هماهنگ کننده استخدام شرح شغل و حقوق

یک هماهنگ کننده استخدام از تلاش های جذب و جذب استعداد پشتیبانی می کند. وظیفه آنها اطمینان از هماهنگی روان و کارآمد فعالیت های مختلف استخدام است تا کل تیم استخدام بتواند به طور مؤثری کاندیداهای واجد شرایط را منبع، غربال و استخدام کند.

طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، پیش‌بینی می‌شود که استخدام متخصصان منابع انسانی (از جمله هماهنگ‌کننده‌های استخدام) از سال 2022 به میزان 6 درصد رشد کند، یعنی سریع‌تر از میانگین برای همه مشاغل. این بدان معناست که در طول یک دهه، سالانه حدود 78700 فرصت شغلی متخصص منابع انسانی پیش بینی می شود.

مطالب
هماهنگ کننده استخدام چیست؟
حقوق هماهنگ کننده استخدام
شرح وظایف هماهنگ کننده استخدام
مهارت های هماهنگ کننده استخدام
شغل هماهنگ کننده استخدام

هماهنگ کننده استخدام چیست؟

هماهنگ‌کننده استخدام، که گاهی به عنوان هماهنگ‌کننده استعداد از آن یاد می‌شود، نقش مهمی در ساده‌سازی فرآیند استخدام، بهبود تجربه نامزدها و کمک به سازمان در دستیابی به اهداف استخدامی کلی ایفا می‌کند.

هماهنگ کننده استخدام پشتیبانی اداری را فراهم می کند، با نامزدها ارتباط برقرار می کند، مصاحبه های شغلی و اسناد را ترتیب می دهد، اطلاعات نامزدها را به روز می کند، با مدیران استخدام کار می کند، به کارکنان جدید کمک می کند تا با خط مشی های شرکت و الزامات قانونی مطابقت داشته باشد.

نقش یک هماهنگ کننده استخدام

یک هماهنگ کننده استخدام منابع انسانی یک موقعیت اولیه منابع انسانی است. بر اساس اندازه و ساختار سازمان، آنها ممکن است وظایف زیر را انجام دهند:

  1. برای شرکت های کوچک با کمتر از 50 کارمند، یک هماهنگ کننده استخدام ممکن است از یک استخدام کننده واحد یا یک تیم استخدامی کوچک پشتیبانی کند. آنها فعالیت های اداری، غربالگری اولیه نامزدها و ارتباط با نامزدها را انجام می دهند.
  2. برای شرکت های متوسط با 50 تا 250 کارمند، یک هماهنگ کننده استخدام ممکن است کل چرخه استخدام را برای نقش های خاص مدیریت کند و در عین حال از استخدام کنندگان برای موقعیت های پیچیده پشتیبانی کند. آنها ممکن است مستقیماً به مدیر استخدام گزارش دهند.
  3. برای شرکت‌های بزرگ با بیش از 250 کارمند، یک هماهنگ‌کننده استخدام ممکن است نقش تخصصی را ایفا کند و بر روی کارهایی مانند منبع‌یابی نامزد، مصاحبه، زمان‌بندی یا حضور در هیئت، بسته به نیاز تیم تمرکز کند. آنها ممکن است مستقیماً به مدیر استخدام یا شریک تجاری منابع انسانی که از نزدیک با بخش های خاص در مورد نیازهای جذب استعداد کار می کند گزارش دهند.

حقوق هماهنگ کننده استخدام

حقوق هماهنگ کننده استخدام بستگی به سال ها تجربه، تحصیلات، صنعت و صلاحیت دارد. در واقع تخمین می زند که میانگین حقوق در ایالات متحده حدود 43,885 دلار در سال است، در حالی که Glassdoor بیان می کند که میانگین کل دستمزد سالانه حدود 53,178 دلار در تمام صنایع است.

میانگین دستمزد نیز در هر شهر و ایالت متفاوت است. به طور متوسط، Glassdoor اعلام می کند که حقوق سالانه یک هماهنگ کننده استخدام در شیکاگو کمی بالاتر از 54081 دلار است، در حالی که همکاران نیویورک بیش از 62296 دلار در سال دریافت می کنند.

به گفته زیپیا، متوسط حقوق هماهنگ کننده استخدام در کالیفرنیا، نیویورک و کانکتیکات بالاترین میزان در ایالات متحده است در همان زمان، ایالت های می سی سی پی، آرکانزاس و آیووا کمترین میانگین حقوق هماهنگ کننده استخدام را دارند.

صنایعی که بیشترین درآمد را برای هماهنگ کننده های استخدامی دارند، امور مالی، تولید، فناوری، خدمات حرفه ای، مراقبت های بهداشتی و آموزش هستند.

شرح وظایف هماهنگ کننده استخدام

1. نامزدهای منبع

هماهنگ‌کنندگان استخدام آگهی‌های شغلی را در تابلوهای شغلی، رسانه‌های اجتماعی و صفحات شغلی شرکت ارسال می‌کنند تا مجموعه گسترده‌ای از متقاضیان، حتی نامزدهای منفعل را هدف قرار دهند. آنها همچنین هنگام استخدام برای نقش‌های سطح پایه، از شبکه‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کالج‌ها بهره می‌برند. آنها از کارمندان فعلی می خواهند که دوستان و همکاران خود را برای کار در شرکت معرفی کنند.

هماهنگ‌کننده‌های استخدام در نمایشگاه‌های شغلی، رویدادهای شغلی و جلسات صنعتی شرکت می‌کنند تا مستقیماً با نامزدهای بالقوه ارتباط برقرار کنند و شرکت را ارتقا دهند. آنها از ATS و ابزارهای استخدام اجتماعی برای جستجوی نامزدهایی با مهارت ها و تجربه خاص استفاده می کنند و آنها را با فرصت های شغلی فعلی مطابقت می دهند.

2. نمایش رزومه و برنامه های کاربردی

هماهنگ‌کننده‌های استخدام با مدیران استخدام همکاری می‌کنند تا نیازمندی‌های موقعیت آگهی‌شده، از جمله مهارت‌های ضروری، سطح تجربه، گواهی‌ها، یا دانش نرم‌افزاری خاص را روشن کنند.

با استفاده از ATS، آنها رزومه ها را بر اساس کلمات کلیدی که با شرایط شرح شغل مطابقت دارند اسکن می کنند. آنها همچنین به دنبال شکاف های قابل توجه در رزومه، تجربه نامربوط، و سابقه طولانی دوره های شغلی کوتاه هستند تا نامزدهای فاقد صلاحیت را حذف کنند. نامزدهایی که مراحل غربالگری را پشت سر می گذارند برای مصاحبه با مدیران استخدام یا استخدام کنندگان در لیست نهایی قرار می گیرند.

3. مصاحبه ها را برنامه ریزی کنید

هماهنگ‌کننده‌ها از ابزارهای زمان‌بندی آنلاین مانند Calendly یا Doodle استفاده می‌کنند که به نامزدها و مدیران استخدام‌کننده اجازه می‌دهد تا مصاحبه‌های شغلی را برنامه‌ریزی کنند.

این وظیفه آنها است که کاندیداها و مصاحبه کنندگان را در مورد تاریخ های تایید شده مصاحبه، زمان ها، مکان ها و سایر مواد مصاحبه، مانند بسته های نامزد و دستور کار مصاحبه کننده، مطلع کنند. آنها همچنین به درخواست‌ها یا تغییرات زمان‌بندی مجدد در لحظه آخر رسیدگی می‌کنند.

4. از استخدام کنندگان و مدیران استخدام حمایت کنید

هماهنگ کننده های استخدام وظایف اداری مربوط به غربالگری نامزدها و برنامه ریزی مصاحبه، مانند انجام بررسی سوابق، تهیه پیش نویس شرح وظایف، تهیه نامه های پیشنهادی، و مدیریت اسناد مربوط به استخدام را انجام می دهند. انجام این کار می‌تواند به استخدام‌کنندگان و مدیران کمک کند تا بر فعالیت‌های اصلی مانند جذب نامزدهای با پتانسیل بالا و انجام مصاحبه‌های عمیق تمرکز کنند.

آنها به‌روزرسانی‌ها و بازخوردهای به‌موقع را به نامزدها در مراحل اولیه فرآیند استخدام ارائه می‌کنند تا از تجربه خوب نامزد اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین ممکن است معیارهای استخدام مانند هزینه به ازای هر استخدام و زمان استخدام را ردیابی و گزارش کنند تا استراتژی‌های استخدام و منبع یابی را بهبود بخشند و به تصمیم‌گیری مبتنی بر داده در طول چرخه استخدام کمک کنند.

5. به فرآیند سوار شدن کمک کنید

هماهنگ‌کننده‌های استخدام، ایمیل‌های خوش آمدگویی کارمندان جدید را مدیریت می‌کنند که اولین روز کاری آنها را توضیح می‌دهد و انتظارات را تعیین می‌کند. آنها همچنین بسته های خوش آمدگویی را برای استخدام های جدید با اطلاعات شرکت، مروری بر مزایا یا جزئیات تماس تیم آماده می کنند.

آنها اسناد مورد نیاز را از استخدام های جدید جمع آوری می کنند، مانند فرم های مالیات. هماهنگ کننده ها همچنین تورهای اداری، ایستگاه های کاری، پشتیبانی IT و معرفی اعضای تیم را برنامه ریزی می کنند. در برخی از شرکت‌ها، هماهنگ‌کننده‌ها به‌عنوان نقطه تماس استخدام‌کنندگان جدید در اولین هفته‌های کارشان عمل می‌کنند و به سؤالات آن‌ها در مورد فرآیند پذیرش پاسخ می‌دهند.

6. به روز رسانی و حفظ سیستم ردیابی متقاضی (ATS)

هماهنگ‌کننده‌های استخدام با استخدام‌کنندگان همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که هنگام ایجاد آگهی‌های شغلی، توضیحات و الزامات شغلی به درستی در ATS وارد می‌شوند. آنها همچنین ممکن است جزئیات نامزد، از جمله رزومه، نامه های پوششی و سایر اطلاعات متقاضی را اضافه کنند.

در طول فرآیند استخدام، آنها وضعیت های متقاضی را به روز می کنند تا پیشرفت آنها را منعکس کند، آنها را به عنوان درخواست، غربالگری، مصاحبه یا پیشنهاد طبقه بندی می کنند.

7. در مورد بهترین شیوه های استخدام به روز باشید

با همکاری با استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام، هماهنگ‌کنندگان می‌توانند با بهترین شیوه‌های استخدام به‌روز باشند. آنها در معرض دید و تجربه عملی قرار می گیرند.

آنها همچنین با خواندن اخبار و نشریات صنعت، پیروی از رهبران فکری در لینکدین، پیوستن به جوامع آنلاین و تعامل با همکاران متخصص در استخدام، از آخرین روندها و پیشرفت‌های استخدام مطلع می‌شوند.

نمونه ای از شرح وظایف هماهنگ کننده استخدام

در اینجا شرکت‌ها در آگهی‌های شغلی خود برای هماهنگ‌کننده استخدام فهرست می‌کنند تا به شما ایده‌ای از مهارت‌ها و تخصص‌های مورد نیاز بدهد:

1. هماهنگ کننده استخدام – تسلا

Recruiting Coordinator job description from Tesla.Recruiting Coordinator job description from Tesla.
استخدام هماهنگ کننده در تسلا

2. هماهنگ کننده استخدام جهانی (پیمانکار شخص ثالث) – TikTok

Global Recruitment Coordinator job description from a 3rd party contractor for TikTok.Global Recruitment Coordinator job description from a 3rd party contractor for TikTok.
Global Recruitment Coordinator job description from a 3rd party contractor for TikTok.Global Recruitment Coordinator job description from a 3rd party contractor for TikTok.
هماهنگ کننده استخدام جهانی در TikTok

مهارت های هماهنگ کننده استخدام

برای تبدیل شدن به یک هماهنگ کننده استخدام موفق، باید در زمینه های زیر تخصص کامل داشته باشید:

مهارت های اصلی:

  • مهارت های ارتباطی : هماهنگ کنندگان از طریق کانال های مختلف با نامزدها، مدیران استخدام و سایر اعضای تیم صحبت می کنند.
  • مهارت های بین فردی: ایجاد روابط حرفه ای با همه اعضای تیم استخدام و جویندگان کار
  • همکاری: هماهنگ کننده های استخدام با مدیران استخدام، تیم های منابع انسانی و نامزدها کار می کنند، بنابراین مهارت های همکاری قوی برای دستیابی به اهداف استخدام ضروری است.
  • حل مشکل: فرآیند استخدام همیشه به آرامی پیش نمی رود. تدبیر و مهارت های تفکر انتقادی به شما کمک می کند تا بر چالش ها غلبه کنید و راه حل های خلاقانه پیدا کنید.
  • گوش دادن فعال: توجه به شما این امکان را می دهد که نیازهای مدیران استخدامی را درک کنید و ارتباط خود را با نامزدها شخصی سازی کنید.
  • تجزیه و تحلیل داده ها: تجزیه و تحلیل داده های استخدام می تواند اطلاعاتی را برای بهبود استراتژی های استخدام شما و تصمیم گیری های مبتنی بر داده ارائه دهد.

مهارت های جذب نیرو:

  • نام تجاری کارفرما: هماهنگ کنندگان ممکن است در ایجاد تصویری مثبت از کارفرما برای جذب نامزدهای واجد شرایط نقش داشته باشند.
  • مدیریت پروژه: استخدام شامل چندین مرحله و تعامل با سهامداران متعدد است. درک اصول مدیریت پروژه تضمین می کند که هر پروژه استخدامی را به آرامی مدیریت می کنید.
  • استراتژی های منبع یابی: یافتن و جذب نامزدها از طریق هیئت های شغلی، رسانه های اجتماعی و ارجاع کارمندان.
  • غربالگری و برنامه ریزی نامزدها: غربالگری رزومه ها و سازماندهی مصاحبه های شغلی با نامزدها و مدیران استخدام.
  • آگاهی از قانون استخدام: آگاهی و درک قوانین و مقررات اولیه استخدامی برای اطمینان از تطابق شیوه های استخدام.
  • درک DEIB (تنوع، برابری، گنجاندن و تعلق): ایجاد نیروی کار متنوع به طور فزاینده ای ضروری است. آشنایی با اصول DEI شیوه های استخدام منصفانه و فراگیر را تضمین می کند.

مهارت های فنی:

  • مسلط به سیستم ردیابی متقاضی (ATS): هماهنگ کننده ها باید در استفاده از این ابزارها برای ساده سازی استخدام ماهر باشند.
  • تابلوهای شغلی و استخدام در رسانه های اجتماعی: از پلتفرم های آنلاین برای جذب نامزدها استفاده کنید.
  • مهارت‌های فنی پایه: در استفاده از نرم‌افزارهای آفیس استاندارد مانند MS Office یا Google Workspace برای انجام وظایف اداری به خوبی آشنا هستند.

مهارت های سازمانی:

  • مدیریت زمان: رعایت مهلت‌های استخدام ضروری است، بنابراین از نرم‌افزار استفاده می‌کنند یا برنامه‌ریزی می‌کنند تا کارها را در مسیر خود نگه دارند.
  • می تواند چند کار را انجام دهد: هماهنگ کننده های استخدام، وظایف متعددی را به طور همزمان مدیریت می کنند، از غربالگری رزومه گرفته تا زمان بندی مصاحبه ها و به روز رسانی مدیران استخدام.
  • توجه به جزئیات: ورود دقیق داده ها و نگهداری سوابق اطلاعات نامزدها.

شغل هماهنگ کننده استخدام

آیا می خواهید یک هماهنگ کننده استخدام شوید؟ در اینجا به این صورت است:

1. مدارک لازم را دریافت کنید

یک مدرک GED یا HS برای کار به عنوان یک هماهنگ کننده استخدام کافی است. برای پیشرفت در حرفه خود، مدرک لیسانس در منابع انسانی، مدیریت بازرگانی یا یک رشته مرتبط ضروری است.

یک جایگزین می تواند دریافت گواهینامه های استخدام و منابع انسانی برای به دست آوردن دانش و مهارت های مرتبط باشد. در اینجا برخی از دوره های استخدام آنلاین موجود است:

  • منبع یابی و استخدام – AIHR: در مورد منبع یابی، غربالگری نامزدها، نام تجاری کارفرما، و فرآیند استخدام انتها به انتها بیاموزید.
  • حرفه ای خبره (SHRM-CP): SHRM: پایه محکمی از شیوه های منابع انسانی با تمرکز بر استخدام به دست آورید تا برای کار به عنوان هماهنگ کننده استخدام کاملاً کامل شوید.
  • گواهی‌های استخدام‌کننده – انجمن استخدام‌کنندگان بین‌المللی (AIRS): جنبه‌های مختلف استخدام مانند هوش مصنوعی، رسانه‌های اجتماعی، فنی، و تنوع و گنجاندن را بیاموزید.

نکته HR

نقشه شغلی مفید ما را بررسی کنید تا به شما کمک کند در مورد مشاغل مختلف منابع انسانی بیاموزید و مسیر شغلی خود را ترسیم کنید.

2. کسب تجربه مرتبط

راه های مختلفی برای ورود به نقش هماهنگ کننده استخدام از نقش های مختلف منابع انسانی یا اداری وجود دارد. به عنوان مثال، با کار در:

  • سمت‌های دستیار اداری یا هر نقش اداری دیگری: یاد بگیرید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید، سازماندهی کنید و بر زمان‌بندی نظارت کنید.
  • دستیار منابع انسانی، متخصص منابع انسانی یا متخصص جذب استعدادها: وظایف اولیه منابع انسانی، از جمله استخدام را انجام دهید.

علاوه بر این، می توانید مهارت های ارزشمندی را از طریق:

  • دوره های کارآموزی: کارآموزی می تواند تجربه عملی را ارائه دهد و به شما در ایجاد شبکه کمک کند. منابع انسانی یا کارآموزی را در شرکت هایی در نظر بگیرید که به شیوه های خاص استخدام آنها علاقه مند هستید.
  • برای به دست آوردن تجربه عملی و قرار گرفتن در معرض فعالیت های استخدام روزانه، برای رویدادهای استخدام داوطلب شوید .
  • مربیان: با هماهنگ کننده های استخدام یا افراد حرفه ای درگیر شوید تا راهنمایی و مشاوره دریافت کنید تا شما را برای این نقش آماده کند.

3. تحقیق و شبکه

در رویدادهای صنعت و نمایشگاه های شغلی شرکت کنید تا با مدیران استخدامی ملاقات کنید و بیاموزید که آنها به دنبال چه مهارت هایی در نامزدها هستند. همچنین می‌توانید با Recruiting Coordinators در LinkedIn ارتباط برقرار کنید و به گروه‌های مشابه بپیوندید تا در مورد تجربیات و توانایی‌های استخدام آن‌ها مطلع شوید.

همچنین، به انجمن های منابع انسانی بپیوندید تا در مورد به روز رسانی ها و روندها در این صنعت بیاموزید:

  • SHRM: بزرگترین انجمن منابع انسانی در جهان
  • انجمن ملی منابع انسانی (NHRA): فرصت های نامحدودی را برای اعضا فراهم می کند تا دانش و مجموعه مهارت های خود را افزایش دهند.
  • موسسه سرمایه انسانی: شبکه مدیریت استعداد متخصصان منابع انسانی از شرکت های Fortune 1000 و شرکت های جهانی 2000.

4. جست و جوی شغلی خود را تنظیم کنید

هنگام جستجوی فرصت بعدی خود از یک رویکرد هدفمند استفاده کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • جایگاه خود را انتخاب کنید: صنعتی که بیشتر به آن علاقه دارید، مانند مراقبت های بهداشتی، فناوری اطلاعات یا امور مالی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر به استخدام IT علاقه مند هستید، باید با اصطلاحات تخصصی فناوری اطلاعات، اصطلاحات و آخرین فناوری و روندهای صنعت فناوری آشنا باشید.
  • جستجوی خود را شخصی سازی کنید: هیئت های شغلی، شبکه های حرفه ای و آژانس های پرسنل پرطرفدار در جایگاه شما را هدف قرار دهید. شرکت‌های تحقیقاتی که به دلیل شیوه‌های قوی استخدام در آن صنعت شناخته شده‌اند.
  • تناسب فرهنگ شرکت: به دنبال سازمان هایی باشید که با ارزش ها و ترجیحات کاری شما همسو باشند. وب‌سایت‌های بررسی کارمندان و رسانه‌های اجتماعی را برای یافتن مناسب مناسب مرور کنید.
  • پتانسیل رشد: به دنبال فرصت هایی برای رشد و توسعه حرفه ای باشید. جستجوی شرکت‌هایی با برنامه‌های یادگیری و توسعه ساختاریافته یا مسیری روشن برای پیشرفت در عملکرد استخدام.
  • از شبکه خود استفاده کنید: با استخدام کنندگانی که در استخدام منابع انسانی متخصص هستند ارتباط برقرار کنید. اگر فردی از شرکت مورد نظر خود را می شناسید، درخواست معرفی کنید، که می تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای مصاحبه افزایش دهد.

5. درخواست و آماده شدن برای نقش هماهنگ کننده استخدام

هنگامی که تجربه و دانش کافی به دست آوردید، آماده هستید تا شغل هماهنگ کننده استخدام را انتخاب کنید. شرح شغل را با دقت مرور کنید و آن کلمات کلیدی یا اصطلاحات را در رزومه و نامه خود بگنجانید. تمام مهارت های مناسب را در رزومه خود ثبت کنید. گواهینامه ها و سایر مدارک خود را که با الزامات کارفرما مطابقت دارد برجسته کنید.

تجارب مربوطه را بگنجانید، حتی اگر داوطلبانه باشند. به عنوان مثال، می توانید مشارکت خود را در استخدام اخیر شرکت خود که با موفقیت 25 کارمند مرکز تماس را استخدام کرد، فهرست کنید.

در مرحله بعد، برای مصاحبه شغلی Recruiter Coordinator آماده شوید تا شانس انتخاب شدن خود را افزایش دهید. سوالات متداول مصاحبه هماهنگ کننده استخدام را تحقیق کنید و پاسخ های صحیح را برای هر کدام آماده کنید.

غذای کلیدی

یک هماهنگ کننده استخدام نقش کلیدی در ایجاد خط لوله استعداد قوی برای شرکت ها و سازمان ها دارد. از یافتن استعدادهای برتر گرفته تا ساده‌سازی فرآیند مصاحبه و استخدام کارکنان جدید، هماهنگ‌کننده‌های استخدام تجربه استخدامی روان و کارآمد را تضمین می‌کنند.

اگر سازماندهی شده، جزئیات گرا باشید و از ایجاد روابط لذت ببرید، ممکن است این مسیر شغلی مناسب شما باشد. این می تواند منجر به موقعیت های بالاتر در منابع انسانی، مانند مدیر استخدام یا مدیر منابع انسانی شود.

Gem Siocon یک بازاریاب دیجیتال و نویسنده محتوا است که متخصص در استخدام، بازاریابی استخدام و L&D است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *