30 سوال مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی [راهنمای مصاحبه]

برای مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی آماده می شوید؟ مصاحبه با شریک تجاری منابع انسانی برای تعیین اینکه آیا بین شما و سازمانی که برای آن درخواست می کنید مطابقت دارد یا خیر بسیار مهم است. وظیفه شما این است که سازمان را متقاعد کنید که می توانید بهترین راه حل ها را به آنها ارائه دهید و به آنها در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کنید. در طول مصاحبه، می‌توانید انتظار داشته باشید که سؤالات بسیار سختی از شما پرسیده شود.

در این مقاله، ما بهترین سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی را همراه با مواردی که هنگام پاسخ دادن به آنها باید روی آنها تمرکز کنیم، فهرست کرده ایم. بیایید شیرجه بزنیم!

مطالب
سوالات مصاحبه حل مسئله
سوالات مصاحبه با نقش خاص
سوالات مصاحبه رفتاری
سوالات مصاحبه مبتنی بر شایستگی
سوالات مصاحبه Oddball
اهمیت تمرین برای مصاحبه شریک تجاری HR شما

سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی

هنگام آماده شدن برای مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی، ایده خوبی است که برخی از پاسخ های کلی را در مورد مهارت ها و دانش خود در مورد منابع انسانی فرموله کنید. این به شما کمک می کند تا هنگام مصاحبه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که فهرستی از نقاط قوت، پیشینه، مدارک و گواهینامه‌های HRBP، صنایعی که در آن کار کرده‌اید و دستاوردهایی که به دست آورده‌اید، یادداشت کنید.

شما همچنین می‌خواهید اهداف آتی برای کار با یک سازمان را در نظر بگیرید، مانند اینکه چگونه می‌توانید با هر شرکتی ادغام شوید، چگونه کار شما با چشم‌انداز و اهداف کارفرمای بالقوه همسو می‌شود، و فرآیندهایی که برای انجام این موارد در کوتاه‌مدت و بلند مدت

برای شروع تمرین به چند سوال مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی نیاز دارید؟ این موارد را بخوانید تا ایده ای در مورد آنچه ممکن است در مصاحبه آینده از شما پرسیده شود، بدست آورید.

HR Business Partner's ExpertiseHR Business Partner's Expertise
همانطور که Semos Cloud اشاره می کند، شریک تجاری منابع انسانی باید در زمینه های مختلف دانش و تخصص داشته باشد تا در نقش خود موفق باشد. این همه از طریق سؤالات مصاحبه مرتبط تأیید می شود.

سوالات مصاحبه حل مسئله

مهم است که به عنوان یک شریک تجاری منابع انسانی به یک کارفرمای بالقوه نشان دهید که دانش و منابع لازم برای حل فوری ترین مسائل کارکنان و منابع انسانی سازمان را دارید. بنابراین، در اینجا خلاصه ای از چند سؤال مصاحبه مبتنی بر حل مسئله است که ممکن است از شما پرسیده شود.

سوالات

چگونه به شرکت ما کمک خواهید کرد تا از همسویی بهتر بین معیارهای منابع انسانی و نتایج کسب و کار اطمینان حاصل کند؟

از زمانی برایمان بگویید که در سازمان دیگری به یک موضوع پیچیده HR رسیدگی می کردید؟

برای حل مشکل ما با جابجایی کارمندان چه کاری انجام می دهید؟

وقتی با مشکل جدیدی روبرو می شوید، چگونه شروع به تحقیق در مورد آن می کنید؟

اگر با یکی از اعضای رهبری ما درگیری داشتید، چگونه مسائل را حل می کنید؟

نکاتی برای پاسخ به این سوالات

هنگام پاسخ دادن به این سؤالات، از جزئیات زیادی در مورد چگونگی حل مشکلات با درایت و با در نظر گرفتن منافع سازمان استفاده کنید. مثال هایی از مسائل مشابهی که در گذشته حل کرده اید را ذکر کنید.

چیزها را درست نکنید تجربه واقعی را به اشتراک بگذارید و توضیح دهید که چگونه برای کاهش ریسک و حل مشکلات از طرف شرکتی که در آن کار می کنید، آماده هستید. هنگام قاب بندی موفقیتی که به دست آورده اید از حقایق واقعی استفاده کنید، مانند درصد کاهش گردش مالی یا افزایش تعداد کارمندانی که آموزش را رعایت کرده اند. این نتایج را به معیارهای کسب و کار متصل کنید.

سوالات مصاحبه با نقش خاص

کارفرمای بالقوه می خواهد تصمیم بگیرد که آیا شما به عنوان شریک تجاری آینده منابع انسانی او، نقشی را که باید در سازمان ایفا کنید را درک کنید. آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که شما به خوبی با تیم مدیریتی و بخش منابع انسانی هماهنگ خواهید شد. این سوالات مصاحبه به شما فرصتی می دهد تا به آنها نشان دهید که اهمیت این نقش و سهم آن در استراتژی سازمانی را درک می کنید. آنها همچنین به شما اجازه می دهند تا دانش خود را از مدیریت منابع انسانی به نمایش بگذارید.

سوالات

چرا می خواهید با سازمان ما کار کنید؟

چگونه خود را می بینید که می توانید با تیم ما ترکیب شوید؟

آیا می توانید نحوه محافظت از برند شرکتی را که در آن کار می کنید به اشتراک بگذارید؟

روز معمولی یک شریک تجاری منابع انسانی را چگونه توصیف می کنید؟

به ما بگویید چگونه یک مشارکت را به یک تجربه یکپارچه تبدیل می کنید؟

نکاتی برای پاسخ به این سوالات

هنگام پاسخ دادن به این سؤالات، به تجربه خود به عنوان مشاور منابع انسانی و شریک تجاری تکیه کنید. شرکت‌ها به دنبال شرکای هستند که بتوانند فوراً شرکت خود را درک کنند و همزمان ابتکارات منابع انسانی ضروری را اجرا و بهبود بخشند و به برنامه‌ریزی استراتژیک کمک کنند. آنها می خواهند با شخصی کار کنند که به عملیات داخلی، فرهنگ و ارزش های شرکت آنها حساس است. مراقب باشید که با پاسخ های خود زیاد حرف نزنید، در غیر این صورت ممکن است دچار لغزش شوید. مختصر و حرفه ای باشید.

سوالات مصاحبه رفتاری

توانایی رسیدگی به امور منابع انسانی با استفاده از رفتار بالغ و عاقلانه برای شهرت تجاری بسیار مهم است و بخش مهمی از شرح وظایف HRBP است. بنابراین، باید بتوانید به مصاحبه‌کننده‌ها و مدیر استخدام نشان دهید که می‌دانید چگونه در موقعیت‌های خاص، حتی سخت‌ترین موقعیت‌هایی که شامل کارمندان می‌شود، رفتار کنید. این سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی می تواند به شما در ایجاد تناسب رفتاری کمک کند.

سوالات

معیارهای HR را در ایجاد تغییرات در یک سازمان چقدر در نظر می گیرید؟

آیا زمانی که با یکی از اعضای رهبری که مرتکب اشتباهات مربوط به کارمندان شده است برخورد کرده اید، آیا مداخله کرده اید؟ چگونه؟

یکی از چیزهایی که در مورد کار کردن به عنوان شریک تجاری منابع انسانی نگران کننده است چیست؟

آیا مجبور شده اید یک کارمند را اخراج کنید و چه احساسی در شما ایجاد کرد؟

اگر خشونت در دفتر رخ می داد و شما اینجا بودید، ابتدا چه می کردید؟

نکاتی برای پاسخ به این سوالات

شما باید با دقت به سوالات رفتاری پاسخ دهید زیرا آنها چیزهای زیادی را در مورد شخصیت و سبک کاری شما آشکار می کنند. هنگامی که به آنها پاسخ می دهید، مطمئن شوید که آنها را در یک نور مثبت قرار دهید. برخی از این سوالات نیز ممکن است کمی عجیب به نظر برسند، زیرا ممکن است کمتر مختص کار منابع انسانی باشند و بیشتر در مورد انواع انتظاراتی که سازمان و مصاحبه کنندگان دارند. اگر در یک جلسه مجازی یا حضوری هستید، باید نگاه مثبت خود را حفظ کنید زیرا این سوالات می توانند احساسات خاصی را ایجاد کنند که یک مصاحبه کننده با تجربه می تواند بخواند.

سوالات مصاحبه مبتنی بر شایستگی

یکی از دلایل اصلی برای استخدام یک شریک تجاری منابع انسانی این است که همیشه به آخرین اطلاعات منابع انسانی دسترسی داشته باشید. شرکت ها به دنبال شرکای تجاری منابع انسانی می گردند که تجربه زیادی در زمینه منابع انسانی داشته باشند و کسب و کار و همچنین قوانین درون و بیرون را درک کنند.

آنها به دنبال کسانی هستند که اعتبار و پیشرفت حرفه ای خود را نیز حفظ کنند. شرکای کارآمد منابع انسانی نیز درک خوبی از انواع مختلف نرم افزارهای منابع انسانی دارند. سوالات مصاحبه مبتنی بر شایستگی می تواند به شما کمک کند نشان دهید که دانش دارید.

سوالات

چقدر با صنعت ما و خواسته های منحصر به فرد آن آشنا هستید؟

بزرگترین نقاط قوت شما به عنوان یک شریک تجاری منابع انسانی چیست؟

چه مدت در بخش منابع انسانی به عنوان مشاور کار کرده اید؟

چه چیزی باعث ایجاد شغل به عنوان شریک تجاری منابع انسانی می شود؟

چگونه قوانین منابع انسانی و استخدام را به روز نگه می دارید؟

نکاتی برای پاسخ به این سوالات

دانش خود را در مورد سیاست های منابع انسانی و آنچه در مورد صنعت سازمان می دانید نشان دهید. این مهم است که با آنها اعتماد ایجاد کنید، و بنابراین شایستگی و تعهد مادام العمر شما به منابع انسانی اهمیت دارد.

اشکالی ندارد که در مورد نقاط قوت خود صحبت کنید، و گاهی اوقات از تغییری خواسته می شود تا در مورد نقاط ضعف شما صحبت کند. به جای پاسخگویی با نقاط ضعفی که نقاط قوت نیز هستند، مانند برنامه ریزی از قبل با لیست ها یا اهمیت دادن بیش از حد به بی نقص بودن کار خود، بر نحوه کار خود برای غلبه بر نقاط ضعف واقعی خود تمرکز کنید.

سوالات مصاحبه موقعیتی

بسیاری از موفقیت شما به عنوان یک شریک تجاری منابع انسانی به نحوه مدیریت هر موقعیت بحرانی که پیش می آید مربوط می شود. این شامل رسیدگی به مسائل چالش برانگیز کارکنان و کمتر از معیارهای ستاره ای منابع انسانی است. یک شرکت در این زمینه ها به حمایت زیادی نیاز دارد. بنابراین، آنها به شما نگاه می کنند تا بتوانید با استفاده از تخصص شما شرایط دشوار را مدیریت کنید. با دانستن اینکه چگونه به این سوالات موقعیتی پاسخ دهید، رویکرد خود را به اشتراک بگذارید.

سوالات

اگر متوجه می‌شوید که یکی از اعضای رهبری در حال انجام کاری غیرقانونی است، آیا آن را با شخص دیگری در شرکت در میان می‌گذارید؟ اگر چنین است، چرا؟ اگر نه، چرا که نه؟

لطفاً زمانی را به اشتراک بگذارید که توانستید به مشارکت بهتر کارمندان کمک کنید.

آیا می توانید در مورد چیزی که در تجربه کاری خود به آن افتخار می کنید به ما بگویید؟

بزرگترین چالشی که به عنوان یک شریک تجاری منابع انسانی با آن روبرو بوده اید چیست؟

اولین روز کاری شما در اینجا است. اولین کاری که با آن برخورد خواهید کرد چیست؟

نکاتی برای پاسخ به این سوالات

همانطور که به این سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی پاسخ می دهید، به موقعیت های قبلی که تجربه کرده اید و نحوه برخورد با آنها فکر کنید. با منطق و آگاهی از قانون کار و قوانین استخدامی پاسخ دهید. یک دوره آموزشی خوب در زمینه منابع انسانی ممکن است در جمع آوری راه هایی برای پاسخ به این سوالات مفید باشد. کاری که نمی خواهید انجام دهید این است که بیش از حد روی خودتان تمرکز کنید. درعوض، تمرکز خود را روی چگونگی مدیریت موقعیت‌های دشوار یا غیرمعمول یا مسائل مربوط به روابط کارکنان با در نظر گرفتن بهترین منافع شرکت حفظ کنید.

سوالات مصاحبه عجیب و غریب

برای سازمان‌ها رایج شده است که سؤالات مصاحبه عجیب و غریب یا غیرمعمولی را مطرح کنند، که به منظور به چالش کشیدن مصاحبه‌شونده برای تفکر خلاقانه برای پاسخ است. در اینجا نمونه ای از چند سوال مصاحبه با توپ عجیب و غریب است که ممکن است در مصاحبه بعدی شریک تجاری منابع انسانی خود با آنها روبرو شوید.

اگر 50 میلیون دلار برنده شوید، دوست دارید با زندگی و حرفه خود چه کار کنید؟

سه چیزی که در یک جزیره متروک با خود می آورید چیست؟

تو آجری در دیواری شما کدام یک هستید و چرا؟

دوست دارید چه قدرت ابرقهرمانی داشته باشید؟

چرا فکر می کنید که تنها بخش کوچکی از نیروی کار شش رقمی هستند؟

نکاتی برای پاسخ به این سوالات

قبل از اینکه از صندلی خود به پایین بیفتید، توجه داشته باشید که این سؤالات مصاحبه برای نشان دادن بیشتر شخصیت شما و نحوه تصمیم گیری شما هستند. آنها قصد ندارند شما را سرکوب کنند. اشکالی ندارد که هنگام پاسخ دادن به این سؤالات کمی شوخ طبعی داشته باشید، اما همچنین نشان دهید که صادق هستید. در اینجا هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. فقط خلاق باشید و از این سوالات مصاحبه لذت ببرید.

اهمیت تمرین برای مصاحبه شریک تجاری HR شما

چه یک HRBP، یک مشاور، تازه وارد دنیای منابع انسانی باشید، یا در تلاش برای آماده شدن برای مصاحبه آتی باشید – این سوالات مصاحبه شریک تجاری منابع انسانی می تواند به شما کمک کند تا تصمیم گیران شرکتی را که هستید تحت تاثیر قرار دهید. هدف گذاری کنید، نقاط قوت کلیدی خود را نشان دهید و خود را به عنوان کاندیدای ایده آل برای این نقش قرار دهید.

مهم است که پاسخ دادن به سوالات مصاحبه را تمرین کنید تا آرام باشید و تا زمانی که باید مصاحبه کنید افکار خود را جمع آوری کنید. هیچ کس دوست ندارد با عصبانیت یا زبان بند بودن وارد مصاحبه شود!

تمرین در مقابل آینه، استفاده از یک فضای ملاقات مجازی که در آن می‌توانید خودتان را ضبط کنید، یا حتی داشتن یک دوست برای انجام یک مصاحبه ساختگی نیز می‌تواند راه‌های خوبی برای آماده شدن باشد. به میزان اعتماد به نفس خود گوش دهید، به زبان بدن خود دقت کنید و یاد بگیرید که در یک مصاحبه مجازی به دوربین نگاه کنید.

این لیست از سوالات مصاحبه را با ایده ها در حین گذراندن جلسات تمرین در نزدیکی خود نگه دارید. در حین پاسخ دادن به هر سوال، نکاتی را که می خواهید پوشش دهید را مشخص کنید. فهرستی از دستاوردها، نقاط قوت و سایر نکات مثبت خود داشته باشید تا به شما اعتماد به نفس بدهد.

با سازمانی که با آن مصاحبه می کنید آشنا شوید. به این ترتیب، می توانید پاسخ های خود را دقیق تر کنید. علاوه بر این، مصاحبه کنندگان نیز از علاقه شما به سازمان قدردانی خواهند کرد.

نکات صحبت بیشتر را اضافه کنید. می توانید انتظار داشته باشید که چند سوال خارج از سوالاتی که به شما داده ایم از شما بپرسند. در یک کلاس آنلاین در منابع انسانی شرکت کنید تا دانش خود را در مورد قوانین، اصول و انطباق منابع انسانی به روز کنید، زیرا آنها دائما در حال تغییر هستند.

به یاد داشته باشید، کمی آمادگی به هدف شما برای رسیدن به یک شغل عالی در منابع انسانی کمک زیادی می کند. شما آنچه را که برای موفقیت در مصاحبه و انجام کارهای بسیار بیشتر لازم است دارید.

به عنوان یک کهنه کار منابع انسانی و صنایع توسعه حرفه ای، تس سی تیلور، SHRM-CP، PHR، CCC، CPC. بنیانگذار HR Knows، به دلیل ساده‌تر ساختن پیچیده‌تر در مورد منابع انسانی و موضوعات یادگیری شناخته شده است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *