سلامت مالی کارکنان – همه آنچه که باید بدانید

سلامت مالی موضوعی است که به طور فزاینده ای در دستور کار کارفرمایان قرار می گیرد. با توجه به اینکه 69٪ از کارگران در مورد وضعیت مالی خود استرس دارند و 72٪ در مورد مسائل مالی شخصی خود در محل کار نگران هستند، درک دلیل آن دشوار نیست.

در نتیجه، تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌ها برنامه‌های سلامت مالی را برای کارمندان خود راه‌اندازی می‌کنند تا به آنها کمک کنند تا امور مالی خود را به مسیر درست برگردانند. تحقیقات بانک آمریکا نشان می دهد که بیش از نیمی از کارفرمایان (53٪) در ایالات متحده اکنون برنامه های ذکر شده را ارائه می دهند در حالی که در سال 2015 تنها 24٪ بود.

در این مقاله، نگاه خوبی به سلامت مالی کارکنان خواهیم داشت. چرا مهم است، برنامه سلامت مالی چیست، چنین برنامه ای چگونه به نظر می رسد، و چه نوع ابزارهای سلامت مالی وجود دارد؟

مطالب
سلامت مالی چیست
چرا سلامت مالی مهم است
برنامه سلامت مالی چیست؟
نمونه برنامه های سلامت مالی
ابزارهای سلامت مالی
سوالات متداول

سلامت مالی چیست – یک تعریف

سلامت مالی (یا رفاه مالی) به سلامت مالی کلی یک فرد و عدم استرس مرتبط با پول اشاره دارد. این نتیجه مدیریت موفق هزینه است.

سلامت مالی بخش مهمی از رفاه کلی کارکنان است که از سلامت جسمی، روانی و مالی تشکیل شده است.

در ویدیوی Learning Bite ما درباره سلامت مالی بیشتر بیاموزید!

چرا سلامت مالی مهم است

جای تعجب نیست که استرس مالی هم بر زندگی شخصی و حرفه ای کارکنان شما و هم بر سازمان شما تأثیر منفی می گذارد. ما برخی از دلایل مهم بودن رفاه مالی را در زیر فهرست کرده ایم.

حضور و غیبت

به گفته انجمن مدیریت منابع انسانی، استرس مالی منجر به افزایش 34 درصدی در غیبت و تاخیر می شود. کارمندانی که نگران پول هستند نیز در مقایسه با همکاران بدون استرس خود، تقریباً دو برابر بیشتر در سال روز را از دست می دهند.

استرس مرتبط با پول همچنین می‌تواند منجر به افزایش در حال حاضر شدن شود. کارکنانی که علیرغم اینکه از نظر جسمی یا روحی ناخوشایند هستند سر کار می آیند. در حالی که ممکن است کمتر بد به نظر برسد – به هر حال افراد از نظر فیزیکی در محل کار حضور دارند – حضورگرایی به طور جدی بر سازمان ها تأثیر می گذارد و می تواند هزینه زیادی برای آنها داشته باشد.

کارکنان شاد و سالم تر

نگرانی در مورد مسائل مالی می تواند منجر به طیف گسترده ای از مشکلات سلامت (جدی) برای کارکنان شود که از افسردگی و اضطراب گرفته تا زخم و حتی مشکلات قلبی متفاوت است.

به عبارت دیگر: اگر بتوانید نگرانی های مالی کارکنان خود را از معادله خارج کنید، این یک قدم به نیروی کار سالم تر و شادتر نزدیک تر است.

جدا از این واقعیت که استرس مالی بر سلامت و روحیه یک کارمند تأثیر می گذارد، در نهایت بر اعضای تیم و سایر همکاران نیز تأثیر می گذارد.

کاهش بهره وری

وقتی می‌دانید که استرس مالی منجر به افزایش غیبت، حضور در کار، و کارمندان بیمار می‌شود، جای تعجب نیست که بر بهره‌وری آنها نیز تأثیر بگذارد.

نظرسنجی انجام شده توسط Salary Finance در بین بیش از 10000 آمریکایی نشان می دهد که شرکت های آمریکایی سالانه 500 میلیارد دلار به دلیل استرس مالی شخصی کارکنان خود ضرر می کنند.

برنامه سلامت مالی چیست؟

برنامه های سلامت مالی کارکنان برنامه هایی هستند که به کارکنان کمک می کنند تا امور مالی خود را (بهتر) مدیریت کنند و نگرانی های مالی را کاهش دهند. به این ترتیب، آنها به رفاه مالی کلی بهتر برای کارکنان کمک می کنند.

برنامه سلامت مالی با هدف آموزش کارکنان است. این را می توان به روش های مختلفی انجام داد، از مشاوره مالی و مربیگری در مورد موضوعات خاص (مانند کاهش وام دانشجویی برای مثال) تا استفاده از پلتفرمی که از کارمندان در مدیریت پولشان پشتیبانی می کند. در زیر به چند نمونه برنامه سلامت مالی کارکنان نگاهی خواهیم انداخت.

نمونه برنامه های سلامت مالی

همانطور که نمونه های مختلفی از برنامه های سلامت کارکنان وجود دارد، نمونه های مختلفی از برنامه های سلامت مالی نیز وجود دارد. ما انتخابی را در زیر فهرست کرده ایم.

  • کارگاه های آموزشی . این یکی از مواردی است که ممکن است فوراً به آن فکر نکنید زیرا روشی بسیار ساده برای آموزش کارمندان در مورد امور مالی شخصی آنها است. همچنین این یک راه نسبتا کم هزینه (یا حتی گاهی اوقات رایگان) برای ایجاد یک برنامه اولیه سلامت مالی است. چگونه؟ به دعوت از سخنرانان مهمان معمولی برای برگزاری کارگاهی در دفتر درباره موضوعاتی مانند برنامه ریزی بودجه، کاهش بدهی (دانشجویی) یا تاکتیک های پس انداز فکر کنید. بسته به اندازه شرکت شما، می توانید از یکی از بخش مالی خود نیز بخواهید که یک جلسه را انجام دهد.
  • مشارکت های اختصاصی . گزینه دیگر ایجاد مشارکت با شرکتی است که در برنامه ریزی مالی کارکنان متخصص است. بسته به بودجه ای که در اختیار دارید، برای مثال، می توانید به سراغ شراکتی بروید که خدمات و تخصص را به کارمندان خود ارائه می دهد تا به آنها کمک کند تا پول خود را با تخفیف (قابل توجه) بهتر مدیریت کنند.
  • از ابزارهای سلامت مالی استفاده کنید . طبیعتاً راه حل های نرم افزاری زیادی وجود دارد که هدف آنها بهبود سلامت مالی کارکنان است. این راه حل ها می توانند هر چیزی از مربیگری شخصی و مشاوره مالی درخواستی گرفته تا آموزش سفارشی و آموزش الکترونیکی را برای بهبود دانش مالی کارکنان شما ارائه دهند.
  • امتیازات اگرچه من این برنامه را نمونه ای از یک برنامه رفاه مالی نمی نامم، اما قطعا می تواند بخشی از آن باشد. هر چقدر هم که باورنکردنی به نظر برسد، برخی از شرکت ها به کارکنان خود حمایت مالی واقعی ارائه می دهند. این می تواند از مشارکت در بدهی وام دانشجویی افراد تا ارائه کمک های باروری یا کمک به فرزندخواندگی باشد.
employee financial wellnessemployee financial wellness
کارگاه‌ها، مشارکت‌ها، ابزارها و امتیازات، به تنهایی یا ترکیبی، می‌توانند یک پیشنهاد رفاه مالی قوی ایجاد کنند.

ابزارهای سلامت مالی

همانطور که در بالا ذکر کردیم، ابزارهای سلامت مالی زیادی وجود دارد. برای اینکه ایده ای از احتمالات به شما بدهیم، چهار مورد از آنها را در زیر برجسته کرده ایم.

LearnLux

LearnLux آموزش دیجیتال شخصی شده را با مشاوره مالی درخواستی ترکیب می کند. این شرکت مطالب و ابزارهای یادگیری را در مورد موضوعاتی مانند مراقبت های بهداشتی، مزایا، مالیات ها و روندهای مالی در حال ظهور به کارکنان ارائه می دهد.

خط پول شما

مانی لاین شما به این واقعیت می بالد که راه حل های عملی و شخصی برای چالش های مالی روزمره ارائه می دهد. این به کارکنان یک خط کمک مالی اختصاصی و محرمانه ارائه می دهد که به آنها امکان دسترسی به تیمی از دربان های مالی بی طرف را می دهد. این دومی‌ها در چالش‌های روزمره که زندگی مالی بسیاری از مردم را مختل می‌کند، تخصص دارند.

بهترین حرکت پول

Best Money Moves یک راه‌حل سلامت مالی اول از طریق موبایل است که فناوری، اطلاعات، ابزارها و مربیگری پول زنده را ترکیب می‌کند تا به کارکنان کمک کند سطح استرس مالی خود را در 15 دسته اندازه‌گیری کنند. پس از این “ارزیابی استرس”، اطلاعات و ابزارهای مرتبط را برای آنها ارسال می کند تا به آنها در کاهش استرس کمک کند.

مزیت امن من

My Secure Advantage می خواهد رفاه مالی کارکنان را از طریق مربیگری پولی یک به یک از طریق تلفن، نرم افزار بودجه بندی، آموزش در محل و مبتنی بر وب و منابع وب سایت تغییر دهد.

سوالات متداول

سلامت مالی چیست؟

سلامت مالی (یا رفاه مالی) به سلامت مالی کلی یک فرد و عدم استرس مرتبط با پول اشاره دارد. این نتیجه مدیریت موفق هزینه است.

چرا سلامت مالی کارکنان مهم است؟

رفاه مالی کارکنان شما مهم است زیرا اگر آنها از نظر مالی ناخوشایند باشند، این امر باعث افزایش غیبت و حضور در کار می شود، منجر به بیمار بیشتر کارکنان و کاهش بهره وری آنها می شود.

نمونه هایی از برنامه های سلامت مالی چیست؟

نمونه‌های برنامه سلامت مالی کارکنان می‌تواند کارگاه‌های (حضوری)، مشارکت اختصاصی با شرکت‌هایی که در برنامه‌ریزی مالی تخصص دارند، راه‌حل‌های دیجیتال یا ترکیبی از این موارد باشد.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *