4 شغل کلیدی یادگیری و توسعه توضیح داده شده است

مشاغل یادگیری و توسعه در اندازه ها و اشکال مختلف هستند. به طور فزاینده ای، شرکت ها می خواهند تلاش های یادگیری و توسعه خود را افزایش دهند – و دلیل خوبی هم دارد. پیشرفت های سریع تکنولوژیکی و نیروی کار پیر، شکاف مهارتی قابل توجهی ایجاد می کند که باید برطرف شود.

در نتیجه، بسیاری از سازمان ها باید مهارت ها و شایستگی های نیروی کار خود را تغییر دهند یا به روز کنند. بخشی از این امر از طریق ارتقاء مهارت افراد از طریق، به عنوان مثال، برنامه های یادگیری و توسعه (L&D) شرکت صورت می گیرد. اما ایجاد یک برنامه L&D که نیازهای آموزشی خاص سازمان شما را برآورده کند، مستلزم چیزی بیش از خرید یک سیستم مدیریت یادگیری (LMS) است.

در این مقاله، 4 شغل کلیدی یادگیری و توسعه را برجسته خواهیم کرد. این کارکنان از یادگیری و توسعه در شرکت حمایت خواهند کرد.

محتوا
ویژگی های شغلی یادگیری و توسعه
متخصص L&D
مدیر یادگیری و توسعه
مدیر آموزش و توسعه
مشاور یادگیری و توسعه
بسته شدن
سوالات متداول

ویژگی های شغلی یادگیری و توسعه

صرف نظر از نقش دقیق، مشاغل یادگیری و توسعه همه دارای ویژگی های مشترک هستند. ما می توانیم به تعریف یادگیری و توسعه نگاه کنیم تا چندین مورد از این ویژگی ها را تشخیص دهیم:

یادگیری و توسعه فرآیند افزایش مهارت، دانش و شایستگی های یک کارمند و در نتیجه عملکرد بهتر در کار است. یادگیری بر کسب دانش، مهارت ها و نگرش ها متمرکز است. توسعه به معنای گسترش و تعمیق دانش در راستای اهداف توسعه است.

از نظر ویژگی های شغلی یادگیری و توسعه موارد زیر را شناسایی می کنیم:

تحلیل و استراتژی

چه یک متخصص تحقیق و توسعه، مدیر یا مدیر باشید، کار شما بر اساس تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی است که منجر به یک استراتژی می شود. این تحلیل شامل اهداف کوتاه و بلند مدت سازمان و تعریف نیازهای آموزشی است که به شرکت در تحقق اهداف تجاری خود کمک می کند. همچنین شامل تجزیه و تحلیل شکاف مهارت ها می شود.

نتایج این تجزیه و تحلیل منجر به ایجاد یک استراتژی L&D خواهد شد – و این استراتژی است که به عنوان راهنمای (یا باید بگوییم کتاب مقدس؟) برای نقش L&D شما عمل می کند. مواد آموزشی بر اساس آن ایجاد خواهد شد، همانطور که برنامه های L&D شخصی برای کارکنان، تغییر در اهداف تجاری شرکت ممکن است منجر به تغییر در استراتژی L&D و غیره شود.

به طور خلاصه: همه مشاغل یادگیری و توسعه حول استراتژی L&D تکامل می یابند.

علاقه شدید به یادگیری و توسعه

بله، این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما گاهی اوقات این بدیهی ترین چیزهایی است که فراموش می کنیم. اگر در فضای L&D کار می‌کنید، علاقه شدید (به عبارتی اشتیاق) برای یادگیری و توسعه چیزی است که صرف نظر از عملکرد خاص شما ضروری است.

این علاقه شامل چند جنبه است:

  • این بدان معناست که شما مشتاق دنبال کردن آخرین روندها در یادگیری و توسعه، تغییرات در تئوری و توسعه در فن آوری های یادگیری هستید
  • این بدان معناست که شما مایل به پذیرش و پذیرش همه نوع آموزش هستید (به مربیگری همتایان، راهنمایی همتایان و غیره فکر کنید)
  • این بدان معناست که شما همیشه آماده هستید که روش‌هایی را که سازمان شما در آن یادگیری و توسعه را «انجام می‌دهد» زیر سوال ببرید و تشنه هستید که خودتان به یادگیری ادامه دهید.

اشتیاق برای استفاده حداکثری از استعدادهای افراد

هدف مشاغل یادگیری و توسعه کمک به افراد برای توسعه خود است. به این ترتیب، وقتی در L&D کار می کنید، این چیزی است که شما را وادار می کند. شما همیشه به راه‌های جدیدی برای بهبود مهارت‌ها و شایستگی‌های افراد فکر می‌کنید و دیدن رشد افراد – و سازمان – در نتیجه تلاش‌های شما چیزی است که شما را به حرکت در می‌آورد.

بسیار خوب، از آنجایی که ما به برخی از ویژگی های مشترک همه مشاغل یادگیری و توسعه نگاه کرده ایم، اکنون می توانیم به 4 مورد از آن نقش های L&D نگاهی دقیق بیندازیم.

Learning and development managerLearning and development manager
هدف مشاغل یادگیری و توسعه بهینه سازی مهارت ها و شایستگی های کارکنان یک شرکت است.

متخصص L&D

متخصص یادگیری و توسعه، که به عنوان متخصص آموزش و توسعه نیز شناخته می شود، اغلب نقش عملیاتی دارد. آنها برنامه های آموزشی را برای بهبود عملکرد کارکنان و تضمین بهره وری سازمانی طراحی، اجرا و سازماندهی می کنند.

شکل دقیق نقش متفاوت خواهد بود، اما معمولاً تأکید بر طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی، از جمله ارائه و تسهیل آن برنامه‌ها است. متخصص یادگیری و توسعه بودن معمولاً شامل ایجاد محتوا برای انواع مختلف آموزش نیز می شود. به عنوان مثال به مطالب شرکت کننده، فیلم ها، تمرین های عملی و آموزش الکترونیکی تعاملی فکر کنید.

مهارت ها و دانش کلیدی برای متخصصان L&D شامل مهارت های ارتباطی، مهارت در آموزش الکترونیکی، دانش عمیق در مورد سیستم های مدیریت یادگیری مختلف و مدیریت پروژه است.

حقوق متخصص یادگیری و توسعه (ایالات متحده و بریتانیا)

دستمزدها بسته به وظایف خاص، سطح ارشدیت، اندازه شرکت و مکان متفاوت خواهد بود. طبق PayScale، متوسط حقوق متخصص یادگیری و توسعه در ایالات متحده حدود 60000 دلار است.

در انگلستان، غرامت برای متخصصان L&D کمتر است. همچنین طبق PayScale، متوسط حقوق متخصص یادگیری و توسعه در آنجا کمی کمتر از 30000 پوند است.

مدیر یادگیری و توسعه

مدیر یادگیری و توسعه نقش مهمی در یادگیری و فعالیت های توسعه روزانه یک سازمان ایفا می کند. آنها همه فعالیت های L&D را هماهنگ می کنند، با مدیران تجاری، سایر اعضای بخش L&D و منابع انسانی شریک می شوند.

در میان (بسیاری) چیزهای دیگر، مدیران L&D بودجه را پیگیری می کنند و با ارائه دهندگان آموزش شخص ثالث قراردادها را مذاکره می کنند. آنها به مدیر یادگیری و توسعه – یا رئیس HR – گزارش می دهند و به عنوان فرد مراجعه کننده در سازمان برای هر کسی که در مورد برنامه های L&D شرکت سؤالی دارد عمل می کند.

مهارت ها و دانش کلیدی شامل توانایی قوی برای همکاری و برقراری ارتباط، مهارت های بودجه بندی و درک امور مالی شرکت، توانایی تجزیه و تحلیل و حل مشکلات و البته مهارت های مدیریتی است.

حقوق مدیر آموزش و توسعه (ایالات متحده آمریکا و انگلستان)

حقوق یک مدیر یادگیری و توسعه به وظایف خاص، سطح ارشدیت، اندازه شرکت و مکان بستگی دارد. به گفته GetSmarter، در ایالات متحده، یک مدیر L&D در سطح پایه می تواند انتظار داشته باشد حدود 62000 دلار درآمد داشته باشد در حالی که یک فرد متوسط در حدود 73000 دلار درآمد دارد.

در بریتانیا، و همچنین طبق گفته GetSmarter، یک مدیر نوپا L&D حقوق متوسطی معادل 36000 پوند خواهد داشت و می تواند انتظار داشته باشد که در اواسط شغلی به 40000 پوند برسد.

مدیر آموزش و توسعه

مدیر یادگیری و توسعه نقش استراتژیک دارد و بر تجزیه و تحلیل نیازهای سازمانی برای توسعه، همسویی فعالیت های L&D با استراتژی سازمانی، تهیه پیش نویس استراتژی L&D و اطمینان از بودجه برای اجرای این استراتژی تمرکز دارد.

اول و مهمتر از همه، مدیر یادگیری و توسعه نقش رهبری در بخش تحقیق و توسعه دارد. به این ترتیب، آنها بر تمام فعالیت های بخش نظارت می کنند و نیازهای توسعه ای سازمان را شناسایی می کنند.

مدیران L&D نیز نقش تحلیلی دارند. این شامل از یک سو، انجام تحقیقات و ارائه توصیه های بیشتر برای سیستم های مدیریت یادگیری و پایگاه های داده.

از سوی دیگر، این شامل (از جمله موارد دیگر) پیگیری سوابق آموزشی، توسعه گزارش داشبورد برای تمام سطوح کسب و کار و شناسایی و تعریف نیازهای آموزشی حال و آینده است.

مهارت ها و دانش کلیدی شامل مهارت های ارتباطی، بین فردی و تحلیلی، مهارت های رهبری و تجربه توسعه برنامه های یادگیری و توسعه است.

حقوق مدیر آموزش و توسعه (ایالات متحده آمریکا و بریتانیا)

حقوق مدیر آموزش و توسعه، درست مانند حقوق سایر مشاغل L&D، بسته به اندازه و محل شرکت متفاوت است. طبق گفته لینکدین، متوسط حقوق یک مدیر یادگیری و توسعه در ایالات متحده 115000 دلار است.

بر اساس گزارش Glassdoor، در انگلستان، میانگین حقوق و دستمزد مدیرانی که در زمینه یادگیری و توسعه یاد می‌کنند، کمتر از 120000 پوند است.

Learning and development: a comprehensive guideLearning and development: a comprehensive guide

مشاور یادگیری و توسعه

مشاور L&D تمامی موارد فوق را در قالب مشاوره انجام می دهد. این فعالیت ها بسته به نقش و ارشدیت مشاور می تواند عملیاتی یا استراتژیک باشد.

برای مثال، یک مشاور یادگیری و توسعه می‌تواند به برنامه‌های یادگیری و توسعه یک شرکت و اجرای طرح‌های یادگیری آن‌ها کمک کند. اما آنها همچنین می توانند نقش مهمی در تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی سازمان و ایجاد استراتژی L&D آن داشته باشند.

مهارت‌ها و دانش‌های کلیدی شامل مهارت‌های ارتباطی قوی، دانش در مورد نحوه مدیریت و به حداکثر رساندن منابع مالی، دانش بسیار در زمینه‌های آموزشی و آموزشی و قادر به آموزش و هماهنگی واضح افراد است.

حقوق مشاور یادگیری و توسعه (ایالات متحده و بریتانیا)

مشاوران L&D در ایالات متحده می توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط 79000 دلار در سال درآمد داشته باشند، اما باز هم، این به وظایف خاص آنها، اندازه شرکتی که در آن کار می کنند و مکان آن بستگی دارد.

بر اساس گزارش Indeed، در انگلستان، متوسط حقوق یک مشاور یادگیری و توسعه حدود 42000 پوند است.

بسته شدن

یک راه درست برای داشتن مشاغل یادگیری و توسعه در سازمان شما وجود ندارد. هر شرکتی بسته به موقعیت خاص خود می تواند بهترین راه را برای رویکرد L&D تعیین کند. هدف این فهرست الهام بخشیدن به شما و ارائه ایده ای از نقش هایی است که ممکن است بخواهید برای کمک به شرکت خود در تلاش های یادگیری و توسعه در نظر بگیرید.

سوالات متداول

مشاغل یادگیری و توسعه چیست؟

هدف مشاغل یادگیری و توسعه بهینه سازی مهارت ها و شایستگی های کارکنان یک شرکت برای استفاده حداکثری از استعدادهای افراد از یک سو و بهبود عملکرد کسب و کار از سوی دیگر است.

نمونه هایی از مشاغل یادگیری و توسعه چیست؟

نمونه هایی از مشاغل یادگیری و توسعه عبارتند از: متخصص تحقیق و توسعه، مدیر تحقیق و توسعه، مدیر یادگیری و توسعه، و مشاور تحقیق و توسعه.

یک مدیر یادگیری و توسعه چه می کند؟

مدیر یادگیری و توسعه نقش مهمی در یادگیری و فعالیت های توسعه روزانه یک سازمان ایفا می کند. آنها همه فعالیت های L&D را هماهنگ می کنند، با مدیران تجاری، سایر اعضای بخش L&D و منابع انسانی شریک می شوند.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *