منبع استعداد چیست؟ توضیح و شرح شغل

یک مدیر استخدام، یک بازاریاب استخدام، یک تحلیلگر داده، یک منبع… با پیچیده تر شدن استعدادیابی، پیکربندی تیم های استخدام نیز پیچیده تر می شود. در این مقاله نگاه خوبی به استعدادیابی می اندازیم. آنها چه کار می کنند، شرح شغلشان چگونه است، چقدر درآمد دارند و تفاوت بین یک منبع و یک استخدام کننده چیست؟ اینجا می رود!

مطالب
منبع چیست؟ یک تعریف
منبع در مقابل استخدام کننده: تفاوت چیست؟
منبع چیکار میکنه؟
شرح شغل منبع
حقوق منبع
سوالات متداول

منبع چیست؟ یک تعریف

یک منبع استعداد، کاندیداهای مناسب را جستجو و شناسایی می کند. برای انجام این کار، آنها از استراتژی های مختلف استخدام پیشگیرانه استفاده می کنند. منابع به دنبال نامزدهای فعال و غیرفعال هستند.

منبع‌ساز علاقه‌مندی به موقعیت‌های خالی سازمان ایجاد می‌کند و همچنین مجموعه استعدادهای شرکت را ایجاد و نگهداری می‌کند.

در سازمان‌های بزرگ‌تر، یک منبع استعداد می‌تواند بخشی از یک تیم استخدامی باشد که از ایجاد خط لوله نامزد برای یک یا چند درخواست شغلی مراقبت می‌کند. در شرکت‌های کوچک‌تر، منبع‌یابی معمولاً وظیفه‌ای برای HR Generalist است که البته می‌تواند تصمیم بگیرد این بخش از فرآیند را به یک طرف خارجی برون سپاری کند.

منبع در مقابل استخدام کننده: تفاوت چیست؟

به زبان ساده، منبع از مرحله مقدماتی فرآیند انتخاب مراقبت می کند. این بدان معناست که آنها تحقیق را در همه مکان های مناسب برای یافتن و شناسایی نامزدهای بالقوه انجام می دهند. آنها همچنین اولین کسانی هستند که با نامزدی تماس می گیرند و سعی می کنند آنها را به جای خالی علاقه مند کنند.

استخدام کننده پس از این مرحله مقدماتی وارد می شود. این استخدام کننده است که معمولاً با کاندیداها رابطه برقرار می کند، مناسب بودن آنها را برای این نقش ارزیابی می کند و آنها را در فرآیند استخدام راهنمایی می کند.

SmartRecruiters همچنین روش خوبی برای بیان آن دارد: هدف از استعدادیابی، در ابتدایی ترین حالت، تبدیل افراد غیر متقاضی به متقاضی است. از سوی دیگر، استخدام مستلزم تبدیل متقاضیان به کارمند است.

با این حال، تفاوت بین منبع و استخدام کننده همیشه واضح نیست. برخی از استخدام‌کنندگان نیز منبع‌یابی نامزدها را انجام می‌دهند، یا به این دلیل که شرکتی که در آن کار می‌کنند منبع (بودجه‌ای برای) ندارد، یا به این دلیل که هر دو را انجام می‌دهند.

تصویر زیر وظایف مختلف منابع و استخدام کنندگان – و همپوشانی احتمالی بین این دو را نشان می دهد.

Sourcer vs RecruiterSourcer vs Recruiter
منبع تصویر

منبع چیکار میکنه؟

یک منبع استعداد از نزدیک با استخدام کنندگان، مدیر استخدام، متخصص جذب استعداد و سایر اعضای بخش استعدادیابی و منابع انسانی همکاری می کند. همانطور که در بالا دیدیم، وظایف و مسئولیت های دقیق آنها ممکن است بر اساس اندازه سازمانی که در آن کار می کنند متفاوت باشد. در اینجا برخی از وظایفی است که انتظار دارید از یک منبع مطلع شوید.

  • توسعه استراتژی منبع یابی منابع به همراه همکاران خود از تیم استعدادیابی و/یا بخش منابع انسانی، یک استراتژی منبع یابی را ایجاد و اجرا می کنند که با استراتژی جذب استعداد شرکت مطابقت دارد.
  • تولید سرب . این مسلما مهمترین وظیفه منبع است زیرا بدون نامزدهای مناسب، جای خالی پر نمی شود. برای یافتن این نامزدها، منابع استعدادیابی باید بدانند چگونه و کجا آنها را جستجو کنند. برای مثال، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار احتمالاً از پلتفرم‌های متفاوتی برای جستجوی کنسرت بعدی خود نسبت به بازاریاب‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین، آگاهی از تابلوهای شغلی مرتبط، پلتفرم‌ها، رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های (آنلاین) ضروری است.
  • استفاده از تکنولوژی و ابزار تولید سرب امروزه با استفاده از فناوری و ابزار (استخدام) همراه است. دانستن نحوه کار با تبلیغات شغلی برنامه‌ریزی شده (برای اطمینان از اینکه آگهی‌های شغلی شما در معرض دید افراد مناسب قرار می‌گیرند)، نحوه استفاده از نرم‌افزار منبع یابی نامزد، و پیمایش ATS شرکت تنها چند نمونه از نقش فناوری در منبع‌یابی است.
  • منبع یابی دو وظیفه ذکر شده در بالا به فعالیت اصلی منبع خلاصه می شود. منبع یابی نامزدها این می تواند به روش های مختلفی انجام شود، از منبع یابی بولین و هیئت مدیره گرفته تا منبع یابی پایگاه داده، رسانه های اجتماعی، تلفن و موبایل (از طریق پیام های متنی).
  • اطلاع رسانی نامزدها منابع منبع اغلب اولین افرادی هستند که با یک نامزد فعال یا منفعل تماس می گیرند. دلیل تماس آنها می تواند متفاوت باشد، می تواند در مورد یک جای خالی یا صرفاً اضافه کردن نامزدهای بالقوه به مجموعه استعدادهای شرکت باشد. در هر صورت، استعدادیابی باید راحت باشد که با همه افرادی که نمی شناسد صحبت کند و با آنها درگیر شود.
  • تجزیه و تحلیل و گزارش. منابع باید معیارهایی مانند نرخ تبدیل (تعداد کاندیداهایی که از طریق کدام کانال وارد شده اند به استخدام تبدیل شوند و غیره)، تعداد نامزدهای منفعل به متقاضی تبدیل شده اند، تعداد نامزدهای منبعی که به مرحله مصاحبه رسیده اند و غیره را پیگیری کنند. . هدف ادامه بهینه سازی استراتژی و فرآیند منبع یابی بر اساس این داده ها است.
  • ارتقاء برند کارفرما بخشی از کار شامل ایجاد علاقه به موقعیت های خالی شرکت و ایجاد یک استخر استعداد است. این بدان معناست که علاوه بر تبلیغ مشاغل خالی، منابع باید سازمان را به عنوان یک کارفرما به نامزدهای بالقوه ارتقا دهند – یا حتی اگر دوست دارید «فروش» کنند.
  • یک استخر استعداد بسازید و نگهداری کنید. در حالی که منابع به دنبال نامزدهایی برای پر کردن موقعیت های خالی فعلی هستند، آنها همچنین سعی می کنند یک استخر استعداد برای نیازهای استخدامی آینده سازمان ایجاد و حفظ کنند.
  • پیگیری های ارجاع منبع یابی از طریق چندین کانال انجام می شود، یکی از آنها کارکنان فعلی یک شرکت در قالب ارجاع هستند. این به منبع استعداد بستگی دارد که سرنخ هایی را که از برنامه ارجاع کارمندان شرکت می آید، پیگیری کند.

شرح شغل منبع استعداد

بر اساس مسئولیت ها و وظایف منبع منبع همانطور که در بالا توضیح داده شد، می توانیم نمونه ای از اینکه شرح شغل منبع استعداد چگونه می تواند باشد ایجاد کنیم.

درباره نقش

منبع استعداد نقش مهمی در فعالیت‌های روزانه منبع‌یابی نامزدها و در تیم استعدادیابی خواهد داشت. این نقش همه فعالیت‌های منبع‌یابی را هماهنگ می‌کند، اما همچنین با استخدام‌کنندگان، مدیران استخدام، سایر اعضای بخش استعدادیابی و منابع انسانی همکاری نزدیکی خواهد داشت.

فعالیت ها شامل مدیریت کانال های مختلف منبع یابی و مجموعه استعدادهای شرکت و تعامل منظم با نامزدهای فعال و غیرفعال است. شما باید یک بازیکن تیمی دوستانه، فعال و با انگیزه با مهارت های بین فردی قوی باشید. مهارت های ارتباط کلامی و نوشتاری عالی ضروری است.

وظایف و مسئولیت های اساسی

  • یک استراتژی منبع یابی موثر را توسعه داده و اجرا می کند
  • برای تعریف شخصیت های نامزد، با استخدام کننده و مدیر استخدام همکاری می کند
  • منابع نامزدهای مناسب را از طریق کانال های مختلف منبع یابی کنید
  • پیش نویس و ارسال ایمیل های استخدام به نامزدهای احتمالی
  • در مورد نحوه استفاده از کانال های مختلف منبع آگاهی دارد
  • می داند چگونه از ابزارها و فن آوری منبع یابی استفاده کند
  • می تواند با انواع مختلف نامزدها ارتباط برقرار کند و با آنها درگیر شود
  • هنگامی که نامزدها در پلتفرم های مختلف به سراغ نامزدها می روند، نام تجاری کارفرمای ما را تبلیغ می کند
  • قادر به ایجاد و نگهداری یک استخر استعداد است که بتواند نیازهای استخدامی آینده شرکت را برآورده کند
  • معیارهای منبع یابی از پیش تعریف شده و گزارش های مربوط به آنها را پیگیری می کند
  • ارجاع کارمندان را پیگیری می کند
Talent SourcerTalent Sourcer

صلاحیت ها

  • مدرک لیسانس در HRM، روانشناسی، آموزش، کسب و کار و/یا تجارت مرتبط
    تجربه؛ 1+ سال تجربه به عنوان منبع استعداد یا نقش مشابه در بخش منابع انسانی
  • با روش های جذب و استخدام نامزد وابستگی نشان دهید
  • آشنایی با ابزارهای منبع یابی، سیستم های منابع انسانی (از جمله ATS) و سیستم های مدیریت نامزدها
  • مهارت های ارتباطی قوی، هم کلامی و هم نوشتاری
  • مسلط به کامپیوتر
  • مهارت های فروش قوی
  • توانایی ارائه موثر هر دو نقش و شرکت ما به نامزدها
  • توانایی تصمیم گیری سریع
  • ممکن است تسهیلات معقولی برای توانمند ساختن افراد دارای معلولیت برای انجام وظایف اساسی ایجاد شود

حقوق منبع

این حقوقی است که بسته به صنعت، حجم کاری، موقعیت مکانی و تجربه می تواند بسیار متفاوت باشد. به گفته Neuvoo، متوسط حقوق منبع برای یک منبع استعداد مستقر در ایالات متحده 56063 دلار در سال است، با موقعیت های ابتدایی از 30169 دلار در سال و کارگران با تجربه تر تا 95306 دلار در سال درآمد دارند.

با این حال، طبق گزارش Salary.com، یک منبع استخدام فنی در آستین، تگزاس (ایالات متحده) می‌تواند میانگین حقوق منبع 73,444 دلار را با محدوده حقوقی بین 62,561 تا 85,002 دلار انتظار داشته باشد.

در انگلستان، متوسط دستمزدی که یک منبع استعداد می تواند انتظار داشته باشد 37434 پوند با محدوده بین 17680 تا 66560 پوند است.

سوالات متداول

منبع چیست؟

یک منبع استعداد، کاندیداهای مناسب را جستجو و شناسایی می کند. برای انجام این کار، آنها از استراتژی های مختلف استخدام پیشگیرانه استفاده می کنند. منابع به دنبال نامزدهای فعال و غیرفعال هستند.

منبع چیکار میکنه؟

فعالیت های یک منبع شامل تولید سرنخ، منبع یابی و اطلاع رسانی نامزدها، تجزیه و تحلیل و گزارش، ارتقای نام تجاری کارفرما، ایجاد و نگهداری یک مجموعه استعداد و پیگیری ارجاع است.

درآمد یک منبع استخدام چقدر است؟

دستمزدها بسته به صنعت، حجم کاری، محل و تجربه بسیار متفاوت است. متوسط حقوق منبع در ایالات متحده حدود 56063 دلار در سال است و در انگلستان متوسط حقوقی که یک منبع استعداد می تواند انتظار داشته باشد 37434 پوند است.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *