کارگر مشروط: یک راهنمای کامل

به طور فزاینده‌ای، کارگران مشروط به چهره‌ای آشنا در سازمان‌ها تبدیل شده‌اند. در این مقاله، ما روی کارگر مشروط زوم می کنیم. مزایا و معایب استخدام کارمندان مشروط چیست و چگونه می‌توانید یک تجربه کاری فوق‌العاده ایجاد کنید؟ اینجا می رود!

مطالب
کارگر مشروط چیست؟
مزایای بکارگیری کارگران اجباری
مضرات استخدام کارگران مشروط
تجربه کارگر مشروط: 3 بهترین شیوه
در یک یادداشت پایانی
سوالات متداول

کارگر مشروط چیست؟

کارگر مشروط کسی است که برای مدت زمان معینی، اغلب بر اساس پروژه، استخدام می شود. نمونه هایی از کارگران مشروط عبارتند از: مترجمان آزاد، مشاوران، کارکنان پاره وقت، کارگران در حال خدمت، پیمانکاران مستقل و افرادی که در انواع دیگر ترتیبات کار جایگزین هستند.

جالب توجه است و برخلاف آنچه که پوشش اقتصاد گیگ نشان می دهد، درصد کارگران با قراردادهای موقت در ایالات متحده و اروپا در طول 15 سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشته است (تصویر زیر را ببینید).

همچنین با توجه به همان داده های یورواستات و اداره آمار کار، استفاده از کارگران موقت در اروپا بسیار بیشتر از ایالات متحده است. 14.3 درصد در اتحادیه اروپا در مقایسه با 3.8 درصد در ایالات متحده در سال 2017.

Contingent worker chartContingent worker chart
توجه: داده های ایالات متحده تحت تعریف BLS 3 از جمعیت کارگران مشروط محاسبه شده است.
منابع: Eurostat، BLS
منبع تصویر

با این حال، نیاز روزافزون به ارتقاء مهارت (دیجیتال) و خروج مداوم از بچه‌های بوم، بسیاری از سازمان‌ها را با جای خالی برای پر کردن قرار می‌دهد. طبق گزارش 2018 ManpowerGroup، 45 درصد از کارفرمایان نمی توانند مهارت های مورد نیاز خود را پیدا کنند. برای سازمان هایی با بیش از 250 کارمند، این تعداد حتی بیشتر است. 67 درصد از آنها کمبود استعداد را گزارش کرده اند. بهره برداری از بازار کارگران مشروط می تواند یکی از راه های رسیدگی به این مسائل باشد.

مزایای استخدام کارگران مشروط

این ما را به مزایای استخدام کارگران مشروط می رساند، از جمله:

  • انعطاف پذیری تصور کنید که سازمان شما به تازگی یک مشتری بزرگ جدید را به دست آورده است – و پروژه ای که با آن همراه است. این نیاز فوری به یک تیم پروژه شامل برخی از متخصصان موضوع ایجاد می کند. استخدام یک یا چند کارمند تمام وقت احتمالاً خیلی طول می کشد، اما یافتن یک کارگر مشروط با مهارت و تخصص مناسب می تواند در عرض چند روز انجام شود.
    از نظر ارتقاء مهارت، ممکن است دریابید که مهارت‌های (دیجیتال) خاصی وجود دارد که نیروی کار شما در حال حاضر فاقد آن هستند. ایجاد این مهارت‌ها در داخل می‌تواند مدتی طول بکشد، به‌خصوص اگر کسب‌وکار به آن‌ها نیاز دارد تا از رقبا جلوتر بمانند، یا حداقل عقب نمانند. استخدام یک کارگر مشروط می تواند راهی عالی برای کشتن دو پرنده ضرب المثل با یک سنگ باشد. شما بلافاصله به مهارت های مناسب دسترسی خواهید داشت و کارمند موقت می تواند (بخشی) از مهارت های خود را به کارمندان فعلی شما منتقل کند. به این ترتیب، زمانی که کارگر قاره را ترک می‌کند، این فرصت را داشته‌اید که توانایی‌هایی را که قبلاً فاقد آن بودید، ایجاد کنید.
    یکی دیگر از نمونه‌های معمولی‌تر از زمانی که به‌کارگیری کارگران مشروط انعطاف‌پذیری لازم را برای شما فراهم می‌کند، در زمان اوج فصلی در فعالیت‌های تجاری است.
  • استخر استعداد اضافی هم کارگر مشروط و هم سازمانی که به طور موقت در آن کار می کنند می توانند به این دوره به عنوان یک مرحله آزمایشی نگاه کنند. آیا آنها مناسب می بینند؟ آیا آنها دوست دارند قرارداد موقت خود را به قرارداد دائمی تبدیل کنند؟ برای سازمان‌ها، کارمندان اقتضایی می‌توانند یک مجموعه استعداد اضافی با ارزش باشند، استعدادهایی که قبلاً تجربه (خوبی) با آن داشته‌اند. آن‌ها می‌دانند که این افراد چگونه کار می‌کنند، نقاط قوتشان چیست و آیا با فرهنگ شرکت همخوانی دارند یا خیر.  
  • هزینه های کمتر . البته یک واقعیت مالی نیز وجود دارد. استخدام یک کارگر مشروط از نظر مالی برای شرکت ها جالب است. آنها معمولاً مالیات کمتری برای کارمندان احتمالی می پردازند و هیچ مزایایی برای کارمندان ندارند. بر اساس دفتر آمار کار، مزایای کارگران صنایع خصوصی در ایالات متحده 29.8٪ از کل هزینه های غرامت کارفرما را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، انتخاب یک کارگر مشروط به جای یک کارمند تمام وقت، سازمان های آمریکایی را تقریباً 30 درصد در هزینه های مزایا صرفه جویی می کند.
  • بدون نیاز به آموزش / بسیار تخصصی. کارگران مشروط اغلب در کاری که انجام می دهند بسیار متخصص هستند. سازمان ها ممکن است هر از چند گاهی برای پروژه های خاص به این متخصصان نیاز داشته باشند، اما نه به صورت دائمی. به‌جای صرف پول (خیلی) برای آموزش افراد داخلی، شرکت‌ها می‌توانند یک کارگر مشروط را برای کمک به آنها استخدام کنند.
    یکی دیگر از مزایای کار با یک متخصص احتمالی این است که آنها تجربه زیادی دارند. این بدان معنی است که آنها برای شروع به آموزش زیادی نیاز ندارند. آنها می دانند که چگونه کار را انجام دهند و می توانند این کار را مستقل انجام دهند.
Contingent workerContingent worker

معایب استخدام کارگر مشروط

کار با کارکنان احتمالی مجموعه ای از چالش ها یا نقاط توجه خاص خود را دارد. معایب عبارتند از:

  • عدم تعهد. در مقایسه با کارمندان کلاسیک، کارگران احتمالی اغلب به سازمانی که در آن کار می کنند متعهد نیستند. این، از جمله، به دلیل ماهیت موقت رابطه آنها با کارفرمای خود و این واقعیت است که ادغام آنها در شرکت می تواند دشوار باشد.
  • گردش مالی بالا به طور طبیعی، کارگران مشروط فقط برای مدت زمان معینی در شرکت باقی می مانند که منجر به گردش مالی بیشتر می شود. این رفت و آمد مداوم افراد همچنین می تواند باعث شود که سایر کارمندان تمایل کمتری به استقبال کامل از همکاران احتمالی خود در تیم خود داشته باشند.  
  • خطر امنیتی فرآیند استخدام برای یک کارگر مشروط – در صورت وجود – اغلب به اندازه فرآیند یک کارمند کلاسیک کامل نیست. به عنوان مثال، برخی از فرآیندهای غربالگری ممکن است نادیده گرفته شوند. این می تواند یک خطر امنیتی ایجاد کند، زیرا کارکنان احتیاطی اغلب به اطلاعات و منابع شرکت دسترسی دارند که کارکنان اصلی آن را دارند.

تجربه کارگر مشروط: 3 بهترین شیوه

همه ما از اهمیت تجربه کارمند عالی برای افراد خود می دانیم. برای استفاده حداکثری از کار با کارکنان مشروط و به حداقل رساندن ایرادات، مهم است که یک تجربه کاری فوق العاده نیز ایجاد کنید. در این بخش، 3 روش برتر را به اشتراک خواهیم گذاشت.

1. فرآیندهای خود را مرتب کنید

همانطور که می خواهید فرآیندهای مربوط به هر مرحله از چرخه عمر کارمند را مرتب داشته باشید، همچنین می خواهید فرآیندهای مربوط به چرخه عمر کارگر مشروط را به صورت منظم و طولانی داشته باشید. این شامل:

  • استخدام و گزینش. ما به طور خلاصه به فرآیند استخدام در رابطه با خطرات امنیتی احتمالی اشاره کردیم. اما فرآیند استخدام شما برای تجربه کاری احتمالی شما نیز مهم است. در حالی که نحوه استخدام کارمندان احتمالی می تواند با روشی که کارمندان اصلی را استخدام می کنید متفاوت باشد، هنوز باید یک فرآیند ساختاریافته در محل داشته باشید.
  • پذیرش و گرایش کارمند جدید. برای اینکه یک کارگر مشروط احساس خوش آمد گویی کند و بخشی از تیم باشد و به آنها کمک کند تا راه خود را در سازمان سریعتر بشناسند، مهم است که به آنها اجازه ورود بدهیم. این همچنین شامل گرایش کارکنان جدید نیز می شود. 
  • مدیریت پروژه. شخصی، به احتمال زیاد مدیر کارگر مشروط، باید مرتباً با آنها تماس بگیرد تا ببیند پروژه چگونه در حال پیشرفت است. نقاط عطف را باید تحسین کرد و با تیم جشن گرفت.
  • آفبورد. وقتی پروژه تمام شد و قرارداد موقت منقضی شد، وقت آن است که کارگر مشروط خود را پیاده کنید. در اینجا نیز، شما باید یک فرآیند در محل داشته باشید و دوباره، این می تواند بر اساس روند منظم شما باشد. در هر صورت، از کارمند موقت به خاطر وقت و تلاش خود تشکر کنید و مطمئن شوید که لیستی (کوتاه) از سوالات مصاحبه خروجی برای آنها آماده است. اگر هر دوی شما از کار با هم راضی بودید، می توانید کارگر مشروط را به یکی از استخرهای استعداد خود اضافه کنید.

2. پرداخت به موقع به مردم

بله، این نیز یک فرآیند است، اما از آنجایی که در مورد کارگران مشروط نیز مشکلی پیش می‌آید، ما به طور جداگانه به آن اشاره می‌کنیم. چیزهای کمی ناامید کننده تر از درخواست پول هستند، به خصوص زمانی که قبلاً کار را انجام داده باشید. پرداخت نکردن به موقع به کارمندان مشروط به احساس «عضویت از تیم» کمکی نمی‌کند و تعهد آن‌ها را به شرکت افزایش نمی‌دهد. به عبارت دیگر، از پرداخت به موقع اطمینان حاصل کنید.

3. فرهنگ، فناوری و فضای فیزیکی

به گفته جیکوب مورگان، این سه عنصر باعث ایجاد یک تجربه عالی برای کارمندان می شوند. از آنجایی که کارگران مشروط شما نیز کارمندان شما هستند، البته برای مدت زمان مشخصی، این سه محیط باید در نقطه مورد نظر باشند. یک یادآوری سریع به معنای این:

  • فناوری کلیدی است. به عنوان یک کارفرما، برای ایجاد اعتماد و تعامل باید ابزارهای عالی برای افراد خود فراهم کنید.
  • فضای فیزیکی. خواه این یک محیط اداری باشد یا محیط دیگر، باید کارمندان را قادر به عملکرد بهینه کند. از زمان بحران COVID-19، بسیاری از مردم از خانه کار می کنند. اگر هنوز هم همینطور است و در آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد داشت، ممکن است بخواهید بودجه (کمی) را به کارمندان خود اختصاص دهید که آنها بتوانند از آن برای سرمایه گذاری در دفتر کار خود استفاده کنند.
  • فرهنگ در مورد ایجاد محیطی است که در آن افراد – از جمله کارگران احتمالی – بخواهند کار کنند. کارکنان احتمالی را در جلسات تیم شرکت دهید، آنها را در چت های تیمی اضافه کنید، آنها را به گردهمایی های غیررسمی تیم دعوت کنید، و غیره. به عبارت دیگر، با آنها رفتار کنید، همانطور که با سایر کارمندان خود رفتار می کنید!

در یک یادداشت پایانی

با توجه به وضعیت فعلی نیروی کار جهانی، به جرات می توان گفت که کارگران مشروط اینجا هستند تا بمانند. شرکت ها همچنان از بازار پیمانکاران، مشاغل آزاد، کارگران در حال خدمت و آنچه که نیازهای مردم خود را برآورده نمی کنند، استفاده خواهند کرد. با این حال، برای بهره مندی کامل از کار با کارمندان مشروط، خوب است بهترین شیوه ها را برای تجربه کاری فوق العاده که در این مقاله ذکر شده است، در ذهن داشته باشید.

سوالات متداول

کارگر مشروط چیست؟

کارگر مشروط کسی است که برای مدت زمان معینی، اغلب بر اساس پروژه، استخدام می شود. نمونه هایی از کارگران مشروط عبارتند از: مترجمان آزاد، مشاوران، کارکنان پاره وقت، کارگران در حال خدمت، پیمانکاران مستقل، و انواع دیگر کارگران غیردائم برون سپاری شده.

مزایای استخدام کارگران غیرمجاز چیست؟

مزایای کار با کارمندان مشروط شامل افزایش انعطاف پذیری، استخر استعداد اضافی، هزینه های کمتر و عدم نیاز به آموزش گسترده برای افزایش سرعت آنها است.

اشکالات استخدام کارگر مشروط چیست؟

معایب کار با کارمندان مشروط شامل این واقعیت است که آنها می توانند کمتر به سازمان متعهد باشند، به راحتی کمتر ادغام شوند، گردش مالی بیشتری ایجاد کنند و اگر به درستی غربالگری نشده باشند می توانند خطر امنیتی ایجاد کنند.

بهترین شیوه های تجربه کارگر مشروط چیست؟

بهترین روش‌ها برای ایجاد یک تجربه کاری احتیاطی عالی شامل نظم بخشیدن به فرآیندهای خود (استخدام، استخدام، مدیریت پروژه، خارج کردن هواپیما و غیره)، اطمینان از پرداخت به موقع به افراد، و داشتن فناوری، فضای فیزیکی و فرهنگ شرکت شما است. .

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *