6 مثال الهام‌بخش بیانیه فرصت‌های برابر برای کارفرما [+ راهنمای ساخت خودتان]

بیانیه کارفرمای فرصت‌های برابر، تأییدی قدرتمند از موضع شرکت شما در مورد تنوع، برابری و فراگیری است. این به وضوح اهداف سازمان شما را برای رفتار یکسان با همه بدون توجه به پیشینه، فرهنگ یا هویت مشخص می کند.

اما فریب نخورید و فکر نکنید که بیانیه کارفرمای فرصت های برابر شما باید کسل کننده یا پر از اصطلاحات باشد. ما چند نمونه الهام‌بخش از کارفرمایان برتر انتخاب کرده‌ایم که نشان می‌دهند چگونه اظهارات خود را با همدلی و روح خلق کنید.

مطالب
بیانیه کارفرما با فرصت برابر چیست؟
مزایای بیانیه کارفرما با فرصت برابر
نمونه های بیانیه فرصت های برابر کارفرما
9 گام برای ایجاد یک بیانیه کارفرمای قدرتمند فرصت های برابر

بیانیه کارفرما با فرصت برابر چیست؟

بیانیه کارفرمای فرصت های برابر یک یا دو بند است که تعهد شرکت را به ارائه فرصت های شغلی برابر برای همه متقاضیان و کارمندان، صرف نظر از نژاد، مذهب، جنسیت، منشاء ملی، سن، ناتوانی، وضعیت تأهل یا وضعیت جانبازی اعلام می کند.

همچنین به عنوان یک بیانیه اقدام مثبت شناخته می شود، این به متقاضیان شغل نشان می دهد که کارفرما از قوانین و مقررات مربوطه در مورد فرصت های برابر پیروی می کند و یک محیط کاری دلپذیر و فراگیر را ارائه می دهد. به عنوان یک امتیاز برای کسب و کار، همچنین یک تصور مثبت برای مشتریان، شرکای تجاری و هر کسی که با شرکت تعامل دارد، ایجاد می کند.

مزایای بیانیه کارفرما با فرصت برابر

بیانیه فرصت های برابر شما فقط یک خوش دستی نیست. نتایج ملموسی را برای سازمان به ارمغان می آورد:

  • تعهد به DE&I را نشان می دهد . تحقیقات Glassdoor نشان می دهد که 76٪ از کاندیداها قبل از پذیرش یک پیشنهاد شغلی به این موضوع فکر می کنند که آیا کارفرما به DE&I متعهد است یا خیر. اگرچه اظهارات فرصت برابر با اظهارات تنوع متفاوت است، اما آنها راه مهمی برای معرفی موضع شما به عنوان یک کارفرمای عادلانه و فراگیر هستند.
  • جای خالی را سریعتر پر می کند . تحقیقات Textio نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که در آگهی‌های شغلی خود بیانیه فرصت‌های برابر را دارند، ۶ درصد سریع‌تر از آن‌هایی که فاقد شغل هستند، موقعیت‌های خالی را پر می‌کنند.
  • برند کارفرمای شما را تقویت می کند. بیانیه EOE شما (و هر جایی که آن را درج کنید) یک نقطه تماس مهم است که تصور مثبتی در مورد شرکت به عنوان یک کارفرما ایجاد می کند. 69 درصد از جویندگان کار پیشنهاد شغلی از سوی سازمانی با نام تجاری کارفرمای منفی را رد می کنند، حتی اگر بیکار باشند، بنابراین EOE شما می تواند عامل تعیین کننده باشد.
  • روحیه کارکنان را بهبود می بخشد. بیانیه شما معیاری برای رفتار شما از کارمندان است و به افراد اطمینان می دهد که می توانند تمام خود را بدون تبعیض از همکارانشان به کار بیاورند.
  • الزامات قانونی را برآورده می کند . بسته به موقعیت مکانی شما ممکن است سازمان تابع قوانین محلی یا فدرال باشد. برای مثال، برای شرکت های آمریکایی با بیش از 15 کارمند، تبعیض علیه یک کارمند یا نامزد شغل بر اساس نژاد، هویت جنسی، بارداری یا سایر ویژگی های محافظت شده غیرقانونی است. کمیسیون فرصت های شغلی برابر این مقررات را اجرا می کند.

نمونه های بیانیه فرصت های برابر کارفرما

شرکت‌ها گاهی اوقات از یک رویکرد کوکی‌برش برای ساخت بیانیه‌شان استفاده می‌کنند، یک پاراگراف بی‌معنی پر از اصطلاحات حقوقی را کپی می‌کنند و آن را در آگهی‌های شغلی خود می‌چسبانند. رویکرد دیگری که اتخاذ می‌شود، ایجاد پیامی همدلانه‌تر است که فراگیر بودن را منتقل می‌کند. ما برخی از بهترین عبارات را برای شما انتخاب کرده ایم تا درک بهتری از آنچه برای شرکت شما مفید است به دست آورید.

1. آسانا

بیانیه آسانا این است:

«آسانا متعهد به ارائه یک محل کار عاری از تبعیض یا آزار و اذیت است. ما از هر یک از اعضای جامعه آسانا انتظار داریم که سهم خود را برای پرورش و حفظ محیطی انجام دهند که در آن همه این فرصت را داشته باشند که در آن احساس مشارکت داشته باشند و احترام و کرامتی که شایسته آن است را داشته باشند.

تصمیمات مربوط به استخدام، جبران خسارت، آموزش، ارزیابی عملکرد یا خاتمه به طور منصفانه اتخاذ می شود و ما فرصت های شغلی برابر را برای همه نامزدها و کارمندان واجد شرایط فراهم می کنیم. ما سوگیری‌های ناخودآگاه خود را بررسی می‌کنیم و مسئولیت همیشه تلاش برای ایجاد محیطی فراگیر را بر عهده می‌گیریم که باعث می‌شود هر کارمند و نامزدی احساس استقبال کند.»

چرا این بیانیه کار می کند

آسانا در مورد حوزه‌هایی از منابع انسانی که فرصت‌های برابر آن را شامل می‌شود، مانند جبران خسارت، مدیریت عملکرد، و تصمیم‌های پایان کار، مشخص است. این شرکت همچنین با اذعان به وجود سوگیری ها پاسخگو باقی می ماند و در عین حال متعهد می شود راه هایی برای شناسایی و غلبه بر آنها بیابد.

چگونه بیانیه خود را بالا ببریم

برای بهبود این بیانیه، متقاضیان کار و کارمندان از یادگیری بیشتر در مورد قوانین و مقررات خاصی که خط مشی آسانا به آن پایبند است، بهره مند خواهند شد. در نظر داشته باشید که مطابقت خود را با مقررات نشان دهید و در بیانیه کارفرمای فرصت‌های برابر خود در مورد قوانینی که به آنها اشاره می‌کنید مشخص باشید.

2. مکتبی

بیانیه اسکولاستیک این است:

Scholastic یک کارفرمای فرصت برابر است. خط مشی ما روشن است: هیچ تبعیضی بر اساس سن، ناتوانی، جنسیت، نژاد، مذهب یا عقیده، تغییر جنسیت، ازدواج/مشارکت مدنی، بارداری/زایمان یا گرایش جنسی وجود ندارد.

ما یک سازمان فراگیر هستیم و به طور فعال برابری فرصت ها را برای همه با ترکیب مناسبی از استعدادها، مهارت ها و پتانسیل ترویج می کنیم. ما از همه درخواست های طیف گسترده ای از نامزدها استقبال می کنیم. انتخاب نقش ها صرفا بر اساس شایستگی فردی خواهد بود.»

چرا این بیانیه کار می کند

همراه با توصیف گروه های اقلیت خاص، سیاست فرصت های برابر آنها در مورد آنها اعمال می شود، اسکولاستیک با تشریح رویکرد خود برای استخدام یک گام فراتر می رود. تمرکز شدید بر مهارت ها و شایستگی های فردی یک استراتژی بسیار فراگیر است که جویندگان کار را از هر زمینه ای تشویق می کند که درخواست دهند.

چگونه بیانیه خود را بالا ببریم

برای در آغوش گرفتن مخاطبان گسترده‌تر و جذب استعدادهای متنوع‌تر، Scholastic می‌تواند طبقه‌بندی‌های فهرست‌شده را به گونه‌ای گسترش دهد که شامل افراد دارای خدمت نظامی، با هر منشأ ملی، هر وابستگی سیاسی و غیره باشد. مخاطبانی را در نظر بگیرید که بیانیه شما به طور خاص شامل می شود و مطمئن شوید که انواع مختلف مخاطبان را در بر می گیرد تا بتوانید مجموعه متنوعی از نامزدها را جذب کنید.

3. اطلسی

بیانیه اطلسیان این است:

ما معتقدیم که مشارکت منحصر به فرد همه اطلسی ها باعث موفقیت ما می شود. برای اطمینان از اینکه محصولات و فرهنگ ما همچنان دیدگاه ها و تجربیات همه را در بر می گیرد، هرگز بر اساس نژاد، مذهب، منشاء ملی، هویت جنسی یا بیان، گرایش جنسی، سن، یا وضعیت تاهل، جانبازی یا معلولیت تبعیض قائل نمی شویم.

تمام اطلاعات شما طبق دستورالعمل های EEO محرمانه خواهد ماند. بر اساس قانون شانس منصفانه سانفرانسیسکو، ما متقاضیان واجد شرایط استخدام با سوابق دستگیری و محکومیت را در نظر خواهیم گرفت.

چرا این بیانیه کار می کند

Atlassian از صمیم قلب صحبت می کند و از زبانی معتبر برای توصیف فرهنگ خود استفاده می کند و مردم خود را به خاطر موفقیتش ستایش می کند. یکی از چیزهای مورد علاقه در مورد این بیانیه این است که یک رویکرد یکباره نیست. در عوض، Atlassian تشخیص می‌دهد که پیشرفت متکی بر این است که به طور مستمر برای استقبال از اعضای تیم جدید و در عین حال اطمینان در مورد حفظ حریم خصوصی، باز باشد.

چگونه بیانیه خود را بالا ببریم

افراد دارای معلولیت از یادگیری امکاناتی که Atlassian می تواند در طول فرآیند درخواست ارائه دهد، بهره مند خواهند شد. چه اقامتگاه هایی می توانید ارائه دهید؟ در بیانیه خود به جای ارجاعات مبهم در مورد این موارد شفاف باشید.

4. مودیز

بیانیه مودی این است:

ما افراد را بر اساس صلاحیت ها و توانایی های مرتبط با شغل جذب، استخدام، استخدام، آموزش، ارتقاء و جبران خسارت می کنیم. مودیز همچنین یک سیاست دیرینه برای فراهم کردن محیط کاری دارد که به شأن و ارزش هر فرد احترام بگذارد و عاری از هرگونه تبعیض شغلی، از جمله آزار و اذیت، به دلیل نژاد، رنگ، جنسیت، جنسیت، سن، مذهب یا اعتقادات مذهبی باشد. منشاء ملی، اصل و نسب، تابعیت، وضعیت تاهل، گرایش جنسی، هویت جنسی، بیان جنسیت، اطلاعات ژنتیکی، ناتوانی جسمی یا ذهنی، وضعیت نظامی یا جانبازی، یا هر ویژگی دیگری که توسط قانون حمایت می شود.

Moody’s همچنین برای افراد واجد شرایط دارای معلولیت یا بر اساس اعتقادات مذهبی صادقانه مطابق با قوانین قابل اجرا، تسهیلات معقول ارائه می دهد. اگر نیاز به پرس و جو در مورد محل اقامت دارید، یا برای تکمیل فرآیند درخواست به کمک نیاز دارید، لطفاً به [email protected] ایمیل بزنید.

چرا این بیانیه کار می کند

Moody’s با ارائه یک آدرس ایمیل برای متقاضیانی که در طول فرآیند استخدام به حمایت بیشتری نیاز دارند، کار خود را از درخواست مسکن کنار می‌زند – چه راه بهتری برای اثبات اینکه آنها یک کارفرمای فراگیر هستند؟ استفاده آنها از ” مدت طولانی” همچنین نشان می دهد که Moody’s در اولویت دادن به فرصت های برابر جدید نیست – سال هاست که این کار را انجام می دهد.

چگونه بیانیه خود را بالا ببریم

بیانیه مودی کمی قالب بندی شده و فاقد روح به نظر می رسد. اطمینان حاصل کنید که بیانیه شما یک نمای کلی واقعی و معتبر از سازمان شما ارائه می دهد، به جای اینکه به سادگی از آنچه دیگران می گویند کپی کنید.

5. نینتندو

بیانیه نینتندو این است:

نینتندو یک کارفرمای فرصت برابر است. ما محیطی دلپذیر و فراگیر را در خدمت به یکدیگر، محصولاتمان، مصرف کنندگان متنوعی که نمایندگی می کنیم و جوامعی که خانه می نامیم، ارائه می دهیم. ما همه این کارها را با مهربانی، همدلی و احترام به یکدیگر انجام می دهیم.»

چرا این بیانیه کار می کند

بیانیه نینتندو کوتاه، شیرین و دقیق است. این ارزش‌های اصلی شرکت را در ابتدا توصیف می‌کند – مهربانی، همدلی و احترام – که تشخیص اینکه آیا ارزش‌هایشان با نینتندو همخوانی دارد یا خیر را برای نامزدهای احتمالی آسان می‌کند.

چگونه بیانیه خود را بالا ببریم

یک نسخه طولانی تر ممکن است جزئیات بیشتری را برای توصیف دقیق معنای محیط فراگیر برای شرکت ارائه دهد. البته، این با توجه به اقداماتی که شرکت شما در تلاش‌های فرصت‌های برابر خود انجام داده یا قصد انجام آن را دارد، تعیین می‌شود. به جای افزودن کرک به اظهارات کارفرمای فرصت های برابر خود، در مورد کاری که شرکت شما انجام می دهد صادق باشید.

6. ماشین بافندگی

بیانیه لوم این است:

ما فعالانه به دنبال ایجاد یک محیط کاری متنوع هستیم زیرا تیم ها با دیدگاه ها و تجربیات متفاوت قوی تر هستند. ما برای یک محل کار متنوع ارزش قائل هستیم و زنان، رنگین پوستان، افراد LGBTQIA، افراد دارای معلولیت، اعضای اقلیت های قومی، ساکنان خارجی متولد شده، اعضای مسن تر جامعه و سایر افراد از گروه های اقلیت و پیشینه های مختلف را تشویق می کنیم که درخواست دهند.

ما بر اساس نژاد، جنسیت، مذهب، رنگ، منشاء ملی، گرایش جنسی، سن، وضعیت تأهل، وضعیت جانبازی یا وضعیت ناتوانی تبعیض قائل نمی شویم. تمامی کارکنان و پیمانکاران لوم مسئول حفظ فرهنگ کاری عاری از تبعیض و آزار با رفتار مهربانانه و محترمانه با دیگران هستند.

چرا این بیانیه کار می کند

بیانیه لوم جامع است و طیف وسیعی از ویژگی ها را در بر می گیرد. همچنین به وضوح نشان می دهد که چرا شرکت متعهد به ایجاد یک محیط کاری متنوع است – این فقط کار درستی نیست. از منظر تجاری کار می کند.

لوم روشن می کند که چگونه کارمندان و پیمانکارانش مسئول حفظ فرهنگ کاری فراگیر هستند. این تضمین می کند که همه برای ایجاد یک محل کار ایمن و عادلانه مسئول هستند.

چگونه بیانیه خود را بالا ببریم

دلگرم کننده است که ببینیم این بیانیه به سایر مراحل چرخه زندگی کارکنان مانند L&D یا جبران خسارت اشاره دارد نه اینکه کاملاً بر استخدام متمرکز شود. به کارهایی که شرکت شما در طول چرخه عمر کامل کارکنان انجام می دهد فکر کنید و این تلاش ها را در بیانیه خود بگنجانید.

Create a Powerful Equal opportunity Employer StatementCreate a Powerful Equal opportunity Employer Statement

9 گام برای ایجاد یک بیانیه کارفرمای قدرتمند فرصت های برابر

تنظیم یک بیانیه موثر برای ایجاد یک فرهنگ در محل کار که به تنوع، شمول و برابری ارزش می دهد، ضروری است. این نه مرحله را دنبال کنید تا پیام خود را بسازید.

  • مرحله 1: الزامات قانونی را بررسی کنید. با مشورت با تیم حقوقی و انطباق خود شروع کنید تا اطمینان حاصل کنید که بیانیه شما با تمام الزامات قابل اجرا بر اساس اندازه و مکان شرکت شما مطابقت دارد.
  • مرحله 2: تعریف کنید که بیانیه فرصت برابر شما شامل چه مواردی می شود . توضیح دهید که به کدام طبقات حفاظت شده اشاره دارد، مانند نژاد، جنسیت یا مذهب.
  • مرحله 3: منظور از “فرصت برابر” برای شرکت شما چیست. در مورد این اصطلاح گسترده و اینکه به کدام جنبه از چرخه عمر کارمند اشاره دارد، به جزئیات دقیق بروید. به عنوان مثال، استخدام، ترفیع، پاداش، یادگیری و توسعه، برنامه ریزی جانشین پروری، مدیریت عملکرد و تصمیمات پایان کار.
  • مرحله 4: از زبان واضح و ثابت استفاده کنید. از استفاده از اصطلاحات حقوقی که ممکن است برخی از کارمندان یا متقاضیان را گیج یا خسته کند خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که پیام شما با زبانی که در آگهی‌های شغلی، پروفایل‌های اجتماعی و صفحات شغلی شرکت استفاده می‌شود، مطابقت دارد.
  • مرحله 5: شفاف باشید. ارائه فرصت های برابر به عنوان یک کارفرما یک فرآیند مداوم و ناقص است. اشتباهات خود را بپذیرید و فهرست کنید که چگونه فعالانه برای ایجاد یک محل کار عادلانه تر تلاش می کنید.
  • مرحله 6: پشتیبانی را برای تطبیق فعال کنید. نشان دهید که چگونه قصد دارید از متقاضیان کار دارای معلولیت یا اعتقادات مذهبی حمایت کنید که مانع از دنبال کردن درخواست معمول شما می شود. دکتر لورا بوگاردوس، سخنران و مشاور TEDx، توضیح می‌دهد: «اکثر اقامتگاه‌ها هیچ هزینه‌ای ندارند، اما آنهایی که معمولاً ۵۰۰ دلار یا کمتر هزینه دارند.»
  • گام هفتم : ارزش های شرکت خود را بگنجانید. توضیح دهید که بیانیه شما چگونه با مأموریت کلی شما مطابقت دارد و معنای بخشی از سازمان شما چیست.
  • مرحله 8: به بیانیه خود پیوند دهید. با افتخار آن را در صفحات مشاغل، آگهی‌های هیئت شغلی، کتابچه راهنمای کارمندان، مدارک مربوط به حضور و راهنمایی، و هر جای دیگری که مربوط به سازمان شما باشد نمایش دهید. اطمینان حاصل کنید که این سیستم های ارتباطی برای افراد دارای معلولیت کاملاً قابل دسترسی هستند تا پیام شما هرگز گم نشود.
  • مرحله 9: جمع آوری بازخورد. درک کنید که بیانیه شما چقدر با نیروی کار، نامزدهای شغلی و سهامداران کلیدی سازمانی منطبق است. آنها چه چیزی را دوست دارند، و چه چیزی را می توانید متفاوت یا با جزئیات بیشتر توضیح دهید؟ آیا لحن مناسبی دارد؟

بیانیه فرصت های برابر خود را با تکامل فرهنگ شرکت خود به روز کنید

اظهارات کارفرما فرصت برابر می تواند به سرعت به دلیل افزایش آگاهی از مسائل عدالت اجتماعی و تغییر الزامات قانونی منسوخ شود.

به همین دلیل است که برای منابع انسانی مهم است که بیانیه شما را به طور منظم بررسی کند. به دنبال نظرات ذینفعان مناسب باشید و بیانیه خود را مطابق با فرهنگ شرکت تجدید نظر کنید. این اصلاح دوره تضمین می کند که شرکت شما همچنان محیطی فراگیر برای همه ارائه می دهد.

خوراکی های کلیدی

  • از مقررات پیروی کنید: همیشه تعهدات قانونی خود را از نظر پیام‌هایی که استفاده می‌کنید و مکان ارسال آن بررسی کنید.
  • پیام خود را سفارشی کنید: حتی اگر از روی یک الگو کار می کنید، از صحبت کردن از صمیم قلب نترسید و شخصیتی را به بیانیه خود تزریق کنید تا آن را زنده کنید.
  • مثال‌هایی ارائه کنید : با توضیح اینکه چگونه از کارمندان و متقاضیان به‌عنوان یک کارفرمای با فرصت‌های برابر حمایت می‌کنید، سخنرانی را پیش ببرید.
  • بیانیه خود را تنظیم کنید با بررسی و اصلاح مرتب پیام خود، مرتبط و همسو با فرهنگ فعلی شرکت خود باشید.
ربکا نوری نویسنده منتشر شده و نویسنده با تجربه فناوری منابع انسانی برای برخی از برندهای برتر SaaS در صنعت است. او در تهیه مقالات وبلاگ طولانی مدت که تمام جنبه های چرخه عمر کارمندان را پوشش می دهد، تخصص دارد. وقتی ربکا نمی نویسد، دوست دارد با خانواده اش به مکان هایی مانند ایسلند و اسلوونی سفر کند. از طریق لینکدین با ربکا ارتباط برقرار کنید.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *