فرهنگ لغت جامع اصطلاحات منابع انسانی برای دانستن [در سال 2024]

درست مانند مخفف‌ها و مخفف‌های منابع انسانی، دانستن نحوه به کارگیری اصطلاحات منابع انسانی بخشی جدایی ناپذیر از کار در منابع انسانی است.

این مقاله 93 اصطلاح HR را شامل یک مثال استفاده برای هر یک می‌کند. این یک مرجع مفید است که دفعه بعد که با یک اصطلاح ناآشنا روبرو شدید به آن مراجعه کنید.

مطالب
شرایط غرامت و مزایا
شرایط منابع انسانی دیجیتال
شرایط تنوع، حقوق صاحبان سهام، شمول و تعلق
شرایط عمومی HR
شرایط HR Metrics و People Analytics
اصطلاحات یادگیری و توسعه
شرایط توسعه سازمانی
شرایط استعدادیابی و استخدام
شرایط مدیریت استعداد

[HR]: منابع انسانی

The Shoulder to Cry On، سفیر استقبال کننده، ناوبری استراتژیک، مربی رشد، و طرفدار سیاست. اینها تنها تعداد کمی از نقش های متعدد منابع انسانی در موفقیت سازمانی است.

HR ممکن است همیشه به عنوان شخصیت اصلی دیده نشود، اما اگر به پشت صحنه نگاه کنید، بدون شک تأثیر تجاری و سهم منابع انسانی در محل کار را خواهید دید و تشخیص خواهید داد.

برای ایفای مؤثر همه این نقش‌ها و بیشتر، متخصصان منابع انسانی باید از آخرین پیشرفت‌ها در زمینه خود مطلع باشند و مجموعه مهارت‌های خود را تنظیم کنند. این می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از گذراندن یک دوره یا برنامه گواهی مانند مواردی که ما در AIHR ارائه می دهیم تا صرفاً دانش آنها در مورد (جدیدترین) شرایط منابع انسانی.

در مورد دومی، این مقاله مکانی عالی برای شروع است.

فهرست شرایط منابع انسانی

شرایط غرامت و مزایا

1. پهنای باند

پهنای باند چندین دسته شغلی مشابه را در یک گروه پرداختی ترکیب می کند. این به سازمان ها طیف وسیع تری از گزینه های پرداخت را می دهد و فضا را برای حرکت های جانبی و رشد شغلی افقی ایجاد می کند.

  • مثال اصطلاح HR: «پهن‌باند انعطاف‌پذیری در پاداش کارکنان ارائه می‌کند و افراد را تشویق می‌کند تا مهارت‌های جدیدی را برای حرکت بالاتر در محدوده دستمزد ایجاد کنند.»

2. نسبت مقایسه

نسبت مقایسه، همچنین به عنوان نسبت مقایسه ای شناخته می شود، معیاری است که حقوق یک فرد یا گروه را با نقطه میانی یک محدوده حقوق تعریف شده مقایسه می کند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “بخش منابع انسانی نسبت مقایسه را برای ارزیابی عادلانه بودن توزیع حقوق ما تجزیه و تحلیل کرد.”

3. مرخصی دلسوزانه

مرخصی دلسوزانه نوعی غیبت است که توسط کارفرما اعطا می شود تا به کارکنان زمان لازم برای رسیدگی به یک اورژانس شخصی یا خانوادگی را بدهد.

  • مثال اصطلاح HR: «مرخصی دلسوزانه با مرخصی سوگواری یکسان نیست. این می تواند شامل مسائل مربوط به سلامت شخصی، بهبود عاطفی یا چالش هایی در زندگی خانوادگی کارمند باشد.

4. مزایای اختیاری

مزایای اختیاری مزایایی هستند که کارفرمایان برای ارائه به کارکنان خود انتخاب می‌کنند ، اگرچه از نظر قانونی ملزم به انجام آن نیستند. ارائه مزایای اختیاری با هدف جذب، حفظ و مشارکت افراد فراتر از الزامات اساسی قانونی است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «نمونه‌هایی از مزایای اختیاری شامل گزینه‌های کار از راه دور، تخفیف‌های کارکنان، برنامه‌های سلامتی کارکنان، کمک‌های آموزشی، و مزایای رفت‌وآمد است».

5. مرخصی باغ

مرخصی باغ به دوره ای اطلاق می شود که در طی آن کارمندی برای دوری از کار، معمولاً پس از استعفا، دستمزد می گیرد تا از شروع کار مشابه یا به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس شرکت جلوگیری کند.

  • مثال اصطلاح HR: “پس از استعفا به عنوان یک معامله گر مشتقات در یک بانک سرمایه گذاری بزرگ آمریکایی، Jayden از مرخصی 2 ماهه باغ خود برای مسافرت و آموزش معلم یوگا استفاده کرد.”

6. حقوق صاحبان سهام داخلی

برابری داخلی به عادلانه بودن حقوق و مزایا در یک سازمان اشاره دارد و تضمین می کند که غرامت با ارزش هر نقش و سهم کارکنان مطابقت دارد.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “تیم منابع انسانی حقوق ها را برای رسیدگی به نگرانی های مربوط به برابری داخلی در میان بخش ها بررسی کردند.”

7. مرخصی با حقوق

مرخصی با حقوق (PTO) زمان شخصی است که کارکنان در حین کار صرف می کنند و در حالی که هنوز برای روزهایی که صرف کرده اند حقوق می گیرند. خط‌مشی‌های PTO را می‌توان به روش‌های مختلفی ساختار داد، اما معمولاً تعطیلات، بیماری و روزهای شخصی را ترکیب می‌کند.

  • مثال اصطلاح HR: “در فرانسه، کارمندان حداقل 30 روز PTO در سال دریافت می کنند، در حالی که بیشتر مردم در ایالات متحده به طور متوسط فقط 15 روز حقوق دریافت می کنند.”

8. حسابرسی حقوق و دستمزد

حسابرسی حقوق و دستمزد تجزیه و تحلیل داده ها، اسناد و فرآیندهای حقوق و دستمزد یک شرکت برای اطمینان از صحت است. اکثر ممیزی های حقوق و دستمزد چک های داخلی هستند و بسته به اندازه سازمان و وسعت حسابرسی می توانند از چند دقیقه تا چند هفته طول بکشند.

  • مثال اصطلاح HR: “ در حالی که بخش حقوق و دستمزد مسئول اجرای ممیزی حقوق و دستمزد است، منابع انسانی همچنان باید برای اطمینان از صحت درگیر باشد.”

9. نفوذ محدوده حقوق و دستمزد

نفوذ محدوده حقوق یک معیار جبرانی است که به حقوق یک کارمند در رابطه با کل باند حقوق نگاه می کند، نه فقط نقطه میانی (مانند نسبت مقایسه).

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “ نفوذ محدوده حقوق و دستمزد به منابع انسانی کمک می کند تفاوت های پرداختی را در سازمان خود درک و مدیریت کنند.”  

10. پرداخت اضافی

پرداخت اضافی حقوقی است که کارکنان علاوه بر حقوق پایه عادی خود دریافت می کنند. این شامل حقوق اضافه کاری، پاداش، پرداخت مرخصی استعلاجی، انعام، کمیسیون و هر چیز دیگری که علاوه بر درآمد معمولی فرد پرداخت می شود، می شود. 

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «متخصصان منابع انسانی باید از نقش کلیدی پرداخت اضافی در ایجاد انگیزه در کارکنان آگاه باشند.»

شرایط منابع انسانی دیجیتال

11. منابع انسانی دیجیتال

منابع انسانی دیجیتال شکلی از بهینه‌سازی فرآیند است که اولاً ابری، اول تلفن همراه، مبتنی بر داده و مشارکتی است و هدف آن مؤثرتر، کارآمدتر و مرتبط‌تر کردن منابع انسانی است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “HR دیجیتال فرهنگ، استعداد، ساختار و فرآیندها را برای ایجاد تعادل بین نوآوری و کارایی هماهنگ می کند.”

12. استراتژی گوش دادن به کارکنان

استراتژی گوش دادن به کارکنان، تلاشی هماهنگ برای جمع‌آوری بازخورد منظم از کارکنان برای درک خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها و شناسایی و مقابله فعالانه با مسائل احتمالی است. 

  • مثال اصطلاح HR: “یک استراتژی موثر گوش دادن به کارکنان به طور ایده آل شامل گفتگوی مداوم بین مدیران و اعضای تیم آنها است.” 

13. اتوماسیون منابع انسانی

اتوماسیون منابع انسانی راهی برای دیجیتالی کردن، خودکارسازی و ساده‌سازی وظایف تکراری و پرزحمت منابع انسانی با استفاده از نرم‌افزار است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “اتوماسیون منابع انسانی می تواند زمانی را برای متخصصان منابع انسانی آزاد کند تا روی کارهای استراتژیک تر تمرکز کنند و در عین حال کارایی و امنیت را بهبود بخشند.”

14. چت بات منابع انسانی

چت ربات HR یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که عملکردهای مختلف منابع انسانی مانند ارائه پشتیبانی، پاسخ به سؤالات اساسی و انجام کارهای ساده را انجام می دهد.

  • مثال اصطلاح HR: «انواع مختلفی از چت ربات منابع انسانی وجود دارد، از جمله ربات‌های گفتگوی استخدام، ربات‌های گفتگوی داخلی، چت‌ربات‌های تحلیل منابع انسانی و (بسیاری) دیگر.»

15. سیستم اطلاعات منابع انسانی

سیستم اطلاعات منابع انسانی (HRIS) نوعی نرم افزار مدیریت افراد است که داده های کارکنان را جمع آوری، مدیریت، ذخیره و پردازش می کند.

  • مثال اصطلاح HR: “HRIS به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای کلیدی منابع انسانی مانند حقوق و دستمزد، مدیریت مزایا، سلف سرویس کارکنان و موارد دیگر را مدیریت و خودکار کنند.” 

16. پشته فناوری منابع انسانی

یک پشته فناوری منابع انسانی مجموعه ای از نرم افزارها، پلتفرم ها و برنامه های یکپارچه استراتژیک است که عملکردهای مختلف منابع انسانی را بهبود و گسترش می دهد.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «دسته‌های نرم‌افزار متداول یک پشته فناوری منابع انسانی شامل راه‌حل‌های اصلی منابع انسانی، فناوری استخدام، و نرم‌افزارهای مرتبط با تجربه کارکنان است».

17. صدای کارمند

Voice of the Employee (VoE) به فرآیندی ساختاریافته برای شناسایی و ارزیابی نگرانی ها یا مسائل کارکنان اشاره دارد.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «صدای کارمند اساس استراتژی گوش دادن به کارکنان سازمان را تشکیل می دهد. این به کارکنان این فرصت را می دهد که نظرات خود را آزادانه به اشتراک بگذارند.»  

شرایط منابع انسانی بیشتری را کشف کنید

واژه نامه AIHR HR بیش از 200 تعریف از اصطلاحات HR ارائه می دهد که هر زمان که نیاز به جستجوی کلمه HR جدید (یا ناشناخته) داشتید می توانید به آنها مراجعه کنید.

به واژه نامه بروید

شرایط تنوع، حقوق صاحبان سهام، شمول و تعلق

18. تاثیر نامطلوب

تأثیر نامطلوب، همچنین به عنوان تأثیر ناهمگون، در محل کار شناخته می شود، به سیاست ها و شیوه های اشتغال اشاره دارد که به نظر خنثی می رسند، اما به طور نامتناسبی بر گروه های خاصی از مردم تأثیر منفی می گذارند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «تأثیر نامطلوب می‌تواند مثلاً در استخدام، ارتقاء، یادگیری و توسعه، و ارزیابی عملکرد رخ دهد».

19. تعصب قرابت

سوگیری وابستگی گرایش ناخودآگاه انسان به دوست داشتن طبیعی افرادی با عقاید، پیشینه و علایق مشابه است.

  • مثال اصطلاح HR: “سوگیری تمایلات ممکن است شبیه به این باشد که یک مدیر فردی را در تیم خود تبلیغ می کند، صرفاً به این دلیل که آنها اشتیاق یکسانی به بازی گلف دارند.”

20. سن گرایی

سن گرایی در محیط کار به تبعیض کارکنان بر اساس سن اشاره دارد. در حالی که کارگران مسن‌تر به احتمال زیاد در محل کار با پیری مواجه می‌شوند، این اتفاق برای کارمندان جوان‌تر نیز می‌افتد. به این سن گرایی معکوس می گویند.

  • مثال اصطلاح HR: «نمونه‌هایی از سن‌گرایی در محیط کار شامل حاشیه‌نشینی، کاهش فرصت‌های آموزشی، بازنشستگی اجباری (نیمه) و دستمزد نابرابر است.»

21. برخورد نامتجانس

درمان ناهمگون نوعی تبعیض عمدی علیه گروه های خاصی از افراد در یک سازمان است.

  • مثال اصطلاح HR: “تفاوت بین رفتار نامتجانس و تاثیر متفاوت در این است که اولی عمدی است در حالی که دومی در توصیف خود خنثی است اما تأثیر نامتناسبی بر گروه های محافظت شده دارد.”

22. افکت شاخ

 اثر شاخ نوعی سوگیری ناخودآگاه است که به تمایل انسان برای قضاوت در مورد شخصی بر اساس یک ویژگی منفی منفرد اشاره دارد و آن را تعیین می کند که درک ما از آن شخص را تعیین می کند، بنابراین ویژگی های مثبت او را نادیده می گیرد.

  • مثال اصطلاح HR: “HR می تواند اثر شاخ در سازمان را با ارائه آموزش آگاهی از سوگیری برای استخدام کنندگان و مدیران استخدام کاهش دهد.”

23. ارتباط فراگیر

ارتباطات فراگیر در محیط کار رویکردی برای ارتباط است که به دنبال این است که همه کارکنان احساس کنند شنیده می شوند، مورد احترام قرار می گیرند و می توانند مشارکت کامل داشته باشند.

  • مثال اصطلاح HR: “ارتباطات فراگیر با هدف برآوردن نیازهای مختلف همه کارکنان در سازمان است.”

24. شایستگی بین فرهنگی

شایستگی بین فرهنگی توانایی توسعه دانش، مهارت ها و نگرش ها برای همکاری موثر با افراد با زمینه های فرهنگی مختلف است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «طبق مدل شایستگی بین فرهنگی، پنج مؤلفه شایستگی بین فرهنگی وجود دارد: مهارت‌ها، دانش و درک، نگرش‌ها، نتایج درونی، و نتایج بیرونی».

25. تاییدیه های کوچک

تأییدهای کوچک حرکات کوچکی هستند که هر کسی می تواند برای نشان دادن احترام روزانه به همکاران خود انجام دهد. به عنوان مثال می توان به تکان دادن سر، انتخاب کلمات و حالات چهره اشاره کرد.

  • مثال اصطلاح HR: “تأییدات خرد می توانند نقش مهمی در ایجاد یک محیط کاری باز و فراگیر داشته باشند.” 

26. تعصب نزدیکی

سوگیری نزدیکی، که به عنوان سوگیری فاصله نیز شناخته می‌شود، تمایلی است که رهبران به افرادی که از لحاظ فیزیکی حضور دارند یا (در حال کار) نزدیک به آنها هستند، دارند.

  • مثال اصطلاح HR: “سوگیری نزدیکی می تواند منجر به موقعیتی شود که در آن به ویژه کارکنان از راه دور نادیده گرفته می شوند و از این رو در ضرر قابل توجهی قرار می گیرند.”

27. مشقت بی مورد

سختی ناخواسته به وضعیتی اطلاق می شود که ممکن است زمانی رخ دهد که یک شرکت نیاز به اتخاذ تدابیر فوق العاده ای برای پذیرش یک کارمند دارای معلولیت یا سایر نیازهای خاص داشته باشد.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «عواملی که باید برای تعیین اینکه آیا یک موقعیت به عنوان یکی از سختی‌های ناروا واجد شرایط است یا خیر، در نظر گرفته می‌شود، شامل ماهیت، هزینه و تأثیر اصلاح بر عملیات سازمان است.»

شرایط عمومی HR

28. چرخه زندگی کارکنان

چرخه زندگی کارمندان کل سفر کارمندان در یک شرکت را پوشش می‌دهد، از جذب به خارج از کشتی و فراتر از آن.

  • مثال اصطلاح HR: “درک چرخه زندگی کارکنان و دانستن نحوه تعامل با افراد در هر مرحله از آن چرخه، تجربه کارمند را بهبود می بخشد، عملکرد را افزایش می دهد و منجر به حفظ بهتر می شود.”

29. نارضایتی شغلی

نارضایتی شغلی به حالتی اطلاق می‌شود که در آن کارکنان از نقش‌های خود احساس نارضایتی می‌کنند، اغلب به دلیل عواملی مانند شرایط بد کاری، دستمزد ناکافی، یا ناهماهنگی با اهداف شغلی‌شان.

  • مثال اصطلاح HR: “نارضایتی زیاد شغلی باعث شد بسیاری از کارمندان به دنبال موقعیت هایی در شرکت هایی با تعادل بین کار و زندگی بهتر باشند.”

30. قرارداد کار

قرارداد کار یک سند قانونی رسمی است که شرایط استخدام و وظایف کارمند و کارفرما را مشخص می کند.

  • مثال اصطلاح HR: “قبل از شروع کار جدید، نامزدها قرارداد کاری را امضا کردند که نقش و حقوق خود را مشخص می کرد.”

31. سوار شدن

Onboarding فرآیندی است که از طریق آن افراد جدید با شغل، شرکت، افراد و فرهنگ سازمانی که تازه شروع به کار کرده اند آشنا می شوند.

  • مثال اصطلاح HR: “حضور در هواپیما یک عنصر کلیدی در ایجاد شالوده برای یک رابطه پایدار کارمند و کارفرما است.”

32. وضعیت اشتغال

وضعیت استخدام طبقه بندی یک کارگر – مانند تمام وقت، پاره وقت یا آزاد – را مشخص می کند و حقوق و مزایای محل کار آنها را تعیین می کند.

  • مثال اصطلاح HR: “وضعیت شغلی شما بر واجد شرایط بودن برای مزایای بهداشتی و سایر محافظت های محل کار تاثیر می گذارد.”

نکته HR

این مقاله را یک بار چاپ کنید تا یک راهنمای مفید و سرگرم کننده با «شرایط منابع انسانی برای دانستن» برای همه در دفتر داشته باشید. اگر از راه دور کار می‌کنید، این صفحه را نشانک‌گذاری کنید تا بتوانید به سرعت فهرست موجود در این مقاله را مشاهده کنید.

شرایط HR Metrics و People Analytics

33. میزان تکمیل برنامه

نرخ تکمیل درخواست یک معیار استخدام است که نشان می دهد چه تعداد از داوطلبانی که فرآیند درخواست را شروع کرده اند آن را تکمیل کرده اند.

  • مثال اصطلاح HR: «عواملی که بر میزان تکمیل برنامه تأثیر می‌گذارند عبارتند از پیچیدگی برنامه، طول آن و بهینه‌سازی یا عدم بهینه‌سازی آن برای تلفن همراه».

34. میزان ساییدگی

نرخ فرسایش یک معیار HR است که نشان می‌دهد چند کارمند – داوطلبانه یا غیرارادی – بدون جایگزینی فوری شرکت را ترک می‌کنند.

  • مثال اصطلاح HR: «نرخ فرسایش کارکنان معمولاً به صورت درصد نشان داده می شود. اگر درصد بالا باشد، سازمان در حال کوچک شدن است.»

35. ارزش مادام العمر کارمند

ارزش طول عمر کارمند (ELTV) یکی دیگر از معیارهای مهم منابع انسانی است. ارزش آتی مورد انتظار یک کارمند را در تمام مدت حضور در شرکت اندازه گیری می کند. 

  • مثال اصطلاح HR: “ارزش طول عمر کارکنان یک مفهوم نسبتا جدید است، اما اصول آن شبیه به معیارهای شناخته شده تجاری، یعنی ارزش طول عمر مشتری است.”

36. گردش مالی ناکارآمد

جابجایی ناکارآمد زمانی اتفاق می‌افتد که افراد با عملکرد بالا سریع‌تر از کارکنان آن سازمان را با عملکرد ضعیف‌تر ترک کنند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «تجارت ناکارآمد یک نوع گردش داوطلبانه است که بر سود نهایی شرکت تأثیر منفی می‌گذارد».

37. برنامه ریزی سرشمار

برنامه‌ریزی تعداد کارکنان شامل استراتژی‌هایی است تا اطمینان حاصل شود که سازمان شما تعداد مناسبی از افراد ماهر را برای برآوردن نیازهای سازمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “متخصصین منابع انسانی، همراه با رهبران و مدیران تجاری سازمان، فرآیند برنامه ریزی تعداد کارمندان را هدایت می کنند.”

38. تجزیه و تحلیل سرمایه انسانی

تجزیه و تحلیل سرمایه انسانی (HCA) را می توان یک رویکرد کلاسیک برای ارزیابی بازگشت سرمایه ای که افراد یک سازمان به کسب و کار می آورند در نظر گرفت. در طول سال ها، HCA به تجزیه و تحلیل افراد تبدیل شده است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “سه سطح از بررسی داده ها در تجزیه و تحلیل سرمایه انسانی وجود دارد: توصیفی، پیش بینی و تجویزی.”

39. سرمایه انسانی ROI

سرمایه انسانی ROI (HCROI) یک معیار HR است که ارزشی را که کارکنان یک سازمان – به صورت فردی یا جمعی – در نتیجه پولی که برای استخدام، پاداش، آموزش و غیره صرف می‌شود، می‌سنجد.

  • مثال اصطلاح HR: «محاسبه منظم ROI سرمایه انسانی سازمان به تیم‌های منابع انسانی کمک می‌کند تا بینش‌های جدیدی به دست آورند و فرصت‌هایی برای بهبود ابتکارات HC خود ببینند».

40. کارت امتیازی منابع انسانی

کارت امتیازی منابع انسانی یک ابزار HR شناخته شده است که به اندازه گیری، مدیریت و بهبود نقش استراتژیک عملکرد منابع انسانی در یک شرکت کمک می کند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “بزرگترین مزیت استفاده از کارت امتیازی منابع انسانی این است که همسو کردن استراتژی ها و اهداف منابع انسانی با اهداف کسب و کار آسان تر می شود.”

41. نسبت مصاحبه به استخدام

نسبت مصاحبه به استخدام یک معیار استخدام است که تعداد مصاحبه های انجام شده را در رابطه با تعداد نامزدهای استخدام شده در یک دوره معین اندازه گیری می کند. 

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «عواملی که بر نسبت مصاحبه به استخدام تأثیر می‌گذارند عبارتند از پیچیدگی نقش، شرایط بازار کار، و شهرت شرکت به عنوان کارفرما». 

42. گردش مالی جدید

گردش مالی جدید یک معیار استخدام است که به عنوان مثال تعداد کارمندانی که شرکت را در سال اول ترک می کنند اندازه گیری می کند. این دوره بسته به شرکت و صنعت ممکن است کوتاهتر باشد.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “تحول نیروی جدید یک شاخص مهم از اثربخشی فرآیندهای استخدام و پذیرش سازمان است.”

43. نرخ ترفیع

نرخ ترفیع یک معیار HR است که نشان می دهد کارمندان چقدر در شرکت ارتقا می یابند و در چه بازه زمانی ارتقا می یابند.

  • مثال اصطلاح HR: “نرخ ارتقاء بالا نشان می دهد که سازمان فرصت های زیادی برای رشد و توسعه ارائه می دهد.”

44. درآمد هر FTE

درآمد به ازای هر FTE (معادل تمام وقت) یک معیار HR است که درآمدی را که یک سازمان به ازای هر کارمند معادل تمام وقت ایجاد می کند، اندازه گیری می کند. 

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «درآمد به ازای هر FTE، ساعاتی را که کارگران پاره وقت و مشروط انجام می دهند به معادل تمام وقت تبدیل می کند».

45. نسبت انتخاب

نسبت انتخاب معیاری است که تعداد افراد استخدام شده را در رابطه با تعداد کل نامزدهایی که برای یک موقعیت خاص درخواست داده اند اندازه گیری می کند.

  • مثال اصطلاح HR: “عوامل موثر بر نسبت انتخاب شامل جذابیت شغلی، فرآیند درخواست، و نام تجاری و شهرت کارفرمای سازمان است.”

46. منبع استخدام

منبع استخدام (SoH) یک معیار استخدام است که افراد از طریق کدام کانال منبع یابی در ابتدا در مورد شغل خالی یا جایی که منبع دریافت کرده اند مطلع شده اند. 

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “منبع متداول کانال های استخدام شامل ارجاع کارمندان، تابلوهای شغلی، صفحه مشاغل شرکت، شبکه های حرفه ای و رسانه های اجتماعی است.”

47. تجزیه و تحلیل نیروی کار

تحلیل نیروی کار به فرآیندی اشاره دارد که از داده های کارکنان و داده های بازگشت سرمایه برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد استخدام، حفظ و مدیریت افراد استفاده می کند. 

  • مثال اصطلاح HR: “انجام تجزیه و تحلیل نیروی کار به شرکت ها کمک می کند تا نقاط قوت، ضعف و نیازهای کارکنان آینده خود را بهتر درک کنند.”

48. نسبت بازده

نسبت آنها یک معیار استخدام است که درصد متقاضیانی را که موفق به عبور از مرحله ای از فرآیند استخدام به مرحله بعدی می شوند و درصد داوطلبانی که در نهایت استخدام می شوند را اندازه گیری می کند.

  • مثال شرایط منابع انسانی: «محاسبه نسبت بازدهی سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تنگناها را مشخص کنند و سوگیری را در فرآیند استخدام خود شناسایی کنند.»

اصطلاحات یادگیری و توسعه

49. مدل ADDIE

مدل ADDIE یک ابزار طراحی آموزشی شناخته شده است که به متخصصان منابع انسانی و تحقیق و توسعه در طراحی، توسعه و ارائه محتوای آموزشی موثر کمک می کند.  

  • مثال اصطلاح HR: “مدل ADDIE اغلب برای توسعه دوره ها و ساده سازی تولید مواد آموزشی استفاده می شود.”

50. راهنمایی گروهی

منتورینگ گروهی در محل کار نوعی راهنمایی است که در آن یک یا چند مربی به طور جمعی به گروهی از منتی ها راهنمایی، حمایت و مشاوره می دهند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «مروری گروهی کار تیمی را تقویت می‌کند، روابط بین سطوح و بخش‌های مختلف در شرکت ایجاد می‌کند و یادگیری همتا به همتا را تشویق می‌کند».

51. سایه کاری

Job shadowing شکلی از آموزش در حین کار است که در آن فرد با مشاهده همکار با تجربه تر در طول روز کاری خود، از آنها یاد می گیرد.

  • مثال اصطلاح HR: “تحت شغل می تواند به مشارکت و بهره وری بیشتر کارکنان، بهبود اشتراک دانش و حفظ بهتر منجر شود.”

52. چابکی یادگیری

چابکی یادگیری در محل کار به توانایی افراد برای انجام سه کار اشاره دارد: الف) یادگیری، حذف کردن، و یادگیری مجدد. ب) مهارت ها و اطلاعات تازه آموخته شده را برای تغییر شرایط محیط کار به کار ببندید. و iii) از بازخورد برای بهبود مستمر استفاده کنید.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «چابکی یادگیری افراد را قادر می‌سازد تا با موقعیت‌های جدید و ناشناخته‌ای که اتفاق می‌افتند بدون اینکه واقعاً بدانند چه کاری باید انجام دهند، کنار بیایند و روی آن کار کنند».

53. مربیگری عملکرد

کوچینگ عملکرد فرآیندی متناسب است که هدف آن افزایش مهارت ها و اثربخشی یک فرد در یک زمینه خاص از طریق راهنمایی، تعیین هدف و بازخورد از یک مربی است.

  • مثال اصطلاح HR: “کوچینگ عملکرد در محل کار نوعی یادگیری در حین کار است که نقاط قوت را پرورش می دهد و نقاط ضعف را برطرف می کند.”

54. طرح توسعه حرفه ای

برنامه توسعه حرفه ای (PDP) مانند نقشه راه برای کارکنان در مورد چگونگی دستیابی به اهداف شغلی است. این به آن‌ها کمک می‌کند تا شناسایی کنند که در حال حاضر کجا هستند، کجا می‌خواهند بروند و گام‌هایی که برای رسیدن به آنجا باید بردارند.

  • مثال اصطلاح HR: “یک برنامه توسعه حرفه ای اهداف فردی کارکنان را با اهداف سازمانی همسو می کند (یا باید همسو کند.”

55. راهنمایی معکوس

منتورینگ معکوس نوعی از راهنمایی در محل کار است که در آن کارمندان جوان تر و با تجربه کمتر به همکاران مسن تر و اغلب ماهرتر خود راهنمایی می کنند.

  • مثال اصطلاح HR: “مربی معکوس تصدیق می کند که مهارت ها و دانش تنها به سن یا تجربه بستگی ندارد. هر نسلی نقاط قوت و دیدگاه های منحصر به فرد خود را به ارمغان می آورد.»

56. شکاف مهارتی

شکاف مهارتی تفاوت بین مهارت هایی است که نیروی کار یک سازمان برای دستیابی به اهداف تجاری شرکت نیاز دارد و توانایی هایی که کارکنان در حال حاضر دارند.  

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “برای ارزیابی میزان شکاف مهارتی شرکت و اینکه چه دانش و مهارتی در حال حاضر از دست رفته است، آنها می توانند تجزیه و تحلیل شکاف مهارت ها را انجام دهند.”

57. تحلیل نیازهای آموزشی

تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی (TNA) شکاف ها در دانش، مهارت ها و توانایی ها (KSA) را در نیروی کار شناسایی و پر می کند. زمانی که کمبود دانش، مهارت یا توانایی باعث ایجاد مشکل در سازمان می شود، انجام TNA می تواند راه حل مناسبی باشد.

  • مثال اصطلاح HR: “تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی به دلایل وجود شکاف در KSA اشاره می کند و به شناسایی راه های مختلف برای رفع این شکاف ها کمک می کند.” 

نکته HR

همکاران منابع انسانی خود را امتحان کنید! هر ماه با دوست منابع انسانی خود به این لیست از اصطلاحات منابع انسانی مراجعه کنید و دانش یکدیگر را آزمایش کنید. همچنین، از این به عنوان فرصتی استفاده کنید تا ببینید آیا موضوعات تخصصی وجود دارد که می خواهید بیشتر در مورد آنها بیاموزید و در یک برنامه گواهینامه منابع انسانی ثبت نام کنید تا بیشتر بدانید و دانش عملی کسب کنید.

شرایط توسعه سازمانی

58. سازمان بدون مرز

یک سازمان بدون مرز به طور فعال موانع نوآوری را از بین می برد. با کاهش سلسله مراتب و تقسیمات عملکردی مشخص می شود که منجر به یکپارچگی بیشتر می شود.

  • مثال اصطلاح HR: “ایده یک سازمان بدون مرز این است که حذف موانع امکان جریان آزاد ایده ها، اطلاعات و نوآوری را فراهم می کند.” 

59. تغییر فرهنگ

تغییر فرهنگ یا دگرگونی فرهنگی زمانی است که یک شرکت فرآیندی را آغاز می‌کند تا فرهنگ خود را با مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های اصلی خود برای رسیدن به اهداف استراتژیک خود دوباره تنظیم کند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “تغییر فرهنگ با درک رهبری سازمان شروع می شود که فرهنگ فعلی آن دیگر منعکس کننده چشم انداز و ارزش های اصلی شرکت نیست.” 

60. فرهنگ مشتری محوری

فرهنگ مشتری محور یک فرهنگ سازمانی است که بر ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری تاکید دارد.

  • مثال اصطلاح HR: “در فرهنگ مشتری محور، هر تصمیمی بر اساس درک عمیق نیازها و خواسته های مشتری گرفته می شود.”

61. مدل های کار در حال ظهور

مدل‌های کار در حال ظهور، مدل‌های کاری (آینده‌نگر) هستند که رویکردهای نوآورانه مختلفی را برای نحوه و مکان انجام کار و همچنین ادغام فناوری مدرن پیشنهاد می‌کنند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «نمونه‌هایی از مدل‌های کاری نوظهور عبارتند از روزهای اوج سه‌گانه مایکروسافت، اشتراک‌گذاری برتر (مشابه به اشتراک‌گذاری شغل اما در سطح رهبری)، و مدل U-Work یونیلور (یک مدل کاری مبتنی بر تکلیف).»

62. رسمی سازی

رسمی سازی به میزانی اشاره دارد که رفتار کارکنان یک سازمان توسط قوانین و رویه ها دیکته می شود.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «شرکت‌هایی با سطح بالایی از رسمی‌سازی، شرح وظایف صریح، قوانین سازمانی فراوان و رویه‌های مشخصی برای ساختاردهی فرآیندهای کاری دارند».

63. توسعه بین گروهی

توسعه بین گروهی شامل ابتکارات و استراتژی هایی است که ارتباطات، تفاهم و همکاری بین گروه های مختلف در یک سازمان را افزایش می دهد.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “توسعه بین گروهی نمونه ای از مداخله توسعه سازمانی (OD) است.”

64. مدل ویژگی های شغلی

مدل ویژگی‌های شغلی ابزاری کاربردی است که مدیران و متخصصان منابع انسانی می‌توانند از آن برای تجزیه و تحلیل شغل یک کارمند استفاده کنند و آن را جذاب‌تر کنند و منجر به کارکنان شادتر و بهره‌ورتر شوند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “مدل ویژگی های شغلی شامل پنج ویژگی اصلی شغل است: تنوع مهارت، تنوع کار، اهمیت کار، استقلال و بازخورد.”

65. ارزیابی شغل

ارزیابی شغل فرآیندی سیستماتیک برای ارزیابی ارزش نسبی مشاغل در یک سازمان از طریق مقایسه آنها با یکدیگر است. هدف از ارزیابی شغل این است که اطمینان حاصل شود که افراد برای کارشان دستمزد منصفانه می گیرند.

  • مثال اصطلاح HR: “روش های رایج ارزیابی شغل عبارتند از روش رتبه بندی، طبقه بندی مشاغل، روش نقطه-عامل و روش مقایسه عوامل.”

66. فرهنگ بازار

فرهنگ بازار نوعی فرهنگ سازمانی است که با تأکید شدید بر نتایج (مالی)، عملکرد بهتر از رقابت و رضایت مشتری مشخص می شود.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “فرهنگ بازار اغلب در شرکت های بزرگ در صنایع مختلف یافت می شود.”

67. سازمان شبکه

یک سازمان شبکه یک ساختار شرکت غیرمتمرکز است که در آن واحدهای تجاری مستقل مسئول سود و زیان خود هستند و در عین حال هدف مشترک به حداکثر رساندن ارزش شبکه به عنوان یک کل را به اشتراک می‌گذارند.

  • مثال اصطلاح HR: “در یک سازمان شبکه، واحدهای تجاری منابع را به اشتراک می گذارند و هر زمان که از نظر تجاری منطقی باشد با یکدیگر همکاری می کنند.”

68. تجدید ساختار سازمانی

تجدید ساختار سازمانی فرآیندی است که در آن یک سازمان فرآیندها، سیستم ها و ساختار خود را تغییر می دهد تا رقابت پذیری یا کارایی خود را افزایش دهد یا با تقاضاهای جدید بازار سازگار شود.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «فرایند تجدید ساختار سازمانی شامل بازتعریف نقش‌ها و مسئولیت‌ها، تنظیم مجدد بخش‌ها و اغلب اوقات، کوچک‌سازی می‌شود».

69. ابتکارات استراتژیک

ابتکارات استراتژیک به عنوان یک نقشه راه برای سازمان ها برای دستیابی به اهداف خاص یا چشم انداز بلند مدت برای بهبود عمل می کند. آنها اهدافی عمل محور و قابل اندازه گیری هستند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “نمونه ای از یک ابتکار استراتژیک می تواند ایجاد و اجرای یک کمپین رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی در مورد برند کارفرما باشد.”

شرایط استعدادیابی و استخدام

70. غربالگری متقاضی

غربالگری متقاضی یک روش سیستماتیک چند مرحله ای برای ارزیابی داوطلبان است. 

  • مثال اصطلاح HR: “غربالگری متقاضی معمولا شامل بررسی رزومه ها و درخواست های شغلی، انجام غربالگری های اولیه تلفن، و ارزیابی تناسب فرهنگ و مهارت های بین فردی است.”

71. کارکنان بومرنگ

کارمندان بومرنگ افرادی هستند که برای کار در شرکتی که قبلاً از آن استعفا داده بودند باز می گردند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “کارکنان بومرنگ به دلایل مختلف از جمله ناامیدی در سازمان های جدید خود، آشنایی با شرکت های قبلی خود، فرصت های پیشرفت بهتر و انگیزه های مالی به کشور باز می گردند.”

72. سابقه کاندیدا

تجربه کاندیدا عبارت است از احساس متقاضیان یک سازمان در مورد فرآیند استخدام و انتخاب شرکت، از اولین لحظه ای که با سازمان تعامل می کنند (معمولاً از طریق یک آگهی شغلی یا صفحه مشاغل) تا عضویت.

  • مثال اصطلاح HR: “تجربه نامزد یک شرکت به متقاضیان چشیدن نحوه رفتار سازمان با کارکنان خود را می دهد.”

73. افزودن فرهنگ

فرهنگ افزودن نسخه جدید و به روز فرهنگ تناسب است. سازمان‌هایی که برای فرهنگ استخدام می‌کنند، به‌جای استخدام افرادی که مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و تجربه‌شان با مأموریت و ارزش‌های شرکت مطابقت دارد، به دنبال نامزدهایی می‌گردند که دیدگاه‌ها و مهارت‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورند که می‌تواند فرهنگ شرکت را غنی‌تر کند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “افزودن فرهنگ با هدف ارتقا و تکامل فرهنگ شرکت است، در حالی که فرهنگ تناسب بر حفظ وضعیت موجود تمرکز دارد.”

74. برند کارفرما

نام تجاری کارفرمای یک شرکت به شهرت آن به عنوان یک کارفرما، به ویژه در میان کارمندان بالقوه اشاره دارد. این هویت درک شده یک سازمان است و روزانه توسط کارکنان، مشتریان و عموم مردم تجربه می شود.

  • مثال اصطلاح HR: “هر شرکتی یک نام تجاری کارفرما دارد، خواه آنها آگاهانه برندی را ایجاد کرده باشند یا نه.”

75. نمودار جریان فرآیند استخدام

فلوچارت فرآیند استخدام یک طرح بصری واضح از کل سفر استخدام و انتخاب سازمان است.

  • مثال اصطلاح HR: “یک نمودار جریان فرآیند استخدام برای همه افراد درگیر شفافیت ارائه می دهد و به حفظ ثبات، مسئولیت پذیری و انطباق کمک می کند.”

76. قیف استخدام

قیف استخدام چارچوبی است که مراحل مختلف فرآیند استخدام یک سازمان را از ابتدا تا انتها تعریف می کند.

  • مثال اصطلاح HR: “هدف یک قیف استخدام ایجاد یک فرآیند موثر، مقیاس پذیر و سیستماتیک برای جذب و استخدام افراد مناسب است.”

77. ROI استخدام

Recruitment ROI (بازده سرمایه گذاری) معیاری است که اثربخشی و ارزش استراتژی های استخدام سازمان را می سنجد.  

  • مثال اصطلاح HR: «محاسبه ROI استخدام به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام استراتژی‌ها، روش‌ها یا ابزارهای استخدام مؤثرترین (هزینه‌دار) هستند و کدام‌ها نیستند، بگیرند.

78. طرح نیروی انسانی

یک طرح کارکنان، که اغلب مدل کارکنان نامیده می شود، اساساً یک نقشه راه برای همسو کردن استعداد یک شرکت با اهداف تجاری آن است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «برنامه کارکنان، تصویری دقیق از مجموعه استعدادهای یک شرکت ارائه می‌کند. نشان دهنده نقش ها، مهارت ها و شایستگی های مورد نیاز، نیازهای آموزشی و توسعه و غیره است.

79. خط لوله استعدادها

خط لوله استعداد مجموعه ای از نامزدهای (منفعل) است که یک سازمان قبلاً درگیر کرده است و آماده هستند تا در صورت نیاز موقعیت های خاصی را پر کنند.

  • مثال اصطلاح HR: “حفظ خط لوله استعداد به شرکت ها امکان دسترسی به نامزدهای باکیفیت را می دهد که ممکن است از طریق آگهی های شغلی سنتی نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.”

80. استخدام انتقالی

استخدام انتقالی به کاریابی موقت برای افرادی اطلاق می شود که به عنوان مثال از نیروی کار خارج شده اند یا با موانع قابل توجهی برای اشتغال مواجه بوده اند. این به آنها اجازه می دهد تا مهارت ها، تجربه و اعتماد به نفس مورد نیاز برای (دوباره) ورود به نیروی کار را به دست آورند. 

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «شرکت‌هایی که فرصت‌های شغلی انتقالی را ارائه می‌دهند می‌توانند از دسترسی به مجموعه گسترده‌تری از نامزدها، بهبود روحیه کارکنان و در برخی موارد، مشوق‌های مالیاتی بهره‌مند شوند».

81. فریز استخدام

توقف استخدام زمانی است که یک سازمان تصمیم می گیرد به طور موقت استخدام کارمندان جدید را برای نقش های باز متوقف کند.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “تجمیع استخدام اغلب برای جلوگیری از اخراج و حفظ ثبات مالی استفاده می شود.”

شرایط مدیریت استعداد

82. بازخورد 360 درجه

بازخورد 360 درجه که بازخورد 360 یا بازخورد چند ارزیابی نیز نامیده می شود، نوعی ارزیابی عملکرد کارکنان است که رتبه ها و ورودی ها را از گزارش های مستقیم، مدیران و همتایان جمع آوری می کند. 

  • مثال اصطلاح HR: “در حالی که بازخورد 360 درجه تاکنون عمدتاً برای مدیران و رهبران استفاده شده است، به عنوان یک سیستم بازخورد برای همه کارکنان به طور فزاینده ای محبوب می شود.”

83. مدیریت عملکرد چابک

مدیریت عملکرد چابک رویکردی مشارکتی و مستمر برای ارزیابی کارکنان و حمایت از آنها در رشد حرفه ای آنهاست. 

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “مدیریت عملکرد چابک دارای چهار رکن کلیدی است: یادگیری مستمر، مراجعه های مکرر، ایجاد اعتماد و احساس ارتباط با جامعه کاری.”

84. شبکه شغلی

شبکه شغلی نوعی چارچوب پیشرفت شغلی است که در آن کارکنان می توانند نه تنها به صورت عمودی بلکه افقی و مورب، هم در داخل و هم در خارج از سازمان خود حرکت کنند. 

  • مثال اصطلاح HR: “از آنجایی که مسیرهای شغلی غیر سنتی به طور فزاینده ای رایج می شوند، شبکه شغلی در محیط های کاری مدرن کشش پیدا می کند.”

85. نقشه برداری شایستگی

نقشه‌برداری شایستگی فرآیند شناسایی و تعریف مهارت‌ها، شایستگی‌ها، دانش و ویژگی‌های شخصی مورد نیاز برای ایفای مؤثر یک نقش خاص است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «نقشه‌برداری شایستگی معمولاً توسط مدیران و منابع انسانی در مدیریت عملکرد استفاده می‌شود».

86. گروه منابع کارکنان

گروه منابع کارمند (ERG) یک گروه داوطلبانه و تحت رهبری کارمندان است که به دنبال ایجاد یک محل کار متنوع و فراگیر و همسو با شرکت است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: «گروه‌های منابع کارکنان اغلب شامل کارمندانی می‌شوند و توسط کارکنانی هدایت می‌شوند که ویژگی‌های خاصی مانند قومیت، مذهب، جنسیت یا سبک زندگی مشترک دارند.»

87. مقیاس رتبه بندی گرافیکی

مقیاس رتبه‌بندی گرافیکی یک روش ارزیابی عملکرد است که رفتارها و ویژگی‌های مورد نظر را برای یک نقش خاص مشخص می‌کند، سپس از مقیاسی برای رتبه‌بندی کارکنان بر اساس این ویژگی‌ها و رفتارها استفاده می‌کند.

  • مثال اصطلاح HR: “یکی از مزایای روش مقیاس رتبه بندی گرافیکی این است که درک و استفاده آسان و توسعه کم هزینه است.”

88. مدل GRPI اثربخشی تیم

مدل GRPI اثربخشی تیم یک چارچوب جامع متشکل از چهار عنصر کلیدی است که تیم‌ها باید به درستی به کار گیرند.

  • مثال اصطلاح HR: “GRPI مخفف اهداف، نقش ها و مسئولیت ها، فرآیندها و رویه ها، و تعاملات/روابط بین فردی است.”

89. بازخورد چند ارزیاب

بازخورد چند ارزیاب نوعی ارزیابی عملکرد است که ورودی ها را از منابع مختلف مانند همکاران، مدیران، مشتریان و گزارش های مستقیم جمع آوری می کند.

  • مثال اصطلاح HR: “مشهورترین نوع بازخورد چند ارزیابی، روش بازخورد 360 درجه است.”

90. ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد یا بررسی عملکرد، یک فرآیند دوره ای و سیستماتیک برای ارزیابی و مستندسازی عملکرد و مشارکت کلی یک کارمند در سازمان است.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “در بسیاری از شرکت ها، ارزیابی عملکرد یک یا دو بار در سال انجام می شود.”

91. طرح بهبود عملکرد

برنامه بهبود عملکرد (PIP) سندی است که نشان می دهد چگونه یک کارمند ممکن است از انتظارات شغلی خود کوتاه بیاید. این شامل گام های مشخصی است که آنها باید برای بهبود عملکرد خود بردارند، و همچنین یک جدول زمانی برای انجام این کار.

  • مثال اصطلاح منابع انسانی: “یک برنامه بهبود عملکرد موثر همیشه باید همراه با کارمند تهیه شود.”

92. برنامه ریزی جانشین پروری

برنامه ریزی جانشین پروری به فرآیند شناسایی و توسعه استعدادهای کلیدی (داخلی) برای اطمینان از تداوم رهبری و موقعیت های حیاتی تجاری در آینده اشاره دارد.

  • مثال اصطلاح HR: “برنامه ریزی جانشین پروری به سازمان ها کمک می کند تا بر اساس سناریوهای مختلف برای آینده آماده شوند.”

93. نقشه برداری استعداد

نگاشت استعدادها به سازمان ها بینش هایی درباره استعدادها و مهارت هایی که در حال حاضر دارند و شکاف هایی که ممکن است در آینده (نزدیک) نیاز به رفع آنها داشته باشند، می دهد.

  • مثال اصطلاح HR: “یکی از راه‌های استفاده از نقشه‌برداری استعداد این است که اطمینان حاصل شود که شرکت می‌تواند در زمان مناسب به مهارت‌های مناسب برای دستیابی به اهداف تجاری خود دست یابد.”

غذای کلیدی

  • اصطلاحات منابع انسانی برای کسانی که در حوزه منابع انسانی کار می کنند ضروری است. این تضمین می کند که همه می دانند در مورد چه چیزی بحث می کنند و به جلوگیری از سوء تفاهم کمک می کند.
  • این صفحه را نشانک گذاری کنید تا هر زمان که مطمئن نیستید یک اصطلاح HR خاص به چه معناست، بتوانید سریعاً آن را جستجو کنید.
Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *