11 کاندیدا بهترین روش ها را برای افزایش استخدام در سال 2024 تجربه کنید

ایجاد یک تجربه مثبت نامزد برای استخدام شما و تلاش‌های برندسازی کارفرما – اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، در مجموع 9 میلیون فرصت شغلی تنها در سراسر ایالات متحده وجود داشته است. این امر تأیید می کند که رقابت برای استعدادها مانند همیشه بالا است و بسیاری از سازمان ها در تلاش برای جذب و حفظ استعدادهای مورد نیاز خود هستند.

جویندگان کار هنگام انتخاب سازمانی که می خواهند در آن کار کنند، انتخاب های زیادی دارند، بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که از سایرین متمایز هستید؟ ایجاد یک تجربه کاندیدای عالی مکان خوبی برای سرمایه گذاری تلاش های شماست.

این مقاله برخی از بهترین شیوه ها را برای ایجاد یک تجربه نامزد قوی در شرکت شما امروز بررسی می کند.

مطالب
تجربه نامزد چیست؟
11 نامزد بهترین شیوه هایی را که باید دنبال شود را تجربه می کنند
سوالات متداول

تجربه نامزد چیست؟

تجربه کاندیدا به این موضوع اشاره دارد که جویندگان کار چگونه سازمان و برند شما را در طول کل سفر استخدام، از آگاهی گرفته تا فرآیند مصاحبه، از تمام راه‌ها تا پذیرش، درک می‌کنند. هر مرحله از این سفر به کارفرمایان اجازه می دهد تا روابط نامزد قوی ایجاد کنند و به نامزدهای بالقوه نشان دهند که چرا باید برای شما کار کنند تا شرکت دیگری.

تعامل هر نامزد در طول فرآیند استخدام به یک تجربه کلی مثبت یا منفی کمک می کند. بر اساس یک نظرسنجی پالس توسط لینکدین، 78 درصد از کاندیداها گزارش می دهند که تجربه کلی نامزد دریافتی نشان می دهد که شرکت چگونه برای افراد خود ارزش قائل است.

ارائه یک تجربه مثبت از نامزد احتمالا منجر به کاندیداها و کارمندان شادتر می شود. 70 درصد از کاندیداهایی که فرآیند پذیرش استثنایی را تجربه می‌کنند، 2.6 برابر بیشتر احتمال دارد که در محل کار «بسیار راضی» باشند و مدت طولانی‌تری در شرکت بمانند.

برعکس، یک تجربه نامزد منفی می تواند برای شرکت و شهرت شما مضر باشد. 77 درصد از نامزدهایی که تجربه کلی نامزدی منفی دارند، می گویند که آن را با شبکه های شخصی خود به اشتراک خواهند گذاشت. 50٪ از تجارت مجدد با آن شرکت خودداری می کنند و احتمالاً دوستان و خانواده خود را نیز از خرید محصولات شما منصرف می کنند.

11 نامزد بهترین شیوه هایی را که باید دنبال شود را تجربه می کنند

بنابراین، چگونه می توانید مطمئن شوید که بهترین تجربه ممکن را برای همه نامزدهای خود ایجاد می کنید، صرف نظر از اینکه آنها را استخدام می کنید یا نه؟ در اینجا برخی از بهترین روش‌های تجربه کاندید برای دنبال کردن آورده شده است.

1. شرح وظایف را واضح بنویسید

نامزدهای شما بیشتر به چه اطلاعاتی اهمیت می دهند؟ مطمئن شوید که روی مسئولیت‌های کلیدی نقش تمرکز کرده‌اید، چه چیزی آن را هیجان‌انگیز می‌کند و یک روز معمولی ممکن است شبیه آن باشد. همچنین، مطمئن شوید که محدوده دستمزد، هرگونه مزیت فریبنده پیشنهادی، صلاحیت ها، و تجربه مورد نیاز را در نظر بگیرید، و اگر این نقش ترکیبی، از راه دور یا کاملاً در محل است.

به نامزدها نشان دهید که موفقیت در این نقش چگونه به نظر می رسد و چگونه به موفقیت گسترده تر شرکت کمک می کند. وقتی کاندیداها بدانند که از آنها چه انتظاری می‌رود، بهتر می‌توانند تشخیص دهند که آیا مناسبی برای این نقش هستند یا خیر.

زبان و توضیحات خود را واضح، بدون هیچ گونه اصطلاحات واژگانی حفظ کنید. کلماتی مانند “بازیکن تیم” و “پرشور” اغلب بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند و معنای خود را از دست داده اند، بنابراین سعی کنید یک برداشت تازه از شرح شغل خود داشته باشید. چگونه می توانید ارزش های نام تجاری خود را به نسخه خود القا کنید؟

نکته HR

  • برای خواندن شرح وظایف آسان از جملات کوتاه و نکات مهم استفاده کنید
  • از زبانی فراگیر استفاده کنید که برای همه جذاب باشد
  • فهرست‌های جداگانه‌ای برای «نیازمندی‌ها» و «خوب بودن» خود ایجاد کنید تا از احساس بی‌صلاحیت بودن نامزدهای قوی جلوگیری کنید.

2. کسب اطلاعات درباره شرکت شما را برای نامزدها آسان کنید

کاندیداها معمولاً قبل از اینکه برای موقعیتی با شما درخواست دهند، درباره شرکت تحقیق می کنند تا بتوانند اطلاعاتی در مورد ارزش ها، فرهنگ، دستاوردها و موارد دیگر جمع آوری کنند. اینجاست که صفحه یا سایت شغلی شما بیشترین اهمیت را دارد و یک ابزار قدرتمند برندسازی کارفرما است.

مطمئن شوید صفحه مشاغل شما به راحتی قابل یافتن است، عالی به نظر می رسد و در همه دستگاه ها به راحتی قابل پیمایش است. به طور منظم اطلاعات را به روز کنید و هر چیزی را که دیگر لازم نیست یا قدیمی است حذف کنید. این یک مکان عالی برای اضافه کردن توصیفات ویدیویی از کارمندان فعلی شما است تا نامزدها بتوانند احساس واقعی یک روز معمولی در شرکت شما را داشته باشند.

نکته HR

  • از یک کپی رایتر یا بازاریاب محتوا در سازمان خود کمک بگیرید تا مطمئن شوید که سایت شغلی شما بهترین است.
  • از رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به روز رسانی در زمان واقعی شرکت به نامزدها استفاده کنید.

3. تکنولوژی اهرمی

از فناوری (در صورت لزوم) برای بهبود تجربه نامزد خود در استخدام استفاده کنید. برای مثال، فناوری مناسب را برای غربالگری متقاضیان بر اساس صلاحیت ها، مهارت ها و رفتارهای مطلوب بیابید. یک سیستم ردیابی متقاضی می تواند به شما در مدیریت حجم زیادی از نامزدها و رزومه کمک کند. بازاریابی خودکار استخدام با هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند کانال‌های مناسب را برای تهیه بهترین نامزدها پیدا کنید.

ربات‌های اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) می‌توانند برخی از وظایف تکراری، از جمله انجام غربالگری و به‌روز نگه داشتن نامزدها در مورد وضعیت برنامه‌هایشان را بر عهده بگیرند. مصاحبه‌های ویدیویی راهی عالی برای ساده‌سازی سفر استخدام، ماندن در مقابل استعدادهای برتر و کاهش زمان استخدام شماست.

نکته HR

  • اطمینان حاصل کنید که فناوری شما نامزدهای دارای معلولیت را در خود جای می دهد، به عنوان مثال، استفاده از متن جایگزین، محتوای ارائه شده به روش های مختلف، و فناوری های کمکی
  • فراموش نکنید که هنگام استفاده از فناوری برای اطمینان از شخصی سازی ارتباط شما با نامزدها در صورت لزوم.

4. اطمینان از فرآیند درخواست آسان

روند درخواست خود را کوتاه و ساده نگه دارید تا از خروج نامزدها در نیمه راه جلوگیری کنید. به نامزدها این امکان را بدهید که رزومه موجود خود را در لینکدین به عنوان بخشی از درخواست خود ارسال کنند – اکثر جویندگان کار در لینکدین هستند و این باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود.

از موانع غیر ضروری خودداری کنید. به عنوان مثال، از داوطلبان خود نخواهید که برای درخواست وارد شوند یا در سیستم شما ثبت نام کنند، زیرا این امر می تواند افراد را از دنبال کردن مسیر منصرف کند. بهترین تمرین این است که برنامه خود را در یک صفحه نگه دارید و قبل از شروع به آنها اطلاع دهید که چه چیزی نیاز دارند تا از غافلگیری جلوگیری شود.

نکته HR

  • اگر از نامزدها می‌خواهید فایل‌ها را به‌روزرسانی کنند (مانند رزومه، نامه پوششی یا نمونه کارها) با محدودیت اندازه فایل خود سخاوتمندانه رفتار کنید زیرا این فایل‌ها اغلب می‌توانند قابل توجه باشند.
  • فقط در صورتی که کاملا ضروری است، یک فیلد در فرم درخواست خود “الزامی” ایجاد کنید
  • برنامه خود را سازگار با موبایل نگه دارید.

5. ارتباط واضح و منظم را ارائه دهید

یکی از بهترین روش ها برای ارائه یک تجربه مثبت نامزد به همه، تمرکز بر ارتباطات خود است. در حالت ایده آل، شما می خواهید در ارتباطات خود شفاف باشید و اطمینان حاصل کنید که این خط ارتباطی را باز نگه می دارید و به طور منظم وضعیت نامزدها را به روز می کنید.

نامزدها را در اسرع وقت به یک مصاحبه تلفنی یا ویدیویی دعوت کنید تا مطمئن شوید استعدادهای برتر را از دست نمی دهید. به همین ترتیب، تا جایی که می توانید یک ایمیل رد شخصی به نامزدهایی که در قیف استخدام خود پیشرفت نمی کنید ارسال کنید. این شما را از اکثر سازمان ها متمایز می کند و به نامزدها نشان می دهد که برای آنها ارزش قائل هستید.

نکته HR

  • سعی کنید ظرف دو روز کاری به کاندیداهایی که برای موقعیت با شما درخواست داده اند پاسخ دهید
  • با استفاده از یک آدرس ایمیل انسانی (به عنوان مثال، [email protected]) به نامزدها ایمیل بزنید و آنها را از یک شخص واقعی امضا کنید تا فرآیند را انسانی کنید.
  • اگر کسی برای شما پیامک یا یادداشت تشکر ارسال کرد، به آن پاسخ دهید.
Infographic depicting the 11 candidate best practices to implementInfographic depicting the 11 candidate best practices to implement

6. قبل از اینکه از آنها بخواهید آزمونی را کامل کنند، با داوطلبان خود صحبت کنید

برای بسیاری از نقش‌ها معمول است که از داوطلبان می‌خواهند یک آزمون مهارت، رفتار یا شخصیت را تکمیل کنند تا ببینند چه کسی واجد شرایط این شغل است و تعداد نامزدهای شما را محدود می‌کند. با این حال، شما نمی خواهید بدون اخطار به نامزدهای خود تکلیف بدهید. این امر مستلزم زمان از جانب آنها برای آماده شدن برای آن و تکمیل آن است.

با توضیح دادن آزمون یا تکلیف، آنچه درگیر است و مدت زمانی که طول می کشد، به داوطلبان خود کمک کنید تا احساس راحتی بیشتری کنند. برای هر گونه سؤالی، خود را در دسترس قرار دهید و هنگام تکمیل یا ارسال کاری، حتماً از آنها تشکر کنید.

نکته HR

  • به داوطلبان توضیح دهید که چرا به آنها تکلیف خاصی می دهید و چگونه ارزیابی می شوند
  • نتایج یا بازخورد خود را در اسرع وقت برای داوطلبان ارسال کنید (اگر می توانید این را خودکار کنید) تا بدانند چگونه عملکرد خود را انجام داده اند و دفعه بعد کجا می توانند بهبود یابند.

7. یک تجربه مصاحبه خوب ارائه دهید

یک تجربه عالی در مصاحبه برای همه کاندیداها ارائه دهید، حتی اگر به مرحله بعدی پیشرفت نکنند. این کار با حصول اطمینان از اینکه داوطلبان اطلاعاتی در مورد آنچه از یک مصاحبه مجازی یا حضوری انتظار دارند شروع می شود.

اطمینان حاصل کنید که آنها تا حد امکان اطلاعات دارند، از جمله زمان و مکان، مدت زمان، کد لباس (در صورت وجود)، افرادی که در آن حضور خواهند داشت و ساختار مصاحبه. اگر مصاحبه شما در محل انجام می شود، باید به نامزدها اطلاعاتی در مورد سفر به دفتر خود، نحوه ورود به ساختمان، کجا بروید و چه کسی را بخواهید.

در طول مصاحبه، مطمئن شوید که نامزدها به طور کامل مورد توجه شما قرار گرفته اند و باعث می شوند که احساس راحتی و استقبال کنند. روند مصاحبه را دوباره برای آنها توضیح دهید و در طول مصاحبه یادداشت برداری کنید. به آنها فرصتی برای پرسیدن سوال بدهید. در پایان از آنها برای وقت خود تشکر کنید، به آنها اطلاع دهید که مراحل بعدی چه خواهد بود و چه زمانی با تصمیمی در تماس خواهید بود.

نکته HR

  • فهرستی از سوالات مصاحبه مرتبط با شغل برای پرسیدن تهیه کنید
  • ترتیبی دهید که یکی از کارکنان به محض ورود به محل از نامزد استقبال کند
  • ارتباط چشمی قوی با نامزد حفظ کنید و دوستانه و صمیمی باشید.

8. حلقه را با نامزدها ببندید

هیچ کس از شنیدن این که برای شغلی انتخاب نشده است لذت نمی برد، اما بدتر از آن این است که اصلاً جوابی از شرکت نمی شنوند. این بسته شدن مورد نیاز نامزدها را از بین می برد و تجربه منفی ایجاد می کند.

نامزدهای ناراضی احتمالاً در سایت‌هایی مانند Glassdoor نظرات منفی می‌گذارند یا بازخورد خود را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. بنابراین، خواه نامزدی موفق بوده یا خیر، در اسرع وقت وضعیت درخواست خود را به آنها اطلاع دهید.

نکته HR

  • به هر متقاضی یک مخاطب اختصاص دهید که بتواند با آنها ارتباط برقرار کند و برای به حداقل رساندن تأخیر سؤال بپرسد
  • اگر به کاندیدایی می‌گویید که آنها را برای موقعیت‌های خالی آینده در ذهن خود نگه می‌دارید، مطمئن شوید که زیرساختی برای پیگیری آنها (مانند ATS) تنظیم کرده‌اید.

9. بازخورد بدهید و دریافت کنید

94 درصد از کاندیداها از مصاحبه های خود بازخورد می خواهند، اما تنها 41 درصد آن را دریافت کرده اند. چه یک نامزد موفق باشد یا نه، دادن بازخورد سازنده به آنها یک تجربه مثبت ایجاد می کند زیرا نشان می دهد که شما مهربان هستید، برای وقت آنها ارزش قائل هستید و به آینده آنها اهمیت می دهید.

به همان اندازه مهم است که به عنوان یک کارفرما برای دریافت بازخورد آماده باشید و از نامزدها بشنوید که چه کارهایی را خوب انجام می دهید و چه چیزی می تواند بهبود یابد. ارسال نظرسنجی رضایت از نامزدها می تواند به شما کمک کند اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کنید و به نامزدها نشان دهید که آماده پیشنهادات هستید.

نکته HR

  • هنگام ارائه بازخورد به نامزدها، مشخص، شفاف و مهربان باشید
  • از نامزدها بازخورد صادقانه بخواهید و برای دریافت همان بازخورد (و عمل به آن) آماده باشید.

10. شکاف بین فرآیند پذیرش و پذیرش را پر کنید

پس از انتخاب نامزد(ها)، در اسرع وقت به آنها اطلاع دهید و به طور منظم قبل از اولین روز کاری با آنها در تماس باشید. نامزدهای برتر احتمالاً چندین پیشنهاد دریافت خواهند کرد. بنابراین، ایجاد یک تجربه مثبت از نامزدها و انجام مایل بیشتر برای ایجاد احساس خوش آمد گویی به آنها و بخشی از تیم حتی قبل از ورود آنها می تواند واقعاً به تغییر تصمیم آنها به نفع شما کمک کند.

اطلاعات مهمی را برای آنها ارسال کنید که می تواند به آنها کمک کند تا در نقش جدید خود قرار بگیرند. به عنوان مثال، یک چک لیست برای اولین روز یا هفته آنها، آنها را به تیم خود معرفی کنید، و حتی آنها را با یک دوست که راهنمای آنها در محل کار خواهد بود، جفت کنید.

نکته HR

  • برای اینکه کارمند جدید خود را در مورد اولین روز زندگی خود هیجان زده کنید، یک «کیف سوآگ» برای شرکت بفرستید
  • مطمئن شوید که آنها یک نقطه تماس برای هر گونه سوالی که در این مدت ایجاد می شود دارند
  • از مدیر و تیم خود بخواهید (از طریق ایمیل یا تماس زوم) با آنها تماس بگیرند.

11. یک تجربه خوش آمد گویی از ورود ایجاد کنید

در نهایت، در لیست ما از بهترین شیوه‌های تجربه نامزد، ارائه یک تجربه کاری درخشان برای کارمندان جدید شماست. بر اساس یک نظرسنجی گالوپ، تنها 12 درصد از کارمندان احساس می کنند که سازمان آنها کار خوبی را با کارکنان جدید انجام می دهد.

کارمندانی که تجربه حضور منفی دارند، احتمالاً در محل کار ناراضی هستند و به دنبال شغل جدیدی می گردند. کارهای اداری و تجهیزات را می توان قبل از اولین روز کارمند انجام داد، که باید برای تعاملات شخصی بیشتر مانند ملاقات چهره به چهره با تیم، بازدید از دفتر و غیره رزرو شود.

نکته HR

  • اطمینان حاصل کنید که کارمند شما همه چیزهایی را که برای شروع کار خود در روز اول نیاز دارد (لپ تاپ، تلفن همراه، آدرس ایمیل، دسترسی به شبکه شرکت و غیره) دارد.
  • کارمندان از راه دور را فراموش نکنید – یک فرآیند حضور مجازی در محل خود داشته باشید
  • اطمینان حاصل کنید که تیم فعلی شما در مورد کارمندان جدید می‌داند و باعث می‌شود آنها احساس خوشایندی کنند.

غذای کلیدی

پیروی از این بهترین شیوه ها می تواند به شما کمک کند تا یک تجربه نامزد یکپارچه را برای همه نامزدها، صرف نظر از اینکه چه کسی را استخدام می کنید، ارائه دهید و شما را از رقبای خود در یک بازار کار چالش برانگیز متمایز می کند. مردم بزرگترین دارایی شما هستند، پس حتما به آنها نشان دهید که ارزش دارند.

سوالات متداول

تجربه نامزد ایده آل چیست؟

تجربه کاندیدای ایده آل یک فرآیند استخدامی واضح و سریع است که باعث می شود کاندیدا احساس مراقبت، ارزش و احترام داشته باشد، چه پیشنهاد کاری دریافت کنند یا نه.

چگونه یک تجربه نامزد مثبت ایجاد می کنید؟

ایجاد یک تجربه مثبت از نامزدها در مورد اطمینان از کارآمد بودن هر مرحله از قیف استخدام شما، ارتباط شما با نامزدها واضح و منظم است، و شما آماده ارائه (و دریافت) بازخورد صادقانه هستید.

چگونه تجربه نامزدها را اندازه گیری می کنید؟

تجربه نامزدها را با بررسی معیارهایی مانند نرخ پرش درخواست، نرخ تبدیل سایت شغلی، نرخ تکمیل برنامه، نرخ درخواست به پیشنهاد، معیارهای شهرت، نرخ مصاحبه به پیشنهاد، زمان در هر مرحله، نرخ پذیرش پیشنهاد و رضایت نامزد اندازه گیری کنید.

شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *