11 هدیه خوش آمدگویی برای کارمندان جدید که باید در نظر بگیرید

هدایای خوش‌آمدگویی متفکرانه برای کارمندان جدید به سازمان شما کمک می‌کند تا تأثیر اولیه خوبی به عنوان یک کارفرما داشته باشد و باعث شود همکاران جدید به تیم احساس خوش‌آمدگویی کنند. این لحن را برای یک تجربه مثبت کارمند تنظیم می کند. همچنین فرهنگ شرکت را از همان ابتدا تقویت می کند.

علاوه بر این، تصاویر این هدایا محتوای بسیار خوبی برای حمایت از برند کارفرما ایجاد می کند. یا زمانی که نظرات کارمندان خود را در Glassdoor ارسال می کنند، می تواند بخشی از توصیفات یا بازخورد آنها باشد.

بودجه شما هر چه که باشد، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید در بسته خوش آمدگویی کارمند جدید خود بگنجانید. بیایید چند ایده برای هدایای خوش آمدگویی برای کارمندان جدید بررسی کنیم!

مطالب
یادداشت خوشامدگویی دست نویس
هدفون حذف نویز
لوازم اداری
سواگ شرکت مارک دار
چیدمان کوکی یا چیزهای دیگر
پوشه اطلاعات کارمند جدید
کتابچه راهنمای کارمند
پاوربانک
کارت هدیه و کوپن
کتاب ها
لوازم اداری
نکاتی برای بهترین هدایای خوش آمدگویی برای کارمندان جدید

1. یادداشت خوش آمدگویی دست نویس

یادداشت خوش آمدگویی دست‌نویس به اولین روز کاری حس شخصی می‌افزاید. لازم نیست طولانی باشد. یک پیام کوتاه برای ابراز هیجان نسبت به کارمند جدید کافی است. همچنین می تواند یک کارت پستال با عکس تیم و پیام های خوشامدگویی از دیگر اعضای تیم باشد. یا ممکن است یادداشتی روی تخته وایت برد تیم نوشته شده باشد.

احساس استقبال توسط مدیر و تیم به ایجاد اولین تصور عالی از شرکت کمک می کند، که برای تقویت حفظ استخدام های جدید مهم است. طبق گفته شرکت Clear، سازمان‌هایی که فرآیند پذیرش عالی دارند، نرخ حفظ استخدام‌های جدید را تا ۵۲ درصد افزایش داده‌اند.

با توجه به اینکه یادداشت های خوش آمد نویسی به راحتی ایجاد می شوند، هزینه بسیار کمی برای شما دارند و تأثیر مثبتی بر تجربه کارمندان جدید شما دارند، آنها یک جزء عالی از هدیه خوش آمدگویی شما را تشکیل می دهند.

2. هدفون حذف نویز

اگر بودجه کافی دارید، یک جفت هدفون حذف نویز مناسب یک هدیه عالی برای کارمندان جدیدتان است تا به آنها کمک کند در محل کار تمرکز کنند. از سر و صدا در پس‌زمینه و همکاران پرحرف یا همسایه‌های پر سر و صدا جلوگیری می‌کند.

هدفون ها باید به اندازه کافی راحت باشند که در طول روز از آن استفاده کنید و به سرعت قابل شارژ باشند تا با شارژ کردن آن در نیمه روز، وقفه های آن به حداقل برسد. همچنین باید به دنبال چیزی باشید که کمترین نشتی صدا را داشته باشد تا آنها بتوانند بدون مزاحمت همکاران خود به موسیقی گوش دهند.

3. لوازم اداری

لوازم اداری ابتدایی ترین اما ضروری ترین بخش کیت خوش آمدگویی برای کارگران میز است، چه از راه دور کار کنند و چه در دفتر.

به کارمندان جدید خود لوازم اداری ارائه دهید تا تجربه کاری روزانه آنها آسانتر شود، مانند:

  • نوت بوک و دفترچه یادداشت
  • خودکار، نشانگر، هایلایتر
  • یادداشت های آن را ارسال کنید
  • جعبه ذخیره سازی اداری
  • پوشه، پاکت نامه و کارت ویزیت
  • منگنه، گیره کاغذ و قیچی
  • کیت نظافت دفتر با دستمال پاک کننده، اسپری میز و صفحه نمایش، ضدعفونی کننده دست، ژل پاک کننده

بر روی لوازمی تمرکز کنید که کارمندان شما واقعاً به آنها نیاز دارند تا از شلوغی غیرضروری میز خود جلوگیری کنند.

4. swag شرکت مارک

اقلام برند شرکت ها هدایای خوش آمدگویی بسیار محبوب هستند. آنها به پرورش حس ارتباط، غرور و تعلق از همان ابتدای سفر کارمند به سازمان شما کمک می کنند.

در اینجا چند ایده برای swag مارک وجود دارد:

  • بطری آب
  • پیراهن / گرمکن / هودی شرکتی
  • قلم
  • ماوس پد
  • دفترچه یادداشت یا نوت بوک
  • توری بند/ID
  • کیف حمل / کوله پشتی / کیف لپ تاپ
  • فنجان / لیوان / لیوان قهوه
  • کیسه ناهار عایق
  • پلاک های نام

می توانید هدایای خوشامدگویی را با حک کردن نام کارمندان خاص تر کنید. همچنین به جلوگیری از سردرگمی “این بطری آب کیست؟” کمک می کند.

5. چیدمان کوکی یا چیزهای دیگر

هنگام اعتصاب غذا در وسط کار، کوکی‌ها و جعبه‌های تنقلات غذای خوبی را فراهم می‌کنند.

بر سلامتی کارکنان تمرکز کنید و روی تنقلات سالم و باکیفیت مانند میوه‌ها، آجیل، سبزیجات، ترکیب مسیر، گرانولا یا گوشت گاو سرمایه‌گذاری کنید. فراموش نکنید که نوشیدنی هایی مانند قهوه، چای، یا آبمیوه ها را که برای بسیاری از کارمندان ادارات اصلی هستند، بگنجانید.

اگر می‌توانید، کوکی‌ها یا جعبه‌های خوراکی خود را از کسب‌وکارهای محلی سفارش دهید تا در حین تهیه بسته‌های خوشامدگویی از جامعه حمایت کنید.

ممکن است منطقی باشد که قبل از در نظر گرفتن کوکی ها و جعبه های اسنک به عنوان هدیه خوش آمدگویی خود برای کارمندان جدید، در مورد آلرژی ها و محدودیت های غذایی بپرسید.

6. پوشه اطلاعات کارکنان جدید

پوشه اطلاعات خوش آمد گویی کارمند جدید راهی است برای انتقال آنچه که آنها باید بدانند بلافاصله به استخدام کنندگان جدید. این لحن را برای یک رابطه کاری خوب تنظیم می کند و به تنظیم و مدیریت انتظارات کمک می کند.

کارمندان جدید از دسترسی فوری به اطلاعات شرکتی که به تازگی به آن ملحق شده اند قدردانی خواهند کرد:

  • کپی پیام استخدام جدید
  • نامه خوش آمدگویی مدیر عامل
  • کاغذ و فرم ها
  • ساختار سازمانی
  • کاربرگ اطلاعات شخصی
  • بیمه و بازنشستگی
  • اطلاعات تماس برای بخش منابع انسانی و سایر بخش ها
  • نظرسنجی قبل از ورود

همچنین گنجاندن اطلاعاتی در مورد فرهنگ شرکت مفید است مانند:

  • نحوه ارتباط کارکنان با یکدیگر
  • چگونه شرکت دستاوردها و نقاط عطف را جشن می گیرد.
  • چگونه مدیریت کارکنان عملکرد را تشخیص می دهد و به آنها پاداش می دهد.

7. کتابچه راهنمای کارمند

در مقایسه با کیت خوش آمدگویی، کتابچه راهنمای کارمندان حاوی اطلاعات جامع تری درباره شرکت، مانند تاریخچه، ماموریت، چشم انداز و ارزش های آن است.

همچنین سیاست ها و مقررات مختلف شرکت را مورد بحث قرار می دهد، مانند:

  • شرایط استخدام
  • غرامت و مزایا
  • حضور و استراحت
  • شرایط کار و ساعات کاری قابل اجرا برای کارکنان در محل / از راه دور / هیبریدی
  • عملکرد کاری
  • سیاست ها و رویه های تجاری
  • ارتباط
  • ضد آزار و اذیت
  • IT

لازم نیست کتابچه راهنمای کارمند را برای هر کارمند جدید چاپ کنید، اما مطمئن شوید که به آنها نشان دهید کجا می توانند آن را پیدا کنند.

Welcome Gifts for New Employees: Best PracticesWelcome Gifts for New Employees: Best Practices

8. پاوربانک

کار کردن در سفر به اندازه کافی سخت است بدون اینکه دائما نگران باشید که دستگاه های شما – تلفن ها، تبلت ها، لپ تاپ ها – به زودی از بین می روند.

علاوه بر این، با تبدیل شدن دستگاه‌های دستی و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند به ابزارهای ضروری برای کارگران سیار و بدون میز، تمام شدن عمر باتری می‌تواند کارمندان را دچار سردرد کند. در حالی که قدرت دستگاه ها افزایش می یابد، نیازهای برق باتری نیز افزایش می یابد.

این مشکل مداوم برق، داشتن یک پاوربانک پشتیبان قابل اعتماد را برای کارگران ضروری کرده است. به دنبال گزینه هایی با ظرفیت مناسب باشید، در حالت ایده آل حداقل 10000 میلی آمپر ساعت.

9. کارت هدیه و کوپن

کارت‌های هدیه زمانی عالی هستند که هنوز نمی‌دانید استخدام‌های جدیدتان به چه چیزی علاقه دارند یا به چه چیزی نیاز دارند. این به آنها امکان می دهد چیزهایی را که واقعاً می خواهند انتخاب کنند.

علاوه بر این، کارمندان می‌توانند از تجربه خرید کارت‌های هدیه لذت ببرند و به رضایت کارکنان کمک کنند. آنها مقرون به صرفه، ساده و آسان برای توزیع هستند.

می توانید کارت های هدیه را برای یک کافی شاپ یا رستوران محلی انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین یا تجارت الکترونیکی مانند آمازون بروید، جایی که کارمندان طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها را دارند.

مشابه کارت های هدیه، کوپن ها نیز یک هدیه مقرون به صرفه و دوست داشتنی برای کارکنان جدید هستند. همچنین تعداد زیادی کوپن انتخابی مانند کوپن برای اقامت، سفرهای آخر هفته، اشتراک غذا یا شام در رستوران های شیک وجود دارد.

10. کتاب

دادن کتاب به استخدام کنندگان جدید نشان می دهد که روی رشد و توسعه آنها سرمایه گذاری کرده اید.

کتاب های مرتبط با کسب و کار یا صنعت خود را بخرید. انتخاب هایی را انتخاب کنید که به آنها کمک کند در نقش خود برتر باشند یا تخصص خود را افزایش دهند.

برخی از شرکت ها به کارمندان خود یک کتابخوان مانند Kindle می دهند. شما همچنین می توانید آن را در نظر بگیرید و آن را با کتاب از قبل بارگذاری کنید.

11. لوازم اداری

لوازم جانبی و ابزارهای زیادی وجود دارند که می توانند زندگی کارگران میز کار را چه در دفتر و چه از راه دور راحت تر و دلپذیرتر کنند. ما چند ایده را در زیر فهرست کرده ایم.

ماوس بی سیم

ماوس بی سیم هدیه خوبی برای کارگران تازه استخدام شده ای است که با لپ تاپ های خود زیاد کار می کنند، مانند مهندسان، معماران، طراحان گرافیک و هنرمندان. استفاده از آن آسان تر است زیرا کوچکتر، قابل حمل تر است و فضای کمتری روی میز یا میز اشغال می کند.

عینک نور آبی

عینک آبی لایت یک ایده هدیه خوب برای کارگران از راه دور است. آنها برای افرادی که ساعت های طولانی را جلوی کامپیوتر می گذرانند، مانند طراحان وب و توسعه دهندگان نرم افزار، عالی هستند.

عینک آبی نور ناراحتی و خستگی چشم را تسکین می دهد، بنابراین تاری دید و سردرد را کاهش می دهد.

میکروفون لپ تاپ

یک میکروفون لپ تاپ نیز ممکن است نشانه خوش آمدگویی خوبی برای کارمندان محل کار باشد. یک میکروفون لپ‌تاپ مناسب کیفیت صدای عالی را تولید می‌کند که بهترین عملکرد را هنگام برقراری تماس، برگزاری جلسات آنلاین و ارائه‌های مجازی پیشرو دارد.

پایه لپ تاپ

پایه لپ‌تاپ یک راه راحت و ارگونومیک برای بالا بردن لپ‌تاپ شما، کاهش فشار گردن و ارتقای وضعیت بدنی سالم ارائه می‌دهد. بسیاری از آنها برای نگهداری و حمل و نقل آسان به راحتی در یک موقعیت صاف جمع می شوند.

پایه مانیتور

مانند پایه لپ تاپ، پایه مانیتور توسط کارکنان جدیدی که دوست دارند با دو صفحه نمایش چند کار را انجام دهند، قدردانی می کند. این به شما امکان می دهد مانیتور خود را به گونه ای قرار دهید که از کشیدگی گردن جلوگیری کند و به حفظ وضعیت مناسب کمک کند.

درایو USB

وقتی صحبت از انتخاب هدیه به میان می آید، بسیاری از کارمندان متوجه می شوند که درایوهای USB ترکیب مناسبی از مقرون به صرفه بودن، کاربردی بودن و خاطره انگیز بودن دارند.

برای مردم عادی است که اطلاعاتی را که می‌خواهند امن، خصوصی و به راحتی در دسترس قرار دهند، داشته باشند. آنها همچنین ترجیح می دهند آن را دیجیتالی نگه دارند تا در قالب کاغذی.

درایوهای فلش USB یک راه فیزیکی عالی برای ایمن نگه داشتن اطلاعات ارائه می کنند. علاوه بر این، آنها نیازی به اتصال به اینترنت ندارند، که برای کارگرانی که اغلب سفر می کنند و گاهی اوقات مشکلات اتصال را تجربه می کنند ایده آل است.

تشک میز ایستاده

اگر کارمندان شما میزهای ایستاده را در خانه یا اداره دوست دارند، تشک میز ایستاده همراهی خوبی است. پشتیبانی و راحتی برای پاها فراهم می کند تا کارمندان بتوانند ایستاده طولانی تری کار کنند و درد و درد را کاهش دهند، که به معنای بهره وری بالاتر است.

صفحه کلید ارگونومیک

ایده آل برای افرادی که نگرانی هایی در مورد وضعیت بدن دارند یا از درد بازو، مچ دست یا شانه رنج می برند، می توانید به کارمندان جدید یک صفحه کلید ارگونومیک هدیه دهید .

یک صفحه‌کلید ارگونومیک با یک ماوس ارگونومیک یا بی‌سیم برای راه‌اندازی عالی کار در خانه یا در دفتر به خوبی هماهنگ می‌شود.

نکاتی برای بهترین هدایای خوش آمدگویی برای کارمندان جدید

نیازهای کارکنان را در نظر بگیرید

وقتی در مورد هدایای خوش آمدگویی برای کارمندان جدید فکر می کنید، در نظر بگیرید که چه چیزی باعث می شود زمان آنها در شرکت شما خوشایندتر شود. یا چه چیزی می تواند به آنها کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشند؟

به عنوان مثال، هدفون ممکن است به دلیل تعامل چهره به چهره با مهمانان دفتر، بهترین هدیه برای یک مسئول پذیرش نباشد، در حالی که کارگران بدون میز نیازی به کیت تمیز کردن دفتر ندارند.

از هدایای صرفاً تزئینی که احتمال نادیده گرفتن یا دور انداختن آنها وجود دارد، خودداری کنید.

هدایا را شخصی کنید

دریافت هدایای شخصی به فرد احساس خاص بودن می دهد. بنابراین اگر می توانید، آنها را به ازای هر فرد، تیم یا بخش شخصی سازی کنید.

هر جا که می توانید ترجیحات کارمندان را در نظر بگیرید. برای کشف برخی از آن‌ها می‌توانید در حین پرواز قبل از تخته سؤالات بپرسید. به عنوان مثال، اگر یک کارمند سرگرمی خاصی دارد، می توانید چیزهای مرتبط را به او بدهید. مثلا اگر دوست دارند فیلم ببینند، می توانید به آنها بلیط سینما بدهید. یا اگر خود را یک متخصص فناوری می دانند، به آنها کوپن های آمازون بدهید.

ارزش های اصلی شرکت را القا کنید

این حیاتی است که کارکنان جدید خود را با پای راست شروع کنید. با برقراری ارتباط موثر ارزش‌های اصلی، شرکت‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کارمندان جدید از روز اول به بعد برای تجسم این ارزش‌ها تلاش خواهند کرد.

با در نظر گرفتن آن، ارزش های اصلی خود را در انتخاب هدیه خود در نظر بگیرید. شما می توانید swag برند شرکت را با متن بیانیه ماموریت یا چشم انداز سازمان تزئین کنید.

یا می توانید مواردی را انتخاب کنید که ممکن است با توضیح ارزش سازمانی آنها ارائه شود. به عنوان مثال، یکی از ارزش های شرکت شما استقلال و استقلال است و شما اجازه کار از راه دور را می دهید. پاوربانک، کیف لپ تاپ، هدفون بلوتوث و بلندگوی لپ تاپ اقلامی ایده آل برای هدیه هستند.

بسته بندی هدیه خوش آمدگویی خود را جذاب کنید

بسته بندی جذاب، هدیه خوش آمدگویی را جذاب تر می کند. بهتر است از برند شرکتی روی کاغذ بسته بندی، کیسه کاغذی یا جعبه خود استفاده کنید یا هدایای خود را در یک کیف مارک دار قرار دهید.

هدایایی را با در نظر گرفتن DEIB انتخاب کنید

اگر هدایا در بخش‌ها متفاوت است، مطمئن شوید که ارزش همه آنها یکسان است. همچنین، هدایا را از نظر جنسیتی خنثی و غیرسیاسی نگه دارید. قومیت ها، پیشینه ها و فرهنگ های مختلف را در نظر داشته باشید.

تا حد امکان از حذف هر گروهی از افراد خودداری کنید. برای مثال، برخی از افراد ممکن است از دریافت یک بطری شامپاین به عنوان هدیه خوش آمدگویی خود قدردانی نکنند.

در نظر گرفتن بسیار است. با این حال، شما می توانید با درگیر شدن در گفتگو با کارمندان و دریافت بازخورد آنها، چیزهای زیادی را کشف کنید.

بازخورد کارمندان را دریافت کنید

با صحبت در مورد بازخورد، می‌توانید چند سؤال در مورد هدایا در نظرسنجی رضایتمندی از استخدام جدید خود بگنجانید، مانند:

  • آیا آنها آنها را مفید می دانستند؟
  • چه چیزی اضافه می کنند؟
  • چه چیزی را تغییر خواهند داد؟

بازخوردها را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چه چیزی را می توانید بهبود بخشید.

به تو

برای استقبال به یاد ماندنی از کارمندان جدید خود به بودجه زیادی نیاز ندارید. افزودن یک تماس شخصی و ارائه چیزی که می تواند تجربه کاری روزانه آنها را بهبود بخشد، بسیار کمک می کند.

Gem Siocon یک بازاریاب دیجیتال و نویسنده محتوا است که متخصص در استخدام، بازاریابی استخدام و L&D است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *