مهارت مجدد نیروی کار خود برای آینده: راهنمای منابع انسانی

اگر سازمان شما می‌خواهد رقابتی باقی بماند، باید کارکنانی با مهارت‌های مناسب داشته باشید تا به شما کمک کنند مولد، نوآور و در نهایت سودآورتر باشید. مهارت آموزی مجدد راهی است برای اطمینان از اینکه کارکنان شما مهارت هایی را دارند که برای پیشرفت و انتقال به نقش های جدید نیاز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهارت مجدد و نحوه موفقیت آمیز مهارت مجدد نیروی کار خود، ادامه مطلب را بخوانید.

مطالب
مهارت مجدد چیست
چرا مهارت مجدد مهم است؟
مزایای مهارت مجدد کارکنان چیست؟
چگونه سازمان شما می تواند یک برنامه مهارت مجدد موفق ایجاد کند؟

مهارت مجدد چیست؟

اگرچه واژه‌های «مهارت‌سازی مجدد» و «ارتقاء مهارت» گاهی به جای یکدیگر استفاده می‌شوند و اغلب دست به دست هم می‌دهند، اما مفاهیم جداگانه‌ای هستند. مهارت مجدد آموزش کارکنان در قابلیت های جدید برای تجهیز آنها برای موقعیت های متفاوت در سازمان است. ارتقاء مهارت کارکنان را برای تغییرات عمده در موقعیت فعلی خود آماده می کند. سازمان ها اغلب از هر دو استراتژی مهارت آموزی و ارتقاء مهارت برای فعال کردن تحرک داخلی و آماده سازی نیروی کار خود برای آینده استفاده می کنند.

فن آوری های نوظهور به طور کامل در حال تغییر شکل صنایع هستند و نیاز دارند که افراد مهارت های تخصصی داشته باشند. بسیاری از شرکت ها با تخصص فعلی کارکنان خود و آنچه در سال های آینده مورد نیاز خواهد بود، با اختلاف نظر مواجه هستند. نظرسنجی McKinsey & Company در سال 2020 نشان داد که خدمات مالی، مخابرات و صنایع فناوری پیشرفته با بیشترین اختلالات ناشی از شکاف های مهارتی مواجه خواهند شد. مهارت‌های ضروری آنها به توانایی‌های ریاضی و تحلیل داده‌های پیشرفته بستگی دارد.

مهارت آموزی مجدد کارگران راه موثری برای رفع این معضل است. کارفرمایان این چشم انداز را دارند که کسانی را که به دنبال فرصت های یادگیری هستند و قادر به پر کردن موقعیت های باز از درون هستند، حفظ کنند.

غول تجارت الکترونیک آمازون، مفهوم مهارت مجدد را برای کارگران انبار خود که با اتوماسیون در حال حذف شدن بودند، پذیرفت. در سال 2019، 700 میلیون دلار برای توسعه مهارت‌های فنی آنها سرمایه‌گذاری کرد تا موقعیت‌های جدیدی در پشتیبانی فناوری اطلاعات و مهندسی نرم‌افزار به دست آورند.

ارنست اند یانگ، شبکه خدمات حرفه ای چندملیتی مستقر در لندن، 450 میلیون دلار برای یادگیری کارمندان متعهد شده است. علاوه بر آموزش‌های اجباری برای نقش‌های حسابداری و حسابرسی، بخشی از وجوه به برنامه‌ای اختصاص می‌یابد که به کارمندان اجازه می‌دهد تا آموزش مداوم خود را سفارشی کنند.

Building a Reskilling ProgramBuilding a Reskilling Program

چرا مهارت مجدد مهم است؟

سرعت فناوری تغییر قابل توجهی در نحوه انجام تجارت در سراسر جهان ایجاد کرده است و پیش بینی آینده کار دشوار است. تمایز بین فناوری و دنیای واقعی مبهم است و این پیشرفت انقلاب صنعتی چهارم نامیده شده است.

سیستم‌های فیزیکی سایبری اکنون محصولات و خدمات ضروری را تشکیل می‌دهند که انسان‌ها انتظار دارند و به آن‌ها تکیه می‌کنند، مانند دستیارهای مجازی فعال با صدا و تشخیص چهره عکس. به دلیل این دگرگونی، مشاغل جدیدی ایجاد می شود و برخی در حال منسوخ شدن هستند. این منجر به این سوال می شود که چند کارگر نیاز به مهارت مجدد دارند؟ طبق گزارش موسسه جهانی مک کینزی، “تا سال 2030، … 375 میلیون کارگر – یا تقریبا 14 درصد از نیروی کار جهانی – ممکن است نیاز به تغییر طبقه بندی شغلی داشته باشند.”

مهارت مجدد به مدیریت تغییر و هدایت تلاش‌های برنامه‌ریزی نیروی کار آینده با آموزش مجدد نیروی کار برای آنچه پیش رو است و استفاده از استعدادهای کارکنان در نقش‌های جدید حیاتی کمک می‌کند.

در این آموزش با 9 مرحله برای مهارت مجدد نیروی کار خود برای آینده آشنا شوید!

مزایای مهارت مجدد کارکنان چیست؟

بیایید با جزئیات بیشتری به مزایای مهارت مجدد نگاه کنیم.

بهبود حفظ کارکنان

بازار کار فعلی بسیار رقابتی است. اکنون که افزایش شغل یک راه قابل قبول، اگر نه ضروری، برای پیشرفت شغلی است، کارفرمایان باید فرصت های توسعه فراوانی را برای نگه داشتن افراد در هیئت مدیره فراهم کنند.

توانایی یادگیری و رشد در یک موقعیت به کارمندان کمک می کند تا به جای فکر کردن به چشم اندازهای جدید، روی کارفرمای فعلی خود متمرکز شوند. سرمایه گذاری در آموزش مهارت ها به کارگران نشان می دهد که ارزش فعلی و آینده در شرکت دارند.

کاهش هزینه های پر کردن نقش های جدید

بر کسی پوشیده نیست که هزینه های استخدام و بهره وری از دست رفته بر سود شرکت شما تأثیر می گذارد. پر کردن دهانه ها به صورت داخلی به کاهش این هزینه ها کمک می کند.

مهارت مجدد ارزش کارکنان را با آماده کردن آنها برای یک نقش جایگزین افزایش می دهد. هنگامی که یک موقعیت جدید ضروری می شود، فردی مهارت های مورد نیاز برای ورود و حفظ عملکرد را دارد.

جذب استعدادهای جدید با ذهنیت رشد

یک گزارش گالوپ نشان داد که 59 درصد از هزاره ها فرصت های یادگیری و رشد را برای آنها در جستجوی شغل بسیار مهم می دانند. تعهد سازمان شما به بهبود مهارت های کارکنان می تواند مزیتی برای تامین منابع و استخدام متقاضیان با انگیزه باشد.

کارمندان فعلی شما که از مزیت فرهنگ مهارت آموزی مجدد قدردانی می کنند، هنگامی که از تجربه خود به خوبی صحبت می کنند، برند شما را تقویت می کنند. بازخورد مثبت آنها می تواند منجر به ارجاع نامزدهای مطلوب برای درخواست موقعیت های آزاد شما شود.

حمایت از مشارکت کارکنان

یک محیط مشارکتی مانع از جدایی می شود که زمانی اتفاق می افتد که کارکنان احساس می کنند عقب مانده اند. وقتی کارمندان ابزاری برای توسعه مهارت های خود داشته باشند، می توانند تخصص خود را در زمینه های جدید گسترش دهند و احساس ارتباط بیشتری با بخش های دیگر کنند. درک مجموعه مهارت‌های مختلف مورد نیاز در زمینه‌های دیگر، همدلی و رفاقت را به جای ذهنیت رقابتی «ما در برابر آنها» ترویج می‌کند.

فرصت های مهارت آموزی مجدد نیز گام هایی رو به جلو در مسیر شغلی برای ارائه استعدادهای جدید به پرسنل شما هستند. علاوه بر این، شما به آنها چشم اندازی برای رشد و پیشرفت در سازمان خود می دهید.

تقویت اعتماد به نفس و روحیه کارکنان

کسانی که به مهارت ها و توانایی های خود اطمینان دارند، بهره وری و نوآوری را به پیش می برند. آنها مستعد فعال بودن، بیان ایده های جدید و ابداع راه حل های خلاقانه برای مشکلات هستند. یک مطالعه انجام شده در سال 2020 نشان داد که 80 درصد از کارمندان معتقدند اعتماد به نفس آنها با آموزش مهارت‌های مجدد بهبود یافته است.

ایجاد اعتماد به نفس در برخی از کارمندان می تواند به استعدادهای کم استفاده کمک کند. درونگراها یا کسانی که در گروه های کم نمایندگی قرار می گیرند ممکن است نادیده گرفته شوند، اما اغلب زمانی که از توانایی های خود اطمینان داشته باشند چیزهای زیادی برای ارائه خواهند داشت. توانایی های جدید همچنین می تواند روحیه را افزایش دهد زیرا مردم برای شرکت احساس ارزشمندی می کنند.

چگونه سازمان شما می تواند یک برنامه مهارت مجدد موفق ایجاد کند؟

یک برنامه مهارت مجدد قوی شکاف های مهارتی را برای حمایت از نیروی کار و سازمان شما می بندد و اغلب با یک برنامه ارتقاء مهارت ادغام می شود. معمولاً این یک تلاش گسترده شرکت است که در آن منابع انسانی نقش کلیدی را ایفا می کند.

می توانید از 9 مرحله زیر برای به حداکثر رساندن اثربخشی برنامه مهارت آموزی خود استفاده کنید:

1. شکاف های مهارتی را کشف کنید

هنگامی که نقشه‌برداری می‌کنید که کسب‌وکارتان به کجا می‌رود و چه چیزی برای رسیدن به آن نیاز است، باید ارزیابی کنید که نقش‌ها و نیروی کار فعلی‌تان تا چه اندازه برای پشتیبانی از این موضوع تجهیز شده‌اند. شما به تعادلی بین توانایی های موجود و آنچه هر موقعیتی نیاز دارد نیاز دارید.

فهرست مهارت های به روز شده از آنچه کارکنان شما باید ارائه دهند می تواند مهارت های ثانویه و ثالثه را نشان دهد. می توانید آن را همراه با تجزیه و تحلیل شکاف مهارت ها استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا مهارت ها و دانش خاصی را که نیروی کارتان از دست داده است را تعیین کنید.

2. در مجاورت مهارت ها کلید بزنید

هنگامی که مهارت‌های حیاتی مورد نیاز را شناسایی کردید، باید به دنبال توانایی‌های مجاور یا «مهارت‌هایی که با مهارت‌های مورد نیاز مطابقت دارد» بگردید تا مهارت‌های مجدد کمی آسان‌تر شود. کارمندان با شایستگی های مرتبط ممکن است قبلاً آنچه لازم است را داشته باشند یا به سرعت یاد بگیرند که برای یک نقش جدید به چه چیزی نیاز دارند.

به عنوان مثال، شخصی با تجربه خدمات مشتری/مشتری می‌تواند انتقال آرامی به فروش داشته باشد. دلیل آن این است که آنها مهارت های ارتباط کلامی قوی و دانش دست اول از محصول یا خدمات شما دارند.

با محبوبیت روزافزون بانکداری آنلاین، بانک‌ها در سنگاپور کارکنان خط مقدم خود را دوباره مهارت می‌دهند تا بتوانند در مراکز تماس با مشتریان کار کنند.

3. آموزش های مهارتی خاص را سازماندهی کنید

هنگامی که متوجه شدید که در کدام بخش ها باید مهارت هایی را توسعه دهید، می توانید آموزش های دقیق مورد نیاز برای کارمندان خود را برای توسعه مهارت های جدید تعیین کنید.

همچنین ممکن است بخواهید انگیزه هایی برای پاداش دادن به کسانی که مایل به گسترش توانایی های خود هستند در نظر بگیرید. شفاف سازی کنید که مهارت مجدد با چشم اندازهای جدید یا پیشرفت در شرکت مرتبط است. سپس، کارکنان شما انگیزه بیشتری برای مشارکت خواهند داشت.

از آنجایی که در مجموعه مهارت های کارمندان شما اختلاف وجود خواهد داشت، آموزش ها باید تا حدودی شخصی سازی شوند تا نیازهای یادگیری مختلف را برآورده کنند. ارائه مجموعه ای از روش های آموزشی ایده آل است. (به شماره 4 زیر مراجعه کنید.) پلت فرم یادگیری فعلی شما ممکن است برای انواع خاصی از مهارت‌های مجدد کافی نباشد، بنابراین زمان سرمایه‌گذاری در منابع دیگر فرا رسیده است.

بوت کمپ های داخلی شرکت نمونه ای از چگونگی مهارت مجدد سازمان ها کارکنان از نقش های غیرفناوری به توسعه دهندگان است. این افراد سپس قادر به مقابله با چالش های خاص شرکت هستند.

4. انواع روش های مهارت یابی را ترکیب کنید

شما باید چندین تکنیک ارائه آموزش داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که انعطاف‌پذیری و گزینه‌هایی وجود دارد که برای سبک‌های مختلف یادگیری و نوع شکاف مهارتی که می‌خواهید برطرف کنید، بهترین کار را دارد. هرچه فرصت ها و روش های آموزشی بیشتری ارائه دهید، مشارکت بیشتر خواهد بود.

نمونه هایی از این روش ها عبارتند از:

  • آموزش در حین کار – کارکنان می توانند با انجام پروژه های کوچک برای تیم دیگر یا از طریق یک رابطه مربیگری، در دنیای واقعی در معرض وظایف یک نقش جدید قرار بگیرند.
  • یادگیری آنلاین – دوره های آنلاین مفید هستند زیرا در هر زمان و هر مکان برای تسریع روند یادگیری در دسترس هستند. یادگیری به اندازه لقمه سودمند است زیرا بر روی اطلاعات خاص مورد نیاز برای دستیابی به یک هدف یادگیری تمرکز می کند. همچنین درک آن برای همه نوع یادگیرندگان آسان است.
  • یادگیری ترکیبی – ترکیب یادگیری آنلاین با آموزش کلاسی تضمین می کند که همه مطالب پوشش داده شده است. همچنین این فرصت را برای زبان آموزان فراهم می کند تا سوال بپرسند و با یک مربی تعامل کنند.
  • یادگیری همتایان – کارمندان می توانند از یکدیگر بیاموزند زمانی که با یکدیگر همکاری می کنند و سناریوهای دنیای واقعی را بازتاب می دهند یا به طور عملی وظایف جدید را تمرین می کنند.

اگر سازمان شما دارای کارمندان دورکاری یا ترکیبی است، نمی توانید از به کارگیری روش های آموزش از راه دور برای مهارت مجدد این بخش از نیروی کار خود غافل شوید.

5. سایه کاری را ترویج کنید

Job shadowing یک راه عالی برای افراد است تا با یک نقش جدید در داخل یا در بین بخش ها آشنا شوند. دنبال کردن و مشاهده یک کارمند با تجربه در طول روز تصویری دقیق از الزامات شغلی ارائه می دهد. در اصل، سایه کاری کمک می کند تا فرد را بهتر برای گرفتن یک موقعیت جدید آماده کند.

همچنین اگر بودجه کمتری دارید، این یک روش مهارت مجدد عالی است.

6. بر مهارت های دیجیتال تمرکز کنید

شرکت‌هایی که در طول همه‌گیری همه‌گیر مجبور شدند کارمندان خود را از خانه کار کنند، به سرعت آموختند که فناوری تا چه حد برای تجارت یکپارچه است و مهارت‌های دیجیتالی کافی چقدر حیاتی است. پیشرفت دیجیتال یک واقعیت مستمر است، بنابراین کسب و کارها باید کارکنان خود را برای سازگاری با فناوری های جدید آماده کنند.

آموزش افراد و آماده‌سازی آنها برای استفاده از ابزارهای جدید باید ادامه یابد تا شکاف مهارت‌های دیجیتال از بین برود. برنامه مهارت مجدد شما باید نیروی کار شما را برای تحولات دیجیتالی آتی آماده کند.

7. اندازه گیری و ارزیابی موفقیت

برنامه مهارت مجدد هیچ فایده ای ندارد مگر اینکه مؤثر باشد، بنابراین باید تأثیر تلاش های خود را بسنجید. آیا کارکنان شما از مهارت های جدید استفاده می کنند؟ آیا آنها می توانند به نقش های جدید تبدیل شوند؟

اندازه گیری اثربخشی آموزش با جمع آوری داده ها از منابع مختلف از جمله نظرسنجی ها، بحث ها و ارزیابی های پس از آموزش شروع می شود. سپس می توانید داده ها را با استفاده از یک مدل ارزیابی ارزیابی کنید.

مدل ارزیابی چهار سطحی آموزش معروف کرک پاتریک از واکنش ها و پاسخ های یادگیرندگان، دانش و مهارت های به دست آمده، تغییرات رفتاری ایجاد شده و تأثیر بر اهداف کسب و کار برای اندازه گیری میزان تأثیر یک برنامه آموزشی استفاده می کند.

هنگامی که متوجه شدید برنامه مهارت آموزی مجدد شما چقدر خوب کار می کند، می توانید از نقاط قوت یا ضعف آن برای بهبود استفاده کنید.

8. یادگیری مادام العمر را تشویق کنید

مهارت مجدد یک فرآیند همیشگی است، بنابراین سازمان شما باید یک فرهنگ یادگیری مستمر ارائه دهد. شما می توانید با تشویق کارکنان خود به استقبال از فرصت های مهارت آموزی، ذهنیت دانش جویی را در آنها ایجاد کنید. برای یافتن روش‌های مناسب که برای آنها کار می‌کند، پشتیبانی ارائه دهید.

مدیران باید ارزش مهارت مجدد را بپذیرند و باید فعالانه در آموزش های خود شرکت کنند. اطمینان حاصل کنید که رهبری اهمیت توسعه کارکنان خود را درک می کند، بنابراین آنها برنامه مهارت مجدد شما را از صمیم قلب ترویج می کنند.

9. از مهارت های خود غافل نشوید

منابع انسانی نیز به سرعت در حال تغییر است، بنابراین مهارت های جدیدی برای به روز ماندن مورد نیاز است. به عنوان یک متخصص منابع انسانی، شما همچنین باید بر روی توسعه خود تمرکز کنید و شروع برنامه مهارت مجدد (و ارتقاء مهارت) خود در بخش خود منطقی است.

ارتقای توانایی‌های خود با فناوری‌های پیشرفته منابع انسانی و تجزیه و تحلیل افراد، به شما و شرکتتان برتری خواهد داد.

املای آن

مهارت مجدد یک استراتژی ضروری برای پر کردن شکاف های مهارتی و اطمینان از اینکه کارکنان شما به خوبی برای کمک به اهداف و ماموریت سازمان شما مجهز هستند، است. درک اینکه شرکت شما به کجا می رود و به چه مهارت هایی نیاز است، کلید ایجاد یک برنامه مهارت مجدد موفق است.

این تلاش دوجانبه سودمند امنیت شغلی و رشد را برای کارکنان و حفظ نیروی کار قوی‌تر برای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند.

اگر می‌خواهید در یادگیری و توسعه متخصص شوید و مجموعه مهارت‌های منابع انسانی خود را در آینده اثبات کنید، برنامه صدور گواهینامه یادگیری و توسعه ما را بررسی کنید!

آندریا بوتمن یک مدیر منابع انسانی دارای گواهینامه SHRM با مدرک زبان انگلیسی است که اکنون از ترکیب این دو به عنوان نویسنده منابع انسانی لذت می برد. سمت های قبلی او نزد کارفرمایان در صنایع آموزش، بهداشت و درمان و مشاوره بازنشستگی بود.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *