12 معیار نام تجاری کارفرما برای پیگیری منابع انسانی

نام تجاری کارفرمای سازمان شما این قدرت را دارد که کالیبر مناسبی از نامزدها را برای جذب استعداد شما جذب کند و در نهایت تعیین کند که آیا آنها برای موقعیت های شما درخواست خواهند کرد یا خیر. اما همانطور که ضرب المثل می گوید، شما نمی توانید آنچه را که اندازه گیری نمی کنید مدیریت کنید. معیارهای برندسازی کارفرما کلید درک تأثیر برند کارفرمای شما هستند. بیایید به دوازده معیار برندسازی کارفرمایی که باید بدانید، بپردازیم.

مطالب
معیارهای برندسازی کارفرما چیست؟
نحوه اندازه گیری نام تجاری کارفرما: نمونه های متریک

معیارهای برندسازی کارفرما چیست؟

نام تجاری کارفرما بازتابی از شخصیت یک سازمان است و در طول سفر نامزد آنها بر استعدادهای بالقوه تأثیر می گذارد. برای استخدام افراد با کیفیت در بازار کار رقابتی بسیار مهم است.

برخی از اهداف رایج برندسازی کارفرما عبارتند از:

  • دستیابی به نامزدهای واجد شرایط و جذب استعدادهای برتر
  • ایجاد شهرت قوی به عنوان یک کارفرمای مطلوب بالاتر از رقبا
  • کاهش هزینه هر استخدام با جذب متقاضیان مناسب تر
  • ایجاد یک محیط کاری بهتر برای ایجاد رضایت و حفظ کارکنان.

استفاده حداکثری از برند کارفرما مستلزم نظارت، اندازه گیری و اصلاح مداوم است. معیارهای برندسازی کارفرما به تیم‌های منابع انسانی روشی قابل سنجش برای ردیابی تأثیر تلاش‌های برندسازی کارفرمایان، اثبات هزینه‌ها و منابع و بهبود استراتژی برندسازی کارفرما ارائه می‌دهد.

12 Employer Branding Metrics to Know12 Employer Branding Metrics to Know

نحوه اندازه گیری نام تجاری کارفرما: نمونه های متریک

برندسازی کارفرما را نمی‌توان تنها با یک معیار اندازه‌گیری کرد، اما مجموعه‌ای از معیارهای جهانی نیز وجود ندارد که برای همه سازمان‌ها کار کند. در عوض، روی شناسایی ترکیب مناسبی از معیارها برای شرکت خود تمرکز کنید که بینش های ارزشمندی را در مورد تلاش های برندسازی کارفرمای شما بر اساس اهداف خاص استراتژی شما ارائه می دهد.

این دوازده معیار نام تجاری کارفرما را می توان برای اندازه گیری نام تجاری کارفرما استفاده کرد:

1. کاندید NPS

ارائه یک تجربه مثبت نامزد، تلاش های شما را برای استخدام تقویت می کند. با جمع‌آوری بازخورد ناشناس در طول فرآیند استخدام، بینش‌هایی را از نامزدها در مورد تجربه استخدامی خود به دست آورید.

نتایج امتیاز خالص تبلیغ کننده نامزد نشان می دهد که نامزدهای شغلی چگونه سازمان شما را تجربه می کنند و چقدر احتمال دارد که درخواست برای موقعیت های شغلی در شرکت شما را توصیه کنند. این امتیاز به شما بینش ارزشمندی در مورد نحوه درک نامزدها از برند کارفرمای شما می دهد.

یک کاندید NPS یک سوال می پرسد که باید با استفاده از نمره پاسخ داده شود. به عنوان مثال:

“با استفاده از مقیاس 0-10، چقدر احتمال دارد که [شرکت] را به یک دوست یا همکار توصیه کنید؟”

سپس پاسخ دهندگان بر اساس اعداد گروه بندی می شوند.

  • «مبلغان» به 9 یا 10 امتیاز می دهند
  • “منفعل” به 7 یا 8 نمره می دهد
  • «مخالفان» به 6 یا کمتر امتیاز می دهند

پاسخ‌های غیرفعال‌ها خنثی هستند و فقط به عنوان بخشی از تعداد کلی پاسخ‌دهندگان گنجانده می‌شوند. محاسبه این است:

(تعداد مروج – تعداد مخالفان) / (تعداد پاسخ دهندگان) x 100

NPS نامزد شما یک عدد از 100- تا 100 خواهد بود:

  • هر نمره مثبتی خوبه
  • نمره بین 30 تا 70 عالیه
  • هر چیزی بالاتر از 70 عالی در نظر گرفته می شود.

اندازه گیری NPS کاندیدای شما یک عکس لحظه ای از احساسات نامزد در مورد شرکت شما به شما می دهد. همچنین پس از تنظیم دقیق روش های استخدام، یک نقطه مرجع برای مقایسه فراهم می کند. امتیازی که با محاسبه هر NPS جدید افزایش می‌یابد، نمایانگر دیدگاه‌های مثبت نسبت به برند کارفرمای شما خواهد بود.

2. نرخ ارجاع کارمندان

کارمندان فعلی که افراد درون شبکه خود را برای موقعیت‌های باز معرفی می‌کنند به گسترش مجموعه نامزدهای واجد شرایط شما کمک می‌کند و همچنین می‌تواند نشان دهنده اعتماد به برند کارفرمای شما باشد.

معمولاً کارمندان تنها زمانی مایل به پیشنهاد یک موقعیت در شرکت خود هستند که از محیط کار و سازمان راضی باشند. آنها همچنین ممکن است بر این باور باشند که استخدام بالقوه دارای شرایط مناسب برای مشارکت قوی و حفظ فرهنگ شرکت است. تناسب خوب منجر به نرخ های بالاتر حفظ کارکنان می شود.

نامزد ارجاع شده همچنین فرآیند استخدام را ساده و گاهی سرعت می بخشد. بر اساس گزارش Glassdoor، ارجاع کارمندان منجر به تعداد بیشتری از پیشنهادات شغلی پذیرفته شده می شود.

گزارش LinkedIn همچنین نشان داد که نامزدها برای ارائه اطلاعات معتبر در مورد محیط کار، 3 برابر بیشتر از خود شرکت به کارمندان یک شرکت اعتماد دارند.

با تجزیه و تحلیل داده های برنامه ارجاع کارمند خود، می توانید متوجه شوید که آیا کارمندان مایل به حمایت از شما هستند یا خیر. ارجاع زیاد کاندیداهای مناسب و تعداد بالای پیشنهادهای شغلی پذیرفته شده نشان می دهد که برند کارفرمای شما در داخل و خارج کار می کند.

3. هزینه هر استخدام

استخدام هزینه قابل توجهی برای منابع انسانی است. هزینه های متعددی در رابطه با استخدام وجود دارد، مانند هزینه های تبلیغات، ارزیابی خرید و هزینه های آژانس های کار. و همچنین هزینه زمان صرف شده توسط مدیران منابع انسانی و استخدام در غربالگری و مصاحبه با متقاضیان وجود دارد.

تقویت برند کارفرمای شما می تواند منجر به کاهش هزینه هر استخدام شما شود. به عنوان مثال، هاروارد بیزینس ریویو در یک نظرسنجی دریافت که شرکت‌هایی که شهرت ضعیفی دارند باید 10 درصد حقوق بالاتری نسبت به شرکت‌هایی با نام تجاری کارفرمایی قوی ارائه دهند. به گفته لینکدین، یک برند کارفرمای قوی می تواند به کاهش 50 درصدی هزینه به ازای هر استخدام و حتی نیمی از زمان لازم برای استخدام منجر شود.

4. مشارکت اجتماعی

رسانه های اجتماعی همچنان ابزاری را برای افراد فراهم می کند تا کارفرمایان بالقوه را بررسی کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. در واقع، 52 درصد از نامزدها ابتدا به دنبال سایت‌های شرکت و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی هستند تا درباره کارفرما بیشتر بدانند.

سازمان‌ها می‌توانند از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به نامزدها استفاده کنند و تصور مثبتی از اینکه چرا آنها را به عنوان یک کارفرمای مورد علاقه در نظر بگیریم، ایجاد کنند. حضور قوی در رسانه های اجتماعی همچنین دسترسی شما را افزایش می دهد و قرار گرفتن در معرض نام تجاری کارفرمای شما را افزایش می دهد.

تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و دنبال‌کنندگان را دنبال کنید تا بسنجید که آیا قرار گرفتن در معرض برند کارفرمای شما در حال رشد و جذابیت برای بازار است یا خیر. تعامل مثبت یا منفی با محتوای شما درک درستی از نحوه مشاهده فالوورها از برند شما را فراهم می کند.

5. تعداد برنامه های باز یا ابراز علاقه

زمانی کاندیدها به سراغ شما می آیند که شرکت شما دارای یک برند کارفرمای قوی باشد. قرار دادن شرکت شما به عنوان یک کارفرمای مطلوب، برنامه های باز و ابراز علاقه را افزایش می دهد.

بر تعداد جویندگان کار علاقه مند که با منابع انسانی تماس می گیرند نظارت کنید. افزایش یا کاهش این عدد را پیگیری کنید. این بینشی را در مورد اینکه آیا تلاش‌های برندسازی کارفرمای شما با جویندگان کار طنین انداز می‌شود یا خیر ارائه می‌کند.

6. تجزیه و تحلیل صفحه شغلی

صفحه شغلی وب سایت شما فقط مکانی برای فهرست کردن موقعیت های باز شما نیست. همچنین فرصتی عالی برای ارتقای آگاهی از برند با نمایش ارزش‌های شرکت، محیط کار و مزایای کارکنان شما فراهم می‌کند.

درک رفتار بازدیدکنندگان در صفحه شغلی به شما کمک می کند تا تلاش های برندسازی کارفرمای خود را هدف قرار دهید. می توانید آماری از ترافیک سایت جمع آوری کنید، مانند:

  • تعداد کل بازدیدها
  • منبع بازدید کننده (آیا افراد مستقیماً از صفحه شرکت شما می آیند یا از طریق رسانه های اجتماعی شما؟)
  • مدت زمان بازدید
  • تعداد درخواست های تکمیل شده
  • نرخ پرش (تعداد بازدیدهایی که فقط 1 صفحه را مشاهده می کنند)
  • تبدیل نامزد (تعداد برنامه های تکمیل شده / کل بازدیدکنندگان x 100)
  • نرخ حذف (تعداد بازدیدکنندگانی که برنامه را رها می‌کنند/ تعداد کل برنامه‌های شروع شده * 100)

دریافت متقاضیان بیشتر از طریق صفحه شغلی شما همچنین می تواند اتکای شما را به اشخاص ثالث برای استخدام کاهش دهد.

7. کیفیت کاندید

در بازار امروز، نامزدهای باکیفیت می‌توانند تصمیم بگیرند که می‌خواهند برای چه کسی کار کنند، نه اینکه شغلی متناسب با تجربه و مهارت‌های خود بیابند. شما می خواهید شرکت شما زمانی که به دنبال شغل بعدی خود می گردند، سرلوحه کارشان باشد. با اندازه گیری کیفیت نامزد، می توانید تعیین کنید که آیا نام تجاری کارفرمای شما به شما کمک می کند تا نوع مناسبی از نامزدها را جذب کنید.

در اینجا چند معیار برای اندازه گیری کیفیت نامزدهای خود آورده شده است:

  • چه تعداد از کاندیداها از طریق ارجاع می آیند.
  • تعداد داوطلبان انتخاب شده برای مصاحبه در مقایسه با تعداد کل داوطلبان.
  • تعداد مصاحبه در مقابل تعداد پیشنهادهای استخدامی.
  • عملکرد شغلی و نرخ حفظ افراد جدید.

توجه : نسبت متقاضیان به مصاحبه بالاتر از 12% ممکن است نشان دهنده این باشد که شما متقاضیان واجد شرایط را جذب می کنید. اگر نسبت شما کمتر از 12 درصد است، روی راه هایی برای بهبود نام تجاری کارفرمای خود تمرکز کنید.

8. شاخص برند کارفرما

شاخص نام تجاری کارفرما (EBI) به شما دیدگاهی از پایین به بالا از آنچه کارکنان شما در مورد شرکت شما می گویند ارائه می دهد، خواه این کارمندان فعلی شما و همچنین کارمندان گذشته و آینده شما باشند.

این روش که توسط Link Humans توسعه یافته است، 16 ویژگی برند کارفرما را اندازه گیری می کند. داده‌ها طی 3 تا 12 ماه از چندین کانال رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌های آنلاین و سایت‌های بررسی کارفرمایی که درباره شرکت ارسال شده‌اند جمع‌آوری می‌شوند و بر اساس 16 ویژگی برند اندازه‌گیری می‌شوند. سپس می توانید عملکرد خود را در این زمینه ها اندازه گیری کنید و پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید.

9. تجربه مصاحبه Glassdoor

مردم در سرتاسر جهان به سایت‌های هیئت شغلی مانند Glassdoor متکی هستند. جویندگان کار به آنها مراجعه می کنند تا در مورد موقعیت های شغلی آزاد بیاموزند و درباره آنچه دیگران در مورد کار برای کارفرمایان مختلف می گویند تحقیق کنند. همراه با کارمندان فعلی و گذشته که کارفرمای خود را بررسی می کنند، نامزدها همچنین می توانند جزئیات را به اشتراک بگذارند و روند مصاحبه یک شرکت خاص را رتبه بندی کنند.

رتبه‌بندی تجربه مصاحبه Glassdoor شما می‌تواند بینشی در مورد احساس مصاحبه‌شوندگان در مورد فرآیند استخدام شما ارائه دهد. درصد بالای تجربه مصاحبه مثبت نشان دهنده دیدگاه خوش بینانه نسبت به برند کارفرمای شما است. وقتی افراد در بررسی‌های خود جزئیاتی را به اشتراک می‌گذارند، می‌توانید بینش بیشتری در مورد اینکه چه چیزی در استخدام شما خوب عمل می‌کند و چه چیزی باید اصلاح شود، به دست آورید.

Glassdoor Interview Reviews ExampleGlassdoor Interview Reviews Example
منبع تصویر

10. نرخ پذیرش پیشنهاد

نرخ پذیرش پیشنهاد، احتمال پذیرش پیشنهاد شغلی شما را محاسبه می کند. نرخ بالای پذیرش پیشنهاد نشان‌دهنده اثربخشی شیوه‌های استخدام شما است، اما همچنین نشان‌دهنده خوبی است برای اینکه آیا نام تجاری کارفرمای شما با استخدام‌های احتمالی طنین‌انداز می‌شود یا خیر.

ردیابی نرخ پذیرش پیشنهاد خود را شروع کنید تا زمانی که برای بهبود نام تجاری کارفرمای خود قدم بردارید، بتوانید تلاش خود را با این معیار اندازه گیری کنید. علاوه بر این، از کاندیداهایی که فرصت کار برای سازمان شما را رد می کنند، بازخورد جمع آوری کنید تا دلیل آن را بفهمید. شما قادر خواهید بود بفهمید که آیا افراد دلایل نامربوطی برای رد پیشنهادات دارند یا اینکه تصوری غالب در مورد شرکت شما وجود دارد.

11. دموگرافیک نامزدها

ایجاد نیروی کار متنوع با جذب متقاضیان متنوع شروع می شود. آیا به افراد با پیشینه های مختلف دسترسی دارید؟ اگر چنین است، نشان می‌دهد که برند کارفرمای شما در حال برقراری فضایی فراگیر است که برای انواع مختلف افراد جذاب خواهد بود.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این را اندازه‌گیری کنید، انجام نظرسنجی نامزدهای ناشناس برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد جنسیت، نژاد، و قومیت نامزدهایتان است.

اگر دموگرافیک نامزد شما به طور مداوم همان مجموعه متقاضیان را منعکس می کند، زمان آن رسیده است که تلاش های خود را برای برندسازی کارفرما گسترش دهید. هر گونه سوگیری ظریف را در پیام های خود جستجو کنید و سپس در دیدگاه های مختلف ببافید. این می تواند به شما کمک کند به استعدادهای دست نخورده ای که از دست داده اید دسترسی پیدا کنید.

12. بازگشت سرمایه (ROI) برندسازی کارفرما

ما ثابت کرده‌ایم که نام تجاری کارفرما برای هدایت نامزدهای برتر به شرکت شما ضروری است، اما چگونه می‌توانید ارزشی را که برندسازی کارفرما برای سازمان شما ایجاد می‌کند به مدیران ارشد نشان دهید؟ بازده سرمایه گذاری که یک شهرت خوب فراهم می کند چیست؟

برای محاسبه ROI، محل کاهش هزینه ها به دلیل تاثیر استراتژی برندسازی کارفرما را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال:

X افزایش برنامه ها یا Y افزایش تبدیل به معنای صرفه جویی در دلار Z است.

با این حال، با این رویکرد، تعیین اینکه آیا ابتکارات برندسازی کارمندان شما مستقیماً مسئول این صرفه‌جویی در هزینه‌ها بوده است، هنوز مشکل است.

اندازه گیری بازگشت سرمایه به اهداف تجاری خاص شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر مجبور هستید هر سال تنها تعداد انگشت شماری از جای خالی را پر کنید، از متریک تعداد متقاضیان برای محاسبه ROI خود استفاده نمی کنید. با این حال، اگر کیفیت استخدام عامل مهمی برای شرکت شما بود، اندازه گیری کیفیت استخدام محاسبه نمی شود.

همچنین می‌توانید با مقایسه هزینه‌های ابتکارات برندسازی کارفرمای خود با میزان سود بخش‌های کسب‌وکار، ROI را محاسبه کنید.

تمام هزینه های مرتبط با ابتکار را اضافه کنید، مانند خرید ابزارهای دیجیتال، توسعه مواد، و زمانی که مدیر رسانه های اجتماعی برای حضور در رسانه های اجتماعی و غیره اختصاص داده است.

برای تعیین مزایای تلاش‌های برندسازی کارفرمای خود، نرخ گردش مالی و نگهداری بهبود یافته را در نظر بگیرید یا اینکه آیا استخدام در استخدام نامزدهای مناسب کارآمدتر یا مؤثرتر است. همچنین می توانید داده ها را از سایر معیارهایی که در بالا فهرست کرده ایم جمع آوری کنید.

هنگامی که این اعداد را بدست آورید، یک محاسبه بازگشت سرمایه می تواند تعیین کند که آیا این ارزش هزینه طرح های برندسازی کارفرمای شما را جبران می کند یا خیر. درصد را می توان به صورت زیر محاسبه کرد:

ROI نام تجاری کارفرما = ((ارزش مالی – کل هزینه ها) / کل هزینه ها) x 100

برای نتیجه گیری

بر معیارهای مربوط به شرکت شما و اهداف برندسازی کارفرمای آن تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما کاهش هزینه های جذب استعداد است، پس هزینه هر استخدام و بازگشت سرمایه (ROI) برندسازی کارفرما معیارهای خوبی برای پیگیری است.

همچنین می‌توانید بینش‌هایی را که از این معیارها به‌دست می‌آورید، برای بهبود طرح‌های برندسازی کارفرمای خود به کار ببرید. تبدیل نتایج اندازه گیری شده به اقدامات عملی، سازمان شما را در مسیر تبدیل شدن به یک کارفرمای انتخابی قرار می دهد.

آندریا بوتمن یک مدیر منابع انسانی دارای گواهینامه SHRM با مدرک زبان انگلیسی است که اکنون از ترکیب این دو به عنوان نویسنده منابع انسانی لذت می برد. سمت های قبلی او نزد کارفرمایان در صنایع آموزش، بهداشت و درمان و مشاوره بازنشستگی بود.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *