تسلط بر بازاریابی استخدامی: آنچه باید در سال 2024 بدانید

بازاریابی استخدامی دیگر یک استراتژی کسب استعداد «خوب داشتن» نیست. رقابت برای بهترین نامزدهای شغلی به یک ضرورت مطلق تبدیل شده است. شرکت‌هایی که در استراتژی‌های بازاریابی استخدام سرمایه‌گذاری می‌کنند، سه برابر افزایش کیفیت نامزد دریافت می‌کنند، که توضیح می‌دهد که چرا ۸۶ درصد سازمان‌ها بازاریابی استعداد را در اولویت قرار می‌دهند.

این مقاله به بررسی عناصر کلیدی یک استراتژی بازاریابی استخدامی موفق می پردازد. روش های متنوعی را کشف کنید که تیم های استخدام می توانند استعدادهای برتر را جذب کنند و آگاهی از برند کارفرما را افزایش دهند.

مطالب
بازاریابی استخدامی چیست؟
چرا بازاریابی استخدامی مهم است؟
قیف بازاریابی استخدامی
10 مرحله کلیدی برای ایجاد استراتژی بازاریابی استخدام
ابزارهای بازاریابی استخدامی
نمونه های الهام بخش بازاریابی استخدامی

بازاریابی استخدامی چیست؟

بازاریابی استخدامی شامل استفاده از طیف گسترده ای از تاکتیک های بازاریابی برای جذب، مشارکت و در نهایت استخدام استعدادهای برتر است. همه چیز در مورد یافتن راه‌های مؤثر (و فریبنده) برای ارتقای فرصت‌های شغلی در حالی که شرکت شما را به عنوان کارفرمای نهایی انتخاب می‌کند، است.

در عمل چگونه به نظر می رسد؟ استراتژی بازاریابی استخدام می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، مانند:

  • استفاده از تبلیغات شغلی برنامه‌ریزی شده برای جذب نامزدها برای درخواست در نقش‌های آزاد شما
  • فرهنگ، مأموریت و ارزش های شرکت خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به نمایش بگذارید
  • به اشتراک گذاری داستان هایی در مورد تجربه کلی کارکنان در وبلاگ ها و ویدیوهای شرکت
  • حضور و سازماندهی رویدادهای شغلی در دانشگاه ها برای جذب استعدادهای اولیه شغلی
  • نظارت فعال و پاسخگویی به بررسی های آنلاین شرکت.

چرا بازاریابی استخدامی مهم است؟

در بازار کار رقابتی امروز، که در آن 77 درصد از سازمان‌ها در ایفای نقش‌ها مشکل دارند، استراتژی‌های بازاریابی استخدامی، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا به عنوان کارفرما برجسته شوند و برای استعداد رقابت کنند.

در اینجا به این دلیل است که شما باید در توسعه یک استراتژی بازاریابی استخدام سرمایه گذاری کنید:

  • بیش از 90 درصد از نامزدها قبل از پذیرش یک پیشنهاد شغلی، شهرت یک شرکت را در نظر می گیرند. بازاریابی استخدامی به شما کمک می کند تا شهرت مثبتی به عنوان یک کارفرما ایجاد کنید.
  • زمانی که بازاریابی استخدام به خوبی انجام شود، فرآیند استخدام شما را سرعت می بخشد، که منجر به زمان کوتاه تری برای استخدام و کاهش هزینه به ازای هر استخدام می شود.
  • با ایجاد کمپین‌های بازاریابی هدفمند استخدام، می‌توانید نامزدهایی را جذب کنید که با شخصیت نامزد ایده‌آل شما مطابقت داشته باشند، که منجر به کاندیداهای واجد شرایط بیشتری برای موقعیت‌های باز شما می‌شود.
  • یک استراتژی بازاریابی استخدامی که نقاط فروش منحصر به فرد شرکت شما را برجسته می‌کند، آن را از رقبا متمایز می‌کند و تضمین می‌کند که کسب‌وکار شما برای کاندیداهای احتمالی مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • از طریق کمپین‌های بازاریابی متمرکز استخدام، شرکت‌ها می‌توانند به نامزدهای منفعل دست یابند و مجموعه متقاضیان بالقوه را گسترش دهند.
  • پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی استخدام، بینش‌ها و داده‌های ارزشمندی را در مورد رفتار نامزد ارائه می‌دهد و بهینه‌سازی مداوم فرآیندهای استخدام را امکان‌پذیر می‌سازد.
The recruitment marketing funnel: awareness, attraction, interest, application, evaluation, interviewing, and hiring.The recruitment marketing funnel: awareness, attraction, interest, application, evaluation, interviewing, and hiring.

قیف بازاریابی استخدامی

هر استراتژی بازاریابی استخدامی موفق، نامزدها را به سفری در فرآیند استخدام سازمان شما می برد. یک قیف استخدام مراحل مختلف آن سفر را به تصویر می‌کشد.

در اینجا یک مرور کلی از مراحل اصلی قیف استخدام آورده شده است:

  1. آگاهی
  2. جاذبه
  3. بهره
  4. برنامه
  5. ارزیابی
  6. مصاحبه کردن
  7. استخدام

در مرحله بازاریابی استخدام، تمرکز بر بالای قیف (آگاهی، جذب، علاقه) است. با این حال، روند واقعی استخدام تا نیمه دوم و انتهای قیف (برنامه، ارزیابی، مصاحبه و استخدام) ادامه دارد.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر مرحله از قیف بازاریابی استخدام، از آگاهی تا علاقه بیندازیم. درک کامل از هر مرحله برای جذب و حفظ علاقه نامزدها در تمام راه های درخواست بسیار مهم است.

1. آگاهی

این مرحله تماماً در مورد افزایش دید فرصت های شغلی شرکت شما برای جذب نامزدهای با کیفیت بالا است. تیم‌های استعدادیابی با عملکرد بالا، با استفاده از تمام کانال‌های بازاریابی و ابزارهایی که می‌دانند مخاطبان هدفشان – نامزدهای بالقوه – به آنها پاسخ خواهند داد، کار بزرگی می‌کنند. آنها این خبر را از طریق محتوای جذاب در رسانه های اجتماعی، تابلوهای شغلی، کانال های داخلی (و موارد دیگر) منتشر می کنند.

علاوه بر این، آنها یک استراتژی بازاریابی محتوایی هوشمندانه را ایجاد می کنند – وبلاگ ها، ویدیوها و رویدادهای زنده (آنلاین) که فرهنگ شرکت شما و تجربه کلی کارکنان را به نمایش می گذارد. برخی از شرکت‌ها حتی با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی در TikTok همکاری می‌کنند تا علاقه مخاطبان گسترده‌تری مانند Gen Z را جلب کنند.

2. جاذبه

چگونه می دانید که مرحله اول موفقیت آمیز است؟ بسیاری از نامزدهای بالقوه جذب سازمان شما و فرصت های شغلی شما می شوند. اما برای حفظ این علاقه، باید از پیام‌های مداوم در مورد شرکت، نام تجاری کارفرما و نقش‌ها اطمینان حاصل کنید.

تاکتیک‌های بازاریابی استخدامی در این مرحله شامل آگهی‌های شغلی جذابی است که فراتر از فهرست استاندارد مهارت‌ها و صلاحیت‌ها هستند و آن‌ها را در مکان‌های مناسب تبلیغ می‌کنند تا کاندیداهای بالقوه را در نظر بگیرند.

3. علاقه

اکنون مرحله ساخت یا شکست فرا می رسد. نامزدهای علاقه مند به طور فعال در مورد شرکت شما تحقیق و ارزیابی می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا درخواست خواهند کرد یا خیر. و اینجاست که تمام تلاش تیم های استعدادیابی نتیجه می دهد. صفحات شغلی بهینه شده، حضور قوی (و مثبت) در رسانه های اجتماعی و سایت های شغلی مانند Glassdoor، و پاسخ به سؤالات نامزدهای احتمالی در محتوای آنلاین شما، همگی به متقاعد کردن نامزدها برای درخواست کمک می کنند.

در حالی که مراحل از درخواست تا استخدام عموماً به‌جای بازاریابی استخدامی در نظر گرفته می‌شود، اما این بدان معنا نیست که فضایی برای بازاریابی استخدامی در این بخش‌های قیف وجود ندارد. به عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر تجربه برنامه را با کمک هوش مصنوعی بهینه می‌کنند، مانند استفاده از ربات‌های چت دوستانه یا دستیاران مجازی برای راهنمایی نامزدها و پاسخ به هر سؤالی 24/7.

به طور خلاصه، یک قیف بازاریابی استخدام موفق با جذب و درگیر کردن نامزدهای واجد شرایط و تبدیل آنها به متقاضی ارزش ارائه می دهد. این یک فرآیند مستمر از آزمایش، اصلاح، و بهبود استراتژی در سراسر مراحل اولیه فرآیند استخدام است.

10 مرحله کلیدی برای ایجاد استراتژی بازاریابی استخدام

حال بیایید با بررسی مراحل کلیدی و برخی ایده های استخدام، به جزئیات استراتژی بازاریابی استخدام بپردازیم.

1. برند کارفرمای خود را تعریف کنید

شما ممکن است آن را از روی قلب بدانید، اما آیا می توانید آن را به وضوح به کاندیداهای علاقه مند منتقل کنید؟ نام تجاری کارفرمای شما ارزش ها، ماموریت، چشم انداز، فرهنگ و هر چیز دیگری را که شما را به انتخابی غیرقابل مقاومت برای نامزدهای بالقوه تبدیل می کند، به تصویر می کشد. تیم‌های جذب منابع انسانی و استعداد در کمک به سازمان‌هایشان در تعریف یک برند کارفرمای قوی و ادغام آن در یک استراتژی بازاریابی استخدامی قدرتمند نقش اساسی دارند.

2. اهداف بازاریابی استخدامی خود را شناسایی و تعریف کنید

برای شروع کار با پای راست، باید بدانید به کجا می روید (و چرا). هر استراتژی بازاریابی استخدامی موفق به اهداف مشخصی نیاز دارد. قانون طلایی ایجاد اهداف استخدامی مشخص و قابل اندازه گیری را دنبال کنید. اهداف روشن شما را در هر مرحله از فرآیند بازاریابی استخدام راهنمایی می کند. به عنوان مثال، اگر هدف شما «افزایش 10 درصد داوطلبان دانشمند داده در سه ماهه دوم» است، می‌توانید کمپین استخدام هدفمندتری ایجاد کنید.

3. تجزیه و تحلیل SWOT استخدام را انجام دهید

تجزیه و تحلیل SWOT منابع انسانی به شرکت شما در رقابت برای استعدادهای برتر کمک می کند. ارزش این را دارد که برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف (عوامل داخلی سازمان شما) و فرصت ها و تهدیدها (عوامل بیرونی خارج از سازمان) وقت بگذارید تا قدرت استراتژی بازاریابی استخدامی خود را ارزیابی کنید.

برخی از عناصر کلیدی تجزیه و تحلیل SWOT استخدام عبارتند از:

  • داشتن درک کامل از نقاط قوت منحصر به فرد شرکت خود برای جذب استعدادهای برتر
  • شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف در سازمان شما که بر استخدام تأثیر می‌گذارد
  • شناخت رقبای خود، کسانی که دنبال همان نامزدها هستند
  • بررسی فرآیند استخدام از دیدگاه نامزدها برای یافتن فرصت ها و تهدیدها.

4. یک شخصیت نامزد ایجاد کنید

اینجا جایی است که می توانید رویاهای بزرگ داشته باشید. کارمند(های) ایده آل برای هر موقعیت را شرح دهید. بله، به ندرت پیش می‌آید که یک نامزد همه چیز را در لیست آرزوهای شما داشته باشد، اما ایجاد یک شخصیت نامزد بسیار دقیق، تیم را روی یافتن استخدام جدید مناسب متمرکز می‌کند.

یک پروفایل نامزد قوی شامل ضروری ترین مهارت ها، قابلیت ها و ویژگی های مورد نیاز برای این نقش است. همچنین باید با تحقیق و ورودی از ذینفعان داخلی کلیدی در مقابل ترجیحات شخصی پشتیبانی شود.

5. آگهی های شغلی جذاب ایجاد کنید

در حالت ایده‌آل، آگهی‌های شغلی شما باید فوراً توجه نامزدهای بالقوه را جلب کند و از فهرست استاندارد مهارت‌ها و صلاحیت‌ها فراتر رود. یک آگهی شغلی خوب فراتر از زبان فریبنده است. باید برای جذب کاندیدای ایده آل شما هدف گذاری شود. برخی از عناصر ضروری برای گنجاندن (و اینجا جایی است که تخصص منابع انسانی حیاتی خواهد بود):

  • ابتدا به این سوال پاسخ دهید: چرا داوطلب می خواهد اینجا کار کند؟
  • فهرست مختصری از مهارت‌ها و صلاحیت‌ها (به عنوان مثال، به 5 مورد برتر مطلق در مقابل یک لیست کامل از الزامات فکر کنید)
  • شرح مختصر اما جذاب شرکت که فرهنگ منحصر به فرد شرکت شما را برجسته می کند.

6. کانال های شغلی خود را تقویت کنید

آخرین باری که صفحه مشاغل، صفحه شرکت و لینکدین شما با در نظر گرفتن بازاریابی استخدامی بهینه شده اند، چه زمانی بوده است؟ آیا آنها کاربر پسند و سئو هستند؟ آیا نامزدهای بالقوه می توانند به راحتی فرصت های شغلی را کشف کنند؟ باز هم، نظرات شما در اینجا ارزشمند است تا اطمینان حاصل شود که کانال های شغلی شرکت شما واقعاً فرهنگ، سیاست ها، مزایا و پاداش های منحصر به فرد شرکت شما را به تصویر می کشد.

تجزیه و تحلیل رقبا از کانال های شغلی سایر سازمان ها بسیار سودمند خواهد بود، به ویژه زمانی که هر دو در جستجوی استعدادهای مشابه هستید. کانال های شغلی شرکت شما باید از بقیه متمایز باشد.

7. جوامع استعداد را پرورش دهید

فقط به این دلیل که یک کاندیدای برتر شغل را نپذیرفته (یا نگرفته است) به این معنی نیست که نمی توانید در تماس باشید. تیم های TA می توانند با استفاده از اطلاعات تماس نامزدها در تماس باشند و یک خط لوله استعداد قوی ایجاد کنند.

برای اینکه آنها را درگیر و علاقه مند به سازمان خود نگه دارید، اطلاعات را از طریق کمپین های ایمیل، خبرنامه های شرکت، مقالات وبلاگ یا رویدادهای شرکت به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، زمانی که نقش مناسب دیگری در دسترس قرار می گیرد، نامزدهایی که قبلا بررسی شده اند می توانند به سرعت ابراز علاقه کنند.

8. یک برنامه ارجاع کارمند بسازید

تایید واقعی کارمندان از شرکت شما می تواند استراتژی بازاریابی استخدام شما را به حداکثر برساند. شما می توانید ارجاع کارمندان را به عنوان بخشی از انگیزه ها و پاداش های کارمندان بگنجانید و آنها را تشویق کنید تا نامزدهای واجد شرایط را معرفی کنند.

مزایا؟ یک برنامه ارجاع کارمند قوی می تواند زمان استخدام را کاهش دهد، هزینه های استخدام را کاهش دهد و کیفیت استخدام های جدید را بهبود بخشد. در واقع، ارجاع‌ها می‌توانند تا 70 درصد بیشتر از افراد غیر ارجاعی، استخدام‌های خوب ایجاد کنند.

9. نتایج را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید

چگونه متوجه می شوید که استراتژی بازاریابی استخدامی شما کارآمد است؟ در طول مراحل کلیدی، باید به طور منظم معیارهای استخدام کلیدی را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.

روی نرخ درخواست، نرخ تبدیل، کیفیت متقاضی و زمان تکمیل نقش های خود تمرکز کنید. با نگه داشتن این داده‌ها، بینش‌هایی در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند (و چه چیزی نیست) به دست می‌آورید – به شما امکان می‌دهد تصمیم‌های مبتنی بر داده بگیرید.

10. به طور مستمر سازگار و بهینه سازی کنید

به یاد داشته باشید که استراتژی بازاریابی استخدام شما کاملاً مشخص نیست و باید به طور مداوم آن را بر اساس داده ها و بینش هایی که به دست می آورید تطبیق دهید.

روش‌ها، محتوا و کانال‌های مختلف را آزمایش کنید و مراقب باشید که چگونه رقبای شما استعداد جذب می‌کنند. برای مثال، آگهی‌های استخدامی را که شرکت‌های صنعت شما منتشر می‌کنند، بررسی کنید. استراتژی بازاریابی استخدامی شما چگونه با دیگران مقایسه می شود؟ اگر زمینه هایی برای بهبود وجود دارد، فوراً آنها را ایجاد کنید.

ابزارهای بازاریابی استخدامی

اگرچه استخدام‌کنندگان و متخصصان جذب استعداد، کارهای سنگین زیادی را در فرآیند بازاریابی استخدام انجام می‌دهند، اما می‌توانند از حمایت‌هایی برخوردار شوند. با استفاده از ابزارها و فناوری های مختلف، می توانید بخش هایی از استراتژی بازاریابی استخدامی خود را ساده کنید.

اگرچه چشم انداز دیجیتال ابزارهای بازاریابی استخدام دائماً در حال تغییر است، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

دسته ابزار توضیحات
سیستم ردیابی متقاضی (ATS) در حالی که تیم‌های استخدام از نرم‌افزار ATS برای مدیریت فرآیند استخدام استفاده می‌کنند، همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا سایت‌های شغلی جذابی را سریع بسازید و با استعداد خود درگیر شوید. به عنوان مثال می توان به Lever، Greenhouse و Recruitee اشاره کرد.
آگهی و توزیع کار ابزارهای ZipRecruiter، iCIMS Talent Cloud و JazzHR ارسال فرصت های شغلی را در تابلوهای مختلف شغلی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت های شرکت تسهیل می کنند. آنها به افزایش دید شغلی و دستیابی به مخاطبان کاندیدای بیشتری کمک می کنند.
مدیریت رسانه های اجتماعی ابزارهایی مانند Buffer و Hootsuite برای اینکه بتوانید در صدر حضور برند کارفرمای شرکت خود در رسانه های اجتماعی قرار بگیرید، پست ها را برنامه ریزی و مدیریت کنید.
نرم افزار ارجاع کارمندان تعدادی نرم‌افزار برنامه ارجاع کارمند وجود دارد که کار منابع انسانی را آسان‌تر می‌کند تا فرآیند ارجاع کارمندان خود را ساده‌تر کند و به کارمندان برای ارجاع‌های موفق پاداش دهد. برخی از برترین ها Boon، EmployeeReferrals.com و Jobote هستند.
ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای استخدام برای کمک به بهبود نوشتن شرح شغل و سایر مواد بازاریابی استخدام، مدیران استخدام و استخدام‌کنندگان می‌توانند از پلتفرم‌های نوشتن مانند Textio استفاده کنند. شرح وظایف هدفمند، کمپین های ایمیلی، پست های رسانه های اجتماعی (و موارد دیگر) را ایجاد می کند. از دیگر ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی برای بازاریابی استخدام می توان به کریستال برای ایمیل های شخصی سازی شده به نامزدها اشاره کرد.

نمونه های الهام بخش بازاریابی استخدامی

1. TikTok برای استخدام و نام تجاری کارفرما

The TikTok profile of Emily the Recruiter.The TikTok profile of Emily the Recruiter.

استخدام کننده ارشد برای Intuit، امیلی دورهام، کاملاً پیروان TikTok دارد – نزدیک به 500K (و تعداد آنها همچنان ادامه دارد).

او از پلتفرم Emily the Recruiter خود در یک ظرفیت غیر رسمی برای به اشتراک گذاشتن نکات شغلی (و محتوای شخصی) استفاده می کند. TikTok نه تنها دامنه نامزدی خود را افزایش داده است، بلکه نمایه Intuit را در بین نامزدهای جوان تر نیز افزایش داده است.

سپس شرکت هایی مانند Lululemon، Target و Chipotle هستند که از این پلتفرم برای اطلاع رسانی سریع در مورد موقعیت های باز استفاده می کنند.

Lululemon TikTok video promoting their open positions.Lululemon TikTok video promoting their open positions.

نکته HR

اگر می‌خواهید به مجموعه گسترده‌تری از نامزدها، از جمله استعدادهای اولیه شغلی دست یابید، TikTok را به استراتژی بازاریابی استخدام خود اضافه کنید. TikTok ماهانه 1 میلیارد کاربر فعال دارد و نزدیک به 50٪ از آنها Gen Z هستند.

اگر خط مشی شرکت شما اجازه می دهد، یک استراتژی TikTok برای ایجاد نام تجاری کارفرما و انتشار اخبار در مورد موقعیت های باز ایجاد کنید. و اگر شما یک حرفه ای با استعداد هستید و از دوربین خجالتی نیستید، می توانید راه امیلی را دنبال کنید.

2. صفحه حرفه ای نتفلیکس: یک استاد کلاس در داستان سرایی

Land O'Lakes career landing page for their ''Feed the Nation'' talent marketing campaign.Land O'Lakes career landing page for their ''Feed the Nation'' talent marketing campaign.

غول استریمینگ نتفلیکس به فلسفه “مردم بیش از فرآیند” خود می بالد. صفحه شغلی آنها، WEARENETFLIX، یک استاد کلاس در به تصویر کشیدن فرهنگ شرکت به روشی جسورانه و ساده است.

کاندیداهای علاقه مند می توانند از طریق ویدئوها، وبلاگ ها و پادکست های معتبر و مکالمه کارمندان، به بررسی عمیقی بپردازند که واقعاً کار در شرکت از دیدگاه های مختلف چگونه است.

نکته HR

رویکرد باز و فراگیر نتفلیکس برای توصیف فرهنگ شرکت خود به طور مستقیم از کارکنان، استراتژی است که می توانید آن را اتخاذ کنید.

البته همه ما بودجه و منابع نتفلیکس را نداریم. با این حال، ارائه گواهی‌های معتبر کارمندان، به اشتراک‌گذاری داستان‌های کارکنان، و توصیف آنچه که فرهنگ شما را منحصربه‌فرد می‌کند، یک استراتژی بازاریابی استخدامی برنده را ایجاد می‌کند.

3. کمپین بازاریابی استخدام دیجیتال Land O’Lakes مشاغل را به سرعت پر کرد

Land O'Lakes career landing page for their ''Feed the Nation'' talent marketing campaign.Land O'Lakes career landing page for their ''Feed the Nation'' talent marketing campaign.

در طول همه‌گیری، Land O’Lakes از قدرت هوش مصنوعی برای کمپین بازاریابی استعدادهای دیجیتال “Feed the Nation” استفاده کرد. آنها باید به سرعت عمل می‌کردند تا نقش‌های مهم تولیدی را برای پاسخگویی به تقاضای بالا برای محصولات خاص ایفا کنند.

آنها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، صفحه فرود کمپین را در کمتر از یک ساعت ایجاد کردند. سپس با یک کمپین ایمیل قانع کننده برای همه افراد موجود در پایگاه داده استعدادهایشان همراه با مدیر عامل شرکت دنبال شد. این باعث شد کاندیدهای علاقه مند به صفحه فرود (16 هزار بازدیدکننده سایت در 11 روز) برای درخواست موقعیت های فوری سوق دهند.

این شرکت همچنین تبلیغات رسانه های اجتماعی با هدف جغرافیایی (با کد پستی) را برای دسترسی به نامزدهای بالقوه در مکان های کلیدی طراحی کرد و ۱۹۰۰۰ جوینده کار را جذب کرد. تیم‌های استعدادیابی آن‌ها توانستند سرنخ‌ها و برنامه‌ها را در زمان واقعی ردیابی کنند و به سرعت تغییراتی را برای بهینه‌سازی عملکرد تبلیغات ایجاد کنند.

پس از چهار هفته از کمپین، نه تنها 75٪ از نقش ها پر شد، بلکه شرکت همچنین یک خط لوله استعداد قوی ایجاد کرد.

نکته HR

مثال Land O’Lakes ترکیب قدرتمند تبلیغات اجتماعی پولی و استفاده از تاکتیک های بازاریابی سنتی مانند کمپین های ایمیل و صفحه فرود شغلی سفارشی را نشان می دهد. این می تواند نتیجه دهد، به خصوص زمانی که باید نقش های مهم را به سرعت پر کنید.

همچنین مثال آنها را در مورد استفاده از پیام های متنی برای راهنمایی نامزدها در طول فرآیند درخواست در نظر بگیرید.

خوراکی های کلیدی

زیبایی استراتژی بازاریابی استخدام در این است که می توانید آن را دقیقاً همانطور که شرکت شما نیاز دارد تنظیم و هدف قرار دهید. با کمک ابزارها و فناوری‌های مناسب، می‌توانید ردیابی، اصلاح، بهینه‌سازی و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها را انجام دهید. به طور کلی، این یک رویکرد فعال تر برای یافتن استعداد، ایجاد یک برند کارفرمای قوی و ایجاد یک خط لوله استعداد قوی است.

از آنجایی که کارفرمایان باید برای رقابت برای استعدادها برجسته باشند، بازاریابی استخدامی آنها را قادر می‌سازد تا دقیقاً این کار را انجام دهند. به علاوه، وقتی با نامزدها در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار می‌کنید، نتایج بهتری دریافت می‌کنید.

گیل بیلی یک نویسنده آزاد همه کاره با تجربه قبلی به عنوان یک کپی رایتر و متخصص ارتباطات است. او در همه چیزهای HR، نوشتن وبلاگ در مورد L&D، مشارکت کارکنان، طراحی یادگیری، DEI و موارد دیگر تخصص دارد.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *