منابع انسانی شهرت بدی دارد: 6 اقدام برای بهبود اعتبار منابع انسانی

طبق یک نظرسنجی اخیر، 30٪ از کارمندان مشاغل کوچک نسبت به بخش منابع انسانی خود ابراز بی اعتمادی می کنند و 40٪ دیگر عینیت و بی طرفی متخصصان منابع انسانی را زیر سوال می برند. گزارش وضعیت منابع انسانی AIHR نشان می دهد که چگونه ادراکات تاریخی منابع انسانی را منفی نشان داده اند و همچنان بر دیدگاه امروزی این عملکرد تأثیر می گذارند.

در این مقاله، محرک‌های شهرت منابع انسانی، تأثیر آن بر اعتبار ما و اقدامات لازم برای حرکت رو به جلو را بررسی می‌کنیم.

مطالب
چرا منابع انسانی شهرت بدی دارد؟
آیا باید به اعتبار منابع انسانی اهمیت دهیم؟
چگونه برای بهبود شهرت منابع انسانی اعتبار ایجاد کنیم

چرا منابع انسانی شهرت بدی دارد؟

شهرت باورها و نظراتی است که دیگران بر اساس رفتارها یا تجربیات گذشته دارند. برای منابع انسانی، شهرت به درک کارکنان از رضایت آنها از خدمات منابع انسانی، نحوه قرارگیری منابع انسانی در سازمان، مهارت ها و توانایی های متخصصان منابع انسانی و اعتماد به تیم منابع انسانی اشاره دارد.

چهار واقعیت در حال حاضر بر شهرت منابع انسانی تأثیر می گذارد:

واقعیت 1: بسیاری از مردم در گذشته تجربه بدی در زمینه منابع انسانی داشته اند

واقعیت تاسف بار این است که بسیاری از کارمندان در مقطعی از حرفه خود تجربه ای کمتر از ستاره ای با منابع انسانی داشته اند. خواه این به دلیل کمبود بازخورد در طول فرآیند استخدام باشد، یک خطای اداری در هنگام تغییر جزئیات کارمند که منجر به عدم پرداخت می شود، یا عدم حمایت کافی از طریق مشاوره منابع انسانی.

برخی از انتقادات موجه است. مانند کارکردهایی که با مشتریان یا مشتریان سروکار دارند، منابع انسانی باید نحوه ارائه خدمات به کارکنان و فرآیندها و فناوری های زیربنایی را برای ایجاد یک تجربه خوب حرفه ای می کرد. با این حال، این تنها نیمی از داستان است.

متخصصان منابع انسانی اغلب به خاطر چیزهایی که خارج از کنترل ما هستند یا حتی بدتر از آن مسئولیت ما نیستند، سرزنش می شوند. این واقعیت که منابع انسانی به عنوان متولی اقداماتی مانند عملکرد، استعداد و پاداش ها در نظر گرفته می شود، به این معنا نیست که منابع انسانی تنها تصمیم گیرنده در اجرای این شیوه هاست. اغلب، این چالش بیشتر مربوط به عدم تجهیز مدیران خط برای اجرای موثر فرآیندهای افراد است که منجر به سرزنش منابع انسانی می شود.

واقعیت 2: افراد از زمینه های مختلف منابع انسانی را وارد می کنند که منجر به فقدان مهارت پایه می شود

متخصصان منابع انسانی با پیشینه های مختلف وارد این حرفه می شوند. به همان اندازه که این برای تنوع مهارت‌ها مفید است، لزوماً یک خط پایه ثابت از مهارت‌ها در سطوح خردسال تیم‌های منابع انسانی وجود ندارد. این یک چالش در مورد سازگاری شایستگی منابع انسانی در مقایسه با حرفه هایی مانند حسابداری است، جایی که استانداردها و شیوه های رسمی توسعه شغلی را هدایت می کنند.

چندین متخصص منابع انسانی از علوم اجتماعی و آموزش وارد می شوند و نقاط قوت مربوط به شیوه هایی مانند یادگیری و توسعه را به همراه دارند. با این حال، دانش پایه در مورد زنجیره ارزش منابع انسانی وجود ندارد.

گزارش وضعیت منابع انسانی ما همچنین نشان داد که برخی از افراد بعداً در حرفه خود به سمت منابع انسانی می روند و دانش کسب و کار زیادی را به همراه دارند و در عین حال فاقد تخصص اولیه منابع انسانی هستند.

واقعیت 3: منابع انسانی با افراد و سیستم ها کم است

اغلب انتظار می رود منابع انسانی تأثیر داشته باشد در حالی که سرمایه گذاری و منابع کافی برای اجرا را دریافت نمی کند. HR عملکردی است که کمترین سرمایه گذاری را دریافت می کند، با تعداد نیروی انسانی که به طور فعال اولویت بندی نشده و از رشد کسب و کار عقب مانده است.

سازمان‌ها همچنین اغلب در فناوری‌های منابع انسانی برای پشتیبانی از کار تراکنشی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، که منجر به اجرای بسیاری از فرآیندهای دستی با منابع بسیار کم می‌شود. این می‌تواند منجر به پاسخ‌های آهسته، سطوح بالای فرسودگی شغلی در متخصصان منابع انسانی و نارضایتی از ارائه منابع انسانی در سازمان بزرگ‌تر شود.

واقعیت 4: درک فعلی منابع انسانی از تاریخچه آن به عنوان یک عملکرد مدیریت نشات می گیرد

هنگام بحث در مورد شهرت منابع انسانی، باید تاریخچه عملکرد و ریشه های آن را نیز در نظر بگیریم.

اگرچه منابع انسانی امروز به عنوان بخشی از جنبش کارگری به مشارکت کننده بسیار متفاوتی نسبت به 100 سال پیش تبدیل شده است، بسیاری از افراد هنوز به درک «استخدام و اخراج» از منابع انسانی پایبند هستند. منابع انسانی اغلب به عنوان نماینده مدیریت خط و به عنوان افراد “نه” در اتاق دیده می شود که بیشتر به عنوان یک مانع عمل می کند تا یک توانمندساز سازمانی.

هنگام بررسی این واقعیت ها، احساس ناامیدی به عنوان یک متخصص منابع انسانی وسوسه انگیز است. متخصصان منابع انسانی اغلب با اکراه این واقعیت ها را می پذیرند و برای ریشه کن کردن این تصورات نادرست کاری انجام نمی دهند. در عوض، آنها نسبت به انتقاد بی حس می شوند و معمولا آن را بخشی از کار می دانند.

با توجه به این طرز فکر، این سوال مطرح می شود: آیا باید نگران شهرت منابع انسانی باشیم؟ آیا ماهیت نقش منابع انسانی چیزی است که هرگز با دید مثبت دیده نمی شود؟

آیا باید به اعتبار منابع انسانی اهمیت دهیم؟

ذینفعان نسبت به نیازهای خود خودخواه هستند و کمتر نگران ارزش منابع انسانی برای سازمان گسترده تر هستند.

به عنوان مثال، مدیران خط، منابع انسانی را تحت فشار قرار می‌دهند تا سریع‌تر برای نقش‌های خود استخدام کنند، که ممکن است به معنای تمرکز کمتر بر ارزیابی مهم نامزد باشد. کارمندان می خواهند منابع انسانی به سؤالات آنها پاسخ دهد، در حالی که این ناگزیر به این معنی است که آنها به دیگران توجه نمی کنند. مدیران می خواهند منابع انسانی بر فرهنگ، تعامل و جانشینی استعدادها تمرکز کنند بدون اینکه لزوماً نقش خود را در شکل دادن به این شیوه ها ایفا کنند.

این انتظارات منابع انسانی را بین یک سنگ و یک مکان سخت قرار می دهد. جلب رضایت یکی از ذینفعان به ناچار منجر به ناامیدی دیگری می شود. در بسیاری از موارد، HR یک حرفه بی‌قدردانی است – هرگز برای یک کار به خوبی انجام شده مورد تقدیر قرار نمی‌گیرد، اما زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، انتقاد می‌شود.

متخصصان منابع انسانی باید این ایده را کنار بگذارند که بازخورد مثبت تنها معیار موفقیت است. بسیاری از تیم های منابع انسانی موفقیت خود را از طریق سطوح بالای رضایت از خدمات منابع انسانی، دستیابی به نمرات مثبت eNPS و بازخورد مثبت ذینفعان اندازه گیری می کنند.

با این حال، موفقیت واقعی منابع انسانی باید به گونه‌ای متفاوت و در راستای نتایج و تأثیرات تجاری اندازه‌گیری شود، نه بر اساس تصورات ذهنی ذینفعان مختلف.

برای اعتبار تلاش کنید نه تایید

ما استدلال می کنیم که منابع انسانی باید به جای تایید، برای اعتبار تلاش کند. اولریش اصطلاح «فعال معتبر» را به عنوان یکی از ویژگی‌های ضروری متخصصان منابع انسانی موفق ابداع کرد. بیایید این تعریف را بشکنیم:

  • « معتبر » به فردی اطلاق می‌شود که می‌توان به او اعتماد کرد، بر ذی‌نفعان حیاتی تأثیر می‌گذارد، و از طریق توانایی خود در مشارکت و ارزش افزودن به ذینفعان، اعتبار کسب می‌کند.
  • فعال ” به توانایی حمایت فعالانه از نیازهای ذینفعان خود در حالی که قصد کلی کسب و کار را در نظر می گیرد، اشاره دارد.

تعادل بین اعتبار و کنشگری ضروری است، زیرا فقدان فعالیت منجر به متخصصان منابع انسانی می شود که دانش زیادی دارند اما نمی توانند آن را به ارزش واقعی تبدیل کنند. برعکس، بدون اعتبار، کنشگری منجر به جدی نگرفتن HRBP ها می شود، حتی اگر آنها ایده های خوبی داشته باشند.

همانطور که می بینید، هیچ چیز در این تعریف درباره «پسندیده شدن» منابع انسانی نیست یا اینکه یک رتبه مثبت از یک رهبر کسب و کار ارزش ما را می سنجد. ایجاد اعتبار به شدت به مدیریت ادراکات و شهرت منابع انسانی در سازمان بستگی دارد و به چالش اولیه ما باز می گردد – منابع انسانی شهرت بدی دارد.

ما وضعیت منابع انسانی، شهرت آن و چشم انداز آینده را با لیزا سیمون، اقتصاددان ارشد یک شرکت اطلاعاتی نیروی کار Revelio Labs، Hakki Ozdenoren، اقتصاددان ارشد در Revelio Labs و دکتر Marna van der Merwe، کارشناس موضوع منابع انسانی AIHR بحث کردیم. .

چگونه برای بهبود شهرت منابع انسانی اعتبار ایجاد کنیم

منابع انسانی باید اقدامات متعددی را برای ایجاد اعتبار و بهبود شهرت عملکرد خود انجام دهد.

1. تغییر انتظارات ذینفعان از ارزش

ذینفعان منابع انسانی را بر اساس تجربیات قبلی خود در مورد عملکرد و نحوه قرارگیری منابع انسانی در طول تاریخ در سازمان درک می کنند. بیش از 60 درصد از رهبران کسب‌وکار هنوز نقش منابع انسانی را اداری می‌دانند، در حالی که بسیاری از آن‌ها برای انتظار چیزی متفاوت از منابع انسانی امروزی تحصیل نکرده‌اند.

اولویت اصلی برای منابع انسانی باید شفاف سازی انتظارات ذینفعان از عملکرد و همسو کردن ارزش پیشنهادی منابع انسانی با نتایج کسب و کار باشد.

اقداماتی که منابع انسانی می تواند انجام دهد:

  • به افراد آموزش دهید که نقش منابع انسانی امروز چیست و چه ارزشی به دنبال دارد
  • با ذینفعان مهم بحث کنید که این رابطه چگونه کار خواهد کرد
  • در ایجاد روابط بین منابع انسانی و ذینفعان تجاری سرمایه گذاری کنید
  • با استفاده از داده ها و معیارها برای نشان دادن اینکه چگونه فعالیت های منابع انسانی بر نتایج کسب و کار تأثیر می گذارد، دستاوردها و مشارکت های منابع انسانی قابل مشاهده باشد.

2. مشروعیت بخشیدن به عملکرد منابع انسانی در کسب و کار

برای اینکه HR بتواند برداشت های گذشته را تغییر دهد، عملکرد باید مشروعیت یابد. مشروعیت به معنای موقعیت، قدرت و اقتدار منابع انسانی در سازمان است. شامل نکردن منابع انسانی در تصمیمات استراتژیک حیاتی یا حذف منابع انسانی از فعالیت های تجاری این تصور را ایجاد می کند که منابع انسانی فقط برای کارهای اداری واکنشی وجود دارد.

به عنوان نقطه شروع، منابع انسانی باید با کسب و کار کار کند تا وظایف و جایگاه منابع انسانی در سازمان را روشن کند. این می‌تواند به آموزش در مورد قابلیت‌های جدید منابع انسانی نیاز داشته باشد که ممکن است کسب‌وکار در معرض آن قرار نگرفته باشد، و همچنین نشان دادن سایر مطالعات موردی در مورد اینکه چگونه منابع انسانی به سازمان‌های مشابه کمک کرده است.

حتی اگر این کار دشوار است، رهبر منابع انسانی باید با مدیرعامل در مورد نقش منابع انسانی، وظایف آن در عملیات و نحوه قرار گرفتن آن در کسب و کار، گفتگوی صریح با مدیرعامل داشته باشد. این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که یک رابطه موجود بین این طرفین وجود داشته باشد – اگر نه، ایجاد یک رابطه اعتماد باید اولین گام برای مشروعیت بخشیدن به تجارت باشد.

اقداماتی که منابع انسانی می تواند انجام دهد:

  • خطوط گزارش HR و موقعیت در سازمان را مرور کنید
  • به کسب و کار آموزش دهید که چگونه منابع انسانی می تواند به طور متفاوت کمک کند
  • سایر مطالعات موردی را در مورد چگونگی تأثیر منابع انسانی بر مشاغل مشابه به اشتراک بگذارید.

3. استانداردهای واضح و تجارب هدفمند راه حل ها و محصولات منابع انسانی را تنظیم کنید

کارمندان بیشتر شبیه مصرف کنندگان عمل می کنند و محصولات و خدمات منابع انسانی را به طور مشابه ارزیابی می کنند. منابع انسانی باید استانداردهای خدماتی شفافی را در مورد تجربه کارمندان تنظیم کند که قابل انتظار باشد.

استفاده از داده ها برای نشان دادن اینکه چگونه منابع انسانی به تعهدات خود عمل می کند نیز مهم است. در اینجا، معیارهای بازخورد و رضایت ذینفعان می تواند ارزشمند باشد. با این حال، آنها باید بر اساس معیاری از معیارهای تعیین شده سنجیده شوند، نه نظر فردی کارکنان.

کسب و کار و منابع انسانی باید روی استانداردهای قابل قبول توافق کنند. منابع انسانی همچنین باید فرآیندها و شیوه های خود را در مقابل بازار محک بزند.

اقداماتی که منابع انسانی می تواند انجام دهد:

  • استانداردهای روشنی را برای ارائه خدمات منابع انسانی تعیین کنید
  • بازخورد ذینفعان را بر اساس معیارهای تعیین شده اندازه گیری کنید، نه ادراکات ذهنی
  • از داشبوردها برای اندازه گیری و نمایش پیشرفت به روشی قابل مشاهده استفاده کنید.
A spiral graphic depicting 6 steps to enhance HR’s reputation and build credibility.A spiral graphic depicting 6 steps to enhance HR’s reputation and build credibility.

4. داستان های موفقیت HR را به اشتراک بگذارید و پیشرفت را به وضوح نشان دهید

متخصصان منابع انسانی در مورد مشارکت خود بسیار متواضع هستند و برای تأیید ارزش خود به دیگران متکی هستند.

به عنوان یک خروجی از تعیین انتظارات روشن، سازمان‌ها همچنین باید به منابع انسانی «اجازه» بدهند تا تأثیر آن را به اشتراک بگذارند و از ادعای مشارکت خود نترسند. در گذشته، روایتی وجود داشته است که منابع انسانی در پس‌زمینه است و مشارکت‌های آن کمتر از سایر تیم‌ها قابل مشاهده است و اهمیت کمتری دارد.

عوامل متعددی بر نتایج HR تأثیر می‌گذارند، اما استفاده از داده‌ها و معیارها، هم از نظر کمی و هم کیفی، می‌تواند HR را قادر سازد تا مکالمات آگاهانه را در مورد عملکرد عملکرد هدایت کند.

اقداماتی که منابع انسانی می تواند انجام دهد:

  • در مورد تأثیر و نتایج منابع انسانی شفاف باشید
  • داستان های موفقیت آمیز تاثیر منابع انسانی را به اشتراک بگذارید
  • از داده ها و معیارها برای قابل مشاهده کردن تأثیر منابع انسانی استفاده کنید.

5. ایجاد مهارت ها و شایستگی ها برای تجهیز متخصصان منابع انسانی برای ارائه

در حالی که انتظارات از منابع انسانی در حال تغییر است، مجموعه مهارت ها لزوماً تکامل نیافته است.

مهارت‌های مرتبط با سواد داده و چابکی دیجیتال هنوز وجود ندارد، و بسیاری از متخصصان منابع انسانی هنوز اعتماد بیشتری به مهارت‌های بین فردی نسبت به مهارت‌های مرتبط با کسب‌وکار گزارش می‌کنند. الزامات مربوط به مهارت های منابع انسانی به وضوح بیان نشده است، که اغلب منجر به عدم تطابق بین مهارت های موجود و الزامات سازمان می شود.

در AIHR، ما معتقدیم که متخصصان منابع انسانی باید به شکل T باشند و هم وسعت و هم عمق مهارت‌های خود را ایجاد کنند تا در دنیای کار آینده مؤثر باشند.

اقداماتی که منابع انسانی می تواند انجام دهد:

  • الزامات مهارت های منابع انسانی را به وضوح بیان کنید
  • متخصصان منابع انسانی T شکل را توسعه دهید
  • در مورد مهارت هایی که زیربنای ارائه موثر منابع انسانی هستند، شفاف باشید.

6. سرمایه گذاری در منابع انسانی را با تأثیر مطلوب متعادل کنید

مانند هر کارکرد تجاری دیگری، اگر انتظار می رود منابع انسانی ارزش استراتژیک را هدایت کند، در مقیاس اجرا کند و خدماتی را به نیروی کار پیچیده ارائه دهد، برای تحقق این امر نیازمند ساختار، مهارت ها و سرمایه گذاری سیستمی مناسب است.

به عنوان اولین گام، منابع انسانی می‌تواند با همکاری با امور مالی برای به دست آوردن درک عمیق‌تری از پیش‌بینی‌های مالی، بودجه و هزینه‌های عملیاتی، نظم مالی مشابه هر کارکرد تجاری دیگر را ایجاد کند. ایجاد یک پایه و نشان دادن هزینه و تأثیر منابع انسانی برای تسهیل گفتگوهای قوی در مورد سرمایه گذاری های آتی ضروری است.

منابع انسانی همچنین باید برای توسعه موارد تجاری قوی که در آن سرمایه گذاری لازم است، با کسب و کار کار کند. به عنوان مثال، هنگام در نظر گرفتن اجرای یک سیستم ERP، مورد تجاری باید به وضوح بازگشت سرمایه مورد نیاز و پس انداز یا سودهای ارزش پیش بینی شده را نشان دهد و یک نقشه راه مالی روشن برای به دست آوردن این سرمایه گذاری ها ارائه دهد.

اقداماتی که منابع انسانی می تواند انجام دهد:

  • سرمایه گذاری های منابع انسانی را در راستای برنامه های استراتژیک و عملیاتی منابع انسانی پیش بینی کنید
  • اجرای کنترل ها و انضباط های مالی در HR
  • موارد تجاری قوی بسازید تا نشان دهید چرا به سرمایه گذاری نیاز داریم.

به تو

ما دیگر نمی توانیم شهرت بد منابع انسانی را نادیده بگیریم. رهبران منابع انسانی باید با تبدیل شدن به فعالان معتبر این حرفه، احترام به سهم خود و آموزش ذینفعان در مورد نقش و تأثیر شیوه‌های مدرن منابع انسانی اقدام کنند.

همانطور که نقش و دامنه منابع انسانی همچنان در حال تغییر است، سازمان ها باید اطمینان حاصل کنند که انتظارات را روشن کرده و تیم های منابع انسانی را برای موفقیت تشکیل می دهند.

دکتر دیتر ولدزمن یک روانشناس سازمانی با بیش از 15 سال تجربه در زنجیره ارزش منابع انسانی و چرخه حیات است که برای سازمان های مختلف در EMEA، APAC و LATAM کار کرده و با آنها مشورت کرده است. او سمت‌های مدیر ارشد گروه، مدیر اجرایی اثربخشی سازمانی، مدیر راه‌حل‌های مشاوره و دانشمند ارشد پژوهشی را برعهده داشته است. او سخنران منظمی در مورد موضوعات منابع انسانی استراتژیک، آینده کار، تجربه کارکنان و توسعه سازمانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *