10 کاری که وقتی کارمندان احساس می کنند کم ارزش هستند باید انجام دهید

در محیط کاری پویای امروزی، کسب و کارها باید اطمینان حاصل کنند که کارکنانشان احساس ارزشمندی و قدردانی می کنند. متأسفانه، عدم قدردانی و عدم مشارکت در همه صنایع رایج است و باعث تأثیر منفی دومینویی بر روحیه، بهره‌وری و رضایت کارکنان می‌شود.

خوشبختانه، از آنجایی که متخصصان منابع انسانی (HR) نقش مهمی در شکل دادن به فرهنگ یک شرکت و مدیریت نیروی کار آن ایفا می کنند، آنها دارای قدرت منحصر به فردی برای معکوس کردن این روندها هستند.

این مقاله به استراتژی‌های ارزشمندی می‌پردازد که منابع انسانی می‌توانند برای نشان دادن قدردانی خود از کارکنان و در عین حال بهره‌مندی از مزایای یک محل کار پر رونق و متعهد، اجرا کنند.

مطالب
کارمندان غیرفعال در نیروی کار
چگونه می توانید بفهمید که کارمندان شما احساس می کنند ارزش کمتری دارند؟
10 کاری که منابع انسانی می تواند برای افزایش مشارکت کارکنان انجام دهد

کارمندان غیرفعال در نیروی کار

پذیرش اینکه کارمندان ما از بودن در جایی که هستند لذت نمی برند می تواند سخت باشد، اما این یک واقعیت ناگوار است. بر اساس یک مطالعه بلوبرد، 67 درصد از آمریکایی ها احساس می کنند که قدردانی در محل کار کم است. یک مطالعه گالوپ ثابت کرد که کارمندان به ندرت برای کار خوب مورد تحسین قرار می گیرند.

همین مطالعه همچنین نشان داد که کارمندان غیرمتعهد سالانه 350 میلیارد دلار هزینه از دست دادن بهره وری سازمان ها را به همراه دارد. و هنگامی که این کارمندان تصمیم به ترک می گیرند، 79٪ اظهار می کنند که به دلیل عدم قدردانی کار خود را ترک کرده اند. نمی توان انکار کرد که تغییر ضروری است.

همانطور که این اعداد نشان می‌دهند، برای سازمان‌ها و بخش‌های منابع انسانی به‌ویژه، بسیار مهم است که گام‌های فعالی در جهت رسیدگی به مسائل مربوط به شناخت کارکنان و رضایت شغلی بردارند.

چگونه می توانید تشخیص دهید که کارکنان شما احساس می کنند که ارزش کمتری دارند؟

بر اساس آمار، این احتمال وجود دارد که کارمندان شما احساس می‌کنند که مورد توجه قرار گرفته‌اند. با این اوصاف، اکثر کارمندان وقتی به این شکل فکر می‌کنند، کلامی صحبت نمی‌کنند، و اجرای یک استراتژی برای جلوگیری از کاهش بیشتر سلامت روان در کارکنان و تیم‌هایتان را برای شما سخت‌تر می‌کند.

شناخت نشانه های کارکنان کم ارزش برای پرداختن به این موضوع به طور فعال و انجام اقدامات به موقع حیاتی است. در اینجا پنج شاخص وجود دارد که نشان می دهد کارکنان شما ممکن است احساس کنند که ارزش آنها کم است.

  1. تغییرات در عملکرد یا رفتارها: زمانی که کارکنان احساس می‌کنند مورد قدردانی قرار نمی‌گیرند، سطح انگیزه آن‌ها کاهش می‌یابد که منجر به کاهش عملکرد یا عادات کاری آنها می‌شود. به کاهش ناگهانی بهره وری یا افزایش تاخیر توجه کنید.
  2. هیچ‌کس در جلسات ارتباط برقرار نمی‌کند: اگر کارمندان در طول جلسات درگیر نباشند، ایده‌های خود را ارائه ندهند یا نگرانی‌های خود را بیان کنند، می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که آنها احساس نمی‌کنند نظراتشان اهمیت دارد. فقدان قدردانی ممکن است به این بی میلی برای مشارکت و به اشتراک گذاشتن بینش منجر شود.
  3. همکاری/نوآوری متوقف شده است: زمانی که افراد احساس می‌کنند از آنها قدردانی نمی‌شود، ممکن است تلاش اضافی لازم برای همکاری و نوآوری در تیم‌ها را انجام ندهند. این عدم مشارکت می تواند بر خلاقیت و رشد کلی شرکت تأثیر منفی بگذارد.
  4. کارمندان در حال ترک کار هستند: نرخ جابجایی بالا اغلب علامت قرمزی برای سطوح پایین رضایت کارکنان است. بررسی مصاحبه‌های خروج و داده‌های رضایت کارکنان می‌تواند بینش بیشتری در مورد اینکه آیا این عامل بر خروج افراد تأثیر می‌گذارد یا خیر، ارائه دهد.
  5. سبک مدیریت باید بهبود یابد: یک سبک مدیریت ناکارآمد که اعتماد را تقویت نمی کند یا ارتباطات باز را تشویق نمی کند، می تواند به احساس کم ارزشی در بین اعضای تیم کمک کند. ارزیابی اثربخشی مدیریت با مشاهده تعاملات بین رهبران و زیردستان یا درخواست بازخورد مستقیم از کارکنان.

یک محیط کاری سمی، به طور کلی، از فرهنگی پشتیبانی نمی کند که در آن کارکنان احساس ارزشمندی کنند. اگر می خواهید تغییری در رفتارها مشاهده کنید، باید به محل کار خود توجه زیادی داشته باشید.

Undervalued Employees: 10 Things HR Can DoUndervalued Employees: 10 Things HR Can Do

10 کاری که منابع انسانی می تواند برای افزایش مشارکت کارکنان انجام دهد

اکنون که نشانه‌های یک کارمند کم ارزش و اهمیت بازخورد را می‌دانید، بخش‌های منابع انسانی می‌توانند استراتژی‌هایی را اجرا کنند که برای بهبود میزان رضایت کارکنان کار می‌کنند.

1. به طور منظم بازخورد جمع آوری کنید

جمع آوری بازخورد از کارمندان برای ایجاد احساس ارزشمندی و قدردانی در آنها بسیار مهم است. جمع‌آوری منظم نظرات و بینش‌های آن‌ها شما را قادر می‌سازد تا سطح رضایت آن‌ها را بسنجید، زمینه‌های بهبود را شناسایی کنید و اقداماتی را برای رفع نگرانی‌ها اجرا کنید.

برای اطمینان از جمع‌آوری منظم بازخورد، روش‌های ورودی راحت را اجرا کنید. نظرسنجی‌های آنلاین، جعبه‌های پیشنهادات، و جلسات انفرادی چند نمونه هستند. مطمئن شوید که یک فضای باز و پذیرا را حفظ کنید تا کارکنان احساس راحتی کنند تا افکار خود را به اشتراک بگذارند.

2. یک برنامه شناسایی را اجرا کنید

توسعه و اجرای یک برنامه به رسمیت شناختن کارکنان یک راه موثر برای مبارزه با احساس کم‌قدردانی در میان نیروی کار شما است. به همین دلیل است که باید سیستمی را ایجاد کنید تا کار سخت کارمندان، عملکرد یا مشارکت های پروژه را تایید و به آنها پاداش دهید.

یک برنامه شناسایی موثر به وضوح نحوه و زمان دریافت پاداش را به کارمندان شما نشان می دهد. برنامه شما باید شامل جوایز شخصی باشد که با شخصیت هر فرد مطابقت داشته باشد. اگر می خواهید رفتار خوب را تشویق کنید، پاداش به موقع نیز ضروری است.

3. فرصت های توسعه حرفه ای را ارائه دهید

یکی از مؤثرترین رویکردها برای ایجاد احساس ارزشمندی در کارکنان، ارائه فرصت‌های توسعه حرفه‌ای فراوان به آنها است. وقتی روی رشد آنها سرمایه گذاری می کنید و از آرزوهای شغلی آنها حمایت می کنید، کارکنان شما احساس می کنند که به آنها و موفقیت آنها اهمیت می دهید.

یک برنامه توسعه حرفه ای عالی شکاف هایی را در مجموعه مهارت های کارمند پیدا می کند و برای بهبود آنها تلاش می کند. منابع انسانی می تواند آنها را برای فرصت های آموزشی رسمی از طریق دوره های آموزشی، سمینارها یا کارگاه های آموزشی ثبت نام کند یا کارمندان را به شرکت در کنفرانس ها تشویق کند.

4. ارتباطات باز را تشویق کنید

اگر می‌خواهید کارکنانتان احساس کنند شنیده می‌شوند، مورد احترام و ارزش هستند، ترویج فرهنگ ارتباطات باز ضروری است. اعضای تیم زمانی که فکر می‌کنند صدای خود را دارند، احتمالاً افکار خود را در مورد نگرانی‌های محل کار یا فرصت‌های بهبود بیان می‌کنند.

اگر کارکنان شما احساس می کنند که نمی توانند صحبت کنند، باید به روند آهسته ایجاد اعتماد متعهد شوید. این به معنای ایجاد خطوط باز ارتباط بین مدیریت و کارکنان، ایجاد فرصت‌هایی برای گفتگوی منظم و تسهیل کانال‌های ارتباطی متعدد است.

5. توزیع بار کاری را ارزیابی کنید

یکی از جنبه‌های ضروری حصول اطمینان از اینکه کارکنان احساس قدردانی می‌کنند، صرف زمان برای ارزیابی توزیع حجم کار است. توزیع نابرابر کار می تواند منجر به استرس و احساس بدیهی انگاشته شدن شود، به ویژه در میان کسانی که به طور مداوم بار سنگین تری را به دوش می کشند.

برای شروع پرداختن به این موضوع، نحوه تخصیص وظایف را به دقت ارزیابی کنید. اگر یکی از اعضای تیم به طور نامتناسب از عهده تمام مسئولیت‌ها برمی‌آید، حجم کاری او را متعادل کنید. یک برنامه توزیع عادلانه حجم کار ایجاد کنید و به طور مداوم بر آن نظارت کنید تا در صورت بازگشت به عادت های بد.

6. رویدادهای تیم سازی را سازماندهی کنید

رویدادهای تیم‌سازی ابزار قدرتمندی برای تقویت حس قدردانی در میان کارکنان و در عین حال ترویج روابط حرفه‌ای قوی هستند. این فعالیت‌ها باعث تقویت روحیه و تسهیل ارتباطات، همکاری و تفاهم در گروه می‌شود.

با ایجاد ایده‌هایی برای گردش‌های اجتماعی یا رویدادهای تیمی که علایق مختلف را تامین می‌کنند، شروع کنید. اینها می تواند از فعالیت های خیریه تا چالش های تیم مجازی را شامل شود. در طول فرآیند برنامه ریزی از کارمندان خود بخواهید تا بیشترین بهره را از این رویدادهای تیم سازی ببرید.

7. بازخورد منظم ارائه دهید

در حالی که دریافت بازخورد ضروری است، ارائه آن نیز ضروری است. از طریق بحث‌های باز در مورد عملکرد و رشد، می‌توانید راهنمایی‌های متناسب با نیازهای فردی ارائه دهید و در عین حال به کارکنان کمک کنید تا درک کنند که چگونه به موفقیت سازمان کمک می‌کنند.

یک فرآیند بررسی ساختاری که شامل ارزیابی‌های رسمی و بررسی‌های غیررسمی در طول سال می‌شود، ایجاد کنید و گفتگوها را به انتقادات و کاستی‌ها محدود نکنید. در عوض، در یک گفتگوی معنادار شرکت کنید که به کارکنان کمک می کند آینده خود را در شرکت تجسم کنند.

8. تعادل سالم کار و زندگی را در اولویت قرار دهید

تصدیق کنید که کارمندان خارج از دفتر زندگی می کنند. با درک اهمیت زمان شخصی، نسبت به نیازهای فردی آنها در خارج از دفتر همدلی نشان می دهید و در عین حال به کاهش فرسودگی و استرس کمک می کنید.

برای ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی، ترتیبات کاری انعطاف پذیر، مانند گزینه های کار از راه دور یا برنامه های قابل تنظیم را تشویق کنید. سپس، سیاست‌هایی را اجرا کنید که در آن کارکنان می‌توانند هنگام خارج از وظیفه ارتباط خود را قطع کنند. مهمتر از همه، بر اهمیت مراقبت از خود و سلامت تاکید کنید.

9. بر سلامت روان و رفاه تمرکز کنید

برای پرورش احساس قدردانی در میان کارکنان خود، باید سلامت روان و رفاه آنها را در اولویت قرار دهید. هنگامی که برای پرداختن به این جنبه از زندگی آنها به طور فعال تلاش می کنید، این پیام را ارسال می کنید که سازمان به نیروی کار خود اهمیت می دهد، نه فقط به نتیجه نهایی خود.

بسیاری از موضوعات مورد بحث در این فهرست سلامت روانی مثبت را ارتقا می‌دهند، اما می‌توانید با ارائه برنامه‌های کمک به کارمندان (EAPs) راه بیشتری را طی کنید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که مدیریت با الگوبرداری می کند. با انجام این کار، کارمندان از یک روز بیماری احساس شرم نمی کنند.

10. در مورد نگرانی های کارکنان به سرعت عمل کنید

پاسخ به موقع به نگرانی های کارکنان برای نشان دادن اینکه شما برای ورودی های آنها ارزش قائل هستید و از آنها قدردانی می کنید بسیار مهم است. پرداختن به مسائل در صورت بروز به حل مشکلات موجود کمک می کند و با اثبات اینکه مدیریت آنها را جدی می گیرد، اعتماد را در نیروی کار ایجاد می کند.

کانال های ارتباطی باز تا حد زیادی در شناسایی مسائل به هنگام وقوع آنها کمک می کند. اما هنگامی که آنها شناسایی شدند، مدیریت باید برای رفع آن اقدام فوری انجام دهد. پس از انجام کار برای حل مشکل، پیگیری انجام دهید تا مطمئن شوید راه حل های اجرا شده جواب داده اند.

در نتیجه

ایجاد محیطی که در آن کارکنان واقعاً احساس قدردانی کنند، برای حفظ یک سازمان سالم و شکوفا ضروری است. این استراتژی‌ها می‌توانند به هدایت متخصصان منابع انسانی به سمت ایجاد فرهنگی کمک کنند که در عین ارتقای رضایت کلی، کار سخت را پاداش می‌دهد.

با اجرای این شیوه‌ها در محل کار خود، می‌توانید مشارکت کارکنان را بهبود بخشید، عملکرد شرکت را افزایش دهید و فضایی از اعتماد و مراقبت ایجاد کنید.

اکنون زمان اقدام فرا رسیده است. با اولویت بندی نیازهای کارکنان، رسیدگی سریع به نگرانی ها و باز کردن پتانسیل کامل هر فرد در سازمان خود، روی کارمندان خود سرمایه گذاری کنید. به آنها نشان دهید که چقدر اهمیت دارند و در نتیجه شرکت خود را شکوفا کنید.

جس دقیقاً همان چیزی است که برای بودن به دنیا آمده است – یک هکر رشد. او اخیراً به تولید محتوا پیرامون پویایی و نوسانات بازار کار فعلی پرداخته است و بر نکات آشتی بین کارفرمایان و کارمندان تمرکز کرده است. درست جایی که بهترین مارک های SaaS و HR هستند. این عالی است زیرا دو چیز را که او بیشتر دوست دارد ترکیب می کند – نوشتن و رشد!

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *