آموزش خرد: همه آنچه که باید بدانید

داشتن فرصت های فراوان برای توسعه مهارت ها و شایستگی های جدید برای کارکنان و سازمان ها ضروری است. آموزش خرد راهی عالی برای توانمندسازی کارکنان برای کسب مهارت و ایجاد شبکه با همکاران خود است. بیایید به مربیگری خرد، مزایای آن برای کارکنان و سازمان و بهترین شیوه ها نگاه کنیم.

مطالب
میکرو منتورینگ چیست؟
مزایای میکرو منتورینگ چیست؟
بهترین شیوه های راهنمایی خرد

میکرو منتورینگ چیست؟

میکرو منتورینگ شکلی نوآورانه از راهنمایی در محل کار است که مدت کوتاهی دارد و معمولاً در فاصله چند ساعت یا چند روز اتفاق می‌افتد. سایر اصطلاحاتی که به این نوع منتورینگ اشاره می‌کنند عبارتند از: منتورینگ کوتاه‌مدت، منتورینگ یک‌باره، منتورینگ فلش و منتورینگ مبتنی بر جلسه.

نمونه‌هایی از میکرو منتورینگ شامل جلسات یک‌باره حول یک موضوع یا مهارت خاص، رویدادهای منتورینگ مستقل، یا رویدادهای «سرعت راهنمایی» است.

منظور از مربیگری خرد جایگزینی برای مربیگری طولانی مدت سنتی یا سایر ابتکارات توسعه کارکنان نیست، بلکه مکمل آنها و ایجاد فرصت یادگیری و ایجاد رابطه دیگری برای کارکنان است.

همانطور که توسط Charterhouse.org توضیح داده شده است، مربیگری خرد با یافتن راه هایی برای ایجاد روابط کوتاه تر، برخی از فشارهای منتورینگ را کاهش می دهد. در سازمان ها و صنایعی که کارکنان می خواهند به مسائل کاری خاص مانند تخصص فنی شغلی، پیشرفت شغلی یا مدیریت ارتباط با مشتری رسیدگی کنند، مفید است.

Micro-MentoringMicro-Mentoring

مزایای میکرو منتورینگ چیست؟

این فرمت منتورینگ مزایای متعددی برای کارکنان و سازمان دارد.

غیر رسمی و در دسترس است

موانع کمتری برای دسترسی در مقایسه با یک برنامه آموزشی رسمی وجود دارد، هم برای منتورها و هم برای مربیان. به عنوان مثال، این امر مستلزم کاهش زمان تعهد از طرف هر دو طرف است.

هر دو طرف می توانند بدون نیاز به پیگیری (در صورت توافق مربی و منتی) که ممکن است با سایر تعهدات در تضاد باشد، یک جلسه یکباره داشته باشند.

ریز منتورینگ می تواند به ویژه برای مربیان با تجربه و پرمشغله موثر باشد و آنها را برای منتی ها قابل دسترس تر کند. آنها همچنین می توانند در طول زمان با منتی های بیشتری ارتباط برقرار کنند. این منتی ها را قادر می سازد تا به سرعت با مربیان صحبت کنند تا آنچه را که برای موفقیت نیاز دارند به دست آورند.

از آنجایی که مدت زمان ایجاد یک رابطه به زمان زیادی نیاز ندارد، انتظار این است که اگر هیچ یک از طرفین به آن نیاز نداشته باشند، نیازی به ادامه رابطه نباشد. داشتن یک ناهماهنگی راهنمایی یا یک رابطه ناخوشایند مربیگری که نتیجه نداد، نیازی به ایجاد ناراحتی در محل کار ندارد.

ارائه قرار گرفتن در معرض افراد مختلف

برای شرکت کنندگان برای ملاقات با افراد از بخش های دیگر در سراسر کسب و کار در دسترس تر می شود.

کارکنان جوان می توانند با همتایان خود ارتباط برقرار کنند و آنها را قادر به ایجاد شبکه های حرفه ای قوی در داخل شرکت کنند.

افرادی که مایل به پیشرفت شغلی هستند از تعامل با کارمندان ارشد اصلی سود می برند. یک جلسه ریز راهنمایی مثبت می تواند تأثیر ماندگار خوبی از خود به جای بگذارد که می تواند به ارجاع برای ارتقاء یا آموزش آینده منجر شود.

این می تواند با یافتن یک مربی که بتواند موقعیت و چگونگی موفقیت آنها در آن را توضیح دهد یا به دنبال کمک برای ارتقاء شغلی، به پیشرفت حرفه ای و پیشرفت در درون سازمان کمک کند.

این برای هر کسی در مشاغل مختلف بسته به نیاز آنها مناسب است

راهنمایی کوتاه مدت می تواند بین همکاران یا افراد برای مهارت مجدد یا ارتقاء مهارت ترتیب داده شود. این امکانات را برای هر کسی در شرکت باز می کند و فقط برای یک هدف خاص نیست.

انتقال دانش به اندازه لقمه

انتقال دانش در نهایت می تواند به حفظ کارکنان و استراتژی کلی یادگیری سازمانی کمک کند.

این مربیان را قادر می‌سازد تا به سرعت با یک مربی ارتباط برقرار کنند و مشاوره تخصصی دریافت کنند یا مهارت‌های خاصی را توسعه دهند که می‌توانند فوراً به آنها عمل کنند.

مصرف اطلاعات در دوزهای کم همچنین به مربیان اجازه می دهد تا آنچه را که آموخته اند به خاطر بسپارند زیرا محتوای سریع و متمرکز بر یک موضوع به حفظ یادگیرنده کمک می کند.

محیط های کاری و صنایع به سرعت در حال تغییر هستند. از این رو، مشاغل چابک تر می شوند و کارکنان باید مهارت های جدید را به سرعت بیاموزند.

کارفرمایان می توانند از راهنمایی فلش برای کمک به کارکنان خود برای توسعه مهارت ها و دانش خود برای متناسب شدن با هر محیط جدید استفاده کنند.

افزایش همکاری و عملکرد

ریز راهنمایی به ارتباط افراد از بخش‌های مختلف کمک می‌کند، همکاری بین بخشی را تقویت می‌کند و سیلوها را خراب می‌کند.

راهنمایی کوتاه مدت روشی کارآمد برای به سرعت بخشیدن اعضای تیم عقب مانده و کشف زمینه های بهبود است. به عنوان مثال، اگر شکاف عملکرد مربوط به ارتباطات باشد، یک جلسه می تواند نیاز به آموزش اضافی را برای کار بر روی کاستی ها ایجاد کند.

بهبود تعامل و حفظ

فراهم کردن فرصت‌های فراوان برای توسعه مهارت‌های آنها به تعامل و حفظ کارمندان کمک می‌کند.

راهنمایی خرد می تواند رضایت شغلی و روحیه کارکنان را افزایش دهد. این نشان می دهد که سازمان نیازهای کارکنان را برای توسعه جدی می گیرد. همچنین این یک راه عالی برای حمایت از ابتکارات L&D شرکت است.

علاوه بر این، فرصتی را برای افراد فراهم می کند تا اهداف شغلی خود را دنبال کنند.

به خوبی با سایر برنامه های راهنمایی کار کنید

میکرو منتورینگ محیط آموزشی جامع تری ایجاد می کند و به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا تلاش های توسعه حرفه ای خود را برای رسیدن به نتایج هدفمند تقویت کنند.

همچنین می تواند یک رویکرد عالی برای شروع یک رابطه سنتی تر مربیگری باشد. می‌توانید از آن برای آسان کردن کارمندان در مشاوره رسمی استفاده کنید تا نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد سیستم و نوع توصیه‌های شغلی آن‌ها از مربیان دریافت کنید.

اگر آموزش خرد موفقیت آمیز بود، می توان ترتیب داد که آن را به مربیگری بلندمدت تبدیل کند، در صورتی که برنامه ها اجازه دهند. یا این جلسات می‌تواند انگیزه‌ای برای کسی باشد که یک مربی رسمی‌تر را دنبال کند.

بهترین شیوه های راهنمایی خرد

اکنون که همه چیز را در مورد مزایای آموزش خرد می‌دانید، بیایید به این بپردازیم که چگونه کارمندان و سازمان شما می‌توانند بیشترین بهره را از آن ببرند.

1. نیازهای کارکنان خود را درک کنید

نیازها و علایق یادگیری کارکنان خود را بشناسید. این شما را قادر می سازد تا موثرترین راه ها را برای تسهیل آموزش خرد در سازمان خود بیابید.

مربیان بالقوه ای را شناسایی کنید که راهنمایی خرد شما آنها را هدف قرار می دهد و بررسی کنید که چگونه این کارمندان با تعیین سفرهای حرفه ای، نیازهای توسعه شغلی و انگیزه آنها سود خواهند برد.

با در نظر گرفتن اینکه چه کسی منتی معمولی شما خواهد بود، اهدافی را برای راهنمایی خرد خود تعیین کنید. اهداف SMART را تعیین کنید: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان.

به عنوان مثال، یک هدف SMART یا ابتکار آموزش خرد شما می تواند این باشد: دستیابی به بهبودی 10 درصدی در مهارت های فروش کارکنان شرکت کننده در برنامه در سه ماهه دوم.

2. مربیان را انتخاب کنید

بسیار مهم است که با دقت کارمندانی را انتخاب کنید که در برنامه ریز منتورینگ شما مربی خواهند بود.

حداقل، آنها باید الگو باشند و مهارت های رهبری قوی را نشان دهند. کسانی را که عملکرد کاری برجسته، تصمیم گیری صحیح، حل مسئله و مهارت های ارتباطی را نشان می دهند، شناسایی کنید. به دنبال کارمندانی باشید که ممکن است از مربی بودن نیز سود ببرند، به عنوان مثال، مدیران و رهبران مشتاق.

در صورت امکان، بیش از یک مربی برای هر مربی داشته باشید. منتی ها برای گرفتن بهترین تصمیم ها نیاز به مشاوره و دیدگاه های متنوعی دارند.

3. ابتکارات آموزشی خرد شرکت خود را ارتقا دهید

برای همه افراد شرکت دانستن در مورد برنامه ریز راهنمایی و چگونگی بهره مندی از آن ضروری است.

این ممکن است کارکنان را وادار کند که به عنوان مربی یا منتی به آن بپیوندند. همچنین ممکن است آنها را تشویق کند تا عملکرد خود را ارزیابی کنند، زیرا آنها در نظر می گیرند که آیا مناسب هستند یا نه.

می توانید این کار را از طریق خبرنامه شرکت، اینترانت شرکت یا کانال های ارتباطی داخلی مانند Slack انجام دهید.

به عنوان مثال، یک فناوری پزشکی آمریکایی Edwards Lifesciences رویدادهای دو ساعته راهنمایی با سرعت را با تمرکز بر توسعه شغلی سازماندهی می کند. منتی ها هر ده دقیقه با یک مربی متفاوت صحبت می کنند. تیم منابع انسانی اطمینان حاصل می کند که از قبل هدف رویداد را اعلام می کند. برای منتی‌ها، این می‌تواند غنی‌سازی شغل یا DEIB باشد، در حالی که برای مربیان، می‌تواند فرصتی باشد که علیرغم مشغله‌هایشان، بازپرداخت کنند.

4. به کارمندان خود در مورد نحوه مشارکت در آموزش خرد آموزش دهید

این هم برای افرادی که به دنبال راهنمایی کوتاه مدت هستند و هم برای افرادی که می توانند راهنمایی ارائه دهند صدق می کند.

در Edwards Lifesciences، منتی‌ها فهرستی نمونه از سوالات را دریافت می‌کنند که می‌توانند از آنها برای آماده کردن سوالات خود برای پرسیدن از مربیان قبل از هر رویداد راهنمایی سرعت استفاده کنند. مربیان دستورالعمل هایی را دریافت می کنند که چه نوع سؤالاتی را می توانند آماده کنند.

در اینجا چند نکته برای مربیان و منتهی ها برای یک جلسه ریز منتورینگ سازنده آورده شده است:

نکاتی برای مربیان

  • قبل از منتورینگ، اهداف و اهداف منتی را برای منتورینگ مرور کنید.
  • در طول جلسه مربیگری، منتی خود را تشویق کنید تا آشکارا ارتباط برقرار کند. به نشانه های غیر کلامی توجه کنید. برای دریافت جزئیات و اطلاعات بیشتر سوالات باز بپرسید. از تجربه خود برای به اشتراک گذاشتن دانش، مانند چالش ها و نحوه غلبه بر آنها استفاده کنید. بازخورد سازنده ای ارائه دهید که مشخص و دقیق باشد. به افراد دیگری پیشنهاد دهید که ممکن است اطلاعات بیشتری ارائه دهند. مربیگری را با یک برنامه عملیاتی برای منتی به پایان برسانید.
  • پس از منتوریپ، هر توافقی را که با مربی خود بسته اید، پیگیری کنید. قدردانی خود را به مربی برای آنچه که شخصاً ممکن است از مربیگری آموخته باشید، ابراز کنید.

نکاتی برای منتی ها

  • قبل از جلسه میکرو منتورشیپ، اهداف خود را برای پیوستن ارزیابی کنید. یک ایمیل با لیستی از موضوعاتی که در طول جلسه باید به آنها پرداخته شود، برای مربی خود ارسال کنید. با انتظارات خود شفاف باشید. یک مکان و زمان برای جلسه مشاوره برنامه ریزی کنید.
  • در طول مربیگری خرد، ذهنی باز داشته باشید و مایل به یادگیری ایده های جدید باشید. اهداف و چالش های خود را به اشتراک بگذارید. از پرسیدن سوال نترسید. توصیه هایی برای یادگیری و منابع توسعه مستمر بخواهید. جلسه را با یک برنامه اقدام پیشنهادی برای مراحل بعدی خود ببندید.
  • پس از جلسه، هر توافقی را که با مربی خود انجام دادید، پیگیری کنید. از مربی خود تشکر کنید و بازخورد خود را در مورد اینکه چگونه راهنمایی به شما کمک کرده است، به اشتراک بگذارید.

5. راهنمایی خرد از راه دور را در نظر بگیرید

ترتیبات نوظهور کار ترکیبی یا از راه دور نیز فرصتی را برای برگزاری جلسات راهنمایی از راه دور آشکار می کند.

برای یک ریز راهنما از راه دور، از فناوری هایی مانند ایمیل، چت یا کنفرانس ویدیویی به عنوان جایگزینی برای جلسات حضوری استفاده کنید. برای مثال، برای یک بحث متمرکز تر، تعامل از طریق تماس ویدیویی را تشویق کنید. یا از پیام‌رسانی فوری یا چت برای به‌روزرسانی‌های سریع، اعلام حضور و اشتراک‌گذاری اطلاعات استفاده کنید.

مهم است که شرکت کنندگان با این جلسات با همان محرمانه بودن و مودبانه برخورد کنند که در یک جلسه مشاوره حضوری معمولی رفتار می کنند.

6. جمع آوری بازخورد و اجرای بهبودها

از منتورها و منتی ها بپرسید که چگونه فعالیت های کوچک راهنمایی را پیدا می کنند. به عنوان مثال، می‌توانید یک نظرسنجی کوتاه بعد از یک رویداد آموزشی خرد ارسال کنید.

در نظرسنجی خود، بپرسید که آنها دوست دارند چه پیشرفت هایی را ببینند، در چه زمینه های کاری به کمک بیشتری نیاز دارند و سؤالات دیگری که ممکن است داشته باشند.

بر اساس بازخوردی که جمع‌آوری کرده‌اید، بررسی‌های عملکرد و نتایج نظرسنجی، می‌توانید یک برنامه عملیاتی برای بهبود برنامه‌ی راهنمایی خرد خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال، ممکن است پیاده‌سازی نرم‌افزاری را برای تسهیل آموزش خرد در سازمان خود در نظر بگیرید. ابزارهایی مانند MentorEase یا Chronus به شما کمک می‌کنند تا مطابق با نمایه‌ها، مدیریت نظرسنجی‌ها و موارد دیگر مربیان و مربیان را به طور خودکار انجام دهید.

7. در استراتژی توسعه کلی کارکنان خود، ریز راهنمایی را بگنجانید

آموزش میکرو تنها یکی از ابزارهای موجود در زرادخانه توسعه کارکنان شماست. این می تواند بخشی از یک برنامه آموزشی گسترده تر و استراتژی کلی یادگیری و توسعه شما باشد.

اگر می‌خواهید درباره توسعه استراتژی L&D که با استراتژی و اهداف کسب‌وکار شما همسو باشد بیشتر بدانید، برنامه گواهی یادگیری و توسعه ما را بررسی کنید!

نتیجه گیری

به‌عنوان یک متخصص منابع انسانی، می‌توانید به معرفی میکرو منتورینگ به سازمان خود کمک کنید و کارمندان خود را برای یافتن فرصت‌های کوچک راهنمایی کنید. این می تواند راهی عالی برای کارمندان شما باشد تا چیزهای مختلف را از افراد مختلف یاد بگیرند و سازمان شما آنها را برای مدت طولانی تری حفظ کند و شکاف های مهارتی را پر کند.

Gem Siocon یک بازاریاب دیجیتال و نویسنده محتوا است که متخصص در استخدام، بازاریابی استخدام و L&D است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *