مدیر یادگیری و توسعه: هر آنچه که باید بدانید

مدیر یادگیری و توسعه نقش کلیدی در هماهنگی کلیه فعالیت های یادگیری و توسعه شرکت ایفا می کند. در این مقاله نگاه دقیق تری به این نقش می اندازیم. ما به مسئولیت‌های اصلی مدیر یادگیری و توسعه (L&D)، نحوه تبدیل شدن به یک مدیر، حقوق و دستمزد آن‌ها می‌پردازیم و با یک مثال شرح شغل به پایان می‌رسانیم.

فهرست مطالب
مدیر یادگیری و توسعه چیست؟
مدیر L&D چه می کند؟
چگونه یک مدیر L&D شویم؟
حقوق مدیر یادگیری و توسعه
شرح شغل مدیر آموزش و توسعه PDF
سوالات متداول

مدیر یادگیری و توسعه چیست؟

مدیر یادگیری و توسعه مسئول آموزش و توسعه حرفه ای کارکنان یک سازمان است. هدف آنها این است که از استعدادهای افراد حداکثر استفاده را ببرند و به آنها کمک کنند تا حداکثر پتانسیل خود را توسعه دهند. در عین حال، یک مدیر L&D نه تنها بر خواسته ها و نیازهای یادگیرنده، بلکه بر نیازهای سازمان نیز تمرکز زیادی دارد.

در شرکت‌های بزرگ‌تر، ممکن است یک بخش L&D کامل وجود داشته باشد، در این صورت مدیر L&D به رئیس آموزش و توسعه گزارش می‌دهد و همه فعالیت‌های آموزشی و توسعه را هماهنگ می‌کند. با این حال، در شرکت های کوچکتر، ممکن است این فقط یکی از وظایف یک متخصص منابع انسانی (به همراه مدیران تیم) باشد.

مدیر L&D چه می کند؟

مدیر یادگیری و توسعه از نزدیک با مدیران کسب و کار، رهبران مختلف در سراسر سازمان، متخصصان تحقیق و توسعه و سایر اعضای بخش تحقیق و توسعه و منابع انسانی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که:

  • آنها درک قوی از اهداف سازمان دارند و برنامه های آموزشی را ایجاد می کنند که با این اهداف هماهنگ باشد.
  • آنها درک کاملی از واحدهای تجاری مختلف و الزامات آموزشی خاص آنها دارند.

در اینجا برخی از وظایفی که یک مدیر یادگیری و توسعه مسئولیت دارد، آورده شده است.

توسعه و اجرای استراتژی ها و برنامه های یادگیری که با اهداف سازمان همسو باشد. مدیران L&D باید بدانند که اهداف کلیدی سازمان چیست. بنابراین، آنها نیاز به همکاری با رهبران مختلف کسب و کار دارند تا بخش های مختلف و به طور خاص تر، الزامات آموزشی آنها را درک کنند.

هنگامی که آنها درک روشنی از اهداف شرکت و الزامات آموزشی بخش های مختلف پیدا کردند، مدیر L&D می تواند شروع به توسعه یک استراتژی و برنامه یادگیری کند. در طول این مرحله، آنها همچنان به طور مرتب با ذینفعان مختلف در تماس خواهند بود تا مطمئن شوند که برنامه ها تا حد امکان با انتظارات مطابقت دارند.

پذیرش و اجرای انواع آموزش. هر فردی به طور متفاوتی یاد می گیرد. برخی ترجیح می دهند به تنهایی و آنلاین یاد بگیرند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند به روش قدیمی مطالعه کنند. در یک کلاس درس با یک متخصص در مورد یک موضوع خاص به آنها آموزش می دهد. و سپس کسانی هستند که ترکیبی از یادگیری آنلاین و آفلاین را ترجیح می دهند.

به عنوان یک مدیر L&D، مهم است که همه انواع آموزش را بپذیرید و سبک های مختلف آموزش را در برنامه L&D خود پیاده کنید. انبوهی از گزینه ها در اینجا وجود دارد. به عنوان مثال به مربیگری، آموزش الکترونیکی، آموزش کلاس درس، سایه کاری و کارگاه ها فکر کنید.

پیگیری بودجه و مذاکره در قراردادها. این نتیجه منطقی دو مسئولیت قبلی یک مدیر L&D است. برای ایجاد یک برنامه آموزشی و استفاده از انواع آموزش (از ارائه دهندگان شخص ثالث)، آنها باید بودجه L&D شرکت را بدانند.

همین امر در مورد قراردادهای مذاکره با ارائه دهندگان آموزش خارجی نیز صدق می کند. برای به دست آوردن بهترین معامله ممکن، مدیر L&D باید بداند که چه بودجه ای برای این کار اختصاص داده شده است و چقدر فضای مانور دارد.

به طور منطقی، ایجاد و حفظ روابط با ارائه دهندگان شخص ثالث چیزی است که به این موضوع مرتبط است و بنابراین یکی از وظایف مدیر L&D نیز می باشد.

تولید مواد آموزشی بخشی از کار یک مدیر L&D شامل تولید مواد آموزشی واقعی است. در محیط یادگیری آنلاین امروزی، این شامل طراحی و ارائه دوره‌های آموزش الکترونیکی، اما انواع سبک‌های آموزشی دیگر نیز می‌شود (مثلاً به کارگاه‌ها فکر کنید).

ارزیابی موفقیت برنامه های توسعه برای ادامه بهینه سازی. مانند تقریباً همه چیز در HR امروز، اگر آنچه را که انجام می دهید اندازه گیری نکنید، ممکن است در تاریکی نیز کار کنید. کار یک مدیر L&D نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مسئولیت‌های کلیدی آن‌ها ردیابی نتایج برنامه‌های توسعه‌شان است تا:

  • در صورت لزوم به بهینه سازی ادامه دهید و
  • به کارمندان کمک کنید تا از فرصت های یادگیری که به آنها ارائه می شود حداکثر استفاده را ببرند

آیا می خواهید بدانید که برای اندازه گیری اثربخشی برنامه های آموزشی خود باید کدام معیارها را دنبال کنید؟ راهنمای کامل ما در مورد این موضوع را در اینجا بررسی کنید.

استخدام و مدیریت متخصصان L&D. در سازمان‌های بزرگ‌تر، جایی که یک بخش یادگیری و توسعه وجود دارد، استخدام و نظارت بر متخصصان یادگیری و توسعه وظیفه‌ای برای مدیر L&D است.

مدیریت توسعه تیم منابع انسانی بخش یادگیری و توسعه یک شرکت اغلب در بخش منابع انسانی قرار دارد (این امر مسلماً منطقی است زیرا هدف هر دو توسعه افراد است). به این ترتیب، مدیر L&D برای مدیریت توسعه تیم منابع انسانی از منظر آموزشی کاملاً مناسب است – احتمالاً به همین دلیل است که این اغلب یکی از مسئولیت‌های آنها نیز هست.

HR courses for beginnersHR courses for beginners

چگونه یک مدیر L&D شویم؟

اگر می خواهید یک مدیر تحقیق و توسعه باشید، به طور کلی به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس در رشته های منابع انسانی، روانشناسی، آموزش، تجارت، یا رشته های مرتبط نیاز دارید. بسیاری از افراد در این شغل تجربه کار در بخش منابع انسانی یا نقش مدیریت دیگری را کسب می کنند.

نامزدهای قوی دائماً به دنبال آخرین روندهای یادگیری، تغییرات در تئوری یادگیری و پیشرفت در فناوری های یادگیری هستند. در نتیجه، آنها فعال هستند و می توانند تغییرات را پیش بینی کنند. یک مدیر L&D عالی همچنین یک شبکه‌گر قوی است که همیشه ایده‌ها، مقالات و اطلاعات را مبادله می‌کند.

در حالی که صدور گواهینامه لزوماً یک الزام نیست، می تواند یک راه خوب (اضافی) برای نشان دادن درک شما از این رشته باشد. گواهینامه ها شامل دیپلم سطح 5 CIPD در یادگیری و توسعه، حرفه ای خبره در مدیریت آموزش، یا مدیر آموزش و توسعه خبره (بریتانیا)، مانند گواهی های ارائه شده توسط CIPD، صنعت آموزش و آکادمی دانش است.

حقوق مدیر یادگیری و توسعه

دستمزدها بسته به وظایف خاص، اندازه شرکت و مکان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، در ایالات متحده، حقوق یک مدیر یادگیری و توسعه در سطح ابتدایی حدود 62000 دلار خواهد بود و یک فرد متوسط می تواند انتظار داشته باشد که به طور متوسط 73000 دلار درآمد داشته باشد. در انگلستان، یک مدیر نوپا L&D حقوق متوسطی 36000 پوند خواهد داشت و می تواند در اواسط شغلی 40000 پوند باشد. در فرانسه، متوسط حقوق یادگیری و توسعه حدود 48000 یورو است.

شرح شغل مدیر آموزش و توسعه PDF

دقیقاً مانند حقوق، شرح شغل یک مدیر L&D متفاوت است. در میان چیزهای دیگر، شرح شغل مدیر یادگیری و توسعه به اندازه شرکت (و در نتیجه، بخش L&D) و وظایف خاص آنها بستگی دارد. با این وجود، برای کسانی که علاقه مند به ایجاد یک شغل خالی برای یک مدیر تحقیق و توسعه هستند، در اینجا شرح شغل مدیر یادگیری و توسعه است که دانلود رایگان است.

سوالات متداول

مدیر یادگیری و توسعه چیست؟

مدیر یادگیری و توسعه مسئول آموزش و توسعه حرفه ای کارکنان یک سازمان است. در عین حال، مدیر تحقیق و توسعه نه تنها بر خواسته ها و نیازهای یادگیرنده، بلکه بر نیازهای سازمان نیز تمرکز دارد.

مدیر L&D چه می کند؟

به بیان ساده، یک مدیر یادگیری و توسعه اطمینان حاصل می کند که درک کاملی از اهداف سازمان دارد و برنامه های آموزشی متناسب با این اهداف را ایجاد می کند.

درآمد یک مدیر یادگیری و توسعه چقدر است؟

دستمزدها بسته به وظایف خاص، اندازه شرکت و مکان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، حقوق یک مدیر یادگیری و توسعه در سطح پایه در ایالات متحده حدود 62000 دلار است، در حالی که طبق گفته Glassdoor، یک نفر در فرانسه 48000 یورو انتظار دارد.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *