سلامت کارکنان (و چرا برای منابع انسانی مهم است)

سلامت کارکنان ضروری است، شوخی نیست. هیچ کس نمی خواهد در کنار کسی که در سطل زباله استفراغ می کند کار کند. هیچ مشتری نمی خواهد آن را ببیند. بنابراین، همه ما به صراحت می دانیم که اگر مشکل معده دارید، باید از محل کار در خانه بمانید.

چیزی که ما در مورد آن روشن نیستیم این است که بعداً چه اتفاقی می افتد. آیا کارمند باید یک روز کامل از خانه کار کند؟ ما روی کاغذ می گوییم البته نه، اما خیلی ها این کار را می کنند و بسیاری از روسای تقاضا می کنند. کار باید انجام شود، صرف نظر از اینکه اکنون چه احساسی دارید.

سلامت کارکنان یک موضوع داغ است، اما سازمان شما در مورد آن چه می کند؟ چه کاری باید انجام دهید؟ این چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. ابتدا بیایید با تعریف سلامت کارکنان شروع کنیم.

مطالب
سلامت کارکنان چیست؟
سلامتی بد کارکنان چقدر برای کسب و کار شما هزینه دارد؟
نگرانی های خاص ایالات متحده
سازمان شما چه کاری می تواند انجام دهد؟
در یک یادداشت پایانی


سلامت کارکنان چیست؟

سلامت کارکنان شامل وضعیت جسمی و روانی کارکنان شما می شود. می تواند بیماری و تندرستی را در یک نفس پوشش دهد. وقتی در مورد سلامت صحبت می کنیم، ابتدا سلامت جسمانی به ذهن خطور می کند، اما سلامت روان به همان اندازه مهم است. و سلامت جسمانی بد می تواند منجر به سلامت روانی بد شود و بالعکس.

ما همچنین می توانیم در مورد سلامتی و جنبه پیشگیری از سلامت کارکنان صحبت کنیم. سیگار کشیدن، ورزش نکردن و عادات بد غذایی از جمله مواردی هستند که شرکت ها اغلب می خواهند در آن مداخله کنند. واکسن های فیزیکی سالانه و حتی واکسن های رایگان آنفولانزا چیزی است که شرکت ها به آن توجه دارند. همه آن در یک بسته بهداشتی کارمندان قرار می گیرد.

سلامت بد کارکنان چقدر برای کسب و کار شما هزینه دارد؟

خیلی تعیین آن دشوار است، اما موسسه مزایای یکپارچه تخمین زده است که سلامت ضعیف 530 میلیارد دلار هزینه از دست دادن بهره‌وری را برای کسب‌وکارهای آمریکایی دارد. آژانس ریسک اروپا تخمین زد که سوئیس 1.2 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل استرس از دست داد، در حالی که آلمان 9.9 میلیون یورو هزینه مستقیم استرس کارکنان را از دست داد.

به عبارت دیگر، مهم نیست که چگونه به آن نگاه کنید، کارمندان ناسالم برای کسب و کار شما هزینه دارند. چه از طریق استرس ناشی از حجم کاری نامعقول باشد و چه هزینه های «حضور در کار» (یعنی زمانی که فردی سر کار می آید و کارهایش را انجام می دهد، اما سازنده نیست – معمولاً به دلیل بیماری یا استرس)، پول زیادی است.

قابل درک است که شرکت ها می خواهند هزینه های مرتبط با سلامت کارکنان را کاهش دهند.

benefits-wellness-programbenefits-wellness-program
کل هزینه ناخوشی در محل کار در ایالات متحده به 12 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور کاهش می یابد.

نگرانی های خاص ایالات متحده

در ایالات متحده، کارفرمایان برای کارکنان خود بیمه درمانی ارائه می کنند، این یکی از رایج ترین انواع مزایای کارکنان در آنجا است. کارکنان بیمار نه تنها بر بهره وری تأثیر می گذارند بلکه می توانند تأثیر مستقیمی بر هزینه بیمه درمانی داشته باشند. و هزینه های بیمه درمانی هر ساله سریعتر از دستمزدها افزایش می یابد.

در بسیاری از کشورهای دیگر، مشاغل و کارمندان مستقیماً مسئول هزینه های مراقبت های بهداشتی خود نیستند، اما از طریق مالیات و هزینه های اضافی بر همه افراد تأثیر می گذارد. و البته، بهره وری از دست رفته بر تجارت و همکاران تأثیر می گذارد.

سازمان شما چه کاری می تواند انجام دهد؟

شما کارکنان شاد و سالم می خواهید. این نباید به این دلیل باشد که شما ذاتاً فرد خوبی هستید – می تواند به این دلیل باشد که کارکنان شاد و سالم هزینه کمتری برای شما دارند و سطح بهره وری بالاتری را به ارمغان می آورند. بنابراین، حتی اگر خودخواه ترین فرد روی کره زمین هستید، سرمایه گذاری روی سلامت کارکنان به نفع شماست.

در سازمان‌های بزرگ‌تر، یکی از افرادی که با تلاش‌های سلامت کارکنان درگیر است، مدیر حقوق و مزایا خواهد بود، در حالی که در یک شرکت کوچک‌تر این ممکن است یکی دیگر از مسئولیت‌های یک متخصص منابع انسانی باشد.

در اینجا ایده هایی وجود دارد که می توانید برای بهبود سلامت کارکنان در سازمان خود انجام دهید.

برنامه های سلامتی

برنامه های تندرستی کارکنان به دلایل خوبی محبوب هستند – مردم این ایده را دوست دارند که کارکنان خود را بیشتر ورزش کنند یا به عادات غذایی خود فکر کنند – و فرض می کنند که این به کارمندان سالم تر تبدیل می شود. مشکل این است که آنها اغلب کار نمی کنند.

مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، کارگران انبار را ردیابی کرد. کسانی که از برنامه سلامتی استفاده می کردند با سرعت بیشتری ورزش می کردند، اما «اما تفاوت قابل توجهی در سایر رفتارها و سلامتی گزارش شده وجود نداشت. نشانگرهای بالینی سلامت؛ هزینه یا استفاده از مراقبت های بهداشتی؛ یا غیبت، تصدی، یا عملکرد شغلی پس از 18 ماه.

بنابراین، اگرچه عالی به نظر می رسد، اما همیشه مزایایی را که انتظارش را دارد به کسب و کار نمی دهد. ورزش منظم در درازمدت برای کارمندان مفید خواهد بود، اما نه در 18 ماه مطالعه.

برنامه های سلامتی می توانند سرگرم کننده باشند اما لزوما بهترین انتخاب برای بهبود سلامت کارکنان نیستند.

TransferWise has an in-office saunaTransferWise has an in-office sauna
در حالی که یک برنامه سلامتی ممکن است راه حل معجزه آسایی نباشد، چند نمونه از برنامه های سلامت کارکنان عالی وجود دارد.

زمان تعطیلات را تشویق کنید

زمان مرخصی (ترجیحاً با حقوق) یکی از مزایایی است که کارکنان بیشترین ارزش را دارند. اینجاست که اروپا برتری قابل توجهی نسبت به ایالات متحده دارد که زمان تعطیلات اجباری ندارد. دوری از کار و رفتن به تعطیلات استرس را کاهش می دهد، خطر فرسودگی را کاهش می دهد و بهره وری را افزایش می دهد.

اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما از تعطیلاتی که حق دارند استفاده می کنند.

در ایالات متحده، این ممکن است به معنای بیرون راندن آنها باشد. اگر به کارمندان اجازه دهید تعطیلات را جمع آوری کنند و پس از ترک کار، آن را پرداخت کنند (روشی که در مشاغل دولتی رایج است)، تعطیلات را منع می کنید و کار بیش از حد و فرسودگی شغلی را تشویق می کنید. برای تشویق استفاده از تعطیلات، سیاست های خود را تغییر دهید.

تیم بزرگسالان نیز باید از تعطیلات خود استفاده کنند. اگر معاون ارشد همیشه در دفتر باشد، گزارش های مستقیم او احساس می کند که آنها نیز نمی توانند آنجا را ترک کنند. هر سال تعطیلات را برای همه در اولویت قرار دهید.

مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه را تشویق کنید

مرحله اول: واکسن آنفولانزای رایگان در مطب ارائه دهید. در ایالات متحده، آنفولانزا 10.4 میلیارد دلار در سال هزینه دارد. به یاد داشته باشید که کارفرمایان هزینه های مراقبت های بهداشتی را نیز پرداخت می کنند، بنابراین بسیاری از این هزینه ها مستقیماً بر عهده مشاغل است. مراقبت های پیشگیرانه جان و پول را نجات می دهد.

سایر مراقبت های پیشگیرانه نیز می تواند هزینه ها را کاهش دهد. اگر کارمندان شما شرایط مزمن دارند، اطمینان از اینکه آنها زمان کافی برای ملاقات با پزشک خود دارند می تواند به کنترل شرایط آنها و کارمندان شما در محل کار کمک کند. اطمینان حاصل کنید که کارکنان خود را تشویق می کنید تا معاینات منظم داشته باشند.

بر سلامت روان تمرکز کنید

هزینه افسردگی سالانه 617 میلیارد یورو در اروپا است. این مبلغ فوق العاده ای است. استرس یک عامل مهم و مؤثر در افسردگی و فرسودگی شغلی است.

آیا سطح کارکنان کافی دارید؟ آیا افراد 60 ساعت در هفته کار می کنند؟ آیا مدیران شما آموزش های مناسبی دارند تا بتوانند از کارکنان خود حمایت کنند؟ به یاد داشته باشید، مدیریت فقط انجام کار نیست، بلکه رهبری تیم است.

اگر مدیران شما محیطی سمی ایجاد کنند، سطح استرس افزایش می یابد. مدیرانی که کارمندان زورگو را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند یا نادیده می‌گیرند، محیطی سمی ایجاد می‌کنند که به کارکنان شما آسیب می‌زند، بهره‌وری را کاهش می‌دهد و گردش مالی را افزایش می‌دهد.

برنامه کمک به کارمندان را ارائه دهید

کار تنها یکی از مکان هایی است که کارکنان شما استرس را تجربه می کنند. ازدواج‌ها از هم می‌پاشد، اوضاع مالی تنگ می‌شود، یک تصادف رانندگی منجر به جراحات و استرس می‌شود، و یک دعوای غیرمنتظره می‌تواند باعث شکست کسی شود. به محل کار سرازیر می شود. یک برنامه کمک به کارکنان می تواند به کارکنان شما کمک کند تا یک درمانگر، یک برنامه ریز مالی یا یک وکیل پیدا کنند. همه این موارد می تواند استرس را در محل کار کاهش دهد، به عنوان مثال، یک برنامه سلامت مالی کارمند.

آموزش صحیح و بررسی و پاسخ مناسب به قلدری می تواند محل کار شما را به مکانی بهتر تبدیل کند. محل کار بهتر چیزی است که سلامت کارکنان را بهتر می کند.

در یک یادداشت پایانی

وقتی بخش‌های منابع انسانی بر سلامت کارکنان تمرکز می‌کنند، کارهای سخت‌تر، مانند کار بر روی محیط‌زیست، می‌تواند تأثیر مهم‌تری نسبت به کارهای آسان، مانند اجرای یک برنامه سلامتی داشته باشد.

روی چیزهایی تمرکز کنید که تفاوت ایجاد می کنند، نه چیزهای آسان. سلامت کارکنان شما ارزشش را دارد.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *