تمرکز کارمندان: همه آنچه که باید بدانید + 7 مثال

نورافکن کارکنان توجه را به مهم ترین دارایی سازمان شما یعنی کارکنان شما جلب می کند. به قول خودشان، کارمندان می گویند که کار کردن برای سازمان شما چگونه است و چه چیزی آن را از دیگران متمایز می کند.

بیایید به کانون توجه کارمندان، مزایا و بهترین شیوه‌های آن، به‌علاوه نمونه‌های نورافکن کارمند عالی نگاه کنیم.

مطالب
نورافکن کارمند چیست؟
مزایای توجه کارکنان
بهترین شیوه های کانون توجه کارکنان
نمونه های کانون توجه کارکنان

نورافکن کارمند چیست؟

کانون توجه کارکنان نوعی محتوا است که تاریخچه کارمند شما را با شرکت، دستاوردها، شخصیت، سالگردهای کاری، موفقیت‌ها، چالش‌ها و موارد دیگر نشان می‌دهد. پست‌های نورافکن کارمندان راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های کارکنان برای ایجاد ارتباط بین کارمندان و تقویت برند شرکت و کارفرمای شما است.

یک پست نورافکن کارمند را می توان در قالب های مختلف منتشر کرد، به عنوان مثال، تصویر یک کارمند همراه با یک متن کوتاه، یک ویدیوی کوتاه یا یک مصاحبه کتبی. به طور معمول، این پست ها در کانال های ارتباطی داخلی، کانال های شبکه های اجتماعی شرکت و صفحات شغلی منتشر می شوند.

کانون توجه کارمندان شبیه به گواهینامه کارکنان است. با این حال، در حالی که هدف توصیفات کارکنان عمدتا ارائه اثبات اجتماعی برای نامزدها است، کانون توجه کارکنان برای برندسازی داخلی کارفرما نیز استفاده می شود.

Employee Spotlight Best PracticesEmployee Spotlight Best Practices
ما در زیر با جزئیات بیشتری در مورد بهترین شیوه های کانون توجه کارکنان صحبت می کنیم.

مزایای توجه کارکنان

آیا ابتکار عمل در کانون توجه کارکنان ارزش وقت و تلاش را دارد، هنوز در حصار هستید؟

مزایای زیر را در نظر بگیرید:

شناخت کارکنان خود

کانون توجه کارکنان، کار عالی انجام شده توسط کارکنان را نشان می دهد. این شناخت انگیزه و روحیه فرد را افزایش می دهد. بنابراین، آنها سخت تر کار می کنند و بهترین تلاش خود را می کنند. کارگران با انگیزه بیشتر درگیر هستند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت شما دارند.

ایجاد فرهنگ قدردانی

نورافکن های کارکنان به ایجاد محیطی کمک می کند که عملکرد خوب توسط مدیریت و همکاران مورد توجه قرار گیرد، از این رو محل کاری ایجاد می شود که در آن افراد یکدیگر را به رسمیت بشناسند و برای یکدیگر ارزش قائل شوند.

همچنین پیامی از فرهنگ کاری مثبت شرکت شما به دنیای خارج ارسال می کند. پست‌های آنلاین یک نیروی کار شاد و متعهد به کارمندان آینده درباره فرهنگ شرکت بزرگی که دارید می‌گوید، جایی که احترام و قدردانی کارکنان در آن رشد می‌کند.

تقویت ارتباطات بین کارکنان

وقتی در یک شرکت بزرگ با تیم های مختلف کار از راه دور یا در مکان های مختلف کار می کنند، می تواند برای افراد چالش برانگیز باشد که یکدیگر را بشناسند.

در یک راه‌اندازی کار ترکیبی/از راه دور، ارتباطات و همکاری برای شکستن موانع بین همکاران و تیم‌ها ضروری است.

به این ترتیب، نورافکن های کارکنان می تواند شروع کننده مکالمه بین افراد و بخش ها باشد. این مکالمات اولیه می تواند منجر به ارتباطات بین فردی نزدیک تر شود.

هنگامی که گروه های مختلف در سطح عمیق تری به هم متصل می شوند، منجر به تعامل و کار تیمی بالاتر می شود. افزایش کار گروهی در نهایت بهره وری و نتیجه را افزایش می دهد.

مواد معتبر برندسازی کارفرما

جذب نامزدهایی که نام تجاری کارفرمای شما و فرهنگ شرکت با آنها طنین انداز است، آسان نیست. هنگامی که افراد به دنبال شغل بعدی خود می گردند، می خواهند تا حد امکان درباره سازمانی که برای آن درخواست می کنند بدانند. آن‌ها می‌خواهند مزایا و همکاران بالقوه‌شان را بدانند.

نامزدها به دنبال اطلاعات معتبری در مورد چگونگی کار کردن برای شما هستند. آنها برای ارائه چنین اطلاعاتی به کارمندان شما 3 برابر بیشتر از اعتماد شرکت اعتماد دارند.

سایت های بررسی شغل مانند Glassdoor می توانند یافتن بازخورد نه چندان مثبت در مورد شرکت شما را آسان کنند.

البته، شما باید روی موضوعاتی کار کنید که کارمندان (سابق) شما در بررسی های خود به آنها اشاره می کنند تا سازمان شما را به مکانی مناسب برای کار تبدیل کند. یک ابتکار خوب طراحی شده در کانون توجه کارکنان نیز می تواند به ایجاد تصور مثبت تر از سازمان شما کمک کند. آنچه کارمند می گوید می تواند ثابت کند که سازمان شما یک محیط کاری با ارزش را فراهم می کند.

علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن کانون توجه کارکنان داخلی با متقاضیان در مراحل مختلف فرآیند استخدام به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا شغل و شرکت شما برای آنها مناسب است یا خیر.

ابزار فروش موثر

بیش از یک ابزار برندسازی کارفرما، نورافکن کارمندان می‌تواند به عنوان ابزار فروش شرکت شما نیز استفاده شود.

وقتی در مورد اعتبار یک شرکت شک دارید، منطقی است که مشتریان بالقوه صفحه درباره آن را بررسی کنند. شناخت افراد سازمان می تواند به شما نسبت به محصولات و خدمات آن اطمینان دهد.

هنگامی که در کنار محصول یا خدمات دیگری با مزایا و قیمت‌های یکسان قرار می‌گیرد، اغلب تصمیم می‌گیرد که مشتری فکر می‌کند کار با کدام شرکت لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

نورافکن های کارکنان منتشر شده در وب سایت شما به خودی خود قدرتمند هستند. با این حال، وقتی آنها را در رسانه های اجتماعی پست می کنید که می توانند توسط نیروی کار و مشتریان بالقوه شما مشاهده، لایک، نظر و اشتراک گذاری شوند، سود آنها برای سازمان شما به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

به همین ترتیب، می توانید از آنها به عنوان محتوای خبرنامه شرکت خود استفاده کنید. با ایمیل، درصد بیشتری از مشتریان بالقوه دیده می‌شوید، زیرا مجبور نیستید با سایر شرکت‌هایی که شبکه لینکدین آنها را شلوغ می‌کنند، رقابت کنید. همچنین این یک راه بسیار شخصی تر برای برقراری ارتباط با مشتریان است زیرا شما به صورت خصوصی با آنها صحبت می کنید.

بهترین شیوه های کانون توجه کارکنان

اکنون که در مورد مزایای سرمایه گذاری در کانون توجه کارکنان آموخته اید، بهترین روش ها را هنگام ایجاد پست ها بررسی کنید:

1. بهترین قالب را تعیین کنید

قالب پست های کانون توجه کارمندان شما به نحوه برنامه ریزی شما برای استفاده از مطالب و مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید بستگی دارد.

با محبوبیت مداوم TikTok و YouTube، ایجاد ویدیوهای نورافکن کارمندان منطقی است. می توانید یک ویدیوی ساده را در گوشی هوشمند خود فیلمبرداری و ویرایش کنید.

یکی دیگر از فرمت های محبوب پادکست است که برای افرادی که ترجیح می دهند در حین رفت و آمد یا رانندگی گوش کنند ایده آل است.

اگر منابع لازم را دارید و می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، از یک متخصص بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

سپس می‌توانید پادکست‌ها/ویدئوهای خود را در قالب‌های دیگری مانند پست‌های وبلاگ تغییر دهید. یک مصاحبه کوچک بنویسید و آن را در وب سایت خود منتشر کنید یا در خبرنامه شرکت خود قرار دهید.

علاوه بر این، کانون توجه خود را به پست های رسانه های اجتماعی تبدیل کنید. تصویر کارمند و نقل قول ها را در طول مصاحبه ترکیب کنید. سپس آنها را در لینکدین، فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

همچنین می‌توانید با تیم بازاریابی خود مشورت کنید تا به شما کمک کند تا ایده‌های کانونی کارمندان را در ذهن خود بسنجید.

2. تصمیم بگیرید که چه کسی را می خواهید به نمایش بگذارید

در حالت ایده‌آل، پست‌های کانونی کارکنان شما باید کارکنان بخش‌ها و سطوح مختلف (از کارآموزان گرفته تا مدیران ارشد) را برجسته کند.

به همه فرصتی بدهید تا شناخته شوند. با این حال، به خاطر داشته باشید که آنها باید مایل به مشارکت باشند.

3. سوالات کانون توجه کارکنان خود را آماده کنید

موضوعات پرطرفدار برای پوشش در کانون توجه کارکنان شما عبارتند از: ماموریت و چشم انداز شرکت، رهبری، فرهنگ سازمانی، چالش ها و موفقیت ها، پروژه ها یا نقاط عطف بزرگ، امتیازات و مزایای کاری، و فرصت های رشد شغلی.

در اینجا نمونه ای از سوالاتی است که می توانید بپرسید:

  1. چگونه کاری را که انجام می دهید خلاصه می کنید؟
  2. چه چیزی باعث می شود که بخواهید در سازمان ما بمانید؟
  3. چه چیزی را در مورد فرهنگ شرکت ما دوست دارید؟
  4. آیا می توانید چند جزئیات در مورد بخش مورد علاقه شغل خود به ما بگویید؟
  5. برنامه روزانه شما چگونه به نظر می رسد؟
  6. مهم‌ترین پروژه‌ای را که انجام داده‌اید و تأثیر آن بر شرکت ما به ما بگویید؟
  7. شغل فعلی شما با مشاغل قبلی که داشته اید چگونه مقایسه می شود؟
  8. چه چیزهایی در تیم مدیریت ما برای شما متمایز بود؟
  9. ارزش های کدام شرکت بیشتر با شما همراه است؟
  10. مهمترین دستاوردهای شما برای شرکت ما چه بوده است؟
  11. چه کسی در سازمان ما بیشتر به شما الهام می بخشد؟
  12. کدام مزیت یا مزیت کاری مورد علاقه شماست و چرا؟
  13. کار کردن برای سازمان ما چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟
  14. توضیح دهید که چگونه از زمانی که برای ما کار می کنید به طور حرفه ای رشد کرده اید.
  15. سخت ترین چالشی که در کار برای ما تجربه کرده اید چیست؟
  16. با توجه به فرصت، چه چیزی می خواهید از مدیر عامل ما بپرسید؟
  17. ۵ سال دیگر خودت را کجا می بینی؟
  18. بهترین توصیه ای که می توانید به کسی که می خواهد برای ما کار کند چیست؟
  19. هیجان انگیزترین چیزی که در حال حاضر روی آن کار می کنید چیست؟
  20. به نظر شما همه باید چه مهارتی را یاد بگیرند؟
  21. چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟

در طول جلسه پرسش و پاسخ، در مورد تلاش برای دریافت پاسخ کامل استرس نداشته باشید. در عوض، اجازه دهید پاسخ‌های کارکنانتان به طور طبیعی جریان پیدا کند. و وقتی چیزی ذکر می شود که فکر می کنید مستحق یک سوال بعدی است، آن را دنبال کنید.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که طرح پرسش و پاسخ خود را دنبال کنید، اما می‌خواهید که کانون توجه کارمندان هر فرد را منحصر به فرد برجسته کند.

4. کانون توجه کارکنان را ارتقا دهید

پست های کانون توجه کارمندان خود را در کانال های مختلفی که در بالا ذکر کردیم، به اشتراک بگذارید، خواه رسانه های اجتماعی، پلتفرم های ویدیویی یا وبلاگ شرکت شما باشد.

فراموش نکنید که آن را به صورت داخلی از طریق اینترانت شرکت یا کانال های ارتباطی داخلی مانند Slack یا خبرنامه شرکت تبلیغ کنید.

به یاد داشته باشید، این پست ها برای تقویت روحیه کارکنان و کمک به آنها برای شناخت بهتر همکارانشان عالی است.

5. نتایج را پیگیری کنید

پس از انتشار و به اشتراک گذاری چند نورافکن کارمند، از کارمندان خود بپرسید که در مورد آن چه فکر می کنند: چه چیزی در مصاحبه ها و در مورد خود پست ها دوست داشتند و چه چیزی را دوست نداشتند.

سپس، می‌توانید از بازخورد جمع‌آوری‌شده برای بهبود دسته بعدی نورافکن‌های کارکنان خود استفاده کنید.

نحوه عملکرد پست‌ها در قالب‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی و ایمیل را پیگیری کنید. به این ترتیب، می‌توانید بهترین قالب‌ها را برای تمرکز بر روی آن‌ها انتخاب کنید. برای مثال، اگر هدف شما جذب افراد از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی به وب‌سایتتان است، می‌توانید ببینید که چه فرمتی به بهترین شکل ممکن به آن دست می‌یابد.

نمونه های کانون توجه کارکنان

به ایده های بیشتری در مورد نحوه ایجاد پست های کانونی کارمندان خود نیاز دارید؟

از نمونه های زیر الهام بگیرید:

1. MessageBird

در یک پلتفرم ارتباطات ابری MessageBird در سری کارمندان Spotlight در وبلاگ خود، کارمندانی (که آنها را “پرندگان” می نامند) از سراسر جهان نشان می دهد.

در یکی از پست‌های خود، آن‌ها نگاهی اجمالی به سابقه کاری گیلا در MessageBird به ما می‌دهند: نحوه شروع او با شرکت، انگیزه‌های شغلی‌اش، «روز کاری معمولی‌اش» و بزرگترین دستاوردهای او در شرکت.

نقل قول های مستقیم در مورد اعتماد قوی او به پیشنهادات MessageBird و قدردانی او از برنامه کاری انعطاف پذیر شرکت، شهرت شرکت را به عنوان یک محل کار نوآور تقویت می کند.

2. دلتا

خطوط هوایی دلتا در حساب اینستاگرام خود، Life at Delta، کارکنان خود را برای تبلیغ فرصت های شغلی خود برجسته می کند.

این کانون ویژه کارکنان بر تعهد دلتا به تنوع، برابری و شمول (DEI) متمرکز است.

پس از بازنشستگی، وی (ویکتور) اچ از ورود دوباره به نیروی کار با پیوستن به تیم Res and Care شرکت خوشحال شد.

این پست همچنین نشان می‌دهد که دلتا مکان مناسبی است، چه در حال ساختن شغلی در صنعت هوانوردی یا جستجوی شغل بعدی پس از بازنشستگی باشید.

تصویر نامزد در حین انجام وظیفه، لمس خوبی را ارائه می دهد.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پست به اشتراک گذاشته شده توسط Life at Delta (@lifeatdelta)

3. شراب سازی EJ Gallo

این کانون توجه کارکنان اینستاگرام ما را در سفر شغلی Siobhan با شراب‌سازی EJ Gallo راهنمایی می‌کند: از مهندس تولید تا تحلیلگر انبار و مدیر راه‌انداز تا موقعیت فعلی او به عنوان مالک محصول.

این به وضوح نشان می دهد که چگونه کارخانه شراب سازی ای جی گالو در استخدام افراد و باور و اعتماد به توانایی های کارمندان خود از طریق ارتقاء، مایل بیشتری را طی می کند. از این رو، رضایت شغلی و حفظ کارکنان آنها را بهبود می بخشد.

نورافکن همچنین با ارائه اطلاعات شخصی در مورد کارمند، مانند زندگی خانوادگی و سرگرمی های سیوبهان، کارمند را “انسان” می کند.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پستی به اشتراک گذاشته شده توسط E. & J. Gallo Winery (@lifeatgallo)

4. سپاه مهندسین ارتش آمریکا

سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده به مناسبت ماه تاریخ زنان، مجموعه ای از پست های برجسته کارمندان را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد.

ترالین موری، رئیس شعبه تنظیم مقررات PE، در کانون توجه کارمندان خود، توصیه هایی در مورد اینکه هرگز مرعوب نشوید، ارائه کرد.

ترالین علیرغم احتمال اینکه زن و سیاه پوست باشد، حرفه مهندسی را دنبال کرد.

او همچنین ناحیه شیکاگو سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده را به عنوان یک سازمان فراگیر ارتقا داد و همه را تشویق کرد که درخواست دهند.

5. منگنه

Staples نمونه دیگری از شرکتی است که به رشد حرفه ای کارکنان خود اختصاص داده شده است. در این نمونه برجسته کارمند، رایلی کار خود را به عنوان مدیر تا کارگردان آغاز کرد و در حال حاضر در نقش معاون رئیس جمهور است.

او می‌گوید که هر کسی می‌تواند با وجود نداشتن تجربه فروش، با داشتن قدرت، اراده و مهارت گوش دادن برای شنیدن مشکلات مشتریان، حرفه‌ای در فروش داشته باشد.

این ویدیو همچنین با کمک به رشد شخصی یا حرفه‌ای، هیجان او را در توسعه همکاران و تماشای پیشرفت شغلی آنها، درست مانند شغل او، به تصویر کشید.

6. SHL

این کانون توجه کارمندان با این که کارمند، یا در این مورد، کارآموز، تجربه خود را از کار برای SHL، یک پلت فرم ارزیابی استعداد و مدیریت استعداد بنویسد، تغییری متفاوت پیدا کرد.

به گزارش عذرا، شروع کار و یافتن یک پله آسان نیست، اما غیرممکن هم نیست.

نکته اصلی از تجربه او آموختن نظم و انضباط در حین کار از راه دور بود. او به کسانی که حرفه خود را شروع می کنند توصیه کرد که از فرصت استفاده کنند و معتبر باشند.

SHL Employee Spotlight ExampleSHL Employee Spotlight Example

7. AIHR

یکی دیگر از ایده های مورد توجه کارمندان این است که استخدام های جدید خود را در پست های رسانه های اجتماعی خود برجسته کنید.

در AIHR، ما از هر استخدام جدید با یک پست لینکدین استقبال می کنیم که در آن آنها و کارهایی که در شرکت ما انجام خواهند داد معرفی می کنیم. به این ترتیب، همکاران ما فرصتی برای ارتباط با هم تیمی جدید خود دارند و دنبال کنندگان ما می بینند که چه کسانی پشت AIHR هستند.

به تو

کارکنان شما عامل اصلی موفقیت سازمان شما هستند. آنها افرادی هستند که در پشت صحنه هر روز سخت تلاش می کنند تا به اهداف برسند، فرصت های جدید ایجاد کنند و به اطرافیان خود کمک کنند تا از نظر حرفه ای رشد کنند. نورافکن کارکنان راهی عالی برای نشان دادن تلاش های داخلی و خارجی آنهاست.

Gem Siocon یک بازاریاب دیجیتال و نویسنده محتوا است که متخصص در استخدام، بازاریابی استخدام و L&D است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *