5 دوره برتر مدیریت منابع انسانی

پس از مقالات اخیر ما در مورد دوره های منابع انسانی برای مبتدیان، حرفه ای ها با چند سال تجربه و متخصصان باتجربه، تنها منطقی است که مجموعه آموزش منابع انسانی خود را با بخشی از دوره های مدیریت منابع انسانی تکمیل کنیم. در این مقاله نگاهی به برخی از اجزای کلیدی آموزش مدیریت منابع انسانی خواهیم داشت. ما همچنین 5 دوره برتر مدیریت منابع انسانی را برای شما فهرست می کنیم.

محتوا
اجزای کلیدی آموزش مدیریت منابع انسانی
– موضوع و معلم
– یادگیری بر حسب تقاضا
– آفلاین در مقابل آنلاین
– مهارت های رهبری
– چشم انداز و استراتژی
5 دوره برتر مدیریت منابع انسانی
بسته شدن
سوالات متداول

مولفه های کلیدی در آموزش مدیریت منابع انسانی

قبل از انتخاب دوره مدیریت منابع انسانی، خوب است که چند عنصر را در نظر بگیرید. بسته به، از جمله، نوع سازمانی که در آن کار می کنید و البته نیازها و ترجیحات شخصی شما، هر آموزشی مناسب نخواهد بود.

عوامل کلی که باید در نظر گرفته شوند، مانند هر نوع دیگر آموزش منابع انسانی، عبارتند از:

موضوع و معلم

مدیریت منابع انسانی در مورد بهینه سازی عملکرد شرکت از طریق مدیریت بهتر منابع انسانی است. با این حال، این لزوماً در یک شرکت کوچک به معنای همان چیزی نیست که در یک سازمان بزرگ بین المللی است.

به عنوان مثال، در یک شرکت کوچکتر، ممکن است بخواهید بیشتر روی جنبه مدیریت افراد تمرکز کنید، در حالی که در یک سازمان بزرگتر ممکن است بخواهید بیشتر روی موضوعات استراتژیک تمرکز کنید. از نظر مربی، ممکن است بخواهید قبل از ثبت نام، برخی از نظرات را بخوانید و برخی از مطالب درسی را تماشا کنید تا سبک تدریس آنها را احساس کنید.

یادگیری بر اساس تقاضا

به زبان ساده، آیا این گزینه را دارید که بدانید چه زمانی، کجا و چگونه می خواهید؟ آیا مطالب دوره در انواع دستگاه ها موجود است؟ و آیا می توانید یک ماژول را شروع کنید، در 15 دقیقه اول آن شرکت کنید و سپس در یک مقطع زمانی بعدی ادامه دهید (به عبارت دیگر، آیا دوره به صورت خودگام است)؟

آفلاین در مقابل آنلاین

برخی از ما در یک محیط کلاسی سنتی‌تر به بهترین شکل یاد می‌گیریم و بنابراین ممکن است یک کلاس مدیریت منابع انسانی واقعی را ترجیح دهیم، در حالی که برخی دیگر یادگیری آنلاین، با استفاده از فیلم‌ها و سایر انواع محتوای دیجیتال را ترجیح می‌دهند. شما باید نوع دوره ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

به غیر از عوامل کلی ذکر شده در بالا، عوامل دیگری نیز وجود دارند که در دوره های مدیریت منابع انسانی نقش دارند. طبیعتاً، اینها به بخش مدیریت دوره مربوط می شود، زیرا این همان چیزی است که یک دوره مدیریت منابع انسانی را از یک دوره آموزشی «عمومی» HR متمایز می کند. به عنوان مثال فکر کنید:

مهارت های رهبری

علاوه بر درک نقش های کلیدی منابع انسانی (مانند استخدام و انتخاب، مدیریت عملکرد، پاداش و مزایا و غیره)، یک مدیر منابع انسانی باید مهارت های رهبری قوی داشته باشد. این بدان معناست که آموزش مدیریت منابع انسانی که انتخاب می کنید باید این قسمت را (به طور گسترده) پوشش دهد.

چشم انداز و استراتژی

یک دوره مدیریت منابع انسانی باید به موضوع تفکر استراتژیک (و برنامه ریزی) نیز بپردازد و بنابراین باید مدیریت استراتژیک منابع انسانی را پوشش دهد.

جامعه

مدیر منابع انسانی بودن با چالش های خاص خود همراه است، مسائلی که گاهی اوقات فقط یک مدیر منابع انسانی همکار می تواند آن را درک کند. به همین دلیل است که دسترسی به جامعه ای از دیگر مدیران منابع انسانی آینده بسیار مهم است. این نوع از جامعه پزشکان (آنلاین) مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، پرسیدن سؤال، حل مشکلات – و جشن پیروزی است! – با هم

گاهی اوقات، مدرسان دوره نیز بخشی از این نوع جوامع هستند. این یک امتیاز اضافی است، زیرا به این معنی است که می توانید در مورد دوره ای که انجام داده اید سؤال بپرسید یا در مورد موضوعات مورد نظر تبادل نظر کنید.

5 دوره برتر مدیریت منابع انسانی

در زیر ما پنج دوره مدیریت منابع انسانی را برای شما فهرست کرده ایم تا نگاهی به آنها بیندازید. در اینجا (به ترتیب حروف الفبا).

لطفاً توجه داشته باشید که این لیست بر اساس اطلاعات در دسترس عموم جمع آوری شده است. ما خودمان دوره ها را امتحان نکرده ایم، به استثنای دوره های تجزیه و تحلیل مردمی AIHR.

1. AIHR – دوره های تجزیه و تحلیل افراد

البته از مورد علاقه ما شروع کنیم. آکادمی برای نوآوری در منابع انسانی (AIHR) دوره های آنلاین HR معتبر جهانی را ارائه می دهد که متخصصان منابع انسانی را قادر می سازد بر روی پروژه های دنیای واقعی و مطالعات موردی کار کنند.

وقتی نوبت به آموزش مدیریت منابع انسانی می‌رسد، می‌توانید دوره‌ای با بسته کامل یا دوره‌ای را انتخاب کنید که بر یک موضوع خاص تمرکز دارد، مانند جنبه استراتژیک مدیر منابع انسانی. اگر دومی را ترجیح می دهید، پیشنهادات تجزیه و تحلیل افراد AIHR دارای گزینه های عالی است.

به عنوان مثال، دوره آموزشی استراتژی تجزیه و تحلیل مردمی ما، از جمله موارد زیر را به شما می آموزد:

  • چگونه می توان تشخیص داد که کدام چالش های مرتبط با مردم در اولویت هستند
  • چگونه تجزیه و تحلیل افراد را با استراتژی کلی کسب و کار هماهنگ کنیم
  • برای درک اینکه چگونه برنامه ریزی استراتژیک نیروی کار می تواند با استراتژی تجزیه و تحلیل افراد شما یکپارچه شود
aihr-logoaihr-logo

2. Coursera – مدیریت منابع انسانی: منابع انسانی برای مدیران

Coursera آموزش 100% آنلاین را از بهترین دانشگاه ها و شرکت های جهان ارائه می دهد. ارائه‌دهنده منابع انسانی آن دوره‌های HR را از موسسات مشهور جهانی مانند استنفورد، مدرسه بازرگانی ESSEC و موسسه فیزیک و فناوری مسکو گرد هم می‌آورد.

برنامه تخصصی مدیریت منابع انسانی Coursera تمرکز زیادی بر مدیریت افراد (در ایالات متحده) دارد و کمتر روی جنبه استراتژیک مدیر منابع انسانی است. بنابراین، به نظر می رسد برای مدیران منابع انسانی (یا کارآفرینان) در شرکت های کوچکتر مناسب تر باشد.

این برنامه از یک ماژول تشکیل شده است که رویکردهای جایگزین برای مدیریت منابع انسانی و ماژول هایی در مورد استخدام، ارزیابی و پاداش کارکنان را در نظر می گیرد.

coursera-logocoursera-logo

3. HRCI – حرفه ای ارشد در منابع انسانی (SPHR)

مؤسسه صدور گواهینامه منابع انسانی یک سازمان غیرانتفاعی مستقل است که با توسعه و اجرای بهترین گواهینامه های معتبر در کلاس، به پیشبرد حرفه منابع انسانی اختصاص دارد.

برنامه SPHR این موسسه موضوعاتی مانند رهبری کسب و کار، توسعه و مدیریت استعدادها، ارائه خدمات منابع انسانی و اندازه گیری و تجزیه و تحلیل را پوشش می دهد. به این ترتیب، جنبه های استراتژیک و سیاست گذاری مدیریت منابع انسانی را به شما آموزش می دهد.

برنامه SPHR بر ایالات متحده متمرکز است. نسخه بین المللی این دوره مدیریت منابع انسانی (کاملا منطقی) حرفه ای ارشد در منابع انسانی – بین المللی نامیده می شود.

hrci-logohrci-logo

4. SHRM – حرفه ای دارای گواهینامه ارشد (SHRM-SCP)

اگر این دوره مدیریت منابع انسانی را با موفقیت به پایان رساندید – یا اگر دوست دارید گواهینامه دریافت کنید – “اثبات” فیزیکی دارید که نشان می دهد یک متخصص منابع انسانی هستید که می داند:

  • چگونه استراتژی ها را توسعه دهیم
  • هدایت عملکرد منابع انسانی
  • تقویت نفوذ در جامعه
  • تجزیه و تحلیل معیارهای عملکرد؛ و
  • استراتژی های منابع انسانی را با اهداف سازمانی هماهنگ کنید.

SHRM گزینه های یادگیری مختلفی دارد که از برنامه های خودآموز گرفته تا تنظیمات کلاسی مجازی یا حضوری یا آموزش کارکنان سفارشی در محل شما متفاوت است. بنابراین اگر می خواهید گواهینامه SHRM-SCP آنها را انجام دهید، می توانید هر گزینه ای را که ترجیح می دهید انتخاب کنید.

shrm-logoshrm-logo

5. وارتون آنلاین: مدیریت منابع انسانی و تجزیه و تحلیل

وارتون آنلاین بخشی از دانشگاه وارتون پنسیلوانیا است. از جمله، این بدان معنی است که دوره های آنلاین وارتون توسط همان رهبران مشهور جهانی که در برنامه های دانشگاه وارتون تدریس می کنند، تدریس می شود.

برنامه آنلاین مدیریت منابع انسانی و تجزیه و تحلیل آنها ترکیبی از تئوری با کاربرد عملی است. هدف آن ارائه دیدگاهی جامع از مدیریت استراتژیک منابع انسانی از جمله مروری بر People Analytics است. شما یاد خواهید گرفت که (در میان چیزهای دیگر):

  • اصول اولیه استفاده از تجزیه و تحلیل منابع انسانی را بدانید
  • پروژه های تجزیه و تحلیل افراد را راه اندازی و مدیریت کنید
  • طراحی ساختار سازمانی

بسته شدن

خوب، این برای لیست دوره های مدیریت منابع انسانی ما است. طبق معمول، ما نمی خواهیم وانمود کنیم که این فهرست جامع است. بنابراین، اگر احساس می‌کنید که ما یک دوره عالی مدیریت منابع انسانی را از دست داده‌ایم، لطفاً آن را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

دوره های مدیریت منابع انسانی چیست؟

دوره‌های مدیریت منابع انسانی نوعی آموزش است که با هدف آموزش دانش، مهارت‌ها و نگرش‌های کاربردی به مدیران منابع انسانی (فوراً) برای استفاده در شغلشان انجام می‌شود.

مولفه های کلیدی دوره های مدیریت منابع انسانی چیست؟

هنگام انتخاب دوره مدیریت منابع انسانی، عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از موضوع و معلم، گزینه‌های یادگیری درخواستی، یادگیری آفلاین در مقابل یادگیری آنلاین، و اینکه آیا این دوره به مهارت‌های رهبری و همچنین موضوعات استراتژیک مرتبط است یا خیر.

هنگام شرکت در دوره مدیریت منابع انسانی، دسترسی به یک انجمن (آنلاین) چه مزیتی دارد؟

جامعه پزشکان آنلاین مکانی عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، پرسیدن سؤال، حل مشکلات – و جشن گرفتن پیروزی ها است! – همراه با سایر مدیران منابع انسانی.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتال در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *