7 چالش منابع انسانی خرده فروشی و نحوه غلبه بر آنها

صنعت خرده‌فروشی تغییرات آشفته‌ای را تجربه می‌کند، چه این استعفای بزرگ – که بخشی از آن به دلیل همه‌گیری COVID-19 به وجود آمده است – یا تحول سریع دیجیتال. منابع انسانی خرده فروشی با چالش های منحصر به فردی روبرو است که متخصصان منابع انسانی باید برای ادامه جذب و حفظ کارمندان با کیفیت بالا و متعهد به آن توجه کنند. بیایید برخی از رایج ترین چالش های خرده فروشی منابع انسانی امروز و چگونگی غلبه بر آنها را بررسی کنیم.

مطالب
1. جذب و حفظ کارکنان
2. ایمنی کارکنان
3. برنامه ریزی و برنامه ریزی نیروی کار
4. بازتعریف نقش منابع انسانی در کسب و کار
5. دسترسی به درآمد به دست آمده
6. فعال کردن تجربه کارمندان دیجیتال
7. ایجاد یک محل کار متنوع و فراگیر

1. جذب و حفظ کارکنان

جذب و حفظ کارگران یکی از چالش های عمده خرده فروشی منابع انسانی در سال های گذشته بوده است. بر اساس گزارشی از اداره آمار کار ایالات متحده، صنعت خرده‌فروشی دومین پست‌های خالی را در بین تمام بخش‌ها دارد و تعداد مشاغل به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است. یک نظرسنجی توسط Zipline نشان داد که 42٪ از شرکای خرده‌فروشی در نظر دارند یا قصد دارند این صنعت را ترک کنند. مدیر عامل زیپ لاین، ملیسا وونگ، پیشنهاد می‌کند که این امر عمدتاً به دلیل قطع ارتباط بین HQ و کارکنان خط مقدم در طبقه مغازه است که باعث می‌شود کارمندان احساس ناشناخته، جدا شدن و قطع ارتباط با شرکت کنند.

منابع انسانی با مسئولیت دشوار پرداختن به این چالش ها مواجه است. آنها باید راه های نوآورانه ای برای جذب و حفظ کارمندان در یک صنعت بی ثبات ایجاد کنند. این شامل:

  • افزایش مشارکت کارکنان،
  • پاداش کار خوب،
  • افزایش حقوق و مزایا،
  • ارائه برنامه های ثابت و ساعت های تضمینی،
  • و انجام مصاحبه‌های خروج کامل‌تر برای درک چالش‌ها و آنچه که کارکنان فعالانه در یک کارفرما به دنبال آن هستند.

بسیاری از خرده فروشان در حال حاضر تلاش های خود را برای جذب و حفظ کارمندان افزایش می دهند. به عنوان مثال، غول جهانی پوشاک و کفش ورزشی نایک به کارکنان مزایای سخاوتمندانه ای مانند بیمه درمانی، تخفیف، مرخصی با حقوق و برنامه بازنشستگی ارائه می دهد. خواربارفروشی زنجیره ای ایالات متحده، Sam’s Club، طرح های خرید سهام، مرخصی والدین، و کمک هزینه تحصیلی کالج را ارائه می دهد. Lululemon دستمزد ساعتی خود را برای کارمندان فروشگاه و خدمات مشتری به 15 تا 17 دلار به عنوان “قدردانی از نیروی کار خود” و به رسمیت شناختن کار خوب آنها افزایش داد.

احساس هدف کلیدی است

افزایش دستمزد و مزایا همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. با این حال، این دیگر برای متمایز ساختن یک سازمان از رقبای خود کافی نیست. کارمندان به طور فزاینده ای به دنبال چیزهای بیشتری از محل کار خود هستند.

یک مثال درخشان از آن زمانی است که همه‌گیری، فروشگاه‌های Build-A-Bear را مجبور به تعطیلی کرد. در نتیجه، «مراسم دل‌بازی» که کودکان به‌عنوان بخشی از فرآیند ساختن خرس‌های پرشده با آن آشنا شده‌اند و دوست دارند در آن شرکت کنند، باید متوقف می‌شد. با این حال، هر روز صبح در انبار شرکت، کارمندان شروع به برگزاری مراسم قلب خود برای همه خرس هایی کردند که از طریق سفارشات آنلاین ارسال می کردند. این به ایجاد حس مشترک هدف در بین کارمندان کمک کرد. این، همراه با یک «آشپزی سالانه فلفل قرمز» و یک برنامه کمکی 100000 دلاری به کارمندان، رتبه چهارم را در فهرست بهترین کارفرمایان سایز متوسط فوربس در سال 2021 به دست آورد.

سلامتی و تندرستی مهم است

علاوه بر این، بیماری همه گیر، سلامت روانی کارکنان را مورد توجه قرار داده است. انجمن روانشناسی آمریکا گزارش می دهد که 78 درصد از کارگران استرس قابل توجهی را تجربه می کنند. این خود را در افزایش سوء مصرف مواد، خشونت خانگی و خودکشی ناشی از تأثیرات روانی این بیماری همه گیر نشان می دهد. بسیاری از شرکت‌ها با اضافه کردن نقش مدیر رفاه و ارائه مزایای مرتبط با سلامت برای اعطای تسهیلات در زمان‌های چالش‌برانگیز، به سلامت روان کارمندان خود توجه می‌کنند و اولویت‌بندی می‌کنند.

2. ایمنی کارکنان

داده های اداره آمار کار نشان می دهد که صنعت خرده فروشی در دسامبر 2020 135000 شغل اضافه کرد اما در ژانویه 2021 38000 شغل را از دست داد. علاوه بر از دست دادن مشاغل، COVID-19 ایمنی کارکنان را زیر سوال برده است و کارگران خرده فروشی خط مقدم دائماً در معرض خطر هستند. ویروس. علاوه بر این، آنها مجبور شده اند با مشتریان ناامیدی که مجبور به پیروی از آخرین دستورالعمل های دولت (مانند پوشیدن ماسک) هستند، برخورد کنند.

ایمنی کارمندان یکی از چالش های اصلی خرده فروشی در سال های آینده باقی خواهد ماند. وظیفه منابع انسانی انجام تحقیقات منظم و اجرای اقدامات ایمنی جدید و به روز شده بر این اساس برای محافظت از سلامت و رفاه کارکنان و مشتریان است. این شامل اقدامات اساسی مانند تمیز کردن منظم تمام فضاهای کاری، حصول اطمینان از داشتن کلیه محصولات تمیز کننده مورد نیاز کارکنان در طول شیفت کاری و اداره کسب و کار به گونه ای است که تماس را حذف یا کاهش دهد.

3. برنامه ریزی و برنامه ریزی نیروی کار

اگرچه صنعت خرده‌فروشی به اندازه صنعت مهمان‌نوازی از نظر فصلی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، اما همچنان در طول سال بالا و پایین‌ترین ترافیک و افزایش و افت غیرمنتظره را تجربه می‌کند. این امر باعث می شود که دانستن تعداد مشتریان در هر فروشگاه در هر زمان معین دشوار باشد. چالش ایجاد تعادل بین تعداد پرسنل مورد نیاز برای پاسخگویی به تقاضا با هزینه های تجاری وجود دارد. در اینجا، منابع انسانی می تواند نقش مهمی ایفا کند. استفاده از داده ها برای ردیابی ترافیک مشتری و دانستن چگونگی تجزیه و تحلیل و درک این داده ها می تواند به سازمان کمک کند تا برنامه ریزی موثرتری داشته باشد و هزینه ها را بدون ایجاد اختلال در خدمات کاهش دهد.

یک تیم منابع انسانی با سواد داده می تواند به طور موثرتری برنامه ریزی کند و تصمیمات استراتژیک تجاری برای مدیریت نیروی کار بگیرد. به همین دلیل است که ارتقای مهارت در منابع انسانی برای موفقیت آینده همه کسب‌وکارها حیاتی است.

برای مثال، بر اساس سال‌های گذشته و پیش‌بینی‌ها، سازمان‌های خرده‌فروشی باید تعیین کنند که چه تعداد کارگر اضافی برای فصل تعطیلات باید استخدام کنند. قبل از فصل تعطیلات 2021، خرده فروش آمریکایی Target تشخیص داد که باید 100000 کارگر فصلی را استخدام کند و ساعات بیشتری را نسبت به سال های گذشته به آنها ارائه دهد. علاوه بر این، آنها به کارمندان فعلی خود ساعات بیشتری را پیشنهاد دادند. آنها همچنین یک اپلیکیشن موبایل جدید را پیاده سازی کرده اند که به کارگران اجازه می دهد برای اطمینان از انعطاف پذیری، شیفت ها را اضافه یا تعویض کنند.

7 retail HR challenges.7 retail HR challenges.

4. بازتعریف نقش منابع انسانی در کسب و کار

تیم های منابع انسانی در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از همه سازمان ها و شریک استراتژیک برای کسب و کارها هستند. با این حال، یکی از چالش‌های مهم خرده‌فروشی منابع انسانی این است که شرکای تجاری منابع انسانی (HRBPs) اغلب در رویکرد خود کاملاً واکنش‌پذیر هستند و منتظر دستورالعمل‌های مدیریت هستند. در عوض، باید با ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر داده‌ها، روی فعال‌تر شدن کار کنید. برای اینکه متخصصان منابع انسانی به این هدف برسند، باید روی T-شکل شدن تمرکز کنند. این بدان معناست که آنها بر چهار شایستگی اصلی منابع انسانی (تسلط به دیجیتال، هوش تجاری، حمایت از افراد و سواد داده) با حداقل یک شایستگی عملکردی منابع انسانی مانند جذب استعداد یا تحقیق و توسعه تسلط دارند.

ترکیب این مهارت ها به متخصصان منابع انسانی کمک می کند تا به زبان تجارت صحبت کنند. به این ترتیب، آنها در یک چشم‌انداز کسب‌وکار در حال تحول مرتبط باقی می‌مانند و به سازمانشان کمک می‌کنند تا با ایجاد ارزش مستمری که نتیجه را افزایش می‌دهد، به اهداف تجاری دست یابد.

5. دسترسی به درآمد به دست آمده

دسترسی به دستمزد به دست آمده، دسترسی به دستمزد زودهنگام، پرداخت درخواستی، و مزایای حقوق روزانه، همگی اصطلاحات مختلفی هستند که برای توصیف دسترسی سریع کارمند به حقوقی که به دست آورده‌اند، به جای انتظار برای یک روز برنامه‌ریزی ماهانه معمولی استفاده می‌شوند.

تحقیقات نشان می دهد که تقریباً 8 نفر از هر 10 کارگر تمام وقت در ایالات متحده از حقوقی به چک دیگر زندگی می کنند. در عین حال، 95٪ از کارکنان علاقه مند به کار در سازمانی هستند که دسترسی به درآمد کسب شده را فراهم می کند. گزارش ها همچنین نشان می دهد که استرس مالی یکی از عوامل کلیدی در مسائل مرتبط با سلامتی است که بر بهره وری کارگر تأثیر می گذارد. این فقط در ایالات متحده سالانه 500 میلیارد دلار هزینه دارد. بنابراین، ارائه آرامش مالی به کارگران منجر به تجربه مثبت تر کارمند می شود و به افزایش بهره وری و حفظ کار کمک می کند.

کارفرمایان قبلاً دریافته اند که ارائه دستمزد درخواستی منجر به کاهش 50 درصدی گردش مالی، 49 درصدی افزایش بهره وری و کاهش 26 درصدی غیبت می شود. علاوه بر این، اکثر کارمندان اظهار داشته اند که دستمزد زودهنگام به کاهش استرس مالی آنها کمک کرده است. همچنین نیاز آنها به گرفتن وام یا استفاده از اضافه برداشت خود را از بین برده و آنها را برای رفتن به کار تشویق می کند. این مزیت همچنین می‌تواند منجر به افزایش متقاضیان شغل و زمان کوتاه‌تر برای پر کردن پست‌های خالی شود.

برای پیاده‌سازی دسترسی به دستمزد، منابع انسانی باید به دنبال راه‌حل‌های فن‌آوری باشد که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد این کار را به کارکنان ارائه دهند.

6. فعال کردن تجربه کارمندان دیجیتال

یک نظرسنجی در محل کار در سال 2021 توسط YOOBIC نشان داد که 76٪ از کارمندان خرده فروشی معتقدند فرآیندهای دیجیتالی باعث افزایش بهره وری آنها می شود. کارمندان اکنون انتظار دارند یک تجربه مثبت کارمند دیجیتالی داشته باشند، اما متخصصان منابع انسانی باید خودشان از لحاظ دیجیتالی مهارت داشته باشند تا این را ارائه دهند.

برای درک بهتر نیازهای کارکنان، متخصصان منابع انسانی باید فعالانه به نیروی کار خود گوش دهند و این سوال را بپرسند. این به کارکنان کمک می کند احساس کنند شنیده می شوند، با سازمان مرتبط هستند و با ارزش هستند.

صنعت خرده فروشی به دلیل پیشرفت های تکنولوژیک به سرعت در حال تغییر است. همه‌گیری این تغییر را سریع‌تر از آنچه بسیاری انتظار می‌رفتند، مجبور کرده است. کارفرمایان باید به دقت در مورد مهارت های جدیدی که کارکنان برای انجام مسئولیت ها و وظایف مختلف نیاز دارند فکر کنند. به عنوان مثال، استفاده از پلتفرم‌های زمان‌بندی و مدیریت زمان، برنامه‌های پیام‌رسانی تلفن همراه، پلت‌فرم‌های پرداخت بر اساس تقاضا و پلت‌فرم‌های L&D. علاوه بر این، ارائه آموزش و توسعه گسترده به کارکنان مضطرب اطمینان می دهد که آینده آنها در شرکت در خطر نیست.

Kroger – بزرگترین خرده فروش مواد غذایی در ایالات متحده – اخیراً با شرکت آموزش کارمندان Axonify برای راه اندازی برنامه آموزشی شخصی خود که برای حمایت از مشارکت و حفظ کارمندان طراحی شده است، شریک شد. از طریق یک برنامه آسان برای ناوبری و جذاب، کارگران می توانند در طول شیفت کاری خود به آموزش هایی که متناسب با نیازهای خاص آنها است دسترسی داشته باشند.

مصرف کنندگان نیز خواهان تجربه دیجیتال هستند

این فقط کارمندان نیستند که به دنبال تجربه دیجیتالی تری در صنعت خرده فروشی هستند. یک نظرسنجی جهانی توسط IDC نشان داد که تقریباً 60٪ از مصرف کنندگان در صورت عدم ارائه BOPIS (خرید آنلاین-پیکاپ در فروشگاه) از یک خرده فروش در جای دیگری خرید می کنند. منابع انسانی نقشی کلیدی در حصول اطمینان از ماندن خرده‌فروشان بر این انتظارات از طریق توانمند ساختن کارکنان برای ارائه خدمات بازی می‌کند.

7. ایجاد یک محل کار متنوع و فراگیر

اگرچه خرده‌فروشی یکی از متنوع‌ترین صنایع است، اما محل کار برای انعکاس این موضوع، به‌ویژه در سطوح بالای اجرایی، تلاش کرده است. اینها هنوز تحت سلطه مردان سفیدپوست هستند.

EEOC گزارش می دهد که تنها 14 درصد از کارکنان اجرایی سطح بالا در خرده فروشی از گروه هایی هستند که نمایندگی کمتری دارند. این تقریباً 10٪ کمتر از صنعت اقامت و خدمات غذایی است. یک نظرسنجی مک کینزی نشان داد که 39٪ از شرکت کنندگان شغلی را انتخاب نکردند زیرا تصور می کردند سازمان فرهنگ فراگیر ندارد. علاوه بر این، نظرسنجی توسط هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که 75 درصد از شرکت‌کنندگان هیچ تاثیری از سیاست‌های تنوع احساس نمی‌کنند، مگر اینکه تعهدی از سوی رهبری برای ایجاد تغییر وجود داشته باشد.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های خرده‌فروشی منابع انسانی، حرکت از ایجاد یک محل کار متنوع و فراگیر و ارائه خدمات است. ابزارهای منابع انسانی مبتنی بر فناوری مانند ارزیابی های رفتاری و تست های قبل از استخدام می توانند برای ارزیابی استعدادها و کمک به ایجاد محیطی فراگیرتر مورد استفاده قرار گیرند. حذف اطلاعات شخصی در چنین آزمون‌هایی می‌تواند به متخصصان منابع انسانی در تصمیم‌گیری بی‌طرفانه برای استخدام کمک کند.

خرده فروشان امسال تحت فشار قرار گرفته اند تا به نابرابری ها در محل کار رسیدگی کنند، که اثرات آن را می توان از قبل مشاهده کرد. به عنوان مثال، Walgreens شاهد بوده است که گروه‌های کوچکی از تنوع و گنجاندن در تیم‌های مختلف در سراسر شرکت، علاوه بر تیم اصلی تنوع، ظاهر می‌شوند. با این حال، آگاهی از این نکته ضروری است که تغییراتی که امروزه اعمال می شوند ممکن است سال ها یا حتی دهه ها طول بکشد تا به نتیجه برسد.

وقتی صحبت از پرداختن به فقدان تنوع در میان تیم‌های اجرایی می‌شود، دلیل واضح این است که خط لوله استعدادی که به آن نقش‌ها وارد می‌شود به همان اندازه متنوع نیست. بنابراین، منابع انسانی باید تلاش خود را بر پرورش نامزدهای با تجربه و متنوع در سازمان متمرکز کند. این به طیف وسیع تری از افراد اجازه می دهد تا برای این نقش های سطح بالاتر در رقابت باقی بمانند. ابتکاراتی مانند برنامه‌های مربیگری یا مربیگری و حمایت مالی می‌تواند به ایجاد یک محل کار متنوع‌تر و فراگیرتر کمک کند که در آن هیچ‌کس احساس غریبگی نمی‌کند و همه احساس می‌کنند به آن تعلق دارند.

آیا آماده غلبه بر چالش های خرده فروشی منابع انسانی در سازمان خود هستید؟

متخصصان منابع انسانی خرده فروشی باید در جذب و حفظ کارمندان استراتژیک شوند. آنها باید کسب و کار را درک کنند تا توسط رهبران جدی گرفته شود و به آن ارزش بیافزایند. با بازتعریف نقش منابع انسانی در سازمان، استفاده از فناوری و ایجاد یک محیط کاری ایمن و فراگیر، می‌توانید با موفقیت با چالش‌های منابع انسانی خرده‌فروشی مقابله کنید و تأثیر مثبتی بر نتیجه نهایی ایجاد کنید.

شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *