9 روشی که فرهنگ سازمانی بر استراتژی کسب و کار تأثیر می گذارد

تنها راهی که فرهنگ سازمانی شما بر استراتژی کسب و کار شما تأثیر می گذارد چیست؟

برای کمک به درک راه‌هایی که فرهنگ شرکت‌تان ممکن است بر استراتژی کسب‌وکارتان تأثیر بگذارد، از رهبران کسب‌وکار و متخصصان این سؤال را برای بینش‌شان پرسیدیم. از ایجاد فضا برای نوآوری و خلاقیت تا ایجاد معیارهای استخدام منحصر به فرد، راه های متعددی وجود دارد که فرهنگ بر استراتژی در تجارت تأثیر می گذارد.

بیایید 9 مورد از آنها را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

آیا می خواهید در مورد مراحلی که می توانید برای تغییر فرهنگ سازمانی خود بردارید بیشتر بدانید؟ راهنمای کامل ما در مورد این موضوع را در اینجا بررسی کنید.

  • با کارکنان با عزت، همدلی و احترام رفتار کنید
  • فضا را برای نوآوری و خلاقیت باز کنید
  • از ارزش های شرکت به روشی صریح استفاده کنید
  • به فرهنگ به عنوان یک استراتژی تجاری نگاه کنید
  • به یاد داشته باشید که فرهنگ بر استراتژی غالب است
  • یک تیم متنوع بسازید
  • از بازخورد استقبال کنید و کارمندان را توانمند کنید
  • معیارهای استخدام منحصر به فرد ایجاد کنید
  • بدانید که فرهنگ و استراتژی دست به دست هم می دهند

با کارکنان با عزت، همدلی و احترام رفتار کنید

زنجیره ملی برگر در نزدیکی من به GM های جدید 20000 دلار جایزه امضا می دهد. دیگری ساعتی 19 دلار به خط مقدم پرداخت می کند. چرا؟ چون نمی توانند افراد را پیدا کنند. اگر مردم در مرکز استراتژی شما نیستند، پس شما آن را ندارید.

فرهنگ یک شرکت ساده ترین راه برای جذب و حفظ استعداد است و با مفهومی شروع می شود که هزینه ای ندارد. خوب باش فرهنگ شرکت، خودکارهای مارک دار، سالن های ورزشی شرکتی، و مهمانی های پیتزا نیست.

این رفتار با اطرافیانتان با عزت، همدلی و احترام است. این سه کار را انجام دهید، و شرکت شما به معنای واقعی کلمه جوایزی را برای نحوه رفتار شما با افراد خود دریافت خواهد کرد. COVID-19 اولویت های نیروی کار را یک شبه تغییر داده است. اما اصول اولیه همچنان یکسان است. خوب باش، وگرنه برایت هزینه خواهد داشت.

Steven BrownSteven Brown

استیون براون، DP Electric Inc

فضا را برای نوآوری و خلاقیت باز کنید

داشتن فرهنگ کاری مثبت، نگرش می تواند با کارمندان افزایش یابد. هنگامی که کارکنان احساس می کنند از طریق مثبت حمایت می شوند، خلاق تر و نوآورتر هستند، که معمولا منجر به سودآوری بیشتر می شود. کارمندان مایلند برای موفقیت شرکت تلاش بیشتری کنند.

Paula HarveyPaula Harvey

پائولا هاروی، Schulte Building Systems, Inc.

از ارزش های شرکت به روشی صریح استفاده کنید

ارزش های شرکت شما سنگ بنای فرهنگ سازمانی شما هستند. آنها باید به عنوان یک نقطه تماس در بسیاری از جنبه های مختلف عملیات تا حد امکان عمل کنند – هنگام استخدام افراد، در طول بررسی عملکرد، و به عنوان گفتگو هنگام تصمیم گیری های تجاری. ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی شما گرد هم می‌آیند تا قطب‌نمایی را تشکیل دهند که برای هدایت استراتژی کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید و تیم را در تلاش برای یک هدف مشترک متحد نگه می‌دارد.

به عنوان مثال، رهبران باید سوالاتی را بپرسند که با فرهنگ سازمانی و ارزش های آن همخوانی داشته باشد در همان ابتدای فرآیند مصاحبه. سوالات صریح مانند، “چه کسی کار شما را بهتر می شناسد، چگونه شما را توصیف می کند، و آنها می گویند که بزرگترین زمینه پیشرفت شما چیست؟” به ویژه موثر هستند و به عنوان فشارسنج برای صداقت، شفافیت و فروتنی یک نامزد عمل می کنند. همه این ویژگی‌ها حیاتی هستند و تمایل دارند کاندیداهایی را از قبل واجد شرایط کنند که در نقش‌های خود برتر باشند، از تجربه محل کار لذت ببرند و فرهنگ سازمانی را تکمیل کنند.

Mike GrossmanMike Grossman

مایک گروسمن، GoodHire

به فرهنگ به عنوان یک استراتژی تجاری نگاه کنید

فرهنگ سازمانی نه تنها بر استراتژی کسب و کار تأثیر می گذارد، بلکه یک استراتژی تجاری نیز می باشد. شرکت ها اغلب از این واقعیت غافل می شوند که کارمندان آنها کسب و کار خود را اداره می کنند. با این حال، یک مأموریت، چشم‌انداز، ارزش‌ها، ویژگی‌های اساسی و اقدامات به وضوح بیان شده باید بخشی جدایی ناپذیر از ساختار بنیادی هر سازمان موفق باشد.

Dawn MyersDawn Myers

داون مایرز، راه حل های رهبری هدایت شده

به یاد داشته باشید که فرهنگ بر استراتژی غالب است

اگر بین فرهنگ سازمانی و استراتژی کسب و کار ناهماهنگی یا تضاد وجود داشته باشد، تقریباً همیشه اولی غالب خواهد بود. در واقع، تغییر رویکرد کسب‌وکارتان آسان‌تر از تعریف مجدد ارزش‌هایی است که شرکت شما به آن‌ها اعتقاد دارد. در چنین مواردی، اغلب انتخاب کمی برای شما باقی می‌ماند جز اینکه در استراتژی کسب‌وکارتان تجدید نظر کنید.

در غیر این صورت سازمان به شدت دچار ناهماهنگی شده و یکپارچگی خود را از دست خواهد داد. به عنوان مثال، شرکت یا سازمانی که طرفدار نوع دوستی است اما از یک مدل کسب و کار سودجوی حریصانه استفاده می کند، به راحتی حمایت سهامدارانی را که واقعاً به ارزش ها و فرهنگ آن باور دارند، از دست می دهد.

Anton GiuroiuAnton Giuroiu

آنتون جورویو، لوازم خانگی

How Organizational Culture Impacts Business StrategyHow Organizational Culture Impacts Business Strategy

یک تیم متنوع بسازید

ما از همان روز اول متعهد به ساختن یک تیم متنوع بودیم، زیرا معتقدیم که چگونه می‌توان بهترین شرکت را ساخت. من مدیریت منابع انسانی و امور مالی را در شش شرکت قبلی انجام داده‌ام که در آن‌ها تمرکز بر این موضوع نبود، با نتایج متفاوت. ما متوجه شده‌ایم که با قرار دادن این هدف، یک تیم متنوع ساخته‌ایم (60٪ POC، 40٪ زن، 10٪ LGBTQ).

این به ثمر نشسته است زیرا با داشتن یک تیم متنوع، مشتریان و کاربران خود را بهتر منعکس می کنیم، به این معنی که می توانیم تصمیمات آگاهانه تری در مورد جهت محصول، ورود به بازار و رشد کلی بگیریم. وجود افراد مناسب در تیم همه چیز را تغییر داده است.

Amy SpurlingAmy Spurling

امی اسپرلینگ، Compt

از بازخورد استقبال کنید و کارمندان را توانمند کنید

وقتی یک سازمان شفافیت را با ذینفعان خود در اولویت قرار می دهد، مجموعه ای از مزایای مثبت را به همراه دارد. کارکنان به شرکت‌هایی اعتماد می‌کنند که با آنها باز و صادق هستند، که منجر به ایجاد یک محیط مرتبط‌تر می‌شود که در آن اهداف کارکنان با فرهنگ سازمانشان همسو می‌شوند. شفافیت در کسب و کار محیطی را پرورش می دهد که از بازخورد استقبال می کند و کارمندان را در تصمیم گیری توانمند می کند. فرهنگی که از این طریق به کارکنان خود اعتماد می کند، بر حفظ کارمندان نیز تأثیر مثبت می گذارد.

Denise GredlerDenise Gredler

دنیس گردلر، BestCompaniesAZ

معیارهای استخدام منحصر به فرد ایجاد کنید

فرهنگ سازمانی ما محرک نوآوری و خلاقیت در استراتژی کسب و کار ما است. در نتیجه، معیارهای منحصر به فرد استخدام کارمند ما و ادغام مشاغل را اعلام کرده است. ما برای رقابت با بهترین‌ها در بازار و درک فرهنگ سازمانی، یادگیری مستمر و توسعه مهارت‌ها را در رده‌های کارکنان خود استراتژی‌بندی کرده‌ایم، بنابراین آنها را برای ارتباط مؤثر با مشتریان خود مجهز می‌کنیم. هدف ما تقویت وفاداری است زیرا هدف ما این است که در صنعت پیشرو باشیم.

Katherine BrownKatherine Brown

کاترین براون، اسپایک

بدانید که فرهنگ و استراتژی دست به دست هم می دهند

استراتژی چیزی است که به تجزیه اهداف به مراحل دست یافتنی با برنامه ریزی صحیح کمک می کند. وقتی فرهنگ سازمان را در بر می گیرید، ارزش ها و باورها را نیز وارد استراتژی می کنید. این به حفظ ماموریت شرکت در خط مقدم هر هدف و استراتژی کمک می کند.

Olivia YoungOlivia Young

اولیویا یانگ، آیتم های آگاهانه

این بینش های کارشناسی توسط ترکل گردآوری شده است. Terkel محتوای جامعه محور با بینش های متخصص ایجاد می کند.

اشتیاق سیمونا به یادگیری، او را به یک متخصص در ترجمه اطلاعات پیچیده به محتوای آموزشی قابل هضم تبدیل کرده است. سیمونا به همراه تیم بازاریاب با استعداد خود در آکادمی نوآوری منابع انسانی (AIHR)، به هزاران متخصص منابع انسانی کمک می کند تا گواهینامه های آنلاین مورد نیاز خود را برای مرتبط ماندن و یادگیری مهارت های منابع انسانی مدرن و مورد تقاضا پیدا کنند.

منبع


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *