استراحت نامحدود با پرداخت: مزایا، معایب و اجرا

مرخصی نامحدود با حقوق (PTO) یک ایده ساده است: به کارمندان تعداد نامحدودی روز مرخصی داده می شود. آنها نه تعلق می گیرند و نه تعدادی از روزهای تعطیل در سال به آنها اختصاص می یابد. شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما شرکت هایی مانند گلدمن ساکس، نتفلیکس، اوراکل و لینکدین این کار را انجام می دهند.

هدف اعطای آزادی و انعطاف بیشتر به کارکنان است که به طور بالقوه رفاه در سراسر سازمان را بهبود می بخشد و برای کارمندان و کسب و کار مفید است. بیایید این را بیشتر باز کنیم.

مطالب
مقدمه ای بر زمان مرخصی نامحدود
آیا منابع انسانی باید اجرای مرخصی نامحدود با حقوق را در نظر بگیرد؟
چگونه یک سیاست PTO نامحدود موفق بسازیم
نمونه هایی از شرکت هایی که PTO نامحدود ارائه می دهند

مقدمه ای بر زمان مرخصی نامحدود

در تئوری، PTO نامحدود به کارمندان این آزادی را می دهد که تا زمانی که می توانند به ایفای کارآمد نقش خود ادامه دهند و با حجم کاری خود ادامه دهند، به همان اندازه که می خواهند مرخصی با حقوق بگیرند، و این کار را مختل نمی کند.

این بدان معنا نیست که کارمندان به سادگی می توانند هر زمان که بخواهند مرخصی بگیرند. آنها هنوز باید از طریق مدیر خود و از طریق هر سیستم شرکتی که وجود دارد که آنها را ملزم به ارائه درخواست مرخصی می کند، درخواست مرخصی دهند.

یکی از مزایای کلیدی این نوع سیاست این است که به کارکنان مسئولیت می دهد که چگونه زمان خود را مدیریت و تخصیص دهند.

چرا شرکت ها مرخصی نامحدودی را ارائه می دهند؟

در بازار کار فشرده، کارفرمایان به دنبال راه هایی برای جذب کارمندان جدید و حفظ کارمندان فعلی هستند. آنها می خواهند رفاه کارکنان، تجربه کارمندان و فرهنگ شرکت را در اولویت قرار دهند.

بر اساس یک مطالعه Metlife Employee Benefit Trends، “کارمندان بیشتر و بیشتر در حال ایجاد مشاغل غیر سنتی، غیرخطی و انعطاف پذیرتر در دراز مدت هستند – فرصت های قابل توجهی را برای کارفرمایان ایجاد می کند تا خود را به عنوان متحد در شادی کارکنان خود قرار دهند.”

یک نظرسنجی پس از همه‌گیری توسط Prosper Insights & Analytics گزارش داد که تقریباً 60٪ از کارمندان یا خنثی هستند یا از تعادل کلی کار و زندگی خود ناراضی هستند. کارگران خواهان مزایایی هستند که زندگی آنها را پشتیبانی و بهبود می بخشد، و PTO نامحدود به طور فزاینده ای جذاب است. بر اساس نظرسنجی هریس برای فورچون از 2000 کارگر، 50 درصد از کارمندان در ایالات متحده به جای دستمزد بالاتر، PTO نامحدود دریافت می کنند.

نه تنها زمان نامحدود تعطیلات می تواند یک تقویت کننده واقعی روحیه باشد، بلکه می تواند شرکت شما را قادر به ایجاد فرهنگ اعتماد و روابط سالم کند. استقلال کارکنان ارتباطات، کار تیمی، تعهد و بهره وری را بهبود می بخشد.

یافته‌های State of American Vacation نشان داد که کارکنان شرکت‌هایی با فرهنگ‌های تشویق‌کننده بسیار خوشحال‌تر از همتایان خود در شرکت‌هایی هستند که از تعطیلات جلوگیری می‌کنند. این کارمندان از شغل خود و میزان استفاده از زمان تعطیلات نیز بسیار راضی‌تر هستند. کارمندان شاد این قدرت را دارند که به طور مثبت بر نتایج نهایی تأثیر بگذارند.

اشکال مرخصی نامحدود

با این حال، برخی از شرکت‌هایی که با PTO نامحدود آزمایش کرده‌اند، متوجه شده‌اند که آن را با شکست مواجه کرده‌اند. یک نظرسنجی نشان داد کارگرانی که به آنها PTO نامحدود داده می‌شود، نسبت به کسانی که تعداد روزهای ثابتی داشتند، تعطیلات کمتری می‌گذرانند. یک نظرسنجی در ایالات متحده نشان داد که یک سوم کارگران ایالات متحده با PTO نامحدود هر تعطیلات را به کار می گذرانند. سیاست‌های جدید یک شبه فرهنگی را که با کار بیش از حد رشد می‌کند، تغییر نمی‌دهند.

منتقدان همچنین خاطرنشان کرده‌اند که زمان تعطیلات نامحدود ممکن است بیشتر برای شرکت مفید باشد تا کارگران. اجازه دادن به افراد به همان اندازه که می خواهند به این معنی است که دیگر روزهای استفاده نشده ای وجود ندارد و نیازی به پرداخت پول آنها نیست.

اما برای نتفلیکس، که در سال 2003 شروع به ارائه تعطیلات نامحدود به کارمندان خود کرد، موفقیت بزرگی بوده است. این به این دلیل است که شرکت همیشه فرهنگ پاسخگویی را داشته است. علاوه بر این، رید هستینگز، مدیر عامل نتفلیکس، با شش هفته در سال کار را آغاز کرد.

آیا منابع انسانی باید اجرای مرخصی نامحدود با حقوق را در نظر بگیرد؟

اگر به اجرای PTO نامحدود فکر می کنید، مهم است که مزایا و معایب آن را بسنجید.

مزایای مرخصی نامحدود با حقوق

1. بهبود بهره وری و شادی کارکنان

گزارش وضعیت محل کار آمریکا نشان داد که 53 درصد از کارمندان معتقدند که حفظ تعادل بین کار و زندگی ضروری است. PTO نامحدود افراد را قادر می‌سازد تا زندگی کاملی داشته باشند و همچنین باعث می‌شود آنها احساس اعتماد و احترام کنند – که در نتیجه باعث بهبود روحیه و وفاداری بیشتر می‌شود.

2. افزایش استقلال کارکنان

افزایش بهره وری و تعامل تنها دو مورد از مزایای PTO نامحدود است. کارگرانی که می توانند تصمیم بگیرند که چگونه زمان خود را تخصیص دهند، بر کار و زندگی خود کنترل دارند که منجر به افزایش رضایت شغلی و وفاداری می شود.

3. شرکت ها می توانند در پول خود صرفه جویی کنند

هنگامی که کارمندان روزهای مرخصی استفاده نشده خود را در پایان سال یا هنگام استعفا نقد می کنند، شرکت ها باید مبالغ زیادی را پرداخت کنند. بدون تعهد مرخصی، سازمان از این مسئولیت ساقط می شود. مرخصی گرفتن همچنین سلامت جسمی و رفاه کارکنان را افزایش می دهد و به آنها اجازه می دهد بهره وری و خلاقیت بیشتری داشته باشند و به نفع آنها باشد.

4. کمتر ادمین برای منابع انسانی است

ردیابی PTO یک کار وقت گیر برای منابع انسانی است. باید در سیستم درخواست PTO، سیستم حقوق و دستمزد، یا زمانی که کارمندان وقت خود را ارسال می کنند، ثبت شود. با استفاده از PTO نامحدود، این دیگر ضروری نیست، و به منابع انسانی اجازه می‌دهد تا روی کارهای فوری‌تر تمرکز کنند و در عین حال در زمان و هزینه تیم منابع انسانی صرفه‌جویی کنند. یک ابزار اساسی ردیابی زمان می تواند کار مدیریت درخواست ها و تاییدیه های مرخصی را با کسری از هزینه انجام دهد.

5. جذب و حفظ استعدادها آسان تر است

PTO نامحدود می تواند ابزاری موثر برای جذب و حفظ استعدادهای برتر باشد. کارمندان به ترتیبات کاری انعطاف پذیر، به ویژه در محل کار پس از همه گیری، ارزش زیادی قائل هستند. کارفرمایان باهوش روند رو به رشد کارکنانی را که مایل به چشم پوشی از افزایش حقوق برای کسب امتیازات بهتر هستند، درک می کنند.

معایب مرخصی نامحدود با حقوق

1. کارکنان ممکن است از سیستم سوء استفاده کنند

PTO نامحدود ممکن است منجر به مرخصی طولانی مدت کارکنان بدون ترس از دست دادن شغل شود. هیچ کارفرمایی نمی‌خواهد در این موقعیت قرار بگیرد، زیرا بر ضرب‌الاجل‌ها تأثیر می‌گذارد، بر حجم کاری دیگران تأثیر می‌گذارد و ممکن است منجر به ناهماهنگی تیم شود.

2. مرخصی استحقاقی نامحدود دیگر به عنوان پاداش در نظر گرفته نمی شود

وقتی PTO نامحدود عادی است، شرکت ها دیگر نمی توانند از آن به عنوان پاداش یا انگیزه استفاده کنند. سازمان ها راه های دیگری برای ایجاد انگیزه و پاداش در کارکنان خواهند داشت.

3. ممکن است مدیران برای ایجاد زمانبندی مشکل پیدا کنند

PTO نامحدود ممکن است با نیازهای تجاری تداخل داشته باشد، به خصوص اگر افراد در دوره های شلوغ یا زمانی که ضرب الاجل در پیش است، مرخصی بگیرند. این ممکن است برنامه ریزی را برای رهبران تیم دشوار کند.

4. رعایت مقررات و الزامات انطباق

انواع خاصی از مرخصی اجباری است، مانند مرخصی استعلاجی، مرخصی زایمان و فرایض شرعی. منابع انسانی باید در مورد الزامات انطباق به سرعت عمل کرده و سیاست های نامحدود PTO را بر این اساس توسعه دهد.

5. انتظارات تعریف نشده ممکن است منجر به سوء تفاهم شود

PTO نامحدود فقط در صورتی کار می کند که فرهنگ شرکت به کارکنان اجازه دهد تا زمان معقول و مناسبی را مرخصی بگیرند. باید تعداد قابل قبولی از روزها یا هفته ها وجود داشته باشد که افراد می توانند در هر زمان بگذرانند.

6. کارمندان ممکن است مرخصی کمتری داشته باشند

ایده PTO نامحدود ذاتا مبهم است و فاقد قوانین واضح است. هنگامی که مدیران و رهبران نمونه ای برای خود قرار نمی دهند، کارمندان ممکن است در مورد مرخصی گیج یا ناراحت شوند و ممکن است از ترس اینکه مبادا در حال سوء استفاده از سیستم به نظر برسند، مرخصی را که به درستی استحقاق آن را دارند نگیرند.

نکته HR:

ایجاد یک خط‌مشی جامع که خط‌مشی شما را مشخص می‌کند، هنگام معرفی زمان مرخصی نامحدود با حقوق برای کارمندان، کلیدی است.

اگر شرکت شما در حال آزمایش PTO نامحدود به عنوان گزینه ای برای بهبود فرهنگ کاری، ارائه توازن بهتر بین کار و زندگی به کارکنان، و جذب استعدادهای برتر در جستجوی مزایای محل کار منعطف است، ایجاد سیاستی که به وضوح انتظارات را ترسیم کند برای موفقیت آمیز کار کردن آن ضروری است.

در مورد زمان اجرای این سیاست شفاف باشید. پارامترهایی را حول مدت زمان معقولی که کارمندان حق دریافت PTO نامحدود را دارند، تعیین کنید. قوانینی را در مورد کار در دوره های شلوغ و رعایت ضرب الاجل تعیین کنید.

خط مشی را به صورت مکتوب بنویسید و آن را در کتابچه راهنمای کارکنان خود درج کنید.

چگونه یک سیاست PTO نامحدود موفق بسازیم

1. حرکت از زمان مرخصی با پرداخت محدود به زمان مرخصی با پرداخت نامحدود

حرکت از مرخصی استحقاقی سنتی به PTO نامحدود به کارکنان این فرصت را می‌دهد که تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنند و در عین حال اطمینان حاصل شود که شرکت شما از طریق نیروی کار متعهد و متعهد شکوفا می‌شود. برای اطمینان از موفقیت PTO نامحدود خود، به چند نکته اساسی توجه کنید.

  • تاریخ انتقال مناسب را انتخاب کنید: ممکن است کارکنان PTO استفاده نشده یا جمع آوری شده داشته باشند. برای صاف کردن انتقال، توصیه می شود که PTO نامحدود را در ابتدای سال مالی یا تقویمی جدید راه اندازی کنید.
  • توصیه به کارمندان برای استفاده از مرخصی انباشته موجود: به وضوح مشخص کنید که مرخصی انباشته با اجرای سیاست جدید از بین خواهد رفت. زمان کافی برای استفاده کارمندان از مرخصی خود قبل از انصراف از آن در نظر بگیرید.
  • شناسایی افراد واجد شرایط برای PTO نامحدود: سازمان شما می تواند انتخاب کند که PTO نامحدود را فقط برای انواع خاصی از کارمندان در دسترس قرار دهد. رایج ترین کارمندان حقوق بگیر، مشاوران، کارمندان فناوری اطلاعات یا پروژه محور و فروشندگان هستند.
  • انتظارات را تعیین کنید: انتظارات را زودتر به اشتراک بگذارید. در مورد چند روز مرخصی همزمان کارمندان، مدت زمان مورد نیاز برای رفتن کارمند به مرخصی و روند صحیح ارسال درخواست مرخصی واضح باشید.

اطمینان حاصل کنید که کارکنان درک می کنند که انتظارات عملکرد و بهره وری همچنان باید مطابق با شرح وظایف آنها برآورده شود.

2. توسعه سیاست مرخصی با پرداخت نامحدود شما

  • خط مشی را با ارزش های اصلی شرکت خود هماهنگ کنید: هنگام تدوین خط مشی نامحدود PTO خود، اصول راهنما و باورهای اساسی شرکت را به کار ببرید. ساختن آن با افراد خود در قلب آن تضمین می کند که همه با اهداف تجاری مشترک هدایت می شوند.
  • از قبل خرید سهامداران را دریافت کنید: PTO نامحدود باید با نحوه انجام کار مطابقت داشته باشد. در این مورد با مدیران و رهبران گروه های مختلف کارمندان بحث کنید و نیازها و نیازهای آنها را در نظر بگیرید.
  • برای سؤالات یا نگرانی‌ها آماده باشید: مانند هر رویکرد جدید، مردم سؤالاتی خواهند داشت. تیم منابع انسانی باید آماده ارائه راهنمایی برای همه باشد.
  • بازخورد دریافت کنید: از کارمندان و مدیران بپرسید که چگونه برای آنها کار می کند. در مورد نکات مثبت و منفی صحبت کنید. سپس از آن بازخورد برای انجام اقدام و در صورت لزوم استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که به برقراری ارتباط ادامه می دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که این خط‌مشی به خوبی مستند شده است: روشن کنید که کارمندان باید درخواست‌های مرخصی خود را تأیید کنند و محدودیتی برای تعداد کارکنان هر بخش که ممکن است همزمان در مرخصی باشند تعیین کنید. لازم است که عملکرد فردی و تیمی تحت تأثیر غیبت کارکنان قرار نگیرد.

3. اجرای سیاست نامحدود PTO

ارتباط کلیدی است: از همان ابتدا مرزها را تعیین کنید و خط مشی مکتوب را در دسترس همه قرار دهید. این امر مدیریت سیاست را آسان تر می کند و اطمینان حاصل می کند که هیچ کس از آن سوء استفاده نمی کند.

مدیران را تشویق کنید تا با الگو گرفتن : کارمندان معمولاً زمان کمتری از آنچه که لیاقتش را دارند از کار می گذرانند، زیرا نمی دانند مرز بین قابل قبول و بیش از حد را کجا بکشند. مدیران می توانند لحن را تنظیم کنند و به ایجاد شفافیت بیشتر در مورد نحوه عملکرد PTO نامحدود کمک کنند.

معیارهای موفقیت را مجدداً تعریف کنید: ارزش کارمندان را با آنچه به دست می آورند به جای تعداد ساعاتی که در دفتر می گذرانند اندازه گیری کنید. این به ایجاد فرهنگی کمک می کند که در آن کارکنان احساس اعتماد کنند و بتوانند از تعطیلات خود لذت ببرند.

4. اطمینان از استفاده موثر از PTO نامحدود

  • کارمندان را به استفاده از زمان نامحدود تعطیلات تشویق کنید: برخی از افراد ممکن است با محدودیت‌ها دست و پنجه نرم کنند و از مرخصی احساس ناراحتی کنند. دیگران ممکن است مرخصی نگیرند زیرا به PTO نامحدود عادت ندارند. کارمندان خود را تشویق کنید که حداقل پنج روز مرخصی متوالی داشته باشند.
  • اطمینان حاصل کنید که این خط‌مشی مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیرد: اجرای PTO نامحدود به این معنی است که این امکان وجود دارد که کارکنان از سیاست‌های شرکت سوء استفاده کنند. با اطمینان از انجام منظم بررسی عملکرد و اطمینان از درک و رعایت خط مشی از این امر اجتناب کنید.
How HR can build an unlimited PTOHow HR can build an unlimited PTO

نمونه هایی از شرکت هایی که PTO نامحدود ارائه می دهند

اوراکل

اوراکل زمان تعطیلات نامحدودی را به کارمندان حقوق بگیر ارائه می دهد. آنها باید از مدیر خود پیش تأییدیه بگیرند، بنابراین وقتی واقعاً به آنها نیاز است به مرخصی نمی روند. علاوه بر زمان تعطیلات نامحدود، کارکنان لینکدین 17 تعطیلات با حقوق در سال دریافت می کنند.

Evernote

زمان تعطیلات نامحدود Evernote همراه با کمک هزینه سالانه 1000 دلاری مرخصی برای کارمندان است، مشروط بر اینکه کارمند پنج روز یا بیشتر استراحت کند.

Evernote unlimited paid time off policyEvernote unlimited paid time off policy
منبع

هاب اسپات

Hubspot یک هفته تعطیل در سراسر شرکت در ماه جولای و همچنین تعطیلات نامحدود ارائه می دهد. پس از پنج سال کار در شرکت، کارمندان چهار هفته تعطیلی حقوقی و پاداش تعطیلی دریافت می کنند.

HubSpot unlimited paid time off policyHubSpot unlimited paid time off policy
منبع

خوراکی های کلیدی

  • مرخصی سالیانه با تفاوت: مرخصی با حقوق نامحدود (PTO) به کارمندان این آزادی را می دهد که تا زمانی که بتوانند به طور موثر نقش شغلی خود را به انجام برسانند و در کسب و کار اختلالی ایجاد نکند، هر چقدر که می خواهند مرخصی با حقوق بگیرند.
  • ایجاد فرهنگ اعتماد: زمان تعطیلات نامحدود می تواند شرکت شما را قادر به ایجاد فرهنگ اعتماد کند. وقتی افراد می توانند از صلاحدید خود برای تصمیم گیری در مورد میزان مرخصی استفاده کنند در حالی که هنوز وظایف و مسئولیت های شغلی خود را انجام می دهند، احساس می کنند به رسمیت شناخته شده و مورد احترام هستند.
  • تعیین پارامترها : خط مشی خود را به صورت کتبی مستند کنید و اطمینان حاصل کنید که پارامترهایی را در حدود زمان معقول و قابل قبولی که کارمندان حق دریافت PTO نامحدود را دارند تنظیم می کند.
  • مدیران را تشویق کنید که الگوی خود را رهبری کنند: کارمندان معمولاً کمتر از آنچه استحقاقشان را دارند مرخصی می‌گیرند، زیرا نمی‌دانند مرز بین قابل قبول و زیاده‌روی را کجا بکشند. به مدیران کمک کنید تا لحن ایجاد کنند و به ایجاد شفافیت بیشتر در مورد نحوه عملکرد خط مشی کمک کنید.
Monique Verduyn بیش از 20 سال نویسنده بوده و موضوعات عمومی تجاری و همچنین بخش های IT، خدمات مالی، کارآفرینی، تبلیغات، داروسازی و سرگرمی را پوشش می دهد. او با رهبران و متفکران برجسته شرکتی برای بسیاری از نشریات تجاری برتر مصاحبه کرده است. او علاقه زیادی به توسعه و اجرای استراتژی ارتباطی دارد و با چندین سازمان جهانی برای بهبود همکاری، بهره‌وری و عملکرد در دنیایی که کارکنان آن بیش از هر زمان دیگری تأثیرگذار هستند، کار کرده است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *