9 عنصر اصلی یک استراتژی افراد اثبات شده در آینده

استراتژی افراد مستحکم به سازمان شما کمک می کند عملکرد را بهبود بخشد و تحولات را هدایت کند. اینکه چگونه افراد خود را توانمند می کنید، تعیین کننده مزایایی است که آنها برای کسب و کار شما ارائه می دهند. شما نیاز به برنامه ای برای توسعه و ارتقای مهارت های آن ها دارید تا از آنچه که ارائه می دهند نهایت استفاده را ببرید. جهان به سرعت در حال تغییر است و استراتژی افراد شما باید با آماده شدن برای اتفاقات غیرمنتظره و آینده نگر ادامه دهد. بیایید به چند راه برای انجام این کار نگاه کنیم.

مطالب
استراتژی مردمی چیست؟
چگونه استراتژی افراد با استراتژی منابع انسانی متفاوت است
چرا باید استراتژی مردمی داشته باشید؟
عناصر یک استراتژی افراد آینده نگر

استراتژی مردمی چیست؟

شما استراتژی هایی برای دستیابی به اهداف تجاری و یک استراتژی کلی منابع انسانی دارید، اما آیا آنها با هم تلاقی می کنند؟ آیا تمرکزی روی چگونگی موفقیت افراد شما در انجام اهداف شرکت وجود دارد؟ در بهترین حالت، کارمندان بزرگترین دارایی شما هستند. با این حال، اگر آنها در حال توسعه نباشند یا با شرکت احساس ارتباط نداشته باشند، می توانند ماموریت آن را مختل کنند.

 

در این آموزش با 9 عنصر اصلی استراتژی افراد مطمئن در آینده آشنا شوید

استراتژی افراد شایستگی های مورد نیاز برای رسیدن به اهداف را فرموله می کند. همچنین نحوه دستیابی، مدیریت و سرمایه گذاری در کارکنانی را که نتایج مطلوب را به دست می آورند، تشریح می کند. به گفته یکی از پیشگامان صنعت استراتژی کسب و کار، گروه مشاوره بوستون (BCG)، سه رکن برای توسعه استراتژی افراد عبارتند از رهبری و فرهنگ، استعداد و مهارت و منابع انسانی.

People Strategy PillarsPeople Strategy Pillars
(تصویر بر اساس مدل استراتژی افراد توسط BCG.)

استراتژی افراد شما باید استراتژی های کسب و کار و منابع انسانی شما را متحد کند. این باید ارزش های سازمان شما را در مورد رفتار با کارکنان تعیین کند تا اطمینان حاصل شود که آنها احساس مشارکت و انگیزه برای پیشبرد اهداف شما می کنند. نقش منابع انسانی حمایت از استراتژی افراد با اجرای آنچه برای ایجاد فرهنگی لازم است که کارکنان را تشویق کند تا با پتانسیل کامل خود عمل کنند، حمایت می کند.

یکی از مثال‌های استراتژی مردمی که باید در نظر گرفت، سرویس پخش موسیقی Spotify است. کاتارینا برگ، CHRO، توضیح می‌دهد که «اول از مردم، هدف‌محور است و ارزش کسب‌وکار را اضافه می‌کند».

چگونه استراتژی افراد با استراتژی منابع انسانی متفاوت است

تعریف استراتژی افراد ممکن است شبیه یا حتی مترادف با استراتژی منابع انسانی به نظر برسد، اما یک تمایز وجود دارد. در حالی که استراتژی منابع انسانی بیشتر برنامه ای برای مدیریت تدارکات کارکنان است، استراتژی افراد به فلسفه سازمان در مورد رابطه آن با کارکنان اشاره دارد.

استراتژی‌های منابع انسانی شامل فرآیندهایی برای نحوه استخدام، حضور در هواپیما، ارزیابی، جبران خسارت و غیره است. استراتژی‌های افراد راه‌هایی را برای بهبود نحوه اجرای نقش‌های کارکنان از طریق ارزیابی و پرورش قابلیت‌های کارکنان و همچنین مدیریت روابط بین کارکنان و سازمان ترسیم می‌کنند. این افراد ماهر را در موقعیت مناسب برای ارائه آنچه برای دستیابی به اهداف تجاری لازم است قرار می دهد.

چرا باید استراتژی مردمی داشته باشید؟

هر کاری که یک کسب و کار می‌خواهد انجام دهد نیاز به برنامه‌ای دارد که مشخص کند به کجا می‌روید و چگونه به آنجا برسید. با استراتژی افراد، شما یک تعریف و فرمول روشن برای اینکه چه کسی می خواهید به عنوان یک کارفرما باشید دارید. بدون آن، فرهنگ سازمان شما از هم پاشیده می شود و ممکن است به سمتی ناکارآمد حرکت کند.

در اینجا چند زمینه وجود دارد که اجرای استراتژی افراد برای شرکت شما مفید خواهد بود:

  • توانمندسازی کارکنان – افراد در مرکز دستیابی به چشم انداز سازمان هستند. زمانی که برای موفقیت با ابزارهای مورد نیاز و محیطی مساعد آماده شوند، پیشرفت خواهند کرد.
  • تعهد به کارمندان – مستندسازی استراتژی افراد، تعهدی را برای کارمندان شما مدون می کند و نشان می دهد که آنها چگونه سود می برند. همچنین می‌تواند بخشی از ارزش پیشنهادی کارمند شما و نام تجاری کارفرما باشد تا از تلاش‌های جذب و حفظ شما حمایت کند.
  • پاسخ بهتر به عدم قطعیت و تغییرات – وقتی کارکنان شما احساس قدرت و حمایت می کنند، در یافتن راه حل هایی برای شرایط جدید یا غیرمنتظره نیز چابک تر و نوآورتر خواهند بود.
  • پشتیبانی از استراتژی کسب و کار بلندمدت – تمرکز بر استراتژی افراد خود و دانستن اینکه چگونه می‌خواهید نیروی کار خود را ارتقا دهید، شما را مجهز می‌کند تا رشد یا تغییرات را در کسب‌وکارتان آسان‌تر هدایت کنید.

 

در این آموزش با عناصر اصلی استراتژی افراد آینده نگر بیشتر بیاموزید!

عناصر یک استراتژی افراد آینده نگر

استراتژی افراد شما نه تنها باید با نیازهای فعلی شما مطابقت داشته باشد، بلکه باید در مقابل تغییرات پیش بینی شده و پیش بینی نشده نیز مقاومت کند.

آینده محل کار شما ناشناخته است، اما اجرای این مفاهیم در استراتژی افراد می تواند به آن کمک کند تا در آینده انعطاف پذیر بماند:

1. یک حضور رهبری قوی ایجاد کنید

مدیریت موثر استعدادهای سازمان شما یک جزء حیاتی در دستیابی به موفقیت است. اگر کارمندان منسجم کار نکنند، شما فاقد محیط تیمی برای انجام کار و حفظ روحیه هستید. وقتی مدیران منبع اعتماد و الهام برای تیم های خود باشند، انگیزه کارکنان را برای بالا بردن سطح انتظارات شرکت ایجاد می کند.

وجود یک برنامه توانمندسازی مدیر، پشتیبانی عملی را از رهبران فراهم می کند. این فرصت را به آنها می دهد تا در شایستگی های رهبری که ممکن است فاقد آن باشند، بالغ شوند. شما می توانید این نوع برنامه را به طور خاص برای شرکت خود توسعه دهید یا یک منبع خارجی پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند. باید طیف وسیعی از دانش، مانند گوش دادن و ارتباط موثر و نحوه ایجاد اعتماد و همدلی را ارائه دهد.

2. بر مشارکت کارکنان تمرکز کنید

مشارکت کارکنان باید بخشی کلیدی از استراتژی افراد شما باشد تا ارتباط نیروی کار شما با شرکت فراتر از محدوده مسئولیت های فوری آنها ارائه شود. کارگرانی که خود را نه تنها یک عنوان شغلی، بلکه بخشی ارزشمند و متحد یک سازمان می دانند، به موفقیت کسب و کار خود افتخار بیشتری می کنند. در واقع، “رفتارهای واحدهای تجاری بسیار فعال منجر به 21٪ سود بیشتر می شود.”

این به این معنی نیست که فقط از طریق جلسات منظم تیمی بگذریم. همچنین در مورد تمرین اصول زیر برای ارتباط کارکنان با نتایج کسب و کار است:

شفافیت – آگاه نگه داشتن همه کارکنان از قبل در مورد تغییرات، چالش ها و سرمایه گذاری های جدید، آنها را به آنچه در پس تصمیم گیری های سطح بالا است مرتبط می کند. آنها بیشتر مستعد حمایت از تلاش ها هستند و زمان کمتری را صرف حدس و گمان در مورد آنچه در پشت صحنه می گذرد می کنند.

به رسمیت شناختن – کسانی که عملکرد یا نگرش استثنایی دارند باید به طور دوره ای مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند. آنها احساس قدردانی خواهند کرد و دیگران تشویق خواهند شد تا فراتر از انتظارات عمل کنند. برنامه قدردانی از کارمندان نیازی به جوایز مجلل ندارد، اما باید برای دریافت کنندگان معنادار و لذت بخش باشد.

مسئولیت پذیری – این را به قوی ترین بازیگران نسپارید که سستی را برای دیگران انتخاب کنند زیرا آنها احساس رنجش می کنند. مدیران باید در مورد انتظارات از کارکنان کمتر موفق و در عین حال ارائه پشتیبانی و منابع لازم برای کمک به بهبود آنها، شفاف باشند.

هدف استراتژی افراد شما این است که کارمندان خود را به حامیان برند خود تبدیل کنید. (نمایه های تعامل کارکنان در گزارشی توسط Quantum Workplace تعریف شده است.)

3. یادگیری و توسعه را در اولویت قرار دهید

تقویت مهارت ها و دانش نیروی کار شما باید سنگ بنای فرهنگ شرکت شما باشد. فرصتی برای آموزش برای بهبود مهارت‌ها یا آموزش مهارت‌های جدید، استعدادهای توانمندی را برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند که برای تحرک داخلی آماده شده‌اند.

هنگامی که کارکنان به آموزش و اطلاعات لازم برای انجام کارشان به خوبی مجهز شوند، احساس قدرت می کنند و سطح بهره وری افزایش می یابد. یک مطالعه لینکدین در سال 2020 در مورد روند استعدادهای جهانی (به صفحه 54 مراجعه کنید) نشان داد که فرصت های آموزشی بیشتر باعث می شود 73 درصد از کارمندان انگیزه داشته باشند که با کارفرمای فعلی خود باقی بمانند.

گزینه های L&D باید فراتر از آموزش های اجباری باشد و شامل فرصت های متنوعی باشد که در داخل، آنلاین یا خارج از سایت برای آموزش کارکنان در مهارت های فنی یا بین فردی ارائه می شود. روش‌ها می‌توانند شامل راهنمایی همتایان، یادگیری خرد، یا آموزش‌ها و سمینارهای تعاملی سنتی باشند.

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌گذاری روی کارکنان، تشویق به پیگیری گواهی‌های توسعه حرفه‌ای است. شما می توانید منابع معتبر را در دسترس قرار دهید و هزینه ها را یارانه یا بازپرداخت کنید و همچنین برای مطالعه و شرکت در امتحانات مرخصی بدهید.

4. فرصت های پیشرفت را فراهم کنید

برنامه ریزی برای رشد مستلزم تصمیم گیری نه تنها در مورد تعداد پست های مدیریتی مورد نیاز بلکه چگونگی پر کردن آنها با رهبران مناسب است. یک استراتژی افراد خوب از یک خط لوله رهبری قوی پشتیبانی می کند که افراد بالقوه برای توسعه مهارت های رهبری را شناسایی می کند و همراه با آنها یک برنامه توسعه رهبری ایجاد می کند.

یک مسیر شغلی قابل مشاهده برای حفظ طولانی مدت کارمندان بسیار مهم است. هنگامی که یک شرکت یک برنامه یادگیری و توسعه ملموس ارائه می دهد، کارمندان بر این باورند که ارتقاء قابل دستیابی است و خود را با آینده ای در کسب و کار شما می بینند.

5. محیطی فراگیر در محل کار فراهم کنید

همکاری قوی و نظرات همه اعضای تیم بسیار ارزشمند است. همه باید در محل کارشان مورد احترام و ارزش قائل شوند و زمانی که کارمندان احساس نکنند مورد تایید و پذیرش قرار گرفته اند، عملکرد ممکن است آسیب ببیند. کارمندانی که احساس می‌کنند صدایشان شنیده می‌شود، 4.6 برابر بیشتر احتمال دارد که برای انجام بهترین کار خود احساس قدرت کنند.»

برای اطمینان از اینکه همه احساس امنیت و آرامش می کنند، سازمان شما باید متعهد شود که تعصبات ناخودآگاه را ریشه کن کند و فضایی فراگیر را ترویج کند. خط مشی های خود را با این موضوع هماهنگ کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها به طور گسترده درک شده اند. وقت بگذارید و به دنبال راه هایی بگردید که رفتار یا گفتگوی معمول ممکن است گروه خاصی از مردم را حذف کند.

6. روش های بازخورد کارکنان را اجرا کنید

درک تجربه کارمندان از دیدگاه آنها برای به دست آوردن ایده های تازه ای که از ماموریت شما پشتیبانی می کند بسیار مهم است. روش‌هایی را برای جمع‌آوری بازخورد در نقاط مختلف چرخه عمر کارکنان، فراتر از بررسی عملکرد سالانه یا نظرسنجی‌های مشارکت کارکنان، پیاده‌سازی کنید.

از سؤالات بیش از حد گسترده اجتناب کنید و به موضوعات بسیار خاص توجه کنید، بنابراین پاسخ ها جامع و مبهم نباشند. برای جمع‌آوری بازخورد، از قالب‌هایی مانند نظرسنجی‌های نبض، مصاحبه‌های خروج، و مصاحبه‌های تبلیغاتی استفاده کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که مدیران راهی برای برقراری ارتباط با مشاهدات و بینش مرتبط دارند که به طور ارگانیک در جلسات مربیگری یا جلسات تیمی و انفرادی مطرح می شود.

به دنبال الگوهایی در احساس و دید کارکنان خود در درون شرکت باشید. درک کنید که چه چیزی باعث وفاداری آنها می شود یا باعث می شود که آنها را ادامه دهند. بر اساس یافته‌های خود با تقویت آنچه که سودآور است و به دنبال تعدیل‌هایی برای مناطقی که فعالانه از اهداف تجاری حمایت نمی‌کنند، عمل کنید.

Collecting Employee FeedbackCollecting Employee Feedback
می‌توانید روش‌های مختلف جمع‌آوری بازخورد کارکنان را ترکیب کنید تا تصویری جامع از تصورات کارکنانتان از سازمانتان به دست آورید. ساپلینگ هشت روش موثر برای جمع آوری بازخورد کارکنان را شناسایی کرد.

7. از محل کار مجازی/راه دور حمایت کنید

دنیای پسا کووید احتمالا شاهد نیروهای کار ترکیبی و کاملاً از راه دور بیشتری خواهد بود. به همین دلیل است که شما باید این گزینه ها را در استراتژی افراد مطمئن آینده خود قرار دهید. اشتغال مجازی خود می تواند مزیتی را ارائه دهد که هم بهره وری را افزایش می دهد و هم از کارکنان حمایت می کند. برای بسیاری، این گزینه تمایل آنها را برای ساعات منعطف، تعادل بین کار و زندگی و محل اقامت برای برخی از معلولیت ها الزامی می کند. کار مجازی همچنین می تواند با افزایش رضایت شغلی و جلوگیری از جابجایی از موقعیت های جابجایی، حفظ کارکنان را حفظ کند.

حتماً به نحوه ترجمه یک محل کار فراگیر به کارمندان از راه دور فکر کنید. برای آنها به همان اندازه مهم است که درگیر باشند و بتوانند مهارت های خود را توسعه دهند. سپس، آنها شرکت شما را به عنوان مکانی برای دنبال کردن مسیرهای شغلی رویایی خود خواهند دید.

8. آگاهی از سلامت و تندرستی را نشان دهید

از زمانی که یک جهان مبتلا به بیماری همه گیر با قرنطینه ها و محدودیت های گسترده مواجه شده است، توجه به رفاه روانی شتاب بیشتری یافته است. سلامت جسمی و روانی هر دو به عملکرد کارکنان کمک می کند، بنابراین باید آگاهی و حمایت از آنها در محل کار وجود داشته باشد.

به این فکر کنید که چگونه شما به عنوان یک شرکت می توانید با انگ ها مبارزه کنید و سلامت کلی، انعطاف پذیری و ذهن آگاهی کارکنان خود را تشویق کنید. همراه با ارائه یک برنامه سلامتی، می توانید منابع آموزشی مداوم را به صورت آنلاین و ابزارهایی را برای افراد ارائه دهید تا در زمان های چالش برانگیز به دنبال کمک متخصص باشند.

9. آن را غیرقابل انکار کنید

استراتژی افراد مطمئن آینده شما باید در تجربه روزانه هر کارمند در محل کار بافته شود. در حالی که مهم است که آن را در یک سند رسمی که با همه به اشتراک گذاشته شده است، داشته باشید، هیچ کس نباید آن را ببیند تا بداند وجود دارد. محل کار شما باید فضایی داشته باشد که استراتژی افراد شما را بهتر از هر کلمه ای در صفحه منعکس کند.

هنگامی که کارکنان احساس می کنند که توسط مدیریت شنیده می شوند و از آنها حمایت می شود، از رابطه ای که کارفرمای خود ارائه می دهد استقبال می کنند. آنها باید بتوانند کلمات استراتژی افراد شما را بخوانند و موافق باشند که دقیقاً همان چیزی را که بیان می کند تجربه می کنند.

جمع بندی آن

اگر می خواهید عملکرد کارکنان را افزایش دهید تا به شرکت خود مزیت رقابتی بدهید، باید از استراتژی منابع انسانی خود فراتر بروید. یک استراتژی افراد قوی، نوعی رابطه با کارمندان شما ایجاد می کند که به آنها کمک می کند تا بهترین و پربازده ترین خود باشند.

راه مطمئن برای اثبات آینده استراتژی افراد خود، تقویت هر یک از عناصر آن است، از جمله رهبری، یادگیری و توسعه، و ایجاد مکانی فراگیر برای کار. سرمایه گذاری روی کارمندان برای ایجاد اعتماد و روحیه هرگز کهنه نمی شود. مهم نیست که شرایط آینده ممکن است چه باشد، کارمندان شما برای سازگاری مجهز و الهام گرفته خواهند شد.

اگر می‌خواهید مجموعه مهارت‌های منابع انسانی خود را در آینده اثبات کنید و شایستگی‌های جدید منابع انسانی را توسعه دهید، برنامه گواهینامه همه چیزهایی که می‌توانید بیاموزید را بررسی کنید!

آندریا بوتمن یک مدیر منابع انسانی دارای گواهینامه SHRM با مدرک زبان انگلیسی است که اکنون از ترکیب این دو به عنوان نویسنده منابع انسانی لذت می برد. سمت های قبلی او نزد کارفرمایان در صنایع آموزش، بهداشت و درمان و مشاوره بازنشستگی بود.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *