متخصص منابع انسانی: همه آنچه باید در مورد نقش بدانید

HR Generalist یکی از متنوع ترین نقش های HR است. این متخصصان معمولاً اولین افرادی هستند که در اکثر شرکت‌ها استخدام می‌شوند، در استخدام، جبران خسارت، مدیریت و موارد دیگر مشارکت می‌کنند و بینش عمیقی را در سازمان خود ایجاد می‌کنند.

در این مقاله، کارهایی را که یک متخصص منابع انسانی انجام می‌دهد، مهارت‌ها و شایستگی‌های مورد نیاز برای این نقش، نحوه تبدیل شدن به یک متخصص منابع انسانی و سایر ویژگی‌های این نقش را به طور عمیق بررسی می‌کنیم.

بیایید شیرجه بزنیم!

مطالب
یک متخصص منابع انسانی چیست؟
یک متخصص منابع انسانی چه کاری انجام می دهد؟ وظایف و مسئولیت ها
مهارت ها و شایستگی های عمومی HR
چگونه یک متخصص منابع انسانی عمومی شویم
حقوق و دستمزد HR Generalist
متخصص منابع انسانی در مقابل متخصص منابع انسانی
HR Generalist در مقابل مدیر HR
سوالات متداول

یک متخصص منابع انسانی چیست؟

یک متخصص منابع انسانی معمولاً به جای تخصص در یک خط کار، طیف گسترده ای از مسئولیت های مرتبط با منابع انسانی را بر عهده می گیرد. آنها اکثر عملکردهای منابع انسانی، از جمله جذب استعداد، استخدام، آموزش و توسعه، مشارکت و عملکرد کارکنان، و پاداش و مزایا را پوشش می دهند. ژنرال گرایان منابع انسانی همچنین از رهبران در تصمیم گیری های مربوط به افراد حمایت می کنند و در هر جنبه ای از چرخه زندگی کارکنان دخیل هستند.

اولویت ها و مسئولیت های روزانه یک متخصص منابع انسانی تا حد زیادی بر اساس نیازهای سازمان شکل می گیرد. به عنوان مثال، اگر یک استارتاپ فناوری رشد قابل توجهی را تجربه کند، ایجاد قابلیت ضروری است و مهارت ها و تخصص گسترده یک متخصص منابع انسانی مفید خواهد بود.

با رشد شرکت‌ها، بخش‌های منابع انسانی وظایف عمومی HR را به نقش‌های تخصصی‌تر تقسیم می‌کنند و کارشناسان موضوع هر یک از این حوزه‌ها را بر عهده می‌گیرند. با این حال، برخی از شرکت ها این عنوان را برای توصیف فردی که وظایف اصلی مرتبط با افراد سازمان را انجام می دهد حفظ می کنند.

بسیاری از شرکت‌ها از اصطلاح «HR Generalist» برای توصیف ترکیبی از نقش شریک تجاری روابط کارکنان/HR استفاده می‌کنند تا اینکه یک متخصص عمومی واقعی که از تمام حوزه‌های منابع انسانی مراقبت می‌کند.

در این آموزش 4 دقیقه ای، توضیح می دهیم که یک HR Generalist چیست،
کاری که آنها انجام می دهند و هر چیز دیگری که می خواهید بدانید.

یک متخصص منابع انسانی چه کار می کند؟ وظایف و مسئولیت ها

شرح شغل عمومی HR در هر سازمان و همچنین از کشوری به کشور دیگر، بسته به قوانین و مقررات استخدامی محلی، کمی متفاوت است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، یک شرح شغل معمولی HR Generalist شامل رسیدگی به بیمه درمانی برای شرکت می شود، اما در کشورهای دیگر، زیرا شرکت ها بیمه درمانی ارائه نمی دهند، ممکن است این کار ضروری نباشد.

در اینجا لیستی از متداول ترین مسئولیت های عمومی HR آورده شده است.

جذب و جذب نیرو

هر شرکتی به کسی نیاز دارد تا نامزدهای جدید را جذب و در هیئت مدیره شرکت کند. در شرکت‌های کوچک، مدیران ممکن است این کار را تا زمانی که کار خیلی بزرگ شود، مدیریت کنند. اما اغلب، این مسئولیت کلیدی یک متخصص منابع انسانی است. وظایف استخدام و حضور در هواپیما عبارتند از:

  • هماهنگی آگهی های استخدامی
  • منبع یابی نامزدها
  • غربالگری از سر گرفته می شود
  • کار اداری در مورد برنامه ریزی مصاحبه با تیم استخدام
  • انجام مصاحبه
  • جمع آوری پیشنهاد کار
  • هدایت مذاکرات حقوق و دستمزد
  • انجام بررسی مرجع و پیشینه
  • مدیریت فرآیند پذیرش کارمند
  • رعایت کلیه قوانین مربوطه در مورد گزارش دهی و نگهداری سوابق
  • خدمت به عنوان مشاور برای استخدام مدیران
  • کار با مهاجرت برای ویزا برای استخدام های خارجی

همه کارمندان مراحل استخدام و استخدام را طی می کنند، به همین دلیل است که بسیار حیاتی است. این فقط به این نیست که کسب و کار چه کسی را استخدام می کند، بلکه این است که چه کسی استخدام می کند. شیوه‌های ضعیف استخدام و استخدام می‌تواند منجر به لغزش نامزدهای برتر، نارضایتی از استخدام‌های جدید و معرفی منفی کلی به سازمان شود.

مدیریت و پشتیبانی کارکنان

HR Generalists مسئول نگهداری سوابق دقیق کارکنان از جمله پرونده های کارکنان، داده های HRIS و سایر اسناد HR هستند. آنها همچنین اغلب اولین نقطه تماس برای کارمندانی هستند که هر گونه سوال یا نگرانی در مورد قراردادها، کاغذبازی ها و موارد دیگر دارند.

مرخصی ها، چه به دلایل پزشکی یا شخصی، تحت مسئولیت های HR Generalist نیز قرار می گیرند. این می تواند به معنای اجرای برنامه های مرخصی، حفظ اسناد و مدارک و رعایت تمام مقررات دولتی باشد. HR Generalist باید ایده خوبی از انواع مختلف مرخصی داشته باشد تا بتواند به درستی مرخصی را طبقه بندی و تایید کند.

مدیریت مزایا

متخصصان منابع انسانی ممکن است هرگونه سؤال و وظایف اداری مربوط به مزایا و مزایای کارکنان، از جمله مراقبت های بهداشتی، حقوق بازنشستگی، برنامه های بازنشستگی، و زمان تعطیلات را انجام دهند.

آنها همچنین ممکن است مسئول تجزیه و تحلیل بسته های پاداش و مزایای رقبا باشند تا سازمان بتواند استعدادهای برتر را از طریق یک استراتژی پاداش جذاب جذب کند.

یک متخصص منابع انسانی اساساً ستون فقرات یک سازمان است. آنها کسانی هستند که اطمینان می‌دهند همه چیز با هم حفظ می‌شود در حالی که بقیه سازمان منعطف، خم می‌شوند و به کار خود ادامه می‌دهند.

متخصصین منابع انسانی نقش اصلی را در استخدام، آموزش، حل تعارض و مدیریت مزایا ایفا می کنند. آنها گیره هایی هستند که چرخ شرکت را در حال چرخش نگه می دارند و بدون آنها، چرخ نه تنها جیرجیر نمی کند، بلکه می شکند. تارا فوریانی، سخنران و مشاور «نه بانوی منابع انسانی».

روابط کارکنان

روابط کارکنان شامل تمام وظایف روزمره نظارت بر افراد در مشاغل است، از جمله:

  • آموزش مدیریت – HR Generalist باید در روابط مدیر/کارمند و آموزش مدیران در مورد نحوه ارائه بازخورد و ایجاد و حفظ روابط قوی با تیم خود متخصص باشد.
  • تحقیقات تبعیض/آزار – انجام تحقیقات و تصمیم‌گیری درباره نحوه رفتار شرکت در مورد آزار جنسی، تبعیض جنسیتی، تبعیض سنی، تبعیض نژادی، و ادعاهای تبعیض نژادی.
  • تحقیقات در مورد رفتار نادرست – همه تخلفات کارکنان تحت آزار و اذیت قرار نمی گیرند، به عنوان مثال، خشونت و بی ادبی عمومی عمومی.
  • اخراج کارکنان – در حالی که سرپرست مستقیم باید کارمند را از پایان کار مطلع کند، مدیر منابع انسانی باید به عنوان پشتیبان و شاهد حضور داشته باشد. مدیران هرگز نباید یک کارمند را بدون مشورت با منابع انسانی اخراج کنند.
  • انجام مصاحبه‌های خروج – زمانی که کارکنان سازمان را ترک می‌کنند، متخصصان منابع انسانی اغلب درباره دلیل ترک سازمان می‌نشینند و از این اطلاعات می‌توان برای کمک به بهبود سازمان استفاده کرد.
  • چانه زنی جمعی و مذاکرات نیروی کار اتحادیه ای – HR Generalist همچنین می تواند در روابط کار، مدیریت چانه زنی جمعی و ایجاد ارتباط بین کارفرما و شورای کار کارکنان و اتحادیه های کارگری نقش داشته باشد. اهمیت این نقش خاص بستگی زیادی به کشوری دارد که Generalist در آن فعالیت می کند.

مدیریت عملکرد

HR Generalists برای ایجاد برنامه های مدیریت عملکرد و نظارت بر کل فرآیند از جمله تعیین هدف، ارزیابی عملکرد و برنامه ریزی توسعه شغلی با مدیران کار می کنند.

انطباق

HR Generalists همچنین نقش تضمین انطباق با قوانین و مقررات محلی، ایالتی و فدرال، مدیریت ریسک، و به روز رسانی سوابق منابع انسانی را برای اطمینان از دقیق بودن آنها بر عهده خواهند داشت.

آموزش و توسعه

در تیم های کوچکتر منابع انسانی، HR Generalists همچنین مسئول توسعه و اجرای برنامه های آموزشی و توسعه کارکنان خواهند بود. این شامل برنامه های جهت یابی، آموزش توسعه مهارت ها و کارگاه های آموزشی، آموزش رهبری، مربیگری و غیره است.

سایر مسئولیت ها

بسته به سازمان و ساختار بخش منابع انسانی، یک متخصص منابع انسانی می تواند مسئولیت های دیگری نیز داشته باشد. برخی از مسئولیت های استراتژیک عبارتند از:

  • برنامه ریزی جانشین پروری . اگر مدیرعامل استعفا دهد چه کسی جای او را می گیرد؟ مدیر بازاریابی چطور؟ آیا کسب و کار افراد را آموزش می دهد تا در صورت نیاز در این نقش ها قدم بگذارند؟ آیا برنامه هایی برای آموزش و توسعه وجود دارد؟
  • ساختار سازمانی . در کسب‌وکارهای کوچک‌تر، یک متخصص منابع انسانی می‌تواند به تعریف ساختار سازمانی مناسب برای نیازهای شرکت کمک کند.
  • تخصص ارتباطات . در حالی که بخش روابط عمومی یا گروه بازاریابی بر رساندن پیام شرکت به مشتریان تمرکز دارد، مدیر منابع انسانی پیام شرکت را به کارکنان می‌برد.
  • کارشناس ارزش ها و فرهنگ . یک متخصص منابع انسانی کار می کند تا ارزش های سازمانی را با رفتار کارکنان هماهنگ کند و اطمینان حاصل کند که سازمان محیط کاری مثبت و سازنده را تقویت می کند.

نقش HR Generalist نیز چالش های متعددی را به همراه دارد.

“گاهی اوقات رهبران کسب و کار تمام پاسخ یک سوال را در لحظه ای که می پرسند می خواهند. Eric Mochnacz، مشاور ارشد منابع انسانی در Red Clover HR می‌گوید: منابع انسانی – و به‌طور خاص، عموم‌گرایان – به احتمال زیاد هرگز در موقعیتی نیستند که پاسخ «بله یا نه» واضحی بدهند، بلکه «بستگی دارد».

“به عنوان مثال – “آیا می توانم این شخص را اخراج کنم؟” یعنی بله. شما می توانید هر کسی را اخراج کنید. اما نقش HR Generalist درک بهتر موقعیت، انجام تحقیق و ارائه بهترین راهنمایی برای حرکت رو به جلو است. ممکن است مدتی طول بکشد تا یک ژنرالیست تمام پاسخ‌هایی را که برای هدایت موفقیت‌آمیز کسب‌وکار نیاز دارد به دست آورد – و این نوع رویکرد می‌تواند برای رهبران و مدیران کسب‌وکار که خواهان تصمیم‌گیری و پاسخ‌های سریع هستند چالش‌برانگیز باشد.

و همانطور که از عنوان آنها مشخص است – آنها کلی گرا هستند! این امکان وجود دارد که شخصی اطلاعات بسیار خاصی در مورد موضوعی که کارمند با آن مواجه است بخواهد – و این ممکن است حوزه تخصصی او نباشد. Mochnacz توضیح می دهد که آنها “به اندازه کافی خطرناک می دانند”، اما ممکن است نیاز به حمایت خارجی یا حمایت از یک همکار متخصص تر داشته باشند تا بتوانند راهنمایی دقیق، سازگار و در عمل را ارائه دهند.

مهارت ها و شایستگی های عمومی HR

مهارت ها و شایستگی های کلیدی HR Generalist مورد نیاز برای انجام وظایف نقش چیست؟ بیایید آنها را با جزئیات بیشتر در زیر بررسی کنیم.

استخدام و گزینش

یکی از وظایف اولیه یک متخصص منابع انسانی، یافتن منابع مناسب، انتخاب بهترین ها، و تعیین تناسب بین مهارت ها و رفتارهای داوطلب، فرهنگ سازمانی و انتظارات مدیر است.

یک مهارت کلیدی مورد نیاز، توانایی مصاحبه موفقیت آمیز با نامزدها و ایجاد یک فرآیند استخدام منصفانه و فراگیر برای همه برای جلوگیری از تبعیض و سوگیری است.

مهارت های ارتباطی

متخصصین منابع انسانی زمان زیادی را صرف برقراری ارتباط با کارکنان و مدیران و ذینفعان خواهند کرد و روابطی را در سراسر سازمان ایجاد می کنند. برای موفقیت در این امر، آنها به ارتباطات قوی، همدلی، هوش هیجانی و توانایی برقراری ارتباط با افراد در تمام سطوح کسب و کار نیاز دارند. به عبارت دیگر، آنها باید رویکرد خود را متناسب با مخاطبان تطبیق دهند.

متخصصان منابع انسانی وظیفه چالش برانگیز بودن یک فعال برای کارمندان و همچنین نمایندگی کارفرما و ایجاد تعادل بین این دو را دارند.

از آنجایی که داده‌ها در کسب‌وکارها اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند، متخصصان منابع انسانی باید توانایی خود را برای تبدیل داده‌ها به داستان‌های واضح و تاثیرگذار برای انتقال پیام به رهبران و ذینفعان و کسب حمایت کامل کنند.

HR Generalist SkillsHR Generalist Skills

HRIS و مدیریت داده

تسلط قوی بر فناوری برای همه متخصصان منابع انسانی، از جمله متخصصان عمومی ضروری است. بیشتر اطلاعات مربوط به استخدام، حقوق و دستمزد، عملکرد و مزایا در یک HRIS (سیستم اطلاعات منابع انسانی) ذخیره می شود، بنابراین حیاتی است که متخصص منابع انسانی بتواند در این ابزار حرکت کند و بتواند داده هایی را که در آنجا پیدا می کند درک و تفسیر کند.

توانایی درک معیارهای کلیدی HR و کار با داده ها اکنون بسیار مهم است، زیرا این امر به HR امکان می دهد تصمیمات مبتنی بر شواهد را اتخاذ کند که به نفع تجارت است.

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه مهارتی است که برای ساده کردن کار، اولویت بندی وظایف و دستیابی به اهداف مورد نیاز است. مهارت های مدیریت پروژه قوی می تواند به متخصصین منابع انسانی در موارد زیر کمک کند:

  • مدیریت بودجه، جدول زمانی و افراد،
  • برقراری ارتباط موثر با کارکنان، مدیران و ذینفعان،
  • برنامه ریزی و اجرای جلسات آموزشی و تمرینات تیم سازی و
  • تدوین برنامه های مدیریت تغییر

مدیریت روابط کارکنان

یک متخصص منابع انسانی باید دارای مهارت های ارتباطی قوی، همدلی و هوش هیجانی برای توسعه و مدیریت موثر روابط کارکنان باشد.

کارمندان با سؤالات، شکایات، درگیری ها و موارد دیگر به آنها مراجعه می کنند. توانایی تبدیل شدن به فضای امن برای کارمندان برای اشتراک‌گذاری آشکار و صادقانه ضروری است. گوش دادن فعال بدون قضاوت بسیار مهم است.

قوانین استخدامی و دانش انطباق

متخصصین منابع انسانی باید خود را با قوانین و مقررات مربوط به استخدام مرتبط با استخدام، پاداش، مزایا و روابط کارمندان آشنا کرده و اطمینان حاصل کنند که سازمان با آن مطابقت دارد.

قوانین به طور مداوم در حال تغییر هستند، بنابراین به روز بودن با این تغییرات و فعال بودن در اجرای هرگونه تغییر ضروری در محل کار ضروری است.

کار تیمی

متخصصان منابع انسانی نه تنها باید به عنوان بخشی از یک تیم با دیگر متخصصان منابع انسانی، بلکه با کارکنان، مدیران، رهبران و ذینفعان نیز کار کنند. بنابراین، توانایی کار و توسعه روابط با افراد با هر پیشینه ای یک مهارت مهم برای این موقعیت است.

مهارت‌های منابع انسانی در حال ظهور، از جمله مدیریت ذینفعان، مدیریت تغییر و اخلاق، و حریم خصوصی داده‌ها وجود دارد که با تکامل فناوری، قوانین و روشی که سازمان‌ها انجام می‌دهند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. متخصصان مشتاق منابع انسانی نیز باید این مهارت ها را توسعه دهند تا آینده خود را برای چشم انداز کاری در حال تغییر ثابت کنند.

تارا فوریانی «نه بانوی منابع انسانی» به تغییراتی که نقش مدیر منابع انسانی متحمل شده است اشاره می کند. «نقش عمومی HR در دهه گذشته بیشتر از نیم قرن گذشته تکامل یافته است. این دیگر یک کار ساده فشار دادن کاغذ نیست. اکنون مانند یک چاقوی ارتش سوئیس است، با ابزاری برای هر مشکل و راه حلی برای هر موقعیتی.»

“با اتوماسیون و هوش مصنوعی که وظایف پیش پا افتاده را بر عهده گرفته است، آنها به مشارکت کنندگان استراتژیک تبدیل شده اند و با چالش های پیچیده در کسب استعداد، مدیریت عملکرد و مشارکت کارکنان مقابله می کنند.

با نگاهی به افق، آینده نقش HR Generalist چیزی جز کسل کننده خواهد بود. این نقش در چشم انداز نیروی کار که به سرعت در حال تغییر است، حیاتی تر خواهد شد. از آنجایی که فناوری کارهای روتین را ساده می کند، عنصر انسانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

متخصصان منابع انسانی باید باهوش تر، دقیق تر و استراتژیک تر باشند. آنها باید در تجزیه و تحلیل داده ها مهارت داشته باشند، در حالی که هرگز فراموش نمی کنند که در پشت اعداد افرادی هستند که انگیزه ها، آرزوها و نگرانی هایی دارند. ما دیگر فقط در مورد یک صندلی پشت میز صحبت نمی کنیم. ما در مورد معماران خود جدول صحبت می کنیم.»

برخی از سازمان‌ها وجود دارند که ممکن است از متخصصین منابع انسانی بخواهند علاوه بر مهارت‌ها و شایستگی‌های موجود در این فهرست، مدارک دیگری مانند مدرک دانشگاهی نیز داشته باشند.

چگونه یک متخصص منابع انسانی عمومی شویم

یک راه برای تبدیل شدن به یک متخصص منابع انسانی وجود ندارد، و بسیاری از افرادی که در نهایت به این نقش می رسند مسیر متفاوتی را برای رسیدن به اینجا انتخاب می کنند. اگر می خواهید یک متخصص منابع انسانی عمومی شوید، در اینجا پنج چیز وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید:

1. دانش خود را در مورد عملکردهای مختلف منابع انسانی توسعه دهید

به دست آوردن تجربه در چندین عملکرد منابع انسانی به شما یک پایه قوی برای نقش یک متخصص منابع انسانی می دهد، زیرا این شغل بخش های زیادی از منابع انسانی را در بر می گیرد. بعلاوه، یک متخصص منابع انسانی یک موقعیت ابتدایی نیست، بنابراین به سطح خاصی از تجربه و مهارت نیاز دارد.

اگر در ابتدای کار خود هستید، یک دوره کارآموزی را در نظر بگیرید تا در مورد حوزه های مختلف منابع انسانی بیشتر بدانید. اگر در حال حاضر در بخش منابع انسانی کار می‌کنید، ببینید آیا فرصت‌هایی برای چرخش شغلی یا تغییر شغل در بخش شما و همچنین در سایر بخش‌ها وجود دارد یا خیر.

2. گواهینامه HR Generalist دریافت کنید 

ثبت نام در دوره آموزشی HR Generalist و دریافت گواهینامه را در نظر بگیرید. این شما را با دانش و ابزارهایی که برای موفقیت در نقش نیاز دارید آماده می کند. از اینجا می توانید این دانش را بگیرید و در دنیای کار به کار ببرید. به علاوه، یک گواهینامه HR Generalist را می توان با سرعت خود در کنار شغل فعلی و سایر مسئولیت های شما تکمیل کرد.

همچنین ممکن است بخواهید به مدارک دیگر نیز توجه کنید. اگرچه همه نقش‌های HR Generalist نیاز به مدرک ندارند، برخی از آنها نیاز به مدرک دارند و می‌تواند به جدا کردن شما از سایر نامزدها کمک کند.

به آگهی های شغلی محل زندگی خود نگاهی بیندازید تا ببینید شرکت ها از نامزدها چه می خواهند. این ممکن است یک گواهینامه پیشرفته باشد، اما همچنین یک مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد. ممکن است زمینه های تحصیلی خاصی مورد نیاز باشد، از جمله منابع انسانی، تجارت، توسعه سازمانی یا روانشناسی. این بر اساس صنعت و اندازه سازمان متفاوت خواهد بود.

3. بر یادگیری مستمر تمرکز کنید

به منظور ارتقاء مهارت و پیشرفت در حرفه خود، بر توسعه مهارت های کلیدی HR تمرکز کنید.

جدا از مهارت‌هایی مانند استخدام و انتخاب و مدیریت داده‌های کارکنان که در بالا ذکر شد، باید روی هوش تجاری و آگاهی تجاری، مهارت‌های نرم (از جمله ارتباط و گوش دادن فعال)، و مهارت‌های سواد دیجیتال و داده (داده محور بودن و فناوری بودن) کار کنید. -فهم).

به گفته روندا گاردنر، مدیر جهانی افراد و استعدادهای درخشان در Global Press، متخصصین منابع انسانی نقش مهمی در ایجاد فرهنگ سازمانی خواهند داشت. گاردنر می‌گوید: «ممکن است متخصص منابع انسانی آینده به فرهنگ‌ساز سازمانی تبدیل شود.

از آنجایی که فناوری فرآیندها را قادر می‌سازد تا خودکارتر و ساده‌تر شوند، ممکن است تأکید بیشتری بر استفاده از دانش HR Generalist برای ایجاد و ارتقای فرهنگ سازمان‌ها وجود داشته باشد. HR Generalist باید مهارت های خود را در زمینه های رفتار سازمانی، روانشناسی صنعتی، رفاه کارکنان یا طراحی سازمان تقویت کند تا فرهنگ سازمان ها را توسعه و ارتقا دهد.

یادگیری مستمر شامل یادگیری اصطلاحات تخصصی HR نیز می شود. در زیر برخی از اصطلاحات متداول منابع انسانی وجود دارد که به عنوان یک متخصص منابع انسانی با آنها مواجه خواهید شد:

HR Terms for HR GeneralistsHR Terms for HR Generalists

4. یک رزومه برجسته HR Generalist ایجاد کنید

رزومه شما باید متناسب با شغلی باشد که برای آن درخواست می کنید. مرتبط‌ترین صلاحیت‌ها، مهارت‌ها و تجربه‌های خود را برجسته کنید و آن‌ها را با آگهی‌های شغلی و سازمان تطبیق دهید.

نشان دهید که شرکت را درک می کنید و نشان دهید که چرا بهترین نامزد برای موقعیت HR Generalist هستید. به یاد داشته باشید که هر دوره کارآموزی یا تجربه کاری را که قابل ترجمه به نقش است اضافه کنید. برای مثال، تجربه رهبری، عملیاتی یا مدیریتی در نقش یا صنعت متفاوت ممکن است همچنان مرتبط باشد.

5. برای مصاحبه HR Generalist خود آماده شوید

با آشنایی با سوالات احتمالی که ممکن است پیش بیاید، مطمئن شوید که برای مصاحبه عمومی HR خود آماده هستید. معمولاً ترکیبی از سوالات مربوط به نقش، رفتاری، موقعیتی، حل مسئله، ویژگی ها و انگیزه محور وجود دارد.

به عنوان مثال:

  • چگونه می خواهید از رعایت قوانین و مقررات ملی اطمینان حاصل کنید؟
  • واکنش شما به کارمندی که با ادعای آزار جنسی به شما نزدیک می‌شود، چگونه است؟
  • فکر می کنید بزرگترین چالش برای یک متخصص منابع انسانی چیست و چگونه می خواهید با این چالش مقابله کنید؟
  • چرا فکر می کنید برای این نقش مناسب هستید؟

حقوق و دستمزد HR Generalist

حقوق و دستمزد برای نقش کارشناس منابع انسانی بسته به تجربه شما، اندازه و محل شرکت، و شرح شغل خاص و سطح مسئولیت متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک متخصص منابع انسانی که مسئولیت 25 نفر را بر عهده دارد، احتمالاً کمتر از یک نفر با 150 نفر که بر افراد در نقش های تخصصی نظارت می کنند، درآمد خواهد داشت.

طبق گفته Glassdoor، متوسط حقوق سالانه یک متخصص منابع انسانی در نیویورک 75455 دلار است، در حالی که در تگزاس کمی کمتر از 65000 دلار است. در همین حال، PayScale میانگین حقوق سالانه را 70098 دلار در نیویورک و 59547 دلار در دالاس، تگزاس گزارش می دهد.

متخصص منابع انسانی در مقابل متخصص منابع انسانی

یک متخصص منابع انسانی یک متخصص همه کاره است و با بسیاری از زمینه های منابع انسانی از جمله استخدام، حقوق و دستمزد، غرامت و مزایا، انطباق با منابع انسانی و موارد دیگر آشنا است. در مقابل، یک متخصص منابع انسانی دانش و مهارت عمیق تری در یک زمینه خاص دارد، به عنوان مثال، پاداش و مزایا.

برای کسب و کارهای کوچک، یک متخصص منابع انسانی معمولاً برای انجام بیشتر وظایف منابع انسانی، با اضافه کردن آموزش در صورت لزوم و در صورت لزوم، کافی است. سازمان‌های بزرگ‌تر تمایل دارند متخصصان منابع انسانی را انتخاب کنند، زیرا بودجه بیشتری دارند اما همچنین افراد بیشتری برای مدیریت دارند.

یک متخصص می تواند هر حوزه ای را که یک متخصص منابع انسانی باید انجام دهد را پر کند. در سازمان های بزرگتر، منطقی است که متخصصان موضوع هر حوزه را مدیریت کنند. این امکان را برای دانش عمیق و آموزش تخصصی فراهم می کند.

اگر سازمانی متخصصان منابع انسانی را استخدام کند، HR Generalist نقش پشتیبانی را در زمینه هایی مانند استخدام، روابط کارکنان، پاداش و مزایا، و یادگیری و توسعه ایفا خواهد کرد.

HR Generalist در مقابل مدیر HR

یک متخصص منابع انسانی یک متخصص منابع انسانی است که بسیاری از وظایف و مسئولیت های معمول روزانه را در بخش منابع انسانی مدیریت می کند. یک مدیر منابع انسانی همچنین یک متخصص منابع انسانی است اما تیمی از متخصصان یا متخصصان منابع انسانی را مدیریت خواهد کرد.

در حالی که ممکن است برخی از وظایف مشابه را انجام دهند، تمرکز اصلی مدیر به جای تکمیل یک کار خاص، نظارت بر کل بخش خواهد بود.

کلام پایانی

یک HR Generalist اکثر وظایف و فرآیندهای مردم محور در یک سازمان را انجام می دهد، به این معنی که این یک شغل متنوع است که هر روز متفاوت خواهد بود. یک متخصص منابع انسانی کارآمد، لحن مثبتی برای شرکت ایجاد می‌کند، به جذب (و حفظ) بهترین نامزدها کمک می‌کند و انطباق قانونی را تضمین می‌کند. این یک نقش حیاتی در هر سازمانی است تا زمانی که به جایی برسد که به متخصصان منابع انسانی نیاز داشته باشد (و بتواند از آن پشتیبانی کند).

نکته آخر: برای کسانی که علاقه مند به ایجاد یک موقعیت شغلی برای کارشناس عمومی منابع انسانی هستند، در اینجا شرح شغل عمومی HR برای دانلود قرار داده شده است!

سوالات متداول

یک متخصص منابع انسانی چیست؟

یک متخصص منابع انسانی در طیف گسترده ای از وظایف و مسئولیت های منابع انسانی ماهر و با تجربه است تا اینکه در یک زمینه تخصص داشته باشد.

آنها در کل چرخه زندگی کارکنان شرکت دارند و زمان قابل توجهی را صرف توسعه و حفظ روابط با کارکنان، مدیران، رهبران و ذینفعان خواهند کرد. تمرکز اصلی آنها ایجاد و اجرای استراتژی های افراد است که به تحقق اهداف سازمانی کمک می کند.

یک متخصص منابع انسانی چه کار می کند؟

بسته به نیازهای سازمانی، یک متخصص منابع انسانی در استخدام نامزدها و استخدام جدید، سرپرست و پشتیبانی کارمند، مدیر مزایا، روابط کارمندان، مدیریت عملکرد، انطباق، آموزش و توسعه و موارد دیگر مشارکت خواهد داشت.

چگونه می توانید یک متخصص منابع انسانی عمومی شوید؟

مسیرهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک متخصص منابع انسانی بروید. این شامل دریافت گواهینامه HR Generalist یا سایر مدارک مرتبط، تجربه کاری یا کارآموزی، توسعه دانش خود در مورد عملکردهای مختلف منابع انسانی، تمرکز بر یادگیری مستمر، ایجاد یک رزومه برجسته HR Generalist، و آمادگی کافی برای مصاحبه است.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *