9 روند سلامت محیط کار که باید مراقب آنها باشید

همه‌گیری مداوم بسیاری از چیزها را برای کارفرمایان و کارمندان به طور یکسان تغییر می‌دهد، از جمله روند سلامت محل کار. غذای سالم رایگان در یخچال اداری و کلاس های تناسب اندام در محل ممکن است مرتبط ترین مزایای ارائه شده در سال جاری نباشد. بنابراین، روند سلامتی در محل کار باید مراقب چه مواردی باشد؟

در چیست؟
1. مزایای سلامت روان
2. بهداشت از راه دور
3. تندرستی شخصی
4. مدیریت استرس / تاب آوری
5. تمرکز بر پیشگیری
6. سلامت مالی
7. طراحی مناسب محل کار
8. برنامه های سلامت خانواده
9. کمک به کارکنان گسترده
در یک یادداشت پایانی

1. مزایای سلامت روان

بر اساس گزارش گرایش‌های صنعت سلامت کارکنان Wellable در سال 2021، سلامت روان امسال در راس ذهن همه قرار دارد. از هر ده کارفرما، 9 نفر قصد دارند در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کنند تا برای رسیدگی به این بخش از رفاه برای کارکنان خود، مجهز باشند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Zapier، حتی قبل از شیوع بیماری همه گیر، اکثریت قریب به اتفاق کارمندان به ویژه Gen Z و Millennial – به ترتیب 91٪ و 85٪ – قبلاً گفته بودند که کارفرمایان باید یک خط مشی کاری بهداشت روانی داشته باشند.

جای تعجب نیست که امسال علاقه به سلامت روانی کارکنان بیشتر شد. این بیماری همه گیر تأثیر زیادی بر شرایط کاری افراد داشته است و اغلب استرس و/یا اضطراب بیشتری ایجاد می کند.

برای کارکنان دانش، این واقعیت که آنها خود را به طور تمام وقت از خانه کار می کردند، باعث احساس تنهایی و با تداوم بیماری همه گیر، گاهی اوقات حتی افسردگی می شد.

کار از خانه همچنین خطوط بین زندگی شخصی و حرفه‌ای ما را محو می‌کند و بسیاری از ما (ناخودآگاه) ساعت‌های طولانی‌تری کار می‌کنیم، هرگز به طور کامل خاموش نمی‌شویم، و از این رو دری را برای فرسودگی شغلی باز می‌کنیم.

برای کارگران کلیدی (افرادی که در مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند، اما همچنین کسانی که به عنوان مثال در سوپرمارکت‌ها کار می‌کنند)، بحران کووید به این معنی بود که آنها به طور ناگهانی با بیماری و مرگ و میر خود روزانه مواجه می‌شوند.

به عبارت دیگر، سطح استرس برای اکثریت قریب به اتفاق نیروی کار بالا رفت و بر سلامت روان افراد فشار وارد کرد.

مزایای سلامت روان چگونه به نظر می رسد؟

در اینجا امکانات زیادی وجود دارد، اما ما چند مثال می زنیم. گزینه ها متفاوت است از:

  • به افراد خود دسترسی به خط کمک محرمانه 24 ساعته و جلسات رایگان با یک درمانگر واجد شرایط را بدهید.
  • به یک راه حل جامع سلامت روان که برنامه های کمک به کارکنان و برنامه های سلامتی را با تناسب اندام و مراقبت از خود ترکیب می کند.
  • مربیگری سلامت روان. به عنوان مثال، استارباکس یک برنامه آموزشی به نام مبانی بهداشت روانی استارباکس را برای کارمندان خود آغاز کرد. این به تلاش های موجود این شرکت برای مبارزه با ننگ در مورد سلامت روان می افزاید.
Workplace Wellness Trends 2021Workplace Wellness Trends 2021
سلامت روان، پزشکی از راه دور و مدیریت استرس سه راه حل اصلی سلامتی هستند که کارفرمایان در سال 2021 روی آنها سرمایه گذاری بیشتری خواهند کرد.

2. بهداشت از راه دور

به زبان ساده، بهداشت از راه دور ارائه مراقبت های بهداشتی، آموزش بهداشت و خدمات اطلاعات سلامت از طریق فناوری های راه دور است. این شامل، در میان چیزهای دیگر، تماس از راه دور بیمار و پزشک، مراقبت، مشاوره، نظارت، و پذیرش از راه دور است.

این یکی دیگر از آن روندهای سلامتی در محل کار است که جای تعجب ندارد. بر اساس همین گزارش Wellable، 87 درصد از کارفرمایان – از جمله 90 درصد شرکت‌های کوچک – قصد دارند در سال جاری روی سلامت از راه دور سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

با توجه به شیوع بیماری همه گیر هنوز در بسیاری از کشورها، سلامت از راه دور می تواند راه حلی عالی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و بیماران باشد. افراد به جای پوشیدن ماسک، رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های سفر و ضدعفونی مداوم دست ها، می توانند به سادگی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود یک قرار مجازی بگیرند.

مزایای سلامت از راه دور چگونه است؟

باز هم، گزینه های مختلفی در اینجا نیز وجود دارد، اما این چیزی است که ارائه مزایای سلامت از راه دور می تواند به نظر برسد:

  • هنگامی که شما خدمات بهداشتی از راه دور را به کارمندان خود ارائه می دهید، آنها به صورت 24 ساعته به همه چیزهایی که برای اطلاع از سلامت خود نیاز دارند دسترسی دارند.
  • آنها می توانند در زمانی که مناسب آنها و زندگی پرمشغله شان باشد، با پزشک خود قرار مجازی بگذارند.
  • و همچنین در ساعاتی که مرکز سلامت فیزیکی آنها بسته است، به سؤالات سلامت آنها پاسخ دهید.
  • سیتی گروپ، بانک آمریکا و سایر بانک ها نمونه هایی از سازمان هایی هستند که در حال حاضر گزینه های بهداشت از راه دور را تحت فشار قرار داده اند.

3. تندرستی شخصی

در جنبه های مختلف طیف رفاه کارکنان، ما شاهد افزایش تمرکز بر شخصی سازی هستیم. به عنوان مثال می توان به مربیگری سلامت، کلاس های تناسب اندام درخواستی، و خدمات اشتراک خودمراقبتی اشاره کرد.

شخصی‌سازی قبلاً قبل از شیوع کووید-19 منطقی بود، اما اکنون، با بسیاری از کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند، حتی بیشتر به یک امر بی‌معنا تبدیل شده است.

به عنوان مثال، بیایید به کلاس های تناسب اندام درخواستی و اشتراک های مراقبت از خود نگاه کنیم. بیش از 53 درصد از کارفرمایان قصد دارند در سال جاری روی این نوع مزایای کارکنان سرمایه گذاری بیشتری کنند.

هر دو گزینه به کارمندان این امکان را می دهند که انتخاب کنند کدام ابتکار سلامت و رفاه به بهترین وجه با علایق و نیازهای آنها مطابقت دارد و همچنین انعطاف پذیری برای تعامل با خدمات در مکان و زمانی که برای آنها بهترین است.

مزایای شخصی سازی شده سلامتی و تندرستی چگونه است؟

برنامه های سلامتی در محل کار تقریباً برای همه چیز وجود دارد. راه‌حل‌ها از اپلیکیشن‌های منفرد گرفته تا کل پلت‌فرم‌های سلامتی محل کار که سلامت جسمی و روانی را پوشش می‌دهند، متفاوت است. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • بالا بردن. مغز ما نیز به ورزش نیاز دارد و این دقیقاً همان چیزی است که Elevate اینجاست. این برنامه به آموزش مغز شخصی‌سازی شده می‌پردازد که در قالبی شبیه به بازی اتفاق می‌افتد.
  • برنامه Power Nap. در نتیجه ویروس کرونا، بی خوابی ممکن است در حال افزایش باشد. این برنامه به کارمندان اجازه می دهد از “قدرت چرت زدن” لذت ببرند. این به کاربران امکان می دهد تایمر را تا 30 دقیقه تنظیم کنند، صداهای آرامش بخشی را برای به خواب رفتن ارائه می دهد و صداهای هشدار مختلفی دارد که بیدار شدن با آنها دلپذیر است.
  • پلتفرم های سلامت و رفاه مانند Wellspace و Wellable.

4. مدیریت استرس / تاب آوری

در حالی که مدیریت استرس را می توان به عنوان یک مزیت مرتبط با سلامت روان طبقه بندی کرد، ما معتقدیم که شایسته جایگاه خاص خود در لیست امسال روندهای سلامتی در محل کار است.

متأسفانه، استرس محل کار چیزی است که بسیاری از کارمندان قبل از همه‌گیری با آن آشنا بودند. تنها در ایالات متحده، تقریباً دو سوم کارمندان می گویند که در تمام یا بیشتر اوقات در محل کار استرس دارند.

در مورد اثرات استرس محل کار بر سلامتی افراد و در نهایت کارشان، گزارشی از Ginger نشان داد که 81 درصد از کارگران گفتند که علائم از خستگی و اضطراب گرفته تا بیماری‌های جسمی که باعث از دست دادن کار می‌شود، متغیر است.

با ورود کووید-19، سطوح استرس به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است و احتمالاً به همین دلیل است که کمتر از 81 درصد از شرکت‌ها قصد دارند امسال سرمایه‌گذاری بیشتری در مدیریت استرس و تاب‌آوری داشته باشند.

از آنجایی که استرس می تواند باعث بسیاری از مشکلات سلامتی شود، چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی، ارائه این نوع مزایا به کارکنان خود برای سازمان ها منطقی است.

مزایای مدیریت استرس و تاب آوری چگونه است؟

نمونه هایی از کارهایی که شرکت ها می توانند برای کمک به کارکنان خود برای مقابله بهتر با استرس و افزایش انعطاف پذیری خود انجام دهند عبارتند از:

  • ارائه آموزش مدیریت استرس به آنها. به عنوان مثال، لینکدین، شش دوره جدید با موضوعاتی مانند افزایش انعطاف پذیری و مقابله با غم و اندوه ایجاد کرد.
  • میز کمک دیجیتالی برای کارکنان استرس زا
  • یک پلت فرم مدیتیشن هدایت شده مانند Headspace
  • یک برنامه تجزیه و تحلیل صدا برای نظارت بر استرس کارکنان مانند Nemesyco
  • آموزش تاب آوری اختصاصی ارائه دهید

5. تمرکز بر پیشگیری

این یکی باید در بالای لیست هر سازمانی از روندهای سلامت محیط کار باشد تا واقعاً اجرا شود. به جای ارائه طیف وسیعی از مزایای سلامتی به کارکنان برای زمانی که عملاً خیلی دیر شده است – یعنی زمانی که افراد استرس زیادی را تجربه می کنند، کمردرد دارند، چشمانشان از خیره شدن به صفحه نمایش درد می کند و غیره – شرکت ها باید روی پیشگیری تمرکز کنند.

زیرا زمانی که پیشگیری به خوبی انجام شود، به کارکنانی منجر می شود که به معنای وسیع کلمه خوب هستند. از نظر جسمی، روحی و حتی مالی سالم و در نتیجه شاد هستند.

بنابراین، پیشگیری باید نقطه شروعی برای رفاه کارکنان باشد.

به‌عنوان مثال، مدیران باید به‌جای فرستادن افراد خود به ماساژدرمانگر شرکت عالی برای تسکین عضلات تنش‌شده‌شان در نتیجه استرس ناشی از کار، تلاش کنند تا محیط کاری ایجاد کنند که در آن کارمندان خود را تحت فشار زیادی قرار ندهند. با شروع

مزایای پیشگیرانه چگونه به نظر می رسد؟

در اینجا نیز مزایای پیشگیرانه بی شماری وجود دارد که کارفرمایان می توانند به افراد خود ارائه دهند. در اینجا فقط یک انتخاب کوچک وجود دارد:

  • آموزش مدیران برای شناسایی چالش های سلامت (روانی).
  • طراحی محل کار تطبیقی (همچنین به زیر مراجعه کنید)
  • معاینات بهداشتی و ایمن سازی منظم
  • راه هایی برای تشویق افراد به فعالیت بیشتر مانند ارائه میزهای ایستاده یا ردیاب فعالیت برای افزایش آگاهی از فعالیت بدنی
  • کارگاه ها و/یا مشاوره در مورد تغذیه سالم، ترک سیگار، کاهش مصرف الکل و غیره.

در اینجا صحبتی در مورد نقش مدیر لازم است. جدا از موارد ذکر شده در بالا، که عمدتاً مربوط به مراقبت های بهداشتی است، مدیران مزایای پیشگیرانه نقش مهمی در پیشگیری نیز دارند.

به هر حال، آن‌ها هستند که می‌توانند مرتباً با اعضای تیم خود تماس بگیرند و از آنها بپرسند که چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی در حال انجام هستند. به این ترتیب، آنها احتمالاً اولین کسانی هستند که متوجه می شوند زمانی که یکی از افرادشان احساس خوبی ندارد – و به آنها کمک می کنند تا فوراً اقدام کنند.

6. سلامت مالی

سلامت مالی کارکنان مدتی است که در دستور کار کارفرمایان قرار گرفته است. سلامت مالی به سلامت مالی کلی فرد و عدم استرس مرتبط با پول اشاره دارد.

بر اساس SHRM، استرس مالی منجر به افزایش 34 درصدی در غیبت و تاخیر می شود. کارمندانی که نگران امور مالی خود هستند نیز تقریباً دو برابر بیشتر از همکاران خود در سال روز از دست می دهند.

وضعیت فعلی کووید همیشه به سلامت مالی مردم کمک نمی کند. برخی از ما ممکن است شریکی داشته باشیم که شغل خود را از دست داده است، یا شاید شرکتی که در آن کار می کنیم از نظر مالی دچار مشکل شده و قادر به افزایش حقوق یا پرداخت پاداش نیست.

در مجموع، شرکت ها به دلیل استرس مالی کارکنان خود، پول زیادی از دست می دهند. تنها در ایالات متحده، کسب و کارها به این دلیل سالانه 500 میلیارد دلار از دست می دهند. پس چرا مزایایی را که به تسکین این استرس کمک می کند، اعمال نکنید؟

مزایای سلامت مالی چگونه است؟

مزایای سلامت مالی می تواند از چند امتیاز مستقل به یک برنامه سلامت مالی کامل یا هر چیزی در این بین باشد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • کارگاه های آموزشی یک راه ساده و نسبتا کم هزینه برای ایجاد یک برنامه اولیه سلامت مالی. می توانید از سخنرانان مهمان به طور منظم دعوت کنید تا یک کارگاه آموزشی با موضوعاتی مانند برنامه ریزی بودجه، کاهش بدهی (دانشجویان) یا تاکتیک های پس انداز برگزار کنند. اگر در یک سازمان بزرگ‌تر هستید، می‌توانید از فردی از بخش مالی خود نیز بخواهید که یک جلسه را انجام دهد.
  • مشارکت های اختصاصی با شرکتی که در برنامه ریزی مالی کارکنان متخصص است، شراکت ایجاد کنید.
  • ابزارهای سلامت مالی گزینه‌ها از ابزارهایی که مشاوره مالی بر حسب تقاضا را ارائه می‌دهند تا آموزش سفارشی و یادگیری الکترونیکی برای بهبود دانش مالی مردم و بسیاری موارد دیگر می‌شوند. LearnLux و MySecureAdvantage تنها دو نمونه از این نوع ابزارها هستند.
  • امتیازات بازپرداخت هزینه های تحصیل، کمک به بدهی وام دانشجویی کارمندان، کمک باروری، هر چیزی در اینجا امکان پذیر است.
Reasons to implement workplace wellness trendsReasons to implement workplace wellness trends

7. طراحی مناسب محل کار

شکی نیست که همه گیری تأثیر زیادی بر محل کار همه داشته است. به عنوان مثال، برای کارگران کلیدی در نقش های مشتری، ماسک های صورت و پلکسی به بخشی ضروری از واقعیت جدید محل کار آنها تبدیل شد.

برای کارگران دانش، میز آشپزخانه یا اتاق خواب کودکان آنها به یک دفتر کار موقت تبدیل شد. دیر یا زود، اکثر کارمندان اداری به محل کار قبلی خود باز می گردند، حتی اگر این کار فقط برای چند روز در هفته باشد.

بنابراین جای تعجب نیست که «طراحی مناسب محل کار» یکی از برترین روندهای سلامت محیط کار است که باید در سال جاری مراقب آن باشید. سازمان ها در حال بازنگری در طراحی محل کار خود برای اطمینان از ایمنی کارکنان خود هستند.

و طبق یک مطالعه اخیر، درست است. 68 درصد از کارمندان در سراسر جهان با کار در ساختمان های کارفرمای خود احساس امنیت کامل ندارند. این رقم برای کسانی که از راه دور کار می کنند حتی بیشتر است، یعنی 75٪.

علاوه بر این، تقریباً یک نفر از هر چهار نفر از این کارگران از راه دور (23٪) گفتند که ترجیح می‌دهند به دنبال شغل جدیدی باشند تا اینکه به محل کار خود بازگردند که اقدامات ایمنی لازم را اجرا نمی‌کند.

از آنجایی که برای بسیاری از افراد، خانه‌هایشان واقعاً بخشی از محل کار شده است، برای سازمان‌ها مهم است که به چگونگی تسهیل بهتر – و ایمن – محل کار از راه دور کارمندان خود نگاه کنند.

طراحی تطبیقی محل کار چگونه است؟

مثالها عبارتند از:

  • طراحی محل کار که به اطمینان از فاصله گذاری اجتماعی کمک می کند
  • اطمینان از راحتی فیزیکی و ایمنی در محل کار
  • تغییر به محیط کاری مبتنی بر فعالیت (ABW).
  • بودجه اختصاص داده شده به افراد برای تجهیز دفتر خانه
  • در صنایع رو به مشتری، محل کار از دستگاه هایی مانند Aura Aware استقبال می کند تا از فاصله ایمن بین کارمندان و مشتریان اطمینان حاصل کند.

8. برنامه های سلامت خانواده

شما می گویید برنامه های سلامت خانواده؟ بله! این روندی است که لزوماً هنوز در رادار روندهای سلامت محیط کار بسیاری از شرکت ها نیست، اما ممکن است امسال به خوبی به آن برسد.

سلامت خانواده در حال حاضر با توجه به بسیاری از والدین که از خانه کار می کنند و مدارس و مهدکودک ها برای مدت طولانی تری در بسیاری از کشورها تعطیل هستند، بسیار مهم است.

جدا از چالش‌های مرتبط با کووید، خانواده یک فرد تأثیر زیادی بر سلامت و تندرستی آنها دارد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که اگر شریک زندگی آنها نیز فعال شود، 67 درصد از مردان احتمالاً فعال تر می شوند.

به عبارت دیگر، اگر زندگی خانگی یک کارمند سالم، شاد، حمایت کننده و غیره باشد، این امر بر زندگی کاری آنها تأثیر مثبت خواهد گذاشت (و بالعکس). به عنوان یک امتیاز اضافی، گسترش مزایای سلامتی به خانواده‌های کارمندان خود به آنها نشان می‌دهد که شما به رفاه آنها در فراسوی دیوارهای دفتر اهمیت می‌دهید.

گنجاندن خانواده در برنامه های سلامتی چگونه است؟

در اینجا برخی از کارهایی است که می توانید انجام دهید تا اعضای خانواده را در برنامه سلامت کارکنان خود قرار دهید:

  • در ترتیبات مراقبت از کودک کمک کنید. به عنوان مثال، یک برنامه ارجاع مراقبت از کودک.
  • اجازه دادن به ترتیبات کاری انعطاف پذیر. اگر کارمندی در طول روز به فرزندش در خانه آموزش می دهد، به او اجازه دهید کارش را در شب ها یا صبح زود انجام دهد یا مثلاً زمان کاری خود را تقسیم کند.
  • چالش های خانوادگی را اضافه کنید. به کاهش میزان زباله های جمع آوری شده توسط خانواده و یا سازماندهی شب های بازی خانوادگی فکر کنید.
  • سازماندهی رویدادهای (آنلاین) برای خانواده ها و فرزندانشان. به عنوان مثال، در Spotify، آنها هر دو هفته یک بار تجربه موسیقی کودکان را برای فرزندان کارمندان خود سازماندهی می کنند.

9. کمک به کارکنان گسترده

چیزی که تقریباً به طور طبیعی از روندهای سلامتی در محل کار که در این مقاله مورد بحث قرار گرفتیم، دنبال می‌شود، خود یک روند است: کمک به کارکنان گسترده.

برای شرکت‌های بیشتر و بیشتر، کمک به کارکنان اکنون شامل کمک به مردم برای رفع نیازهای غیر کاریشان نیز می‌شود. سازمان‌ها به این درک رسیده‌اند که اگر مردم در زندگی خود شاد باشند – این به معنای زندگی شخصی و حرفه‌ای آنهاست – آنها درگیر و سازنده‌تر هستند (همانطور که در روند قبلی ذکر کردیم).

کمک های گسترده کارکنان چگونه به نظر می رسد؟

برنامه های توسعه یافته کمک به کارکنان می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • امکان ارتباط کارمندان با مشاوران برای کمک به آنها در زمینه هایی مانند خدمات مالی.
  • یا کمک های حقوقی
  • ارائه کمک به مردم هنگام کار از خانه با کودکان خردسال
  • یا ارائه پشتیبانی از کارکنان در رویدادهای مهم زندگی

در یک یادداشت پایانی

وقتی صحبت از رفاه کارکنان به میان می آید، اینها روندهای سلامت محیط کار هستند که باید در سال جاری مراقب آنها باشید. و در حالی که این روندها قطعاً توسط رویدادهای سال گذشته و امسال شکل می گیرند، آنها اینجا هستند تا بمانند. آن‌ها به وضوح نشان می‌دهند که سلامت روانی، جسمی، مالی و خانوادگی چقدر در هم تنیده شده است و به‌طور گسترده، رویکرد کل‌نگر برای رفاه کارکنان چقدر مهم است.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *