تحلیلگر HRIS: راهنمای کامل

تحلیلگر HRIS یک نقش تخصصی است که هم IT و هم HR را لمس می کند. در این راهنما، توضیح خواهیم داد که یک تحلیلگر HRIS چیست و مسئولیت های اصلی و شرح شغل آنها چیست.

محتوا
تحلیلگر HRIS چیست؟
شرح شغل تحلیلگر HRIS
صلاحیت تحلیلگر HRIS
حقوق و دستمزد تحلیلگر HRIS
گواهی تحلیلگر HRIS
سوالات متداول

تحلیلگر HRIS چیست؟

یک تحلیلگر HRIS موقعیت منحصر به فردی را به عنوان متخصص فناوری اطلاعات و داده در زمینه منابع انسانی اشغال می کند. تحلیلگر HRIS با سیستم اطلاعات منابع انسانی شرکت (HRIS) کار می کند. HRIS سیستمی است که برای جمع آوری و ذخیره داده های کارکنان یک سازمان استفاده می شود.

HRIS داده های منابع انسانی، از جمله سوابق کارمندان، حقوق و دستمزد و زمان مرخصی را مدیریت می کند. تحلیلگر HRIS مسئول حفظ سیستم، پیاده سازی بهبود (فرآیند)، اطمینان از کیفیت داده ها، و تجزیه و تحلیل و گزارش دهی داده ها در HRIS است. تحلیلگر HRIS همچنین اغلب متخصص موضوع سیستم مورد استفاده در سازمان است.

شرح شغل تحلیلگر HRIS

تحلیلگر HRIS دارای مجموعه وسیعی از مسئولیت‌ها است که می‌تواند در هر سازمان متفاوت باشد.

تحلیلگر HRIS مسئول نگهداری و به روز رسانی سیستم ها است. با پیشرفت سریع فناوری، به روز نگه داشتن سیستم ها نیازمند زمان فزاینده ای است.

برای انجام این کار، تحلیلگر HRIS باید بتواند اهداف تجاری و نیازهای کاربر را به الزامات فنی کاملاً نوشته شده ترجمه کند . این اهداف تجاری می توانند از خط مقدم سازمان، امور مالی، منابع انسانی یا سایر خدمات سرچشمه بگیرند. به طور سنتی، مدیریت حقوق و دستمزد نقش مهمی در شغل تحلیلگر HRIS ایفا می کند.

علاوه بر ترجمه الزامات تجاری، تحلیلگر HRIS باید بتواند این الزامات را در سیستم های موجود پیاده کند یا در انتخاب راه حل های نقطه ای اضافی که به حل این مشکلات تجاری کمک می کند، کمک کند. این پیشرفت‌ها معمولاً بهبودهای مرتبط با فرآیند یا تغییرات خط‌مشی هستند که به کارآمدتر کردن سیستم و/یا بهینه‌سازی تجربه کاربر کمک می‌کنند.

این راه حل ها را می توان در HRIS موجود یا از طریق راه حل های نقطه ای پیاده سازی کرد. در جایی که یک HRIS بسیاری از فرآیندهای منابع انسانی مختلف را مدیریت می کند، راه حل های نقطه ای به حل مشکلات خاص کمک می کنند. آنها یک ابزار عالی برای رفع مشکل یا اجرای سریع یک سرویس جدید هستند.

تحلیلگر HRIS همچنین باید بتواند پروژه های پیاده سازی نرم افزار را مدیریت کند . بنابراین تجربه مدیریت پروژه فناوری اطلاعات یا یک نیاز یا یک مزیت است. HRIS می‌تواند ماژول‌های جدید HRIS یا راه‌حل‌های نقطه‌ای را پیاده‌سازی کند و آنها را در چشم‌انداز بزرگ‌تر نرم‌افزار منابع انسانی ادغام کند.

علاوه بر موارد فوق، تحلیلگر HRIS به عنوان نقطه تماس برای سؤالات در مورد HRIS عمل می کند. بنابراین، او متخصص موضوعی برای سیستم مورد استفاده در سازمان است (به عنوان مثال، روز کاری، اوراکل یا SAP).

شرح شغل نمونه

یک مثال شرح شغل چیزی شبیه به این خواهد بود. البته این باید با ویژگی های سازمان تطبیق داده شود.

  • اهداف تجاری و نیازهای کاربر را به الزامات فنی کاملاً نوشته شده ترجمه کنید
  • سیستم های منابع انسانی را برای شناسایی نقاط بهبود ارزیابی کنید
  • تجربه مدیریت پروژه فناوری اطلاعات برای اجرای بهبودها
  • مشارکت با ذینفعان داخلی برای توسعه راه حل های فناوری که به ساده سازی و خودکارسازی فرآیندهای منابع انسانی (جدید) کمک می کند.
  • بهبودهای فرآیند و تغییرات خط مشی طراحی شده برای بهبود کارایی و تجربه کاربر با سیستم را اجرا کنید
  • به عنوان کارشناس موضوعی برای سیستم مورد استفاده در سازمان (به عنوان مثال، روز کاری، اوراکل، SAP) خدمت کنید.
  • به عنوان مدیر سیستم برای سیستم ها و برنامه های منابع انسانی خدمت کنید
  • تضمین امنیت، دسترسی کاربر نهایی و یکپارچگی داده ها در تمام پلتفرم های منابع انسانی
  • کار با منابع انسانی، امور مالی و فناوری اطلاعات برای حفظ و بهبود HRIS، از جمله پیکربندی، دسترسی کاربر نهایی، امنیت و کارایی سیستم
  • پشتیبانی از نگهداری سیستم حیاتی و وظایف عملیاتی در HRIS

جالب توجه است، تعداد کمی از شرح شغل ها شامل هر چیزی در مورد گزارش و تجزیه و تحلیل هستند. اگرچه این عملکردها اغلب داخلی هستند، اما این نقش تحلیلگر HRIS نیست. نقش آنها بیشتر یک مدیر سیستم است که دسترسی، یکپارچگی داده ها و امنیت داده ها را تضمین می کند.

صلاحیت تحلیلگر HRIS

صلاحیت مورد نیاز برای تحلیلگر HRIS بسته به شرح شغل دقیق، ارشدیت نقش و شیوه های مدیریت پروژه و فناوری اطلاعات در سازمان متفاوت خواهد بود. با این حال، چند صلاحیت اصلی برای هر تحلیلگر HRIS وجود دارد که معمولاً در شرح شغل یافت می شود.

  • مدرک لیسانس (یا فوق لیسانس) در فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط
  • X سال تجربه پشتیبانی سیستم HRIS/HR مورد نیاز است
  • تجربه کاری با HRIS مورد استفاده در شرکت (به عنوان مثال، Workday، Oracle، SAP) امتیاز محسوب می شود
  • تجربه کار در یک محیط حمل و نقل چابک
  • باید فرآیند چرخه عمر توسعه سیستم را درک کند
  • مهارت های بین فردی و ارتباطی به خوبی توسعه یافته است
  • توانایی کار وابسته به یکدیگر و به عنوان بخشی از یک تیم

حقوق و دستمزد تحلیلگر HRIS

محدوده حقوق و دستمزد تحلیلگر HRIS بر اساس موقعیت مکانی و سابقه کار متفاوت است.

به عنوان مثال، طبق salary.com، یک تحلیلگر جوان HRIS در نیویورک (NY) حقوقی بین 61،589 تا 80،033 دلار خواهد داشت، در حالی که یک تحلیلگر ارشد HRIS بین 97،695 تا 127،670 دلار درآمد خواهد داشت. دستمزد برای وظایف مشابه در اورگان (IL) به ترتیب بین 50142 تا 65158 دلار و بین 79537 تا 103940 دلار است.

گواهی تحلیلگر HRIS

تعدادی ارائه دهنده گواهینامه تحلیلگر HRIS وجود دارد که شناخته شده ترین آنها گواهینامه حرفه ای اطلاعات منابع انسانی (HRIP) است که توسط انجمن بین المللی مدیریت اطلاعات منابع انسانی (IHRIM) ارائه شده است. برای لیست کامل گواهینامه HRIS، این مقاله را بررسی کنید.

در آکادمی نوآوری منابع انسانی (AIHR) ما همچنین دوره‌های مرتبط با متخصصان HRIS را ارائه می‌کنیم، به‌ویژه در مورد شناسایی مسائل تجاری، تجزیه و تحلیل و تجسم اولیه داده‌های منابع انسانی در Excel و Power BI، و علوم پیشرفته داده‌های منابع انسانی در R. این دوره‌ها بسیار هستند. مربوط به تحلیلگر HRIS است که به دنبال بهبود هوش تجاری، تجزیه و تحلیل داده ها و مجموعه مهارت های گزارشگری خود است.

سوالات متداول

تحلیلگر HRIS چیست؟

تحلیلگر HRIS یک متخصص فناوری اطلاعات است که با سیستم اطلاعات منابع انسانی (HRIS) کار می کند. HRIS سوابق کارمندان، حقوق و دستمزد، مرخصی و سایر داده ها را ذخیره می کند. تحلیلگر HRIS برای بهینه سازی فرآیندها، بهبود کارایی و بهبود تجربه کاربر با سیستم، اهداف تجاری را به نیازمندی های سیستم تبدیل می کند. تحلیلگر HRIS همچنین مسئول اجرای این تغییرات است و متخصص پیشرو برای HRIS محلی (به عنوان مثال، روز کاری، اوراکل، SAP) است.

یک تحلیلگر HRIS چه می کند؟

تحلیلگر HRIS اهداف کسب و کار را به نیازمندی های سیستم تبدیل کرده و آنها را پیاده سازی می کند. این شامل بهینه سازی کارایی یا تجربه کاربری HRIS یا پیاده سازی راه حل های فنی جدید است. تحلیلگر HRIS همچنین متخصص موضوع سیستم منابع انسانی مورد استفاده در سازمان است و با ذینفعان مختلف برای بهینه سازی پیکربندی HRIS کار می کند.

چگونه یک تحلیلگر HRIS شویم؟

اکثر فرصت های شغلی تحلیلگر HRIS نیازمند مدرک لیسانس در فناوری اطلاعات (IT)، علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط هستند. سایر الزامات شامل مهارت های مدیریت پروژه فناوری اطلاعات، تجربه در روش های چابک و درک فرآیندهای چرخه عمر توسعه سیستم است.

 

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *