منابع انسانی چه می کند؟ 5 سوال متداول در مورد منابع انسانی

آنچه که منابع انسانی انجام می دهد یک سوال است که اغلب در گوگل جستجو می شود. اگرچه ممکن است مدیر بدخلق گهگاهی چنین بگوید: “هیچی!”، اما واقعیت، خوشبختانه، متفاوت است. در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که «HR چه کار می‌کند»؟

در چیست؟
منابع انسانی چه می کند؟
بخش منابع انسانی چه می کند؟
مدیر منابع انسانی چه می کند؟
مدیر منابع انسانی چه می کند؟
یک تحلیلگر منابع انسانی چه می کند؟
بسته شدن
سوالات متداول


منابع انسانی چه می کند؟

پاسخ به این سوال دشوار است. به طور خلاصه: منابع انسانی عامل کلیدی برای سفر کارکنان است. سفر کارمند شامل تمام نقاط تماس کارمند در کارشان می شود. این شامل برندسازی کارفرما، انتخاب، نصب، مدیریت عملکرد، یادگیری و توسعه، پاداش و مزایا، ایمنی محل کار، فرهنگ و غیره است.

  • برندسازی کارفرما. این شامل شهرت کارفرما به عنوان مکانی برای کار است. اگرچه شباهت هایی وجود دارد، اما برند کارفرما با برند مصرف کننده متفاوت است.
  • استخدام و گزینش استخدام و انتخاب در مورد استخدام افراد مناسب برای کار است. روش‌های مختلف استخدام می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، از جمله مصاحبه‌های ساختاریافته، آزمون‌های هوش، و بررسی مرجع. بر اساس یافته های این فرآیند، بهترین کاندید برای شغل انتخاب می شود.
  • سوار شدن. به سرعت بخشیدن به مردم بخش مهمی از مدیریت افراد است.
  • مدیریت عملکرد . افراد بر اساس مهارت های خود مورد ارزیابی و آموزش قرار می گیرند تا در مشاغل خود عملکرد مطلوبی داشته باشند.
  • یادگیری و توسعه مهارت‌های جدید آموخته می‌شوند و مهارت‌های موجود برای انجام بهتر کار تقویت می‌شوند.
  • غرامت و مزایا غرامت و مزایا (تا حد زیادی) مشوق های کار مردم هستند. جبران منصفانه و مزایای مربوطه باعث افزایش انگیزه و بهره وری می شود.
  • ایمنی و فرهنگ محیط کار ایجاد فرهنگی متناسب با کار، منجر به اقدامات ایمنی بهتر، عملکرد بهتر و مشارکت بیشتر می شود. این نقش کلیدی دیگری برای منابع انسانی است.

علاوه بر این فهرست، 12 عملکرد کلیدی منابع انسانی وجود دارد. علاوه بر این عملکردها، مجموعه ای از 15 نقش HR و 7 بهترین تمرین HR کلاسیک نیز وجود دارد. مقالات پشتیبانی پیوند داده شده به شما یک نمای کلی از این عملکردها، نقش‌ها و شیوه‌ها ارائه می‌دهند.

15-Key-HR-Roles15-Key-HR-Roles

همه اینها 100٪ مسئولیت منابع انسانی نیست. اغلب، آنها یک مسئولیت مشترک بین منابع انسانی و مدیران خط مقدم هستند. با این حال، منابع انسانی نقش کلیدی در مربیگری و هدایت مدیر ایفا می کند.

با این حال، برای بسیاری از این مسئولیت‌ها، منابع انسانی روی صندلی راننده است. این بدان معناست که ایجاد و اجرای استراتژی منابع انسانی مسئولیت منابع انسانی است. این استراتژی منابع انسانی مبتنی بر استراتژی سازمانی است و بیان می‌کند که چگونه منابع انسانی می‌تواند به بهترین وجه ارزش کاری را که سازمان انجام می‌دهد بیافزاید. این استراتژی منابع انسانی منجر به شیوه های استراتژیک منابع انسانی می شود که به نوبه خود منجر به نتایج منابع انسانی و بهبود عملکرد می شود.

Standard-Causaul-Model-for-Human-ResourcesStandard-Causaul-Model-for-Human-Resources

برای مثال: شرکتی مانند فیس بوک چند سال پیش سیاست های منابع انسانی متفاوتی نسبت به شرکتی مانند شل دارد. برای شل، ایمنی مهم است، در حالی که شعار فیس بوک برای مدت طولانی “حرکت سریع و شکستن چیزها” بود. اینها به سیاست های منابع انسانی بسیار متفاوت تبدیل می شوند. جایی که فیس بوک ممکن است استعدادهایی را با تمایل به نوآوری یا ایجاد اختلال انتخاب کند، شل به احتمال زیاد مهندسانی را استخدام می کند که بسیار منظم و پرهیز از ریسک هستند.

می‌توانید تصور کنید که چگونه این موضوع با موضوعاتی مانند یادگیری و توسعه همخوانی دارد. شل تمرکز زیادی بر رویه های ایمنی و آموزش های ایمنی اجباری خواهد داشت. فیس بوک بیشتر بر آموزش چند رشته ای تمرکز خواهد کرد که افراد را قادر می سازد با یکدیگر برای ایجاد محصولات و پیشنهادات جدید کار کنند.

بخش منابع انسانی چه می کند؟

پاسخ این سوال مشابه پاسخ بالاست. تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که بسیاری از کارهایی که HR انجام می دهد همراه با مدیر انجام می شود. این به اصطلاح مسئولیت مشترک است. بنابراین بخش منابع انسانی با مدیر همکاری می کند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات منابع انسانی به درستی انجام می شود.

مدیر منابع انسانی چه می کند؟

مدیر منابع انسانی وظیفه دارد استراتژی سازمانی را به استراتژی منابع انسانی تبدیل کند. علاوه بر این، او مسئول تمرکز تلاش‌های منابع انسانی در حوزه‌هایی از کسب‌وکار است که بیشترین تأثیر را دارند.

مدیر منابع انسانی در بخش‌های استراتژیک حوزه‌های کلیدی منابع انسانی که در بالا فهرست کردیم، بسیار درگیر است. نمونه های دیگر عبارتند از:

  • نظارت بر سیستم های منابع انسانی سیستم های منابع انسانی، مانند سیستم اطلاعات منابع انسانی، یا HRIS، بخش مهمی از ارائه خدمات منابع انسانی هستند. اطمینان از اینکه این سیستم‌ها به خوبی کار می‌کنند و می‌توانند داده‌های مرتبط را به منابع انسانی و بقیه کسب‌وکار گزارش دهند، کلیدی است.
  • حصول اطمینان از رعایت مقررات. همسویی بین منابع انسانی و حقوقی
  • طراحی برنامه های آموزشی. ایجاد تمرکز در برنامه های آموزشی ارائه شده یک عنصر مهم در برنامه ریزی آینده نیروی کار است. این برنامه ها بسیار یک تصمیم استراتژیک هستند زیرا می توانند به شکل گیری نیروی کار کمک کنند.
  • توسعه طرح های جبران خسارت طرح های جبران خسارت عملکرد مشابهی دارند. مهارت های خاصی را می توان پاداش داد در حالی که برخی دیگر را می توان – به معنای واقعی کلمه – بی ارزش کرد. این می تواند انگیزه ای برای توسعه بیشتر مهارت های خاص ایجاد کند.
  • مدیریت تیم منابع انسانی مدیر منابع انسانی همچنین تیم منابع انسانی شامل مدیران منابع انسانی و شرکای تجاری منابع انسانی را مدیریت می کند.
  • مدیریت ذینفعان. یک مسئولیت کلیدی مدیر منابع انسانی، مدیریت مجموعه بزرگی از ذینفعان، چه در داخل و چه در خارج از سازمان است. در نهایت، همکاری با این ذینفعان مسئولیت مدیر منابع انسانی است، بنابراین او با اتحادیه های کارگری، شوراهای کارکنان، هیئت مدیره، سازمان منابع انسانی داخلی و سایر گروه ها درگیر خواهد شد.

معمولاً مدیر منابع انسانی ارشدترین متخصص منابع انسانی در سازمانهای بزرگ است. در سازمان های کوچکتر، این نقش توسط مدیر منابع انسانی انجام می شود.

مدیر منابع انسانی چه می کند؟

مدیر منابع انسانی دارای مسئولیت های زیادی است که مشابه موارد ذکر شده برای مدیر منابع انسانی است. موضوعاتی مانند مدیریت تیم داخلی، مدیریت ذینفعان، و مسئولیت‌های مشخصی که به مدیر محول می‌شود، بخش عمده‌ای از مجموعه آنهاست.

علاوه بر این، مدیر منابع انسانی نقشی کلیدی در همسویی با مدیریت ( ارشد) در سازمان ایفا می کند. به عنوان یکی از مهمترین نقاط تماس مدیران خط، مدیر منابع انسانی اغلب در جلساتی می نشیند که در آن انتظارات مدیریت می شود و سیاست های جدید در مورد استخدام، انتخاب، جبران خسارت و مدیریت عملکرد مورد بحث قرار می گیرد.

در سازمان های بزرگتر، مدیران منابع انسانی به مدیر منابع انسانی گزارش می دهند. در سازمان‌های کوچک‌تر، مدیر منابع انسانی ارشدترین متخصص منابع انسانی در سازمان است.

یک تحلیلگر منابع انسانی چه می کند؟

تحلیلگر منابع انسانی بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده ها تمرکز می کند. تحلیلگر با HR IT و HRIS برای ایجاد گزارشات (ad-hoc) کار می کند. برای توضیح کامل نقش تحلیلگر منابع انسانی، شایستگی های مورد نیاز و حتی حقوق، مقاله کامل ما را در مورد تحلیلگر منابع انسانی بررسی کنید.

AIHR-HR-analyst-job-competenciesAIHR-HR-analyst-job-competencies

بسته شدن

همین! در این مقاله، شرح مختصری از کارهایی که HR انجام می‌دهد، و اینکه چگونه مدیر منابع انسانی، مدیر، کارشناس عمومی و تحلیلگر در آن جا می‌شوند، ارائه کردیم. برای اطلاعات بیشتر، مقالات پشتیبانی را بررسی کنید و اگر می‌خواهید خودتان این مهارت‌ها را بیاموزید، از آکادمی برای نوآوری منابع انسانی دیدن کنید!

سوالات متداول

منابع انسانی چه می کند؟

منابع انسانی عامل کلیدی برای سفر کارمندان است. این شامل برندسازی کارفرما، انتخاب، نصب، مدیریت عملکرد، L&D، کامپوننت و مزایا، ایمنی محل کار، فرهنگ و غیره است.

بخش منابع انسانی چه می کند؟

بخش منابع انسانی با مدیر همکاری می کند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات منابع انسانی به درستی انجام می شود.

مدیر منابع انسانی چه می کند؟

مدیر منابع انسانی استراتژی سازمانی را به استراتژی منابع انسانی تبدیل می کند. آن‌ها همچنین مسئول تمرکز تلاش‌های منابع انسانی در حوزه‌هایی از کسب‌وکار هستند که بیشترین تأثیر را در آن‌ها خواهند داشت.

مدیر منابع انسانی چه می کند؟

مدیر منابع انسانی دارای مسئولیت های زیادی است که مشابه موارد ذکر شده برای مدیر منابع انسانی است. به عنوان مثال به مدیریت تیم داخلی و مدیریت ذینفعان فکر کنید.

یک تحلیلگر منابع انسانی چه می کند؟

تحلیلگر منابع انسانی بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده ها تمرکز می کند. آنها با HR IT و HRIS برای ایجاد گزارشات (ad-hoc) کار می کنند.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *