گرایش کارمند جدید: 9 بهترین روش برای اعمال

در این مقاله، ما به گرایش کارمند جدید می پردازیم. ما به تعریف، مزایا و بهترین شیوه‌های آن نگاه می‌کنیم و نمونه‌ای از این که جهت‌گیری می‌تواند شبیه باشد را به شما ارائه می‌دهیم. ما همچنین یک چک لیست جدید جهت گیری کارکنان را به اشتراک خواهیم گذاشت. اینجا می رود!

مطالب
گرایش کارمند جدید چیست؟
پذیرش در مقابل گرایش کارمند جدید
مزایای کارمندگرایی
بهترین شیوه های کارمندگرایی جدید
ایده های جدید جهت گیری کارمند
چک لیست جدید جهت گیری کارکنان
بسته شدن
سوالات متداول

گرایش کارمند جدید چیست؟ یک تعریف

جهت گیری کارمند جدید (NEO) فرآیند معرفی افراد جدید استخدام شده به مشاغل، همکاران و سازمان است. این در مورد اینکه شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید، نحوه مناسب بودن استخدام های جدید و اهمیت آنها است.

چارچوب پیشنهادی برای طراحی یک برنامه جهت‌گیری کارکنان جدید ROPES نامیده می‌شود که مخفف برنامه‌های جهت‌گیری واقعی برای استرس کارکنان جدید است (Wanous & Reichers, 2000). واقعیت جالب: این جان وانوس بود که در سال 1992 اصطلاح “طناب” را مطرح کرد زیرا تازه واردان باید “طناب ها را بیاموزند”.

ما برخی از جنبه های مدل ROPES را با جزئیات بیشتر در بخش بهترین شیوه های این مقاله مورد بحث قرار خواهیم داد.

پذیرش در مقابل گرایش کارمند جدید

یک کلمه در مورد تفاوت بین استخدام و گرایش کارمند جدید درست است زیرا می توان یکی را به راحتی با دیگری اشتباه گرفت.

دوره پذیرش به محض اینکه یک نامزد نامه پیشنهاد را امضا کرد شروع می شود – و از این رو به یک کارمند آینده تبدیل می شود. زمانی پایان می یابد که کارمند بتواند به طور مستقل کاری را که برای انجام آن استخدام شده است انجام دهد.

از سوی دیگر، گرایش جدید به کارمند، بر افراد تازه وارد در اولین روز/هفته تمرکز دارد. به این ترتیب، NEO بخشی (ضروری) از فرآیند سوار شدن است.

به عبارت دیگر، وقتی نوبت به پذیرش در مقابل گرایش کارمند جدید می‌رسد، اولی فرآیند (بسیار) طولانی‌تری نسبت به دومی دارد. اما هر دو هدف یکسانی دارند. برای آشنایی افراد جدید با سازمان، افراد و شغل.

مزایای گرایش به کارمند جدید

مزایایی که اغلب نام برده می شود جهت گیری کارکنان عبارتند از:

  • کاهش استرس و اضطراب. این احتمالاً مزیت شماره یک گرایش به کارمند جدید است. مهم نیست که چقدر نامزدها را در طول فرآیند استخدام آماده کرده اید، آنها همچنان در روز اول خود عصبی خواهند بود.
    یک جهت گیری منظم به کاهش استرس کمک می کند و در مورد آنچه در دستور کار افراد در روز اول و بعد از آن است شفافیت ایجاد می کند.
  • افزایش تعهد به سازمان. جهت‌گیری مناسب باعث می‌شود که استخدام‌های جدید از همان ابتدا مورد استقبال، قدردانی و نیاز باشند. این باعث افزایش تعهد آنها می شود.
  • افزایش بهره وری، کاهش اشتباهات. هنگامی که کارمندی جدید به خوبی انجام شود، به کارمندان کمک می کند تا سریعتر سرعت خود را افزایش دهند. همچنین به جلوگیری از اشتباهات (غیر ضروری) کمک خواهد کرد. 
  • گردش مالی را کاهش دهید. در نتیجه سه مزیتی که ذکر شد، گردش مالی کارکنان باید کاهش یابد. کارمندگرایی به افراد نشان می دهد که سازمان به آنها اهمیت می دهد و ابزارهایی را که برای انجام کارشان به خوبی نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهد.   
  • کمک به ارتباط و ارتباط مثبت بین استخدام شده جدید، همکاران و مدیر.

9 بهترین شیوه کارمندگرایی جدید

بیایید نگاهی به برخی از بهترین شیوه های جدید جهت گیری کارکنان بیندازیم. به گفته Wanous و Reicher، جهت گیری کارمند جدید باید قبل از هر چیز بر آموزش مهارت های مقابله ای برای مهم ترین عوامل استرس زا که تازه واردان با آن مواجه هستند تمرکز کند. این منجر به بهترین شیوه های زیر می شود:

  • 1. شامل اطلاعات واقع بینانه. این برای مدیریت انتظارات و اجتناب از ناامیدی – یک بار دیگر است. من یک بار دیگر می گویم زیرا در حالت ایده آل، شما قبلاً یک پیش نمایش شغلی واقع بینانه در طول فرآیند استخدام برای جلوگیری از انتظارات غیرواقع بینانه در وهله اول ارائه کرده اید.
    اطلاعاتی را در مورد انتظاراتی که از استخدام جدید دارید، به عنوان مثال در قالب یک برنامه 90 روزه درج کنید.
  • 2. ارائه حمایت و اطمینان عمومی. شروع یک کار جدید برای اکثر ما (بسیار) استرس زا است. هدف کارمندگرایی جدید، از بین بردن این استرس و اطمینان بخشی به مردم است.
    تحقیقات نشان داده است که یکی از بهترین راه ها برای مقابله با استرس داشتن حمایت اجتماعی است (فیشر 1985، نلسون و همکاران 1991). یکی از راه‌های ایجاد این نوع حمایت، اختصاص دادن به هر استخدام جدید یک دوست یا مربی همسال است. آنها نه تنها می توانند نقش بزرگی در اجتماعی کردن تازه واردان داشته باشند، بلکه می توانند به آنها کمک کنند راه خود را در سازمان پیدا کنند.

با این حال، گرایش جدید به کارمند، بیش از آموزش نحوه برخورد با استرس و مدیریت انتظارات به مردم را شامل می شود. سایر بهترین شیوه ها عبارتند از:

  • 3. فرهنگ سازمانی را شامل شود. در حالی که روش‌های خاصی برای انجام کارها (به سادگی صرف ناهار و خطاب به همکاران با نام کوچکشان) ممکن است برای کسانی که قبلاً در شرکت هستند بدیهی به نظر برسد، احتمالاً برای تازه واردها مناسب نیستند. اطمینان حاصل کنید که این به اصطلاح اجتماعی شدن سازمانی را در جهت گیری کارکنان خود بگنجانید.
  • 4. برای اولین روز جهت یابی آماده شوید. این در مورد سازمان، مدیر و استخدام جدید صادق است. قبل از شروع جهت‌گیری، مطمئن شوید که فضای کاری استخدام‌شده جدید کاملاً آماده است (این به معنی سخت‌افزار و نرم‌افزار است) و مدیر نیز کاملاً آماده است (یعنی در روز روز حضور دارد).
    در مورد استخدام جدید، مطمئن شوید که آنها تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای رسیدن به دفتر دارند، در صورت لزوم پارک می کنند و اینکه واقعاً می توانند وارد دفتر شوند. این قبلاً کمی عدم اطمینان / اضطراب را از بین می برد.
  • 5. همکاران، سرگرمی و بازی. اطمینان حاصل کنید که همکاران آینده استخدام شده جدید می دانند که او در حال آمدن است و برای مدتی با کیفیت در طول مسیریابی برنامه ریزی کنید. این می تواند زمانی باشد که تازه وارد اول صبح، هنگام ناهار یا در طول یک تور اداری وارد می شود.
    اولین روز شخصی یکی از آن لحظاتی است که آنها تمایل دارند به یاد بیاورند، بنابراین سعی کنید عناصر سرگرم کننده را به ترکیب اضافه کنید. مانند بازی های جدید جهت گیری کارمند. بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به آنها دست پیدا کنید، اما یکی از نمونه‌ها بازی‌ای به نام Photo Hunt است. ایده این است که به استخدام جدید تصویری از سایر کارمندان و لیستی از اسامی که آنها باید مطابقت داشته باشند داده شود.
  • 6. نرم افزار را توضیح دهید. جهت گیری کارکنان باید شامل بخشی در مورد نرم افزار و ابزارهایی باشد که استخدام کنندگان جدید از آنها استفاده خواهند کرد. این مطمئناً شامل توضیحی در مورد ابزارهایی است که همه در شرکت استفاده می‌کنند (به سیستم‌های چت داخلی، ایمیل، فرم‌های هزینه و غیره فکر کنید). بسته به نرم افزار نقش خاصی که کسی با آن کار خواهد کرد، آموزش نرم افزار کم و بیش مفصل خواهد بود.

بهترین شیوه های ذکر شده مربوط به جنبه محتوایی جهت گیری کارکنان جدید است. ما با چند روش برتر در رابطه با این فرآیند نتیجه گیری خواهیم کرد:

  • 7. از چک لیست ها استفاده کنید. چک لیست ها یک راه عالی برای ایجاد ساختار و اطمینان از انجام تمام مراحل لازم هستند. 
  • 8. ثابت قدم باشید. ایجاد ساختار خوب و خوب است، اما اگر افراد به طور مداوم از چک لیست ها استفاده نکنند، بی فایده است. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که مدیران از (آخرین نسخه) چک لیست های شما برای هر گرایش کارمند جدید استفاده می کنند.
  • 9. ارزیابی و بهبود. از کارمندان جدید بازخورد جمع آوری کنید، روند خود را بهبود بخشید و به بهینه سازی جهت گیری کارمند جدید خود ادامه دهید.
New employee orientationNew employee orientation

ایده های جدید جهت گیری کارمند

وقتی صحبت از ایده های جدید جهت گیری کارمند می شود، نمونه های زیادی وجود دارد. در اینجا چند ایده از جهت گیری خودمان در AIHR در روز اول و در هفته اول آورده شده است. ما شما را از طریق آنها می گذرانیم، انگار که به تازگی به شرکت ما ملحق شده اید.

در روز اول

  • حدود ساعت 9 صبح:
    استخدام جدید به دفتر می رسد و با کیک، دونات و (یا) شامپاین پذیرایی می شود. برای اینکه روز را تا حد امکان جشن بگیرید، آن را با یک کیک، دونات یا چند بطری شامپاین شروع می کنیم. ایده این است که این تنقلات شیرین را با همه افراد حاضر در دفتر به اشتراک بگذارید زیرا فرصتی عالی و غیررسمی برای ملاقات با کل تیم فراهم می کند. همچنین مردم را با فرهنگ شرکت آشنا می کند و باعث می شود به گرمی از خانواده کاری جدید خود استقبال کنند.
  • حدود ساعت 9:30:
    در مورد دستور کار روز بحث کنید. هنگامی که فشار اول از بین رفت و استخدام جدید احساس راحتی بیشتری کرد، آنها با مدیر خود می نشینند تا دستور کار روز را بررسی کنند. هدف این است که ساختاری برای کارمند فراهم کنیم تا بدانند چه انتظاری دارند.
  • ساعت 09:45:
    یک تور اداری بدهید. این یک بخش کلیدی از گرایش به کارمند جدید است، زیرا دانستن مسیر آنها در دفتر به افراد کمک می کند تا بلافاصله احساس راحتی بیشتری در خانه داشته باشند. بنابراین خوب است که تور اداری را در یک ساعت اول انجام دهید. به استخدام کنندگان جدید آشپزخانه/غذاخانه، نحوه کار دستگاه قهوه، محل قرارگیری حمام ها (اطلاعات مهم!)، دفاتر، چاپگرها، و نحوه بستن دفتر اگر روزی آخرین کسانی هستند که ساختمان را ترک می کنند، نشان دهید.
    به همکاران + تیم معرفی کنید. در طول تور اداری، هنگامی که به استخدام‌کننده جدید دفتر(های) واقعی را نشان می‌دهید، ما آنها را (دوباره) به همه از جمله تیمشان معرفی می‌کنیم. در حالی که آنها قبلاً بسیاری از همکاران خود را در هنگام جشن کیک/شامپاین در صبح دیده اند، همیشه افرادی هستند که نمی توانند آنجا باشند.
    از آنجایی که آنها از نزدیک با سایر اعضای تیم خود کار خواهند کرد، ما همیشه با هر یک از اعضای تیم در طول هفته اول راهنمایی برنامه ریزی می کنیم (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).
  • حدود ساعت 10:30 (بسته به اندازه دفتر و تعداد همکاران شما):
    برنامه 90 روزه در اینجا، کارمند جدید برنامه 90 روزه خود را دریافت می کند که شامل توضیح مفصلی از همه عناصر مختلف است. این به مدیریت انتظارات آنها و ارائه ساختار کمک می کند.
  • حدود ساعت 11:30:
    لحظه ای برای نفس کشیدن برای باقیمانده صبح تا زمان ناهار، به افراد فرصت دهید تا بنشینند و اولین برداشت‌ها و اطلاعاتی را که تاکنون دریافت کرده‌اند پردازش کنند.
  • بین 12:00 الی 14:00:
    ناهار تیمی بخورید یک ناهار تیمی ترتیب دهید تا روز اول مردم را بیشتر به یاد ماندنی کنید. این فرصت را برای استخدام‌کنندگان جدید و همکارانشان فراهم می‌کند تا در یک محیط غیررسمی‌تر کمی بهتر با یکدیگر آشنا شوند.
  • حدود ساعت 13:30 (یا هر زمان که ناهار تمام شد):
    ارائه شرکت. بعد از ظهر را به شیوه ای سرگرم کننده و در عین حال آموزنده با ارائه یک شرکت آغاز کنید. در AIHR، این کار توسط بنیانگذاران شرکت انجام می شود و بیشتر بر نحوه عملکرد شرکت از نظر تیم ها و نقش ها و فرهنگ آن متمرکز است. این نیز زمانی است که ما هدف، ماموریت و چشم انداز شرکت را به اشتراک می گذاریم.
  • ساعت 2 بعد از ظهر:
    ساختار هفتگی + ماهانه. این زمانی است که مدیر دوباره با استخدام جدید می نشیند. ایده این است که ساختار هفتگی و ماهانه شرکت را به آنها ارائه دهیم.
    برای ما، این شامل جلسات ایستاده هفتگی و روزانه، نوشیدنی‌های ماهانه و به‌روزرسانی کسب‌وکار، و سورپرایز ناهار هفتگی ما می‌شود.
    دعوت به رویدادهای تقویم تیم + تقویم تعطیلات. در طول این “نشست ساختار”، استخدام جدید برای فعالیت های ذکر شده در بالا به تقویم اضافه می شود و همچنین به تقویم تعطیلات شرکت ما دسترسی پیدا می کند.
    دسترسی به پوشه منابع کارمند را فراهم کنید. (دفترچه راهنما، فرم هزینه‌ها، و غیره) اینها فعالیت‌های خسته‌کننده‌تر هستند، اما کمتر مرتبط نیستند و همچنین می‌توان آنها را در همان جلسه «تیک‌ت» کرد.
  • حوالی ساعت 3 بعد از ظهر:
    روز رو زود تموم کن دستور کار رسمی روز اول توجیهی بسته شد. به مردم این آزادی را بدهید که یا زودتر به خانه بروند و جشن بگیرند یا اگر می‌خواهند در دفتر بمانند و شروع به کار روی یک پروژه کنند یا با همکاران گپ بزنند. خونسرد باش

در هفته اول

ایده های جدید جهت گیری کارمند برای هفته اول می تواند موارد زیر باشد:

  • رستورانی را انتخاب کنید اجازه دهید استخدام جدید یک رستوران برای ناهار انتخاب کند. این می تواند رستورانی باشد که به آن می روید یا اگر ترجیح می دهید ناهار را با هم در دفتر میل کنید.
  • یک به یک با اعضای تیم. شما همچنین می توانید این نشستن های فردی را در جهت گیری روز اول خود بگنجانید، اما اگر دستور کار بیش از حد پر شد، یا اگر اعضای تیم خاصی در اطراف نبودند، یک جلسه سریع برای هفته اول برنامه ریزی کنید.
  • با مدیر استخدام بنشینید. علاوه بر این، در حالت ایده‌آل، نشستن روزانه با استخدام‌کننده جدید، مدیر استخدام باید جلسه‌ای برای جمع‌بندی هفته اول داشته باشد. چه چیزی خوب پیش رفت، چه چیزی بهتر بود، آیا چیز دیگری وجود دارد که باید به آن پرداخته شود؟
  • برای شرکت برنامه ریزی کنید من شخصا این ایده را خیلی دوست دارم. درخواست از هر تازه وارد برای معرفی شرکت به سایر اعضای سازمان به آنها کمک می کند تا درک بهتری از شرکتی که به تازگی به آن ملحق شده اند به دست آورند و چه کاری انجام می دهد.
  • کارمند جدید را به صفحه شرکت اضافه کنید. افزودن آنها به صفحه تیم “درباره ما” به آنها کمک می کند تا احساس کنند عضوی از خانواده هستند.
  • افراد تازه وارد در لینکدین را معرفی کنید. همین امر در مورد معرفی افراد در لینکدین به عنوان جدیدترین همکاران شما نیز صدق می کند. این همچنین به ایجاد ارتباط نزدیک تر با مشتریان کمک می کند.
  • جلسات ورود برنامه 90 روزه را برنامه ریزی کنید. برنامه 90 روزه ای که در روز اول استخدام جدید مورد بحث قرار دادید، باید ارزیابی شود – برای این کار در هفته اول راهنمایی برنامه ریزی کنید. 

چک لیست جدید جهت گیری کارکنان

در زیر یک چک لیست جدید جهت گیری کارمند را برای روز اول و هفته اول مشاهده خواهید کرد. شما می توانید از اینها به عنوان منبع الهام برای گرایش کارمند خود استفاده کنید، به معنای واقعی کلمه آنها را کپی و جایگذاری کنید، یا عناصر مرتبط با سازمان خود را انتخاب و انتخاب کنید.

New employee orientation checklist - Day 1New employee orientation checklist - Day 1

و این هم یک نمونه چک لیست برای هفته اول:

New employee orientation checklist - Week 1New employee orientation checklist - Week 1

بسته شدن

گرایش به کارمند جدید زمان هیجان انگیزی هم برای استخدام جدید و هم برای سازمان است. یک فرآیند کاملاً ساختاریافته و سنجیده که از جنبه عاطفی و انسانی شروع یک کار جدید به خطر نیفتد، در ایجاد یک رابطه پایدار با افراد شما کمک زیادی می کند. تجارب کارمند مداری شما چیست؟ آیا ایده خوبی دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید؟ از انجام این کار در نظرات زیر دریغ نکنید.

سوالات متداول

گرایش کارمند جدید چیست؟

جهت گیری کارمند جدید (NEO) فرآیند معرفی افراد جدید استخدام شده به مشاغل، همکاران و سازمان است.

مزایای کارمندگرایی چیست؟

از مزایای گرایش به کارمند جدید می توان به کاهش استرس و اضطراب، افزایش تعهد به سازمان، افزایش بهره وری، اشتباهات کمتر، کاهش جابجایی و رابطه مثبت تر با همکاران و مدیران اشاره کرد.

گرایش کارکنان باید شامل چه مواردی باشد؟

جهت گیری کارمند جدید باید: اطلاعات واقعی در مورد شغل و انتظارات شما از استخدام جدید ارائه دهد، فرهنگ شرکت را در بر گیرد، به تازه واردها اطمینان دهد، فضایی را برای سرگرمی با همکاران ایجاد کند و در مورد نرم افزارها و ابزارهای مربوطه آموزش دهد.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *