29 ابزار منابع انسانی که هر حرفه ای منابع انسانی باید درباره آن بداند

ابزارهای منابع انسانی در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند. اما از آنجایی که ردیابی هر ابزار منابع انسانی که ظاهر می شود ممکن است سخت باشد، ما تصمیم گرفتیم تا کارهای سخت را برای شما انجام دهیم. در این مقاله، ما 29 ابزار منابع انسانی را فهرست کرده ایم که هر متخصص منابع انسانی باید درباره آنها بداند.

مطالب
استخدام
استعداد و مدیریت افراد
آموزش و پرورش
ارتباط
بهره وری


استخدام

وقتی صحبت از ابزارهای منابع انسانی می شود، فضای استخدام احتمالاً جایی است که اکثریت قریب به اتفاق آنها را پیدا خواهید کرد. برای شروع، ما 5 نوع مختلف ابزار استخدام را مورد بحث قرار خواهیم داد:

  • ابزارهای منبع یابی
  • ابزارهایی برای بهینه سازی آگهی های شغلی شما
  • ارزیابی های قبل از استخدام
  • ابزارهای سوار شدن

ابزارهای منبع یابی

منبع یابی دستی، یعنی جستجو، انتخاب و به روز رسانی تابلوهای شغلی مرتبط، پلتفرم ها و کانال های اجتماعی دیگر مورد نیاز نیست. تبلیغات شغلی برنامه‌ای، که در مقاله اخیر ما در مورد استراتژی‌های استخدام مورد بحث قرار گرفت، این موضوع را به گذشته تبدیل کرده است.

ابزارهای برنامه‌ریزی برای منابع انسانی، استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام‌کننده را قادر می‌سازد تا پیام مناسب را در زمان مناسب و از طریق کانال منبع مناسب به نامزد مناسب ارسال کنند.

مجموعه کوچکی از فروشندگان تبلیغات شغلی برنامه‌ریزی شده:
زنبورهای طلایی
Appcast
استخدام ها

ابزارهای استخدام برای استفاده حداکثری از تبلیغات شغلی خود

ما قبلاً این را گفته‌ایم، اما نحوه بیان آگهی‌های شغلی و کلماتی که در آنها استفاده می‌کنید می‌تواند برای انواع خاصی از کاندیداها جذاب باشد – یا آنها را خاموش کند.

ابزارهای نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی الگوهای زبان مربوطه را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تشخیص دهند چرا برخی از آگهی‌های شغلی موفقیت بزرگی دارند در حالی که برخی دیگر شکست می‌خورند. هرچه فناوری متن بیشتری را تحلیل کند، پیش‌بینی‌های آن دقیق‌تر می‌شود.

چند فروشنده در فضای نوشتاری افزوده:
روی Recruit ضربه بزنید
رمزگشای جنسیت برای آگهی های شغلی
Textio

HR tools to optimize job advertsHR tools to optimize job adverts
ابزارهای نوشتاری افزوده به شما کمک می کند تا آگهی های شغلی خود را تنظیم کنید.

ابزارهای پیش انتخاب

انتخاب قبلی نامزدها، به خصوص زمانی که شما (صدها) هزار نفر از آنها را داشته باشید، می تواند کاری وقت گیر باشد.

استفاده از ابزار پیش انتخاب نامزد می تواند به طور قابل توجهی معیارهای استخدام مانند زمان استخدام و کیفیت استخدام را بهبود بخشد. طیف گسترده‌ای از این ابزارهای ارزیابی پیش از استخدام در دسترس است، برخی بر مهارت‌های خاص (فناوری)، برخی دیگر بر تناسب فرهنگ و شخصیت، و برخی دیگر بر روی همه این عناصر ترکیبی تمرکز دارند.

این فناوری داده‌های نامزد را جمع‌آوری می‌کند و از آن برای پیش‌بینی احتمال موفقیت متقاضی در نقشی که درخواست می‌کند استفاده می‌کند. به این ترتیب، استخدام کنندگان و مدیران استخدام می توانند از این داده ها برای حمایت از آنها در تصمیمات استخدامی خود استفاده کنند.

برخی از فروشندگان در این فضا:
هارو
کاندیو
مک کویگ

برای دریافت ایده در مورد اینکه ارزیابی قبل از استخدام چگونه می تواند باشد، ویدیوی زیر را بررسی کنید.

ابزارهای سوار شدن

برای کمک به شما در صرفه جویی در زمان و اطمینان از ایجاد یک برنامه داخلی با ساختار مناسب، می توانید از یک ابزار Onboarding استفاده کنید. این فناوری می‌تواند همه چیز را از لحظه امضای قرارداد کاری تا روز اول انجام دهد: مدارک لازم، گشت‌های اداری (مجازی) و معرفی به همکاران آینده.

چند شرکت نرم افزاری (خود) نصب شده:
Enboarder
تالموندو
Trello (ابزار Onboarding واقعی نیست، اما اگر بودجه کمی دارید یک راه خوب برای به دست آوردن ساختار در برنامه Onboarding خود است)

HR tools to know in 2020HR tools to know in 2020
نرم افزار Onboarding هم استخدام کنندگان جدید و هم اعضای تیم آینده آنها را در این فرآیند راهنمایی می کند.

استعداد و مدیریت افراد

استخدام یک چیز است، اما در مورد سایر عملکردهای کلیدی منابع انسانی مانند مدیریت عملکرد، یادگیری و توسعه، و به عنوان مثال مسئولیت های اداری چطور؟ البته برای هر یک از این عملکردها نیز راه حل هایی وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیاندازیم.

سیستم های مدیریت استعداد

سیستم مدیریت استعداد یک راه حل نرم افزاری یکپارچه است که دامنه کامل مدیریت استعداد را شامل می شود: استخدام و جذب کارکنان، مدیریت عملکرد، یادگیری و توسعه، مدیریت جبران خسارت و برنامه ریزی جانشین پروری.

سیستم های مدیریت استعداد معمولا از ماژول های مختلفی تشکیل شده اند. هر ماژول حوزه خاصی از منابع انسانی را نشان می دهد. به عنوان مثال، ماژول استخدام، ماژول مدیریت عملکرد، ماژول اختصاص داده شده به سیستم های مدیریت یادگیری، ماژول پاداش و مزایا و غیره را خواهید یافت.

دلیل شماره یک برای استفاده از سیستم مدیریت استعداد، خودکارسازی و بهینه سازی کل بسته فرآیندهای مدیریت استعداد در سازمان شما است.

مخصوصاً برای سازمان‌های با اندازه متوسط و بزرگ، پیگیری دستی هر کارمند و وضعیت و موقعیت مربوطه به سرعت غیرممکن می‌شود. یک سیستم مدیریت استعداد، منابع انسانی را قادر می سازد تا استخدام، توسعه و عملکرد کارکنان و نامزدها را ردیابی و مدیریت کند.

در ویدیوی زیر سیستم مدیریت استعدادها را به طور خلاصه توضیح می دهیم.

فروشندگان در این فضا عبارتند از:
Talentsoft
سنگ بنای OnDemand
صبا

HRIS

سیستم اطلاعات منابع انسانی یا HRIS پرکاربردترین نرم افزار در حوزه منابع انسانی است. در بیشتر موارد، HRIS شامل عملکردهای اساسی مورد نیاز برای مدیریت منابع انسانی (HRM) است. دارای سیستمی برای، از جمله موارد دیگر، زمان و حضور، حقوق و مزایا، استخدام، مدیریت عملکرد، یادگیری و توسعه و موارد دیگر است.

“پس تفاوت با یک سیستم مدیریت استعداد چیست؟” می شنویم که می پرسید سیستم های مدیریت استعداد در مورد ایجاد یک راه حل کارمند محور برای کمک به شرکت ها و منابع انسانی برای دستیابی به اهداف تجاری بلندمدت خود هستند، جایی که HRIS های سنتی تمایل بیشتری به پردازش و مدیریت تراکنش دارند.

کار با HRIS مزایای متعددی برای سازمان، منابع انسانی و کارمند دارد. استفاده از HRIS زمانی جالب می شود که بین 30 تا 50 کارمند داشته باشید. در این مرحله، مدیریت اطلاعات اولیه در اکسل دست و پا گیر می شود و رویه های ساده مانند تأیید تعطیلات کارمندان باید استاندارد شوند.

فروشندگان عبارتند از:
یعنی
BambooHR
HRIS بهینه

در این آموزش 4 دقیقه ای توضیح می دهیم که HRIS چیست
و کارکردهای اصلی آن چیست.

آموزش و پرورش

تغییر انتظارات نامزدها و کارکنان، روش‌های جدید کار، قوانین استخدامی در حال تغییر… چشم‌اندازی که منابع انسانی باید در آن عمل کند دائماً در حال تغییر است. ناگفته نماند ابزارها و فناوری جدید منابع انسانی که مدام در حال ظهور هستند.

بنابراین، آموزش مداوم بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. به خصوص اگر یک متخصص منابع انسانی عمومی هستید، چندین حوزه (جدید) وجود دارد که باید مراقب آنها بود. خوشبختانه، روش‌های (جدید) زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید خود را مطلع نگه دارید، از آخرین پیشرفت‌ها مطلع شوید و به یک متخصص منابع انسانی باهوش‌تر و استراتژیک‌تر تبدیل شوید. چند مثال:

  • پادکست – پادکست های منابع انسانی یک راه عالی (و آسان) برای به روز ماندن از آخرین پیشرفت ها و اخبار صنعت است. بسته به برنامه‌هایی که گوش می‌دهید، می‌توانند، برای مثال، قسمت‌هایی با اندازه کوچک و حاوی اطلاعات در حدود 10 دقیقه یا یک نوع مصاحبه با فرمت طولانی‌تر با یک متخصص صنعت در مورد نحوه برخورد آنها با یک مسئله خاص مرتبط با منابع انسانی در خود صحبت کنند. سازمان. با توجه به تعداد پادکست های منابع انسانی با کیفیت بالا، هر چیزی در این بین امکان پذیر است.
  • کتاب ها – اگر بیشتر خواننده هستید تا شنونده، کتاب ها گزینه فوق العاده ای هستند. ما قبلاً فهرستی از کتاب‌های HRM را منتشر کردیم که هم از کتاب‌های مطالعاتی و هم از کتاب‌های امروزی‌تر تشکیل شده است. چه یک حرفه ای با تجربه در حوزه منابع انسانی باشید و چه به تازگی در زمینه منابع انسانی شروع کرده اید، هر یک از این کتاب ها به شما کمک می کند کار خود را بهتر انجام دهید.
  • وبلاگ ها – البته، زمانی که پادکست ها و کتاب ها را به عنوان گزینه هایی برای حفظ آخرین اخبار در صنعت منابع انسانی فهرست می کنید، باید وبلاگ های منابع انسانی را نیز اضافه کنید. طیف گسترده ای از وبلاگ ها وجود دارد که از جمله موارد دیگر، بر استخدام و استخدام، رفاه کارکنان، مسائل حقوقی، منابع انسانی دیجیتال، منابع انسانی عمومی یا همه موارد فوق تمرکز دارند.
  • دوره ها – آموزش مداوم همچنین به این معنی است که شما باید هر از چند گاهی یک دوره واقعی را انجام دهید. خبر خوب این است که دوره‌های آنلاین عالی منابع انسانی وجود دارد – هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌ای‌های باتجربه – که می‌توانید از راحتی خانه خود (یا هر نقطه دیگری که ترجیح می‌دهید) انجام دهید.

ارتباط

هر سازمانی یک شخص یا تیم اختصاصی ارتباطات داخلی (IC) ندارد. در نتیجه، اغلب این HR است که باید از این موضوع مراقبت کند، علاوه بر هر چیز دیگری. اگر می خواهید در مورد اجرای استراتژی ارتباطات داخلی بیشتر بدانید، می توانید مقاله ارتباطات داخلی ما: 9 بهترین روش برای منابع انسانی را بخوانید. اگر به دنبال ابزارهای مفیدی هستید که بتوانید از آنها برای ارتباط و مطلع نگه داشتن تیم خود استفاده کنید، در اینجا آمده است:

  • Slack – Slack در ابتدا به عنوان یک ابزار پیام رسان برای تیم ها شروع شد. با این حال، اکنون به یک برنامه کاربردی بسیار پرکاربرد برای کار تیمی تبدیل شده است، پیام‌ها، ابزارها و فایل‌ها را در یک مکان گرد هم می‌آورد و به همه افراد شرکت کمک می‌کند در زمان و همکاری صرفه‌جویی کنند.
  • خلاصه هفتگی – به عبارت دیگر: یک ایمیل هفتگی. ساده و در عین حال موثر؛ اعلامیه های مردم از منابع انسانی، آخرین معاملات بسته و سرگرم کننده، اخبار مربوط به تیم (مثل تیم بازاریابی که یک نیمه ماراتن را برای خیریه برگزار کرده است).
  • SnapComms – اگر احساس می‌کنید که یک ایمیل هفتگی دیگر آن را قطع نمی‌کند (از آنجایی که به نظر می‌رسد کسی آن را نمی‌خواند)، راه‌حل‌هایی مانند SnapComms وجود دارد که مطمئن می‌شوند همه پیامی را که HR می‌خواهد منتشر کند، دریافت می‌کنند. به عنوان مثال به پیام‌های بازشو غیرقابل حذف، هشدارهای اضطراری تمام صفحه در همه دستگاه‌ها یا محافظ‌های صفحه نمایش تعاملی فکر کنید.
  • Google Forms – ارتباطات داخلی و بازخورد دست به دست هم می دهند. اگر می خواهید یک نظرسنجی سریع ایجاد کنید، Google Forms می تواند گزینه خوبی باشد. این بسیار کاربر پسند و رایگان است.

بهره وری

با موضوعات بسیار زیادی در صفحه منابع انسانی شما، بهینه سازی بهره وری شخصی شما کلیدی است. در مقاله‌ای از دوست ما تام هاک از موسسه HR Trend (10 ابزار فناوری برای استفاده حرفه‌ای‌های منابع انسانی)، او چندین برنامه کاربردی را فهرست می‌کند که از آنها برای سازماندهی ماندن استفاده می‌کند:

  • آسانا – می‌توانید از آسانا برای فهرست کردن مشاغل و کارهای خصوصی خود و همچنین برای برنامه‌ریزی پروژه چابک خود (در صورت لزوم) یا به عنوان سیستم اصلی سازمانی خود استفاده کنید.
  • Evernote – برنامه‌های جالب، افراد جالب برای دنبال کردن، رستوران‌های پیشنهادی، ایده‌هایی برای پست‌های وبلاگ، شماره پرواز… در Evernote، می‌توانید انواع اطلاعاتی را که فکر می‌کنید ممکن است در برخی مواقع مفید باشند را ذخیره کنید. می توانید از آن برای یادداشت برداری در جلسات نیز استفاده کنید. Evernote هم روی موبایل و هم روی دسکتاپ شما کار می کند (گرفتن از وب سایت ها یا اسکرین شات ها) و قابلیت جستجوی عالی دارد.
  • Headspace – با توجه به تفاوت کمی، برنامه های مدیتیشن مانند Headspace وجود دارد. از نظر علمی ثابت شده است که تمرین منظم مدیتیشن – به عنوان مثال، هر روز صبح قبل از رسیدن به محل کار – تمرکز شما را افزایش داده و حواس‌پرتی‌ها را کاهش می‌دهد که به نوبه خود منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود.
HR tools to improve productivityHR tools to improve productivity
ثابت شده است که مدیتیشن منظم برای بهره وری (محل کار) مفید است.

قبل از رفتن

فناوری منابع انسانی به شما کمک می کند کارآمدتر کار کنید، بهره وری بیشتری داشته باشید و به کارمندان و سازمان بهتر خدمت کنید. هنگام انتخاب ابزارهای منابع انسانی، نیازهای خود را در نظر بگیرید، فهرست کوتاهی تهیه کنید و شروع به آزمایش گزینه های خود کنید. به این ترتیب، مطمئن می شوید که ابزاری را انتخاب می کنید که بیشترین ارزش را برای شما به ارمغان می آورد.

 

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *