توسعه استعداد 101: استراتژی و نمونه هایی برای کسب و کار شما

چگونه سازمان شما می تواند در اقتصاد دیجیتال امروز و فردا پیشرفت کند؟ تمرکز بر با ارزش ترین دارایی شما – افراد شما – می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، از این رو توسعه استعدادها در اولویت است. بیایید کشف کنیم که توسعه استعداد چیست و چگونه یک استراتژی توسعه استعداد هدفمند می تواند به بهبود عملکرد سازمانی و کمک به پایداری کسب و کار کمک کند.

مطالب
استعدادیابی چیست؟
مدیریت استعداد در مقابل توسعه استعداد
نمونه های پرورش استعداد
چرا توسعه استعداد برای کسب و کار مهم است؟
چگونه یک استراتژی توسعه استعداد ایجاد کنیم
سوالات متداول

استعدادیابی چیست؟

توسعه استعداد به توسعه استراتژیک مهارت های کارکنان بر اساس اهداف سازمانی اشاره دارد. این یک فرآیند سازمانی است که بر اساس مهارت‌ها و دانش موجود کارکنان است و در عین حال شکاف‌های مهارتی را شناسایی و پر می‌کند تا عملکرد تجاری را هدایت کند.

به عبارت دیگر، توسعه استعداد به کارکنان کمک می کند تا در شغل خود پیشرفت کنند و در عین حال به اهداف سازمانی نیز دست یابند. این شامل تمرکز بر یادگیری و توسعه (به عنوان مثال، از طریق یک برنامه مربیگری، آموزش رهبری، و آموزش در حین کار)، ایجاد یک برنامه توسعه مناسب برای هر کارمند و موارد دیگر است. هدف این است که استعدادهای پنهان را کشف کنید و افراد با عملکرد بالا را در کسب و کار رشد دهید و حفظ کنید.

برای موفقیت آمیز بودن آموزش و توسعه کارکنان، استراتژی توسعه استعداد باید با اهداف کسب و کار و نیازهای کسب و کار هماهنگ باشد. کارمندانی که با اهداف شرکت همراه هستند، موفقیت شغلی بلندمدتی را در ذهن دارند. آن‌ها می‌توانند ببینند که می‌خواهند در آینده‌ای نزدیک کجا در سازمان باشند و اگر کارفرمایی مایل به سرمایه‌گذاری در حرفه‌شان باشد، مایلند در سازمان باقی بمانند. آنها همچنین باید ارتباط روشنی بین اهداف شخصی خود و اهداف بلند مدت سازمان ببینند.

سازمانی که می خواهد جایگاه خود را در آینده ایمن کند، درک می کند که کارکنان برای حفظ مجموعه ای از مهارت ها و دانش به ساختار، حمایت و تشویق نیاز دارند. اینجاست که یک برنامه توسعه استعداد با مبنایی قوی در اهداف شرکت نتیجه بهتری نسبت به برنامه های محدود یا غیر استراتژیک دارد.

مدیریت استعداد در مقابل توسعه استعداد

اصطلاحات توسعه استعداد و مدیریت استعداد اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، بین این دو تفاوت وجود دارد، و هر دو در مورد رشد کارمندان و تجارت شما مهم هستند.

توسعه استعدادها در درجه اول بر توسعه، ایجاد انگیزه، درگیر کردن و حفظ کارکنان موجود در راستای اهداف حرفه ای آنها و اهداف گسترده تر شرکت متمرکز است. هدف از توسعه استعداد کمک به کارکنان برای ارتقای مهارت ها و دانش است که به نوبه خود به رشد و موفقیت سازمان کمک می کند.

از سوی دیگر، مدیریت استعداد واژه گسترده تری است که به رویکرد استراتژیک برای مدیریت سرمایه انسانی در یک سازمان اشاره دارد. این شامل طیف گسترده ای از فعالیت های منابع انسانی با هدف جذب، جذب، توسعه و حفظ کارکنان است. این فعالیت ها شامل مدیریت عملکرد، برنامه ریزی جانشین پروری و مشارکت کارکنان است.

به طور خلاصه، در حالی که مدیریت استعداد یک رویکرد جامع است که جنبه های مختلف مدیریت و بهینه سازی نیروی کار را پوشش می دهد، توسعه استعداد زیرمجموعه ای از مدیریت استعداد است که به طور خاص بر بهبود توانایی ها و پتانسیل کارکنان فعلی سازمان متمرکز است.

نمونه های پرورش استعداد

در اینجا چند نمونه واقعی از استراتژی های توسعه استعداد وجود دارد که منجر به انگیزه، تعامل و عملکرد بیشتر در بین کارکنان شده است.

Adobe

Adobe دوره‌های درخواستی را به کارمندان خود ارائه می‌دهد تا بتوانند مهارت‌های مختلفی را ایجاد کنند، و آنها پشتیبانی مالی برای فعالیت‌های آکادمیک خارجی ارائه می‌دهند (10000 دلار در سال برای دوره‌های بلندمدت و 1000 دلار در سال برای دوره‌های کوتاه‌مدت). آنها همچنین “تسریع Adobe Life” را ارائه می دهند، که یک برنامه بازخورد گسترده است که به کارمندان جدید و فعلی اجازه می دهد مناطق خاصی را انتخاب کنند که در آن پشتیبانی توسعه را می خواهند.

این شرکت دارای نرخ استخدام داخلی 33٪ و نرخ ارتقاء سالانه 20٪ است. آنها همچنین دارای امتیاز رضایت کلی در Indeed 4.3 از 5 هستند.

Costco عمده فروشی

Costco یک برنامه “سفر برای همه” ایجاد کرد که به کارکنان این فرصت را می دهد تا مهارت های خود را ارتقا دهند، راهنمایی شوند و شبکه سازی کنند. همچنین یک ابتکار “سرپرست در آموزش” وجود دارد که در آن کارکنان واجد شرایط انبار می توانند وظایف مدیریتی و یک دوره آموزشی تجارت تجاری را کشف و آشنا کنند تا به کارمندان پیشینه ای قوی در کسب و کار اصلی Costco بدهند.

این استراتژی های توسعه استعداد باعث شده است که Costco به طور مداوم در موقعیت های برتر در لیست بهترین کارفرمایان جهان توسط فوربس قرار گیرد. علاوه بر این، 60 درصد از کارکنان بیش از 5 سال است که در شرکت هستند و اکثر مدیران انبارها در داخل شرکت از یک نقش ساعتی ارتقا یافته اند.

چرا توسعه استعداد برای کسب و کار مهم است؟

اگر نگران رشد روزافزون شکاف مهارت‌ها در سازمان خود هستید یا برای حفظ عملکرد برتر خود تلاش می‌کنید، رشد استعداد می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا سازمان شما باید یک برنامه توسعه استعداد یکپارچه را در اولویت قرار دهد.

کاهش شکاف های مهارتی و آینده نگری سازمان

از آنجایی که 87 درصد از شرکت ها در سراسر جهان اذعان دارند که دارای شکاف مهارتی هستند، توسعه مستمر کارکنان برای کمک به پیشرفت آنها و سازمان شما مهمتر از همیشه است. استراتژی‌های توسعه استعداد می‌تواند به پر کردن شکاف‌های مهارتی، توانمندسازی کارکنان و آماده‌سازی شما به عنوان یک کسب‌وکار برای آینده کمک کند.

در حالی که انتظار می‌رود فناوری جدید بسیاری از مشاغل را منسوخ کند، انواع جدیدی از مشاغل را نیز ایجاد می‌کند و مهارت‌های جدید را با سرعتی سریع می‌طلبد. بر اساس گزارش گروه مشاوره بوستون، ده ها هزار شغل جدید تا سال 2030 ایجاد خواهد شد و 60 درصد از نیروی کار تا سال 2027 نیاز به آموزش خواهند داشت.

در نتیجه، انتظار می‌رود که نیاز به نیروی کار ماهر در کامپیوتر متمرکز، STEM، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات اجتماعی و آموزش افزایش یابد اما بیشترین کمبود را متحمل خواهد شد. عوامل خارج از فناوری که همچنان به ایجاد کمبود استعدادها ادامه می‌دهند عبارتند از: بازنشستگی نیروی کار سالخورده، آموزش مجدد بزرگسالان یا تغییر شغل، و عوامل اقتصادی که نامزدها را به سمت مشاغل پردرآمد سوق می‌دهد.

یک برنامه توسعه استعداد می تواند نیروی کار شما را برای رویارویی با آینده ای نامشخص آماده کند و کارکنان را برای توسعه مهارت ها و شایستگی های خود توانمند کند. به نوبه خود، اطمینان از اینکه کارگران شما مهارت ها و قابلیت هایی را دارند که به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمک کنند، به سازمان مزیت رقابتی می دهد. یک نظرسنجی مک کینزی نشان داد که 99 درصد از پاسخ دهندگانی که می گویند مدیریت استعداد شرکتشان بسیار مؤثر است، در مقایسه با 56 درصد از همه پاسخ دهندگان دیگر، عملکرد بهتری از رقبا داشتند.

Talent development goals include reducing skills gaps and improved employee engagement.Talent development goals include reducing skills gaps and improved employee engagement.

تعامل و عملکرد کارکنان بهبود یافته است

زمانی که کارکنان نقش خود را درک کنند و چگونه به اهداف سازمانی کمک می کند و مهارت ها و دانشی را که برای انجام آن نیاز دارند را داشته باشند، در کارشان درگیر و سازنده تر هستند، از KPI خود فراتر می روند و عملکرد بهتری خواهند داشت.

کارفرمایان می توانند با طراحی یک مسیر شغلی مناسب برای هر کارمند، که مهارت ها و علایق آنها را در نظر می گیرد، تعامل را تقویت کنند و سپس یک برنامه یادگیری را برای موفقیت آنها ایجاد کنند.

ایجاد ایده های جدید و فرصت های تجاری

اگر می خواهید نوآوری را افزایش دهید، مشتریان بزرگتر و بهتری را جذب کنید و به عنوان یک تجارت سودآورتر شوید – یک برنامه توسعه استعداد می تواند از این عوامل پشتیبانی کند.

کارمندانی که تشویق به یادگیری چیزهای جدید می شوند، اعتماد به نفس و تمایل بیشتری برای ارائه ایده ها و دانش خود به روی میز دارند. این می‌تواند همکاری را افزایش دهد و به شناسایی منابع جدید درآمد حاصل از فرصت‌ها و مشتریانی که قبلاً کشف نشده است کمک کند.

توسعه مدیران موثرتر

توسعه استعدادها فقط برای استخدام های جدید نیست. برای مدیران نیز این است که مشاغل مستحکمی ایجاد کنند. به گفته Jocelyn Stange از Quantum Workplace، «مدیران نقش مهمی در تعریف و هدایت تجربه کارکنان دارند. اما آنها ممکن است بدون حمایت رهبری و آموزش مداوم برای تأثیرگذاری مجهز نباشند.»

افزایش نرخ حفظ کارکنان

کارمندانی که احساس ارزشمندی می‌کنند و می‌توانند ببینند که کارفرمایشان روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند و رشد آنها بیشتر می‌شود، تمایل بیشتری به ماندن در شغل خود و وفاداری به شرکت در آینده دارند. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که یکی از مهمترین دلایلی که کارمندان به دنبال شغل جدید می گردند، کمبود فرصت های رشد است. ارائه فرصت‌های یادگیری و توسعه فراوان به شما کمک می‌کند استعدادهای برتر را برای مدت طولانی‌تری در کشتی نگه دارید.

چگونه یک استراتژی توسعه استعداد ایجاد کنیم

ایجاد یک برنامه توسعه استعداد بهبود یافته برای سازمان شما نیاز به برنامه ریزی و همکاری بین تیم های منابع انسانی و یادگیری شما دارد. مهم نیست که برنامه توسعه استعداد شما در چه مرحله ای است، در اینجا بهترین روش ها برای بهبود تلاش های شما در طول زمان آورده شده است.

1. اهداف شرکت خود را درک کنید

برنامه توسعه استعداد شما باید با اهداف سازمانی و استراتژی کسب و کار شما برای آینده نزدیک هماهنگ باشد. این به شما کمک می کند مطمئن شوید که روی ابتکارات درست سرمایه گذاری می کنید.

یک سوال کلیدی که باید از خود بپرسید این است که سازمان شما برای رسیدن به چه چیزی از طریق برنامه توسعه استعداد تلاش می کند. این می تواند درگیر کردن و ایجاد انگیزه در کارکنان، حفظ عملکرد برتر، پر کردن شکاف مهارتی یا چیز دیگری باشد.

فرض کنید شرکت شما قصد دارد در پنج سال آینده به شدت با یادگیری ماشین کار کند. این بدان معنی است که توسعه مهارت های کارکنان شما در آن زمینه برای موفقیت آینده سازمان شما بسیار مهم خواهد بود.

10 steps to create a talent development strategy.10 steps to create a talent development strategy.

2. فرصت های ارتقاء مهارت و مهارت مجدد را شناسایی کنید

هر یک از نقش های فعلی خود و مهارت ها و قابلیت های مورد نیاز برای آنها را ارزیابی کنید. سپس، فهرستی از مهارت‌های فعلی کارکنان را با استفاده از ترکیبی از آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌ها تهیه کنید. با این اطلاعات، ایده روشنی از مهارت های مورد نیاز خود در مقایسه با مهارت هایی که در حال حاضر دارید و جایی که کمبود دارید خواهید داشت.

داشتن درک کامل از تخصص و دانش کم استفاده نیز هنگام در نظر گرفتن مهارت‌هایی که مشاغل جدید در آینده به آن نیاز دارند و مطابق با آن تطبیق یا توسعه می‌دهند، مفید است.

کدام کارمندان در حال حاضر مهارت های اساسی را دارند که می توانید روی توسعه آنها تمرکز کنید؟ اینها نامزدهای عالی برای شرکت در طرح های ارتقای مهارت هستند. همچنین، اگر مشاغلی وجود دارد که در حین ظهور سایر نقش‌ها در معرض منسوخ شدن هستند، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید کارمندان فعلی خود را برای تصدی پست‌های جدید دوباره مهارت دهید.

3. گزینه ها و روش های یادگیری بسیاری را ارائه دهید

گزینه های زیادی برای ارائه فرصت های یادگیری و آموزش به نیروی کار شما وجود دارد. توسعه استعدادها فقط مربوط به آموزش رسمی نیست و می تواند شامل یادگیری در حین کار، برنامه های مربیگری، مربیگری، آموزش الکترونیکی، ماژول های یادگیری خرد، خودآموزی و موارد دیگر باشد.

روش های مختلف برای انواع مختلف آموزش موثر است. علاوه بر این، هر فرد دارای یک سبک یادگیری منحصر به فرد است، بنابراین ارائه انواع گزینه های یادگیری به تعامل کارکنان و تسهیل یادگیری و رشد موثر کمک می کند.

به عنوان مثال، توسعه مهارت های ارائه در یک کارمند به طور معمول نیاز به نوعی تعامل چهره به چهره به صورت شخصی برای تقلید از یک محیط ارائه واقعی دارد. در مقابل، اگر نیاز به توسعه مهارت‌ها یا گواهینامه‌های بهداشتی و ایمنی در میان کارمندان خاص دارید، یک دوره آنلاین می‌تواند مناسب‌تر باشد و این امکان را برای کارمندان فراهم می‌کند تا یادگیری خود را بر اساس برنامه‌های موجود سازماندهی کنند.

مدیران را در فرآیند مشارکت دهید و فهرستی از منابع یادگیری ایجاد کنید. اینها باید به راحتی در دسترس کارمندان شما باشد.

4. توسعه استعدادها را با چرخه زندگی کارکنان خود هماهنگ کنید

برنامه توسعه استعداد شما باید هر مرحله از چرخه زندگی کارکنان را در نظر بگیرد و فرصت هایی را برای یادگیری و پیشرفت کارمندان شما از لحظه استخدام تا روز خروج فراهم کند.

برای مثال، استخدام‌های جدید را می‌توان با یک دوست کاری جفت کرد تا بتوانند مهارت‌های ضروری در محل کار را بیاموزند و در هر کارگاه یا جلسه آموزشی مرتبطی که برای مسئولیت‌های روزانه‌شان حیاتی است، ثبت‌نام کنند. به کارمندانی که برای مدتی با شما بوده اند، می توان فرصتی برای مهارت مجدد و توسعه یافتن برای ارتقاء به یک نقش ارشدتر یا انتقال جانبی به یک بخش یا نقش متفاوت ارائه داد.

ترویج تلاش‌های توسعه استعداد شما در فرآیند استخدام راهی عالی برای نشان دادن اینکه چقدر برای نیروی کار خود ارزش قائل هستید و به کاندیداها نشان دهید که چرا باید به جای رقیب، همکاری با شما را انتخاب کنند.

5. اجرای طرح های توسعه کارکنان

هر کارمند باید یک برنامه توسعه منحصر به فرد داشته باشد که متناسب با اهداف شغلی شخصی آنها باشد. چنین طرحی به آنها کمک می کند تا نقشی را که در دستیابی به اهداف سازمان ایفا می کنند و همچنین آنچه را که برای فراتر از انتظارات و پیشرفت در شرکت باید انجام دهند، درک کنند.

یک برنامه توسعه موثر کارمند هم نیازهای کارمند و هم کسب و کار را در نظر می گیرد و کارمند، منابع انسانی و مدیریت را مسئول می داند. این روشی موثر برای رسیدگی به شکاف‌های مهارتی، افزایش مشارکت و بهره‌وری کارکنان و کاهش گردش مالی است.

یک مشکل رایج در برنامه‌های توسعه کارکنان این است که هم مدیران و هم کارمندان اغلب بیش از حد مشغول هستند، که منجر به بررسی‌های منظم و از بین رفتن یادگیری می‌شود. به همین دلیل است که برای منابع انسانی و مدیران مهم است که بنشینند و یک مکان و زمان را برای یادگیری و نقشه‌برداری در چک-این‌های منظم اختصاص دهند تا مطمئن شوند کارمندان در مسیر درست قرار دارند و می‌دانند در کجا ایستاده‌اند.

یک الگوی برنامه توسعه کارکنان می تواند به این امر کمک کند و ساختار مورد نیاز برای نظارت صحیح بر پیشرفت را فراهم کند.

6. فرهنگ یادگیری مستمر را ایجاد کنید

با دادن زمان به کارمندان برای یادگیری چیزهای جدید یا کسب مهارت های جدید هر روز، هفته یا ماه، یادگیری فعال را تشویق کنید و بر توسعه سازگاری تمرکز کنید. یادگیری مستمر را به ارزش اصلی فرهنگی سازمان خود تبدیل کنید و راه هایی برای القای این طرز فکر به نیروی کار خود بیابید.

یک مثال عالی از این امر ویزا است که با ایجاد یک تیم یادگیری، یک دانشگاه شرکتی و تلاش مداوم برای ارائه یک برنامه درسی سفارشی پیشرو در صنعت برای کارمندان خود، فرهنگ یادگیری قوی ایجاد کرده است.

6. مربیگری عملکرد را ترویج دهید

به عنوان شکلی از یادگیری در حین کار، مربیگری عملکرد کارکنان را تحریک می کند تا مهارت های خود را از طریق تعاملات روزمره بهبود بخشند. نقش مهمی در رشد استعدادها دارد.

به عنوان مثال، مدیران می توانند از یک ماتریس اراده برای تعیین استراتژی های مربیگری مناسب برای کارکنان استفاده کنند. یادگیری همیشه باید با عملکرد مرتبط باشد، که به نوبه خود باید در پارامترهای قابل اندازه گیری تعریف شود.

7. مدیران را برای حمایت از رشد استعدادها آموزش دهید

همانطور که بحث شد، مدیران در هنگام تشویق و توسعه کارکنانی که زیر نظر آنها کار می کنند، نقش مهمی در توسعه استعدادها ایفا می کنند. بنابراین، آموزش مدیران برای حمایت از تلاش‌های توسعه استعداد شما ضروری است تا اطمینان حاصل شود که همه در یک صفحه هستند و قادر به پرورش و حمایت از نیروی کار شما هستند.

راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله مربی‌گری عملکرد فوق‌الذکر، و همچنین تشویق کارکنان برای به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت‌هایی که به دست می‌آورند با بقیه اعضای تیم خود برای الهام بخشیدن به آن‌ها، و شناسایی و پاداش دادن به افرادی که فعالانه در استعدادها مشارکت می‌کنند. ابتکارات توسعه در شرکت این به ایجاد فرهنگی کمک می کند که یادگیری را جشن می گیرد.

8. شامل توسعه رهبری باشد

رهبران آینده شرکت شما چه کسانی هستند؟ شناسایی این افراد را از هم اکنون با ارزیابی مهارت ها، شایستگی ها و آرزوهایشان شروع کنید و یک برنامه توسعه رهبری برای آنها تهیه کنید. این به سازمان شما کمک می کند تا یک خط لوله استعداد رهبری قوی برای آینده ایجاد کند. علاوه بر این، بر کمک به مدیران برای ایجاد رفتارهای بهتر برای بهبود روابط خود با اعضای تیم تمرکز کنید.

9. حمایت سهامداران کلیدی را دریافت کنید

ارتباط بین همه افرادی که می توانند برنامه توسعه و آموزش کارکنان شما را ایجاد کنند، تقویت کنید. این شامل منابع انسانی، مدیران استعداد، مدیران تیم و خود کارمندان می شود.

داشتن حمایت افراد مناسب برای به دست آوردن منابع مورد نیاز برای شروع و اجرای برنامه شما ضروری است. برای مثال، می‌توانید کمیته‌ای ایجاد کنید تا به طور منظم در مورد شکاف‌ها بحث کند، پیشرفت را نظارت کند و استراتژی توسعه استعدادها را تشویق کند.

10. نظارت، ارزیابی و بهبود

برای موفقیت برنامه توسعه استعداد شما، باید داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید و آن را با اهداف عملکرد خود اندازه گیری کنید. داشتن KPI برای هر هدف به شما کمک می کند تا پیشرفت را رصد کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید گردش مالی، هزینه های L&D، نرخ حفظ، نرخ استعدادهای بالقوه بالا، مشارکت کارکنان و موارد دیگر را اندازه گیری کنید.

بسیاری از سیستم های مدیریت یادگیری گزارش هایی را ارائه می دهند که می تواند به دستیابی به این امر کمک کند. با این حال، فراموش نکنید که به طور منظم با کارمندان خود چک کنید و بازخورد آنها را در مورد اینکه چقدر برنامه شما را ارزشمند می‌دانند، همراه با پیشنهاداتی در مورد آنچه که به پیشرفت بیشتر آنها کمک می‌کند، دریافت کنید.

این داده ها به شما کمک می کند تا بینش های ارزشمندی در مورد نقاط قوت، ضعف و شکاف های استراتژی توسعه استعداد خود به دست آورید تا بتوانید مطابق با آن تغییراتی ایجاد کنید.

برای جمع بندی

با ایجاد یک استراتژی موثر توسعه استعداد، سازمان شما مزایای بسیاری را تجربه خواهد کرد:

  • افزایش رقابت پذیری به دلیل کارکنان بسیار ماهر و آگاه
  • سطوح تعامل بهبود یافته که منجر به سود بیشتر می شود
  • نرخ های نگهداری بهتر، که بار استخدام را کاهش می دهد.

سرمایه گذاری بر روی کارمندان به شما کمک می کند تا به اهداف تجاری دست یابید و نیروی کار خود را در آینده حفظ کنید.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که توسعه استعداد یک فرآیند طولانی مدت است که نیاز به برنامه ریزی، طراحی و اجرای دقیق دارد. اما زمانی که سازمان شما متعهد به توسعه کارکنان باشد، آنها احساس ارزشمندی، پرورش و تعهد خواهند داشت که به شما در دستیابی به رشد و پایداری سازمانی کمک کنند.

سوالات متداول

توسعه استعداد در منابع انسانی چیست؟

توسعه استعداد فرآیندی است که بر ایجاد مهارت‌ها، دانش و تجربه کارکنان تمرکز دارد تا بتوانند به دستیابی به اهداف تجاری و رشد شغلی خود کمک کنند.

نمونه ای از استعدادیابی چیست؟

نمونه ای از توسعه استعداد، ایجاد یک برنامه راهنمایی برای همه کارکنان است که در آن آنها به طور منظم با فردی ارشدتر در تجارت ملاقات می کنند تا در مورد اهداف خود صحبت کنند، از آنها مشاوره بخواهند، و مهارت ها و دانش جدیدی را بیاموزند که سپس می تواند در نقش آنها به کار رود.

روش های پرورش استعداد چیست؟

روش‌های زیادی برای رشد استعدادها وجود دارد، از جمله برنامه‌های مربیگری و مربیگری، سیستم‌های دوستان، آموزش رهبری، آموزش مدیران، آموزش در حین کار، کارگاه‌ها، سمینارها، یادگیری آنلاین و برنامه‌های توسعه کارکنان.

تفاوت بین توسعه استعداد و مدیریت استعداد چیست؟

مدیریت استعداد یک رویکرد استراتژیک است که به جنبه های متعدد مدیریت و بهینه سازی نیروی کار می پردازد تا نیروی کار پایدار و موثری ایجاد کند که بتواند نیازهای فعلی و آتی سازمان را برآورده کند. توسعه استعداد جزء خاصی از مدیریت استعداد است که بر بهبود قابلیت های نیروی کار موجود سازمان در راستای اهداف سازمانی متمرکز است.

به عنوان یک کهنه کار در منابع انسانی و صنایع توسعه حرفه ای، تس سی تیلور، SHRM-CP، PHR، CCC، CPC. بنیانگذار HR Knows، به دلیل ساده‌تر ساختن پیچیده‌تر در مورد منابع انسانی و موضوعات یادگیری شناخته شده است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *