نام تجاری کارفرما و EVP: 3 روش آسمان این کار را درست انجام می دهد (مطالعه موردی)

آنچه را که می گویند موعظه می کنید تمرین کنید. و بنابراین من به برخی از پادکست های منابع انسانی که اخیراً در مورد آنها نوشته ایم گوش می دهم. یکی از آنها پادکست Employer Branding توسط Jörgen Sandberg، مدیر عامل Link Humans است.

و پسر من شانس آوردم.

اولین قسمتی که گوش دادم مملو از اطلاعات مفید و بینش بود. و در حالی که آن را “چگونه استعدادهای برتر را با ایجاد تجربیات عالی برای نامزد جذب کنیم” نام دارد، من دوست دارم آن را به عنوان یک راهنمای کوچک در مورد “چگونه با نام تجاری کارفرما شروع کنیم و یک پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) ایجاد کنیم” فکر کنم.

در این قسمت، یورگن سندبرگ مجری برنامه با سوفی هولمز، رئیس جذب برند کارفرما در اسکای و مسئول همه چیز از برند کارفرما گرفته تا جذب استعدادهای بزرگ و تجربه نامزد در کل فرآیند استخدام صحبت می کند.

در حین گوش دادن به مکالمه آنها، وقت کافی برای یادداشت برداری داشتم. در این مقاله، من برخی از نکات کلیدی چت یورگن و سوفی را در قالب وبلاگ به اشتراک خواهم گذاشت.

می توانید قسمت کامل پادکست را از اینجا بشنوید:

نام تجاری کارفرما و EVP: 3 روش که آسمان آن را درست انجام می دهد

#1. استراتژی برند کارفرما

برای Sky، 3 عنصر اصلی از نظر استراتژی نام تجاری کارفرما وجود داشت:

1. ما به عنوان کارفرما چه کسی هستیم؟
این یکی در مورد این است که چگونه می توانید بهتر بیان کنید که چه کسی به عنوان یک کارفرما هستید. برای Sky، همچنین این بود که چگونه می توانیم گروه EVP خود را فعال کنیم. تمرکز آنها بر شفاف سازی در مورد چگونگی درک شرکت از بیرون بود.

Sky یک برند مصرف کننده بسیار قابل مشاهده است، اما نام تجاری کارفرمای آنها چندان قابل مشاهده نبود. به همین دلیل است که آنها تلاش زیادی برای افزایش آن کرده اند – و اینکه چگونه می توانند تصوری را که مردم از قبل از شرکت دارند تغییر دهند.

از آنجا که در حالی که یک برند مصرف کننده (مشهور) می تواند یک امتیاز باشد، می تواند یک چالش نیز باشد. مردم گاهی اوقات پیش فرض هایی در مورد نحوه کار برای Sky دارند که همیشه دقیق نیستند. یکی از راه‌هایی که آنها تصمیم گرفتند به برخی تصورات نادرست در Sky رسیدگی کنند، از طریق گروه EVP است.

2. چگونه می‌توانیم با تیم‌های برند مصرف‌کننده/شرکت خود هماهنگ شویم؟
ستون دوم در مورد این است که چگونه می توانید با تیم های برند مصرف کننده/شرکت نزدیک تر شوید. در Sky، ایجاد این روابط و رسیدن به مکانی که در حال حاضر بسیار هماهنگ‌تر هستند و تحقیقات، آموخته‌ها و دانش را به اشتراک می‌گذارند – و به عنوان بخشی از آن برند کارفرمای جدیدشان – کار زیادی را به خود اختصاص داده است، اما امروز، به آنها اجازه می‌دهد تا از چند چیز که برای Sky بسیار متمایز است استفاده کنید.

3. چگونه تجربه کاندیدا را بهینه می کنید؟
و با گسترش، چگونه افرادی را که در مرحله بررسی هستند تبدیل می کنید؟ اینجاست که در Sky، آن‌ها تجربیات شخصی‌سازی شده را در اطراف پلتفرم ایجاد کرده‌اند و از خود می‌پرسند چگونه می‌توانیم تجربه‌های برند را برای افراد در پلتفرم‌های مختلف ایجاد کنیم؟ آن‌ها این تجربه را دیجیتالی می‌کنند و به این ترتیب، بر این تمرکز می‌کنند که چگونه می‌توانند پیام را در طول سفر با استفاده از فناوری به نفع خود منتقل کنند.

#2. EVP

پس از یک آماده‌سازی کامل که شامل بیش از 3000 نفر، چه خارجی و چه داخلی، در گروه‌های متمرکز، مصاحبه‌ها و آزمایش‌ها بود، یک EVP ایجاد شد.

در یک خط، می توان آن را به عنوان “شغلی که دوست دارید درباره آن صحبت کنید” خلاصه کرد.

دو جنبه در این مورد وجود دارد: از یک طرف، «تجربه‌های تنها در آسمان» وجود دارد – این می‌تواند هر چیزی باشد، از داشتن یک سینما در دفتر یا برخورد با برخی از افراد مشهور نمایش‌های شرکت تا کار بر روی محصولاتی که توسط میلیون ها مشتری استفاده می شود.

از طرفی در بین کسانی که برای اسکای کار می کنند احساس غرور شدیدی وجود دارد. این چیزی است که به طور مداوم در تحقیقاتی که آنها در این شرکت انجام داده اند به دست آمده است. به عنوان مثال، وقتی از شما پرسیده شد که چه کار می‌کنید، مردم قبل از اینکه آنچه را که واقعاً در آنجا انجام می‌دهند پیگیری کنند، می‌گویند «من برای Sky کار می‌کنم».

از نظر ایجاد یک EVP، چالش دو جانبه بود:

  • برای ایجاد یک EVP که قانع کننده و در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند طیفی از نقش هایی را که در Sky استخدام می کنند، برآورده کند،
  • بلکه یکی است که در سراسر قلمرو کار می کند

به همین دلیل است که آنها 4 درایور مختلف را بر اساس مخاطبان ارائه کردند:

  1. ما هم طرفدار هستیم
  2. درخشان باش
  3. سرعت را در آغوش بگیرید
  4. با هم می توانیم     

هر چهار عامل در مورد چگونگی شفافیت بیشتر به مردم در مورد اینکه Sky واقعاً به عنوان یک کارفرما چه کسی است، هستند.

در این Learning Bite توضیح می دهیم که EVP چیست
و مرتبط ترین جنبه هایی که باید از آنها آگاه باشید چیست.

#3. نام تجاری کارفرمای خود را فعال کنید

برای فعال کردن نام تجاری جدید Employer در Sky باید سه عنصر اصلی را در نظر گرفت:

1. چگونه این را در تیم استخدام خود جاسازی کنیم؟
در نهایت، استخدام‌کنندگان کسانی هستند که با نامزدها روبرو می‌شوند، بنابراین مهم است که زمان زیادی را برای تعبیه برند کارفرمای خود با آنها صرف کنید.

در Sky، آنها آموزش تعاملی را با بیش از 100 استخدام‌کننده و محقق انجام دادند، نمونه‌های هفتگی در مورد نحوه استفاده از پیام‌رسانی را به اشتراک گذاشتند، آزمون‌ها و مسابقاتی داشتند تا از روحیه رقابتی استخدام‌کنندگان خود بهره ببرند و شاید مهم‌تر از همه، آنها مطمئن شدند که این کار را انجام داده‌اند. پشتیبانی وجود دارد برای آنها احساس اطمینان در نحوه استفاده از نام تجاری جدید.

2. کانال هایی که استفاده می کنید
برای Sky – اما احتمالا برای اکثر سازمان‌ها در حال حاضر – از نظر کانال‌هایی که استفاده می‌کنند، رسانه‌های اجتماعی یک حوزه کلیدی است.

به فیسبوک، توییتر، لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب، گلس‌دور، و غیره فکر کنید. این در مورد این است که مطمئن شوید پیام‌های ثابتی را در کانال‌هایی که استفاده می‌کنید از طریق ساختاردهی محتوای خود در درایورهایتان جاسازی کنید و از نظر زبانی که واقعاً استفاده می‌کنید هوشمند باشید. برای زندگی با این رانندگان و توصیف اینکه کار کردن برای سازمان شما چگونه است.

بخشی از آن فکر کردن به این است که چگونه می توانید از حمایت کارمندان بهره مند شوید.

در Sky، افراد آن‌ها بزرگ‌ترین حامیان آن‌ها هستند، بنابراین در چند سال گذشته، تلاش زیادی برای هدایت آن در شرکت انجام داده‌اند. این امر شامل تبلیغ موفقیت آمیز #LiveAtSky می‌شود، زیرا می‌دانست که پست‌های افراد آن‌ها معتبرترین چیزهایی است که نامزدها می‌توانند به عنوان جدای از تحقیقات خود در Sky ببینند.

وب سایت (های) مشاغل شما
باز هم، این در مورد اطمینان از این است که داستان سرایی مداوم نه تنها از طریق کانال های شما بلکه از طریق وب سایت مشاغل شما نیز جریان دارد.

3. نقطه تماس گسترده تر
این طیف گسترده ای از خروجی ها است. به پروفایل های شرکت هیئت مدیره کار فکر کنید، شغل خود آگهی می شود، اطمینان حاصل کنید که تماس های نامزد یکنواخت است، سفرای شما به محوطه دانشگاه می روند و غیره.

سوال اصلی در اینجا این است که چگونه می توانید مطمئن شوید که کل سفر نامزد یکنواخت است و چگونه می توانید از کاربران اصلی برند کارفرمای خود، یعنی استخدام کنندگان حمایت کنید و مطمئن شوید که آنها یک جعبه ابزار انعطاف پذیر برای انجام این کار دارند.

چگونه شروع کنیم؟ (3 نکته)

در پایان اپیزود، یورگن از سوفی می‌خواهد تا سه نکته اصلی خود را برای انجام کاری مشابه به مردم در میان بگذارد. در اینجا چیزی است که او گفت:

  1. با تیم‌های برند مصرف‌کننده و شرکتی هماهنگ شوید – آنها را از نظر ارزش‌هایی که برند کارفرما به ارمغان می‌آورد، نحوه تطبیق آن با یکدیگر و غیره آموزش دهید. فرصتی برای هماهنگ کردن تمام تحقیقات ما و آنها در آن زمان به توسعه برند کارفرما بسیار نزدیک بودند. بنابراین، یک در پیدا کنید!
  2. ثانیا: آنچه را که انجام می‌دهید بر اساس بینش‌ها قرار دهید – ما از طریق تحقیق و بررسی بیرونی متوجه می‌شویم که درک فعلی آسمان چیست. این زمانی بسیار مفید بود که در مورد چگونگی شکل‌دهی بهتر این ادراک در آینده فکر کنیم. اعتبارسنجی نیز بسیار مهم است، بنابراین برای ما آزمایش پیام های خود در بازار و در داخل برای اطمینان از اینکه آنچه ایجاد می کنیم جذاب و منعکس کننده تجربه فعلی است ضروری بود.
  3. کاربر را در نظر داشته باشید – برای ما، این موضوع مربوط به نحوه عملی نگه داشتن آن بود و چگونه مطمئن شویم که از نوع پشتیبانی مناسبی برای استخدام‌کنندگان خود داریم (ما ابزارآلات و کتاب‌های مارک تجاری را به‌عنوان بخشی از این کار داریم) .

نکته پاداش: در همه این موارد، نکته اصلی این است که مطمئن شوید با افراد مناسب برای دریافت این حمایت شریک هستید. به عنوان مثال، در Sky، آنها با یک آژانس برند کارفرمایی کار کردند که آنها را از طریق چیزی که برای آنها کاملاً جدید بود راهنمایی می کرد.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *