تحلیلگر جبران خسارت: همه آنچه باید درباره نقش بدانید

در بازار رقابتی نامزد، سازمان ها باید استراتژی جبران خود را به درستی انجام دهند. به همین دلیل است که یک تحلیلگر غرامت نقشی به سرعت در حال رشد و مسیر شغلی است که ارزش توجه دارد. بیایید نقش یک تحلیلگر جبران خسارت و چگونگی تبدیل شدن به آن را بررسی کنیم.

مطالب
تحلیلگر جبران خسارت چیست؟
نمونه شرح شغل تحلیلگر حقوق و دستمزد
چگونه یک تحلیلگر جبران خسارت شویم
حقوق و دستمزد تحلیلگر

تحلیلگر جبران خسارت چیست؟

یک تحلیلگر پاداش در بخش حقوق و مزایا یا بخش منابع انسانی کار می کند و نقش آنها کمک به سازمان ها برای ایجاد ساختارهای جبران خسارت منصفانه برای جذب و حفظ کارکنان با تجزیه و تحلیل داده های مختلف است.

آنها در مورد نیازهای شغلی، مزایا و حقوق رقبا تحقیق و ارزیابی می کنند و نقش های فعلی را ارزیابی می کنند تا اطمینان حاصل شود که سازمان رقابتی است و با مقررات ایالتی و فدرال مطابقت دارد.

آنها مسئول طراحی ساختار پرداخت سازمان هستند. این شامل تعیین دستمزد کارکنان جدید و بررسی منظم تمام بسته‌های پاداش کارکنان (دستمزد پایه، مشوق‌ها، پاداش‌ها، کمیسیون‌ها و اختیارات سهام) است تا اطمینان حاصل شود که آنها منصفانه و در حد ظرفیت کارفرما هستند.

یک تحلیلگر غرامت به تعیین زمان افزایش حقوق کمک می کند، روندهایی را تجزیه و تحلیل می کند که غرامت را شکل می دهد، و توصیه هایی در مورد اینکه سازمان چگونه می تواند به این روندها واکنش نشان دهد، ارائه می دهد.

تحلیلگران پاداش موفق مهارت‌ها و شایستگی‌هایی مانند هوش تجاری و مالی، سواد داده‌ای قوی، از جمله روش‌ها و تجزیه و تحلیل کمی و کیفی تحقیق، و دانش سیاست‌های منابع انسانی را به کار می‌گیرند.

این نقش معمولاً در مشاغل بزرگتر یافت می شود.

طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، پیش‌بینی می‌شود که استخدام تحلیلگران غرامت تا سال 2030 10 درصد رشد کند.

How to Become a Compensation AnalystHow to Become a Compensation Analyst

نمونه شرح شغل تحلیلگر حقوق و دستمزد

نمای کلی کار

تحلیلگر پاداش مسئول طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه های جبران خسارت در سراسر سازمان و ارائه بسته های جبرانی رقابتی به همه کارکنان است.

آنها از نزدیک با شرکای تجاری منابع انسانی، مشاوران جبران خسارت و طراحان برنامه همکاری خواهند کرد تا تأثیر طیف گسترده ای از گزینه های جبران خسارت را تجزیه و تحلیل کنند. تحلیلگر غرامت، رویه‌های فعلی بازار را بررسی می‌کند، اثربخشی طرح‌های موجود را اندازه‌گیری می‌کند و فرصت‌های فعلی و آینده را ارزیابی می‌کند.

نقش و مسئولیت

  • انجام تجزیه و تحلیل شغل برای ایجاد درک کامل از تمام وظایف و فعالیت های یک شغل.
  • تجزیه و تحلیل ساختارها و سیاست های پاداش یک شرکت و اجرای بهبودها.
  • تحقیق درباره حقوق، مزایا و کل پاداش‌های کارکنان در نقش‌ها، سازمان‌ها و صنایع مشابه و پیشنهاد تغییرات بر اساس یافته‌ها.
  • انجام نظرسنجی ها، مصاحبه های یک به یک و گروه های متمرکز با کارکنان و مدیران برای مستندسازی وظایف، مسئولیت ها و مهارت های مورد نیاز برای هر موقعیت.
  • جمع آوری بازخورد در مورد مسائل مربوط به غرامت از طریق روش های تحقیق فوق الذکر.
  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها از بررسی های جبرانی مبتنی بر بازار برای تعیین روند بازار.
  • تهیه و ارائه گزارش تجزیه و تحلیل شغل و پاداش.
  • معیارسازی مشاغل در برابر داده های جمع آوری شده و هوش بازار برای تعیین پاداش رقابتی برای هر نقش.
  • تهیه و حفظ طبقه بندی مشاغل و مقیاس حقوق و دستمزد.
  • ارزیابی و پیاده سازی ابزارها، تکنیک ها و مواد تجزیه و تحلیل شغل.
  • انجام داده ها در مورد بهره وری کارکنان و تجزیه و تحلیل هزینه برای استفاده در مذاکرات کارکنان و قراردادهای چانه زنی.
  • ارتباط با کارگزاران بیمه و برنامه ریزان سرمایه گذاری برای ایجاد بسته های مزایای رقابتی برای شرکت و تسهیل ثبت نام در طرح های بیمه و بازنشستگی.
  • برنامه ریزی و اطلاع رسانی بهترین شیوه ها برای ارزیابی و جبران خسارت کارکنان.
  • تحقیق و مشاوره در مورد قوانین ایالتی و فدرال مربوطه برای اطمینان از اینکه سازمان همچنان با سیاست های جبران خسارت مطابقت دارد.
  • نقش های کارکنان را به روز کنید و در صورت لزوم به سیستم پرداخت کنید

مهارت ها و صلاحیت ها

مهارت و دانش مورد نیاز:

  • مدیریت خط مشی منابع انسانی
  • محک زدن
  • سواد داده و تجزیه و تحلیل
  • قیمت گذاری در بازار
  • برنامه ریزی حقوق و دستمزد و مدیریت برنامه
  • مدل سازی بودجه جبرانی
  • ارزیابی شغل
  • طراحی برنامه جبرانی
  • روش تحقیق کمی و کیفی
  • ارتباطات نوشتاری و شفاهی قوی
  • امور مالی یا حسابداری
  • استفاده از نرم افزار منابع انسانی
  • Microsoft Access، Excel، Office، PowerPoint و Outlook
  • رهبری
  • سازمان و مدیریت زمان

مدارک مورد نیاز:

  • لیسانس منابع انسانی یا رشته های مرتبط
  • تجربه قبلی در زمینه منابع انسانی یا مرتبط با امور مالی
  • SHRM-CP، SHRM-SCP یا گواهینامه جبران خسارت و مزایا

چگونه یک تحلیلگر جبران خسارت شویم

اگر به تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها، امور مالی و منابع انسانی علاقه دارید، نقش یک تحلیلگر جبران خسارت ممکن است یک گزینه شغلی عالی برای شما باشد. بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چگونه می توانید موقعیت تحلیلگر جبران خسارت را بدست آورید.

1. کسب تجربه در منابع انسانی و/یا امور مالی

نقش تحلیلگر جبران خسارت معمولاً از کاندیداها می‌خواهد که مدرک لیسانس (در HR یا یک رشته مرتبط) داشته باشند. این یک پایه محکم از طریق دوره های مدیریت بازرگانی، امور مالی، حسابداری، روانشناسی و منابع انسانی فراهم می کند. با این حال، شرکت‌های بیشتر و بیشتری در حال حذف مدرک مورد نیاز هستند و به جای آن بر مهارت‌ها و تجربه داوطلبان تمرکز می‌کنند.

معمولاً برخی از تجربیات مستقیم در حوزه منابع انسانی یا امور مالی از طریق کارآموزی یا نقش اداری در سطح ابتدایی نیز مورد نیاز است. هوش مالی هنگام انجام تجزیه و تحلیل جبران مهم است زیرا به درک معیارهایی از جمله سود هر سهم، درآمد، درآمد خالص و شاخص سهام نیاز دارد.

یک موقعیت اولیه منابع انسانی، تجربه عملی مورد نیاز برای یادگیری اصول طراحی ساختار حقوق و دستمزد سازمان را فراهم می کند. همچنین به شما کمک می کند تا با فرآیندها، سیاست ها و برنامه ریزی منابع انسانی آشنا شوید.

2. گواهینامه بگیرید

اگر می‌خواهید از دیگران متمایز شوید و دانش و مهارت‌های خود را عمیق‌تر کنید، به دریافت اعتبارنامه عمومی منابع انسانی یا گواهینامه اختصاصی جبران خسارت و مزایا فکر کنید. چشم انداز غرامت و مزایا به طور مداوم در حال تغییر است، به این معنی که استراتژی هایی که چند سال پیش کارآمد بودند، دیگر تضمین نمی کنند که سازمان شما در حال حاضر و آینده سازگار و رقابتی است. دریافت گواهینامه به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که در مورد ایجاد یک استراتژی C&B برای آینده بدانید، بیاموزید.

گزینه دیگر دریافت گواهینامه People Analytics است. یک برنامه گواهینامه شما را به آمار و مهارت های تحلیلی و دانش شیوه های منابع انسانی مبتنی بر داده مجهز می کند. علاوه بر این، به عنوان مدرکی برای صلاحیت شما در هنگام درخواست شغل عمل می کند.

گواهینامه معمولاً شرط لازم برای این نقش نیست. با این حال، مطمئناً به شما کمک می کند تا خود را از سایر نامزدها متمایز کنید و مهارت ها و اعتماد به نفس مورد نیاز برای انجام کار را در اختیار شما قرار دهد.

3. مهارت های پژوهشی خود را تقویت کنید

اگر امیدوارید در نقش خود به عنوان یک تحلیلگر غرامت پیشرفت کنید، مهارت های تحقیقاتی قوی ضروری است. تحقیق یکی از مهارت های اولیه مورد نیاز در این موقعیت است، زیرا از شما خواسته می شود چندین منبع داده را در داخل و خارج سازمان خود جمع آوری کنید.

خواه انجام نظرسنجی و مصاحبه با کارمندان باشد یا جمع آوری داده های بازار و روند نیروی کار، باید بدانید کجا به دنبال اطلاعات مورد نیاز خود بگردید و در بهترین روش برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل آن ها به خوبی متبحر باشید.

4. توسعه دانش حقوقی

بخش بزرگی از نقش شما به عنوان یک تحلیلگر غرامت این است که از قوانین و مقررات محلی، ایالتی و فدرال که همیشه در حال تغییر هستند در مورد غرامت و برابری پرداخت باشید. این شامل FLSA، قانون پرداخت برابر، ADA، الزامات حداقل دستمزد، مقررات اضافه کاری و غیره است.

دانش حقوقی خود را توسعه دهید و اطمینان حاصل کنید که از زمان تصویب قوانین جدید آگاه هستید. به این ترتیب، می توانید به طور دقیق سازمان خود را در مورد سیاست های جبران خسارت و در صورت نیاز به ایجاد هرگونه تغییر راهنمایی کنید.

5. به طور مداوم بر روی داده ها و شایستگی های فناوری خود کار کنید

تجزیه و تحلیل غرامت مستلزم استفاده از اکسل و انواع مختلف نرم افزار تجزیه و تحلیل پاداش برای تجزیه و تحلیل داده های داخلی و خارجی مربوط به حقوق، مزایا و رقابت است. همچنین برای مدیریت پایگاه داده ها و کار با داده های موجود در آنها، داشتن دانش زبان پرس و جو ساختاریافته (SQL) مفید است.

توانایی خواندن، درک، تفسیر و اعمال داده ها در سازمان شما حیاتی است و به شما کمک می کند تا به کارفرما نشان دهید که چقدر می توانید در نقش خود موثر باشید.

مهارت دیجیتال و سواد داده در حال حاضر بخش مهمی از استاندارد جدید برای همه متخصصان منابع انسانی است. این شایستگی ها به شما در دستیابی به اهداف تجاری و افزایش ارزش کسب و کار کمک می کند و برای نیروی کار آینده HR ضروری است.

حقوق و دستمزد تحلیلگر

حقوق و دستمزد یک تحلیلگر غرامت بسته به موقعیت شغلی و سالها تجربه ای که با خود می آورید متفاوت خواهد بود.

با توجه به Payscale، متوسط دستمزد پایه سالانه برای یک تحلیلگر جبران خسارت در ایالات متحده 65972 دلار است، در حالی که Glassdoor بیان می کند که میانگین دستمزد سالانه 72758 دلار آمریکا است.

به تو

به دست آوردن درک کامل از نقش تحلیلگر غرامت، مسئولیت‌های آن، و اینکه به چه مهارت‌ها، شایستگی‌ها و صلاحیت‌هایی نیاز دارید، به شما کمک می‌کند تا برای مصاحبه‌های آینده آماده شوید و نقش مورد نظر خود را به دست آورید.

شانی جی نویسنده و نویسنده بین المللی است که 5 سال گذشته را صرف نوشتن درباره منابع انسانی کرده است. شانی قبلا برای چندین نشریه از جمله HuffPost نوشته است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *