عملکرد عادی آنها است.

برای یک کارمند آسان است که رئیس خود را فریب دهد تا فکر کند با ارائه بهترین عملکرد خود، عملکرد خوبی دارد. با این حال، غیرممکن است که همیشه در اوج عملکرد باشید. افراد فقط می توانند این کار را برای مدت زمان محدودی قبل از بازگشت به عملکرد عادی خود انجام دهند. به همین دلیل است که ارزیابی عملکرد فردی بر اساس داده های یک یا دو ماهه تقریبا غیرممکن است، به خصوص زمانی که این فرد انگیزه ای برای عملکرد خوب داشته باشد.

ترفند در اینجا این است که افرادی را انتخاب کنید که عملکرد عادی آنها مشابه سطح عملکرد بالای آنها باشد.

The Talent Delusion Book CoverThe Talent Delusion Book Cover

8. قوانین کار!

لازلو بوک

وقتی صحبت از شیوه های خوب منابع انسانی به میان می آید، گوگل همیشه یک چراغ راه بوده است. در کتاب قوانین کار! لازلو بوک، معاون سابق عملیات مردمی در گوگل، بهترین شیوه های منابع انسانی در گوگل را توصیف می کند.

این کتاب بسیار کاربردی بر اهمیت فرهنگ شرکت، توانایی گوگل برای انتخاب مداوم افراد با عملکرد بالا، اهمیت داده ها در منابع انسانی، چرایی جبران ناعادلانه – عملکردهای مختلف باید به طور متفاوتی جبران شود – و نحوه برخورد با اشتباهات در منابع انسانی تاکید می کند.

این کتابی است که می توانید آن را در یک روز تمام کنید. لازلو بوک به شما نشان می دهد که کدام بهترین روش ها را می توانید فردا در سازمان خود تکرار کنید تا افراد را بهتر مدیریت کنید.

Work rules! Book CoverWork rules! Book Cover

9. HR مختل شده: زمان چیزی متفاوت است

لوسی آدامز

این کتاب به این موضوع می پردازد که نقش منابع انسانی در آینده چگونه خواهد بود. چگونه می‌توانیم کارمندان را به شیوه‌ای کاملاً متفاوت رهبری، مدیریت، مشارکت و حمایت کنیم؟

به گفته آدامز، منابع انسانی مخرب دارای سه رکن است. اولاً، با کارکنان به عنوان کودکان رفتار نمی کند، بلکه به عنوان بزرگسالان رفتار می کند. ثانیاً، با کارمندان به عنوان مصرف کننده رفتار می شود و رویکرد یک اندازه مناسب را پشت سر می گذارد. ثالثاً با کارکنان باید مانند انسان رفتار شود.

آدامز با مجموعه‌ای از مثال‌های جالب و بسیار قابل تشخیص از نقش خود به‌عنوان مدیر منابع انسانی در بی‌بی‌سی، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان مردم را در یک محیط کسب‌وکار دیجیتالی و مخرب بهتر مدیریت کرد.

HR Disrupted Book CoverHR Disrupted Book Cover

10. نه دروغ درباره کار: راهنمای یک رهبر آزاداندیش به دنیای واقعی

مارکوس باکینگهام، اشلی گودال

Nine Lies About Work از رویکردی مبتنی بر علم برای رد کردن نه افسانه رایج استفاده می کند. اسطوره‌های گنجانده شده عبارتند از: «بهترین طرح برنده می‌شود»، «مردم پتانسیل دارند»، «بهترین افراد کاملاً کامل هستند»، «تعادل بین کار و زندگی مهم‌تر است»، و «رهبری یک چیز است».

به گفته نویسندگان، برتری در یک شغل، یک افسانه دیگر، تابعی از درست کردن حقایق و مراحل درست نیست. شما می توانید این موارد را درست انجام دهید و همچنان متوسط باشید. تنها چیزی که می توان تعریف کرد نتیجه نهایی است.

به عنوان مثال، شما نمی توانید تعریف کنید که کمدین ها به طور کلی چگونه هستند – و سپس آن را از طریق یک نظرسنجی بازخورد 360 درجه اندازه گیری کنید. ادی مورفی، کریس راک و جری سینفلد همه متفاوت هستند. تنها شباهت آنها نتیجه است: مردم می خندند. نویسندگان نتیجه می‌گیرند که ما از طریق آزمایش‌های خود و توجه فردی خود یاد می‌گیریم، نه از طریق بازخورد انتقادی و کلی.

Nine Lies About Work Book CoverNine Lies About Work Book Cover

11. افزایش منابع انسانی!!: از مالکیت تا رهبری

استیو براون

در این کتاب، نویسنده پرفروش، استیو براون، متخصصان منابع انسانی را الهام می‌بخشد تا از ذهنیت حمایتی بودن فراتر رفته و وارد رهبری عمدی شوند.

منابع انسانی فرصتی برای ارتباط و تعامل با همه کارکنان را فراهم می کند. این نقش منحصر به فرد متخصصان منابع انسانی را در موقعیت عالی برای رهبری و ایجاد تغییرات معنادار برای شرکت های خود قرار می دهد.

کتاب فرمول براون افراد + فرآیندها = نتایج را توضیح می دهد. این جایگزینی برای مدل کار معکوس از نتایج به فرآیندها، با افراد به عنوان یک فکر بعدی است. در عوض، زمانی که تمرکز بر توسعه، تشویق و تجهیز کارکنان باشد، نتیجه یک نیروی کار متعهد است.

براون بر این باور است که رهبری قوی نه از عناوین شغلی، بلکه از شخصیت افراد ناشی می شود. داستان سرایی و بینش تازه این کتاب ویژگی هایی را که می توانید در تجربه کاری خود بیابید روشن می کند که به شما کمک می کند از جایی که اکنون هستید شروع کنید.

استیو براون در تلاش است تا افراد را برای داشتن اشتیاق به کار در HR ترغیب کند. براون علاوه بر مدیر منابع انسانی و نوشتن کتاب، یک میزگرد منابع انسانی و یک انجمن اینترنتی را تسهیل می کند. او همچنین یک وبلاگ منابع انسانی دارد که به مخاطبان بین المللی می رسد.

HR Rising Book CoverHR Rising Book Cover

12. تعلق در کار: اقدامات روزمره ای که می توانید برای ایجاد یک سازمان فراگیر انجام دهید

رودز پری، MPA

احساس تعلق به افراد توانمند می شود و تأثیر مثبتی در محل کار ایجاد می کند. این کتاب نیاز اساسی انسان به تعلق و اینکه چرا برای همه مهم است که در محل کار احساس تعلق داشته باشند را توضیح می دهد. نویسنده همچنین توضیح می دهد که چگونه تنوع، برابری و شمول مفاهیم جداگانه ای هستند، اما باید با هم کار کنند.

پری توضیح می دهد که چرا احساس تعلق برای آینده کاری ضروری است و چگونه می توان این فضا را برای کارمندان خود پرورش داد. این کتاب تاکتیک‌هایی را بیان می‌کند که هر کسی در هر نقشی می‌تواند برای ایجاد تغییرات لازم برای ایجاد یک سازمان عادلانه که نشان‌دهنده جوامع و مشتریان آن باشد، انجام دهد.

با داستان های شخصی و استراتژی های عملی، تعلق در محل کار یک رویکرد متمرکز است. توصیه های عملی آن شما را در چالش ایجاد نوعی فرهنگ که در آن همه کارکنان می توانند پیشرفت کنند، راهنمایی می کند.

رودز پری موسس و مدیرعامل Rhodes Perry Consulting است که راه حل های توسعه رهبری و مدیریت تغییر را برای ایجاد شرکت های فراگیر، سازمان های دولتی و غیرانتفاعی ارائه می دهد. او یک سخنران اصلی محبوب است و همچنین میزبان پادکست The Out Entrepreneur است.

Belonging at Work Book CoverBelonging at Work Book Cover

13. سازمان بی باک: ایجاد ایمنی روانی در محیط کار برای یادگیری، نوآوری و رشد

امی سی ادمونسون

انسان ها خواهان امنیت هستند، بنابراین احساس امنیت در محیط کار بهترین ها را در افراد به ارمغان می آورد. ایده ایمنی روانی در این کتاب به‌عنوان «اقلیمی که در آن افراد احساس راحتی می‌کنند و خودشان هستند» تعریف شده است.

ادمونسون با استفاده از 20 سال تحقیق، به ارتباط بین ایمنی روانی و عملکرد قوی با مطالعات موردی بخش عمومی و خصوصی در زندگی واقعی می پردازد. او همچنین گام‌های عملی را ارائه می‌کند که رهبران باید برای ایجاد امنیت روانی که می‌تواند سازمانی بی‌باک را ایجاد و پرورش دهد، بردارند.

این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند فضای کاری را تشویق کنند که در آن کارکنان احساس راحتی کنند تا بتوانند به طوفان فکری بپردازند و خودشان را بیان کنند. زمانی که افراد در ارائه ایده های خود راحت باشند، احساس می کنند که در سازمان سرمایه گذاری بیشتری می کنند. آنها برای همکاری و حل مشکلات ناشی از تغییرات بی وقفه عصر تجارت امروز انگیزه دارند.

امی سی. ادمونسون، استاد رهبری و مدیریت Novartis در مدرسه بازرگانی هاروارد است. او قبل از شروع حرفه خود در دانشگاه، برنامه های تغییر را برای مشاغل بزرگ طراحی کرد و مهندس ارشد معمار و مخترع مشهور باکمینستر فولر بود.

The Fearless Organization Book CoverThe Fearless Organization Book Cover

14. راه جنگجویان منابع انسانی: رهبری مسئولیت برای تغییر شغل و سازمان شما

مونیکا فرد و کری اولریچ، دکترا

هدف نویسندگان این کتاب الهام بخشیدن به انقلابی در حرفه منابع انسانی برای نشان دادن قدرت واقعی آن در یک سازمان است.

وقتی متخصصان منابع انسانی بر نقش‌های خود مسلط شوند، می‌توانند به جنگجویان منابع انسانی تبدیل شوند که به ارزش می‌افزایند و برای موفقیت تجاری مبارزه می‌کنند. یک HR Warrior® مشکلات را حل می کند، کار را تسهیل می کند و راه هایی برای ایجاد تأثیر مثبت بر شرکت پیدا می کند.

در این کتاب، مونیکا فرد و کری اولریچ، نویسندگان، رویکردی شوخ‌آمیز و عاشقانه را اتخاذ می‌کنند که خوانندگان را در مدل CHARGE™ خود راهنمایی می‌کند. این چارچوب ویژگی‌های اساسی شجاعت ، خوش‌رویی ، دقت ، انعطاف‌پذیری ، هدف‌گرا بودن، و نمونه‌ای که رزمندگان منابع انسانی باید داشته باشند را توضیح می‌دهد.

از طریق مطالعات موردی واقعی و تجربه استفاده از CHARGE™ در مشاغل خود، نویسندگان به خوانندگان آموزش می دهند:

  • چه تأثیر بالقوه ای می توانند بر شرکت خود داشته باشند.
  • چگونه تلاش های خود را با اهداف تجاری هماهنگ کنند.
  • چگونه از ابزارهای ارزیابی برای کشف زمینه هایی برای رشد شخصی و حرفه ای استفاده کنیم.
The Way of the HR Warrior Book CoverThe Way of the HR Warrior Book Cover

15. بازگرداندن انسان به منابع انسانی: موفقیت به عنوان یک حرفه ای منابع انسانی با شما آغاز می شود

سو پاتل

حرفه ای بودن در منابع انسانی مستلزم ایجاد تعادل بین تمرکز خود بین برآوردن نیازهای کارکنان و ایجاد ارزش برای کسب و کار است و در عین حال همچنان تمام جنبه های خط مشی و فرآیند منابع انسانی را مدیریت می کند.

این کتاب توصیه های عملی برای حفظ این تعادل و در عین حال تأثیر مثبت بر تجارت و افراد آن ارائه می دهد. این پنج حوزه (مشارکت، فرآیند، بهره‌وری، عملکرد، پیشرفت) را پوشش می‌دهد که متخصصان منابع انسانی باید در آن‌ها مهارت داشته باشند تا مؤثرترین باشند.

پاتل بینش هایی در مورد اینکه چگونه می توان یک شریک با ارزش و محترم بود که می تواند به ایجاد یک محیط کاری مطلوب کمک کند، ارائه می دهد. این ابزار توسعه شخصی به شما نشان می دهد که چگونه با تغییرات پیشگیرانه روبرو شوید و نتایجی را ارائه دهید که ارزش شما را نشان دهد.

سو پاتل 27 سال را در بخش منابع انسانی با یک خرده فروش در بریتانیا گذراند و اکنون یک شرکت مشاوره و آموزش منابع انسانی را اداره می کند.

Putting The Human Back Into HR Book CoverPutting The Human Back Into HR Book Cover

کتاب های منابع انسانی برای مبتدیان

اگر به تازگی در زمینه منابع انسانی شروع کرده اید، کتاب های زیر شما را با حقایق و استراتژی هایی آشنا می کند که به شما کمک می کند کار خود را به خوبی انجام دهید. اگرچه این کتاب‌ها جزو بهترین کتاب‌های منابع انسانی برای مبتدیان هستند، اما متخصصان حرفه‌ای منابع انسانی نیز می‌توانند آنها را مفید بدانند.

16. کتاب بزرگ منابع انسانی

باربارا میچل و کورنلیا گاملم

نسخه 10 ساله کتاب بزرگ منابع انسانی یک راهنمای جامع و به روز شده در مورد مسائل، فرآیندها و بهترین شیوه های منابع انسانی است که توسط دو متخصص با تجربه و محترم HR نوشته شده است.

مسئولیت منابع انسانی برای مدیریت افراد همیشه چالش برانگیز بوده است. با این حال، در سال های اخیر، تغییرات چشمگیر در دنیای کار، آن را پیچیده تر کرده است. این کتاب به بررسی این تغییرات و بررسی روندهای فعلی و نوظهور می پردازد.

این هر دو جنبه استراتژیک و عملکردی مدیریت استعداد را پوشش می دهد، از جمله اطلاعات در مورد موضوعاتی مانند:

  • DEI
  • مدیریت کارگران از راه دور و توزیع شده
  • تاثیر تغییر فناوری ها
  • پیشگیری و مقابله با آزار و اذیت در محل کار
  • برای رفع نیازهای مختلف نیروی کار، حقوق و مزایا را بپردازید
  • استراتژی های آموزشی، از جمله گیمیفیکیشن
The Big Book of HR Book CoverThe Big Book of HR Book Cover

17. کتاب راهنمای منابع انسانی ضروری

شارون آرمسترانگ و باربارا میچل

این پرفروش ایده ها و منابعی را برای تمام عملکردهای حیاتی منابع انسانی ارائه می دهد. نسخه به روز شده دهمین سالگرد حاوی نکات، چک لیست ها، ابزارها و فرم های نمونه است که به شما کمک می کند تا در چالش های مسئولیت های منابع انسانی پیمایش کنید.

هر فصل یک عنصر اصلی منابع انسانی را پوشش می دهد و در پایان شامل یک بخش “پیام اصلی برای مدیران” است. این خلاصه‌ها دسترسی سریع به نکات اصلی را که می‌خواهید در هنگام بروز موقعیت‌هایی در موضوع موضوع به آنها اشاره کنید، فراهم می‌کند.

کتاب راهنمای منابع انسانی ضروری راه حل هایی را برای بسیاری از مسائل منابع انسانی ارائه می دهد، از جمله:

  • جذب استعدادها با روش های نوین
  • ساده سازی ورود
  • تربیت نیروی کار متنوع و چند نسلی
  • شناسایی تله های قانونی برای رعایت مقررات و اجتناب از طرح دعوی قضایی
  • ارائه یک بسته غرامت و مزایا رقابتی

نویسندگان چندین دهه تجربه منابع انسانی دارند. پس از کار در زمینه استخدام و آموزش، شارون آرمسترانگ یک تجارت مشاوره مدیریت عملکرد را در سال 1998 راه اندازی کرد. باربارا میچل در بخش منابع انسانی برای Marriott International کار می کرد و اکنون نویسنده، سخنران و شریک مدیریت گروه میچل است.

The Essential HR Handbook Book CoverThe Essential HR Handbook Book Cover

18. کتاب تمرین مدیریت منابع انسانی آرمسترانگ

مایکل آرمسترانگ در کنار استیون تیلور

این کتاب یک منبع کلاسیک برای دانشجویان و متخصصان منابع انسانی برای درک و اجرای منابع انسانی است. توضیحات کاملی در مورد تمام حوزه های کلیدی منابع انسانی، از جمله روابط کارکنان، مدیریت عملکرد و رفتار سازمانی ارائه می دهد.

نویسندگان اطلاعات عملی و مرتبط را به اشتراک می گذارند و یادگیری موثر را تسهیل می کنند. خوانندگان می توانند به مطالب پشتیبانی آنلاین برای خودآموزی دسترسی داشته باشند. دو بخش از کتاب همچنین حاوی ابزارهایی با مهارت و دانش کاربردی است.

این نسخه به روز شده از کتاب شامل اطلاعات گسترده ای در مورد پیشرفت های اخیر HRM است. این اطلاعات جدید قانون استخدام را شامل می شود و نگرانی های بین المللی را در HRM بررسی می کند.

نویسنده مایکل آرمسترانگ یک مشاور مدیریت مستقل و شریک مشترک مدیریت E-reward در بریتانیا است. او چندین کتاب HR نوشته است که به بیش از 20 زبان ترجمه شده است.

این نسخه، نویسنده همکار، استفان تیلور، مدرس ارشد مدیریت منابع انسانی در دانشکده بازرگانی دانشگاه اکستر را معرفی می‌کند.

Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice Book CoverArmstrong's Handbook of Human Resource Management Practice Book Cover

کتاب های تحلیل منابع انسانی

تصمیم گیری مبتنی بر داده در دنیای منابع انسانی حیاتی شده است. سه کتاب تحلیل منابع انسانی در این بخش بر کمک به متخصصان منابع انسانی در تصمیم گیری بر اساس اطلاعات واقعی با استفاده از داده ها تمرکز دارند.

19. تجزیه و تحلیل منابع انسانی پیش بینی کننده: تسلط بر متریک منابع انسانی

کرستن و مارتین ادواردز

این کتاب اغلب به عنوان مطالب خواندنی برای کلاس های تحلیل منابع انسانی استفاده می شود. این معیارها و تجزیه و تحلیل ها را با جزئیات پوشش می دهد. این کتاب با استفاده از تعدادی از مطالعات موردی مختلف، معیارها و تحلیل‌های مربوط به تنوع، نگرش‌های کارکنان، جابجایی کارکنان (از جمله تجزیه و تحلیل پیش‌بینی ترک خدمت)، عملکرد کارکنان، تجزیه و تحلیل استخدام و موارد دیگر را بررسی می‌کند.

این متن یک چارچوب قابل فهم برای کمک به متخصصان منابع انسانی در درک و به کارگیری تکنیک های آماری و تجزیه و تحلیل افراد ارائه می دهد. خوانندگان را از طریق مثال‌هایی راهنمایی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه پیشرفت را اندازه‌گیری کنند و از داده‌های منابع انسانی برای تصمیم‌گیری‌ها و استراتژی‌های منابع انسانی مبتنی بر شواهد استفاده کنند.

Predictive HR Analytics Book CoverPredictive HR Analytics Book Cover

20. سرمایه گذاری روی مردم. تأثیر مالی ابتکارات منابع انسانی

وین کاسیو و جان بودرو

Cascio و Boudreau یک رویکرد بسیار ساختارمند و مبتنی بر داده برای حل مشکلات رایج در HR اتخاذ می کنند. این کتاب که در ابتدا در سال 2008 منتشر شد، به بررسی اندازه گیری استراتژیک منابع انسانی در موضوعات خاص می پردازد.

دو فصل اول شامل «دیوار بودرو» معروف است که مانعی است که شرکت‌ها برای عبور از گزارش عملیاتی به تجزیه و تحلیل باید از آن عبور کنند.

این کتاب نسبتاً فنی است، اگرچه برای افراد عادی قابل درک است. پس از توضیح مبانی اندازه گیری جامد در منابع انسانی، به بررسی تعدادی از مطالعات موردی ادامه می دهد. اینها در مورد غیبت، جابجایی کارکنان، رفاه کارکنان، مشارکت و موارد دیگر هستند. برای هر یک از این موضوعات، یک رویکرد ساختاریافته برای بررسی جزئیات آنها اتخاذ می شود و ابزارهایی برای ارزیابی هزینه و اندازه گیری تأثیر مداخلات به خواننده ارائه می شود.

چند نمونه از این کتاب در دوره تحلیل داده HR ما گنجانده شده است.

Investing in People Book CoverInvesting in People Book Cover

21. راهنمای عملی تجزیه و تحلیل منابع انسانی: استفاده از داده ها برای اطلاع رسانی، تبدیل و توانمندسازی تصمیمات منابع انسانی

Shonna D. Waters، Valerie N. Streets، Lindsay McFarlane و Rachael Johnson-Murray

دسترسی به داده ها برای همیشه تصمیم گیری منابع انسانی را تغییر داده است. استفاده از تجزیه و تحلیل برای حل مشکلات برای ماندن در رقابت بسیار مهم است. بنابراین، منابع انسانی باید کاربردها و قابلیت های آن را درک کند. این کتاب نحوه استفاده از داده ها را برای یافتن راه حل هایی برای چالش های منابع انسانی شرح می دهد.

از طریق مثال‌های معمولی از موانعی که کسب‌وکارها با آن روبرو هستند، این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان حوزه‌هایی را که تجزیه و تحلیل‌ها در آنها مفید است و چگونه می‌توان درک، پیاده‌سازی و به حداکثر رساندن تأثیر انواع مختلف معیارها و تجزیه و تحلیل‌ها را شناسایی کرد.

این کتاب چهار سطح از پیچیدگی تجزیه و تحلیل داده‌ها را که سازمان‌ها برای حل مشکلات استفاده می‌کنند، تشریح می‌کند. هنگامی که تشخیص دادید که دپارتمان شما در چه سطحی قرار می گیرد، می توانید دستورالعمل ها را برای پیشرفت به مرحله بعدی دنبال کنید.

این راهنما توسط تیمی از متخصصان تحلیل منابع انسانی بدون استفاده از اصطلاحات گیج کننده ریاضی نوشته شده است. فرمت آن آسان است و به شما این امکان را می دهد تا نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها را به عنوان یک ابزار حل مسئله موثر درک کنید.

The Practical Guide to HR Analytics Book CoverThe Practical Guide to HR Analytics Book Cover

فایده کتاب

به چالش کشیدن خود با یادگیری مداوم برای رشد حرفه ای ضروری است. خواندن کتاب های مربوط به منابع انسانی یک راه عالی برای انجام این کار است. با استفاده از اطلاعات عمیق و دیدگاه های تازه کارشناسان، بینشی به دست می آورید که به شما کمک می کند در نقش منابع انسانی خود پیشرفت کنید.

ایجاد دانش، ایجاد ایده‌های جدید، و همگامی با حوزه دائماً در حال تحول منابع انسانی، شما را در موقعیت بهتری برای پیشرفت شغلی خود قرار می‌دهد.

خواندن مبارک!

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *