23 آمار کلیدی تجربه کارمندان که باید در سال 2024 بدانید

در عصری که شرکت‌ها برای جذب استعدادهای برتر و حفظ بهترین کارکنان خود با هم رقابت می‌کنند، تاکید بر تجربه کارمندان هرگز بیشتر از این نبوده است. آمارهای اخیر تجربه کارکنان نشان می دهد که EX تأثیر عمیقی بر جذب استعداد، مشارکت، حفظ و نتایج کسب و کار دارد.

سناریویی را تصور کنید که در آن دو شرکت حقوق یکسانی را برای یک نقش مشابه ارائه می دهند. یکی از شرکت ها به خاطر پرورش تجربه مثبت کارمندان شهرت دارد، در حالی که دیگری به دلیل جابجایی زیاد و نارضایتی کارکنان شناخته شده است. به نظر شما کدام یک استعدادهای برتر را جذب می کند؟ پاسخ روشن است: تجربه کارمند دیگر «خوب داشتن» نیست. این یک “باید” است.

همانطور که ما به بررسی فراز و نشیب های محیط کار سنتی و از راه دور، و تاکید روزافزون بر تعادل بین کار و زندگی ادامه می دهیم، درک وضعیت فعلی تجربه کارمند ضروری می شود.

این مقاله به روندهای فعلی در تجربه کارمندان، چالش ها، فرصت ها و بینش هایی در مورد آنچه واقعاً نیروی کار امروزی را هدایت می کند، نگاه می کند.

مطالب
وضعیت فعلی تجربه کارکنان
تأثیر تجربه کارکنان بر کسب و حفظ استعداد
تعادل بین کار و زندگی و تجربه کارمند
تنوع، برابری، و گنجاندن در تجربه کارکنان
تجربه کارمند در تنظیمات از راه دور

وضعیت فعلی تجربه کارکنان

اگر بخواهید ضربان قلب یک شرکت را بررسی کنید، گوشی پزشکی را کجا قرار می دهید؟ مستقیماً روی کارمندانش. به این معنی که بررسی نتایج نظرسنجی کارکنان در رابطه با احساس آنها نسبت به کار راهی عالی برای درک انتظارات، آرزوها و تجربیات آنهاست.

با تغییر بازارها و تغییر مدل های کسب و کار، این تغییرات عمیقاً در نیروی کار طنین انداز می شود. و این تغییرات چیزی بیش از احساسات نامشهود هستند – آنها با داده های قانع کننده ای پشتیبانی می شوند که چشم انداز تجربه کارمندان امروزی را ترسیم می کنند:

1. اکثر کارمندان جهان (59٪) درگیر نیستند و 18٪ به طور فعال از کار جدا می شوند. (گالوپ، 2023)
با توجه به اینکه بیش از نیمی از کارمندان جهان احساس بی‌تفاوتی می‌کنند، سازمان‌ها با خطر کاهش بهره‌وری، نرخ گردش مالی بالاتر و نیروی کاری که نسبت به چشم‌انداز شرکت احساس ارتباط یا تعهد ندارند، مواجه هستند.

2. مشارکت کم برای اقتصاد جهانی 8.8 تریلیون دلار هزینه دارد و 9 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد. (گالوپ، 2023)
این ارقام پیامدهای مالی نیروی کار غیرفعال را در مقیاس کلان اقتصادی نشان می دهد. این به عنوان یک فراخوان برای سازمان‌ها عمل می‌کند تا از بی‌توجهی به مشارکت کارکنان خودداری کنند و نیروی کار مولدتر و متعهدتری را پرورش دهند.

3. 49 درصد از کارمندان احساس می کنند که سازمان آنها به تجربه ای که وعده داده بودند عمل نمی کند. (Kincentric، 2023)
همانطور که ما در حال گذار به یک وضعیت عادی پس از همه گیری هستیم، کارمندان منتظر مراقبت، شفقت و ارتباطی هستند که در این زمان ها تجربه کرده اند. با این حال، بسیاری از سازمان‌ها این خواسته‌ها را برآورده نمی‌کنند، به طوری که تنها 51 درصد از کارکنان احساس می‌کنند که سازمان‌هایشان تجربه‌های موعود را ارائه می‌کنند.

4. 67 درصد از کارگران یک راه اندازی کار ترکیبی را ترجیح می دهند که کار از راه دور و حضوری را با هم ترکیب می کند. (انجمن آینده، 2023)
این اولویت تمایل به انعطاف پذیری در محیط های کاری را برجسته می کند و به متخصصان این امکان را می دهد که از بهترین های هر دو دنیا لذت ببرند – همکاری حضوری و استقلال در هنگام کار از خانه.

5. 84% از متخصصان EX معتقدند که حمایت از ترجیحات کار کارکنانشان اولویت اصلی تجارت است . (Zendesk، 2023)
این همچنین شامل انطباق با انعطاف پذیری است، خواه سازمان آنها عمدتاً از راه دور باشد یا در محل کار فیزیکی مستقر باشد. همچنین برای سازمان‌ها مهم است که پشته ابزار دیجیتال خود را ارتقا دهند و اطمینان حاصل کنند که ساختار آنها از پشتیبانی مداوم کارمندان اطمینان می‌دهد.

پس از بررسی وضعیت فعلی تجربه کارمندان، واضح است که رفاه و ترجیحات کارکنان پیامدهای قابل توجهی برای مشاغل دارد. این بینش ها احساسات نیروی کار ما و تأثیر آن بر بهره وری و رضایت آنها را روشن می کند. با این پایه، برای متخصصان منابع انسانی بسیار مهم است که اثرات موجی این تجربیات را درک کنند.

تأثیر تجربه کارکنان بر کسب و حفظ استعداد

پویایی اکتساب و حفظ استعداد نیز در حال تغییر است. همانطور که شرکت ها با چالش های جدید در حفظ نیروی کار خود دست و پنجه نرم می کنند، ارتباط بین تجربه کارکنان و این چالش ها واضح تر می شود. در اینجا نگاهی دقیق تر به برخی از آمارهای گویا است:

6. سازمان های متعهد 59 درصد کمتر از گردش کارمندان می بینند. (گالوپ، 2022)
وقتی کارمندان درگیر هستند، احتمال بیشتری دارد که به سازمان خود وفادار بمانند. این امر اهمیت ایجاد یک محیط کاری را نشان می دهد که در آن کارکنان احساس ارتباط، ارزش و انگیزه می کنند.

7. 63.3 درصد از شرکت ها می گویند که حفظ کارمندان در واقع سخت تر از استخدام آنها است. (Zenefits، 2019)
چالش‌های حفظ اهمیت نه تنها جذب استعدادها، بلکه ایجاد محیطی که آنها می‌خواهند در آن بمانند را نشان می‌دهد.

8. تقریباً 1 نفر از هر 3 (29٪) کارگران در سال گذشته شغل خود را تغییر داده اند و 9٪ دیگر به طور فعال به دنبال نقش بعدی خود هستند. (آزمایشگاه جغد، 2022)
تحرک کارمندان زیاد است و نشان می‌دهد که بسیاری به دنبال فرصت‌های بهتر یا نقش‌های کامل‌تر در جای دیگری هستند.

9. کارمندانی که گزارش می دهند تجربه کارمندی مثبتی دارند 16 برابر بیشتر از کارمندان با تجربه منفی درگیر هستند. (مکینزی، 2021)
یک تجربه مثبت کارمند نه تنها باعث افزایش تعامل می شود، بلکه میل کارکنان را برای ماندن در شرکت افزایش می دهد و به نرخ حفظ بهتر و به طور بالقوه افزایش عملکرد کلی سازمان کمک می کند.

10. 67 درصد از کارکنان خواهان شفافیت حقوق هستند. (شبکه، 2023)
پاداش بخش مهمی از تجربه کارکنان است. کارکنان به دنبال شفافیت در پرداخت هستند، که نشان دهنده تمایل به انصاف و ارتباط شفاف در مورد پرداخت است.

11. 77 درصد از بزرگسالان در بازارهای کلیدی جهانی، فرهنگ یک شرکت را قبل از در نظر گرفتن درخواست برای نقش در آنجا ارزیابی می کنند. (بررسی ماموریت و فرهنگ گلسدور، 2019)
شرکت ها دیگر نمی توانند ارزش ها و ماموریت های اصلی خود را کنار بگذارند. فرهنگ شرکت نه تنها اساساً تجربه کارکنان را شکل می دهد، بلکه عامل مهمی در فرآیندهای تصمیم گیری جویندگان کار است. یک فرهنگ قوی و مثبت می‌تواند مغناطیسی برای استعدادهای برتر باشد و بر نیاز سازمان‌ها به سرمایه‌گذاری در ایجاد و حفظ یک محیط حمایت‌کننده و فراگیر تأکید کند.

تعادل بین کار و زندگی و تجربه کارمند

ایجاد تعادل مناسب بین خواسته های حرفه ای و نیازهای شخصی در چند سال گذشته بسیار مهم شده است. تعادل بین کار و زندگی دیگر یک مزیت صرف نیست، بلکه عاملی تعیین کننده است که بر رضایت شغلی، عملکرد و حفظ شغل تأثیر می گذارد. بیایید چند آمار را بررسی کنیم که اهمیت آن را در محیط کار مدرن به ما نشان می دهد:

12. 63 درصد از کارمندانی که احساس می کنند تعادل خوبی بین کار و زندگی دارند، مایلند برای سازمان خود فراتر از آن عمل کنند. (کوالتریکس، 2023)
کارکنانی که سال‌ها در سطوح افزایشی فعالیت می‌کنند، به عقب رانده و مرزهای سالمی را تعیین می‌کنند. شرکت‌هایی که تعادل بین کار و زندگی را درک کرده و ترویج می‌کنند، تعهد و تلاش بیشتری را از جانب کارمندان خود تجربه می‌کنند که در نهایت منجر به بهبود عملکرد تجاری می‌شود.

13. 59 درصد کارگران حداقل فرسودگی متوسط را تجربه می کنند. (انجمن آینده، 2023)
سطوح فرسودگی شغلی در دو سال گذشته رو به افزایش بوده است، که بر نیاز کسب و کار برای رسیدگی به رفاه کارکنان تاکید دارد.

14. 45 درصد از کارگران می گویند سطح استرس ناشی از کار آنها در سال گذشته تا حدودی یا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. (آزمایشگاه جغد، 2022)
این افزایش نشان می‌دهد که سازمان‌ها نیاز فوری به رسیدگی به رفاه کارکنان و اجرای استراتژی‌هایی برای کاهش استرس، تضمین محیط کاری سالم‌تر و پایدارتر دارند.

15. 38% از کارمندان می گویند که در نتیجه فرآیندهای کاری ناکارآمد در معرض خطر فرسودگی بالقوه قرار دارند. (کوالتریکس، 2023)
هنگامی که فرآیندها بی نظم و ناکارآمد هستند، کارکنان اغلب بار سنگین را متحمل می شوند که منجر به افزایش استرس و فرسودگی بالقوه می شود. شرکت‌ها باید ساده‌سازی عملیات را در اولویت قرار دهند تا محیط کاری روان‌تر و کارآمدتر ایجاد کنند.

An overview of 6 employee experience statistics.An overview of 6 employee experience statistics.

تنوع، برابری و گنجاندن در تجربه کارکنان

همانطور که سازمان‌ها در سطح جهانی مزایای ملموس نیروی کار متنوع را تشخیص می‌دهند، از ارزش ذاتی آن برای احساسات کارکنان و بهره‌وری کلی نیز آگاه می‌شوند.

تعهد به DEI دیگر فقط یک موضوع مسئولیت اجتماعی نیست، بلکه یک ضرورت استراتژیک است که نوآوری را پیش می برد، همکاری را تقویت می کند و حس تعلق را تقویت می کند. در اینجا چند آمار در مورد ارتباط DEI و تجربه کارمند آورده شده است:

16. 80 درصد از افراد 18 تا 34 ساله کار برای کارفرمایی را مهم می دانند که تنوع و شمول را ترویج می کند. (هیولا، 2020)
برای اکثریت هزاره ها و متخصصان ژنرال Z، تعهد یک شرکت به تنوع و شمول بیشتر از یک مزیت اضافه است. این کلید تصمیمات استخدامی آنهاست. تاکید آنها بر این ارزش‌ها گویای آینده محیط‌های کاری و نیاز سازمان‌ها به گنجاندن واقعی تنوع و گنجاندن در استراتژی‌های اصلی خود است.

17. شرکت هایی با تنوع جنسیتی بالا در تیم های اجرایی خود 25 درصد بیشتر از شرکت هایی با تنوع جنسیتی کم سودآوری بالاتر از حد متوسط را تجربه کردند. (مک کینزی و شرکت، 2020).
این داده ها مزایای ملموس تنوع جنسیتی را در بالاترین سطوح رهبری شرکتی برجسته می کند. نه تنها یک تیم اجرایی متنوع دیدگاه‌ها و رویکردهای متنوعی را ارائه می‌کند، بلکه مستقیماً با عملکرد مالی افزایش یافته مرتبط است.

18. 25 درصد از کارمندان معتقدند که واقعاً به محل کار خود تعلق ندارند، که منجر به کاهش عملکرد و تمایل به ادامه کار می شود. (BetterUp، 2021)
یک چهارم نیروی کار احساس می کنند که در سازمان خود جای خود را ندارند، نگرانی قابل توجهی است. چنین احساساتی می تواند منجر به کاهش بهره وری و کمبود انگیزه شود. این امر بیش از تأثیرگذاری بر نتایج کار، می تواند بر رفاه کلی و رضایت شغلی فرد تأثیر بگذارد.

تجربه کارمند در تنظیمات از راه دور

تغییر به کار از راه دور باعث ایجاد تغییر در نحوه ارتباط، همکاری و تعامل کارکنان با سازمانشان شد. در حالی که آزادی و انعطاف‌پذیری کار از راه دور غیرقابل انکار است، اما چالش‌های مرتبط با اتصال، شمول و انسجام تیم را نیز به همراه دارد.

برای درک جزئیات کار از راه دور به این آمار شیرجه بزنید:

19. 86 درصد از کارمندان معتقدند که اگر امکان کار کاملاً از راه دور یا ترکیبی به آنها داده شود، خوشحال تر خواهند بود. (آزمایشگاه جغد، 2022)
این ترجیح فقط در مورد راحتی نیست – بلکه در مورد تأثیر عمیق بر کیفیت زندگی و رضایت شغلی است. کار از راه دور می تواند به دستیابی به یک زندگی خانوادگی متعادل تر، بهبود روحیه و حتی افزایش پس انداز کمک کند.
جالب اینجاست که این تمایل به کار از راه دور در میان افراد تحصیلکرده با درآمد بالاتر بیشتر است. آن‌ها به انعطاف‌پذیری و بهبودهای بالقوه کیفیت زندگی آنقدر اهمیت می‌دهند که برخی حاضرند حقوق کمتری را برای گزینه کار از هر جایی بپذیرند.

20. 62% از کارگران هنگام کار از راه دور احساس بهره وری بیشتری می کنند. (آزمایشگاه جغد، 2022)
این نشان‌دهنده مزایای بالقوه ترتیبات کاری انعطاف‌پذیر است و همچنین به ما می‌گوید که بسیاری از حرفه‌ای‌ها زمانی که استقلال و راحتی فضای خود را داشته باشند، پیشرفت می‌کنند.

21. 23 درصد از کارگران از راه دور با تنهایی دست و پنجه نرم می کنند. (بافر، 2023).
انزوا در یک محیط از راه دور فقط در مورد فاصله فیزیکی نیست، بلکه در مورد قطع ارتباط عاطفی و حرفه ای است که بر سلامت روان، رضایت شغلی و پویایی تیم تأثیر می گذارد. برای سازمان ها مهم است که چک-in های منظم، تعاملات تیمی و راه هایی را برای کارکنان برای بیان احساسات و نگرانی های خود تشویق کنند. علاوه بر این، 33 درصد از کارمندان از راه دور اعتراف می کنند که اغلب در خانه می مانند زیرا دلیلی برای ترک ندارند.

22. 75 درصد از کارگران از راه دور احساس می کنند با همکاران خود مرتبط هستند، حتی اگر اکثریت آنها در مناطق زمانی کار می کنند. (بافر، 2023)
حتی اگر همکاران دورکار ممکن است در ساعات مختلف کار کنند و نتوانند همدیگر را شخصاً ببینند، از هر 4 نفر 3 نفر راه‌هایی برای حفظ ارتباط و حفظ روابط خوب پیدا کرده‌اند. این نشان می‌دهد که با ابزار و تلاش مناسب، تیم‌ها بدون توجه به اینکه چقدر از هم فاصله دارند، همچنان می‌توانند محکم باشند.

23. 60 درصد از مکالمات شغلی کمتر در یک محیط کاری ترکیبی در مقایسه با شرکت هایی که گزارش می دهند به اندازه کافی با کارمندان مواجه هستند، اتفاق می افتد. (شبکه، 2023)
بحث‌های منظم توسعه شغلی در بسیاری از سازمان‌ها وجود ندارد، که می‌تواند بر رشد و رضایت کارکنان و همراه با آن، تجربه کلی کارکنان تأثیر بگذارد.

رواج فزاینده کار از راه دور بر اهمیت تلاش‌های پیشگیرانه سازمان‌ها برای ایجاد روابط، تسهیل ارتباطات باز و اطمینان از اینکه هر عضو تیم بدون توجه به اینکه از کجا کار می‌کند، احساس ارزشمندی و مشارکت می‌کند، تاکید کرده است.

غذای کلیدی

این آمارهای اخیر تجربه کارمندان نشان می‌دهد که تجربه مثبت کارکنان برای جذب و حفظ استعدادهای برتر ضروری است.

شرکت‌هایی که رفاه کارکنان، گزینه‌های کاری انعطاف‌پذیر و فرهنگ شرکتی قوی را در اولویت قرار می‌دهند، نسبت به رقبای کمتر کارمند محور خود برتری قابل توجهی خواهند داشت.

در جمع بندی، واضح است که در حالی که آمار بینش را ارائه می دهد، آنها همچنین فراخوانی برای اقدام برای سازمان ها هستند. آینده کار با نحوه پاسخگویی کسب و کارها به این نیازها و ترجیحات در حال تحول شکل می گیرد. برای شرکت ها ضروری است که به طور فعال بر روی رفاه و تجربه کارکنان خود سرمایه گذاری کنند و موفقیت فردی و سازمانی را تضمین کنند.

مراجع
  1. گالوپ – آنچه کارکنان درگیر در مورد برند شما می گویند
  2. گالوپ – وضعیت محیط کار جهانی: گزارش 2023
  3. Kincentric – روندهای تجربه جهانی کارکنان 2023
  4. Glassdoor – نظرسنجی جدید: ماموریت و فرهنگ شرکت بیش از غرامت مهم است
  5. Qualtrics: 2023 گرایش های تجربه کارمند
  6. فوربس – 25 درصد از کارمندان احساس می کنند که در محل کار نیستند
  7. گالوپ – رضایت کارکنان و فرهنگ سازمانی
  8. BetterUp-ارزش تعلق در کار: مرزهای جدید برای گنجاندن
  9. BetterUp – از هر 4 کارمند شما، 1 نفر احساس می‌کند که مناسب نیستند
  10. گزارش نبض انجمن آینده (2023)
  11. مکینزی – شکل دادن به “امکان جدید” از طریق تجربه کارکنان
  12. آزمایشگاه جغد (2022) وضعیت کار از راه دور
  13. Monster (2020) انگیزه جویای کار امروزی
  14. مک کینزی (2020) تنوع پیروز می شود: شمول چگونه اهمیت دارد
  15. Lattice (2023) استراتژی وضعیت مردم
  16. جابجایی کارمندان مشکلی پرهزینه تر از آن چیزی است که محققان فکر می کردند، در اینجا به این دلیل است
  17. بافر (2023) وضعیت کار از راه دور
میریام مراد تخصص خود را در صنعت SaaS و توسعه یادگیری ترکیب می‌کند تا راه‌حل‌ها و محتوای یادگیری تاثیرگذار ایجاد کند. میریام بیش از 10 دوره آنلاین ایجاد کرده است که کارمندان و جویندگان کار را در دنیای همیشه در حال تکامل کار از راه دور توانمند می کند. او به عنوان یک رهبر فکری فعال، به طور منظم بینش هایی را در مورد تعادل بین کار و زندگی، پیشرفت شغلی و آینده کاری به اشتراک می گذارد و الهام بخش حرفه ای ها در همه جا است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *