گردش مالی بالا به چه معناست؟ نرخ گردش مالی و علل

گردش مالی بالا می تواند هم خوب و هم بد باشد. به عنوان مثال، وقتی نوبت به ارزش فروش می رسد، می خواهید گردش مالی شما از سقف عبور کند. با این حال، وقتی صحبت از کارمندان شما می شود، جابجایی زیاد چیزی است که می خواهید از آن اجتناب کنید. دردسرهای عملیاتی آشکار برای یافتن و استخدام شخص دیگری و حجم کار و مسئولیت های اضافی برای بقیه اعضای تیم وجود دارد.

اما تأثیر جابه‌جایی بالای کارکنان فراتر از ناراحتی‌های عملیاتی است. وقتی افراد دائماً سازمان را ترک می کنند، بر روحیه و بهره وری کارکنان و در نهایت بر محصولات و خدمات شرکت تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که گردش مالی بالا هزینه های زیادی نیز دارد.

اعداد دقیق بسته به نوع شغل و کشور متفاوت است، اما تحقیقات نشان می دهد که جایگزینی آنها بین 6 تا 9 ماه حقوق یک کارمند برای شرکت ها هزینه دارد. و این فقط هزینه مستقیم گردش مالی است. زیرا در این صورت هر آنچه را که برای آموزش و حضور در هواپیما، هزینه های مصاحبه، تبلیغات و غیره خرج کرده اید وجود دارد.

در این مقاله نگاهی دقیق به میزان جابجایی بالای کارکنان خواهیم داشت. ما در مورد نرخ گردش مالی، نمونه هایی از مشاغل با گردش مالی بالا و علل بحث خواهیم کرد.

در چیست؟
گردش مالی بالا به چه معناست؟ یک تعریف
نرخ گردش مالی بالا چیست؟
نرخ گردش مالی بالا باعث می شود
نمونه هایی از مشاغل با گردش مالی بالا
3 راه برای کاهش گردش مالی بالا
در یک یادداشت پایانی
سوالات متداول


گردش مالی بالا به چه معناست؟ یک تعریف

در زمینه منابع انسانی، گردش مالی (بالا) به تعداد کارگرانی که سازمان را ترک می کنند اشاره دارد. در بیشتر موارد، این افراد باید با کارمندان جدید جایگزین شوند. جابجایی کارکنان اغلب نتیجه تصمیمات استخدامی ضعیف و مدیریت بد است.

جابجایی کارمندان به دلیل خاتمه کار اتفاق می افتد، افرادی که برای شغلی که معتقدند بهتر است ترک می کنند یا به این دلیل که احساس می کنند نمی توانند حرفه خود را در شرکت شما توسعه دهند.

در این آموزش 4 دقیقه ای، نگاهی دقیق به جابجایی کارمندان می اندازیم:
نرخ گردش مالی بالا چیست، چه چیزی باعث گردش مالی می شود و چگونه می توانید آن را کاهش دهید؟

نرخ گردش مالی بالا چیست؟

نرخ جابجایی بالا به این معنی است که بسیاری از کارمندان شما – بیش از آنچه در خط کسب و کار شما انتظار می رود – سازمان را در یک دوره زمانی معین ترک کرده اند. آنچه که نرخ گردش مالی بالا در نظر گرفته می شود به صنعتی که در آن هستید بستگی دارد.

به عنوان مثال، در انگلستان، گروه شغلی با بالاترین نرخ گردش مالی امروز، فروش و بازاریابی با 31٪ است.

High turnover rates UKHigh turnover rates UK
گردش مالی بر اساس گروه عملکرد در بریتانیا.
منبع تصویر

از سوی دیگر، در ایالات متحده، صنایعی که بالاترین نرخ گردش مالی را دارند، کارکنان (352%) و هتل ها (300%) هستند.

High turnover ratesHigh turnover rates
بخش هایی با بالاترین نرخ گردش مالی در ایالات متحده امروز.
منبع تصویر

گزارش های متعددی وجود دارد که میانگین نرخ گردش مالی را بر اساس صنعت (و/یا کشور) نشان می دهد. بنابراین یک راه بسیار آسان برای اطلاع از وضعیت سازمان شما این است که به سادگی آمارها را بررسی کنید. اگر تعداد شما بالاتر از حد متوسط است، احتمالاً نرخ گردش مالی بالایی دارید.

برای مقایسه نرخ گردش مالی خود با صنعت، ابتدا باید بتوانید نرخ خود را محاسبه کنید. این به آن سادگی که شما فکر می کنید نیست. در گوگل «چگونه گردش کارمند را محاسبه کنیم» فرمول های مختلفی دریافت خواهید کرد. برای توضیح عمیق و بهترین روش برای اندازه‌گیری گردش مالی کارکنان، مقاله نحوه محاسبه نرخ جابجایی کارکنان را از دوستان ما در Analytics در HR بررسی کنید.

نرخ گردش مالی بالا باعث می شود

در سال 2000، سه دانشمند تمام ادبیات موجود در مورد جابجایی کارکنان را با هم ترکیب کردند. این منجر به یک متاآنالیز بیش از 60000 کارمند شد. یافته های آنها در اینفوگرافیک زیر ارائه شده است (برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید). به ما نشان می دهد که چه متغیرهایی باعث گردش کارمندان می شوند و می توانند باعث افزایش نرخ جابجایی شوند. در ادامه تعدادی از این متغیرها را توضیح خواهیم داد.

Drivers of employee turnoverDrivers of employee turnover

استرس
استرس دلیلی است که افراد در نهایت شغل خود را ترک می کنند. محیط‌های کاری پر استرس معمولاً نسبت به محیط‌هایی که استرس کمتری دارند، نرخ جابجایی بالاتری دارند.

جمعیت شناسی
عوامل جمعیتی شاخص های قوی از قصد گردش مالی هستند. به عنوان مثال، افرادی که متاهل هستند یا افرادی که دارای فرزند هستند، نسبت به افرادی که ازدواج نکرده یا بچه دار نمی شوند، کمتر احتمال دارد که این کشور را ترک کنند.

محتوای شغلی
این در مورد چگونگی تجربه افراد از شغل خود است. عناصری که در اینجا نقش دارند عبارتند از سطح روتینی که با کار همراه است (معمولاً روال زیاد به معنای نرخ گردش مالی بالاتر است) و امکان ارتقاء (اگر کسی بداند ممکن است ارتقا پیدا کند، احتمال ترک آن کمتر است. ).

نمونه هایی از مشاغل با گردش مالی بالا

از آنجایی که ما به برخی از علل ترک کار کارکنان نگاه کرده ایم، اکنون می توانیم چند نمونه از مشاغل با جابجایی بالا را برجسته کنیم. نرخ های دقیق در هر کشور و صنعت متفاوت است، اما مشاغلی که گردش مالی “تضمین شده” بالایی دارند عبارتند از:

  • مشاغل خرده فروشی: کار در خرده فروشی سخت است. اغلب به این معنی است که ساعات طولانی کار می‌کنید، شب‌ها و تعطیلات آخر هفته را شامل می‌شود، دستمزدها پایین است و آیا سعی کرده‌اید تمام روز روی پای خود باشید؟ از نظر فیزیکی خسته کننده است. جدا از این جنبه های عملی، صنعت خرده فروشی به عنوان چنین در حال تغییر است. این بخش در حال تبدیل شدن از فروشگاه‌های آجر و ملات به تجارت الکترونیک است که به معنای تعداد افراد کمتری در طبقات است.
  • مشاغل مهمان نوازی: صنعت هتلداری از نظر شرایط کاری بسیار شبیه به بخش خرده فروشی است. ساعات کاری نامنظم است، مشتریان خواستار هستند و بسیاری از مشاغل مهمان نوازی نیز از نظر فیزیکی سخت هستند.
  • مشاغل فناوری/IT: این یکی ممکن است کمی غافلگیرکننده باشد، اما باور کنید یا نه، نرخ گردش مالی نسبتاً بالایی در IT وجود دارد. تقاضای زیادی برای توسعه دهندگان نرم افزار و اغلب کمبود افراد ماهر وجود دارد که شرکت ها را وادار می کند تا (بیش از حد) از کارمندان خود بخواهند. سایر مشاغل فناوری مانند طراحان تجربه کاربری و تحلیلگران داده نیز نرخ گردش مالی بالایی دارند. به گفته LinkedIn، این احتمالاً به این دلیل است که کارفرمایان و پیشنهادات رقابتی تر می شوند.
  • مشاغل فروش: اگر فروشنده خوبی هستید، می توانید هر چیزی را بفروشید، از جمله خودتان. بنابراین واقعاً جای تعجب نیست که فروشندگان تمایل دارند به جایی بروند که بتوانند بیشترین درآمد را داشته باشند – که منجر به جابجایی بالای کارمندان در این نوع شغل می شود.

سایر مشاغلی که اغلب نام آنها با گردش مالی بالا است، مشاغل در آموزش و پرورش، نمایندگان مرکز تماس و نمایندگان خدمات مشتری و کارکنان مراقبت از کودکان است.

High employee turnoverHigh employee turnover
افرادی که در خرده فروشی، مهمان نوازی، فناوری اطلاعات و فروش هستند، بیشترین احتمال را دارند که زودتر از موعد آنها را ترک کنند.

3 راه برای کاهش گردش مالی بالا

در پایان، آنچه ما واقعاً می خواهیم بدانیم این است که چگونه جابجایی کارمندان را کاهش دهیم، درست است؟ به هر حال، اینگونه همه چیز بهتر می شود: روحیه و بهره وری کارکنان، کیفیت محصولات و خدمات شما و غیره.

اما چگونه می‌توان گردش مالی را کاهش داد؟ ما 3 راه برای انجام این کار را فهرست کرده ایم.

1. استراتژی استخدام خود را تطبیق دهید

این شامل عناصر زیادی است که به راحتی یک مقاله را در خود توجیه می کند. با این حال، برای اینکه ایده ای به شما بدهم، چند مثال از اینکه چگونه تطبیق استراتژی استخدام شما می تواند به کاهش جابجایی کارمندان کمک کند، ارائه می کنم.

  • منبع: آیا نامزدهای مناسب را در مکان های مناسب (هیئت های شغلی، رسانه های اجتماعی) هدف قرار می دهید؟ اگر کانال‌های منابع مختلفی را که استفاده می‌کنید ردیابی می‌کنید، باید اطلاعاتی در مورد اینکه کدام کانال‌ها بهترین (و بدترین) نامزدها را به شما ارائه می‌دهند، به شما ارائه می‌دهد. مزیت بزرگ منبع یابی در قرن بیست و یکم این است که انبوهی از فناوری در دسترس است که به شما کمک می کند تا تلاش های خود را برای منبع یابی بهینه کنید.
  • آگهی‌های شغلی: زبانی که در آگهی‌های شغلی خود استفاده می‌کنید، نوع نامزدهای متقاضی را تعیین می‌کند. برخی از کلمات یا روش‌هایی که در آنها عبارت‌بندی می‌شود، برای متقاضیان بالقوه جذاب یا خاموش می‌شود. در اینجا نیز، برخی از فن‌آوری‌های بسیار خوب برای پشتیبانی از شما در افزایش سرعت نوشتن آگهی شغلی وجود دارد.
  • پیش انتخاب: غیر معمول نیست که افراد جدید به دلیل انتظارات برآورده نشده در مورد شغل، سازمان یا هر دو، پیش از موعد آنها را ترک کنند. یکی از راه های جلوگیری از این امر استفاده از ابزار ارزیابی پیش از استخدام است. این نوع ابزارها از ماژول‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و از داده‌ها برای پیش‌بینی میزان احتمال موفقیت متقاضی در نقش و سازمانی که برای آن درخواست می‌کنند، استفاده می‌کنند.

2. یک معامله رقابتی ارائه دهید

شما می توانید استراتژی استخدام خود را هر چه می خواهید بهینه کنید اگر به افراد یک بسته کلی رقابتی ارائه نکنید که نمی توانید آنها را استخدام کنید – یا نگه دارید. این لزوماً به این معنا نیست که شما باید بالاترین حقوق را بپردازید. با این حال، این به معنای ارائه دستمزد رقابتی و انواع جذاب اضافی از مزایای کارکنان است.

اینکه این مزایا چه هستند بستگی به آنچه که شما می توانید ارائه دهید دارد. تعطیلات Flextime و (نامحدود) نمونه های خوبی هستند، اما مزایای دیگر می تواند بیمه درمانی، ناهار رایگان، مرخصی والدین با حقوق و غیره باشد.

آنچه در مورد ارائه یک معامله رقابتی به مردم اهمیت دارد این است که به شخص مقابل خود نگاه کنید و آنچه را که آنها مهمتر از همه می دانند. برای یک مادر جدید چیزهای دیگری به جز برای یک فارغ التحصیل دانشگاه مهم است. 

3. به کارمندان خود گوش دهید

البته این می تواند به معنای چیزهای زیادی باشد. اما در این مورد، این در مورد شغل و فرصت های یادگیری و توسعه کارکنان شما است. اکثر کارجویان و کارمندان امروزی مایلند خود را توسعه دهند و مهارت های (دیجیتال) خود را رشد دهند.

از همان ابتدا، یعنی از همان لحظه ای که درخواست می کنند، با آنها صادق باشید. آنها از شما به عنوان یک کارفرما از نظر پیشرفت شغلی چه انتظاری می توانند داشته باشند؟ آیا فرصت هایی برای بالا رفتن از نردبان وجود دارد و اگر چنین است، در چه چارچوب زمانی و در چه شرایطی؟ و چه انتظاری از شما دارند ؟

جنبه دیگر در اینجا شامل یادگیری است. کارکنان به طور فزاینده ای به فرصت های یادگیری که شرکتشان ارائه می دهد (یا نمی دهد) اهمیت می دهند.

در واقع، یک مطالعه اخیراً منتشر شده نشان می دهد که کارگرانی که فرصت های یادگیری شرکت خود را تأیید می کنند، 21 درصد کمتر احتمال دارد که سازمان خود را برای یک نقش جدید در پنج سال گذشته ترک کنند.

در یک یادداشت پایانی

جابجایی بالای کارمندان تأثیر زیادی بر کارمندان و سازمان شما دارد. در حالی که گردش مالی (طبیعی) هرگز به طور کامل ناپدید نمی شود – که تا حدی چیز خوبی است – بسیار مهم است که بدانید چه چیزی باعث گردش مالی در سازمان شما می شود و مهمتر از آن، چگونه می توانید آن را کاهش دهید.

سوالات متداول

گردش مالی بالا به چه معناست؟

در زمینه منابع انسانی، گردش مالی (بالا) به تعداد کارگرانی که سازمان را ترک می کنند اشاره دارد. در بیشتر موارد، این افراد باید با کارمندان جدید جایگزین شوند. جابجایی کارکنان اغلب نتیجه تصمیمات استخدامی ضعیف و مدیریت بد است.

نرخ گردش مالی بالا چیست؟

نرخ جابجایی بالا به این معنی است که بسیاری از کارمندان شما – بیش از آنچه در خط کسب و کار شما انتظار می رود – سازمان را ترک کرده اند. آنچه که نرخ گردش مالی بالا در نظر گرفته می شود به صنعتی که در آن هستید بستگی دارد.

چه چیزی باعث گردش مالی بالا می شود؟

محرک‌های جابجایی کارکنان شامل استرس، عوامل جمعیت‌شناختی و جنبه‌های مرتبط با شغل مانند سطح روتین و فرصت‌های ترفیعی است.

نمونه هایی از مشاغل با گردش مالی بالا چیست؟

مشاغلی که گردش مالی بالایی دارند شامل مشاغل خرده فروشی، مشاغل مهمان نوازی، مشاغل فناوری/IT و مشاغل فروش هستند.

چگونه گردش مالی بالا را کاهش دهیم؟

راه‌هایی برای کاهش جابجایی بالای کارکنان شامل تطبیق استراتژی استخدام، ارائه یک معامله رقابتی و گوش دادن به کارمندان است.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *