جبران غیر مستقیم: راهنمای کامل با 11 مثال

همه برای دریافت حقوق کار می کنند. این جبران مستقیم است. اما، جنبه دیگری از غرامت وجود دارد که برای کارکنان نیز مهم است – غرامت غیرمستقیم آنها. در این مقاله، ما به خوبی به مورد دوم نگاه خواهیم کرد. چرا مهم است، تفاوت بین جبران خسارت مستقیم و غیرمستقیم چیست و نمونه هایی از غرامت غیر مستقیم چیست؟ اینجا می رود.

مطالب
جبران غیر مستقیم چیست
جبران مستقیم در مقابل جبران غیر مستقیم
چرا غرامت غیرمستقیم اهمیت دارد
نمونه های جبران غیر مستقیم
سوالات متداول

غرامت غیر مستقیم چیست؟

گوشی هوشمندی که برای خواندن این مقاله استفاده می کنید – چه کسی هزینه آن را پرداخت می کند؟ اگر شرکت شما این کار را انجام دهد، بخشی از غرامت غیرمستقیم شماست. غرامت غیرمستقیم هر گونه منفعتی است که به صورت نقدی به کارمند نمی رسد. حتی ممکن است غرامت غیر نقدی را که دارید متوجه نشوید.

غرامت غیرمستقیم جنبه مزایای «غرامت و مزایا» را که کارکنان دریافت می‌کنند، فراهم می‌کند. گاهی اوقات، افراد برای توصیف این نوع جبران خسارات از کلمه “پرک” یا “مزایای کارمند” استفاده می کنند.

جبران مستقیم در مقابل غیر مستقیم

وقتی یک پیشنهاد شغلی را تمدید می‌کنید، معمولاً حقوق کارمند آینده را بیان می‌کند – گاهی اوقات با نرخ ساعتی، گاهی با نرخ به ازای هر دوره پرداخت و گاهی اوقات با حقوق سالانه. اگر نامزدی از نماینده منابع انسانی سازمان شما یا مدیر حقوق و مزایا بپرسد که سهم بازنشستگی آنها چگونه خواهد بود یا اینکه آیا شرکت با طرح 401(k) آنها مطابقت دارد، این افراد می توانند حقایق، ارقام و مقادیر واقعی دلار را به آنها ارائه دهند.

برای کارمندان و نامزدها، غرامت غیر مالی آنها همیشه چندان واضح نیست. به ندرت لیستی وجود دارد و اغلب کارکنان در سطوح مختلف شرکت دارای مزایای غیرمستقیم مختلفی هستند. اگر شخصی اغلب سفر می‌کند، ممکن است آن مایل‌های مسافرتی مکرر را حفظ کند که به او امکان می‌دهد سفرهای شما را ارتقا دهد – یا سفرهای شخصی رایگان دریافت کند. مزایای بیمه درمانی، ماشین شرکت یا حتی ناهار رایگان آنها همگی می توانند تحت غرامت غیرمستقیم قرار گیرند.

وقتی مردم پیشنهادات شغلی را با هم مقایسه می کنند، اغلب به ارقام غرامت مستقیم نگاه می کنند و غرامت غیرمستقیم همراه با کار را فراموش می کنند. به راحتی می توان گفت: «این شغل X دلار با 10 درصد پاداش پرداخت می کند، و آن شغل X+10000 دلار با 5 درصد پاداش پرداخت می کند». و می توانید بفهمید که کدام شغل حساب بانکی شما را بهتر پر می کند.

اما، تعیین کمیت چیزهای کوچک زمانی که می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند، دشوارتر است. در ایالات متحده، جایی که شرکت‌ها معمولاً بخش بزرگی از بیمه درمانی شما را پرداخت می‌کنند، این غرامت غیر نقدی می‌تواند تفاوت زیادی در بودجه شما ایجاد کند، به خصوص اگر شما یا یکی از اعضای خانواده بیمار شوید.

Direct vs indirect compensationDirect vs indirect compensation

چرا غرامت غیرمستقیم اهمیت دارد

آیا شغلی را بدون غرامت غیرمستقیم انتخاب می کنید؟ احتمالاً نمی توانید، حتی اگر تلاش کنید. بسیاری از کشورها قوانینی دارند که برخی از انواع غیرمستقیم مزایای کارکنان – مانند بیمه درمانی یا زمان تعطیلات را دیکته می کند.

غرامت غیرمستقیم غیر اجباری دیگر می تواند نامزدهای شغلی را تحت تأثیر قرار دهد و می تواند بین یک محیط گرم و گرم و محیطی که احساس می کند رئیس خود اسکروج است تفاوت ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر شرکت شما یک گوشی هوشمند و یک لپ‌تاپ به شما ارائه می‌دهد، آیا از استفاده از این ابزارها برای انجام هر کاری غیر از کار منع می‌شوید یا از استفاده غیرمستقیم از آن‌ها برای بررسی ایمیل شخصی، خرید آنلاین و پیامک خود بهره مند می‌شوید. همسرت؟

برخی از افراد نمی خواهند شرکت اطلاعات شخصی آنها را داشته باشد تا این سود غیرمستقیم آنها را جذب نکند. در مقابل، برای دیگران، ایده حمل دو گوشی بدتر از خطر این است که شرکت اطلاعاتی در مورد رستوران های مورد علاقه شما داشته باشد.

داده های نظرسنجی اهمیت مزایای غیرمستقیم را نشان می دهد. نظرسنجی هریس در سال 2018 نشان داد که 48 درصد از جویندگان کار در ایالات متحده به احتمال بیشتری برای شغلی درخواست می‌کنند که مزایای خوبی داشته باشد، مانند عضویت در باشگاه و مرخصی با حقوق. چهل و چهار درصد خواستار شفافیت در پرداخت و مزایا بودند.

آنچه به کارمندان خود ارائه می دهید در جذابیت شرکت شما تفاوت ایجاد می کند. سیلیکون ولی سال‌ها پیش متوجه این موضوع شد و انواع امتیازات دیوانه‌کننده، از جمله ناهار، خدمات خشک‌شویی، کنسرت، ماساژ، کایروپراکتیک و کوپن‌هایی برای اقامت در Airbnb (البته برای کارمندان Airbnb) ارائه کرد.

برخی از این ها ممکن است بیش از حد و احمقانه به نظر برسند، اما اگر بین دو شغل با پاداش مستقیم مشابه انتخاب می کردید، اما یکی از شرکت ها خدمات خشکشویی رایگان و ناهار روزانه را ارائه می داد در حالی که شرکت دیگر این امتیازات را نداشت، به سمت شما سوق داده می شود. شرکتی با بهترین رقابت غیر مستقیم

Fractl کارمندان را مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که آنها برای چه امتیازهایی ارزش بیشتری قائل هستند. همانطور که آنها آمریکایی ها را مورد بررسی قرار دادند، یافتن مزایای مراقبت های بهداشتی در صدر جای تعجب نیست، اما مزایای کارکنان مانند افزایش تعطیلات، بازپرداخت شهریه و مهدکودک نیز در لیست قرار گرفتند.

برای یادگیری همه چیزهایی که در مورد جبران غیرمستقیم باید بدانید، آموزش Bite ما را بررسی کنید!

اگر شرکت شما نتواند غرامت غیرمستقیم رقابتی را ارائه دهد، ممکن است متوجه شوید که از کمبود استعداد شکایت دارید، زیرا مردم رقبای شما را ترجیح می دهند.

 

نمونه های جبران غیر مستقیم

از نظر فنی، هر چیزی که مستقیماً به چک حقوق کارکنان شما ضربه نزند، می تواند غرامت غیر مالی در نظر گرفته شود. در اینجا چند نمونه وجود دارد که ممکن است شرکت شما ارائه دهد یا ارائه دهد:

  • مزایای مراقبت های بهداشتی. در برخی کشورها، مراقبت های بهداشتی گران است و کووید همه را به شدت آگاه کرده است که چگونه وضعیت سلامتی آنها می تواند به سرعت تغییر کند. ارائه بیمه درمانی با کیفیت به کارکنان (از جمله دندانپزشکی و بینایی) می تواند بین جذب نامزدهای واجد شرایط و تلاش برای حفظ کارکنان فعلی شما تفاوت ایجاد کند.
  • تعطیلات/زمان با حقوق. بسیاری از کشورها قوانین سختگیرانه ای در مورد حداقل مدت مرخصی با حقوقی که شرکت ها باید به کارکنان خود ارائه دهند و نحوه استفاده کارکنان از زمان بیماری دارند، دارند. اما، کارمندان تقریباً همیشه قدردان زمان بیشتری برای تعطیلات هستند. علاوه بر ارائه این مزیت، شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که مدیران اجازه می دهند و کارکنان خود را تشویق می کنند که مرخصی بگیرند.
  • بازپرداخت شهریه. برخی از شرکت ها از کارمندان در کسب مدرک یا شرکت در کلاس های اضافی حمایت می کنند که در نهایت به نفع کارمند و کارفرما است.
  • وعده های غذایی برخی از شرکت ها گاه به گاه پیتزا تهیه می کنند که مردم در اواخر شب کار می کنند، اما برخی دیگر این شکل خوشمزه از مزایای کارمندان را هر روز از طریق ناهار رایگان ارائه می دهند. در حالی که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه کارمندان می شود، همچنین یک ترفند زیرکانه است که مشاغل برای نگه داشتن شما در محل کار و عدم تلف کردن زمان در رستوران ها از آن استفاده می کنند.
  • گوشی و کامپیوتر. اینها ابزارهای ضروری برای بسیاری از مشاغل هستند، اما اگر بتوانید به دلایل شخصی و کار از آنها استفاده کنید، می توانند یک مزیت نیز باشند.
  • صندوق های بازنشستگی در حالی که این در نهایت یک پرداخت نقدی است، ماهیت معوق آن تمایل دارد آن را در دسته غرامت غیرمستقیم قرار دهد. خواه این یک طرح بازنشستگی سنتی باشد یا شکل دیگری از پس‌انداز بازنشستگی، مزایایی است که کارکنان اغلب به دنبال آن هستند.
  • بیمه عمر و سایر بیمه ها. بیمه سلامت تنها نوع بیمه ای نیست که شرکت های بیمه می توانند ارائه دهند. عمر، ازکارافتادگی (کوتاه مدت و بلندمدت)، بیمه حقوقی، بیمه حیوانات خانگی و حتی تخفیف در بیمه خودرو و دارایی می تواند از نمونه های جبران خسارت غیرمستقیم باشد.
  • ماشین های شرکتی این امتیاز عموماً به فروشندگان و مدیران محدود می شود، اما همچنان می تواند ابزاری قدرتمند برای جذب و نگهداری باشد.
  • سهام و سایر طرح های مالکیت شرکت. باز هم، در حالی که این در نهایت غرامت پولی است زیرا فوراً به چک دستمزد شما نمی رسد، بسیاری این ابزارهای جبران ضروری را بخشی از غرامت غیرمستقیم می دانند. بسیاری از این طرح‌ها، کارکنان را ملزم می‌کنند که انفاق کنند – یعنی سه تا پنج سال (معمولاً) قبل از دسترسی به هر یک از مزایای این امتیاز کار کنند.
  • شهریه مهدکودک و مدارس خصوصی. مهد کودک گران است. شرکت هایی که می توانند مهدکودک رایگان یا یارانه ای ارائه دهند، سطح درآمد قابل تصرف کارکنان خود را با فرزندان خردسال افزایش می دهند. شرکت هایی که بسیاری از کارمندان خارجی را استخدام می کنند، اغلب بخشی یا تمام شهریه کودکان خارج از کشور را برای تحصیل در مدارس خصوصی پوشش می دهند. این امر به ویژه برای کارمندانی که به زبان محلی صحبت نمی کنند و ترجیح می دهند فرزندانشان به زبان مادری یا انگلیسی خود آموزش ببینند جذاب است.
  • امتیازات به سبک سیلیکون ولی: از میزهای فوتبال گرفته تا خشک‌شویی گرفته تا ماساژ و یوگا در محل، این مزایا به کسب و کار نوپا پاسخ می‌دهند و معمولاً در شرکت‌های قدیمی‌تر و سنتی‌تر یافت نمی‌شوند.

می توانید فهرستی بی پایان از نمونه های جبران غیرمستقیم ارائه دهید. کسب‌وکار شما می‌تواند چیزهایی را ارائه دهد که سایر شرکت‌ها نمی‌کنند – این حد است. نکته کلیدی این است که بدانید کارکنان شما برای چه چیزهایی ارزش قائل هستند و همسو با رقبای خود باشید. (به یاد داشته باشید، رقبای شما برای استخدام شرکت های دیگری هستند که افراد مشابه را استخدام می کنند – نه فقط شرکت هایی که محصولات مشابه تولید می کنند.)

غرامت غیر مستقیم می تواند تفاوت بزرگی برای کارمندان و کسب و کار شما ایجاد کند. در مورد آن فراموش نکنید.

سوالات متداول

غرامت غیر مستقیم چیست؟

غرامت غیرمستقیم هر گونه منفعتی است که به صورت نقدی به کارمند نمی رسد. این جنبه مزایای “غرامت و مزایا” است.

تفاوت بین جبران خسارت مستقیم و غیرمستقیم چیست؟

غرامت مستقیم حقوق کارکنان را پوشش می دهد، غرامت غیرمستقیم تمام انواع دیگر مزایای کارکنان را پوشش می دهد.

نمونه های جبران غیر مستقیم چیست؟

نمونه هایی از غرامت غیرمستقیم شامل، از جمله، مزایای مراقبت های بهداشتی، مرخصی با حقوق، وعده های غذایی، صندوق بازنشستگی، ماشین های شرکتی، مراقبت از کودکان و شهریه مدارس خصوصی، و گزینه های سهام است.

Neelie Verlinden یک خالق محتوای دیجیتال در AIHR است. او متخصص همه چیزهای دیجیتالی در منابع انسانی است و صدها مقاله در مورد شیوه های نوآورانه منابع انسانی نوشته است. نیلی علاوه بر نویسندگی، سخنران و مدرس چندین برنامه محبوب گواهینامه منابع انسانی است.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *