7 نمونه برنامه های ارجاع کارمند درخشان

ارجاع کارمندان – و برنامه های ارجاع کارمندان – در حال افزایش است. و دلیل خوبی دارد: استخدام‌های جدید ارجاعی اغلب مناسب‌تر (فرهنگ) هستند، درگیرتر هستند، احتمال ترک کمتری دارند و بهره‌ورتر هستند. در این مقاله، ما به 7 نمونه برنامه ارجاع کارمند می پردازیم.

وقتی نوبت به ایجاد یک برنامه ارجاع کارمند درخشان می رسد، باید چند عنصر را در نظر داشت. در حالت ایده آل، هر برنامه شامل موارد زیر است:

  • مشوق ها – نقدی یا غیر نقدی مانند تعطیلات اضافی یا حتی فقط یک تشکر ساده.
  • سهولت استفاده – سعی کنید استفاده از برنامه ارجاع کارمندان خود را تا حد امکان برای افراد خود آسان کنید.
  • بازخورد – مثل همیشه، کارمندان خود را از وضعیت ارجاعات خود مطلع کنید. آیا نامزد آنها در فرآیند استخدام پیش رفت؟ یک ایمیل یا پیام سریع برای آنها ارسال کنید.
  • شناخت – تمجید برای روحیه کارکنان خوب است. به یک راه خوب فکر کنید تا زمانی که کارکنان خود را با موفقیت به کسی معرفی کرده اند، به رسمیت شناخته شوند.

ارجاع کارمندان را می توان به عنوان شکلی از استخدام انتخابی، بهترین روش منابع انسانی مهم در نظر گرفت. وقتی صحبت از ایجاد مزیت رقابتی به میان می آید، جذب افراد مناسب کلیدی است. و چه کسی بهتر از کارمندان خود شما برای پیش‌انتخاب اولیه نامزدهای احتمالی بهتر است؟

درسته هیچکس

دلیل بیشتر این است که به برنامه ارجاع کارمند خود فکر جدی کنید.

نمونه های بسیار خوبی از برنامه های ارجاع کارمندان و ابزارهای نرم افزار برنامه ارجاع وجود دارد.

در زیر، منتخبی از برنامه‌های مختلف را می‌بینید تا بتوانید امکانات مختلف را ببینید و از الهام‌بخش برنامه خود استفاده کنید.

7 نمونه برنامه های ارجاع کارمند درخشان

1. خالص

نرخ ارجاع در PURE – یک شرکت بیمه اموال آمریکایی – بالا است: بین 40٪ تا 60٪ از کارکنان آن از طریق ارجاعات تامین شده اند.

راز آنها؟

هیچ وقت تلف نکن به محض اینکه یک استخدام جدید هفته های اول خود را در شرکت پشت سر بگذارد، از آنها سوال می شود که آیا فرد دیگری را می شناسند که می تواند برای شرکت مناسب باشد یا خیر.

این نوع استراتژی ارجاع قطعی دو مزیت اصلی دارد: 1) فوراً منجر به ارجاع بیشتر می شود و 2) بر اهمیت ارجاع تأکید می کند.

2. ساعات خوش Salesforce

Salesforce، غول محاسبات ابری ایالات متحده، به خاطر پاداش‌های غنی – چه پولی و چه غیره- که به کارکنان خود ارائه می‌کند، مشهور است. و نه فقط برای ارجاعات موفق. کارکنان Salesforce اتاق‌های تمرکز حواس را در اختیار دارند، برای داوطلب شدن در جامعه خود دستمزد دریافت می‌کنند، و وقتی ۱۸ ماه بدون ترفیع سپری می‌کنند، برای یافتن چالش‌های جدید کمک می‌گیرند.

از نظر ارجاع، کارمندان Salesforce در مجموع کمتر از 5.5 میلیون دلار جوایز ارجاعی دریافت کرده اند.

اما Salesforce چگونه برنامه ارجاع خود را انجام می دهد؟

این شرکت Recruitment Happy Hours را سازماندهی می کند، گردهمایی هایی که در آن کارمندان می توانند افرادی را که می خواهند به آنها معرفی کنند دعوت کنند. راهی عالی و غیررسمی برای استخدام کنندگان برای آشنایی با نامزدهای احتمالی. و هم برای کارمندان و هم برای مراجعان آنها سرگرم کننده است زیرا آنها می توانند از چند نوشیدنی با هم لذت ببرند.

3. دوچرخه های InMobi

زمانی که InMobi – یک پلتفرم جهانی تبلیغات موبایلی و اکتشاف – به شدت به مدیران مهندسی نیاز داشت، تیم استخدام کننده آن می دانست که باید چیز خارق العاده ای ارائه دهند.

و همینطور هم کردند.

آنها برای پاداش دادن به کارمندان یک انگیزه خاص کشور و فرهنگ ارائه کردند. در هند به معنای دوچرخه رویال انفیلد (هارلی دیویدسون هند) و در ایالات متحده به معنای وسپا بود.

برای نگه داشتن کارمندان در بالای بازی ارجاع، هر دو خودرو درست در ورودی دفاتر پارک شده بودند. برای هر ارجاع موفق، کارمندان InMobi می‌توانند بین یک دوچرخه کاملاً جدید و سفر به بالی یکی را انتخاب کنند.

به نظر می رسد کمی دانش محلی برای سفارشی کردن برنامه ارجاع کارمندان شما بسیار مفید است: نرخ ارجاع InMobi از 20٪ به 50٪ برای یک شرکت 900 نفری افزایش یافت.

4. روش بازی سازی Fiverr

بازار آزاد Fiverr می‌خواست با ردیابی اشتراک‌گذاری شغل اجتماعی و افزودن گیمیفیکیشن با ارائه امتیاز برای اشتراک‌گذاری مشاغل و معرفی دوستان، ارجاع کارمندان را افزایش دهد.

به این ترتیب، Fiverr تصمیم گرفت از Zao استفاده کند، شرکتی که برنامه ارجاع کارمندان را ارائه می‌دهد (این برنامه توسط PIXID خریداری شده است). این نرم افزار یک عنصر رقابتی را به نامزدهای ارجاع دهنده اضافه کرد زیرا به کارمندان امتیاز و اعتبار برای تمام اقداماتی که انجام دادند و – فراموش نکنیم – آنها را در مورد تغییر وضعیت ارجاعات خود مطلع می کرد.

بر اساس امتیازاتی که در تابلوی ارجاعات Zao کسب کرده بودند، کارمندان برتر Fiverr به صورت فصلی و سالانه هدایایی دریافت کردند.

Employee Referral Programs Examples at ZaoEmployee Referral Programs Examples at Zao

تابلوی امتیازات Zao به کارمندان اعتبار داد
برای هر اقدام مرتبط با ارجاع

5. سوالات تیز گوگل

وقتی صحبت از نمونه برنامه های ارجاع کارمند می شود، این یکی به زیبایی قدرت سادگی را نشان می دهد. در Google، یکی از کارهایی که استخدام‌کنندگان انجام می‌دهند این است که از کارمندان سؤالاتی می‌پرسند مانند “بهترین توسعه‌دهنده نرم‌افزاری که در بوستون می‌شناسید کیست؟”

پرسیدن این نوع سؤالات به طور خودکار افراد را وادار می کند تا کمی سخت تر در مورد افرادی که به آنها مراجعه می کنند فکر کنند.

6. پاداش عاطفی اکسنچر

شرکت مشاوره هلندی و فناوری اطلاعات Accenture از رویکرد متفاوتی استفاده می کند. برنامه ارجاع کارمندان شرکت بر این واقعیت استوار است که ارجاع افراد به شما احساس خوبی می دهد. یا به این دلیل که با یافتن شغل به دوستی کمک کردید و/یا به این دلیل که با یافتن یک استخدام جدید درخشان به شرکت کمک کردید.

برای به حداکثر رساندن این احساس “خوب کردن” Accenture به کارمندان خود این امکان را داد که بخشی از پاداش ارجاع خود را به یک موسسه خیریه به انتخاب خود اهدا کنند. برای بالا بردن همه چیز، شرکت آن مقدار را مطابقت داد.

7. پاداش مضاعف اینتل

اینتل یک راه ساده برای ضربه زدن به دو پرنده ضرب المثل با یک سنگ پیدا کرده است. غول فناوری آمریکایی به منظور حفظ تنوع استخدامی خود، پاداش ارجاع خود را زمانی که کارمندان با موفقیت زنان و اقلیت ها را معرفی می کنند، دو برابر می کند.

خلاق باشید

خوب، شما آن را دارید، 7 نمونه برنامه ارجاع کارمند درخشان.

البته، تعداد بی‌شماری برنامه‌های فوق‌العاده دیگر نیز وجود دارد، اما این انتخاب باید در مورد امکانات بی‌پایانی که دارید، ایده خوبی به شما بدهد. سه نکته اصلی از این مقاله عبارتند از:

  1. برای خلاق بودن در مورد برنامه ارجاع کارمند خود – لزوماً به بودجه زیادی برای تأثیرگذاری نیاز ندارید (البته پاداش پولی کمک می کند).
  2. برای به رسمیت شناختن کارکنان خود (در سطح شرکت).
  3. تا آنها را در مورد وضعیت ارجاعات خود در جریان بگذارید.

مانند بسیاری از چیزها، هیچ فرمول جادویی برای موفقیت تضمین شده وجود ندارد. بخشی از آن به سادگی آزمون و خطا است تا بفهمید چه چیزی در سازمان شما و برای کارمندان شما خوب عمل می کند. با آزمایش روش‌های مختلف ارجاع، می‌توانید روش‌هایی را که به نتایج دلخواه شما نمی‌رسند حذف کنید و از این رو به برنامه ارجاع کارمندی نزدیک‌تر می‌شوید.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *