25 سوال مصاحبه مدیر یادگیری و توسعه: راهنمای آموزنده

اگر به‌دنبال شغلی به‌عنوان مدیر یادگیری و توسعه هستید، احتمالاً باید مصاحبه‌هایی را انجام دهید تا متوجه شوید که آیا بین شما، نقشی که برای آن درخواست می‌کنید و سازمان مطابقت دارد یا خیر. چه در حال آماده شدن برای مصاحبه هستید و چه در حال استخدام یک مدیر تحقیق و توسعه، از این راهنمای سوالات مصاحبه مدیر یادگیری و توسعه برای آماده شدن برای فرآیند استخدام استفاده کنید.

محتوا
مدیر یادگیری و توسعه چیست؟
سوالات عمومی شخصی و انگیزشی
سوالات مصاحبه را تجربه کنید
سوالات مصاحبه رفتاری
سوالات مصاحبه فنی

مدیر یادگیری و توسعه چیست؟

قبل از اینکه به سؤالات مصاحبه مدیر یادگیری و توسعه بپردازیم، بیایید به سرعت درباره آنچه این شغل در یک سازمان انجام می دهد تجدید نظر کنیم. یک مدیر یادگیری و توسعه (مدیر L&D) بر توسعه حرفه ای کارکنان در شرکت نظارت می کند. آنها از طریق آموزش و برنامه های توسعه شخصی، به تیم خود کمک می کنند تا به پتانسیل کامل خود دست یابد، که از اهداف سازمان هایی که برای آنها کار می کنند حمایت می کند.

شرکت های بزرگ معمولاً دارای بخش L&D هستند، در حالی که مشاغل کوچکتر معمولاً این وظایف را به تیم منابع انسانی اختصاص می دهند.

هنگامی که به دنبال گسترش تیم در این بخش هستید، شرکت ها مصاحبه هایی را انجام می دهند تا ببینند آیا بین تجربیات یک نامزد و نیازهای سازمان مطابقت دارد یا خیر. مصاحبه ها همچنین به تعیین اینکه آیا برای نقش و شرکت انگیزه دارید و آیا فرهنگی مناسب هستید کمک می کند.

Learning and Development Manager RoleLearning and Development Manager Role

سوالات عمومی شخصی و انگیزشی

بسیاری از مصاحبه‌کنندگان دوست دارند در طول مصاحبه با سؤالات شخصی و انگیزشی عمومی شروع کنند. آنها نه تنها یک یخ شکن عالی برای راحت تر صحبت کردن هستند، بلکه بینش های کلیدی در مورد آنچه شما مهم می دانید نیز ارائه می دهند.

از خودت بگو

این سوال باز و تا حدودی مبهم یکی از پرطرفدارترین سوالاتی است که مصاحبه‌کنندگان با آن شروع می‌کنند – از مصاحبه تلفنی تا دور نهایی. استخدام کنندگان و مدیران استخدام از آن برای شکستن یخ در طول مصاحبه استفاده می کنند و تصور می کنند که شما چه کسی هستید.

این سوال باید به عنوان راهی برای خلاصه کردن سوابق، مهارت ها و شایستگی های شما در نظر گرفته شود. این پاسخ را مختصر نگه دارید زیرا بعداً به سؤالات دقیق تری پاسخ خواهید داد.

چرا می خواهید برای ما کار کنید؟

این سوال برای هر نقشی ضروری است اما برای یادگیری و توسعه اهمیت بیشتری دارد. چگونه می توانید به دیگران انگیزه دهید تا خودشان را توسعه دهند، اگر از حضور در آنجا الهام نگیرید! برای پاسخ به این سوال، باید قبل از مصاحبه درباره شرکت تحقیق کنید. شما باید ارزش‌ها، فرهنگ و سایر حقایق سازمان را مطرح کنید که به شما انگیزه می‌دهد تا برای آنها کار کنید.

از تجربیات کاری گذشته خود بگویید.

این سوال شبیه این است که در مورد خودتان بگویید و همچنین می تواند به عنوان یک سوال یخ شکن استفاده شود. از این زمان برای مختصر بودن استفاده کنید. اگر بیش از 10 سال تجربه دارید، نیازی نیست در مورد تحصیلات خود با جزئیات صحبت کنید یا هر شرکتی را که در آن کار می کردید فهرست کنید – فقط شبیه ترین نقش ها را با شغلی که برای آن درخواست می کنید انتخاب کنید.

چرا به این شغل علاقه دارید؟

مشابه سوال بالا، این لحظه بسیار خوبی است تا به کارفرمای بالقوه خود بفهمانید که چرا می خواهید برای او به عنوان مدیر توسعه و توسعه کار کنید. برای پاسخ به این سوال، جنبه های شغلی را که بیش از همه در مورد آن هیجان زده اید، مطرح کنید. همچنین می‌توانید مهارت‌ها و تجربیاتی را که دارید به شما کمک می‌کند تا این کار را به خوبی انجام دهید.

چرا به دنبال شغل جدید هستید؟

بسیاری از استخدام کنندگان از شما می پرسند که چرا به دنبال یک موقعیت جدید هستید یا چرا قبلاً نقش قبلی خود را ترک کرده اید. هنگام پرسیدن این سوال، استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که شغل آن‌ها همان چالش‌ها را به همراه نخواهد داشت. به عنوان مثال، اگر به دلیل اینکه سلسله مراتب را دوست ندارید ترک کرده اید، اما شرکت جدید نیز بسیار سلسله مراتبی است، بهترین گزینه نخواهد بود.

پاسخ به این سوال بسته به شرایط شما می تواند آسان یا دشوار باشد. اگر به دلیل اینکه شرکت شما مجبور به کوچک شدن یا نیاز به یک چالش جدید بودید رها شده اید، اشکالی ندارد که در پاسخ خود صادق باشید. از سوی دیگر، اگر شما به دلیل عدم تطابق فرهنگ را ترک کنید یا از شما خواسته شود که ترک کنید، پاسخ می تواند مشکل باشد. خوب است که با یک جمله مثبت در مورد شرکت یا شغل فعلی خود شروع کنید – هرگز نمی خواهید نسبت به کارفرمایان قبلی خیلی منفی باشید. سپس، پاسخ خود را فرموله کنید تا مصاحبه کننده خود را متقاعد کنید که شغلی که برای آن مصاحبه می کنید با اهداف شما همسو است.

چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟

در این سوال، استخدام کنندگان و مدیران استخدام به دنبال کارهایی هستند که شرکت یا تیم می توانند انجام دهند تا انگیزه شما را حفظ کنند. کارکنان با انگیزه بهره وری بیشتری دارند و احتمال بیشتری برای ماندن طولانی مدت در یک شرکت دارند. ممکن است چیزهای زیادی وجود داشته باشد که شخصاً به شما انگیزه دهد، مانند حقوق یا مزایای یک شغل.

با این حال، بهترین راه برای پاسخ به این سوال این است که انگیزه خود را با آنچه شغل ارائه می دهد هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر شما از کار در تیم انگیزه دارید و این کار بسیار تیم محور است، بحث بسیار خوبی خواهد بود.

چه چیزی شما را بی انگیزه می کند؟

مانند پاسخ بالا، مدیران استخدام این سوال را می پرسند تا شما را بهتر درک کنند و چه چیزی شما را در طولانی مدت در تیم نگه می دارد. شما می توانید در مورد آنچه در کار خود از آن لذت نمی برید صادق باشید، اما مراقب باشید. شما نمی خواهید خیلی منفی باف باشید اگر این تصور را ایجاد کنید که از شغل خود لذت نخواهید برد زیرا شامل مواردی است که شما را بی انگیزه می کند، بر تصمیم مدیران استخدام تأثیر منفی خواهد گذاشت.

پنج سال دیگر خودت را کجا می بینی؟

این سوال برای اطمینان از اینکه شرکت مسیر رشد مناسبی را برای نامزد دارد پرسیده می شود. نیازی نیست دقیقاً بدانید که خود را کجا می بینید، اما باز بودن تا حد امکان باعث شفافیت بیشتر و انتظارات بهتر از رشد در آینده می شود.

همچنین ممکن است متوجه شوید که رویای شما برای تبدیل شدن به یک مدیر تیم در جایی که در حال مصاحبه هستید امکان پذیر نیست، بنابراین یک سوال اکتشافی عالی برای نامزد است.

سوالات مصاحبه را تجربه کنید

سوالات مصاحبه به طور خاص در مورد تجربه کاری شما به مدیر استخدام کمک می کند تا پیش بینی کند تا چه اندازه می توانید کاری را که در تیم خود باز کرده اند انجام دهید.

این سوالات بسته به سابقه شغلی که برای آن درخواست می کنید بسیار متفاوت است. برخی از سوالات با تجربه ای که در رزومه خود ذکر می کنید مرتبط است، در حالی که برخی دیگر ممکن است بسیار کلی باشند.

در اینجا چند نمونه سوال آورده شده است:

  1. چگونه جلسات آموزشی خود را سازماندهی می کنید؟
  2. چه مراحلی را برای آماده شدن برای یک جلسه آموزشی انجام می دهید؟
  3. در مورد سابقه خود در ایجاد مواد آموزشی به من بگویید.
  4. از تجربه خود در تیم های پیشرو بگویید.
  5. بزرگترین دستاورد شما در حرفه یادگیری و توسعه چیست؟
  6. چگونه به سبک های مختلف یادگیری نزدیک می شوید؟
  7. برجسته ترین چالش هایی که کارمندان در توسعه مهارت های حرفه ای خود با آن مواجه هستند، به نظر شما چیست؟
  8. چگونه به کارکنان کمک می کنید تا از مهارت ها و استعدادهای منحصر به فرد خود استفاده کنند؟
  9. پیشینه شما در برنامه ریزی استراتژیک برای یادگیری و توسعه چیست؟

چگونه به این سوالات مصاحبه مبتنی بر تجربه پاسخ دهیم

شما باید با همه پاسخ ها واضح و مختصر باشید – گاهی اوقات می توان به راحتی از موضوع خارج شد یا با جزئیات بیش از حد پاسخ داد. در عوض، به این فکر کنید که چگونه می توانید با یک مثال واقعی از یک موقعیت گذشته پاسخ دهید و نتایج چه بوده است. هر چه نمونه های خود را به آنچه در این نقش جدید انجام خواهید داد نزدیکتر کنید، مصاحبه قوی تر خواهد بود.

اگر صلاحیت های مرتبط دیگری برای این نقش دارید، مانند گواهی یادگیری و توسعه، این لحظه مناسبی است که آنها را ذکر کنید.

سوالات مصاحبه رفتاری

هر مصاحبه کننده در هر مصاحبه از شما سؤالات رفتاری می پرسد – به این معنی که چگونه به یک موقعیت خاص در محل کار واکنش نشان دادید. آنها به استخدام تیم‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌های نرم شما مانند حل مسئله، ارتباط، کار تیمی، تفکر انتقادی و غیره را تعیین کنند. نحوه واکنش شما به موقعیت ممکن است نشان‌دهنده نحوه برخورد با موقعیت مشابه در آینده نیز باشد.

  1. مثالی از نحوه کمک به مربی یا راهنمایی شخصی را به اشتراک بگذارید. چه پیشرفت هایی در آن شخص دیدید؟
  2. در مورد زمانی به من بگویید که در طول آموزش با یک کارمند مشکل داشتید. چگونه به مشکل برخورد کردید و آن را حل کردید؟
  3. آیا می توانید مثالی از نحوه مدیریت ساخت قابلیت در سطوح مختلف در گذشته ارائه دهید؟
  4. آیا می توانید در مورد زمانی که یک آموزش ناموفق ارائه کرده اید بگویید؟ چه چیزی از آن یاد گرفتید؟
  5. در مورد زمانی به من بگویید که آموزش(های) شما منجر به پیشرفت هایی برای یک شرکت شده است.
  6. آیا تا به حال پس از یک جلسه آموزش کارکنان بازخورد منفی دریافت کرده اید؟ اگر چنین است، چگونه پاسخ دادید؟
  7. یک مثال از یک استراتژی آموزشی که با موفقیت اجرا کرده اید را ذکر کنید. چه چیزی باعث موفقیت آن شد؟
  8. از زمانی به من بگویید که مجبور بودید با فردی بسیار متفاوت از خودتان کار کنید. چگونه برای همکاری بهتر وفق دادید؟

چگونه به سوالات رفتاری پاسخ دهیم

ساده ترین راه برای پاسخ به این سوالات استفاده از روش STAR است. این به شما کمک می کند تا جزئیات مثال خود را به روشی آسان و بدون خارج شدن از موضوع به اشتراک بگذارید.

  • موقعیت: موقعیتی را در تجربه خود توضیح دهید که با سوال مرتبط است.
  • وظیفه: شرح دهید که مسئولیت شما در آن موقعیت چه بوده است.
  • اقدام: برای مدیریت وضعیت چه اقدامی انجام دادید؟
  • نتیجه: نتیجه اقدام(های) شما چه بود؟

سوالات مصاحبه فنی

ممکن است فکر کنید که سوالات مصاحبه فنی فقط به IT محدود می شود اما دوباره فکر کنید. شرکت ها بر استفاده از فناوری در کارهای روزمره خود برای برآوردن نیازهای صنعت و بازار در حال تغییر در دنیای امروز تاکید دارند. در زیر سوالاتی در رابطه با تجربه خود از فناوری پیدا خواهید کرد:

  1. در مورد تجربه خود با یک فناوری یادگیری و توسعه خاص به ما بگویید.
  2. چگونه فناوری را در جلسات آموزشی قرار می دهید؟
  3. چگونه با پیشرفت ها و روندهای جدید در یادگیری و توسعه همراه می شوید؟
  4. آیا تجربه استفاده از روش های آموزش مجازی و از راه دور را دارید؟
  5. موفقیت آموزش های خود را چگونه می سنجید؟ به چه داده هایی نگاه می کنید؟
  6. اثربخشی آموزش و برنامه را چگونه ارزیابی می کنید؟ از چه ابزارهایی برای پیگیری این موضوع استفاده می کنید؟
  7. از چه ابزارهایی برای جذاب و تعاملی کردن آموزش استفاده می کنید؟

نحوه پاسخگویی به سوالات مصاحبه فنی

تمرین پاسخ های خود به سوالات مصاحبه فنی به شما کمک می کند تا مهارت های خود را به نمایش بگذارید. هنگام پاسخ دادن به این سؤالات، ذکر ابزارهایی که بیشتر با آنها راحت هستید ضروری است.

اگر با ابزارهای مشابه شرکت کار کرده اید، از این لحظه برای توضیح آن استفاده کنید. اگر از ابزارهای مشابه استفاده نکرده اید، نگران نباشید. از مثال‌هایی برای نشان دادن چگونگی یادگیری سریع ابزارها در طول دوره حضور خود استفاده کنید.

کلام پایانی

چه در حال آماده شدن برای مصاحبه بعدی خود باشید و چه در نظر دارید یک مدیر یادگیری و توسعه استخدام کنید، شروع با 25 سوال بالا شما را برای موفقیت در تصاحب یک نقش جدید یا استخدام بهترین مدیر توسعه و توسعه آماده می کند.

Jayla Cosentino یک متخصص استخدام است که در استخدام تیم‌ها برای استارت‌آپ‌ها و مقیاس‌آپ‌ها تخصص دارد. او بر روی استخدام 360 و همچنین ایجاد و بهینه سازی فرآیندهای استخدام سازمان ها تمرکز دارد. Jayla که علاقه زیادی به استخدام و منابع انسانی دارد، در کنفرانس هایی که توسط شرکت هایی مانند Honeypot.io و ProductUp و همچنین در دانشگاه هایی مانند دانشگاه اوترخت برگزار شده است، صحبت کرده است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *