11 نمونه ارزش پیشنهادی کارکنان شرکت برای منابع انسانی

ارجاع به نمونه‌های پیشنهاد ارزش کارکنان شرکت‌های دیگر می‌تواند منبع الهام خوبی برای متخصصان منابع انسانی باشد که می‌خواهند EVP سازمان خود را ایجاد، به‌روزرسانی یا مدرن کنند.

این مقاله به شما یک نمای کلی از چیستی ارزش پیشنهادی کارمند (EVP) و نمونه‌هایی از اینکه چگونه می‌تواند به نظر برسد و شامل چه مواردی است، ارائه می‌کند.

مطالب
پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) چیست؟
مزایای پیشنهاد ارزش کارمند
نمونه های پیشنهاد ارزش کارمند
چگونه یک پیشنهاد ارزش کارمند قوی ایجاد کنیم

پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) چیست؟

به بیان ساده، یک پیشنهاد ارزش کارمند قولی است که یک سازمان به کارکنان خود در ازای مهارت ها، تجربه و تعهد آنها می دهد. EVP مجموعه‌ای منحصر به فرد از مزایا و پاداش‌هایی است که یک سازمان به کارکنان خود ارائه می‌کند – این در اصل مجموعه‌ای از مزایای ملموس و نامشهود است که یک کارمند از کار در یک شرکت دریافت می‌کند.

EVP باید با ماموریت، ارزش‌ها و استراتژی کسب‌وکار کلی شرکت هماهنگ باشد تا استعدادهای مناسب را جذب کند و کارمندانی را حفظ کند که باعث موفقیت کسب‌وکار می‌شوند.

EVP یک شرکت نباید با نام تجاری کارفرمای آن اشتباه گرفته شود. جایی که گزاره ارزش کارمند مشخص می کند که کارکنان (آینده) از کار برای سازمان چه نتیجه ای کسب می کنند، برند کارفرمای سازمان در مورد آن به سایرین می گوید.

به این ترتیب، می توانید EVP را به عنوان “داخلی” و نام تجاری کارفرما را “خارجی” در نظر بگیرید.

ایجاد یک EVP مستلزم درک عمیق فرهنگ، ارزش ها و اهداف تجاری شرکت و همچنین نیازها و ترجیحات کارکنان فعلی و بالقوه است. با توسعه یک EVP قانع‌کننده و معتبر، شرکت‌ها می‌توانند یک موقعیت برد-برد ایجاد کنند که در آن کارکنان احساس ارزشمندی و حمایت کنند و سازمان از کمک‌های نیروی کار بسیار متعهد و متعهد بهره‌مند شود.

مزایای پیشنهاد ارزش کارمند

پیشنهاد ارزش کارکنان یک شرکت می تواند در جذب – و حفظ – استعدادها تفاوت ایجاد کند. یک EVP موفق می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • نتایج استعدادها بهبود یافته است
  • عملکرد تجاری بهتر
  • کارمندان متعهدتر
  • ایجاد مزیت رقابتی در بازار
  • استعدادهای برتر را با اطلاع رسانی مزایا و پاداش های منحصر به فرد کار برای شرکت جذب کنید.

علاوه بر آن، طبق مقاله Link Humans، یک EVP که به خوبی اجرا شده است، می تواند:

  • تعهد استخدام های جدید را تا 29 درصد بهبود دهید
  • افزایش احتمال فعالیت کارمندان به عنوان حامی از میانگین 24% به 47%
  • کاهش گردش مالی سالانه کارکنان تا 69 درصد

نمونه های پیشنهاد ارزش کارمند

پیشنهاد ارزش کارمند شامل کل ارزشی است که کارمند از کارفرما دریافت می کند. غرامت، مزایا، مدیریت شغلی، محل کار/سبک زندگی و غرور کارکنان.

در این بخش، نمونه‌های مختلف شرکتی الهام‌بخش از پیشنهادات ارزشی کارکنان را که به بازار ارائه کرده‌اند، بررسی می‌کنیم.

1. شرکت زیپ

Zip Co یک شرکت جهانی خرید-اکنون-پرداخت-بعد (BNPL) است که در سال 2013 در استرالیا تأسیس شد. این شرکت به خود افتخار می کند که یک سازمان ارزش محور است.

پیشنهاد ارزش کارکنان Zip Co:

از صفحه مشاغل Zip: «ما مفتخریم که یک تجارت مبتنی بر ارزش‌ها هستیم. آن‌ها ما را در هر کاری که انجام می‌دهیم راهنمایی می‌کنند – اینکه چگونه با هم کار می‌کنیم و تجربه‌های تغییر دهنده بازی را برای مشتریان و همتایان زیپسترمان ایجاد می‌کنیم.»

Zip’s mission to be the first payment choice everywhere and everyday is embodied in their key values.Zip’s mission to be the first payment choice everywhere and everyday is embodied in their key values.
ماموریت Zip به عنوان اولین انتخاب پرداخت در همه جا و هر روز در ارزش های کلیدی آنها تجسم یافته است.

صفحه مشاغل چندین امتیاز دیگر را برجسته می کند که EVP Zip را به یاد ماندنی می کند، مانند مرخصی والدین با حقوق، کار از هر کجا، مرخصی داوطلبانه، و کمک هزینه رفاهی.

این شرکت همچنین (یکی از) اولین شرکت‌هایی بود که سیاستی را در مورد حمایت پس از سقط جنین و سقط جنین برای کارمندان زن خود و همچنین شرکای زنانی که دچار سقط جنین یا سقط جنین شده‌اند، راه‌اندازی کرد.

این نشان دهنده تعهد قلبی Zip به رفاه افرادش است و اینکه چگونه این شرکت در حال تغییر بازی در مورد این نوع مسائل است.

2. علیدا

Alida یک پلت فرم مدیریت تجربه کامل ارائه می دهد که هم تجربه مشتری و هم کارمند خود را مدیریت می کند.

آلیدا (به معنای حقیقت) به جهانی معتقد است که در آن مشتریان و کارمندان به عنوان منبع نهایی حقیقت مورد احترام قرار می گیرند.

پیشنهاد ارزش کارمند آلیدا:

حقیقت اولین چیزی است که صفحه مشاغل این شرکت به آن می بالد: «حقیقت خود را زندگی کنید. جسور باش، آسیب پذیر، انسان باش، خودت باش. بیایید با هم یاد بگیریم و رشد کنیم.»

این نمونه عالی دیگری از EVP است. مزایای این شرکت منعکس کننده شعار EVP آن است. به عنوان مثال، کارمندان به یادگیری لینکدین دسترسی رایگان دارند – به قول خود مبنی بر یادگیری و رشد با هم عمل می کنند.

مزایای دیگر عبارتند از خرج کردن دلار برای سلامت، سبک زندگی یا RRSP (طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده) و گزینه های قابل تنظیم که می تواند شامل پوشش باروری و انجماد تخمک باشد.

Alida walks its talk when it comes to respecting its employees as the ultimate source of truth.Alida walks its talk when it comes to respecting its employees as the ultimate source of truth.
وقتی صحبت از احترام گذاشتن به کارمندانش به عنوان منبع نهایی حقیقت به میان می‌آید، آلیدا صحبت‌های خود را انجام می‌دهد.

3. به موجب آن

با این وجود یک پلت فرم ویدئو کنفرانس (در میان چیزهای دیگر) است که در ابتدا در یک شهر کوچک در ساحل نروژ تاسیس شد. این شرکت در یک ماموریت برای ساختن جهانی است که در آن هر کجا کار می کند. از آنجایی که کاملاً از خود دور هستند، در واقع بینش خود را به صورت روزانه زندگی می کنند.

به موجب آن پیشنهاد ارزش کارمند:

که توسط آن چیزی که آن را ETHOS می نامد هدایت می شود.

The Whereby ETHOS.The Whereby ETHOS.
ETHOS به موجب آن.

برای عمل به وعده خود به کارمندان و نامزدهای خود، به موجب آن:

  • کاملاً از راه دور و ساعت ها آگنوستیک (Outwit و Outgrit)
  • مرخصی سالانه بدون محدودیت ارائه می دهد (تراست تراست)
  • تا 3 هزار دلار در سال در محیط کار کارکنان ارائه می دهد

به موجب آن تعهد به رشد کارکنان خود عنصر دیگری است که EVP آن را از رقبای خود متمایز می کند. چارچوب پیشرفت شرکت به کارکنان این امکان را می دهد که بین سه مسیر – فنی، مدیریتی یا کارآفرینی – انتخاب کنند، زیرا آنها معتقدند که مدیریت تنها مسیر پیشرفت نیست.

4. Eventbrite

Eventbrite یک پلت فرم جهانی فروش بلیت سلف سرویس برای تجربیات زنده است. هر کسی را قادر می‌سازد تا رویدادهای مورد علاقه خود را ایجاد کند، به اشتراک بگذارد، پیدا کند و در آن شرکت کند.

پیشنهاد ارزش کارمند Eventbrite:

Eventbrite’s EVP پیوندهایی بین آنچه شرکت انجام می دهد و آنچه شرکت به کارکنان ارائه می دهد ایجاد می کند. صفحه شغلی آنها عنوان بزرگی را نشان می دهد که می گوید “از شما دعوت شده است تا بهترین کار خود را انجام دهید.” صفحه شغلی بیشتر در زمینه های مختلفی که کارمندان آینده دعوت می شوند یا انتظار دارند در حین کار در Eventbrite انجام دهند، گسترش می یابد.

یکی از این مثال‌ها عبارت است از: «از شما دعوت می‌شود هر کجا که هستید باشید. چه در خانه باشد، چه در یک اداره یا ترکیبی از هر دو. ما اینجا هستیم تا از شما و عزیزانتان در تمام مراحل زندگی حمایت کنیم، با ارائه مزایای قوی، گزینه‌های سلامت مالی و جسمی، و همه مزایا – مهم نیست کجا هستید.»

5. آماده کردن یک Manger

سرور Pret a Manger غذای تازه تهیه شده و قهوه ارگانیک. این شرکت اولین فروشگاه خود را در سال 1986 در لندن افتتاح کرد و از آن زمان تاکنون مغازه های بیشتری را افتتاح کرده است.

پیشنهاد ارزش کارمند یک مدیر را تهیه کنید:

Pret دارای یک EVP ساده اما قوی است که در شعار ” بخشی از یک تیم عالی باشید، یاد بگیرید و لذت زیادی ببرید!” دارد.

آنها در مورد مزایا و غرامت خود شفاف هستند. برای مثال، در صفحه مشاغل خود، افراد می توانند مستقیماً آنچه را که به عنوان عضو تیم، باریستا یا سرپرست کسب می کنند، ببینند.

این شرکت به عنوان بخشی از تعهد خود به رشد افراد خود، Pret Apprenticeship را ارائه می دهد. “با شروع به عنوان یک عضو تیم، کارآموزی می تواند شما را به یک مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی با بودجه کامل برساند. در تمام طول مدت به شما پرداخت می شود و می توانید با سرعت خود پیشرفت کنید.

ما به ویژگی های شما اهمیت می دهیم، نه صلاحیت های شما. تا زمانی که شما علاقه مند به حرفه مهمان نوازی هستید، ما از شما با هر آنچه برای رشد با پرت نیاز دارید حمایت خواهیم کرد.

پرت همچنین حمایت خود را از توسعه افراد خود در حالی که به ارزش‌ها و صنعت خود وفادار است، نشان می‌دهد.

A sample of Pret’ a Manger's employee value proposition benefits.A sample of Pret’ a Manger's employee value proposition benefits.

نمونه ای از مزایای پرت.

6. گوستو

Guusto یک شرکت فناوری منابع انسانی است که به رهبران منابع انسانی کمک می کند تا برنامه های شناسایی کارمندان را برای تغییر فرهنگ ایجاد کنند. آنها چشم اندازی قوی از جهانی دارند که در آن فرهنگ محیط کار خوبی وجود دارد و همه به آب تمیز دسترسی دارند.

پیشنهاد ارزش کارمند Guusto:

EVP Guusto شامل ارزش های اصلی آن است: گوش دادن، یادگیری، رهبری و جهش.

EVP Guusto همچنین بر تعهد شرکت به ایجاد یک فرهنگ عالی در محل کار از طریق، از جمله موارد دیگر، به رسمیت شناختن کارکنان تمرکز دارد.

“در حالی که ما در تلاش برای ایجاد فرهنگ محیط کار بهتر برای هزاران سازمان دیگر هستیم، ابتدا باید متعهد به ایجاد یک فرهنگ باورنکردنی در اینجا در Guusto باشیم. اولین قدم این است که اطمینان حاصل کنیم که مردم ما از حمایت لازم برای انجام بهترین کارشان، اولویت دادن به سلامتی خود و مراقبت از خانواده‌هایشان برخوردار هستند.»

The Recognition Budget is one of the initiatives Guusto offers employees to support peer-to-peer recognition.   The Recognition Budget is one of the initiatives Guusto offers employees to support peer-to-peer recognition.   

بودجه شناسایی یکی از ابتکاراتی است که گوستو برای حمایت از شناسایی همتا به همتا به کارمندان ارائه می دهد.

یکی از ویژگی های برجسته ارزش پیشنهادی Guusto درج تعهد آن به نامزدها در صفحه مشاغل است. این بخش مهمی است که باید در آن گنجانده شود، به خصوص که 78 درصد از کاندیداها، نامزد را به عنوان شاخصی از ارزش گذاری یک شرکت برای افراد خود می دانند.

7. کانتار

Kantar یک آژانس مبتنی بر داده و شواهد است که بینش و توصیه های عملی را برای مشتریان خود در سراسر جهان ارائه می دهد.

پیشنهاد ارزش کارمند کانتار:

از صفحه مشاغل Kantar: ” زندگی در Kantar متنوع، جالب، چالش برانگیز و سرگرم کننده است. ما با هم بینش‌های شگفت‌انگیزی را کشف می‌کنیم و الهام‌بخش رشد هستیم.»

یکی از 4 ستونی که EVP کانتار را تشکیل می‌دهد شامل یادگیری و ارزش‌ها است. Kantar مزایای موجود در این ستون را به نمایش می‌گذارد، از جمله دسترسی به آموزش لینکدین برای همه کارمندان، یک طرح راهنمایی، یک برنامه Allyship، و همچنین یک پادکست داخلی که شامل گفتگوهایی در مورد معنای رهبری فراگیر است.

Kantar همچنین چندین مزیت را ارائه می دهد که نشان دهنده تعهد به رفاه کارکنان، یکی دیگر از ستون های EVP آنها است. به طور منحصر به فرد، Kantar همچنین کتابچه راهنمای رفاه خود را در صفحه مشاغل قرار داده است.

Kantar offers the opportunity to work for a global company with exciting projects that provide growth and learning.Kantar offers the opportunity to work for a global company with exciting projects that provide growth and learning.

Kantar فرصتی برای کار برای یک شرکت جهانی با پروژه های هیجان انگیزی که باعث رشد و یادگیری می شود را ارائه می دهد.

8. معامله گر جو

Trader Joe’s یک زنجیره آمریکایی از فروشگاه های مواد غذایی است که بیش از 550 فروشگاه در سراسر ایالات متحده دارد.

پیشنهاد ارزش کارمند Trader Joe:

این شرکت یک EVP فوق العاده دارد و در مورد هر مزیتی که ارائه می دهد بسیار شفاف است. به عنوان مثال، آنها بر اساس عملکرد تبلیغ می کنند و این را با آمارهای ملموس نشان می دهند. 78٪ از Mates (سرپرست) به عنوان خدمه شروع کردند و 100٪ از کاپیتان ها (مدیران فروشگاه) از نقش Mate ارتقا یافتند.

از صفحه مشاغل آنها: “ما خوب پرداخت می کنیم. برای حفظ پیشرفت خدمه و ایجاد انگیزه در عملکرد استثنایی، ما دو بار در سال یک بررسی عملکرد برای هر خدمه ارائه می دهیم. به طور متوسط، خدمه پتانسیل دریافت 7 درصد افزایش سالانه را دارند.

Trader Joe’s promotion policy is a great example of the company’s loyalty to its employees.Trader Joe’s promotion policy is a great example of the company’s loyalty to its employees.

خط مشی ترفیع تریدر جو نمونه ای عالی از وفاداری این شرکت به کارکنانش است.

9. ارقام

Figure یک پلتفرم محک زدن جبران خسارت است که به شرکت ها کمک می کند سیاست جبران خسارت خود را بر اساس داده های واقعی و قابل اعتماد بازار طراحی کنند.

پیشنهاد ارزش کارکنان ارقام:

EVP فیگور به نقطه‌ای نزدیک است، به خوبی با ارزش‌های شرکت هماهنگ است، سرگرم‌کننده و شفاف است. به عنوان مثال، خط مشی جبران خسارت آنها به صورت عمومی در دسترس قرار گرفته است و مجموعه داده های آنها را در پلت فرم Figures گنجانده است تا نامزدها و کارمندان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

اطلاعات ارائه شده قابل درک و کاملاً در دسترس همه است، از فلسفه پشت خط مشی غرامت شرکت گرفته تا نحوه ساخت بسته های مالی و مزایا و مزایای ارائه شده توسط شرکت.

از صفحه مشاغل ارقام: ” اشتراک / کمک هزینه ورزشی . ورزش تقریباً بر ارزش‌های فیگور استوار است، بنابراین ما آن را بخشی از امتیازات خود کردیم: 40 یورو در ماه یا اشتراک Gymlib در فرانسه.

 Figures candidly (and directly) illustrate their company values. Figures candidly (and directly) illustrate their company values.

ارقام به طور صریح (و مستقیما) ارزش های شرکت آنها را نشان می دهند.

10. Spotify

Spotify یک ارائه‌دهنده خدمات پخش صدا و رسانه سوئدی است که در سال 2006 تأسیس شد.

پیشنهاد ارزش کارمند Spotify:

EVP Spotify به طرز شیوای پیشنهاد شرکت و فرهنگ را به هم مرتبط می کند:

اینجا در Spotify، ما دوست داریم خودمان را به عنوان یک گروه در نظر بگیریم. مانیفست بیشتر توضیح می دهد که Spotify در مورد چیست و تصویری صادقانه از نحوه کار در آنجا، آنچه مردم می توانند انتظار داشته باشند و آنچه را که نباید انتظار داشته باشند ترسیم می کند.

همانطور که Spotify در مانیفست خود توضیح می دهد: «… با روحیه شفافیت، ما اعتراف می کنیم که سبک بودن فرآیند گاهی باعث ایجاد کمی هرج و مرج در زندگی روزمره ما می شود. ما آن را در آغوش می گیریم.»

11. بزرگنمایی

زوم یکی از شناخته شده ترین پلتفرم های ویدئو کنفرانس در جهان است که در طول همه گیری همه گیر رشد فوق العاده ای را تجربه کرد.

پیشنهاد ارزش کارمند زوم:

فرهنگ شرکت – و همچنین EVP آن – بر ارزش مراقبت متمرکز است. صفحه مشاغل زوم نشان می دهد که زوم چگونه از مشتریان خود، زومی های دیگر، شرکت و جامعه مراقبت می کند.

مزایا و بخش‌های DEI این شرکت بر این عنصر مراقبت تأکید می‌کنند، همانطور که بازوی Zoom Cares آن‌ها تأکید می‌کند، از این رو نشان می‌دهد که آن‌ها صحبت‌های خود را انجام می‌دهند.

Zoom Cares is the company’s philanthropic and charitable arm.Zoom Cares is the company’s philanthropic and charitable arm.

Zoom Cares بازوی بشردوستانه و خیریه این شرکت است.

چگونه یک پیشنهاد ارزش کارمند قوی ایجاد کنیم

بر اساس مثال‌های پیشنهاد ارزش کارمند در این مقاله، چندین نکته مهم در هنگام ایجاد یک EVP وجود دارد:

  • ارزش های خود را بشناسید در مورد ارزش های شرکت خود و نحوه تبدیل آنها به اینکه کار برای چه کسی است، و همچنین نوع شخصیت(های) کارمندی که هدف قرار داده اید، شفاف باشید.
  • کارکنان خود را درگیر کنید. یک EVP به طور ایده آل همراه با ورودی کارمندان شما ایجاد می شود. بالاخره آنها کسانی هستند که شما برایشان پیشنهاد می دهید. آنها را از طریق نظرسنجی، گروه‌های متمرکز یا مصاحبه‌های خروجی درگیر کنید تا بفهمید آنها چه ارزشی را ارائه می‌دهید و چه چیزی برای آنها مهم است.
  • صادق و شفاف باشید. در مورد ارزش های اصلی، مزایا و نوع کارمندی که برای کار در شرکت مناسب تر است، صادق و شفاف باشید. EVP شما قرار نیست برای همه باشد، فقط برای کسانی است که به بهترین وجه برای کسب و کار مناسب هستند.
  • مثال بزنید. اظهارات خود را با شواهد پشتیبان کنید. برای مثال، اگر سازمان شما برای توسعه افراد ارزش قائل است، نمونه‌های ملموسی از ابتکارات ارائه دهید که از این امر پشتیبانی می‌کند.
  • آنچه EVP شما را منحصر به فرد می کند را برجسته کنید. پیشنهاد ارزش کارمند شما مزیت رقابتی شما را هنگام جذب استعدادهای برتر نشان می دهد. از این فرصت برای برجسته کردن آنچه که کار در شرکت شما را از سایرین در بازارتان متفاوت می کند، استفاده کنید.
HR Tips Creating a Strong Employee Value PropositionHR Tips Creating a Strong Employee Value Proposition

خوراکی های کلیدی

  • پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) قولی است که یک سازمان بین کارفرما و کارکنانش در ازای تعهد آنها می دهد.
  • مزایای پیشنهاد ارزش کارمند: یک EVP قانع کننده می تواند در حفظ و جذب استعدادها تفاوت ایجاد کند.
  • منابع انسانی نقش اساسی در ایجاد EVP سازمان دارد: برای توسعه یک EVP قوی، بخش‌های منابع انسانی باید هم کارمندان و هم نامزدها را درک کنند و شاید مهم‌تر از همه، اطمینان حاصل کنند که شرکت به قول خود وفادار می‌ماند.
Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *