5 بهترین شیوه تعامل کارکنان برای متخصصان منابع انسانی

دوباره زمان بررسی مشارکت سالانه کارکنان فرا رسیده است. انجام یک نظرسنجی ساده تر از آنچه که هست به نظر می رسد. بهترین شیوه هایی که باید در ذهن داشته باشید چیست؟ در این مقاله، ما در مورد 5 بهترین شیوه تعامل کارکنان که باید بدانید صحبت خواهیم کرد.

اندازه گیری مشارکت کارکنان می تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای بهبود رفاه کارکنان و افزایش درآمد برای سازمان باشد. با این حال، نامزدی کمی از همان شهرت منابع انسانی رنج می برد: اغلب به عنوان “نرم” و – صادقانه بگویم – کمی دردسر برای مقابله با آن دیده می شود.

در این مقاله، ما یک رویکرد تاکتیکی برای اندازه گیری تعامل و توصیه هایی در مورد چگونگی اندازه گیری صحیح آن خواهیم داشت. به این ترتیب، ما بیش از 5 بهترین شیوه تعامل کارکنان را بررسی خواهیم کرد.

اگر ترجیح می‌دهید ویدیویی را در مورد چگونگی بهبود اندازه‌گیری مشارکت کارکنان تماشا کنید، Learning Bite ما را در زیر بررسی کنید:

بهترین روش مشارکت کارکنان 1: اندازه گیری چیز درست

یک مشکل رایج در نظرسنجی های تعامل، نحوه اندازه گیری مشارکت است. اصطلاح فنی “روایی سازه” است. آیا ما واقعاً تعامل را می‌سنجیم یا چیزی متفاوت؟ این سکسی ترین نقطه شروع نیست – اما قطعا مهم ترین!

آیا می‌خواهیم نامزدی یا شادی را بسنجیم؟ یا می خواهیم بدانیم مردم ما چقدر توانمند هستند؟

اصطلاح تعامل برای موارد مختلفی استفاده می شود. همه آنها به وضعیتی از رفاه مربوط می شوند، اما یک کارگر متعهد لزوماً یک کارگر خوشحال نیست. و یک کارگر شاد لزوماً یک کارگر توانمند نیست.

شرکت های مختلف چیزهای مختلفی را اندازه گیری می کنند. به عنوان مثال، حتی زمانی که دو شرکت امتیاز مشارکت یکسانی دارند، ممکن است کارگران احساس بسیار بسیار متفاوتی داشته باشند.

دانستن آنچه که اندازه گیری می کنید برای ایجاد احساس فوریت در مورد بهبود تعامل بسیار مهم است. همه ما می دانیم که تعامل با بهره وری بالاتر، نقص محصول کمتر، گردش مالی کمتر و درآمد بیشتر مرتبط است.

با این حال، اگر شما واقعا چیز متفاوتی را اندازه گیری می کنید، این اثرات مثبت ممکن است اصلا رخ ندهد! این می تواند به این معنی باشد که شما در حال تلاش برای بهبود چیزی هستید که منجر به کارمندان مولدتر نمی شود.

بنابراین، اولین بهترین تمرین این است: چیز درست را اندازه گیری کنید. در راستای این امر، مشارکت کارکنان باید با نتایج کسب و کار مرتبط باشد. برخی از روش‌های اندازه‌گیری مشارکت شواهد بیشتری از نتایج بهتر کسب‌وکار نسبت به سایر روش‌ها نشان می‌دهند.

2. از روش های اثبات شده استفاده کنید

دو پرسشنامه شناخته شده عبارتند از UWES یا مقیاس تعهد کاری اوترخت (همچنین در نسخه بسیار کوتاه و 3 ماده ای موجود است) و مقیاس GALLUP. هر دو بسیار خوب تست شده اند. برای هر دو مقیاس، نمرات بالاتر مربوط به نتایج کسب و کار برتر است. برای مقایسه کامل بین این دو، همراه با دو روش دیگر، این مقاله را در مورد اقدامات مشارکت کارکنان بررسی کنید.

سایر ترازوها کمتر مورد آزمایش قرار می گیرند. این یکی از معایب ارائه دهندگان طاقچه است: برخی ممکن است از مقیاس های مجاز و معتبر استفاده کنند اما برخی دیگر ممکن است از مقیاس خود اختراع شده استفاده کنند. این خطر بی‌ارزش بودن نظرسنجی مشارکت شما را (تقریبا) می‌کند. بنابراین بهترین روش این است: از روش های اندازه گیری اثبات شده استفاده کنید.

کسی که پرداخت می کند، تصمیم می گیرد. این معمولاً چیز خوبی است، اما در مورد افزودن یا تغییر سؤالات فردی می تواند چیز بدی باشد.

هنگامی که شما با موفقیت از دو بهترین شیوه تعامل کارمند قبلی استفاده کردید، این نباید مشکل بزرگی ایجاد کند. با این حال، اگر می‌خواهید این سؤالات تأیید شده را بپرسید و «کمی آن‌ها را تغییر دهید تا در سازمان شما کار کنند» ممکن است دوباره با مقیاس نامعتبر مواجه شوید.

علاوه بر این، وقتی می خواهید نمره را با نمره سال آینده مقایسه کنید، باید دقیقاً همان سؤالات را داشته باشید تا مقایسه خوبی داشته باشید.

بنابراین افزودن، حذف یا تغییر سؤالات توصیه نمی شود، مگر اینکه متخصص روان سنجی باشید و تمام وقت دنیا را برای آزمایش سؤالات و اعتبار مقیاس داشته باشید. متأسفانه، شما معمولاً آن زمان را ندارید که نظرسنجی بعدی شما تا 2 ماه دیگر انجام شود.

3. محرمانه، ناشناس نیست

زمان اندازه گیری نامزدی به خاطر اندازه گیری نامزدی خیلی وقت است که گذشته است. اندازه گیری مشارکت کارکنان باید دلیل تجاری داشته باشد. ما اهمیت تجزیه و تحلیل این را خودتان در مرحله بعدی مورد بحث قرار خواهیم داد، اما در حال حاضر، اجازه دهید روی داده ها تمرکز کنیم.

یک اشتباه رایج تضمین ناشناس بودن داده ها است. این بدان معنی است که شما هرگز نمی توانید از این داده ها برای تجزیه و تحلیل بیشتر استفاده کنید.

چهارمین بهترین روش تعامل کارکنان بدین ترتیب است: تضمین محرمانه بودن، نه ناشناس بودن. اندازه‌گیری مشارکت به‌منظور اندازه‌گیری تعامل هرگز واقعاً به یک شرکت کمک نکرده است.

4. استفاده از داده های خود برای تجزیه و تحلیل ارزش افزوده

چیزی که به یک شرکت کمک کرده است، تجزیه و تحلیل ارزش افزوده است. خوب است بدانید که از سال گذشته به افزایش 7 درصدی مشارکت دست یافته اید، اما این واقعاً به چه معناست؟ می توانید از داده ها برای اندازه گیری اینکه چگونه کارگران متعهد بر نتایج کسب و کار تأثیر می گذارند استفاده کنید. برای مثال، در Best Buy افزایش 1% در تعامل منجر به رشد 100000 دلاری در درآمد هر فروشگاه شد.

توانایی نشان دادن تأثیر افزایش مشارکت به رهبران کسب و کار، فوریت ایجاد می کند. این نشان می دهد که تعامل فقط یک اسباب بازی منابع انسانی نیست، بلکه راهی مناسب برای رسیدن به اهداف تجاری است. شما می توانید نشان دهید که افزایش تعامل فقط درآمد یک شرکت متوسط را افزایش نمی دهد. نه، شما می توانید ثابت کنید که چقدر درآمد در شرکت شما افزایش یافته است.

5. چه سودی برای کارمند دارد؟

بهترین شیوه تعامل کارمند نهایی، فکر کردن به تجربه کارمند است. چرا یک کارمند می خواهد یک نظرسنجی مشارکت را پر کند؟

معمولاً به این دلیل نیست که آنها عاشق پر کردن نظرسنجی هستند. برعکس. ایجاد یک فرآیند کاربرپسند و پاداش دادن به کارمند ضروری است.

چند سال پیش من یک مطالعه میدانی برای اندازه گیری نگرش ساکنان محلی در مورد یک پروژه زیرساختی در محله آنها انجام دادم. من برای آنها یک پاکت رسمی با نام و آدرس آنها می فرستم (این قبل از GDPR بود). این پاکت حاوی یک پرسشنامه با یک پاکت برگشتی و نامه ای بود که به آنها قول می داد در صورت برگرداندن پرسشنامه، عکسی از خانه خود تهیه کنند . میزان پاسخگویی؟ بیش از 90 درصد !

برای ما، قول دادن به این امر آسان بود زیرا توسعه‌دهنده پروژه عکس‌های منظم منطقه‌ای می‌گرفت. برای هر آدرس دو دلار، تقریباً پاسخ تضمینی داشتیم. چه قولی می توانید به همکاران خود بدهید که آنها را قلاب کنید؟

گاهی اوقات، فقط قول دادن به آنها در مورد نتایج خود کافی است. حتی بهتر است اگر آنها بتوانند خود را با دیگران مقایسه کنند – یا شاید بتوانید قول یک گزارش سفارشی با نکاتی در مورد وضعیت فعلی آنها را بدهید.

این به هر دو طرف می رود. اگر افراد بسیار بی‌تفاوت هستند، نکات مفیدی در مورد چگونگی جلوگیری از فرسودگی شغلی در واقع به کارمند و شرکت کمک می‌کند. این برای کارمند بسیار مفید خواهد بود و البته این پاسخ های سفارشی می تواند کاملاً خودکار باشد.

نتیجه گیری

محدود کردن بهترین روش‌ها برای اندازه‌گیری مشارکت کارکنان به تنها پنج مورد دشوار است. در این مقاله رویکردی تاکتیکی و استراتژیک با تمرکز بر ایجاد تاثیر تجاری در پیش گرفتیم.

برای موفقیت در نظرسنجی تعامل، باید جنبه عملیاتی را نیز مدیریت کنید. شما باید مدت زمان نظرسنجی را محدود کنید، تکمیل آن را آسان کنید، از مدیران بخواهید که به افراد یادآوری کنند که آن را پر کنند و غیره.

با این حال، این همه بیهوده است وقتی شما آنچه را که باید اندازه گیری کنید، اندازه گیری نمی کنید. تعامل ابزاری مناسب برای تأثیرگذاری است و در این مقاله، من بر استفاده از مفهومی تمرکز کرده ام که تأثیر ثابت شده ای بر کارمندان و سازمان دارد.

نامزدی بخشی از شهرت 10 سال پیش را از دست داده است. با این حال، نمی توان انکار کرد که مهم تر از همیشه است! این بهترین روش ها به شما کمک خواهد کرد.

اریک ون ولپن موسس و رئیس AIHR است. او در شکل‌دهی شیوه‌های مدرن منابع انسانی با آوردن نوآوری‌های تکنولوژیک در زمینه منابع انسانی متخصص است. او به‌عنوان یک رهبر فکری HR به رسمیت شناخته می‌شود و مرتباً در مورد موضوعاتی مانند People Analytics، HR دیجیتال و آینده کار صحبت می‌کند.

منبع


برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *