یک افسر ارشد سلامت چیست و چگونه می توان یکی شد

تا سال 2015 که Deloitte و Kirkland & Ellis LLP رهبران رفاه را در شرکت های خود منصوب کردند، نقش مدیر ارشد سلامت تقریباً نامشخص بود. با این حال، چندین سال دیگر و یک بیماری همه گیر طول کشید تا سازمان های دیگر توجه کنند و نیاز به توجه عمیق تر به سلامت و رفاه کارکنان خود را تشخیص دهند.

رهبران منابع انسانی گزارش کرده‌اند که فرسودگی شغلی پیامد اصلی همه‌گیری بوده است، ایالات متحده آشکارا بحران سلامت روان را اعلام کرده است، در حالی که WHO از سال 2020 افزایش 25 درصدی در اضطراب و افسردگی را در سراسر جهان گزارش کرده است. به همین دلیل سازمان‌های بیشتری شروع به ایجاد یک موقعیت جدید C-suite که سلامتی را در اولویت قرار می دهد و اهمیت بیشتری به مراقبت از کارکنان خود می دهد.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که یک افسر ارشد سلامتی چیست، مسئولیت‌های کلیدی و مهارت‌های مورد نیاز برای این نقش، میانگین حقوقی که می‌توانید انتظار کسب آن را داشته باشید، و مراحل شغلی برای رسیدن به آن هدف را بررسی می‌کند.

مطالب
افسر ارشد سلامت چیست؟
شرح وظایف افسر ارشد سلامت
حقوق افسر ارشد سلامت
چگونه یک افسر ارشد سلامتی شویم

افسر ارشد سلامت چیست؟

یک افسر ارشد سلامت (که گاهی اوقات به عنوان مدیر ارشد رفاه یا رئیس بهداشت روان شناخته می شود) در درجه اول مسئول سلامت و رفاه کلی جسمی، روانی و عاطفی کارکنان شرکت است.

افسران ارشد سلامتی معمولا در C-suite می نشینند و از نزدیک با مدیر ارشد منابع انسانی (CHRO) کار می کنند. یافتن این نقش در شرکت‌های بزرگ یا سازمان‌های مبتنی بر سلامت و پزشکی سازمان‌های دولتی (مثلاً بیمارستان‌ها) رایج‌تر است، اما به دنبال همه‌گیری، سازمان‌های متوسط تا بزرگ از همه صنایع شروع به درک ارزش داشتن شخصی برای این کار کرده‌اند. .

وظایف و مسئولیت‌ها معمولاً شامل توسعه و اجرای برنامه‌های رفاه کارکنان (مربوط به تناسب اندام، تغذیه، مدیریت استرس و غیره) و اطمینان از کافی بودن برنامه سلامت شرکت است. آن‌ها باید بتوانند داده‌ها را بخوانند و تجزیه و تحلیل کنند، اهمیت بهزیستی را بیان کنند، از سلامت روان آگاه باشند و مهارت‌های رهبری همدلانه قوی نشان دهند.

یک افسر ارشد سلامت معمولاً نیاز به کسب 10-15 سال تجربه در استخدام، مدیریت و حفظ استعدادهای برتر دارد و نقش آنها معمولاً یک هفته کاری 40 ساعته خواهد بود.

شرح وظایف افسر ارشد سلامت

نمای کلی کار

مدیر ارشد سلامت، ابتکارات سلامتی را در سراسر سازمان با هدف بهبود سلامت جسمی، روانی و عاطفی و رفاه همه کارکنان رهبری خواهد کرد. آنها برای توسعه، اجرا و ارزیابی برنامه‌های سلامتی که انتخاب سبک زندگی سالم را تشویق می‌کنند و نگرانی‌های سلامتی را کاهش می‌دهند، از نزدیک با مدیر ارشد منابع انسانی همکاری خواهند کرد.

آنها همچنین با سایر بخش ها برای ادغام سلامتی در فرهنگ سازمانی همکاری خواهند کرد. کاندیدای ایده آل دارای پیشینه سلامت قوی (با شرایط تحصیلی)، تجربه منابع انسانی در مدیریت کارکنان و توسعه و اجرای برنامه های کارکنان، و دانش و علاقه گسترده به سلامت و رفاه خواهد بود.

نقش ها و مسئولیت های افسر ارشد سلامت

نقش ها:

  • حمایت و رهبری سازمان در زمینه سلامت/بهزیستی
  • با چشم انداز ارتباط برقرار کنید و همه را در جریان قرار دهید
  • پیشبرد عدالت، رهبری، رفاه، احترام و غیره
  • ایجاد و حفظ فرهنگ تندرستی در محیط کار
  • برای سلامتی و تندرستی کارکنان، حمایت مستمری ارائه دهید
  • برای ادغام سلامتی در فرهنگ با منابع انسانی، رهبران تجاری و سایر بخش ها همکاری کنید

مسئولیت ها:

  • مشکلات، موانع و موانع سلامت و تندرستی را شناسایی کنید
  • یک استراتژی سازمانی برای ایجاد و حفظ فرهنگ سلامتی طراحی کنید
  • اجرای، نظارت بر اثرات و رضایت و بهبود استراتژی سلامتی
  • توسعه ابتکارات آموزشی (مانند غربالگری سلامت و برنامه های پیشگیری از بیماری)
  • توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های سلامت کارکنان (مانند کاهش وزن، کاهش استرس، تغذیه)
  • از ارتباطات منسجم در سراسر سازمان اطمینان حاصل کنید
  • گزارش نتایج
  • برنامه های بیمه درمانی کارکنان را توسعه و مدیریت کنید
  • ارزیابی های سلامت کارکنان را به طور منظم انجام دهید (قد، وزن، چربی بدن، فشار خون، کلسترول و غیره)
  • کارکنان در معرض خطر را شناسایی کنید و برنامه های فردی با منابع خاص برای کمک به بهبود سلامت آنها ایجاد کنید
  • برای ادغام سلامتی در فرهنگ شرکت، با سایر بخش ها همکاری نزدیک داشته باشید
  • بودجه برنامه سلامتی را مدیریت کنید و از مقرون به صرفه بودن آن اطمینان حاصل کنید
  • از روندها و تحولات در زمینه سلامت و تندرستی جلوتر باشید
  • نظارت بر رعایت قوانین و مقررات مربوط به سلامت کارکنان

مهارت ها و صلاحیت های افسر ارشد سلامت

مهارت ها:

  1. رهبری: یک افسر ارشد سلامت در تیم C-suite می نشیند که آنها را بخشی از تیم رهبری سازمان می کند. بنابراین آنها باید دارای مهارت های رهبری قوی برای کمک به پیشبرد استراتژی خود، دستیابی به خرید از همه بخش ها، و الهام بخشیدن به سلامت و رفاه بیشتر در سراسر شرکت باشند.
  2. سلامت و تندرستی: برای کمک به کارکنان در ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی خود، درک کامل شیوه‌های سلامت و تندرستی و همچنین رویکردهای مبتنی بر شواهد به سلامتی مورد نیاز است. ترکیبی از دانش و مهارت به آنها کمک می کند تا برنامه های مؤثری ایجاد کنند که ورزش و تغذیه سالم را تشویق می کند و به مدیریت استرس کمک می کند.
  3. ارتباطات: یک افسر ارشد سلامت باید به طور منظم با رهبران کسب و کار، سایر مدیران بخش، کارمندان و متخصصان سلامت ارتباط موثر برقرار کند تا در مورد استراتژی ها و برنامه های سلامت و تندرستی بحث کند و بر اهمیت حفظ یک سبک زندگی سالم تأکید کند. همچنین ایجاد روابط با طیف متنوعی از افراد مهم خواهد بود.
  4. بازاریابی: مهارت‌های بازاریابی برای ارتقای سیاست‌ها و برنامه‌های سلامت و تندرستی و تشویق مشارکت کامل کارکنان و عادات سالم مهم خواهد بود. به عنوان مثال، یک کمپین بازاریابی با دقت طراحی شده که کارمندان را تشویق می کند در هنگام بیماری استراحت کنند تا به طور کامل بهبود یابند، می تواند به کاهش فرسودگی شغلی و بهبود مشارکت کارکنان و روحیه تیم در دراز مدت کمک کند.
  5. برنامه ریزی استراتژیک: برنامه ریزی، استراتژی و تعیین هدف برای توسعه موفقیت آمیز و اجرای برنامه های سلامتی در سازمان که تأثیر واقعی دارند ضروری است. یک افسر ارشد سلامت باید بتواند مشکلات را شناسایی کند، راه حل هایی را پیشنهاد کند و پیشرفت آنها را به طور مستمر دنبال کند.

صلاحیت ها:

  • مدرک لیسانس در یک رشته مرتبط با سلامت (روانشناسی، مددکاری اجتماعی، علوم ورزشی، تغذیه یا حرکت شناسی)
  • 10-15 سال تجربه در HR (مدیریت استعداد، آموزش و توسعه، انطباق، تنوع و شمول، و پاداش و مزایا)
  • 5+ سال تجربه در زمینه سلامت یا سلامت روان (به عنوان پزشک، پرستار، فیزیوتراپیست یا مربی بهداشت)
  • تجربه در نقش مدیریتی (به عنوان مدیر، مدیر یا سرپرست)
  • سابقه اثبات شده طراحی و اجرای سیاست ها و برنامه های سلامت و تندرستی

سابقه و شرایط ترجیحی :

  • آگاهی از روندهای فعلی و آینده در صنعت سلامت و تندرستی
  • تجربه کار در یک محیط شرکتی
  • آشنایی با داده ها، تجزیه و تحلیل و نرم افزارهای مرتبط (مانند SPSS یا SAS)
  • گواهی در مدیتیشن، یوگا، یا سایر تمرینات ذهن و بدن.

حقوق افسر ارشد سلامت

دستمزد یک افسر ارشد سلامت به دلیل سطح تحصیلات، تجربه و تخصص افراد و همچنین اندازه و صنعت سازمان متفاوت است. به عنوان مثال، یک شرکت نوپا که به تازگی نقش CWO را ایجاد کرده است، ممکن است در مقایسه با یک شرکت بزرگ چند ملیتی، حقوق کمتری ارائه دهد.

طبق Comparably، حقوق افسران ارشد سلامت در ایالات متحده از 68600 تا 187200 دلار متغیر است. آنها گزارش می دهند که میانگین حقوق فعلی یک CWO در نیویورک 165073 دلار و در شیکاگو 153068 دلار است.

در مقابل، Glassdoor گزارش می‌دهد که میانگین حقوق فعلی یک CWO در نیویورک 88006 دلار و 82471 دلار در شیکاگو است، که نشان می‌دهد نیویورک دارای SMEهایی است که هنوز اهمیت این نقش را درک می‌کنند اما بودجه کمتری دارند و احتمالاً افرادی را استخدام خواهند کرد که تجربه کمتر

اکثر CWO ها در ایالات متحده با حقوق پایه شروع می کنند و غرامت اضافی را در قالب پاداش یا کمیسیون دریافت می کنند.

How To Become a Chief Wellness OfficerHow To Become a Chief Wellness Officer

چگونه یک افسر ارشد سلامتی شویم

1. اعتبار را به دست آورید

برای تبدیل شدن به یک افسر ارشد سلامتی باید مطمئن شوید که صلاحیت ها، مهارت ها و تجربه لازم برای این موقعیت را دارید. به دست آوردن درک کامل از بخش های مختلف در HR (تنوع و شمول، یادگیری و توسعه، پاداش و مزایا، مدیریت، و رهبری) ضروری است. شما همچنین به یک پیشینه قوی در مراقبت های بهداشتی و همچنین تجارت نیاز دارید.

2. در بهزیستی متخصص شوید

برای ایفای نقش CWO، مهم است که از نقطه نظر فیزیکی، ذهنی و عاطفی متخصص در مراقبت های بهداشتی و رفاهی شوید.

این به شما کمک می کند تا یک برنامه سلامت کارکنان را ایجاد، اجرا و تنظیم کنید که برای فرهنگ سلامتی تلاش می کند و مشارکت و رضایت کارکنان را تقویت می کند. به همین دلیل است که بسیاری از افسران ارشد سلامتی کار خود را در صنعت سلامت آغاز می کنند، با این حال، ضروری است که آنها مهارت های منابع انسانی، کسب و کار و رهبری را در طول مسیر برای اطمینان از موفقیت در این نقش انتخاب کنند.

3. مهارت های رهبری و استراتژی را توسعه دهید

از آنجایی که مدیر ارشد سلامتی در C-suite نشسته است و نیاز به ایجاد روابط با دیگر رهبران کسب و کار، مدیران، کارمندان و مشاوران، و الهام بخشیدن و هدایت کارکنان به سمت یک سبک زندگی سالم‌تر دارد، مهارت‌های رهبری ضروری است. شما می توانید این موارد را با کار در نقش سرپرست، مدیر یا رهبری قبل از تصدی این سمت و شرکت در دوره های آموزشی برای کمک به پرورش این مهارت ها ایجاد کنید.

به عنوان یک CWO شما همچنین مسئول ایجاد و اجرای یک استراتژی در سطح شرکت برای سلامت و تندرستی خواهید بود، بنابراین مهم است که مهارت های برنامه ریزی قوی داشته باشید، استراتژیک فکر کنید، قادر به تعیین و دستیابی به اهداف با استفاده از KPIها، خواندن و تجزیه و تحلیل داده ها باشید. زمانی که چیزی کار نمی کند چرخش کنید.

تحصیلات و مدارک فقط اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص در رفاه است. یادگیری و توسعه مداوم، کسب مهارت‌های جدید، و توجه به روندهای نوظهور، همگی برای اطمینان از اینکه یک CWO پیشرو باقی می‌ماند و قادر به ارائه دانش و پشتیبانی مناسب برای کارکنان است، حیاتی هستند.

این به معنای شرکت در دوره‌های آموزشی (آنلاین و حضوری)، یادگیری منظم مهارت‌ها، خواندن مجلات آنلاین، وبلاگ‌ها و مجلات اختصاص یافته به سلامت و تندرستی، شرکت در رویدادهای صنعت، مشاوره گرفتن از کارشناسان دیگر و موارد دیگر است.

خوراکی های کلیدی

  • نقش مدیر سلامت در حال افزایش است : به دنبال همه‌گیری و افزایش جهانی نگرانی‌های مربوط به سلامت روان، سازمان‌های بیشتری شروع به ایجاد موقعیت C-suite جدیدی می‌کنند که سلامتی را در اولویت قرار می‌دهد و اهمیت بیشتری به مراقبت از کارکنان خود می‌دهد.
  • مروری بر نقش: مدیر ارشد سلامت، ابتکارات سلامتی را در سراسر سازمان با هدف بهبود سلامت جسمی، روانی و عاطفی و رفاه همه کارکنان رهبری خواهد کرد. آنها برای توسعه، اجرا و ارزیابی برنامه‌های سلامتی که انتخاب سبک زندگی سالم را تشویق می‌کنند و نگرانی‌های سلامتی را کاهش می‌دهند، از نزدیک با مدیر ارشد منابع انسانی همکاری خواهند کرد.
  • مهارت های کلیدی مورد نیاز: پایه و اساس در HR (تنوع و شمول، یادگیری و توسعه، پاداش و مزایا، مدیریت، و رهبری)، رهبری، سلامت و تندرستی، ارتباطات، بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک
  • چگونه به یک افسر ارشد سلامتی تبدیل شوید: صلاحیت ها و مهارت های مورد نیاز را به دست آورید، به یک متخصص واقعی در زمینه سلامت و تندرستی تبدیل شوید، تجربه در این زمینه کسب کنید و مطالعه کنید که سازمان های دیگر برای تقویت سلامت و تندرستی چه می کنند و با روندها و روندها به روز باشید. بهترین شیوه ها
شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *